eitaa logo
️حقیقت واصل
1.2هزار دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
11هزار ویدیو
470 فایل
🌹امام خامنه ای:عادت کنیم که همه اخلاص وفداکاری و محبت وهمه قلب خودرابه #امام_زمان علیه السلام تقدیم کنیم. تاسیس کانال حقیقت واصل درتلگرام ،۸ آذر ۹۵ تاسیس کانال حقیقت واصل درایتا،۱۱فرودین ۹۷ به مدیریت محمدلو با احترام تقدیم محضر امام زمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🔲◾️▪️محل ضربت خوردن امیرالمومنین امام اول شیعیان جهان امام علی علیه السلام
4_357090483001885383.mp3
4.12M
🌹تلاوت تحدیر (تندخوانی)جزء۱۹ قرآن کریم ♦️ هدیه به حضرت امیرالمؤمنین(ع)
4_357090483001885384.mp3
1.39M
🌹دعای روز نوزدهم مـاه مبــارک رمضــان ♦️ التماس دعا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 پویش کشوری قرائت " 🌙 هرروز، بعد از نماز صبح 🌺بیایید از همین اوایل ماه مبارک رمضان پویش خواندن روزانه دعای عهد را داشته باشیم که ان شاءالله توفیق حاصل شود ما هم بتوانیم از یاران حضرت باشیم ... @hagigatevasel
️حقیقت واصل
💠💠💠 🎞سلسله مباحث #آیات_مهدوی 📖جزء [18]سوره نور، آیه55 💠«وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [19]سوره شعراء، آیه4 💠«إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ السَّمَاءِ آيَةً فَظَلَّتْ أَعْنَاقُهُمْ لَهَا خَاضِعِينَ» می گوید اگر ما اراده کنیم از آسمان بر آنها آیه هایی نازل می کنیم که گردنهایشان در برابر آن خاضع می شوند. 🗣از امیرالمومنین (ع) سوال شده بود در رابطه با برخی از آیات و گفتگوها، وقتی که از ایشان سوال⁉️ می کنند بخصوص در رابطه با آیه «فَاخْتَلَفَ الْأَحْزَابُ مِنْ بَيْنِهِمْ» در سوره مریم آیه [37] و در سوره زخرف آیه [65]..📚 امام می فرماید: سه نشانه منتظر فرج باشید، 👈بعد حضرت در روایت اشاراتی به برخی از علائم ظهور دارد، تا اینکه به بحث صدا و یا ندای آسمانی در 🌙ماه مبارک رمضان اشاره می‌کند. سپس می فرماید که آیا قول خداوند را در قرآن نشنیده اید (که اینجا حضرت اشاره می کند) «إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ» 💥این نشانه ایست که بیرون می‌آید خفته ها را بیدار می کند، بیدارها را به وحشت می‌اندازد. 📚این روایت که در کتاب الغیبة مرحوم نعمانی، ص251 هست، اشاره می کند به جریان علامت ظهور حضرت مهدی (ع). 🔆امام صادق نیز به نقل از پدر بزرگوارشان فرمودند؛ به خدا قسم این ندای آسمانی که در قرآن روشن است «إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ» برای حضرت مهدی (ع) نشانه های دیگری هم هست که حضرت شروع می کند علائمی را برای ظهور حضرت بیان می کند. 👌نکـاتی که در این آیه 📖 هست و‌ امروزه به درد ما می خورد بسیار مهم است:👇 🔹هر حقیقتی یک آیه و نشانه ای دارد، همه موجودات آیت وجود خدا هستند، معجزه آیت و نشانه حقیقت صاحب آن و بندگی خدا نشانه هدایت و ❌گناه نشانه گمراهی ست. ظهور حضرت مهدی هم از این قاعده مستثنی نیست. 🗓آن هم پس از مدت طولانی که می‌خواهد از غیبت🌤 به دوران ظهور بشود و هزاران نفر و جمعیت زیادی ما دیدیم در طول تاریخ ادعای بحث منجی و یا صدها نفر در بین خود 👥مسلمانان ادعای مهدویت داشتند. یا به طور طبیعی، اقتضای حکمت این است که خداوند حکیم برای این امر نشانه های روشنی را می‌آورد. که یکی از نشانه های حتمی ظهور ندای آسمانی💥 ست که در این آیه با توجه به روایات اشاره شده. که این ندا در شب 23 ماه مبارک رمضان🌙 در همان سالی که قرار هست ظهور محقق شود به وسیله جبرئیل امین انجام می‌شود و همه ی مردم هر کسی به هر زبان باشد آن را می شنود. 💭زرارة بن اعین به امام صادق می گوید من در قصه حضرت مهدی در شگفتم چگونه ممکن است با آن عجایب یا معجزاتی که هست دیده می شود، مانند خسف در بیداء، ندای آسمانی، کسی پیدا بشود باز با ایشان بجنگد⁉️ (یعنی اینقدر این نشانه ها واضح هست) ⚜حضرت در پاسخ می گوید؛ شیطان آنها را رها نمی کند🔥 تا اینکه ندا بدهد، ندایی شبیه به ندای جبرئیل یعنی ندای شیطانی هم فرا می رسد با هدف ایجاد تردید❌ در بین منتظرین. یعنی نشان می‌دهد که انسان در هر زمینه یا هر مرحله ای 👈نگاه توحیدی و نگاه به اهل بیت داشته باشد شیطان دست از آنها بر نمی‌دارد. لذا باید انسان خیلی ایمان خودش را، اعتقاد خودش را و بخصوص معرفت🔆 خودش را قوی تر کند. 🔹نکته ی بعدی که در آیه به آن می‌توانیم اشاره کنیم، آن این است که یکی از موضوعات مهم در آخرالزمان پیچیدگی تقابل حق و باطل است⚠️. طبیعی ست که تشخیص حق و ‌باطل هم بسیار سخت است. لذا می طلبد برای انسانهای ‌منتظر به عالم و علمایی👳‍♂ که اصیل هستند و علمایی که انسان را به سمت و سوی خدا و توحید✨ دعوت می کنند و عالمانه بحث می‌کنند و با استدلال بحث می کنند انسان جدی باشد به آنها مراجعه کند. 🚫خود رأی نباشد و دنبال آدم های غیرمتخصص نباشد، لذا پیچیدگی که واقعا تقابل حق و باطل دارد بسیار زیاد است. با پیشرفت علم📚 و تکنولوژی🔬 سوء استفاده دشمن از این ابزار به نوعی موضوع جابه جایی حق و باطل و ایجاد شک و تردید در حق بسیار پیچیده می کند. تا جایی که می توان بگوییم دشمن با ابزار فوق مدرن ندای آسمانی💥 را خدای ناکرده یک موقع می آید شبیه سازی می کند. عده ای را در تشخیص حق به باطل دچار گمراهی می‌کند. ⬇️⬇️⬇️
🌀که کم ما ندیدیم نسبت به دشمن چه در درون مذهب ما، چه در درون دین ما و چه در بیرون مدعیان دروغین و یا علائمی را ساختن. و یا عده ای به جای اینکه بیایند مردم را 👈دعوت به شرایط برای ظهور بکنند دعوت به علائم می کنند👉 و انسان به جایی اینکه منتظر امام زمان باشد، منتظر علامت ظهور قرار می گیرد. 🔹همین موضوع مشکل تشخیص حق و باطل را سخت می کند. لذا امام صادق در مقابل سوالی که یکی از عزیزانشان از او سوال کردن چاره چی هست⁉️ امام صادق (ع) به خورشید نگاه کرد و گفت به خدا قسم امر ما از این خورشید☀️ واضح تر است. یعنی چی؟ یعنی اگر مشکلی باشد از خود ماست، ضعف معرفت، حب دنیا، به ویژه ریاست طلبی، مال حرام❌ و مانند این امور هست که ما را از امام دور می کند. ⚠️لذا با خودسازی ها و انجام واجبات⚠️ و ترک محرمات⚠️، به نوعی همان وظایفی که ما داریم به نحواحسن انجام می دهیم اگر جدی باشیم یعنی عملا داریم بستر ظهور حضرت را فراهم می کنیم. ان‌شاءالله که جز زمینه سازان باشیم‌ و ان‌شاءالله جز کسانی👥 باشیم که آن اموری که باید انجام بدهیم را به نحواحسن برای رضای خدا انجام بدهیم. 🖇 19 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari
ایات مهدوی 19.mp3
2.99M
💠 سلسله مباحث 19 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 19 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
️حقیقت واصل
نکات کاربردی جزء هجدهم قرآن کریم👌
نکات کاربردی جزء نوزدهم قرآن کریم👌
هدایت شده از شناخت رهبری
19 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - گروه‌های معارض.mp3
17.44M
🌀 برای 🔊 صوت کتاب در قرآن را با صدای استاد بشنویم... 📢 انتشار روزانه سلسله جلسات در ایام ماه مبارک رمضان 1353 📢 💠 جلسۀ نوزدهم: گروه های معارض 📚کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن رو نخونید؛ !! 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/70057984Cca1b147a1d
️حقیقت واصل
1⃣6⃣نامه ۶۲ نهج البلاغه ✅مظلومیت امام در خلافت نامه اى از آن حضرت (ع) به مردم مصر. اين نامه را ب
3⃣6⃣نامه ۶۳ نهج البلاغه 🚨 بازداشتن ابوموسی از فتنه انگیزی نامه اى از آن حضرت (ع) به ابو موسى اشعرى كه عامل او در كوفه بود. به امام خبر رسيد كه بدان هنگام كه مردم را به جنگ با اصحاب جمل فرا مى خوانده، ابو موسى، كوفيان را از رفتن به جنگ باز مى داشته و به نشستن در خانه ترغيب مى كرده است: از بنده خدا، امير المؤمنين به عبد الله بن قيس. اما بعد، از تو به من سخنى رسيده كه هم به سود توست و هم بر زيان تو. چون فرستاده من، با پيام من نزد تو آيد، دامن بر ميان زن و بند كمر استوار نماى و از سوراخت بيرون آى و، كسانى را كه با تو هستند، فراخوان. اگر ديدى كه بايد از من اطاعت كنى، به نزد من آى و اگر در ترديد بودى از آن مقام كه تو را داده ام كناره گير. به خدا سوگند، هر جا كه باشى تو را بياورند و رهايت نكنند تا راه چاره بر تو بسته شود و سرگردان مانى و كره ات با شير و گداخته ات با ناگداخته آميخته شود. تو را وادارند كه بشتاب از جاى برخيزى و از پيش رويت چنان ترسان شوى كه از پشت سرت. اين مهم را آسان مپندار كه بلايى است بزرگ. بايد بر اشترش نشست و توسنش را رام كرد و كوههايش را چون دشت هموار ساخت. پس عقلت را به فرمان آور و رشته كار خود به دست گير. و نصيب و بهره خويش درياب. اگر آمدن را خوش ندارى از كار كناره گير و به تنگناى خود گريز. جايى كه در آن، راه رهايى بسته است. سزاست كه ديگران آن كار را كفايت كنند و تو در خواب باشى آنسان كه هرگز كس نپرسد كه فلان كجاست. به خدا سوگند، كه اين جنگ جنگى است بر حق. همراه كسى كه او نيز بر حق است. و او را باكى نيست كه ملحدان چه كردند. والسلام.
4⃣6⃣نامه ۶۴ نهج البلاغه 🚨نامه اى از آن حضرت (ع) در پاسخ به معاويه: ۱_🔺پاسخ تهدیدات نظامی معاویه پس از یاد خدا و درود . چنانكه گفتى ما و شما، پيش از اسلام دوست بوديم و با هم بوديم و ديروز [اسلام] ميان ما و شما جدايى افكند، كه ما ايمان آورديم و شما كافر مانديد. امروز هم ما استوار ايستاده ايم و شما به فتنه گراييده ايد و اسير هوا شده ايد. هيچيك از مسلمانان قوم شما، جز به اكراه، اسلام نياوردند، آن هم پس از آنكه سران عرب به رسول الله (صلى الله عليه و آله) گرويده بودند. گفتى كه طلحه و زبير را من كشته ام و عايشه را آواره و رسوا ساخته ام و ميان بصره و كوفه فرود آمده ام، اين كارى است كه تو از آن بركنار بودى. پس تو را چه زيان رسيد كه بايد از تو پوزش خواست. گفتى كه با مهاجران و انصار به ديدار من خواهى آمد، و حال آنكه، آن روز كه برادرت اسير گرديد [يعنى در فتح مكه] هجرت پايان گرفت. اگر شتاب دارى، قدرى بيارام. سزاوار آن است كه من به سوى تو در حركت آيم كه خدا مرا برانگيخته است كه تو را كيفر دهم. و اگر تو به سوى من در حركت آيى، چنان است كه شاعر بنى اسد گويد: مستقبلين رياح الصيف تضربهم            بحاصب بين اغوار و جلمود «روبروى بادهاى تابستان ايستاده اند باد بر آنها ريگ مى افشاند و آنها ميان زمينهاى پست و صخره ها گرفتار آمده اند.» ۲_🔺یادآوری سوابق نظامی در پیروزی ها هنوز آن شمشير كه با آن جد مادرى تو را و دايى تو را و برادرت را كشتم با من است. به خدا سوگند، تو -چنانكه دريافتم- دلى فرو بسته دارى و خردى اندك. شايسته است در باره تو بگويند كه از نردبامى فرا رفته اى و از آن فراز منظره اى ناخوشايند مى بينى و هر چه بينى به زيان توست نه به سود تو. زيرا در طلب گمشده اى هستى كه از آن تو نيست و ستورى را مى چرانى كه از آن ديگرى است. مقامى را مى طلبى كه سزاوار آن نيستى و نه از معدن آن هستى. چه دور است گفتار تو از كردارت. چه همانندى با عموها و داييهايت، كه آنها را شقاوتشان و آرزوهاى باطلشان واداشت كه رسالت محمد (صلى الله عليه و آله) را انكار كنند و چنانكه مى دانى در ورطه هلاكت افتادند. نتوانستند هيچ حادثه عظيمى را دفع كنند يا از حريم خود دفاع نمايند، زيرا در برابر، مردان شمشير زنى بودند كه ميدان نبرد را پر كرده بودند و در رزم سستى نمى نمودند. در باره قاتلان عثمان فراوان سخن مى گويى. نخست بايد در بيعت با من همان كنى كه ديگر مردم كرده اند. سپس، با آنان پيش من به داورى نشينى تا تو را و ايشان را به هر چه كتاب خداى تعالى حكم كند، ملزم سازم. اما آنچه اكنون مى گويى و مى خواهى، فريفتن كودك است از شير در آغاز از شير باز گرفتنش. و سلام بر كسى كه شايسته آن باشد.  
2.51M
بسم الله الرحمن الرحیم 🌺🌺چهل شب با اولین و آخرین امام🌺🌺 📢صوت از استاد محترم جناب آقای دکتر عزیز علیزاده ✅ صوت روز سی و پنجم از نهج البلاغه 👈معرفت افزایی اولین گام برای منتظران امام عصر عج میباشد . با دقت به صوت ها گوش کنیم.
️حقیقت واصل
بسم الله الرحمن الرحیم بیانات جلسه سی وسوم استادعلیزاده پیرامون آسیب شناسی مباحث مهدویت: سوال:سیره ع
✅مباحث مهدویت جلسه ۳۴ ❓وضعیت مردم درعصرظهورازحیث رفاه اقتصادی چگونه است؟ ✅ یکی ازبرنامه های امام مهدی٬پدیدآوردن رفاه اقتصادی درسطح کل جامعه بشری است.درواقع میتوان گفت بخش عظیمی ازعقب ماندگی وکمبودموادغذایی وفقر درمیان مردم به دوعامل بستگی دارد:۱)استعمارگران حاکم برنظام اقتصادی جهان هستند۲)نظام سیاسی حاکم برجامعه که بیشتربه زیان ملتهای خودگام برمیدارندتابه نفع ملتهایشان.درزمان ظهور٬این دوعامل ازسر راه برداشته خواهدشدوعوامل سلطه واستعمارکلا ازبین خواهدرفت.اجرای عدالت برای ازبین بردن روابط ظالمانه بین افراد است تاافرادقوی٬حق افرادضعیف را نخورندوآنهاراازحق خودمحروم نکنند. پس رفاه اقتصادی بااجرای اصل عدالت اجتماعی وبرپایی قسط امکانپذیر است نیزمیتوان گفت که رفاه وبی نیازی ازمیوه های درخت عدل است.امام به هنگام ظهور٬باتحقق اصول اجتماعی٬همگان رابه زندگی درست ومرفه خواهندرساند.امام صادق(ع:«هنگام ظهورقائم زمین بانورخدایی بدرخشدوشمابه جستجوی اشخاصی برمی‌آییدکه مالیات وزکات بگیرندوکسی رانمی‌یابیدکه ازشماقبول کندومردمان همه به فضل الهی بی نیازمیگردند.»همچنین پیامبر(ص):«امت من درزمان مهدی به نعمتهایی دست یابندکه بیش ازآن ودرهیچ دوره ای دست نیافته بودنددرآن روزگارآسمان باران فراوان دهدوزمین روییدنی را دردل خودنگه نمی‌دارد»ویاروایات دیگرهمچون ازامام باقر:«زمین برای قائم مادرهم پیچیده میشودودر زمین جای ناآبادی باقی نمیماند»٬امام باقر(ع):«برای قائم ماگنجهاآشکارمیگردد»پس ازنظررفاه اقتصادی تمام مردم دروضعیت بهتری خواهندبودوعواملی که باعث فقروعقب ماندگی مردمان میشود٬ازبین خواهدرفت. سوال:کثرت اموال درعصرظهورازچه راهی حاصل میشود؟ پاسخ:چنداحتمال دراین موردوحوددارد:۱)کثرت اموال دردست مردم ازراه معجزه وبه برکت وجودامام زمان درمیان مردم میباشد👈این احتمال ازجهاتی قابل رد است؛الف)اینکه این نظریه خلاف قانون معجزات بوده وقرارنیست همه کارهابامعجزه صورت بگیرد.ب)سعادت انسان که عصرظهورزمینه سازآن است ازراه طبیعی به کمال دست بیابند.ج)سیاق روایات دراین موردبه تشکیل نظامی اقتصادی عادل اشاره داردکه بشرمیتوانددرپرتوآن درآمدزیادداشته باشدواین معنابااعجازسازگاری ندارد. ۲)وفورمال ونعمتهابه جهت گسترش زراعت وتجارت وکشاورزی است. ۳)مال زیادبه جهت دسترسی وسیطره برباغهای بزرگ درعالم باشد👈همان اموالی که درآنجابه شکل غصبی وحرام ونامشروع بوده که درآنجاهانهفته شده است. ❓:درعصرظهور٬وضع مساجد چگونه است؟ ✅دردوران ظهور٬دین ومذهب به سوی هدف اصلی خودشان هدایت خواهندشد.ازسطحی نگری وتجمل گرایی و...که مارمذاهب باطل بوده٬دورمیشودوامام باظهورشان به پاکی وآبادی تمام مساجدازتجمل گرایی٬مصرف زدگی٬بخصوص درموسسه هاوسازمانهای مذهبی خواهندپرداخت.لذا امام زمان(عج)به تضییع تمام مساجدتجمل گراوظاهرسازی های بی محتوا٬تشکیلات عریض وطویل به نام دین خواهندپرداخت وآنهاراویران کرده وبه صورت ساده وبی آلایش وبه دورازهرگونه تزئین وتجمل درخواهدآورد.ازامام باقرسوال کردندکه نمازگذاردن درمساجدی که نقش ونگاردارندچگونه است؟امام فرمودند:«اینکارراخوش ندارم ودراین روزگاراین موضوع ضرری به شمانداردمنتهااگرعدالت حاکم گرددخواهیددیدکه دراین امورچگونه عمل میکند»(اشاره به زمان ظهورحضرت مهدی واقداماتی که حضرت درآغازظهوربرای پاک‌کردن مساجدومعابرازتزيین هاوزینتهاخواهدکرد.) ❓آیاحضرت مهدی بعدازظهور٬مسجدالحرام ومسجدالنبی راتغییرخواهندداد؟ ✅روایتی ازامام صادق داریم:«هنگامیکه قائم قیام کند٬مسجدالحرام ومسجدالنبی رابه اساس خودبازمیگرداندوهمچنین مسجدنبوی رابه اساس خودبازمیگرداند.»درپاسخ به این روایت بایدگفت که این روایت مرسل بوده وراوی ازمحمدبن حسین نقل میکنددرحالیکه آن راوی مشخص نیست ونمیتوان پذیرفت.بازشیخ طوسی همین روایت رادرکتاب الغیبه آورده است ولی چون درسندآن فردی واقفی که ازدشمنان امام رضا بوده لذانمیتوان پذیرفت. شیعه علاوه براعتمادبه حضرت مهدی٬ایشان رامعصوم میداند.کسی که طبق روایات فریقین٬سیره ای پسندیده دارندوپس ازظهورزمین راپر ازعدل ودادخواهدکردکسی که چنین اوصافی داردهرگزشکی درعملکرداووجود نخواهدداشت هرچندمسجدالحرام ومسجدالنبی رابنابرمصالحی خراب کرده وبه اساس آن بازگرداند.برفرض که این روایت صحیح باشدممکن است توجیه روایت این باشدکه ازآنجاکه برخی ازنواحی این دومسجدبوسیله سلاطین ستمگروبه جهت ریاودیگراهداف وبامال غصبی وحرام ساخته شده باشندوحضرت به جهت پاکسازی آثارظالمین٬آنهاراخراب کندوبه جای اصلی آنها بازگرداند. مطابق روایت صحیح مسلم:پیامبر(ص)قصدداشتندکه کعبه راخراب کنندواز نوبناکنندولی به جهت آنکه مردم تازه مسلمان شده بودندواحتمال اینکه خطری بوجودبیایدودشمنان ومنافقان ازاینکارسوء استفاده کنندلذاازاینکارصرف نظرکردند. لذاوقتی پیامبراین کاررانکردندپس‌جانشین حضرت اگربخواهندانجام دهندشایدبه همان منظوری باشد که گفته شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
️حقیقت واصل
#آیات_موضوعی_خانوادگی 🌺جزء ۱۸ قرآن ✅موضوع :تربیت کودکان يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لِيَسْتَأ
🌹جزء ۱۹ قرآن ✅موضوع: دعایی زیبا در حق خود و خانواده ✨وَ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّيَّاتِنا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِماماً «فرقان/۷۴» و كسانى‌اند كه مى‌گويند: پروردگارا! به ما از ناحيه‌ى همسران و فرزندانمان مايه‌ى روشنى چشم عطا كن و مارا پيشواى پرهيزگاران قرار ده. ✅دعای فوق العاده زیبا برای انسان و خانواده اش 🌹نکته های این دعا انسان در برابر همسر و فرزند و نسل خود متعهّد است و بايد براى عاقبت نيكوى آنها تلاش و دعا كند. رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا ... در تربيت علاوه بر علم وتلاش بايد از خدا نيز كمك خواست. رَبَّنا هَبْ لَنا ... - فرزند صالح، نور چشم است. «قُرَّةَ أَعْيُنٍ» - تشكيل خانواده وداشتن همسر و فرزند و دعا براى بدست آوردن آنها، مورد توجّه اسلام است. رَبَّنا هَبْ لَنا ... - در دست گرفتن مديريّت جامعه، آرزوى عبادالرحمن است، زيرا عهده‌دار شدن امامت و رهبرى متّقين، ارزش است. «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِماماً» در دعا به حداقل اكتفا نكنيد، بلند همّت باشيد. «وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقِينَ إِماماً» (خدايا مارا در رسيدن به كمال، رهبر متّقين قرار ده، نه آنكه تنها از متّقين باشيم) - بندگان خدا، وحدت هدف و وحدت كلمه دارند. «إِماماً» و نفرمود:/ «ائمة». (ممكن است كلمه «امام» به جاى «ائمة»، رمز آن باشد كه در جامعه اسلامى رهبر بايد يك نفر باشد) @hagigatevasel
4_357090483001885385.mp3
4.05M
🌹تلاوت تحدیر (تندخوانی)جزء۲۰قرآن کریم ♦️ هدیه به حضرت امیرالمؤمنین(ع)
4_357090483001885386.mp3
1.09M
🌹دعای روز بیستم مـاه مبــارک رمضــان ♦️التماس دعا 🌹 اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوَابَ الْجِنَانِ وَ أَغْلِقْعَنِّي فِيهِ أَبْوَابَ النِّيرَانِ وَ وَفِّقْنِي فِيهِ لِتِلاوَةِ الْقُرْآنِ يَا مُنْزِلَ السَّكِينَةِ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ 🌹خدايا در اين ماه درهاى بهشت هايت را به رويم باز كن، و درهاى آتش دوزخ را به روزيم بربند، و به تلاوت قرآن موفقم بدار، اى فرو فرستنده آرامش در دل مؤمنان.
️حقیقت واصل
💠💠💠 🎞سلسله مباحث #آیات_مهدوی 📖جزء [19]سوره شعراء، آیه4 💠«إِنْ نَشَأْ نُنَزِّلْ عَلَيْهِمْ مِنَ ال
💠💠💠 🎞سلسله مباحث 📖جزء [20]سوره نمل، آیه83 🔸آیه [83] از سوره نمل، به یکی از مباحث جدی در مهدویت اشاره دارد و آن بحث رجعت است. 💠«وَ یَومُ نَحشُرُ مِن کُلِّ اُمَّةٍ فوجً مِمَّن یُکَذِّبُ بِایاتِنا فَهُم یوزَعون» به خاطر بیاورید روزی که ما از هر امتی، گروهی را از کسانی که آیات ما را تکذیب می‌کردند، محشور می کنیم و آنها را نگه می‌داریم تا به یکدیگر ملحق شوند. 🌼امام صادق (ع) از حمّاد پرسید مردم (یعنی مردم اهل سنت) درباره آیه «وَ یَومُ نَحشُرُ مِن کُلِّ اُمَّةٍ فوجً....» چه می‌گویند⁉️ 🗣عرض کرد می گویند منظور از این آیه حشر در قیامت است. حضرت به او می‌ گوید اینگونه که می‌گویند نیست. این 📖آیه در رابطه با رجعت است. اگر درباره قیامت بود، آیا خداوند از هر امتی گروهی را محشور می‌کرد یا همه را❓و بقیه را رها می‌کرد؟! پس وقتی که می گوید بخشی از مردم و گروهی از مردم، این نشان می دهد که مربوط به قیامت نیست. ⚠️در رابطه با رجعت نکات بسیار مهمی است؛ یکی از حوادث و اعتقاداتی ست که برای ما شیعیان🍃 است. خُب می دانید که رجعت در لغت به معنای بازگشت است و به نوعی بازگشت حجت های الهی، امامان معصوم✨، گروهی از مؤمنان خالص و گروهی از کفار و منافقین است که در زمان ظهور به امر خدا زنده می شوند و به این دنیا برمی گردند. 💠امام باقر (ع) در ضمن روایتی📄 در رابطه با رجعت می فرماید که مؤمنین برمی گردند تا عزیز شوند (چون دوران ظهور☀️ خیلی دوران زیبایی است، امید داشتند که بیایند و عزت و عزیز بودن مسلمین را ببینند و چشمانشان روشن شود). در ادامه امام باقر (ع) می فرماید که تبهکاران ❌ برمی گردند تا خدا آنها را خوار کند. می گوید ببینید که این قدر وعده دادیم و این قدر گفتیم که حضرت مهدی (عج)✨ می آید و چه دنیایی را برای این مردم فراهم می کند، ولی شما توجه نکردید. ⚠️درست است که جایگاه اصلی برای پاداش و کیفر انسان ها عالم آخرت است، هدف دیگری که رجعت دارد برخورداری مؤمنین از سعادت یاری امام زمان علیه السلام است⚠️ 🍃چون یاری کردن امام زمان خیلی ثواب دارد. حتی امام صادق (ع) می‌فرماید: «لَأدرَکتَهُ لَخَدَمتَهُ فیه»🌸 یعنی این قدر خدمت به امام زمان برای حکومت جهانی اسلام ارزشمند است! لذا خیلی ها برای یاری امام زمان این سعادت را خواهند داشت و برای همین برای انسان هایی که بخواهند👥 این نگاه را داشته باشند، امام صادق (ع) می‌فرماید هر که چهل صبح🌤 دعای عهد را بخواند اگر ظهور حضرت را درک نکرده باشد، در زمان ظهور حضرت می تواند جزء رجعت کنندگان باشد. 🗣حتی مرحوم «سید مرتضی» می فرماید که خداوند هنگام ظهور، حضرت مهدی و گروهی از شیعیان که قبلا از دنیا رفته اند را به دنیا برمی‌گرداند تا ثواب یاری آنها را ببیند، دوست💕 داشته باشند که بیایند این کار را بکنند. 👌این قدر این بحث رجعت مهم است که هم در سوره ی نمل آیه [83] که به آن پرداختیم و هم در سوره ی بقره آیه [56] به این موضوع اشاره شده است: «ثُمَّ بَعَثنا مِن بَعدِ موتِکُم لَعَلَّکُم تَشکُرون» سپس شما را پس از مرگتان🕊 برمی انگیختیم تا سپاسگزای کنید. ✅یعنی این آیه هم باز اشاره به جریان رجعت دارد. مباحث رجعت این قدر مهم است که محدث بزرگ، شیخ حر عاملی که در زمان صفویه بود در 🖋کتاب خودش به نام «الایقاظ»، 520 حدیث در رابطه با رجعت نقل می کند که بعدها می بینیم مرحوم علامه ی مجلسی در کتاب بحار می‌گوید💭 اگر احادیث رجعت متواتر نباشد دیگر در هیچ موردی نمی توانیم ادعای تواتر بکنیم.⚠️ 👈لذا ما بحث رجعت را که در این آیه اشاره شده یک توضیح اجمالی دادیم. اما نکته ای که وجود دارد این است که ویژگی‌ هایی که خود رجعت چیست⁉️ 🔹رجعت از روزهای بزرگ و مهم است که در قرآن به نام 📖«ایام الله» نامگذاری شده است. امام صادق (ع) می‌فرماید: «ایام الله سه روز🌤 است: روز قیام حضرت مهدی (عج)، روز رجعت و روز قیامت» (رجعت به عنوان ایام ‌الله آمده است) 🔸ویژگی دومی که رجعت دارد این است که اعتقاد به آن از نشانه های خاص شیعیان اهل بیت است. امام صادق (ع) می فرماید: «از ما نیست❌ کسی که به رجعت ما ایمان نداشته باشد» 🔹رجعت برای همه ی مردم نیست بلکه مخصوص مؤمنین خالص و کفار و منافقین خالص است. از جمله مؤمنان رجعت کننده، پیامبران، امامان معصوم✨ هستند و اولین امام معصومی که در زمان رجعت و پس از حضرت مهدی (ع) حکومت عدل جهانی را برعهده می گیرد حضرت سید الشهدا امام حسین (ع) است که سال های بسیاری🗓 هم حکومت می‌کنند. ⬇️⬇️⬇️
👥برای همه‌ی مؤمنان و منتظران واقعی ظهور حضرت مهدی که پیش از ظهور آن عزیز از دنیا رفته اند امکان رجعت🔆 وجود دارد و همانطور که عرض کردم دعای عهد می تواند یک 📄ابزاری برای این کار باشد. حالا رجعت کنندگان هم در روایات زیاد داریم که به بعضی از آنها اینجا اشاره شده و نکته بسیار مهمتر این است که روایاتی هم هست که از بازگشت افراد صالح از امت های گذشته و از امت اسلامی 📣خبر می دهد. که این روایات از میان امت های پیشین، رجعت اصحاب کهف را داریم و از میان اصحاب پیامبر و ائمه، سلمان فارسی، مقداد و مالک اشتر و شخصیت های بسیار ارزشمند هستند. 🤲ان شاءالله بتوانیم بسترهای ظهور حضرت مهدی(ع) را فراهم کنیم. اگر ظهور را هم درک نکردیم نگران نباشیم، می‌توانیم با اعمال و رفتار🍃 خودمان و باور به رجعت، جزء رجعت کنندگان باشیم و حداقل بتوانیم در بسترسازی و زمینه سازی برای ظهور ایشان دخیل باشیم. 🖇 20 🎤با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین استاد محمدرضا نصوری @bonyadsari
ایات مهدوی 20.mp3
2.99M
💠 سلسله مباحث 20 ❇️ آیه مهدوی مربوط به جزء 20 قرآن کریم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت محترم ارتباطات و تبلیغ مرکزتخصصی مهدویت قم و مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) مازندران) 🌀 کاری از واحد فرهنگی بنیاد فرهنگی مهدی موعود مازندارن 🌀 @bonyadsari
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸 پویش کشوری قرائت " 🌙 هرروز، بعد از نماز صبح 🌺بیایید از همین اوایل ماه مبارک رمضان پویش خواندن روزانه دعای عهد را داشته باشیم که ان شاءالله توفیق حاصل شود ما هم بتوانیم از یاران حضرت باشیم ... @hagigatevasel
️حقیقت واصل
#آیات_موضوعی_خانوادگی 🌹جزء ۱۹ قرآن ✅موضوع: دعایی زیبا در حق خود و خانواده ✨وَ الَّذِينَ يَقُو
🌹جزء ۲۰ قرآن ✨وَلَمَّا وَرَدَ مَآءَ مَدْیَنَ وَجَدَ عَلَیْهِ أُمَّةً مِّنَ النَّاسِ یَسْقُونَ وَوَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَیْنِ تَذُودَانِ قَالَ مَا خَطْبُکُمَا قَالَتَا لَا نَسْقِى حَتَّى‏ یُصْدِرَ الرِّعَآءُ وَ أَبُونَا شَیْخٌ کَبِیرٌ فَسَقَى‏ لَهُمَا ثُمَّ تَوَلَّى‏ إِلَى الظِّلِ‏ّ فَقَالَ رَبِ‏ّ إِنِّى لِمَآ أَنزَلْتَ إِلَىَّ مِنْ خَیْرٍ فَقِیرٌ (سوره قصص/آیات ۲۳ و ۲۴) ترجمه و چون موسى به (چاه) آب مدین رسید، گروهى از مردم را در اطراف آن دید که به سیراب کردن (چهار پایان خویش) مشغولند و در کنار آنان به دو زن برخورد که مراقب بودند (تا گوسفندانشان با گوسفندان دیگر مخلوط نشوند. پس موسى جلو رفته و به آنان) گفت: منظور شما (از این کناره‏ گیرى) چیست؟ گفتند: ما (براى پرهیز از اختلاط با مردان، گوسفندان خود را) آب نمى‏ دهیم تا این‏که همه‏ چوپانان خارج شوند و (حضور ما در این‏جا براى آن است که) پدر ما پیرمردى کهنسال است. پس (موسى گوسفندانشان را) براى آنان آب داد، سپس رو به سوى سایه آورد و گفت: پروردگارا! همانا من به هر خیرى که تو برایم بفرستى نیازمندم ✅✅نکات مهم ماجرای مذکور: 1⃣ دختران با حفظ حجاب و عفاف می‌توانند به فعالیتهای اجتماعی - اقتصادی بپردازند. 2⃣- دختران از مرد نامحرم (حضرت موسی) برای رفع مشکل سیراب کردن گوسفندانشان درخواست کمک نکردند. این موسی بود که از آنان سئوال کرد. 3⃣- ارتباط کلامی، بسیار کوتاه بود. شخصی نبود، بلکه کاری بود. 4⃣- ارتباط کلامی در جمع و اجتماع انجام گرفت نه در خلوت. علنی بود، نه پنهانی . 5⃣- نیت و انگیزه غریزی، جنسی، مادی نبود، صرفاً مساعدت و یاری و جلب رضایت خدا بود. 6⃣- دختران شعیب با یکدیگر بودند، نه به تنهایی، یعنی دختران در بیرون رفتن سعی کنند تنها نروند، بلکه حداقل دو نفر باشند تا امنیت بیشتری برای آنان حاصل شود. 7⃣- دختران در محیط کار از اختلاط با مردان پرهیز کنند. 8⃣ مردان احساس مسئولیت کنند و نسبت به زنان عفیفه و پاکدامن و با حیاء بی تفاوت نباشند. 9⃣- موسی(ع) با هر دو دختر سخن گفت و به هر دو کمک کرد، تا شبهه و توهمی ایجاد نشود. 🔟- موسی(ع) بعد از کمک و صحبت در حد ضرورت، ارتباط را ادامه نداد و به سرعت به سایه رفت. و از آنان دور شد. 📝احمد رزاقی – گروه دین و اندیشه تبیان 🚨نکات دیگر این داستان قرآنی در خصوص روابط والدین با فرزندان شان هست 👈آموزه ي آيه براي ما اين است که در استخدام کارگزاران خانگي، مراعات مسائل شرعي را بنماييم. و تلاش کنيم که افراد محرم، کار خانه ي شما را انجام دهند. 👈 آموزه ي ديگر آيه آن است که پدران به فکر ازدواج دختران خود باشند و در مواقع لزوم از داماد هاي خوب خواستگاري کنند. 👈پدران روابط دختران را با افراد بيروني مديريت کنند. حضرت شعيب به عنوان پدر خانواده با دخترش خشن رفتار نکرد که چرا با او سخن گفتي بلکه آن را جهت داد و مديريت کرد. آري، اگر يک جوان عفيف و پاکدامني پيدا شد، پدر دختر، او را تکريم کند و آن جوان عفيف و پاکدامن را بي درنگ جذب نمايد و پدر خانواده جوان را دعوت و او را ارزيابي کند که آيا صلاحيت دارد با اين خانواده ارتباط برقرار کند يا خير. 👈 دختران شعيب از گفتگو و ارتباط خود با جوان غريب در خانواده و با پدر به راحتي سخن گفتند، يعني دختران ارتباط صميمانه اي با پدر داشتند. 👈آموزه ي آيه اين است که دختران اگر ارتباطي با غريبه اي در بيرون داشتند، به راحتي با پدر در ميان بگذارند. 👈آموزه ي ديگر اين است که پدر و مادر ها آن قدر فضاي خانه را باز و عاطفي کنند تا دختران مسائل را به راحتي با آن ها در ميان بگذارند. 👈 حضرت شعيب به عنوان يک پدر نسبت به فرزندانش بد دلي نکرد و فکر بد به خود راه نداد. 👈آموزه ي اين مطلب آن است که به دختر اعتماد بکنيد و به آن ها شخصيت بدهيد و بد دلي نکنيد و ارتباط هاي آن ها را مديريت نماييد. 🔺مطالب بیشتر در این خصوص را در لینک زیر بخونید 👇آيات قرآني مربوط به روابط دختر و پسر https://www.mouood.org/component/k2/item/15345- @hagigatevasel
️حقیقت واصل
نکات کاربردی جزء نوزدهم قرآن کریم👌
راهکارهای زندگی موفق در جز بیستم قرآن کریم
️حقیقت واصل
📖 #نکات_کلیدی جزء نوزدهم قرآن 🔸از سبک زندگی اشراف اسراف کار تقلید نکنید
📖 جزء بیستم قرآن 🔸در فرهنگ قرآنی، خواستگاری پدر دختر از داماد، اشکالی ندارد.