💠 درّ و یاقوت قرآنی0️⃣۴۰
📖جزء 30: «فَادْخُلي في عِبادي..»(فجر، 29)
🌺 لذت بخش تر از بهشت!
💠هنگامى كه حضرت عزرائیل براى قبض روح مؤمن مى آيد محتضر اظهار ناراحتى مى كند، فرشته مقرب الهی مى گويد: اى ولىِّ خدا ناراحت نباش! سوگند به آن كس كه محمد صلی الله علیه و آله را مبعوث كرده من از پدر مهربان، بر تو مهربان ترم، درست چشمهايت را بگشا و ببين، فرشته به او مى گويد: نگاه كن اين رسول خدا و امير مؤمنان و فاطمه و حسن و حسين و امامان علیهم السلام دوستان تواند.(که به استقبالت آمده اند!) او چشمانش را باز مى كند و نگاه مى كند....
⚪️ آنگاه گوينده اى از سوى پروردگار بزرگ ندا مى دهد: «يا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ» اى كسى كه به محمد و خاندانش اطمينان داشتى! «ارْجِعي إِلى رَبِّكِ راضِيَةً مَرْضِيَّةً» بازگرد به سوى پروردگارت، در حالى كه تو به ولايت آنها راضى هستى، و او با ثوابش از تو خشنود است، «فَادْخُلي في عِبادي»داخل شو در ميان بندگانم يعنى محمد و اهل بيتش،
«وَ ادْخُلي جَنَّتي»و داخل شو در بهشتم،
✅ در اين هنگام چيزى براى انسان محبوبتر از آن نيست كه هر چه زودتر روحش از تن جدا شود و به اين منادى بپيوندد.
🟢 و این چنین امام صادق علیه السلام زیباترین استقبالِ عالَم را گزارش می کند.(کافی، ج 3، ص 127)
🔹در برابر چنین کرامت و بزرگواری باید گفت: بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي وَ أَهْلِي وَ مَالِي...
📌به نظر شما برای دستیابی به چنین فضیلتی چه باید کرد؟
⚠️ #قرآنراجدیبگیریم
💎 #دُرّ_و_یاقوت_قرآنی ۴۰
🆔@ravanedel
🏝 .#خانه_تکانی 🪣🧼🪜
قسمت 1⃣
#خانهتکانی_عید و #خانهتکانی_دل!
نوروز در پیش است و همهی ما دیر یا زود به سراغ تمیز و پاک کردن خانههایمان میرویم و گرد و غبار از وسایل خانه پاک میکنیم و آنچه که کهنه و مندرس شده را نو میکنیم و به استقبال بهار میرویم.
امّا همه میدانیم که خانهتکانی فقط مختص به خانههای مسکونیمان نیست و با دید و بازدید عید و صلهی رحم و تبریک گفتنها و دست یکدیگر را فشردن و روبوسی، دلهامان را نیز از کینههایی که در طول سال انباشته شدهاند، پاک میکنیم.
مجموعهی خانه تکانی میخواهد از بستر این رسم کهن و زیبا، دلهای ما را به خانهتکانی دیگری دعوت کند، تا با #تکاندن_غفلتها و بیتوجّهیها و برگرفتن غبار از قلوب #زنگار_گرفته، یاد و نام #امام_زمان علیه السلام را در درونمان زنده کرده و دوباره جلا بخشد.
ما خیر ندیدیم ازین خانهتکانی!
ای کاش کسی بود که دل را بتکاند!
مجموعهی خانهتکانی در ده بخش تقدیم شما خواهد شد.
#اَللّهُمَّعَجِّللِوَلیِّکَالفَرَجَوَالْعافِیَةوَالنَّصْرَ
━━━━━━◈❖🔹🔆🔹❖◈━━━━━
«#یاصَاحِبَ_الزَّمان_اَدْرِکنی»
«#یاصَاحِبَ_الزَّمان_أغِثنی»
صفحه رسمی کانال حافظان وحی
در پیامرسان ایتا ↙️↙️↙️
╔═💎💫═══╗
@ravanedel
╚═══💫💎═╝
🏝 .#خانه_تکانی 🪣🧼🪜از نوع مهدوی
2⃣ انواع شویندهها !
معمولاً در خانهتکانی نوروز، هر بخشی از منزل، نیاز به پاککنندهی خودش را دارد. مثلاً کاشیها، فرش و مبل، شیشه و پنجره و .... هر کدام با استفاده از شویندهی مخصوص، پاک میشوند.
در #خانهتکانی_دل و #خانهتکانی_معنوی نیز این گونه است که آدمی گاهی با #استغفار، گاهی با اشک، گاهی با تلاوت قرآن، گاهی در ماه مبارک رمضان، گاهی در زیارت ائمه علیهمالسّلام به جلای دل میپردازد.
امّا #معرفت و #محبّت_امام_زمان علیهالسّلام شویندهی همه گناهان و جلادهندهای است که قلب گنهکار و عاصی و غافل را نورانی و پاک میسازد.
✅ کافیست ما خود را به زیر پرچم دوستداران و شیعیان حضرت ولی عصر علیهالسّلام برسانیم تا مشمول توجّهات آن بزرگوار بشویم و ایشان برای رفع سوء اثر گناهان ما به درگاه الهی دعا کنند.
به این قسمت از دعای امام_زمان ارواحنافداه برای بخشیده شدن گناهان شیعیان توجّه کنید:
پروردگارا!
شیعیان ما از پرتو وجود ما و باقیماندهی سرشت ما خلق شدهاند، آنان به خاطر غرور به دوستی و ولایت ما و از روی بیتوجّهی، گرفتار گناهانی شدهاند، که نیاز به بخشش تو دارند. حال به خاطر ما آنان را ببخش!
ما از آنها راضی هستیم و از تو میخواهیم که آنان را وارد بهشت کنی و از آتش جهنّم دور سازی و با دشمنان ما که گرفتار غضب تو هستند، در یک مکان قرار ندهی!
#اَللّهُمَّعَجِّللِوَلیِّکَالفَرَجَوَالْعافِیَةوَالنَّصْرَ
━━━◈❖🔹🔆🔹❖◈━━
«#یاصَاحِبَ_الزَّمان_اَدْرِکنی»
صفحه رسمی کانال حافظان وحی
در پیامرسان ایتا ↙️↙️↙️
╔═💎💫═══╗
@ravanedel
╚═══💫💎═╝
🏝 .#خانه_تکانی 🪣🧼🪜ازنوع مهدوی
قسمت 3⃣
#خانهتکانی_عید و #خانهتکانی_دل!
برنامهی منظّم داشته باشیم!
افراد زیادی هستند که در طول سال، برنامهی منظّمی برای نظافت منزل و خانهتکانی دارند و این کار را فقط به آخر سال موکول نمیکنند تا دچار انباشتگی، آلودگی و کثیفی در منزل نشوند.
بزرگانِ اخلاق در خانهتکانی دل و قلب و درون نیز فرمودهاند:
هر روز به اعمالت نگاه کن و چنانچه آلودگی در درونت یافتی، با #استغفار و #توبه، آن را از خود دور کن، تا دچار انباشتگیِ گناه نگردی!
زیرا هنگامی که بار گناهان بر شانههایت سنگینی کند، به سختی میتوانی خود را از آن برهانی!
یادمان باشد که #یاد_امام_زمان علیهالسّلام، ما را از مسیر گناه و آلودگی دور میکند و این کار باعث میشود که هر روزه زنگار #معصیت از قلب ما پاک شود و هرگز دچار انباشتگی معاصی نشویم.
و
این نکته را نیز فراموش نکنیم که #رضایت_قلبی امام_زمان علیهالسّلام از شیعیانشان با دوری از معصیت حاصل میشود!
پس:
توجّه روزانه به کردار و اعمال، علاوه بر این که موجب پاکیزگی باطن و عدم انباشتگی گناه در ما میشود، موجب رضایتمندی و خرسندی امام زمان علیهالسّلام و آرامش ایشان از شیعیانشان نیز میشود.
#اَللّهُمَّعَجِّللِوَلیِّکَالفَرَجَوَالْعافِیَةوَالنَّصْرَ
━━━━━━◈❖🔹🔆🔹❖◈━━━━━
«#یاصَاحِبَ_الزَّمان_اَدْرِکنی»
«#یاصَاحِبَ_الزَّمان_أغِثنی»
صفحه رسمی کانال حافظان وحی
در پیامرسان ایتا ↙️↙️↙️
╔═💎💫═══╗
@ravanedel
╚═══💫💎═╝
📓کتاب اقدس
آنچه كه از اين مجموعه، مورد نظر ما در اين مقاله قرار دارد همانا اقدس، يعني بخش اول آن مجموعه است كه چهارده سال پيش از چاپ استاندارد بمبئي، به خط يكي از ياران نزديك به بها نوشته شده و در آخر آن اين عبارت «ختمتها في يوم چهارشنبه ۷ شهر صفر المظفر سنه ۱۲۹۴» است. از روي جمله ي «ختمتها» قرينه اصالت خاصي به دست مي دهد كه گمان خط مؤلف بودن را پيش مي آورد. اين نسخه دو يا چهار سال (نسبت به دو قول منقول) بعد از تدوين اصل كتاب قلمبند شده و نمي دانيم آيا نسخه اي بدين قدمت در اختيار حضرات بهائي در فلسطين و ايران هست يا نه؟ پنج شش سال پيش آنان مي خواستند به مناسبت تصادف سال ۱۳۹۰ هجري با صدمين سال قمري تدوين اقدس، كتاب مزبور را در صورت تازه اي با تشريفات جشن يادبود مخصوصي انتشار بدهند و پس از سال هاي متمادي كه ديگر به هيج وجه نسخه خطي و چاپي تازه اي از آن در اختيار مريدان قرار نگرفته بود اقدس چاپ جديدي در دسترس ايشان قرار دهند. نمي دانم چه باعث شد كه بار ديگر بلا حاصل، و تصميم به سكوت و نسيان امر گرفته شد. شايد موضوع زبان كتاب، باعث بر اين تصميم به فرو گذاشت شده باشد.
📓کتاب اقدس، محيط طباطبايي، صص۱۹-۲۰
#کتاب_اقدس
#بهائیت_کذاب
@ravanedel
🔹گفتگو با نویسنده کتاب سازمان سیاسی بهائیت(۳)
🔹 پس تا اینجای کار ما با فرقهای طرف هستیم که از یک تاریخی به بعد به سمت سازمان شدن حرکت میکند و به نوعی تغییر ماهیت میدهد.
🔸اولاً در ادبیات بهائیت، عنوان سازمان به رسمیت شناخته شده است. یعنی خود رهبران بهائی و اعضای بیتالعدل و قبل از آن کسانی که جزو ایادی بودند اصطلاح سازمان را به کار بردند. در فرهنگ و تربیت بهائیت یک آموزه بسیار مهمی وجود دارد به اسم نظمِ اداری که کتابهای مختلفی هم در موردش نوشتند و یکی از تکالیف هر عضو بهائی این است که آن نظم اداری را یاد بگیرد. در هر دوره در قالب مثلاً کتاب، کتابچه، جزوه و حتی مثلاً در دورههای آموزشی در آن دانشگاه زیرزمینی که داشتند، اینها را در ادوار مختلف تدریس میکنند تا بهائیها با نظم اداری و ساختار اداری بهائیت آشنا شوند و رفتار سازمانی خودشان را یاد بگیرند و در آن فرهنگ سازمانی رشد کنند. این مسئلهای است که بیش از ۱۰۰ سال سابقه دارد. از آن گذشته یک سند بالادستی دارند که اینها را آموزش داده و تحت عنوان قانون اساسی تصویب شده است.
این قانون اساسی در سال ۱۳۱۳ توسط بزرگان بهائی در ایران تصویب و ابلاغ میشود و از آن سال به عنوان مرجع بسیاری از امور در نظر گرفته میشود. البته تحولاتی هم داشته ولی آن نقطه عطف همان ۱۳۱۳ است. لذا یک نظم اداری را ایجاد میکنند مثل تمام سازمانهای کلاسیک. میشود گفت از همانجا تعدادی از همین بهائیها را جذب کرده که با سازمان همکاری میکنند تا به اعضای دیگر نظم بدهند و سازمان بهائیت شکل بگیرد.
از ۱۳۴۲ که بیتالعدل تأسیس میشود تقریباً میشود گفت در ساختارهای اداری تغییراتی رخ میدهد که البته خیلی بنیادین نیست اما این تغییرات محسوس است. مثلاً بیتالعدل به عنوان شورای رهبری، جانشین رهبریِ فردی میشود. این تشکیلات در کشورهای مختلفی ـ حدود ۱۷۰ کشورـ ایجاد شعبه کرده که به آن محفل ملی میگویند. این محفل ملی درحقیقت محفل مرکزی هست. اما همین سازمانی که میگوید من سازمان دینی هستم، یکی از مهمترین اهدافی که در طول پیدایشش داشته، برقراری حکومت بوده است.
🔹 پس بهائیت به ظاهر یک نگاه جهانی دارد که به دنبال تاسیس حکومت است؟
🔸 هم نگاه جهانی دارند، هم دنبال حکومت هستند. اما در همهجا دنبال حکومت نبودند. یک جاهایی بیشتر به شعار شبیه است. خودشان هم میدانند آن اتفاق یعنی حکومت جهانی رخ نمیدهد. حتی نحوه بروز و ظهورشان در کشورهای غربی با کشورهای آسیایی فرق میکند، با کشورهای اسلامی فرق میکند. در هر جامعهای متناسب با ویژگیهای آن جامعه خودشان را تنظیم میکنند و متناسب با آن اقدام میکنند.
لذا در یک جامعهای مثل ایران که به هرحال رهبران بهائی تابعیت ایرانی داشتند؛ به نسبت کشورهای دیگر جمعیت بهائیها بیشتر بود، لذا طبیعی هم بود در آن دوران و با توجه به نفوذ و رشدی که کرده بودند و پیوندهایی که در طول ۱۰۰ سال داشتند دنبال چه باشند! دنبال این بودند که حکومت را کسب کنند.
#بهائیت
@ravanedel
▪️کمترین معرفت▪️
ــــــــــــــــــــ
📜عَنِ اَلْفَتْحِ بْنِ يَزِيدَ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ:
سَأَلْتُهُ عَنْ أَدْنَى اَلْمَعْرِفَةِ فَقَالَ: اَلْإِقْرَارُ بِأَنَّهُ لاَ إِلَهَ غَيْرُهُ وَ لاَ شِبْهَ لَهُ وَ لاَ نَظِيرَ وَ أَنَّهُ قَدِيمٌ مُثْبَتٌ مَوْجُودٌ غَيْرُ فَقِيدٍ وَ أَنَّهُ «لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْءٌ»
📄فتح بن يزيد میگويد: از امام رضا عليه السّلام درباره كمترين درجه خداشناسى پرسيدم ایشان فرمودند:
اقرار به اينكه جز او خدائى نيست مانند و نظيرى ندارد و به راستى قديم و جاويد است، موجود است و گمنشدنى و به يقين چيزى همانند او نيست.
ــــــــــــــــــــ
📚 کافی شریف ج ۱، ص ۸۶
#حدیث_روز
@ravanedel
🔸فصل سوم: قائميت زمينۀ من يظهره اللّهى
🔹الف) شناخت قائم(۴)
و در مطلع ۱۴ از قسمت دوم، تفسير مذكور حديثى را از حضرت قائم چنين نقل
مى كند: فى ذكر ما قال بقية اللَّه عليه السلام لعلى بن ابراهيم: «أنا المهدى، أنا قائم الزّمان، أنا الذى أملأها عدلا كما ملأت ظلماً وجوراً. »
و سپس اذعان مى دارد كه: «واعرف أنّه خَلَفٌ صالح كُنّى بأبى القائم وأنّه القائم بأمراللَّه... ولا احبّ أن أذكر اسمه إلّابما قال الإمام عليه السلام: م ح م د... »
در مطلع چهارم از قسمت دوم تفسير مذكور، على محمد شيرازى حديثى را از امام حسن بن على عليه السلام مورد تأييد قرار مى دهد كه آن حضرت به اعتراض مردم نسبت به انجام قرارداد صلح با معاويه فرمود:
«أما علمتم أنّه مامنّا أحدٌ إلّا و يقع في عنقه بيعة لطاغيةِ زمانه إلّاالقائم، الّذي يصلّي روح اللَّه عيسى بن مريم عليه السلام خلفه، فإنّ اللَّه عزّوجلّ يُخفي ولادته، و يغيب شخصه، لئلّايكون لأحدٍ في عنقه بيعة إذا خرج. ذلك التاسع من ولد أخي الحسين بن سيدة الإماء، يطيل اللَّه عمره في غيبته، ثم يظهره بقدرته في صورة شابّ دون أربعين سنة، ذلك ليعلم أنّ اللَّه على كلّ شي ء قدير». [۱]
۶- در كتاب: «قسمتى از الواح» [۲]، دستخطى از على محمد شيرازى عيناً: گراور شده است كه مبين نگارش آن در آخرين روزهاى سال ۱۲۶۴ ه ق مى باشد. در اين نوشته على محمد شيرازى تصريح مى كند:
«وأنّ محمداً عبدك ورسولك قد أرسلته الى العالمين بشيراً، وأشهد أنّ علياً و فاطمة و الحسن و الحسين و علياً و محمداً و جعفراً و موسى و علياً و الحسن و محمداً صلوات اللَّه عليهم اوليائك فى كلّ شأن».
----------
[۱]: «كمال الدين»، ص ۳۱۶، منتخب الأثر ص ۲۰۶
[۲]: ص ۱۵
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،صص ۱۹۲-۱۹۳
#بهائیت
@ravanedel
🔹گفتگو با نویسنده کتاب سازمان سیاسی بهائیت(۴)
🔹 به همین دلایل که گفتید رژیم پهلوی بستر مناسبی برای پیاده کردن اهداف بهائیان و رسیدن به حکومت بود؟
🔸 بله. نخستوزیر بهائی بود، تعداد زیادی از وزرا بهائی بودند. رؤسای سازمانهای بسیار مهم مثل سازمان برنامه و بودجه، اداره آمار عمومی، بانک مرکزی بهائی بودند و مژدههای کسب حکومت را میدادند. در بدنه دولت حضور داشتند، در ارتش حضور داشتند، در مجلس حضور داشتند. اما این کافی نبود و دنبال این بودند که یک حکومت به صورت رسمی به دست بیاورند.
در دوران پهلوی دوم، محمدرضا سعی داشت بهائیت را به عنوان دین به رسمیت بشناسد؛ اما به دلیل ترسی که از مراجع و جریانهای مذهبی داشت، این اتفاق نیفتاد. لذا وقتی که اینها غیررسمی بودند حتی استخدامشان در مراکز دولتی با مشکل قانونی همراه بود. بههمینخاطر به شیوههای پنهانکاری روی آوردند. اعلام نمیکردند که بهائی هستند. یا میگفتند مسلمان هستند یا جای عنوان دین را خالی میگذاشتند و از این دست اقدامها. مثلاً حتی آدم رسوایی مثل پرویز ثابتی جایی گفته پدر و مادرش مسلمانند، جای دیگری گفته بهائیاند. یا مثلاً شما ببینید پدربزرگ هویدا از نزدیکان عبدالبهاست، آن هم با اصالت یهودی که اصلاً بهائیت با همین خانوادهها تعریف میشود. یا حتی عباس میلانی که خاندانش بهائی هستند، در کتاب معمای هویدا دارد تلاش میکند بگوید هویدا مسلمان بوده، بهائی نبوده.
از همان سال ۴۳ که این آدم داشت منصوب میشد برای نخست وزیری، این بحثها مطرح بود. بنابراین یک تشکیلاتی که به دنبال کسب حکومت است ماهیتاً به آن چه باید گفت؟ مشخصاً این سازمان سیاسی است دیگر. در مباحث جامعهشناسی سیاسی از جمله در کتاب موریس دوورژه یک سرفصلی وجود دارد به عنوان سازمانهای ایدئولوژیکی که اینها در پوشش ایدئولوژی دینی و اعتقادی اهداف سیاسیشان را جلو میبرند. پس سازمان بهائیت یکی از آن سازمانهاست. سازمانی برای رسیدن به حکومت و قدرت. از قدرت اقتصادی و رسانه نیز بهره میبرد. لذا ما اگر بخواهیم تعیین ماهیت کنیم؛ میتوانیم بگوییم که بهائیت، یک سازمان سیاسی است.
#بهائیت
@ravanedel