ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(54).mp3
7.22M
🔊 ختم گویای نهج البلاغه در ۲۷۰ روز
🌺 سهم روز هفتاد و نهم نامه ۳۱ بند ۴ http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌳شجره آشوب« قسمت بیست و یکم »
📌بررسی نفوذی های بنی امیه در حکومت امیرالمومنین علیه السلام
🔴جبهه دنیا طلبان و منفعت طلبان
🔻از یک منظر می توان گفت این جبهه از زمان عثمان، به صورت علنی، تمایل خود را برای رسیدن به حکومت ابراز کرد. زمانی که عثمان در محاصره شورشیان قرار داشت، گروهی به سردمداری طلحه تلاش می کردند تا هرچه بیشتر بر طبل از بین بردن عثمان بکوبند.
🔻 از همان ابتدا، حضرت در برابر این طرز تفکر ایستادگی کرد و عدم تمایل خود به قتل خلیفه را اظهار داشت؛ زیرا ایشان می دانست کشتن خلیفه سوم- هرچند که شخصی ظالم و غاصب بود- به طور کلی به مصلحت مسلمین نبود و سبب می شود تا معاویه که استکبار عصر حضرت محسوب می شد، از این آب گل آلود، ماهی بگیرد و منافع و اغراض سیاسی خود را دنبال کند؛ لذا امام، حسنین را برای دفاع از عثمان به در خانه وی می فرستند.
🔻بعد از قتل عثمان، هنگامی که طلحه و زبیر که از سرمداران جبهه دنیا طلب محسوب می شدند، دیدند که عموم مسلمین، به خلافت امام علی، مایل هستند و با آن حضرت بیعت کردند، آن ها نیز ناچار این بیعت را پذیرفتند. این جبهه ابتدا سعی کرد از طریق گفتگو با امام، به منافع خود برسد...
📚 کتاب شجره آشوب
💬 نویسندگان: آقایان یوسفی و آقامیری
↩️ ادامه دارد. http://eitaa.com/hafezan_vahy
✨ بسم الله الرحمن الرحیم ✨
🌹 شرح #حکمت4
🔴 قسمت نهم
🔻امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در بخش چهارم از حکمت ۴ نهج البلاغه می فرمایند: «ورع سپر است». در نهج البلاغه ی شریف و غریب ده نکته پیرامون ورع بیان شده است که تلاش می کنیم به صورت یک هندسهٔ منظّم و نظام مند ارائه گردد.
🔷 1. تعریف ورع:
ورع یعنی دوری کردن از منطقه ای که احتمال به حرام افتادن در آن وجود دارد.
🔹1.1 نسبت ورع با تقوا:
نسبت ورع با تقوا را می شود دو جور بیان کرد: ورع مرتبه ی عالی تقوا است، چون تقوا یعنی "گناه نکردن و واجبات را انجام دادن" اما ورع یعنی "حتی نزدیک به گناه نشدن و جایی که شبهه ی حرام هم هست دوری کردن". از طرفی هم می شود گفت " تقوا یک چیز است و ورع چیز دیگری است، چون تقوا ترک کردن خود حرام است، اما ورع ترک کردن چیزی است که شبهه ی حرام دارد."
🔻در نهج البلاغه در حکمت ۱۱۳ آمده است: «وَ لَا وَرَعَ كَالْوُقُوفِ عِنْدَ الشُّبْهَةِ »؛ هیچ ورعی مانند توقف هنگام شبهه ناک بودن امری نیست .
🔺 با این نگاه که ورع را از تقوا متفاوت بدانیم میشود ورع را یکی از شعبه های زهد دانست.
🔻حضرت امیر (علیه السلام) در خطبه ی ۸۱ می فرمایند : «ای مردم زهد ورزیدن عبارت است از
🔸 1. کوتاه کردن آرزوها
🔸 2. شکرگزاری کردن هنگامی که نعمتی به شما میرسد
🔸 3. ورع ورزیدن هنگام حرام ها»
بنابراین با این نگاه می شود ورع را شعبه ای از زهد نامید.
🔹1.2 نسبت ورع با سایر ارزشهای بنیادین اخلاقی :
میدانیم که ارزش های اخلاقی هم ارزش و هم رتبه نیستند و برخی از آنها ارزش های بنیادینی هستند که با آمدنشان دین به کمال می رسد و با رفتنشان انسان کاملاً بی دین می شود؛ مثلاً درباره حیا در روایات داریم "لا دینَ لمَنْ لا حیاءَ لَه" ؛ کسی که حیا ندارد دین ندارد. با این نگاه ورع با ارزشهای بنیادین اخلاقی نسبت هایی دارد که در نهجالبلاغه چند موردش بیان شده است.
🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
http://eitaa.com/hafezan_vahy
حکمت-4-ورع-1.mp3
715.6K
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت4 9⃣
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
http://eitaa.com/hafezan_vahy
1. تا کاظمینش.mp3
8.27M
مولای ما جان میسپارد
در گوشه ی زندان کربلا شد
......🖤 موسی بن جعفر 🖤.......http://eitaa.com/hafezan_vahy
✅ جریانشناسی مدعی یمانی
احمدالحسن
🖌 تنوع در ادعاها، مسألهای است که در این دوره در انحرافات مهدویت مشاهده میشود؛ بهاینصورت که تا قبل از این، افراد ادعای مهدویت یا نیابت میکردند، ولی در این دوره، ادعای همسری یا فرزندی امام زمان(ع) نیز مشاهده میشود. یکی از این افراد مدعی که نزدیک به یکدهه توانسته به کمک شبکههای تلویزیونی، ماهوارهای و فضای اینترنتی، طرفدارانی در عراق و بعضاً در ایران پیدا کند، فردی است بهنام "احمد اسماعیل کاطع (کامل)".
وی اهل یکی از روستاهای بصره و فارغالتحصیل رشته مهندسی معماری از دانشگاه بصره (۱۹۹۸م) است و ظاهراً مدتی نیز در نجف به تحصیل علوم دینی اشتغال داشت. احمداسماعیل پس از مدت کوتاهی حضور در نجف، خود را "احمدالحسن" و نواده پنجم امام مهدی(عج) و "سید یمانی" خواند! وی پس از مدتی ادعا نمود با امام زمان(عج) ملاقاتهایی داشته و مهاجرت وی به نجف اشرف بهدستور آن حضرت و با هدف اصلاح امور حوزهها بوده است! او در نجف با فردی بهنام حیدر مشتت المنشداوی تصمیم گرفت حرکت یمانی که احادیث به آن اشاره دارند – و او را وزیر امام مهدی(ع) معرفی میکنند – را آغاز نمایند. آنها در ابتدا شخصِ یمانی را مبهم گذاشتند و معلوم نکردند که کدامیک از آنها یمانی خواهد بود. بالاخره بر این امر اتفاق نظر پیدا کردند که احمد اسماعیل یمانی موعود و حیدر مشتت شاهد وی باشد و بهمدت یک سال این اتفاق ادامه یافت. پس از یک سال حیدر مشتت خود را یمانی و احمد اسماعیل را دروغگو خواند و به نقد دلایل ادعاهای احمد اسماعیل پرداخت! بالاخره حیدر مشتت پس از تلاش برای ایجاد تشکیلات مستقل، در راه بغداد به ضرب گلوله از پا در آمد و طرفدارانش، احمد اسماعیل را متهم به قتل او کردند.
احمد اسماعیل پس از مدتی توانست عدهای را بهسوی خود جذب نموده و چند مرکز از جمله در استان بصره و ناصریه عراق تأسیس نماید. وی همچنین پانصدنفر از طرفداران مسلح خود را در روز عاشورای سال ۲۰۰۸م را برای آزادکردن دو استان بصره و ناصریه اعزام کرد. طرفداران وی نیز در حالی که وسط هیئتهای عزاداری فریاد میزدند: «مهدی آمد مهدی آمد» بهسوی پلیس بصره حمله کردند. درگیری به ناصریه هم کشیده شد و حدود صدنفر از آنها کشته و چندصدنفر نیز دستگیر شدند و احمد اسماعیل نیز فراری و مخفی شد. پروندهای امنیتی برای وی نزد پلیس بصره تشکیل شد که در قسمتی از این پرونده آمده است: «یمانی احمد اسماعیل صالح الحسن از عشیره البوسویلم و متولد سال ۱۹۶۸م است». رئیس پلیس بصره پس از این واقعه گفت: «ما با خانواده وی ملاقات کرده و اطلاعاتی درباره او جمعآوری کردیم و برای ما معلوم گشت که وی از خانوادهای علوی نبوده و نسب به پیامبر اسلام نمیبرد و از سحر و شعبده و هیپنوتیزم برای جذب افراد استفاده میکند». نکته قابل تأمل و تأسف در گزارش رئیس پلیس بصره این است که بیشتر کسانی که جذب وی شدند جزو فرهنگیان، دانشجویان، اساتید دانشگاه، فارغالتحصیلان حوزه علمیه و مهندسین بودند! تعدادی از دستگیرشدگان علت ایمان خود را به احمد اسماعیل، رؤیا ذکر کرده بودند.
✍ احمد اسماعیل اگرچه در ابتدا، حرکت خود را بهعنوان همان یمانی وعدهدادهشده در روایات آغاز کرد، ولی رفتهرفته ادعای خود را توسعه داد و علاوه بر یمانیبودن، ادعا نمود "نماینده امام مهدی(ع)"، "فرزند" و "وصی" آن حضرت است! وی حتی پا را فراتر نهاده و در عینحال خود را "مهدی موعود" خوانده و بسیاری از روایات مهدی(ع) را بر خود تطبیق کرده است!
متاسفانه این کذاب یمانی به فعالیتهای تبلیغی خود در شهرهای مهم کشور از جمله قم، مشهد و شهرهای جنوب ایران مشغول است.
http://eitaa.com/hafezan_vahy
سلام بزرگواران عزیز وارجمند این مباحث مربوط به احمد الحسن بصری ملعونرا که علنا خودرا منسوب به امام زمان علیه السلام میداند نه سید است فردی کذاب است که سالیان سال است برای مبارزه بامهدویت ساخته دست استعمار در کشورهای اسلامی به فعالیت کثیف خود مشغول است مراقبت کنید دردام این ملعون وطرفدارانش گرفتار نشوید این مباحث رابرای آشنایی بااین فرقه ضاله مضله دنبال کنیدhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
✳️ صلوات مخصوصه امام موسی الکاظم (ع)
عرض تسلیت و تعزیت شهادت مظلومانه امام کاظم (ع) به محضر حضرت حجت (ع) و همه همراهان مکرم؛
دوستان را به خواندن این صلوات مخصوصه که خود مقتل آن امام مظلوم وغریب وشهید است، ذاتا برای خود وبه نیابت از تمام انبیا واولیا واهل بیت به ویژه حضرت ولی عصر علیهم السلام ومحبان ودورکعت نماز دعوت می کنیم:
اللهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ صَلِّ عَلَى مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ وَصِیِّ الْأَبْرَارِ وَ إِمَامِ الْأَخْیَارِ وَ عَیْبَةِ الْأَنْوَارِ وَ وَارِثِ السَّکِینَةِ وَ الْوَقَارِ وَ الْحِکَمِ وَ الْآثَارِ الَّذِی کَانَ یُحْیِی اللَّیْلَ بِالسَّهَرِ إِلَى السَّحَرِ بِمُوَاصَلَةِ الاسْتِغْفَارِ حَلِیفِ السَّجْدَةِ الطَّوِیلَةِ وَ الدُّمُوعِ الْغَزِیرَةِ وَ الْمُنَاجَاةِ الْکَثِیرَةِ وَ الضَّرَاعَاتِ الْمُتَّصِلَةِ وَ مَقَرِّ النُّهَى وَ الْعَدْلِ وَ الْخَیْرِ وَ الْفَضْلِ وَ النَّدَى وَ الْبَذْلِ وَ مَأْلَفِ الْبَلْوَى وَ الصَّبْرِ وَ الْمُضْطَهَدِ بِالظُّلْمِ وَ الْمَقْبُورِ بِالْجَوْرِ وَ الْمُعَذَّبِ فِی قَعْرِ السُّجُونِ وَ ظُلَمِ الْمَطَامِیرِ ذِی السَّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُیُودِ وَ الْجَنَازَةِ الْمُنَادَى عَلَیْهَا بِذُلِّ الاسْتِخْفَافِ وَ الْوَارِدِ عَلَى جَدِّهِ الْمُصْطَفَى وَ أَبِیهِ الْمُرْتَضَى وَ أُمِّهِ سَیِّدَةِ النِّسَاءِ بِإِرْثٍ مَغْصُوبٍ وَ وِلاءٍ مَسْلُوبٍ وَ أَمْرٍ مَغْلُوبٍ وَ دَمٍ مَطْلُوبٍ وَ سَمٍّ مَشْرُوبٍ اللهُمَّ وَ کَمَا صَبَرَ عَلَى غَلِیظِ الْمِحَنِ وَ تَجَرَّعَ غُصَصَ الْکُرَبِ وَ اسْتَسْلَمَ لِرِضَاکَ وَ أَخْلَصَ الطَّاعَةَ لَکَ وَ مَحَضَ الْخُشُوعَ وَ اسْتَشْعَرَ الْخُضُوعَ وَ عَادَى الْبِدْعَةَ وَ أَهْلَهَا وَ لَمْ یَلْحَقْهُ فِی شَیْءٍ مِنْ أَوَامِرِکَ وَ نَوَاهِیکَ لَوْمَةُ لائِمٍ صَلِّ عَلَیْهِ صَلاةً نَامِیَةً مُنِیفَةً زَاکِیَةً تُوجِبُ لَهُ بِهَا شَفَاعَةَ أُمَمٍ مِنْ خَلْقِکَ وَ قُرُونٍ مِنْ بَرَایَاکَ وَ بَلِّغْهُ عَنَّا تَحِیَّةً وَ سَلاما وَ آتِنَا مِنْ لَدُنْکَ فِی مُوَالاتِهِ فَضْلا وَ إِحْسَانا وَ مَغْفِرَةً وَ رِضْوَانا إِنَّکَ ذُو الْفَضْلِ الْعَمِیمِ وَ التَّجَاوُزِ الْعَظِیمِ بِرَحْمَتِکَ یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَhttp://eitaa.com/hafezan_vahy
10.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔴 مردم کجایند؟
🔹️ وقتی امام کاظم علیه السلام در زندان به سر می بردند ، مردم کجا بودند؟
🔹️ بخشی از سخنان
سید هاشم الحیدری
http://eitaa.com/hafezan_vahy