eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
💠
 سیطره الهی
🔸 فرار از ممكن نیست؛ نه اینكه ممكن باشد ولی دیگری او را تعقیب كند و بگیرد! این بیان نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) به ما می ‌فهماند كه فرار از قضای الهی اصلاً محال است. 🔸 یك وقت است می‌ گوییم فلان شخص خیلی قوی است و نمی ‌شود از دست او فرار كرد، خب اینجا ممكن است انسان چند قدم فرار بكند بعد او بگیرد؛ اما درباره خدای سبحان فرض ندارد، برای اینكه آن بیان نورانی حضرت امیر این است كه «جَوَارِحُكُمْ جُنُودُهُ»؛ این اعضا و جوارح شما, ‌هستند. خب اگر تمام اعضا و جوارح ما سرباز خدای سبحان باشند، آن وقت ما با سرباز خدا كه نمی‌ توانیم فرار كنیم! 🔸 گاهی خدا با همین سربازها ما را می ‌گیرد؛ یك وقت _ معاذ الله _ انسان حرفی می‌ زند مسلوب ‌الحیثیه می‌ شود, جایی را امضا می ‌كند مسلوب ‌الحیثیه می ‌شود. اگر خدا خواست كسی را بگیرد، با دست او می‌ گیرد، از جای دیگر كه لشكركسی نمی ‌كند، با زبان او می ‌گیرد، با پای او می ‌گیرد؛ جایی كه نباید برود می ‌رود، حرفی كه نباید بزند می ‌زند، چیزی را كه نباید ببیند می ‌بیند. انسان چطور فرض می كند که با سرباز خدا بخواهد فرار بكند؟! خب خود همین سرباز، دارد آدم را می‌ گیرد. بنابراین فرار از قضا و قدر و قدرت الهی فرض ندارد نه اینكه انسان شكست می‌ خورد. 📚 سوره مبارکه عنکبوت جلسه 1 تاریخ: 1391/09/12 🌐 http://eitaa.com/hafezan_vahy
4_5856966564191932327.mp3
7.82M
[پای غمت گیرم حسین..] - - کربلایی محمد اسداللهیhttp://eitaa.com/hafezan_vahy ۱۴۰۱/۹/۲۹ - دهه اول فاطمیه ۱۴۴۴ -
🌹 ختم نهج البلاغه در ۲۷۰ روز. سهم روزچهل ودوم ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : مؤمن بايد شبانه روز خود را به سه قسم تقسيم كند، زمانی برای نيايش و عبادت پروردگار و زمانی برای تامين هزينه زندگی و زمانی برای واداشتن نفس به لذّتهایی كه حلال و مایهٔ زيبایی است. خردمند را نشايد جز آنكه در پی سه چيز حركت كند، كسب حلال برای تامين زندگی، يا گام نهادن در راه آخرت يا به دست آوردن لذتهای حلال. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : از حرام دنيا چشم پوش، تا خدا زشتيهای آن را به تو نماياند و غافل مباش كه لحظه ای از تو غفلت نشود. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : سخن گوييد تا شناخته شويد، زيرا كه انسان در زير زبان خود پنهان است. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : از دنيا آن مقدار كه به تو می رسد بردار و از آنچه روی گرداند، روی گردان و اگر نتوانی در جستجوی دنيا، نيكو تلاش كن. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : بسا سخن که از حمله مسلّحانه كارگرتر است. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : هر مقدار كه قناعت كنی كافی است. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : مرگ بهتر از تن به ذلت دادن، به اندك ساختن بهتر از دست نياز به سوی مردم داشتن است، اگر به انسان نشسته در جای خويش چيزی ندهند، با حركت و تلاش نيز نخواهند داد، روزگار دو روز است، روزی به سود تو و روزی به زيان تو است، پس آنگاه كه به سود تو است به خوشگذرانی و سركشی روی نياور و آنگاه كه به زيان تو است شكيبا باش. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : چه خوب است عطر مشك، تحمل آن سبك و آسان و بوی آن خوش و عطرآگين است. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : فخرفروشی را كنار بگذار، تكبّر و خود بزرگ بينی را رها كن، به ياد مرگ باش. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : همانا فرزند را بر پدر و پدر را بر فرزند حقی است؛ حق پدر بر فرزند اين است كه فرزند در همه چيز جز نافرمانی خدا، از پدر اطاعت كند و حق فرزند بر پدر آنكه نام نيكو بر فرزند نهد، خوب تربيتش كند و او را قرآن بياموزد. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : چشم زخم حقیقت دارد، استفاده از نيروهای مرموز طبيعت حقیقت دارد، سحر و جادو وجود دارد و فال نيك راست است و رويداد بد را بدشگون دانستن، درست نيست و اعتقاد به رسیدن بیماری به دیگری صحیح نیست، بوی خوش درمان و نشاط آور، عسل درمان کننده و نشاط آور، سواری بهبودی آور و نگاه به سبزه زار درمان کننده و نشاط آور است. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : هماهنگی در اخلاق و رسوم مردم، ايمن ماندن از دشمنی و كينه های آنان است. ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ 📒 : (شخصی در حضور امام سخنی بزرگتر از شان خود گفت، فرمود،) پر درنياورده پرواز كردی و در خردسالی آواز بزرگان سر دادی (شكير، نخستين پرهایی است كه بر بال پرنده می رويد و نرم و لطیف است و سقب، شتر خردسال است زيرا شتر بانگ در نياورد تا بالغ شود.) ┄═❁🍃❈🌼❈🍃❁═┄ http://eitaa.com/hafezan_vahy
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(13).mp3
6.64M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز 🌺 سهم روز چهل ودوم از حکمت ۳۹۰ تا حکمت ۴۰۲. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 شهید حاج احمد کاظمی: ما اهل اینجا نیستیم... ✨انتشار به مناسبت ۱۹ دی ماه سالروز شهادت فرمانده کل نیرو زمینی سپاه پاسداران، شهید احمد کاظمی 🌷🌷👈عضو شویدhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
مبارزه با بت پرستى هدف اصلى پيامبران طبق آنچه از تاريخ استفاده مى شود و قرآن مجيد نيز به آن گواهى مى دهد، پيامبران الهى مردم را به خداپرستى دعوت نمى كردند بلكه دعوت به توحيد و يكتاپرستى مى كردند؛ زيرا همه مردم، حتّى مشركان، اصل وجود خدا را قبول داشتند. و لذا پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله ۱۳ سال در مكّه زحمات طاقت فرسايى متحمّل شد تا مردم به توحيد و يكتاپرستى روى آورند، و از شرك و بت پرستى رويگردان شوند، و خدايى جز «اللَّه» را نپرستند. و شعار پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله « قولوا لا اله الا اللَّه تفلحوا» [۱] در همين راستا بود. و علّت اين كه همه انسان ها، حتّى مشركان و بت پرستان، اصل وجود خدا را قبول دارند دو مطلب است: ۱. خداپرستى جزء فطرت انسان است، و هر انسانى بالفطره در درون دل به خداوند ايمان دارد. ۲. هر كس كمترين بهره اى از عقل داشته باشد و به صفحه عالم آفرينش نگاهى بيندازد و اين همه آثار خداوند را ببيند، بى شك پى به وجود او مى برد. اگر انسان وارد موزه اى شود و يك تابلوى نقاشى بسيار زيبايى را مشاهده كند، كه در كنار آن نام نقّاش و زمان زندگى او را كه مثلًا مربوط به ۳۰۰ سال قبل است، نوشته باشند انسان به هنر و مهارت نقاش ناديده آفرين مى گويد، و هرگز احتمال نمى دهد كه آن اثر بديع و زيبا توسّط كودك غير مميزى كه با قلموى نقّاشى مشغول بازى بر روى بوم بوده به وجود آمده باشد. حال اگر انسانى تابلوهاى فراوان و نامحدودى از خالق هستى در گوشه و كنار عالم ببيند كه قابل مقايسه با تابلوهاى نقاشى بشر نيست، به وجود خداوند متعال پى نمى برد؟! اين همه نقش عجب بر در و ديوار وجودهر كه فكرت نكند نقش بود بر ديوار 👇👇👇
بنابراين، وجود اين همه آثار پروردگار در صفحه جهان آفرينش انسان را به سوى او هدايت مى كند. حتّى طبيعى مسلك ها، كه اسم خدا را قبول ندارند، در عمل خداوند را قبول دارند. كسانى كه قلبشان را جرّاحى مى كنند و ناچارند چند رگ مسدود قلب را تعويض نمايند، رگى از پشت ران تا ساق پايشان وجود دارد كه آن را درآورده و قطعه قطعه كرده، و جايگزين رگ هاى فاسد شده قلب مى كنند و بدين وسيله مشكل قلب برطرف مى شود. اگر از طبيب طبيعى مسلك پرسيده شود: «چه كسى اين رگ را در بدن انسان براى چنين روزى ذخيره كرده است؟ » مى گويد: «طبيعت پيش بينى چنين مشكلاتى را براى بشر كرده، و لذا اين رگ را براى حل اين مشكل احتمالى در پايش به وديعت نهاده است» معناى اين سخن اين است كه طبيعت موجودى است داراى شعور، علم و فهم بسيار بالا، كه مشكلات آينده بشر، و راه حل آن را پيش بينى كرده است! او نام اين موجود را طبيعت نهاده و ما آن را خدا مى ناميم. بنابراين، همه خدا را قبول دارند و در نامش اختلاف كرده اند. از منكران خدا و معتقدان به طبيعت مى پرسيم: «مگر انسان داراى دو كليه نمى تواند با يك كليه زندگى كند؟ پس چرا دو كليه در بدن وى نهاده شده است؟ » مى گويند: «طبيعت پيش بينى كرده كه اگر يك كليه فاسد شد زندگى انسان دستخوش مشكلاتى نشود و بتواند به حيات خود ادامه دهد، يا اگر هر دو كليه انسانى فاسد شد و از كار افتاد شما بتوانيد يك كليه خود را در اختيار وى قرار داده و او را از مرگ نجات دهيد؟ ما اين موجود باشعور حكيم آينده نگر را خدا ناميده و آنها طبيعتش مى گويند، پس اختلاف در نام است. كسانى كه زخم معده مى گيرند و با اين بيمارى دست به گريبان مى شوند، بخشى و گاه نصف معده آنها را برمى دارند و چنين شخصى با نصف باقيمانده معده به زندگى خود ادامه مى دهد. اگر پرسيده شود: «انسانى كه با نصف معده مى تواند زندگى كند چرا معده كامل در نهادش گذاشته شده است؟ » جواب مى دهند: «طبيعت پيش بينى بيمارى‌ها و مشكلاتى كه براى معده حاصل مى شود را كرده و بيش از حدّ نيازش قرار داده است» بنابراين، طبيعى مسلك‌ها نيز خدا را قبول دارند، هر چند نام آن را طبيعت گذاشته اند. نتيجه اين كه پيامبران آمده اند تا با بت پرستى مبارزه كرده و مردم را به يكتاپرستى دعوت كنند، وگرنه اصل وجود خدا را همه، حتّى بت پرستان و مشركان و طبيعى مسلك‌ها قبول دارند». ---------- [۱]: بحارالانوار، ج ۱۸، ص ۲۰۲، ح ۳۲. کانا ل حافظان وحیhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
تاريخچه بت پرستى سؤال: بت پرستى از چه زمانى شروع شد؟ جواب: دانشمندان معتقدند بت پرستى از زمان حضرت نوح پيامبر عليه السلام آغاز شد. آيات قرآن مجيد نيز همين مطلب را تأييد مى كند. به آيات زير توجّه فرماييد: « «وَمَكَرُوا مَكْراً كُبَّاراً* وَقَالُوا لَاتَذَرُنَّ آلِهَتَكُمْ وَلَا تَذَرُنَّ وَدّاً وَلَا سُوَاعاً وَلَا يَغُوثَ وَيَعُوقَ وَنَسْراً* وَقَدْ أَضَلُّوا كَثِيراً وَلَا تَزِدِ الظَّالِمِينَ إِلَّا ضَلَالًا»؛ و (اين رهبران گمراه) مكر عظيمى به كار بردند، و گفتند: دست از معبودان خود برنداريد (به خصوص) بت هاى «ودّ»، «سُواع» «يغوث»، «يعوق» و «نسر» را رها نكنيد. و آنها بسيارى را گمراه كردند. خداوندا ستمكاران را جز گمراهى ميفزا! ». [۱] مفسّران معتقدند [۱] «مكر بزرگ رهبران مخالف حضرت نوح عليه السلام ابداع آيين بت پرستى بود. آنها به بهانه يادبود پيامبران گذشته و صالحان از فرزندان حضرت آدم، مجسّمه هايى ساختند، و به تدريج مسأله يادبود پيامبران پيشين از ياد رفت، و مردم به پرستش بت‌ها پرداختند. در ميان بت‌ها پنج بت، كه در آيات فوق نام آنها آمده، بسيار مهم بود. در جريان طوفان نوح همه اين بت‌ها زير خاك دفن شد. سپس شياطين يا شيطان صفت‌ها اين پنج بت را از زير آوارها درآورده و در ميان قبايل عرب تقسيم كردند، و آيين بت پرستى در ميان عرب جاهلى رواج پيدا كرد. و پيامبران عليهم السلام براى مبارزه با اين آيين خرافى مبعوث شدند. ---------- [۱]: سوره نوح، آيات ۲۲- ۲۴. [۱]: ترجمه تفسير صافى، ج ۶، ص ۴۰۶ و ۴۰۷. کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕗 هشــــت_عاشقی... سلام وصلوات به نیابت از جمیع شهدا و رفتگان به محضر آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِىِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى الاِْمامِ التَّقِىِّ النَّقِىِّ وَ حُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَْرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى الصِّدّیقِ الشَّهیدِ صَلوةً کَثیرَةً تآمَّةً زاکِیَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَدٍ مِنْ اَوْلِیآئِکَ 🕊یا جواد الائمه ادرکنی🕊 اَللّٰهُــمَّ عَجِّــلْ لِّوَلِیِــکَ الْفَــرَج بِحَــقِّ حَضرَتِ فاطمه زهرا سَــلٰامُ الله عَلَیْهٰـــا # لبیک _ یا خامنه _ ای کانال حافظان وحیhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
روزمان را با آغاز کنیم 🔰 حیرانی و لجبازی غرب پرستان [سوره الأنعام (6): آیه 71 كَالَّذِي اسْتَهْوَتْهُ الشَّياطِينُ فِي الْأَرْضِ حَيْرانَ لَهُ أَصْحابٌ يَدْعُونَهُ إِلَى الْهُدَى ائْتِنا همچون كسى كه شياطين او را در زمين از راه به در برده‏اند و سرگردان مانده است در حالى كه براى او يارانى (دلسوز) است كه او را به هدايت دعوت كرده (و مى‏گويند:) نزد ما بيا (و حقّ را بپذير ولى او گوشش بدهكار نيست). 👇پيام‏: شرایط امروز غربگرایان لیبرال مسلک، اینگونه است که به دلیل اعتماد به شیطان بزرگ و شیاطین کوچکتر اروپایی، در کار خود حیران و سرگردان مانده و همزمان دلسوزان انقلابی، دست یاری به سوی او دراز کرده و برای عبور از مشکلات، به او راه حل های عملی ارائه می دهند، ولی او یا از سر لجبازی و یا بی اعتقادی، دست کمک آنها را رد می کند ✍ 🇮🇷 کانال حافظان وحی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
از نگاه رهبر انقلاب، جِهاد تَبیین به معنای روشنگری جهادی از روی کار علمی و تحقیقی، به‌منظور مقابله‌ با دشمن و وسوسه‌‌های او دانسته شده است. نخستین‌بار، این اصطلاح را رهبر انقلاب در اردیبهشت‌ سال ۱۳۹۵شمسی به‌کار بردند و در آذر سال ۱۴۰۰ شمسی به بازآفرینی و تأکید مکرر بر آن تا امروز پرداخته‌اند. ایشان جهاد تبیین را «فریضه قطعی و فوری و عینی» می‌دانند. محقق شدن جهاد تبیین، آثاری مانند «جلوگیری از تحریف»، «حفظ پشتوانه اجتماعی» و «از بین رفتن مشکلات» دارد. ایشان اصطلاحِ «جهاد روایت»، «حرکت تبیین»، «ترویج» و «روشنگری» را هم‌سو با اصطلاح «جهاد تبیین» می‌دانند. 📖 تحریف واقعیت 🔸مروری است بر حقیقت­ های آشکار دفاع مقدس برای زدودن غبار انحرافاتی که توسط نقشه­ های مرموز بدخواهان بر چهره آن نشسته است. ✍🏻 به قلم سید حسن منتظرین ✅ http://eitaa.com/hafezan_vahy