eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
sofreye-mosab-ne-jafar.mp3
4.42M
؎🔸؎ بہ‌وقت‌نوا ❇️ نوآهنگ| سفره موسی‌بن‌جعفر 🍃🌺 عمری زدیم از دل صدا، باب الحوائج را 🍃🌺 خـوانـدیم بعد از «رَبنّـا»، باب الحوائج را 🎙 صابر خراسانی 🎙 محمدحسین پویانفر
♦️ اعترافات علمای سنّی مذهب، به «باب‌الحوائج» بودنِ حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام... مکرّر علمای سنّی مذهب به «باب الحوائج» بودنِ حضرت موسی بن جعفر علیهماالسلام اقرار کرده‌اند؛ که به دو نمونه از آن اشاره می‌کنیم: 👈 ابن حجر مکّی، عالم سنّی مذهب در معرفی امامان شیعه، وقتی که به حضرت‌ موسی بن جعفر علیهماالسلام می‌رسد، می‌نویسد: يُدْعَى بِبَابِ قَضَاءِ حَوَائِجِ اَلْمُؤْمِنِينَ أَی مِنْ أَهْلِ السُّنَةِ 🔻اهل سنت از او به عنوان «باب الحوائج» یاد می‌کردند. و کَانَ مَعْرُوفَاً عِنْدَ أَهْلِ الْعَرَاقِ بِبَابِ قَضَاءِ الْحَوَائِجِ عِنْدَالله 🔻 موسی بن جعفر علیهماالسلام در عراق به باب الحوائج عندالله معروف بوده است. 📚الصّواعق المُحرقه، ابن حجر مکی، ج۲، ص۵۹۰ 👈 خطیب بغدادی، عالم سنّی مذهب نیز اعتراف میکند و می‌گوید: مَا هَمَّنِی أَمْرٌ فَقَصَدْتُ قَبْرَ مُوسَی بْنِ جَعْفَرٍ علیه السّلام وَ تَوَسَّلْتُ بِهِ إِلَّا سَهَّلَ الله لِی مَا أُحِبُ. 🔻هیچ أمری مرا ناراحت نکرد ، إلا آنکه به نزد قبر موسی بن جعفر علیهماالسلام رفتم و به او متوسّل شدم و خداوند آنچه را دوست میداشتم ، برایم آسان نمود. 📚تاریخ بغداد ج۱ ص۱۲۰ ✍ در آستانِ تو‌ اَحدی نا امید نیست وقتی برای همه « باب الحوائجی »... 💐🌹🍀🌷🌹🍀🌷💐🌿http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖ صِبْغَةَ اللهِ وَ مَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللهِ صِبْغَةً وَ نَحْنُ لَهُ عابِدُونَ رنگ خدايى [بپذيريد: رنگ ايمان و توحيد و اسلام]. و چه رنگى از رنگ خدايى بهتر است؟! و [بگوييد] ما تنها او را عبادت مى‌كنيم. (بقره/ ۱۳۸) ✨✨✨✨✨✨ 📜الصّادق (علیه السلام)- الصِّبْغَةُ مَعْرِفَهًُْ أَمِیرِالْمُؤْمِنِینَ (علیه السلام) بِالْوَلَایَهًِْ فِی الْمِیثَاقِ. ❣امام صادق (علیه السلام) رنگ [الهی] همان پذیرش و شناخت امیرالمومنین (علیه السلام) به عنوان ولی و امام در هنگام اخذ شیاق (عالم ذر) است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۶۹۲ بحارالأنوار، ج۳، ص۲۸۱/ العیاشی، ج۱، ص۶۲ 📜الصّادق (علیه السلام)- صِبْغَهًَْ الْمُؤْمِنِینَ بِالْوَلَایَهًِْ فِی الْمِیثَاق. 📝امام صادق (علیه السلام) منظور، در آمدن مؤمنین به رنگ ولایت، در آن پیمان (عالم ذر) است. 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱، ص۶۹۲ بحارالأنوار، ج۲۳، ص۳۶۶/ الکافی، ج۱، ص۴۲۲/ http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖ [سوره‌ى انعام] [آيات 44و45] فَلَمّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ‌ فَتَحْنا عَلَيْهِمْ‌ أَبْوابَ‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ حَتّى إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ‌ بَغْتَةً‌ فَإِذا هُمْ‌ مُبْلِسُونَ‌ (پس چون همه‌ى آنچه را(از نعمت‌هاى خداوند)به ايشان تذكّر داده شده بود،فراموش كردند،درهاى همه چيز را بر آنان گشوديم تا آن‌گاه كه به آنچه به ايشان عطا شده بود شادمان و مغرور گشتند،به ناگاه آن‌ها را(به كيفر اعمالشان) گرفتار كرديم كه در آن هنگام بى‌چاره و نااميد شدند.) فَقُطِعَ دَابِرُ الْقَوْمِ الَّذِينَ ظَلَمُوا وَالْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺭﻳﺸﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ [ ﺑﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﺎ ﻭ ﺑﻪ ﻣﺮﺩم ] ﺳﺘﻢ ﻭﺭﺯﻳﺪﻧﺪ ، ﺑﺮﻳﺪﻩ ﺷﺪ ; ﻭ ﻫﻤﻪ ﺳﺘﺎﻳﺶ ﻫﺎ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍ ﻣﺎﻟﻚ ﻭ ﻣﺮﺑﻲ ﺟﻬﺎﻧﻴﺎﻥ ﺍﺳﺖ . 🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[٣٩]عليّ‌ بن إبراهيم،قال:حدّثنا جعفر بن أحمد،قال:حدّثنا عبد الكريم ابن عبد الرّحيم،عن محمّد بن عليّ‌،عن محمّد بن الفضيل،عن أبي حمزة،قال: سألت أبا جعفر عليه السّلام عن قول اللّه تعالى : فَلَمّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ‌ فَتَحْنا عَلَيْهِمْ‌ أَبْوابَ‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ . قال:«أمّا قوله: فَلَمّا نَسُوا ما ذُكِّرُوا بِهِ‌ يعني فلمّا تركوا ولاية عليّ‌ [أمير المؤمنين]عليه السّلام-و قد أمروا بها- فَتَحْنا عَلَيْهِمْ‌ أَبْوابَ‌ كُلِّ‌ شَيْ‌ءٍ يعني دولتهم في الدّنيا و ما بسط‍‌ لهم فيها،و أمّا قوله: حَتّى إِذا فَرِحُوا بِما أُوتُوا أَخَذْناهُمْ‌ بَغْتَةً‌ فَإِذا هُمْ‌ مُبْلِسُونَ‌ يعني بذلك قيام القائم،حتّى كأنّهم لم يكن لهم سلطان قطّ‍‌، فذلك قوله بَغْتَةً‌ .فنزل آخر هذه الآية على محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم[و قوله]: فَقُطِعَ‌ دابِرُ اَلْقَوْمِ‌ الَّذِينَ‌ ظَلَمُوا وَ الْحَمْدُ لِلّهِ‌ رَبِّ‌ الْعالَمِينَ‌).» 📝علىّ‌ بن ابراهيم گويد:حديثمان داد جعفر بن احمد،گفت:حديثمان آورد عبد الكريم بن عبد الرّحيم،از محمّد بن على،از محمّد بن فضيل،از ابو حمزه.او گفت: از حضرت ابو جعفر(امام باقر عليه السّلام)درباره‌ى فرمودۀ خداى-تعالى-: ❓(پس چون همه‌ى آنچه را به ايشان تذكّر داده شده بود،فراموش كردند،درهاى همه چيز را بر آنان گشوديم)پرسيدم. 🌠فرمود:«اينكه فرموده است:(پس چون همه‌ى آنچه را به ايشان تذكّر داده شده بود،فراموش كردند)يعنى:پس چون ولايت حضرت على[اميرالمؤمنين ]عليه السّلام را ترك گفتند-و حال‌آنكه به آن مأمور شده بودند-(ابواب همه چيز را بر آن‌ها گشوديم)مراد دولتشان در دنياست و آنچه برايشان در آن گسترده شده است و اينكه فرمود:(تا آن‌گاه كه به آنچه به آن‌ها عطا شده بود شادمان و مغرور گشتند،به ناگاه آن‌ها را(به كيفر اعمالشان)گرفتار كرديم كه در آن هنگام بى‌چاره و نااميد شدند)منظور از آن قيام حضرت قائم عليه السّلام است؛به‌طورى كه گفتى هيچ‌گاه سلطه و حكومتى بر ايشان نبوده است و اين است كه فرمود:(به ناگاه). ❇️پس آخر اين آيه بر حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم نازل گشت:(پس دنباله‌ى قومى كه ستم‌پيشه بودند كنده شد و ستايش مخصوص خدايى است كه پروردگار عالميان است).» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 147 http://eitaa.com/hafezan_vahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرزند شهید حادثۀ تروریستی زاهدان: پدرم یک پلیس قهرمان بود
✅ پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: "چه چیزی مومن را از اینکه اهلی اختیار کند به امید آنکه خداوند فرزندی را نصیب او کند تا زمین را با لااله الا الله سنگین سازد، باز می‌دارد." ✅ امام سجاد علیه السلام نیز می فرمایند: فرزند، بهترین نعمت است؛ اگر بماند دعایى است حاضر و چون بمیرد، شفاعت کننده اى است که انسان او را پیشاپیش مى فرستد. مستدرک الوسائل/ج15/ص112
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️دشمن قبل از اینکه زن رو نشانه بره، غیرت مرد رو نشانه رفته! 🎙حجة الاسلام عالی 🇮🇷تحلیل سیاسی و جنگ نرم
4_5857087656499872140.mp3
1.97M
🔹 غدیر سه روز است! 🔺 چطور دو ماه عزاداری می‌کنیم، سه روز نمی‌توانیم جشن بگیریم؟ 🎙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا