Pnahian-Clip-TaghViatRavabeteKhanevadegiBaRozeEmamHosein-128k.mp3
2.29M
🎵 تقویت روابط خانوادگی با روضه امام حسین(ع)
#کلیپ_صوتی
@hagigatevasel
️حقیقت واصل
بسم الله الرحمن الرحیم ✅بیانات جلسه بیستم استادعلیزاده درباره آسیب شناسی مباحث مهدویت: ❓❓آیاامام زم
بسم الله الرحمن الرحیم
بیانات جلسه بیست ویکم استادعلیزاده پیرامون آسیب شناسی مباحث مهدویت:
اولین شبهه درموردجزیره خضراءبوده که برخی افرادمیگویندامام عصردریک مکانی به نام خضراء زندگی میکند
جزیره خضراء:داستان ازاین قراراست که فردی به نام زین الدین علی بن فاضل مازندرانی درسال۹۶۰ه به اقیانوس اطلس سفرمیکندوسه روزباکشتی دردل اقیانوس میرودتااینکه به جزایر رفابض میرسددرآنجااطلاع پیدامیکندکه جزیره ای به نام خضراء وجودداشته که فرزندان امام عصردرآنجازندگی میکنندایشان۴۰روزدرآنجاساکن میشوندبعد۴۰روز۷کشتی موادغذایی ازجزیره خضراء به این جزیره میآید.(جزیره دیگر)ناخدای کشتی میگویدتورابه اسم ومشخصات به من معرفی کرده واجازه داده اندتاتورابه جزیره خضراءببرم اوراآنجامیبردبعداز۱۶روزدریانوردی سرانجام به آبهایی سفیدرنگ میرسندناخداتوضیح میدهدکه چون این آبهاجزیره رااحاطه کرده کشتی دشمنان هرگزنمیتواندازآن عبورکندواین به خاطروجودامام عصراستواگرواردشوندغرق میشوندبعدبه جزیره خضراءرسیده جمعیت زیادی رابالباسهای زیباوساختمان هایی باسنگ رخام ودرختان سرسبزو..میبینندشخصی بنام سیدشمس الدین که اورانوه پنجم حضرت ولی عصرمعرفی میکنندمتصدی تعلیم وتربیت آنجابوده ورانائب خاص آن حضرت درآن جزیره میدانندکه مستقیماازامام زمان فرمان میگیردامام رانمیبیندبلکه صبح هرجمعه نامه ای به خط امام درنقطه معینی گذاشته میشودکه اوامرموردنیازامام درطول یه هفته درآن نگاشته شده است.علی بن فاضل۱۸روزدرآن جزیره میماندوازحضورسیدشمس الدین بهره هامیبردبعداز۱۸روزبه اودستورمیرسدتابه وطن خویش برگرددایشان تمام آنچه ازمحضرسیدشمس الدین استفاده کرده بودرادرکتابی به نام الفوائدالشمسیه گردآوری میکندحتی فضل بن یحیی طیبی نویسنده قرن۷درسال۶۹۹ه مشروح داستان رااززبان شخص علی بن فاضل درحله شنیده وآن رادرکتابی به نام الجزیره الخضراءگردآوری کرده است.👈این داستان درکتاب بخارالانوار/ج۵۲آمده است امابایدتوجه نمودکه داستان جزیره خضراء از۷۰۰سال پیش به این طرف دربرخی کتابهاوجودداشته وازهمان زمان دودیدگاه کلی وجودداردکه:
_افرادی که این داستان رامیپذیرند.
_افرادی که این داستان راساختگی وافسانه میدانند.
همچنین دوادعای دیکرنیزبدانهاافزوده اند:
_گفته اندکه احتمالاجزیره خضراء همان مثلث برموداست.
_بشقاب پرنده ها:که اینهادراختیارساکنان جزیره خضراء(امام عصروفرزندانش)قراردارد.این دو ادعارا ناجی نجاردرکتابش آورده است.اماتمام علمای شیعه داستان جزیره خضراء راساختگی میداننداز۲جهت:
_زنجیره حدیث وراویان
_محتوای آن
لذاوقتی اصل جزیره یک افسانه باشددوادعای مثلث برموداوبشقاب پرنده همگی باطل میباشد.
امام زمان ولایت تکوینی دارندهرجاخواستندمیتوانندحضورداشته باشندپس چه نیازی به بشقاب پرنده داردکسی نیازبه بشقاب پرنده داردکه قدرت وتوانایی نداشته باشد.
ادله کسانی که این داستان راافسانه وساختگی میدانند:
۱)داستان ازجهت سندومتن صحیح نیست.
۲)تناقضاتی درداستان است که راه حلی برای حل وجودندارد.چراکه مساله تحریف قرآن واباحه خمس وروایات دال برفرزندداشتن امام و...وجودداردکه هیچکدام قابل اعتنانیست.
تاحدی که آیت الله امینی درکتاب دادگسترجهان اشاره میکندکه داستان جزیره خضراء افسانه ورمان بوده وسندمعتبری نداردوداستان ازیک کتاب خطی ناشناخته نقل شده است.مرحوم مجلسی نیزمیگوید:من داستان رادرکتابهای معتبرنیافتم پس باب جداگانه ای به آن اختصاص داده ام.
همچنین علمای دیگری همچون شیخ محمدتقی شوشتری٬علامه حسن زاده آملی٬شیخ آقابزذگ تهرانی٬مرحوم کاشف الغطاء داستان جزیره خضراء راکاملاتخیلی میدانندونیزمطالبی که درکتاب ناجی نجار آمده است نیزمستندبه نوشته های دقیق علمی وپژوهشی نیست وبراساس خبرهایی است که رادیولندن یاروزنامه٬مجلات خصوصاروزنامه جمهوریت عراق گزارش کرده است.
لذاچنین جزیره ای وجودنداشته وکاملاتخیلی وافسانه وداستان است.
سوال:آیااین جزیره دلالت برازدواج امام عصردارد؟
اولا:ازبیانات مرحوم مجلسی استفاده میشودکه داستان اعتبارچندانی نزدعلامه مجلسی ندارد
دوما:شیخ آقابزرگ تهرانی نیزاین داستان راتخیلی برشمرده وعلمای دیگرنیزقبول نداشتند.
سوما:درمتن تناقضاتی وجوددارد
رابعا:سخنان بی اساس درآن دیده میشودودرسندآن افرادناشناخته ای وجوددارد.لذاوقتی جزیره خضراء ثابت نشودنمیتوان ازدواج امام رابراساس آن ثابت کرد.
سوال:آیاامام زمان ازدواج کرده اند؟
پاسخ:دودیدگاه دراین زمینه وجوددارد:
_نظریه خفای شخص👈بایدملتزم به عدم ازدواج حضرت بشویم.چون ازدواج نیازبه ارتباط داردوطبق این نظریه نیزامام بایدمخفی بماند.
_نظریه خفای عنوان👈میتوان ملتزم به ازدواج حضرت شد.خصوصا آن رامطابق باسنت اسلامی بدانیم.اماآنچه صحیح بنظرمیرسدقول اول(ترجیح نظریه خفای شخص)است واساسا ازدواج امام نفعی به معرفت انسان ندارد.
سوال:آیاعدم ازدواج امام باسنت پیامبرکه تشویق به ازدواج است منافات ندارد؟
پاسخ در پست بعد
سوال:آیاعدم ازدواج امام باسنت پیامبرکه تشویق به ازدواج است منافات ندارد؟
پاسخ
:درست است که
نکاح ازسنت پیامبراست اما درصورتی که بااهم که همان غیبت امام است تزاحم داشته باشددراینصورت ملاکاهم که همان غیبت است برمهم که همان ازدواج است مقدم خواهدبود.
اللهم عجل لولیک الفرج
️حقیقت واصل
بسم الله الرحمن الرحیم بیانات جلسه بیست ویکم استادعلیزاده پیرامون آسیب شناسی مباحث مهدویت: اولین شبه
بسم الله الرحمن الرحیم
✅بیانات جلسه بیست ودوم استاد علیزاده در مورد مباحث آسیب شناسی مهدویت:
❓❓سوال:آیا کنیه اباصالح دلالت بر ازدواج و اولاد داشتن آن حضرت دارد؟
پاسخ: اولا ممکن است نامیدن حضرت با این کنیه به این جهت باشد که امام زمان پدر و مجری اصلاح جامعه است و تنها کسی است که به اذن و اراده خداوند جامعه بشری را در سطح کره زمین اصلاح خواهد کرد.
روایتی از پیامبر(ص) که درباره خود وحضرت علی(ع)میفرمایند:«من وعلی دو پدراین امتیم»
ثانیا:کلمه أب در لغت عرب تنها به معنای پدر نمیباشد بلکه به معنای صاحب نیز آمده است و اباصالح یعنی کسی که صلحایی را در اختیار دارد.
ثالثا: ممکن است این کنیه باتوجه به آیه«ولقدکتبنافی الزبورمن بعدالذکرأن الأرض یرثهاعبادی الصالحون(سوره انبیا/۱۰۵)»گرفته شده باشد.
پس کنیه اباصالح دلالت بر ازدواج و اولاد داشتن امام عصر(عج) ندارد.
❓❓سوال:چگونه میتوان عشق به امام زمان را در دل مردم زنده کرد؟
پاسخ: آنهایی که میخواهند دلشان ظرف محبت و عشق به ولی خدا شود:
۱)باید عقاید خودشان را از هر چه عقاید باطل است پاک کنند و نفس خویش را از رذایل پاک کنند و ازگناهان دور باشند.
👈بزرگان اخلاق در بحث سلوک اخلاقی میگویند سالک در مرحله اول باید تخلیه نفس بکند وبعد از آن خود را به محاسن اخلاقی متخلق سازد.
۲)سعی کنیم تاحدامکان و براساس ظرفیت وجودی طرف مقابل ازکمالات وفضایل امام عصر برایش بازگو کنیم. همه میدانیم که انسان گرایش ذاتی به انسان کامل دارد پس اگربتوان عشق به امام زمان را در دل کسی زنده کردحتما او مطیع خدا خواهد شد. دعوت مردم به امام عصر+ایجادمحبت در دل آنها به امام عصر=دعوت به خدا و ایجاد محبت به خداست
❓❓سوال:آیا امام زمان به تمام نقاط جهان سرمیزند؟
پاسخ:امام زمان از آن جهت که مظهر علم غیب خداوند است از همه چیز اطلاع دارد و هر موقع هر چیزی بخواهد درنزد او حاضر است.به تمام موضوعات خارجی آگاهی دارد ازطرف دیگر حضرت مطابق مصالح خاص وعامی که هست گاهی ازطرف خداوند مأمور به دستگیری از گرفتاریها میشود.
پس امام در هر مکان و هر زمانی که خودمصلحت بداند حاضر میشود.
❓❓سوال:چرا وقتی عده ای امام عصر را میبینند از ابتدا او را نمیشناسند؟
الف)اینطورنیست که تمام کسانی که به ملاقات حضرت مشرف شده اند در ابتدا حضرت را نشناختند چه بسا افرادی بودند که از همان ابتداحضرت راشناخته وواسطه حضرت برای رفع مشکلات مردم بودندازجمله مقدس اردبیلی٬شیخ انصاری٬سیدبحرالعلوم٬سیدبن طاووس و...
ب)هدف ازملاقات حضرت به طورعمده رفع گرفتاری ازشیعیان است که این هدف ولوبدون شناخت نیزحاصل میشود.
پ)شناخته نشدن حضرت به خاطرعدم انس است.
ت)گاهی انسان به خاطرشوق زیادیابی توجهی یاتوجه زیادبه کارخودش ازمخاطب خودش غافل میشود.
ث)شناخته نشدن حضرت درغیبت کبری درواقع یک اصل عملی است واقتضای اصل عملی دردوره غیبت کبری این است که امام شناخته نشود.
❓❓سوال:چرانمیتوان به خدمت امام عصررسید؟
پاسخ:برای پاسخ به سوال بایددقت کنیم آنچه برای مامهم است انجام وعمل به دستورات ووظایفی است که ازناحیه امامان به ماابلاغ شده است هرچندکه مجردملاقات حضوری نیزخاصیت دیگری دارداماهدف فقط دیدن نیست وهرکس به دستورات ووظایفی بدانهاسفارش شده است عمل کندگویاامام رادیده است.
ونیزبایددقت کنیم که منشأمحرومیت ازملاقات امام عصرچیست؟منشأمحرومیت ازملاقات امام عصرخودمائیم که میتوانیم بابرداشتن موانع ظهوردررفع این محرومیتهاسهیم باشیم.
وهمچنین برای هرعصروزمانی یک نوع امتحان است مسئله غیبت امام نیزدراین زمان برای جامعه شیعه یک امتحان بزرگ محسوب میشود.
درضمن کسی تابحال ادعانکرده ونگفته مانمیتوانیم به ملاقات آقاامام زمان مشرف شویم بلکه این امربرای هرکس مقدوراست ولی مقداری سنخیت لازم است وآن اینکه غباروزنگارراازچشم ودل زدودتاقابلیت لقای امام عصر(عج)راپیداکرد.
اللهم عجل لولیک الفرج
➖➖➖
🚨مباحث مهدویت به مدت ۴۰ شب در کانال حقیقت واصل قرار میگیرد. مطالب جدید بر مطالب قبلی ریپلای میشود.
@hagigatevasel
#دعای_روز_هفتم #ماه_رمضان
🔸 بسم الله الرحمن الرحیم
🔹 اللَّهُمَّ أَعِنِّي فِيهِ عَلَى صِيَامِهِ وَ قِيَامِهِ، وَ جَنِّبْنِي فِيهِ مِنْ هَفَوَاتِهِ وَ آثَامِهِ، وَ ارْزُقْنِي فِيهِ ذِكْرَكَ بِدَوَامِهِ، بِتَوْفِيقِكَ يَا هَادِيَ الْمُضِلِّينَ.
🔹 خدایا مرا در این ماه بر روزه و شب زنده داری اش یاری ده، و از لغزشها و گناهانش دورم بدار، و ذکرت را همواره روزی ام کن، به توفیقت ای راهنمای گمراهان.
ایات مهدوی 7.mp3
3.2M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 7
❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 7 قرآن کریم
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران)
🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀
@bonyadsari
️حقیقت واصل
💠💠💠 🎞سلسله مباحث #آیات_مهدوی 📖جزء [6]سوره مائده، آیه54 💠«يا أَيُّهَـــا الَّذينَ آمَنُـوا مَنْ يَ
💠💠💠
🎞سلسله مباحث #آیات_مهدوی
📖جزء [7]سوره انعام، آیه44
💠«فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُونَ» میفرماید پس چون حقایقی را که حالا به عنوان عبرت گرفته شدگانشان به آنها یادآوری شده فراموش کردن درهای همه نعمت ها را به روی آنها گشودیم تا هنگامی که به آنچه داده شدن مغرورانه خوشحال گشتند به ناگاه آنها را گرفتیم (یعنی در عذاب قرار گرفتن) 🍂پس یکباره از نجات خود درمانده و ناامید شدند.
👈نسبت به این آیه امام باقر (ع) میفرماید قول خداوند که میفرماید در این آیه «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ» یعنی آنگاه که ولایت امام علی (ع)🔆 را رها کردند. مردم دورانی که باید می آمدند امیرالمومنین را یاری می کردن بعد از ارتحال پیامبر بزرگوار مردم امام را رها کردند، ولایت را رها کردند❌ در حالی که به آن مأمور بودند و باید این کار را میکردند.
🔐«فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَيْءٍ» درهای دنیا به روی آنها باز شد «حَتَّىٰ إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُبْلِسُون» اینجا مراد دوران قیام حضرت مهدی علیه السلام هست. خُب چندتا نکته در اینجا وجود دارد؛👇
1⃣. اگر راهی را که خداوند حکیم برای ما معین کرده طی کنیم، سعادت دنیا و آخرت را به دست می آوریم وگرنه به سمت و سوی ذلت دنیا و عذاب آخرت را خواهیم چشید. «فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِه»
💭می گوید وضعیتی که امت اسلام پس از رحلت رسول خدا داشتند تا به امروز به همین سبک بوده، آنهایی که باید نگاه به امامتشان و جانشینی پیامبران از غدیر میگرفتند، از سقیفه عده ای گرفتند! نتیجه طی مسیر سقیفه به جای غدیر وضعیتی درست کردند که انسانها به سمت سوی تفرقه و انحراف🚫⚔ بروند. پس لذا باید آن نعمتی را که خدا به اینها عطا کرده بود توجه داشتند.
2⃣. یکی از سنت های الهی می گویند مجازات استدراجی است یعنی اینقدر نعمت به آنها می دهد، این مجازات به این روش است که خداوند گناهکاران، طغیانگران💥 جسور فورا آنها را مجازات نمیکند بلکه درهای نعمت را به روی آنها باز می کند، هر چه بیشتر در طغیان شان گام🚶♂ بردارند نعمت خودش را بیشتر میکند این از دو حال خارج نیست؛
☝️یا اینکه نعمت ها آنها را به سمت و سوی بیداری می آورد. بیداری آنها را به دنبال دارد، خُب در این صورت هدایت الـهی عملی شده.✌️یا اینکه نه آن نعمتهایی که به آنها داده می شود و روز به روز بیشتر می شود به غرور و بی خبری آنها اضافه می شود که در این صورت مجازات آنها به هنگام رسیدن به آخرین مرحله خیلی خطرناک است.
⚠️که امیرالمومنین (ع) در حکمت [25] اشاره می کند می گوید که اگر پیوسته از سوی خدا به سوی نعمت ها میآیید در حالی که تو اهل معصیت❌ هستید بترس. لذا این نکته خیلی مهم است که باید توجه به آن نعمت هایی که می کنیم و این نعمت ها سرانجام این نعمت به کجاست؟ ما را به خداوند و توحید فرامین خدا می رساند یانه؟؟
3⃣. نکته سومی که از این آیه برداشت میشود برخورد امام مهدی (ع) است با ظلم و ظالم!💥 آن هم در جهت رهایی بشر از ظلم. مانند یک طبیب حاذقی که تیغ جراحی را برای قطع غده های چرکین و جهت درمان انسانهاست، سختی هایی هم دارد دردهایی هم دارد اما نتیجه ی بسیار شیرین و خوبی دارد. ⚠️لذا باید این توجه را بکنیم اگر در جامعه ای که ظلم و فساد زیاد باشد این ظلم و فساد سختی هایی را به هر حال دارد که اگر ما می خواهیم مبارزه ی با ظلم بکنیم، ریشه ظلم و فساد را از بین ببریم به تبع سختی هایی را هم باید در جامعه تحمل بکنیم.
⬇️⬇️⬇️
4⃣. منتظران با یادآوری پیوسته
وعده الهی خود را از آن ناامیدی در امان میدانند و برای آن روز خودشان را آماده می کنند همانطور که ما در دعای ندبه میخوانیم 👈«متی تَرانا و نَراک و قد نَشَرْتَ لِواءَ النَّصرِ تُری»👉 یک نوع ندبه ای است که در این فراز از دعای ندبه با امام زمان خودمان داریم، می گوییم مولا جان کی می شود تو را ما ببینیم؟ یعنی آرزو داشتیم تو را ببینیم. حالا مراد از دیدن فقط ملاقات حضوری با امام نیست؛
✅یعنی آن جامعه مهدویت که جامعه سراسر توحید و سراسر امنیت و عدالت و معنویت هست ما بتوانیم ببینیم در حالی که پرچم های یاری برافراشته شده، مردم آنها را ببینند👥 و اینجا ما در دعای ندبه حتی این تقاضا را داریم که می گوید آیا میشود روزی را ببینم😍 که دور شما را گرفته باشیم و تو امامت امت را به عهده داشته باشی تا زمین را پر از عدل و داد کنی و بر دشمنانت عذاب الهی که می آید آنها را ما ببینیم، سرکشان و منکران را که نابود میشوند ما اینها را ببینیم و ریشه مستکبران را قطع بکنیم و اساس ستمگران را ما کاملا بتوانیم ان شاءالله از بین ببریم.
📜در فراز پایانی دعا واقعا همین را میگوییم «وَنَحْنُ نَقُولُ الْحَمْدُ للهِ رَبِّ الْعالَمينَ» در این حال ما می توانیم بگوییم این آرزو که کردیم بگوییم «الحمدُللهِ رَبِّ العالَمین». ان شاءالله که آن روز را شاهد باشیم که جامعه نابودی کامل از ریشه های ظلم و ظالمین باشد، همانطوری که در آیه [44] سوره انعام اشاره📚 شده و امام باقر هم این جریان را به دوران ظهور و توجهی که مردم باید میکردند به ولایت و انشاءالله این توجه را امروزه داشته باشیم و ولایت خودمان را با ولایت آقا امام زمان (ع)☀️ گره بزنیم و بتوانیم رهروان خوبی برای امام زمان باشیم.
🖇 #متن_آیات_مهدوی 7
🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری
@bonyadsari
💥 انسان تا خودش حکيم نشود، معلم حکمت نمیشود.
💥 شهید مطهری #معلم_حکمت بود.
"««وَ مَنْ يُؤْتَ الْحِكْمَةَ فَقَدْ أُوتِيَ خَيْراً كَثيراً»». حکمت را به چه کسی میدهند؟ «مَا أَخْلَصَ عَبْدٌ لِلَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَرْبَعِينَ صَبَاحاً إِلَّا جَرَتْ يَنَابِيعُ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِهِ». اول حکيم میشود و #حکمت در #قلبش میجوشد؛ بعد بر زبانش جاری میشود.
انسان تا خودش حکيم نشود، معلم حکمت نمیشود. حکيم شدن به اين است که انسان برای خدا کار کند و خالص بشود.
تلقیام این است که اولين خصوصیت مرحوم #شهيد_مطهري همین بود و همين اندازه هم آثار ايشان جاودانه و اثربخش و نافذ شده است، آدم وقتي ميخواند، ميفهمد يک نوري و حکمتي در اين کلام هست. آهنگ ادبيات ايشان را ديدهايد؛ يک مطلبی را که ايشان گفتهاند و همان را ديگران هم گفتهاند، انسان در آهنگ ايشان و در ادبيات ايشان، نور و حکمت میبيند."
🔺بیانات استاد میرباقری
🌹 #روز_معلم را خدمت همه اساتید و معلمان عزیز #تبریک عرض میکنم🌹
️حقیقت واصل
حال امام خمینی(ره) هنگام دریافت خبر شهادت استاد مطهری . ✅ مرحوم حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خمی
مطالب قبلی کانال در خصوص استاد مطهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴توصیف شنیدنی رهبر معظم انقلاب از حالات معنوی #شهید_مطهری؛ شبی که همسر ایشان از گریه های شبانه استاد بیدار شد
@hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مروری بر مهمترین تعابیر امام خمینی(ره) درباره استاد مطهری
👈 یادآوری: با چرخش گوشی متن را بهتر میتوانید بخوانید
🔻کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری»
eitaa.ir/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 خطابه پر معنا و شنیدنی استاد مطهری درباره معنویت در عصر تکنولوژی
🔸 وای به روزی که بگردی و یک علامه طباطبایی پیدا نکنی!
eeitaa.ir/motahari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای
🎥 #کلیپ_نموداری
🔸همراهی تعلیم و تربیت
🔹استاد باید وسط میدان جنگ نرم باشد
🌺 #روز_معلم_گرامی_باد🌺
@hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠بیانات امام خامنه ای
🎥 #کلیپ_نموداری #حتما_ببینید
🔸نقش استاد در تربیت دانشجو
🔹آنچه از استاد انتظار می رود...
🌸 #روز_معلم_گرامی_باد🌸
@hagigatevasel
🔻 از شهید #مطهری چه بیاموزیم؟
#اسلام_حقیقی
✅علامه مصباح یزدی : از جمله چیزهایی که بايد از شهيد مطهری و پيش از او، از امام خميني(رحمه الله) بياموزيم و به کار بنديم احساس #مسئوليت در مورد #جامعه است. پيش از انقلاب دينداری و پرهیزگاری تنها با يک سلسله اعمال فردی شناخته میشد. کسی که نمازش را سر وقت می خواند؛ تجويدش خوب بود؛ مسائل شرعی را درست میدانست و در مراسم مذهبی، عزاداری، دعای توسل و... حضور میيافت، يک آدم مؤمن و باتقوا بود. اما اگر در سراسر عمرش در يک حرکت اجتماعی و تلاش سیاسی دخالتی نمیکرد، نهتنها هيچ عیبی نداشت، #کمال هم حساب ميشد.
👈 برخی از #خشکهمقدسها گرايش به سياست و مسائل جامعه را دنياگرايی تلقی میکردند. وقتی میخواستند يک روحانی را متهم کنند و او را در ميان قشرهای جامعه بیاعتبار کنند، میگفتند اين سیاسی است. همين انگ بس بود تا مردم از اطرافش پراکنده شوند، زيرا اعتقاد داشتند دين به سياست کاری ندارد.
👈آن روزها تقوا با يک سلسله مسائل فردی شناخته میشد، در حالی که اسلام طرحهایی پرشمار برای مشارکت سياسی، احساس وظيفه در برابر جامعه و نظام حاکم بر مردم دارد. اگر مسلمانان وظايف خود را در شرايط گوناگون درک کنند، دست دشمنان از هر گونه توطئه کوتاه میشود.
👈اسلام حقیقی از مسلمانان میخواهد در جامعه #حضور داشته باشند و از مسائل سياسي دوری نکنند. شرکت در انتخابات، راهپيمايیها و تظاهرات در جهت تقويت نظام اسلامی، جزو تکاليف دینی ماست و نبايد نسبت به اين امور بی اعتنا باشيم. اگر در اين زمينه کوتاهی شود، افرادی نااهل و بيلياقت روی کار میآیند و مردم را نسبت به مسائل دینی و مذهبی بدبين ميکنند. حفظ کيان اسلامي و تثبيت ارزشهاي معنوی منوط به همين مشارکتها و حساسيتهاست.
🗓 ۱۲ اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد شهید مرتضی #مطهری و
#روز_معلم
@hagigatevasel
🌹 خاطره ناب رهبر معظم انقلاب از علاقهشان به آثار #شهید_مطهری
🔻من به ایشان گفتم که من شاگرد شما هستم. ایشان تعجب کرد، گفت تو هیچوقت پیش من درس نخواندى؛ حقیقت هم این بود که من پیش ایشان درس نخوانده بودم؛ اما یکى از عناصرى که #بنیه_اصلى_فکر_اسلامى من را پایهگذارى کرده، #سخنرانىهاى آقاى #مطهرى است.
🔻بنده، حقیر خودم در طول مدت زندگیم که من کار فکرى داشتم، خیلىهایتان مىدانید، شاید بعضىهایتان بودید توى بحثهاى بنده در مشهد که داشتم، عمده کار بنده با استفادهى از افکار آقاى مطهرى است؛ این یادتان باشد. بنده به خود ایشان هم مىگفتم ، با ایشان ما خیلى رفیق بودیم. - من مىگفتم که من غالب کارهایم با استفاده از حرفهاى شماست، کتابهایى را اسم مىآوردم ایشان تعجب مىکرد، مىگفت عجب این کتابها اینقدر خوب است من نمىدانستم؟
۱۳۶۱/۰۲/۰۸ و ۱۳۶۲/۰۳/۱۲
@hagigatevasel
✅ بیانات ناب امام خامنه ای در مورد استاد شهید مرتضی مطهری و لزوم توجه نسل جوان به کتابهای پرمغز ایشان:
🌹یاد شهید عزیزمان، معلم برجسته و همیشه زنده و پایدارمان، مرحوم #شهید_مطهری را باید گرامی بداریم.🌹
👌من عرض بکنم؛ اینکه روز معلم را در سالگرد شهادت شهید مطهری قرار دادند، یک معنای نمادین و پرمغز و پرمضمونی دارد؛
👌 چون حقاً و انصافاً مرحوم شهید مطهری یک انسان بزرگ و برجسته بود. زندگی او، تلاش مخلصانه و مؤمنانه و عالمانه، همراه با احساس درد، همراه با یک #بصیرت_کامل در میدان علم و معرفت و فرهنگ بود.
👌خدای متعال هم این مرد بزرگ را مأجور کرد، پاداش داد و شهادت را نصیب او کرد؛ در واقع او را زنده نگه داشت؛ «بل احیاء عند ربّهم».
👌یک متخرّج و تحصیلکردهی حوزهی علمیهی قم، وقتی با کولهبار معرفت و دانشی که به طور عمیق آموخته است، میآید در دل محیط فرهنگ و تعلیم و تربیت عمومی و نسل جوان قرار میگیرد، اینقدر منشأ برکات میشود. ۹۰/۲/۱۴
✅امروز جوانان ما، دانشجویان ما، معلّمان ما و کارگران ما اگر میخواهند در زمینه افکار اسلامی عمق پیدا کنند و پاسخ سؤالات خود را بیابند، باید به #کتابهای_شهید_مطهّری مراجعه کنند؛ که امام درباره کتابهای این بزرگوار، تعبیری قریب به این مضمون دارند که «همه آنها خوب و مفید است».
این تعبیری بسیار مهم از کسی مثل امام است.
👌باید راه را در مقابل افکار جوان، نسل جوان و جویندگان بیغرض قرار داد.
👌برای این کار، یکی از بهترین وسایل، افکار ناب و برجسته و بلند این مردِ مجاهد فیسبیلاللَّه است که جان خودش را هم در این راه داد.
۱۳۷۸/۲/۱۵
🌹 #روز_معلم🌹
✅✅ پیام رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت روز معلم:
کار بزرگ معلمان آموزش شکوفاسازی استعدادها برای ارزشهای متعالی است
🌹متن پیام امام خامنهای به این شرح است:
بسمه تعالی
🌹روز معلم را به همهی معلمان عزیز که در مدارس و دانشگاهها و حوزههای علمیه به پرورش اندیشه و دانش کودکان و جوانان کشور میپردازند تبریک میگویم.
این سخن امام خمینی که معلمی را
#شغل_انبیا دانستند، یک شعار تبلیغاتی نبود، سخن قرآن بود که فرموده است:
✨ ویزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحمکة... #تزکیه و #تعلیم و #کتاب و #حکمت_الهی چهار واژهی کلیدی در دعوت اسلام و همه پیامبران است.
واژه کلیدی دیگر #قیام_به_قسط است. در مدرسه نبوّتها، نسلهای بشر با کتاب و حکمت، آموزش وپرورش مییابندو آنگاه زندگی عدالتمحور بنا میکنند و جوامع بشری بدین ترتیب به هدفهای آفرینش انسان نزدیک میشوند.
نظام اسلامی با همین هدف یعنی شکلگیری یک جامعهی دینی عادلانه و آرمانخواه پدید آمد، و طبیعی است که نظام آموزشی کشور نیز نمیتواند هدفی جز هدف کلّی نظام داشته باشد.
کودک و نوجوان و جوان در کشور اسلامی میآموزد که استعداد و توان بالقوهی خود را برای ارزشهای متعالی ملی یعنی ارزشهای اسلامی و انقلابی شکوفا کند و بهکار گیرد.
این آموزش حیاتی و سازوکار تحقق آن، همان کار بزرگ و #جهاد مبارکی است که معلمان عهدهدار آن شدهاند.
✅اسلام ما را به #علم_نافع فرا میخواند، علم نافع از سوئی جوان ایرانی را به ابزارهای لازم برای پیشرفت و اعتلای کشور و ملتش مجهز میسازد، و از سوئی به او هویت میبخشد و او را از وزانت و اعتبار روحی و معنوی و اعتماد به نفس برخوردار میکند.
👌نسل جوانی که در این مسیر، صیرورت و پرورش می یابد، ثروتی آنچنان انبوه و ذخیرهئی آنچنان عظیم است که هیچ پدیدهی ارزشمند دیگری برای کشور با آن برابری نمیکند.
این ثروت، محصول کار و انگیزهی معلمان در مدارس و دانشگاهها و حوزههای علمیه است. رحمت و فضل خدا بر دستهای پرکار و دلهای پر انگیزهی آنان باد.
نسل جوان ما بحمدالله الگوهای درخشان و برجستهئی را هم میشناسد که در دنیای مادی امروز نظائر آنها را کمتر میتوان یافت.
🌹از شهید #چمران و شهید #آوینی تا #شهدای_هستهئی و تا #شهید_سلیمانی و تا شهید بزرگوار #مطهری که در دههی سی از عمر خود در حوزهی قم و دانشگاه تهران درخشید و در دههی پنجاه با بال شهادت به ملکوت اعلی پرکشید.
🌹درود خدا بر شهیدان و سپاس ما به معلمان و خوشامد ما نثار نسل جوان خوش عاقبت ملت ایران باد.
سیّدعلی خامنهای
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹
@hagigatevasel
💥 شهید مطهری در وقتِ پختگیاش به صحنه اجتماعي وارد شد.
💥 شيطان نميگذارد پخته بشويد!
«شهید مطهری اهل عجله در #بروز_اجتماعي نبود که زود خودش را در ميدان اجتماعی بیندازد. او آنچه بايد تحصيل کند، تحصيل کرد و بعد وارد ميدان اجتماعي شد.
#شهید_مطهری در صحنههاي لازم اجتماعي هم بهوقت حضور پيدا ميکرد. ميوه را اگر #کال بکني، قابلخوردن نيست. #سر_درخت هم زيادي بماند، ميگندد و بايد دور بیندازي. اينکه آدم بفهمد چه وقت پخته شده و بعد در وقت پختگياش به صحنه اجتماعي بباید، اين از خصوصيات مرحوم #شهيد_مطهري بود. انصافاً آدم نگاه ميکند ميبيند با #پختگي ظهور پيدا کرده و آن صحنههايي که لازم بوده، آمده، و خودش را کنار نکشيده.
شما هم مواظب باشيد اگر براي خودتان، براي عمرتان، براي سي سال، چهل سال آيندهتان #برنامهريزي نداشته باشيد، همه، شما را ميگردانند. يعني #مهره_ديگران میشوید! اين نکتۀ مهمي است.
و مراقب هم باشيد که شيطان شما را با #کارهاي_خوب از #کارهاي_خوبتر باز ندارد. اين از دامهاي بزرگ شيطان است.»
🔺استاد میرباقری