eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
📚📚📚 📚📚 📚 📝 نکات تفسیری نگاه اسلام به «زنی که بچه‌اش را تر و خشک می‌کند اگر چه در اسلام، زنان از شركت در امر جهاد، منصب قضاوت و حكومت منع شده‌اند اما به فرموده علامه_طباطبایی «اسلام اين محروميت زنان را مهمل نگذاشته و آن را به مزيتى برابر آن جبران كرده است؛ مثلا اگر زنان از فضيلت جهاد در راه خدا محروم شده اند خداى تعالى اين فضيلت را به فضيلتى ديگر معادل آن جبران نموده و مزايا و فضايلى به او داده كه در آن افتخاراتى حقيقى هست. مثلا اسلام «نيكو شوهردارى‌كردن» را جهاد_زن قرار داده و شايد همين مطلب در بين ما (البته مايى كه فعلا در ظرف زندگى فاسدى [آلوده به تمدن و فرهنگ غربی] قرار داريم) آن طور كه هست ارزش خود را نشان ندهد و ليكن در محیط زندگی اى كه اسلام حاكم بر آن است، در چنين محیطی ديگر هيچ خطى بر خطى ديگر برترى ندارد، ساده تر بگويم در چنين ظرفى، فضيلت آن مردى كه در معركه قتال حاضر میشود، و با كمال سخاوت خون خود را ايثار میكند، از فضيلت زنى كه وظيفه شوهرداريش را انجام میدهد، برتر نيست، و نيز آن مرد حاكمى كه سرپرستى جامعه را به عهده گرفته، چرخ زندگى مجتمع را میچرخاند، هيچ افتخارى بر آن زن ندارد، و آن مردى كه بر مسند قضا تكيه زده هيچ برترى نسبت به زنى كه كودكش را تر و خشك میكند ندارد...» ترجمه تفسير الميزان، ج۴، ص: ۵۵۷ @ravanedel
💠می آیم گواهی دهم که تو با بذل جانت در راه خدا نجات بندگانش را خواستی 🔹فأَعْذَرَ فِي الدُّعَاءِ، وَمَنَحَ النُّصْحَ، وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ 🔹فيكَ لِيَسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ، وَحَيْرَةِ الضَّلالَةِ 🔸 پس او در دعوتش حجت را تمام کرد 🔸 و بی دریغ خیرخواهی نمود 🔸 و جان خود را در راه تو بخشید 🔸 تا بندگانت را از نادانی و سرگردانی گمراهی، نجات دهد 📗زیارتنامه اربعین دکتر رفیعی ☑️ @ravanedel
10.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 لبیک یا حسین (ع) 🏴 هنوز صدای هل من ناصر ینصرنی امام حسین علیه السلام بلند است‌.. رسمی دکتر رفیعی ☑️@ravanedel
شرح حکمت ۱۰۵ بخش ۴ اقسام احکام الهی.mp3
2.66M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 4⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع @ravanedel
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح (4) 🔹 اقسام احکام الهی 🔻 امیرالمؤمنین (علیه السلام) بر این اساس نمونه ای را برای ما بیان می کنند و آن نمونه حضرت آدم (علیه السلام) در خطبه ۹۱ فرمود : « وَللّهُ أَوْعَزَ إِلَيْهِ فِيمَا نَهَاهُ عَنْهُ...فَأَقْدَمَ عَلَى مَا نَهَاهُ عَنْهُ مُوَافَاةً لِسَابِقِ عِلْمِهِ » " خداوند متعال آدم (علیه السلام) را نهی کرد، امّا آدم اقدام کرد به همان چیزی که خدا نهی کرده بود به خاطر علم سابق خودش. " 🔻در پایان مولا علی (علیه السلام) در خطبه ۲۲۲ از ویژگیهای اهل ذکر این را می دانند که : " فَزَعوا لِمُحَاسَبَةِ أَنْفُسِهِمْ عَلَى كُلِّ صَغِيرَةٍ وَ كَبِيرَةٍ أُمِرُوا بِهَا فَقَصَّرُوا عَنْهَا أَوْ نُهُوا عَنْهَا فَفَرَّطُوا فيهَا " " اهل ذکر دائماً در محاسبهٔ نفس فَزَع و ناله و گریه دارند بر هر گناه صغیره و کبیره ای که خداوند امر کرده بود، تقصیر کردند یا نهی کرده بود تفریط کردند." 🔻 و در خطبه ۱۱۴ ، حضرت علی (علیه السلام) به ما می آموزند مبارزه با نفس در توقّف هنگام منهیّات و محرّمات به یاری خدا احتیاج دارد. « وَ نَسْتَعِينُهُ عَلَى هذِهِ النُّفُوسِ الْبِطَاءِ عَمَّا أُمِرَتْ بِهِ السِّرَاعِ إلَى مَا نُهِيَتْ عَنْهُ » " از خداوند متعال یاری می جوییم علیه این نفس های امّاره ای که در مورد آن چیزهایی که به آنها امر شده کوتاهی و کُندی می کنند و دربارهٔ چیزهایی که از آنها نهی شده سرعت می گیرند و شتاب می کنند." 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع ↩️ ادامه دارد... @ravanedel
شرح حکمت ۱۰۵ بخش ۵ اقسام احکام الهی.mp3
3.22M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 🔸 شرح 5⃣ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع @ravanedel
✨بسم الله الرحمن الرحیم ✨ 🌹شرح (5) 🔹 اقسام احکام الهی 🔰 امیرالمؤمنین (عليه‌السلام) در بخش چهارم از حکمت ۱۰۵ می‌فرمایند: 💠 " خداوند متعال نسبت به حکم بعضی از اشیاء و امور، سکوت کرده و آنها را در حالیکه نسيان و فراموشی نداشته رها کرده، پس شما خودتان را درباره حکم آن امور به تکلف و سختی نیندازید. " 🔻 یعنی بعضی چیزها هست که خدا آنها را مباح قرار داده؛ نه واجب کرده، نه حرام کرده، نه مکروه کرده، نه مستحب کرده است؛ شما خودتان را به زحمت نیندازید که به زور، یک حکمی برایش جور کنید. همان جور که خدا رها کرده، همانطور آزاد باشید در آن مورد؛ به جهت اینکه خدا نه جهل داشته که حکم این ها را نفرموده، نه فراموش کرده که حکم این ها را نفرموده است. 🔻نمونه ای از این مسائل را در حکمت ۲۷۰ نهج‌ البلاغه می‌خوانیم؛ در حکمت ۲۷۰ آمده: [در زمان حکومت عمر، نسبت به فراوانی زینت های کعبه نزد وی صحبت شد؛ گروهی گفتند: اگر آنها را برای لشگر اسلام مصرف کنی، ثوابش بیشتر است. کعبه زر و زینت نمی‌خواهد. او نیز می خواست چنین کند؛ از امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) پرسید.] " حضرت فرمودند: همانا قرآن بر پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هنگامی نازل گردید که اموال چهار قسم بود: اموال مسلمان که آن را بر اساس سهم هر یک از وارثان تقسیم کرد؛ دوم غنيمت جنگی که آن را به نیازمندانش رساند؛ سوم خمس که خدا جایگاه مصرف آن را تعیین فرمود و صدقات که خداوند راه های بخشش آن را مشخص کرد؛ و چهارم زيورآلات و زینت کعبه، از اموالی بودند که خدا آنها را به حال خود گذاشت؛ نه از روی فراموشی آن را ترک کرد و نه از چشم خدا پنهان بود. تو نیز آن را به حال خود واگذار، چنانکه خدا و پیامبرش ، آن را به حال خود وا گذاشتند." [عمر گفت: اگر تو نبودی، رسوا می‌شدیم و متعرّض زيورآلات کعبه نشد.] @ravanedel 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع.
4_5846085290317319872.ogg
795K
‍ ‍ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌          𖣐᭄␥꯭🖤✿❰ 𖣐᭄␥꯭💔✿❰‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌    𖣐᭄␥꯭💔✿❰                   ﷽ از خدا میخوام همیشه وقت مردنم که میشه ببینم آقام حسینو  اینه آرزوم همیشه یه سلام بدم به ارباب  خدائیش چه حالی داره وقت جون دادن سرم رو به روی پاهاش بذاره 😭😭😭 آب غسلم بشه کاشکی  اشگ چشمام توی روضه دوملک نیان سراغم چونکه میدم بوی روضه لابه لای خیل مردم موقع دفن جنازه ببینم بالا جنازم آقا در حال نمازه 😭😭😭 موقع گفتن تلقین آقا تلقین و بخونه بگه به نکیرو منکر که اینم از خودمونه        🎤(ع) 🎧 👌       دعای فرج       ‍ ‍ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌          𖣐᭄␥꯭🖤✿❰ 𖣐᭄␥꯭💔✿❰‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‍‌‌‌‎‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‍‌‍‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌    𖣐᭄␥꯭💔✿❰                  @ravanedel
❖﷽❖ 📜 حَدَّثَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ بْنِ‌ عُقْدَةَ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا حُمَيْدُ بْنُ‌ زِيَادٍ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ الصَّبَّاحِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبُو عَلِيٍّ‌ الْحَسَنُ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ الْحَضْرَمِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي جَعْفَرُ بْنُ‌ مُحَمَّدٍ عَنْ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ عَبْدِ الْحَمِيدِ قَالَ‌ أَخْبَرَنِي مَنْ‌ سَمِعَ‌ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَقُولُ‌: إِذَا خَرَجَ‌ الْقَائِمُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ خَرَجَ‌ مِنْ‌ هَذَا الْأَمْرِ مَنْ‌ كَانَ‌ يَرَى أَنَّهُ‌ مِنْ‌ أَهْلِهِ‌ وَ دَخَلَ‌ فِيهِ‌ شِبْهُ‌ عَبَدَةِ‌ الشَّمْسِ‌ وَ الْقَمَرِ . 📝ابراهيم بن عبد الحميد گويد:كسى كه خود از امام صادق عليه السّلام شنيده براى من بازگو كرد كه آن حضرت مى‌فرمود: 💥«هنگامى كه قائم عليه السّلام خروج كند كسى كه خود را از اهل اين امر مى‌پنداشته از اين امر خارج خواهد شد 🎄و(به عكس)افرادى چون خورشيد پرستان و ماه پرستان داخل در آن مى‌گردند. 🕊(يا اينكه كسى كه خود را اهل اين امر مى‌دانسته از آن خارج و ديگرى كه وى همانند پرستندگان آفتاب و ماه به نظر مى‌آمده در اين امر داخل خواهد شد». 📘غیبت نعمانی ، صفحه 440 @ravanedel
❖﷽❖ 📜 روایت شده است که وقتى وفات امام حسن(ع) نزدیک شد و سم در بدن ایشان اثر کرد و رنگش سبز شد، امام حسین(ع) گفت: چرا رنگت سبز شده است و بعد گریه کرد. امام حسن گفـت: اى برادر حدیث جدم درباره من و تو صدق کرد: سپس امام حسـین(ع) را در آغوش گرفت و به شدت گریه کرد. در این باره از امام حسن(ع) سؤ ال کـرد؛ ایشان گفتند: 🌠جدم به من خبر داد که وقتى شب معراج وارد بهشت شدم دو قصر عالى مجاور هم و شبیه به هم دیدم که یکى از زبرجـد سـبز بـود و دیگـرى از یاقوت سرخ، ❓از جبرئیل سؤ ال کردم، گفت: یکى از آنها به حسن(ع) و دیگـرى بـه حسین(ع) تعلق دارد، 💔 زیرا حسن به واسطه سم از دنیا مى رود و رنگـش سـبز مـى شود، 💔 اما آنکه سرخ است، قصر حسین است، چون کشته مى شود و چهره اش به خون آغشته مى گردد. 💦 در آن هنگام، پیامبر و جبرئیل گریه کردنـد و فرشـتگان حاضر در آنجا به گریه و ناله ضجه زدند. 📚خصائص الحسینیه شیخ جعفر شوشتری @ravanedel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحیفه سجادیه قسمت۱۹ 🔸وَ الْإِصْرَارِ عَلَى الْمَأْثَمِ  🔹خدایا به تو پناه می برم از پافشاری بر گناه 🎤استاد محمدعلی انصاری @ravanedel
◼️حضرت علی علیه السلام فرمودند: ◾️إِنَّ أَمْـرَنا صَعْبٌ مُسْتَـصْعَبٌ،لاَ يَحْتَمِلُهُ إِلاَّ عَبْدٌ امْتَحَنَ اللّه ُ قَلْبَهُ لِلاْءِيمانِ،وَلاَ يَعْي حَدِيثَنا إِلاَّ صُدُورٌ أَمِينَةٌ، وَأَحْلاَمٌ رَزِينَةٌ. ▪️تبعيت و همراهى با ما و ـ پيام و امر ما دشـوار و پيچيده است، بر دوش كشيدن اين بار سنگين را كسى نتـواند مگر آن بنـده اى كه خداوند قلب او را براى ايمـان آزمـوده باشد. چـه اينكه جـز سينه هاى امـانتدار و انديشـه هاى اسـتوار، ژرفـاى گـفتار و حـديث مــا را در نيابنـد. 📚غرر الحكم 1 : 235 و تصنيفه، ص 116 ‌‌👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 🆔 @ravanedel