eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول_خدا_صلی_الله_علیه_وآله_وسلم ⚫️تجارت سودمندی که به آن دعوت شده‌ایم 🖤قرآن می‌فرماید: «هَلْ أَدُلُّكُمْ عَلَىٰ تِجَارَةٍ تُنْجِيكُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ»📚(صف/۱۰)، می‌خواهید شما را به یک تجارت خوب و سودمند راهنمایی کنم که شما را نجات دهد؟ 🖤«تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ»📚(صف/۱۱)، بروید به خدا و رسولش ایمان بیاورید. هرچه رسول خدا می‌فرمایند، اجابت کنید. اجابت رسول خدا شما را از عذاب الیم نجات می‌دهد، شما را به حیات می‌رساند و در شما حیات انسانی ایجاد می‌کند. من شما را انسان خلق کردم، چرا در دنیا مسیر حیوانیت را انتخاب کردید و به حیوان‌بازی پرداختید❓ چرا دنبال هوای_نفس و مطامع نفسانی رفتید❓ چرا به مسیر اصلی و صحیحی که مکتب اباعبدالله‌ الحسین(علیه‌السّلام) شما را دعوت می‌کند، برنمی‌گردید❓ دست از این تمسخر، دنیاطلبی، دنیاپرستی و بازی با این دنیا بردارید. عمرتان هدر رفت. این سرمایهٔ وجودی‌تان که خدا برای تجارت دنیا به شما داده بود، این زمانی که در اختیار شما قرار داده بود، هدر دادید و سرگرم بازی شدید. استاد حاج آقا زعفری‌زاده ص 🏴🏴🏴🏴 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ https://eitaa.com/hafezanewahy ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛
11.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیامبری که غُل‌ و زنجیرها را از دست و پای انسان گشود 🔹اهداف بعثت پیامبر اکرم (ص) در کلام آیت الله طالقانی (ره) ص 🏴🏴🏴🏴🏴 👇👇 ┏━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┓ https://eitaa.com/hafezanewahy ┗━━━🍃🌷♻️🔰🌷🍃━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part17_زلال تاریخ.mp3
19.42M
قسمت 7⃣1⃣ " آباء و اجداد رسول اکرم (ص)" " آشنایی با حضرت هاشم و عبدالمطلب علیه السلام"https://eitaa.com/hafezanewahy
Part18_زلال تاریخ.mp3
18.16M
قسمت 8⃣1⃣ " آباء و اجداد رسول اکرم (ص)" " آشنایی با عبدالله پدر پیامبر (ص)"https://eitaa.com/hafezanewahy
Part19_زلال تاریخ.mp3
17.26M
قسمت 9⃣1⃣ " آشنایی با آمنه مادر پیامبر (ص)" " کیفیت ولادت پیامبر(ص)https://eitaa.com/hafezanewahy
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝تفسیر سوره مبارکه حج آیات ۱۵ الی ۱۷ 📖 منبع: تفسیر «نمونه» آیت الله مکارم شیرازی ✔️ نکته ها: ۱ ـ پیوند آیات پیوند این آیه، با آیات قبل، از این نظر است که: در آیه قبل، سخن از هدایت الهى در دل هاى آماده بود، ولى از آنجا که همه دل ها آماده نیست، تعصبها، لجاجتها و تقلیدهاى کورکورانه سدّ محکمى در برابر پذیرش هدایت است، مى گوید: این گروه بندى ها و اختلافات در میان عده اى، همچنان تا دامنه قیامت باقى خواهد ماند، و تنها در آن روز، همه خفایا آشکار مى گردد و اختلافات، برچیده خواهد شد. به علاوه، در آیات گذشته، سخن از گروه هاى سه گانه اى بود که بعضى بى دلیل درباره خدا و رستاخیز به مجادله برمى خیزند، و بعضى کارشان اغواگرى است، و گروهى افراد سست ایمانى هستند که گاه به این سو و گاه به آن سو پرتاب مى شوند آیه مورد بحث، به نمونه هاى این گروه ها که در برابر مؤمنان قرار گرفته اند اشاره مى کند. از همه اینها گذشته، بحث درباره معاد در آیات پیشین این سؤال را مطرح مى کند، که هدف از معاد چیست؟ در آیه مورد بحث یکى از اهداف آن که پایان گرفتن اختلافات و بازگشت به وحدت است بیان شده. * * * ۲ ـ مجوس کیانند؟ واژه مجوس فقط یک بار در قرآن مجید در همین آیات مطرح شده، و با توجه به این که: در برابر مشرکان و در صف ادیان آسمانى قرار گرفته اند، چنین برمى آید که: آنها داراى دین، کتاب و پیامبرى بوده اند. تردیدى نیست که امروز مجوس به پیروان زردشت گفته مى شود، و یا لااقل، پیروان زردشت بخش مهمى از آنان را تشکیل مى دهند، ولى تاریخ خود زردشت نیز به هیچ وجه روشن نمى باشد، تا آنجا که بعضى ظهور او را در قرن یازدهم قبل از میلاد دانسته اند و بعضى در قرن ششم یا هفتم!.(۴) این تفاوت و اختلاف عجیب یعنى پنج قرن! نشان مى دهد: تا چه اندازه تاریخ زردشت تاریک و مبهم است. معروف این است او کتابى به نام اوستا داشته که در سلطه اسکندر بر ایران از بین رفته است، و بعداً در زمان بعضى از پادشاهان ساسانى، بازنویسى شده.(۵) از عقائد آنها مطالب زیادى در دست نداریم، ولى چیزى که امروز بیش از همه شهرت دارد مسأله اعتقاد به دو مبدأ خیر و شرّ یا نور و ظلمت است. به این ترتیب که: خداى نیکى ها و نور را اهورا مزدا و خداى شرّ و ظلمت را اهریمن مى دانند، و به عناصر چهار گانه، مخصوصاً آتش احترام مى گذارند تا آنجا که آنها را آتش پرست مى خوانند و هر جا آنها هستند آتشکده اى کوچک یا بزرگ نیز، وجود دارد. بعضى واژه مجوس را از ماده مغ که به پیشوایان و روحانیین این مذهب مى گفتند، مشتق مى دانند، و مُؤْبَد که اکنون به روحانیین آنها گفته مى شود در اصل از ریشه مغود بوده. در روایات اسلامى آنها را از پیروان یکى از انبیاى بر حق شمرده شده اند (که بعداً از اصل توحید منحرف گشته و به افکار و عقائد شرک آلود روى آورده اند). ✍ پی نوشت: ۴ ـ اعلام القرآن ، صفحه ۵۵٠. ۵ ـ المیزان ، جلد ۱۴، صفحه ۳۹۲. ↩️ ادامه دارد... https://eitaa.com/hafezanewahy