eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
14هزار عکس
11.5هزار ویدیو
475 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
14.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 پویش کشوری قرائت " 🌙 هرروز، بعد از نماز صبح 🌺بیایید از همین اوایل ماه مبارک رمضان پویش خواندن روزانه دعای عهد را داشته باشیم که ان شاءالله توفیق حاصل شود ما هم بتوانیم از یاران حضرت باشیم ... @hagigatevasel
️حقیقت واصل
💠💠💠 🎞سلسله مباحث #آیات_مهدوی 📖جزء [18]سوره نور، آیه55 💠«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [19]سوره شعراء، آیه4 💠«إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ» می گوید اگر ما اراده کنیم از آسمان بر آنها آیه هایی نازل می کنیم که گردنهایشان در برابر آن خاضع می شوند. 🗣از امیرالمومنین (ع) سوال شده بود در رابطه با برخی از آیات و گفتگوها، وقتی که از ایشان سوال⁉️ می کنند بخصوص در رابطه با آیه «فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِنْ بَيْنِهِمْ» در سوره مریم آیه [37] و در سوره زخرف آیه [65]..📚 امام می فرماید: سه نشانه منتظر فرج باشید، 👈بعد حضرت در روایت اشاراتی به برخی از علائم ظهور دارد، تا اینکه به بحث صدا و یا ندای آسمانی در 🌙ماه مبارک رمضان اشاره می‌کند. سپس می فرماید که آیا قول خداوند را در قرآن نشنیده اید (که اینجا حضرت اشاره می کند) «إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ» 💥این نشانه ایست که بیرون می‌آید خفته ها را بیدار می کند، بیدارها را به وحشت می‌اندازد. 📚این روایت که در کتاب الغیبة مرحوم نعمانی، ص251 هست، اشاره می کند به جریان علامت ظهور حضرت مهدی (ع). 🔆امام صادق نیز به نقل از پدر بزرگوارشان فرمودند؛ به خدا قسم این ندای آسمانی که در قرآن روشن است «إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ» برای حضرت مهدی (ع) نشانه های دیگری هم هست که حضرت شروع می کند علائمی را برای ظهور حضرت بیان می کند. 👌نکـاتی که در این آیه 📖 هست و‌ امروزه به درد ما می خورد بسیار مهم است:👇 🔹هر حقیقتی یک آیه و نشانه ای دارد، همه موجودات آیت وجود خدا هستند، معجزه آیت و نشانه حقیقت صاحب آن و بندگی خدا نشانه هدایت و ❌گناه نشانه گمراهی ست. ظهور حضرت مهدی هم از این قاعده مستثنی نیست. 🗓آن هم پس از مدت طولانی که می‌خواهد از غیبت🌤 به دوران ظهور بشود و هزاران نفر و جمعیت زیادی ما دیدیم در طول تاریخ ادعای بحث منجی و یا صدها نفر در بین خود 👥مسلمانان ادعای مهدویت داشتند. یا به طور طبیعی، اقتضای حکمت این است که خداوند حکیم برای این امر نشانه های روشنی را می‌آورد. که یکی از نشانه های حتمی ظهور ندای آسمانی💥 ست که در این آیه با توجه به روایات اشاره شده. که این ندا در شب 23 ماه مبارک رمضان🌙 در همان سالی که قرار هست ظهور محقق شود به وسیله جبرئیل امین انجام می‌شود و همه ی مردم هر کسی به هر زبان باشد آن را می شنود. 💭زرارة بن اعین به امام صادق می گوید من در قصه حضرت مهدی در شگفتم چگونه ممکن است با آن عجایب یا معجزاتی که هست دیده می شود، مانند خسف در بیداء، ندای آسمانی، کسی پیدا بشود باز با ایشان بجنگد⁉️ (یعنی اینقدر این نشانه ها واضح هست) ⚜حضرت در پاسخ می گوید؛ شیطان آنها را رها نمی کند🔥 تا اینکه ندا بدهد، ندایی شبیه به ندای جبرئیل یعنی ندای شیطانی هم فرا می رسد با هدف ایجاد تردید❌ در بین منتظرین. یعنی نشان می‌دهد که انسان در هر زمینه یا هر مرحله ای 👈نگاه توحیدی و نگاه به اهل بیت داشته باشد شیطان دست از آنها بر نمی‌دارد. لذا باید انسان خیلی ایمان خودش را، اعتقاد خودش را و بخصوص معرفت🔆 خودش را قوی تر کند. 🔹نکته ی بعدی که در آیه به آن می‌توانیم اشاره کنیم، آن این است که یکی از موضوعات مهم در آخرالزمان پیچیدگی تقابل حق و باطل است⚠️. طبیعی ست که تشخیص حق و ‌باطل هم بسیار سخت است. لذا می طلبد برای انسانهای ‌منتظر به عالم و علمایی👳‍♂ که اصیل هستند و علمایی که انسان را به سمت و سوی خدا و توحید✨ دعوت می کنند و عالمانه بحث می‌کنند و با استدلال بحث می کنند انسان جدی باشد به آنها مراجعه کند. 🚫خود رأی نباشد و دنبال آدم های غیرمتخصص نباشد، لذا پیچیدگی که واقعا تقابل حق و باطل دارد بسیار زیاد است. با پیشرفت علم📚 و تکنولوژی🔬 سوء استفاده دشمن از این ابزار به نوعی موضوع جابه جایی حق و باطل و ایجاد شک و تردید در حق بسیار پیچیده می کند. تا جایی که می توان بگوییم دشمن با ابزار فوق مدرن ندای آسمانی💥 را خدای ناکرده یک موقع می آید شبیه سازی می کند. عده ای را در تشخیص حق به باطل دچار گمراهی می‌کند. ⬇️⬇️⬇️
🌀که کم ما ندیدیم نسبت به دشمن چه در درون مذهب ما، چه در درون دین ما و چه در بیرون مدعیان دروغین و یا علائمی را ساختن. و یا عده ای به جای اینکه بیایند مردم را 👈دعوت به شرایط برای ظهور بکنند دعوت به علائم می کنند👉 و انسان به جایی اینکه منتظر امام زمان باشد، منتظر علامت ظهور قرار می گیرد. 🔹همین موضوع مشکل تشخیص حق و باطل را سخت می کند. لذا امام صادق در مقابل سوالی که یکی از عزیزانشان از او سوال کردن چاره چی هست⁉️ امام صادق (ع) به خورشید نگاه کرد و گفت به خدا قسم امر ما از این خورشید☀️ واضح تر است. یعنی چی؟ یعنی اگر مشکلی باشد از خود ماست، ضعف معرفت، حب دنیا، به ویژه ریاست طلبی، مال حرام❌ و مانند این امور هست که ما را از امام دور می کند. ⚠️لذا با خودسازی ها و انجام واجبات⚠️ و ترک محرمات⚠️، به نوعی همان وظایفی که ما داریم به نحواحسن انجام می دهیم اگر جدی باشیم یعنی عملا داریم بستر ظهور حضرت را فراهم می کنیم. ان‌شاءالله که جز زمینه سازان باشیم‌ و ان‌شاءالله جز کسانی👥 باشیم که آن اموری که باید انجام بدهیم را به نحواحسن برای رضای خدا انجام بدهیم. 🖇 19 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari
ایات مهدوی 19.mp3
2.99M
💠 سلسله مباحث 19 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 19 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
️حقیقت واصل
نکات کاربردی جزء هجدهم قرآن کریم👌
نکات کاربردی جزء نوزدهم قرآن کریم👌
هدایت شده از شناخت رهبری
19 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - گروه‌های معارض.mp3
17.44M
🌀 برای 🔊 صوت کتاب در قرآن را با صدای استاد بشنویم... 📢 انتشار روزانه سلسله جلسات در ایام ماه مبارک رمضان 1353 📢 💠 جلسۀ نوزدهم: گروه های معارض 📚کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن رو نخونید؛ !! 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
️حقیقت واصل
1⃣6⃣نامه ۶۲ نهج البلاغه ✅مظلومیت امام در خلافت نامه اى از آن حضرت (ع) به مردم مصر. اين نامه را ب
3⃣6⃣نامه ۶۳ نهج البلاغه 🚨 بازداشتن ابوموسی از فتنه انگیزی نامه اى از آن حضرت (ع) به ابو موسى اشعرى كه عامل او در كوفه بود. به امام خبر رسيد كه بدان هنگام كه مردم را به جنگ با اصحاب جمل فرا مى خوانده، ابو موسى، كوفيان را از رفتن به جنگ باز مى داشته و به نشستن در خانه ترغيب مى كرده است: از بنده خدا، امير المؤمنين به عبد الله بن قيس. اما بعد، از تو به من سخنى رسيده كه هم به سود توست و هم بر زيان تو. چون فرستاده من، با پيام من نزد تو آيد، دامن بر ميان زن و بند كمر استوار نماى و از سوراخت بيرون آى و، كسانى را كه با تو هستند، فراخوان. اگر ديدى كه بايد از من اطاعت كنى، به نزد من آى و اگر در ترديد بودى از آن مقام كه تو را داده ام كناره گير. به خدا سوگند، هر جا كه باشى تو را بياورند و رهايت نكنند تا راه چاره بر تو بسته شود و سرگردان مانى و كره ات با شير و گداخته ات با ناگداخته آميخته شود. تو را وادارند كه بشتاب از جاى برخيزى و از پيش رويت چنان ترسان شوى كه از پشت سرت. اين مهم را آسان مپندار كه بلايى است بزرگ. بايد بر اشترش نشست و توسنش را رام كرد و كوههايش را چون دشت هموار ساخت. پس عقلت را به فرمان آور و رشته كار خود به دست گير. و نصيب و بهره خويش درياب. اگر آمدن را خوش ندارى از كار كناره گير و به تنگناى خود گريز. جايى كه در آن، راه رهايى بسته است. سزاست كه ديگران آن كار را كفايت كنند و تو در خواب باشى آنسان كه هرگز كس نپرسد كه فلان كجاست. به خدا سوگند، كه اين جنگ جنگى است بر حق. همراه كسى كه او نيز بر حق است. و او را باكى نيست كه ملحدان چه كردند. والسلام.
4⃣6⃣نامه ۶۴ نهج البلاغه 🚨نامه اى از آن حضرت (ع) در پاسخ به معاويه: ۱_🔺پاسخ تهدیدات نظامی معاویه پس از یاد خدا و درود . چنانكه گفتى ما و شما، پيش از اسلام دوست بوديم و با هم بوديم و ديروز [اسلام] ميان ما و شما جدايى افكند، كه ما ايمان آورديم و شما كافر مانديد. امروز هم ما استوار ايستاده ايم و شما به فتنه گراييده ايد و اسير هوا شده ايد. هيچيك از مسلمانان قوم شما، جز به اكراه، اسلام نياوردند، آن هم پس از آنكه سران عرب به رسول الله (صلى الله عليه و آله) گرويده بودند. گفتى كه طلحه و زبير را من كشته ام و عايشه را آواره و رسوا ساخته ام و ميان بصره و كوفه فرود آمده ام، اين كارى است كه تو از آن بركنار بودى. پس تو را چه زيان رسيد كه بايد از تو پوزش خواست. گفتى كه با مهاجران و انصار به ديدار من خواهى آمد، و حال آنكه، آن روز كه برادرت اسير گرديد [يعنى در فتح مكه] هجرت پايان گرفت. اگر شتاب دارى، قدرى بيارام. سزاوار آن است كه من به سوى تو در حركت آيم كه خدا مرا برانگيخته است كه تو را كيفر دهم. و اگر تو به سوى من در حركت آيى، چنان است كه شاعر بنى اسد گويد: مستقبلين رياح الصيف تضربهم            بحاصب بين اغوار و جلمود «روبروى بادهاى تابستان ايستاده اند باد بر آنها ريگ مى افشاند و آنها ميان زمينهاى پست و صخره ها گرفتار آمده اند.» ۲_🔺یادآوری سوابق نظامی در پیروزی ها هنوز آن شمشير كه با آن جد مادرى تو را و دايى تو را و برادرت را كشتم با من است. به خدا سوگند، تو -چنانكه دريافتم- دلى فرو بسته دارى و خردى اندك. شايسته است در باره تو بگويند كه از نردبامى فرا رفته اى و از آن فراز منظره اى ناخوشايند مى بينى و هر چه بينى به زيان توست نه به سود تو. زيرا در طلب گمشده اى هستى كه از آن تو نيست و ستورى را مى چرانى كه از آن ديگرى است. مقامى را مى طلبى كه سزاوار آن نيستى و نه از معدن آن هستى. چه دور است گفتار تو از كردارت. چه همانندى با عموها و داييهايت، كه آنها را شقاوتشان و آرزوهاى باطلشان واداشت كه رسالت محمد (صلى الله عليه و آله) را انكار كنند و چنانكه مى دانى در ورطه هلاكت افتادند. نتوانستند هيچ حادثه عظيمى را دفع كنند يا از حريم خود دفاع نمايند، زيرا در برابر، مردان شمشير زنى بودند كه ميدان نبرد را پر كرده بودند و در رزم سستى نمى نمودند. در باره قاتلان عثمان فراوان سخن مى گويى. نخست بايد در بيعت با من همان كنى كه ديگر مردم كرده اند. سپس، با آنان پيش من به داورى نشينى تا تو را و ايشان را به هر چه كتاب خداى تعالى حكم كند، ملزم سازم. اما آنچه اكنون مى گويى و مى خواهى، فريفتن كودك است از شير در آغاز از شير باز گرفتنش. و سلام بر كسى كه شايسته آن باشد.  
2.51M
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺چهل شب با اولین و آخرین امام🌺🌺 📢صوت از استاد محترم جناب آقای دکتر عزیز علیزاده ✅ صوت روز سی و پنجم از نهج البلاغه 👈معرفت افزایی اولین گام برای منتظران امام عصر عج میباشد . با دقت به صوت ها گوش کنیم.
️حقیقت واصل
بسم الله الرحمن الرحیم بیانات جلسه سی وسوم استادعلیزاده پیرامون آسیب شناسی مباحث مهدویت: سوال:سیره ع
✅مباحث مهدویت جلسه ۳۴ ❓وضعیت مردم درعصرظهورازحیث رفاه اقتصادی چگونه است؟ ✅ یکی ازبرنامه های امام مهدی٬پدیدآوردن رفاه اقتصادی درسطح کل جامعه بشری است.درواقع میتوان گفت بخش عظیمی ازعقب ماندگی وکمبودموادغذایی وفقر درمیان مردم به دوعامل بستگی دارد:۱)استعمارگران حاکم برنظام اقتصادی جهان هستند۲)نظام سیاسی حاکم برجامعه که بیشتربه زیان ملتهای خودگام برمیدارندتابه نفع ملتهایشان.درزمان ظهور٬این دوعامل ازسر راه برداشته خواهدشدوعوامل سلطه واستعمارکلا ازبین خواهدرفت.اجرای عدالت برای ازبین بردن روابط ظالمانه بین افراد است تاافرادقوی٬حق افرادضعیف را نخورندوآنهاراازحق خودمحروم نکنند. پس رفاه اقتصادی بااجرای اصل عدالت اجتماعی وبرپایی قسط امکانپذیر است نیزمیتوان گفت که رفاه وبی نیازی ازمیوه های درخت عدل است.امام به هنگام ظهور٬باتحقق اصول اجتماعی٬همگان رابه زندگی درست ومرفه خواهندرساند.امام صادق(ع:«هنگام ظهورقائم زمین بانورخدایی بدرخشدوشمابه جستجوی اشخاصی برمی‌آییدکه مالیات وزکات بگیرندوکسی رانمی‌یابیدکه ازشماقبول کندومردمان همه به فضل الهی بی نیازمیگردند.»همچنین پیامبر(ص):«امت من درزمان مهدی به نعمتهایی دست یابندکه بیش ازآن ودرهیچ دوره ای دست نیافته بودنددرآن روزگارآسمان باران فراوان دهدوزمین روییدنی را دردل خودنگه نمی‌دارد»ویاروایات دیگرهمچون ازامام باقر:«زمین برای قائم مادرهم پیچیده میشودودر زمین جای ناآبادی باقی نمیماند»٬امام باقر(ع):«برای قائم ماگنجهاآشکارمیگردد»پس ازنظررفاه اقتصادی تمام مردم دروضعیت بهتری خواهندبودوعواملی که باعث فقروعقب ماندگی مردمان میشود٬ازبین خواهدرفت. سوال:کثرت اموال درعصرظهورازچه راهی حاصل میشود؟ پاسخ:چنداحتمال دراین موردوحوددارد:۱)کثرت اموال دردست مردم ازراه معجزه وبه برکت وجودامام زمان درمیان مردم میباشد👈این احتمال ازجهاتی قابل رد است؛الف)اینکه این نظریه خلاف قانون معجزات بوده وقرارنیست همه کارهابامعجزه صورت بگیرد.ب)سعادت انسان که عصرظهورزمینه سازآن است ازراه طبیعی به کمال دست بیابند.ج)سیاق روایات دراین موردبه تشکیل نظامی اقتصادی عادل اشاره داردکه بشرمیتوانددرپرتوآن درآمدزیادداشته باشدواین معنابااعجازسازگاری ندارد. ۲)وفورمال ونعمتهابه جهت گسترش زراعت وتجارت وکشاورزی است. ۳)مال زیادبه جهت دسترسی وسیطره برباغهای بزرگ درعالم باشد👈همان اموالی که درآنجابه شکل غصبی وحرام ونامشروع بوده که درآنجاهانهفته شده است. ❓:درعصرظهور٬وضع مساجد چگونه است؟ ✅دردوران ظهور٬دین ومذهب به سوی هدف اصلی خودشان هدایت خواهندشد.ازسطحی نگری وتجمل گرایی و...که مارمذاهب باطل بوده٬دورمیشودوامام باظهورشان به پاکی وآبادی تمام مساجدازتجمل گرایی٬مصرف زدگی٬بخصوص درموسسه هاوسازمانهای مذهبی خواهندپرداخت.لذا امام زمان(عج)به تضییع تمام مساجدتجمل گراوظاهرسازی های بی محتوا٬تشکیلات عریض وطویل به نام دین خواهندپرداخت وآنهاراویران کرده وبه صورت ساده وبی آلایش وبه دورازهرگونه تزئین وتجمل درخواهدآورد.ازامام باقرسوال کردندکه نمازگذاردن درمساجدی که نقش ونگاردارندچگونه است؟امام فرمودند:«اینکارراخوش ندارم ودراین روزگاراین موضوع ضرری به شمانداردمنتهااگرعدالت حاکم گرددخواهیددیدکه دراین امورچگونه عمل میکند»(اشاره به زمان ظهورحضرت مهدی واقداماتی که حضرت درآغازظهوربرای پاک‌کردن مساجدومعابرازتزيین هاوزینتهاخواهدکرد.) ❓آیاحضرت مهدی بعدازظهور٬مسجدالحرام ومسجدالنبی راتغییرخواهندداد؟ ✅روایتی ازامام صادق داریم:«هنگامیکه قائم قیام کند٬مسجدالحرام ومسجدالنبی رابه اساس خودبازمیگرداندوهمچنین مسجدنبوی رابه اساس خودبازمیگرداند.»درپاسخ به این روایت بایدگفت که این روایت مرسل بوده وراوی ازمحمدبن حسین نقل میکنددرحالیکه آن راوی مشخص نیست ونمیتوان پذیرفت.بازشیخ طوسی همین روایت رادرکتاب الغیبه آورده است ولی چون درسندآن فردی واقفی که ازدشمنان امام رضا بوده لذانمیتوان پذیرفت. شیعه علاوه براعتمادبه حضرت مهدی٬ایشان رامعصوم میداند.کسی که طبق روایات فریقین٬سیره ای پسندیده دارندوپس ازظهورزمین راپر ازعدل ودادخواهدکردکسی که چنین اوصافی داردهرگزشکی درعملکرداووجود نخواهدداشت هرچندمسجدالحرام ومسجدالنبی رابنابرمصالحی خراب کرده وبه اساس آن بازگرداند.برفرض که این روایت صحیح باشدممکن است توجیه روایت این باشدکه ازآنجاکه برخی ازنواحی این دومسجدبوسیله سلاطین ستمگروبه جهت ریاودیگراهداف وبامال غصبی وحرام ساخته شده باشندوحضرت به جهت پاکسازی آثارظالمین٬آنهاراخراب کندوبه جای اصلی آنها بازگرداند. مطابق روایت صحیح مسلم:پیامبر(ص)قصدداشتندکه کعبه راخراب کنندواز نوبناکنندولی به جهت آنکه مردم تازه مسلمان شده بودندواحتمال اینکه خطری بوجودبیایدودشمنان ومنافقان ازاینکارسوء استفاده کنندلذاازاینکارصرف نظرکردند. لذاوقتی پیامبراین کاررانکردندپس‌جانشین حضرت اگربخواهندانجام دهندشایدبه همان منظوری باشد که گفته شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا