✍️پيامبر خدا صلى الله عليه وآله:
💢اين ماه (شعبان)، ماه عمل است. در اين ماه، كار نيك، هفتاد برابر مىگردد
📚ثواب الأعمال ص 87
🗞 #حدیث_روز
🌹حلول #ماه_شعبان مبارک🌹
🇮🇷🍁
🍁
🌀#یادداشت_کوتاه
💠 موضوع: کرسی #انتخابات۱۴۰۰
🔹🌺🔸
✅ برای تشخیص اصلح، سه راه داریم:
1⃣ شیوه تحقیقی(تحلیلی):
🔻یعنی اینکه خودمان تحقیق و جستوجو کنیم و با در نظر گرفتن سوابق و نقطه نظرات شخص، تحلیل کنیم که وی تا چه حد ملاک های اصلح در نگاه رهبری را داراست.
2⃣ شیوه تقلیدی:
🔹یعنی به نظر معتمدانِ مطلع اکتفا کنیم. افراد با بصیرت دیگر که از شخصی اعلام حمایت بکنند و ما نیز به جهت اعتمادی که به ایشان داریم، به نظرشان بسنده کنیم. پشتوانه ی این شیوه، قاعده عقلیِ «رجوع جاهل به عالم» است.
3⃣ شیوه تلفیقی (تقلیدی+تحقیقی):
🔸یعنی علاوه بر اینکه خودمان به اطلاعاتی در اثر جستوجو و تحلیل دست یافتیم ،به نظرات معتمدان و بزرگان نیز اعتنا کنیم و از مجموع این دو ، یک نتیجه ای بگیریم.
❌ کدام روش مناسب تر است؟
🔹از آنجا که اولا فلسفه ی انتخابات، رشد فکری آحاد جامعه و بالارفتن قدرت تشخیص و بصیرت آنهاست. (شیوه تحقیقی)
🔸ثانیا علیرغم وجود بسترهای اطلاعاتی رسانه ای وسیع اینترنتی، اما خیلی از اطلاعات در دسترس عموم مردم قرار ندارد، خصوصا از چند و چونِ برخی اخلاقیات و روحیات و رفتارهای شخصیتی، یا برخی پرونده های قضائی- سیاسی نمی توان اطلاع یافت. (شیوه تقلیدی)
🔹ثالثا تجزیه و تحلیل برخی اطلاعات و دیتاهای اقتصادی - سیاسی - علمی تاحدودی محتاج تخصص است و هرکسی با آنها آشنایی نداشته و نمی تواند بخوبی تحلیل کند. (شیوه تقلیدی)
🔺در نتیجه لازم است از روش سوم یعنی شیوه تلفيقي استفاده کنیم.
#روشنگری
#ثامن #معیار
#دولت_انقلابی
#انتخابات۱۴٠٠
🆔https://sapp.ir/meyar.pb
🆔eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🇮🇷🍁
🍁
🇮🇷🍁
🍁
❇️یادداشت کوتاه
❌ موضوع: امتداد اجتماعی با سرخوشه های ثامن
✍️ دکتر قاسم حبیب زاده
🔸🌺🔹
🔻 مشارکت گسترده و آگاهانه مستلزم امتداد گفتمان انقلابی در لایه های مختلف اجتماعی است.
🔸 اعضای کانال های ثامن می باید با بازنشر مطالب این کانال ها در گروه هایی که در شبکه های دیگر عضو هستند، هر یک به عنوان سرخوشه عمل کرده و امتداد اجتماعی عملگرایی انقلابی را در فضای مجازی تحقق بخشند.
🔹به یاد داشته باشیم تداوم مجادلات و احیاناً مشاجرات گروههای انقلابی برای تعیین مصداق نامزد این جریان و بازنشر آنها در فضای مجازی و غفلت از خواسته ها و اولویت های مردم، نه تنها ارتقا دهنده مشارکت نیست، بلکه بسا باعث رویگردانی جامعه انتخابگر از این جریان باشد.
🔺 مباحثات آنها باید در مجامع درونی خود باشد و در عرصه عمومی تمرکز و تکرار، روی مطالبات به حق مردم؛
مباد که تداوم مجادلات درون جریانی انقلابیون، آبشخور بیرونی داشته باشد!
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#معیار #ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍁
🇮🇷🍁
10.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🍁
🍁
🎥#کلیپ
✅ کدام به نفع جامعه است؟ تحمیل یک فرد ( ولو فرد اصلح) از سوی حاکمیت، یا انتخاب توسط مردم ولو انتخابی نادرست؟
🔸🌺🔹
#امیدآفرینی
#روشنگری
#معیار #ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍁
🇮🇷🍁
♦️۵ هزار تومان برای تخریب سعید محمد!
🔹در سایه بی مبالاتی فضای مجازی و عدم نظارت و بی توجهی دستگاه های مسئول مانند سال ۹۶ فضای تخریبی علیه کاندیداهای جبهه انقلاب دوباره در حال شکل گیری هست
🔹هزینه این تخریبها و شایعات ایجاد شده از کجا تامین میشود؟
@hafezyounesi61
📖 ببینید علت اصلی آن چیست...
🔸یک میخ از درِ اتاق مرحوم آقای شاهآبادی بیرون آمده بود. ایشان گفت این میخ به عبای کسی گیر میکند و آن را پاره میکند. به شاگردش گفت چکش بیاور و این میخ را بکوب. شاگرد گفت: اگر از روز اول مقدر شده که عبای کسی را بگیرد که پاره شود، پاره خواهد شد و اگر از اول مقدر نشده که ... استاد او را با لفظ خاصی مخاطب قرارداد و گفت فلانی، تنبلی مُوَحِّدت کرده؟ باید دید آدم را چه چیزی مُوَحِّد کرده است!
🔹دقت کنید، اگر میبینید داعشیها ایثارگرند، میبینید جان بر کفاند، میبینید بمب به خودشان میبندند و منفجر می کنند، چه چیزی ایثارگرشان کرده؟ خشم زیاد؛ هی آمدند گفتند این شیعیان مهدورالدم هستند، این شیعیان مانع اسلاماند، اینان فلاناند و فلاناند؛ لذا بیبصیرتی ایثارگرشان کرده. وقتی آقای شاهآبادی گفت تنبلی موحدت کرده، بعضیها را هم خَریَّت ایثارگر میکند. ببینید علت اصلی آن چیست. ایثارگر داریم تا ایثارگر. تا چه چیزی ایثارگرش کرده باشد. گاهی دنیا ایثارگرش میکند و گاهی آخرت ایثارگرش میکند، هرکدام یک جور.
✂️ برشی_از_کتاب : تفکر؛ ص ۳۹
👤 استاد آيتالله حائري شيرازي(ره)
#معارف
#انقلاب_اسلامی
@hafezyounesi61
🔥فلسفه #چهارشنبه_سوری
✍️یکی از آیینهای نوروزی امروزه که بایستی آمیزه ای از رسم متفاوت باشد مراسم چهارشنبه سوری است که در برخی از شهرها آنرا چهارشنبه آخر سال گویند. درباره چهارشنبه سوری در کتاب ها و سندهای تاریخی مطلبی یا اشاره ای نمی یابیم، تنها در این قرن اخیر یا دقیق تر در این نیم قرن اخیر است که مقاله ها و پژوهش های متعددی در این باره منتشر شده و یا در نوشته های مربوط به نووز به چهارشنبه سوری نیز پرداخته اند.
⁉️برگزاری چهارشنبه سوری که در همه شهر ها و روستاهای ایران سراغ داریم بدین صورت است که شب آخرین چهارشنبه سال (یعنی غروب آفتاب روز سه شنبه) بیرون از خانه ،جلو در در فضایی مناسب آتشی می افرزند و اهل خانه زن و مرد و کودک از روی آتش می پرند و با گفتن: زردی من از تو ، سرخی تو از من ، بیماری ها و ناراحتی ها و نگرانی های سال کهنه را به آتش می سپارند تا سال نو را با آسودگی و شادی آغاز کنند. تا زمانی که از ظرف های سفالین چون کاسه و بشقاب و کوزه در خانه استفاده می شد، پس از خانه تکانی، کوزه ی کهنه ای از پشت بام خانه به کوچه می انداختند ، کوزه ای که در آن آب و چند سکه ریخته بودند. اسفند دود کردن و آجیل خوردن، فال گرفتن، فال گوش و قاشق زنی نیز از باورها و رسم هایی است که بویژه در بین نوجوانان هنوز بکلی فراموش نشده است، این رسم ها و باور ها در شهر های مختلف با یکدیگر متفاوت اند.
❌بی گمان چهارشنبه سوری از رسم های کهن پیش از اسلام نیست. در آن زمان هر یک از روزهای ماه را نامی بود ، و نه روزهای هفته را. استاد پور داوود در این باره می نویسد:
✂️آتش افروزی ایرانیان در پیشانی نوروز از آیین دیرین است..... شک نیست که افتادن این آتش افروزی به شب آخرین چهارشنبه سال، پس از اسلام رسم شده است. چه ایرانیان شنبه و آدینه نداشتند.... روز چهارشنبه یا یوم الاربعا نزد عرب ها روز شوم و نحسی است. جاحظ در المحاسن و الاضداد آورده : و الاربعا یوم ضنک و نحس. این است که ایرانیان آیین آتش افروزی پایان سال خود را به شب آخرین چهارشنبه انداختند تا پیش آمدهای سال نو از آسیب روز پلیدی چون چهارشنبه برکنار ماند."1"
🔴در باور عامیانه چهارشنبه روزی نامبارک است. سفر نبایستی کردن در شب چهارشنبه ، به احوال پرسی مریض نباید رفت.
‼️آتش افروختن شب چهارشنبه آخر سال یا شب چهارشنبه آخر صفر را برخی به قیام مختار نسبت می دهند:
⭕️مختار سردار معروف عرب وقتی از زندان خلاصی یافت و به خونخواهی شهیدان کربلا قیام کرد، برای اینکه موافق و مخالف را از هم تمییز دهد و بر کفار بتازد ، دستور داد شیعیان بر بام خانه خود آتش روشن کنند و این شب مصادف با شب چهارشنبه آخر سال بود و از آن به بعد مرسوم شد."2"
💢آنچه چهارشنبه سوری را به جشن ها و آیینهای كهن ایران پیوند می زند، می تواند برگزاری رسم و جشنی به نام «سور» در روزهای پنجه باشد كه از آن تا سده چهارم ، دوره ساسانیان ، آگهی در دست است : صاحب تاریخ بخارا از برگزاری رسمی كه عادت قدیم و با افروختن آتش در شب سوری همراه بوده خبر می دهد: ...... آنگاه امیر سدید (منصور بن نوح) به سرای بنشست ، هنوز سال تمام نشده بود كه چون شب سوری ، چنان كه عادت قدیم است ، آتش عظیم افروختند ، پاره ای آتش بجست و سقف سرای درگرفت و دیگر باره جمله سرای بسوخت و....
❌چون افروختن آتش نشانه غلبه روشنی بر تباهی و بیماری و نکبت بود و موجب تقدس آن می شد شناخته گشت ، کم کم رسم پریدن از روی آتش و خواندن ترانه هایی باب شد که به اشارت شادروان استاد پور داوود واقعا زشت است. : در جشن چهارشنبه سوری از روی آتش جستن و ناسزایی چون سرخی تو از من و زردی من از تو گفتن از روزگارانی است که دیگر ایرانیان مانند نیاکان خود آتش را نماینده ی فروغ ایزدی نمی دانستند آن چنانکه در آتش افروزی جشن سده که به گفته ی گروهی از پیشینیان ،پرندگان و چارپایان را به قیر و نفت اندوده ، آتش می زدند ، از روزگاران پس از اسلام است."3"
👈نکته:
✍️در سخن استاد پور داوود و، ارزش و تقدس آتش بیان می شود و پریدن از آن درست نیست و کار زشتی می باشد.
👈بنابر سخن آقای پورداوود بی احترامی به آتش ، بی احترامی به نماینده فروغ ایزدی می باشد پس امروزه افرادی که در این مراسم شرکت می کنند و از روی آتش می پرند ، توهین کننده به نماینده فروغ ایزدی هستند و به اعتقاد دین زرتشت ،که آتش مقدس می باشد ، توهین می کنند.
💠در سخن آقای پورداوود این مطلب بدست می آید که ، زرتشتیان مراسمی بنام (سور ) در هفته پایانی سال دارند ، که شبیه به مراسم چهارشنبه سوری می باشد ، پس می توان این نتیجه را بدست آورد که در اصل چهارشنبه سوری مراسمی زرتشتی می باشد نه مربوط به نحس دانستن چهارشنبه نزد اعراب!!!!!
📚پی نوشت:
1. آناهیتا،تالیف پور داوود،انتشارات امیر کبیر ۱۳۴۳، ص ۷۳
🔹 #سایت_اندیشه_برتر
👇👇👇
@hafezyounesi61
🇮🇷🌸
🍀
✅#حدیث_روز
🔸🌺🔹
🌺 امام صادق علیه السّلام فرمودند: اَلعالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِسُ؛
💢 آن کس که به زمان خویش دانا و آشنا باشد، شبهات به او هجوم نمی آورند. تحف العقول، ص۳۵۶
#نشستهای_بصیرتی
#روشنگری
#معیار #ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🆔@goftemansazan
🍀
🇮🇷🌸
۹۰۲۰.docx
15.8K
🇮🇷🌸
🍀
💠 یادداشت
✅موضوع: نقش امید در توسعه کشور، از منظر قرآن و حدیث
🔹🌺🔸
#روشنگری
#معیار
#ثامن
🆔 https://sapp.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔https://rubika.ir/meyar_pb
🍀
🇮🇷🌸
#میلاد_حضرت_عباس مبارک
#روز_جانباز
🥇 هم رتبهی شهیدان
🌹 جانبازان عزیز، شهدای زندهی ما هستند؛ چون مثل شهید به میدان جنگ رفتهاند و مثل شهید ضربت خوردهاند؛ منتها کرامت الهی آنها را حفظ کرده است. اینها زندهاند، اما در رتبهی شهیدان. رهبر انقلاب ۱۳۷۰/۱۰/۱۱
@hafezyounesi61