2_1152921504621473814.mp3
2.52M
🌸 #عید_غدیر
💐ناد علی یاد علی
💐دستم و امداد علی
🎤 #سیدمجید_بنی_فاطمه
1_1800272075.mp3
10.27M
#فایل_صوتی_روانشناسی_قلب 39
🎧آنچه خواهید شنید؛
✍گناه؛
چه ظاهری باشه،چه باطنی،فرقی نداره!
عاقبتش شقاوته...
💓ببین،قلبت،از گناه خوشش مياد،یا نه؟
مهم اشتیاق دلته، نه میزان عملت.
http://eitaa.com/hafezan_vahy
.
♻️ دو خاطره شنیدنی از روحانی اهلسنت
🔰شریف زاهدی، روحانی اهل سنت بلوچستان که پس از تحقیق و بررسی به مذهب اهل بیت علیهم السلام گروید، در بیان خاطرات خود چنین می آورد:
1⃣ خیلی فکر کردم که با کدام روایت یا کتاب برای اهل تسنن ثابت کنم که «مولی» در حدیث غدیر، به معنای دوست نیست، بلکه به معنای پیشوا و رهبر است. تا این که روزی مشغول مطالعه یکی از کتابهای «مولوی محمد عمر سربازی» بودم.
مطالعهام که تمام شد و کتاب را که بستم، دیدم روی جلد آن نوشته شده: «نویسنده مولانا محمد عمر سربازی» فوراً به ذهنم آمد که از مولوی ها، معنای کلمه ی مولانا را بپرسم و سؤال کنم که چرا به محمد عمر سربازی، مولانا میگویند؟
از چند مولوی سؤال کردم. پاسخی که به من دادند، این بود:
«مولانا» یعنی واجه؛ یعنی رهبر ما، پیشوای ما.
به آنها گفتم: من تعجب میکنم «مولا» درباره بزرگانتان معنای واجه و رهبر میدهد ولی در سخن پیامبر (صلی الله علیه وآله) به معنای دوست آمده است!
2⃣ روزی یکی از دوستان اهل تسنن به دیدنم آمده بود. گفت وگوی مفصلی درباره حقانیت اهل بیت داشتیم از جمله به خطبه حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه وآله) در غدیر خم استناد کردم. ایشان میگفت: «مولا» در این حدیث به معنای دوست آمده است. نهایتاً هر چه دلیل آوردم قبول نکرد. خداحافظی کرد و به سمت بلوچستان حرکت کرد.
یک ساعت از رفتنش نگذشته بود که به او زنگ زدم و گفتم: کار خیلی مهمی با شما دارم باید برگردی.
گفت: من باید بروم، وقت ندارم برگردم. خانوادهام منتظرم هستند، چه کاری با من داری؟ تلفنی بگو.
گفتم: کار مهمی دارم، نمی توانم تلفنی بگویم، باید خودت اینجا باشی.
خیلی اصرار کردم تا این که برگشت. وقتی به من رسید گفت: چه کار مهمی داری که من را از این همه راه برگرداندی؟
گفتم: میخواستم به تو بگویم: دوستت دارم.
گفت: همین!
گفتم: بله. همین را خواستم به شما بگویم.
دوستم ناراحت شد و گفت: خانوادهام منتظرم بودند و باید میرفتم، این همه راه من را برگرداندی که بگویی دوستت دارم، اذیت میکنی؟
گفتم: سؤال من همین جاست. چطور وقتی شما با عجله به سمت خانواده ای که منتظرت هستند میروی و شما را از راهتان بر میگردانم تا به شما بگویم «دوستت_دارم»؛ ناراحت میشوی و در عقل من شک میکنی، ولی وقتی پیامبر اسلام ص دهها هزار نفر را که با عجله به سمت خانواده ی خود میرفتند، سه روز در زیر آفتاب سوزان معطل کردند که فقط بگویند: «هر کس من را دوست دارد، علی را دوست بدارد» این کار پیامبر را عاقلانه میدانی؟ آیا این اقدام پیامبر ناراحتی مسلمانان را در پی نمی داشت؟ آیا آنان در عقل چنین پیامبری شک نمیکردند؟!
با این کاری که کردم، دوستم با تمام وجود احساس کرد که چه حرف خندهداری زده است و اقرار کرد که پیامبر خدا - در جریان غدیر خم - میخواست نکته مهم تری را بیان کند وگرنه برای بیان دوستی اش با علی (علیه السلام) نیازی نبود مسلمانان را از راهشان برگرداند.»
(باید شیعه میشدم، خاطرات شریف زاهدی، ص ۱۳۸)
*الحمدلله الذی جعلنا من المتمسکین بولایة أميرالمؤمنين و اولاده المعصومين عليهم السلام.*
🔺 کانال حمید رسایی. http://eitaa.com/hafezan_vahy
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📜 شخصی به آیت الله بهجت و آیت الله اراکی نامه می نویسد که من می خواهم عشقم به امام زمان(عج) زیاد شود، چه کار کنم ؟!
▫️هر دو در جواب می نویسند :
گناه نکنید و نماز را هم اول وقت بخوانید!!.
http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖
#آیات_در_تاویل_دشمنان_اهل_بیت_ع
وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبيلاً
روزى كه ستمكار دستان خود را [از شدّت حسرت] به دندان مىگزد و مىگويد: «اى كاش با رسول [خدا] راهى برگزيده بودم»!
(فرقان/ ۲۷)
✨✨✨✨✨✨
📜الصّادق ( عَن حَمَّادِ بْنِ حَرِیزٍ عَن أَبِیعَبْدِاللَّهِ (أَنَّهُ قَالَ قَوْلُهُ عَزَّ وَ جَلَّ یا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا یَعْنِی عَلِیَّبْنَأَبِیطَالِبٍ (.
📝امام صادق ( حمادبنحریز از امام صادق (روایت کرده که ایشان در مورد آیه: یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلا فرمود: «منظور از این آیه، امام علیّبنابیطالب (است».
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۰۲ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۱۷/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۳۶۹
📜علیبنإبراهیم ( انْظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْأَمْثالَ فَضَلُّوا فَلا یَسْتَطِیعُونَ سَبِیلًا قَالَ إِلَی وَلَایَهًْ عَلِیٍّ (وَ عَلِیٌّ (هُوَ السَّبِیلُ یا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا.
📝علیّّبنابراهیم ( انْظُرْ کَیْفَ ضَرَبُوا لَکَ الْأَمْثالَ فَضَلُّوا فَلا یَسْتَطِیعُونَ سَبِیلًا یعنی راه به ولایت علی (نبردهاند. و مراد از سَبِیلًا در آیه: یا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِیلًا علی (است.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۰۲ بحارالأنوار، ج۳۵، ص۳۶۳
📜الباقر ( یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ عَلِیّاً (.
📝امام باقر ( یَقُولُ یَا لَیْتَنِی اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ؛ یعنی [ای کاش] در کنار پیامبر (علی (را نیز قبول میکردم.
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۴۰۲ بحارالأنوار، ج۳۵، ص۳۶۳
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام
کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا
http://eitaa.com/hafezan_vahy
❖﷽❖
#امام_شناسی
🔰خصوصیات امام
📜[٥٢٠]١-عبد العزيز مسلم گفت:ما در مرو با امام رضا عليه السّلام بوديم.روز جمعهاى در آغاز ورودمان، به[مسجد]جامع رفتيم.آنگاه آنان در موضوع امامت داخل شده از اختلاف بسيار مردم در آن گفتند.من به نزد سرورم عليه السّلام رفته ايشان را از گفتگوى مردم در آن موضوع آگاه كردم.ايشان لبخند زد و فرمود:اى عبد العزيز [مسلم]اين مردم نفهميدند و آرايشان رنگارنگ شد.
خداوند بزرگ جان پيامبرش را نگرفت تا دين او را كامل كرد و قرآن را نازل.كه بيان هرچيزى در آن است.حلال و حرام و حدود و احكام و همۀ آنچه مردم به آن نيازمندند را به صورتى كامل در آن روشن كرد و فرمود: ما فَرَّطْنا فِي الْكِتابِ مِنْ شَيْءٍ؛ ما در اين كتاب هيچچيزى را فرونگذارديم.)[انعام(٦):٣٨]
❇️و در حجّة الوداع كه در پايان عمر پيامبر بود چنين نازل كرد: اَلْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ لَكُمُ الْإِسْلامَ دِيناً؛ امروز دين شما را كامل كرده و نعمتم را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آيين شما پذيرفتم.)[مائده(٥):٣]و موضوع امامت،كمال دين است.
و آن حضرت درنگذشت تا براى امّتش نشانههاى دينشان را بيان كرد و راه را برايشان آشكار ساخت.بر طريق حقّ قرارشان داد و على عليه السّلام را به عنوان پرچم[برافراشته اسلام]و امام[امّت]برايشان گمارد.و چيزى كه امّت به آن نيازمند باشند باقى نگذاشت جز اينكه بيانش كرد.
پس آنكه گمان كرد خداوند عزّتمند دينش را كامل نكرده،كتاب خدا را رد كرده است و هركه كتاب خدا را رد كند،كافر است.
آيا آنان منزلت و جايگاه امامت امّت را مىشناسند كه انتخابشان در آن روا باشد؟
💎امامت گرامىتر و بزرگتر و بلندتر و محكمتر و ژرفتر از آن است كه مردم با عقل هاشان به آن برسند،يا با آرايشان به آن دست يابند يا امامى براى خودشان انتخاب كنند.
امامت مقامى است كه خداوند شكوهمند در مرتبۀ سوم پس از نبوّت و خلّت به ابراهيم خليل داد.و فضيلتى است كه او را با آن شرافت داده و نامش را بلند كرد.و فرمود:«إنّي جاعلك للنّاس إماما؛[من تو را پيشواى مردم قرار دادم.)»و خليل شادمان از آن گفت:(و من ذرّيتى؛و از دودمانم.)كه خداوند والا فرمود: «لا يَنالُ عَهْدِي الظّالِمِينَ؛ پيمان من به ستمكاران نمىرسد.)پس اين آيه امامت هر ستمكارى را تا روز رستاخيز باطل كرده و به برگزيدگان،اختصاص داد.سپس خداوند فرازمند او را اكرام كرده و برگزيدگان و پاكان را در دودمان او نهاد و فرمود: وَ وَهَبْنا لَهُ إِسْحاقَ وَ يَعْقُوبَ نافِلَةً وَ كُلاًّ جَعَلْنا صالِحِينَ* وَ جَعَلْناهُمْ أَئِمَّةً يَهْدُونَ بِأَمْرِنا وَ أَوْحَيْنا إِلَيْهِمْ فِعْلَ الْخَيْراتِ وَ إِقامَ الصَّلاةِ وَ إِيتاءَ الزَّكاةِ وَ كانُوا لَنا عابِدِينَ؛ و اسحاق،و علاوه بر او، يعقوب را به وى بخشيديم و همۀ آنها را از صالحان قرار داديم*و آنها را پيشوايانى قرار داديم كه به فرمان ما هدايت مىكردند و انجام كارهاى نيك و برپا داشتن نماز و اداى زكات را به آنها وحى كرديم.و آنها فقط ما را عبادت مىكردند.)[انبياء(٢١):٧٢-٧٣]
و پيوسته در دودمان او بود.يكى از ديگرى به ارث مىبرد.قرن به قرن.
🌠تا خداوند والا آن را ميراث پيامبر گرامى قرار داد و فرمود: إِنَّ أَوْلَى النّاسِ بِإِبْراهِيمَ لَلَّذِينَ اتَّبَعُوهُ وَ هذَا النَّبِيُّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا وَ اللّهُ وَلِيُّ الْمُؤْمِنِينَ؛ سزاوارترين مردم به ابراهيم كسانى هستند كه از او پيروى كردند.و اين پيامبر و كسانى كه ايمان آوردند.و خداوند سرپرست مؤمنان است.)[آل عمران(٣):٦٨]و آن مخصوص او بود.آنگاه به فرمان خداوند فرازمند بنابر رسمى كه خود واجب كرده بود،آن را به على عليه السّلام واگذار كرد.پس برگزيدگانى كه خداوند علم و ايمان به آنان داد،در دودمان او قرار گرفتند.چنانكه فرمود: وَ قالَ الَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَ الْإِيمانَ لَقَدْ لَبِثْتُمْ فِي كِتابِ اللّهِ إِلى يَوْمِ الْبَعْثِ و كسانى كه به آنان علم و ايمان داده شده مىگويند:شما به فرمان خدا تا روز رستاخيز درنگ كرديد.)[روم(٣٠):٥٦]و آن،تا روز رستاخيز،اختصاصا در فرزندان على عليه السّلام است؛زيرا پس از محمّد پيامبرى نيست.پس اين جاهلان چگونه انتخاب مىكنند؟
💠امامت منزلت پيامبران و ارث اوصيا است.امامت جانشينى خداوند و رسول است.و مقام امير مؤمنان عليه السّلام و ميراث حسن و حسين عليهما السّلام است.
💠امامت،ملاك دين و قوام مسلمين و صلاح دنيا و عزّت مؤمنان است.
امامت، اساس محكم و شاخۀ بلند اسلام است.
با امام،نماز و زكات و روزه و حجّ و جهاد كامل مىشوند.غنيمت و صدقه بسيار مىگردد و حدود و احكام اجرا مىشود و
مرزها و نواحى مصون. http://eitaa.com/hafezan_vahy
مىماند.
💠 امام حلال خداوند را حلال كرده و حرامش را حرام مىكند.حدودش را به اجرا مىگذارد و از دينش حفاظت مىنمايد.و با حكمت و موعظۀ نيكو برهانى رسا به طريق پروردگارش مىخواند.
💠امام،همچون آفتاب درخشانى است كه با نورش همۀ عالم را فرامىگيرد، در حالى كه خود در آسمان است و دستها و چشمها به آن نمىرسند.
💠امام،ماه تابان و چراغ فروزان و نور گسترده و ستارۀ راهنما در تاريكىهاى شب و گذرگاه سرزمينها و بيابانها و گرداب درياها است.
💠امام آب گوارايى براى تشنگى و راهنمايى براى حقّ و رهايىبخش از نابودى است.
💠امام آتش بر بلندا است گرمابخش كسى كه با آن گرم مىشود و نشانهاى در تاريكى پرتگاههاست كه هركس از آن جدا شود نابود گردد.
💠امام،ابرى بارنده و بارانى شتابنده،آفتابى فروزنده و آسمانى سايهسار، زمينى گسترده و چشمهاى جوشان و نهر و بوستان است.
💠امام همدمى مهربان و پدرى دلسوز و برادرى از پارۀ تن و مادرى سرشار از محبّت به كودك و پناه بندگان،در گرفتارىهاى كمرشكن است.
💠امام،امين خداوند در آفريدگان و حجّتش بر بندگان و جانشينش در بلا و دعوتگر به او و نگهبان حرامهاى او است.
💠امام،پاك از گناهان و دور از عيبها، مخصوص به علم و نشانشده به بردبارى و قوام دين و عزّت مسلمانان و خشم منافقان و هلاكت كافران است.
💠امام يگانۀ روزگار خويش است كه كسى به پاى او نرسد و هيچ عالمى با او برابرى نكند.نه جايگزينى دارد و نه مانند و نظيرى.
به تمام فضيلتها مخصوص است،بىآنكه به جستجويش برود و آن را به دست آورد.بلكه امتيازى از سوى احسانگر بخشنده است.
پس چه كسى به شناخت امام دست مىيابد يا مىتواند او را انتخاب كند؟
هيهات و هيهات!كه دلها گمراه شدند و عقلها سرگردان.انديشهها حيران شدند و ديدگان خسته.بزرگان،حقير شدند و حكيمان آشفته.انديشمندان عاجز شدند و سخنوران درمانده.عاقلان نادان شدند و شاعران وامانده.اديبان ناتوان و سخندانان خسته از اينكه شأن و فضيلتى از او را به وصف آورند.و آنان به عجز و كوتاهى اقرار كردند.چگونه همۀ جوانب او يا حقيقتش به وصف درآيد يا چيزى از شأنش فهميده شود يا جانشينى برايش يافت شود و نيازها را همچون او برآورد. هرگز،چگونه و از كجا؟در حالى كه او از دسترس خواستاران و وصف واصفان در جايگاه ستارهگان است.پس انتخاب بشر كجا و او كجا؟و عقل كجا؟كجا همانند او يافت شود؟آيا مىپنداريد كه جز در خاندان رسول خدا محمّد صلّى اللّه عليه و آله يافت مىشود؟
به خدا سوگند كه خويشتنشان خود آنها را تكذيب كند.اباطيل،آنان را پراكنده نمايد پس به گردنهاى خطرناك و لغزنده گام نهادند كه آنها را به حضيض مىاندازد.خواستند عقلهاى سرگردان بىحاصل و ناقص و آراى گمراهكننده را جايگزين امام كنند و از آن جز دورى نيندوختند.[خدا بكشدشان،چگونه دروغ مىگويند]به راه دشوارى رفتند و دروغ گفتند.به سختى گمراه شدند و به پريشانى افتادند؛زيرا آگاهانه امام را رها كردند. وَ زَيَّنَ لَهُمُ الشَّيْطانُ أَعْمالَهُمْ فَصَدَّهُمْ عَنِ السَّبِيلِ وَ كانُوا مُسْتَبْصِرِينَ؛
«شيطان اعمالشان را در نظرشان بياراست و با اينكه آگاه بودند،ايشان را از راه خدا بازداشت.)[عنكبوت(٢٩)-٣٨]
براى انتخاب خودشان از انتخاب خدا و رسول خدا و خاندان او روى گرداندند با اينكه قرآن به آنان مىگويد:(پروردگار تو هر چه بخواهد مىآفريند و انتخاب به دست آنها نيست.خداوند منزّه و برتر است از شريكهايى كه براى او قرار مىدهند.[قصص(٢٨)-٦٨]و خداوند گرامى فرمود:
(هيچ مرد و زن باايمانى در كارى كه خدا و رسولش حكم كنند از خود اختيارى ندارد.) [احزاب(٣٣)-٣٦]و فرمود:(چه شده؟چگونه داورى مىكنيد؟مگر كتابى داريد كه در آن مىخوانيد؟و هرچه بخواهيد در آن مىيابيد.يا با ما پيمانى بستهايد كه تا روز رستاخيز مىماند؟كه به هرچه حكم كنيد حق با شما باشد.از آنان بپرس كدامشان آن را تضمين مىكند.يا شريكانى دارند؟اگر راست مىگويند شريكان خود را بياورند.)[قلم(٦٨):
٣٦ تا ٤١]و آن گرامى فرمود:(آيا در قرآن نمىانديشند يا قفلهايى بر دلشان است.) [محمّد ص(٤٧):٢٤](يا خداوند بر دلهاشان مهر زده است كه نمىفهمند.) [تفسير آيۀ ٨٧ سورۀ توبه(٩)]يا(گفتند:شنيديم امّا نمىشنوند.بدترين جنبندگان در نزد خدا كر و لالهايى هستند كه نمىانديشند.اگر خدا خيرى در آنها سراغ داشت شنوايشان مىكرد و اگر شنوايشان مىكرد باز سرپيچى كرده و روى مىگرداندند.)[انفال (٨):٢١ تا ٢٣]يا(گفتند:شنيديم امّا مخالفت كرديم.)[بقره(٢):٩٣]
💠بلكه امامت (احسان خدا است كه به هركس بخواهد مىدهد.و خداوند صاحب احسان بزرگ است.) [جمعه(٦٢):٤]
آنان را با انتخاب امام چه كار؟ http://eitaa.com/hafezan_vahy