فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 بازسازی صحنه ترور استاد شهید مطهری
🔵 واکنش امام خمینی(ره) به این فیلم در دیدار با خانواده شهید مطهری(سال ۶۲) که شب قبل از تلویزیون پخش شده بود: «ما دیشب گریه کردیم»
⭕️ کانال رسمی «بنیاد شهید مطهری» در ایتا، و سروش👇
eitaa.com/motahari_ir
sapp.ir/motahari_ir
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم روز معلم را به همه اساتید و معلمان عزیز تبریک عرض میکنیم 🌹🌹🌹🌹🌹
🌸به منظور تجلیل از جایگاه ارزشمند معلمین یک سخنرانی از بیانات آیت الله مکارم شیرازی تقدیم میکنم . 🌸
✅✅اهمیت تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن
در قرآن، آيات فراوانى در زمينه «تعليم» و «تعلّم» و «نشر علم» وجود دارد كه ذكر همه آنها در اینجا نمیگنجد . فقط برای نمونه ۵ آیه را بررسی میکنیم :
1⃣«اللَّهُ الَّذى خَلَقَ سَبْعَ سَماواتٍ وَ مِنَ الارْضِ مِثْلُهُنَّ يَتَنَزِّلُ الأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا انَّ اللَّهَ عَلى كُلِّ شَىءٍ قَديرٌ وَانَّ قَدْ احاطَ بِكُلِّ شَىءٍ عِلْم؛ خداوند همان كسى است كه هفت آسمان را آفريد، و از زمين نيز همانند آنها را؛ فرمان او در ميان آنها پيوسته نازل مىشود تا بدانيد خداوند بر هر چيز توانااست و اينكه علم او به همه چيز احاطه دارد»؛ (سوره طلاق، آيه ۱۲).
2⃣«كَما ارْسَلْنا فيكُمْ رَسُولًا مِنْكُمْ يَتْلُو عَلَيْكُمْ آياتِنا وَ يُزَكّيكُمْ وَ يُعَلِّمُكُمْ الْكِتابَ و الْحِكْمَةَ وَ يُعَلِّمُكُمْ مالَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ؛ همانگونه (که با تغییر قبله، نعمت خود را بر شما کامل کردیم،) رسولی از خودتان در میان شما فرستادیم؛ تا آیات ما را بر شما بخواند؛ و شما را پاک کند؛ و به شما، کتاب و حکمت بیاموزد؛ و آنچه را نمیدانستید، به شما یاد دهد»؛ (سوره بقره، آيه ۱۵۱).
3⃣«رَبَّنا وَابْعَثْ فيهِمْ رَسُولًا مِنْهُمْ يَتْلُوا عَلَيْهِمْ آياتِكَ وَ يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَالْحِكْمَةَ وَ يُزَكّيهِمْ انَّكَ انْتَ العَزيزُ الْحَكيمُ؛ پروردگارا! در ميان آنها پيامبرى از خودشان برانگيز، تا آيات تو را بر آنان بخواند، و آنها را كتاب و حكمت بياموزد، و پاكيزه كند؛ زيرا تو توانا و حكيمى»؛ (سوره بقره، آيه ۱۲۹)
4⃣فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ «نحل/۴۳»
اگر نمىدانيد از اهل ذكر بپرسيد.
5⃣«وَمَا كَانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِرُوا كَافَّةً فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ؛[توبه/۲۸]شایسته نیست مؤمنان همگی (بسوی میدان جهاد) کوچ کنند؛ چرا از هر گروهی از آنان، طایفهای کوچ نمیکند (و طایفهای در مدینه بماند)، تا در دین (و معارف و احکام اسلام) آگاهی یابند و به هنگام بازگشت به سوی قوم خود ، آنها را بیم دهند؟شاید( از مخالفت فرمان پروردگار) بترسند و خودداری کنند.
✅نگاه اجمالى به اين آيات پنج گانه، از ميان ده ها آيه از قرآن مجيد در زمينه تعليم و تربيت، اهتمام فوق العاده اسلام را نسبت به اين امر مهم نشان مى دهد.
1⃣آيه نخست،[سوره طلاق، آیه ۱۲ ]جهان را به منزله دانشگاهى معرّفى مى كند، كه تمام مخلوقاتش به منظور علم و آگاهى هر چه بيشتر انسان ها آفريده شده اند؛ و هدف اين بوده كه در اسرار اين پديده ها بينديشند، و به علم و قدر پروردگار آشنا شوند؛ به تعبير ديگر، «هدف از كلّ جهان آفرينش، علم و دانش بوده است»
2⃣آيه دوّم،[سوره بقره آیه ۱۲۹]هدف از بعثت پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله را گسترش علم و حكمت، و پرورش نفوس بر می شمرد، در اين فراز قرآنی نه تنها به تعليم كتاب و حكمت اشاره شده، بلكه به تعليم آن امورى كه بدون نزول وحى امكان دسترسى به آن نبوده است، نيز اشاره شده است: «يُعَلِّمُكُمْ مالَم تَكُونُوا تَعْلَمونَ؛[بقره /۱۵۱]و آنچه را نمی دانستید، به شما یاد دهد».
3⃣درآيه سوّم،[بقره/۱۲۹] تعليم و تربيت و آموزش حكمت، در دعاى ابراهيم خليل عليه السلام براى اين امّت آمده است؛ و به خوبى استفاده مى شود تعليم و تربيت از اهداف شناخته شده در ميان امّت هاى پيشين نيز بوده است.
4⃣در چهارمين آيه: «فَاسْئَلُوا اهْلَ الذِّكْرِ انْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛[نحل/۴۳] اگر نمی دانید، از آگاهان بپرسید»، در واقع به بنیان مسأله تعليم و تربيت اشاره شده است چرا که همه عقلاى جهان بر آن صحّه مى نهند كه هميشه «نا آگاهان بايد از آگاهان فرا گيرند».
5⃣ آخرین آیه،[توبه/۲۸] مسلمانان را به دو گروه تفسيم مى كند: «معلّمان و متعلّمان» و در واقع هر مسلمانى بايد جزء يكى از اين دو گروه باشد، يا آموزش دهد يا فرا گيرد يا معلّم باشد يا شاگرد.(پیام قرآن )
✅تأمل در اين آيه شريفه نشان می دهد در اسلام همان گونه كه تحصيل علم واجب است، تعليم دادن به ديگران نيز جنبه وجوب و الزام دارد: «وَلِيُنذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ؛ بايد به هنگام بازگشت به سوى قوم خود، آنها را انذار نمايند».
@hagigatevasel
✅خداوند، اولین معلم
خداوند نخستین معلم است، در قرآن به آیاتی برمی خوریم که خداوند خود را به عنوان معلم معرفی کرده، گاه به آدم(علیه السلام) علم اسماء می آموزد: «وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ کُلَّهَا؛ سپس علم اسماء [علم اسرار آفرینش و نامگذاری موجودات] را همگی به آدم آموخت»، و گاه به نوع انسان آنچه را نمی داند از طریق تکوین و تشریع (بخشی را به صورت علوم فطری در نهادش آفرید، و بخش دیگری را به وسیله عقل و تدبیر در عالم آفرینش و بخش سومی را به وسیله انبیاء)میآموزد: «عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ ؛ به آدمی آنچه را که نمی دانست تعلیم داد».
گاه قلم به دست او داده و نوشتن می آموزد: «الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ؛ همان کسی که بوسیله قلم تعلیم نمود»، گاه یک حرف و دو حرف بر زبانش می نهند و شیوه سخن گفتن به او تعلیم می دهد: «الرَّحْمَنُ * عَلَّمَ الْقُرْآنَ * خَلَقَ الْإِنْسَانَ * عَلَّمَهُ الْبَیَانَ»؛ خداوند رحمان، قرآن را تعلیم فرمود، انسان را آفرید، و به او «بیان» را آموخت».
به این ترتیب او هم معلّم بیان است، و هم معلّم قلم، و هم معلّم اموری که انسان از آن آگاهی نداشته است، این تعلیمات ممکن است اشاره به تعلیمات فطری باشد که به صورت خلاصه و سربسته در درون جان انسان است، و نیز ممکن است اشاره به وجود ابزار و اسباب و مقدماتی باشد که خدا در انسان آفریده، و او را قادر بر اختراع زبان و خط و کشف سایر واقعیات جهان هستی کرده است.
✅انبیاء و ائمه اطهار (علیهم السلام)، معلمان بزرگ تاریخ بشریت
تعلیم و تربیت انسان از جمله مهم ترین برنامه پیامبران است، انبیای الهی آنچه را خدا به عنوان وحی، به آنان تعلیم کرده، از طریق استدلال، انذار، بشارت، موعظه و اندرز و نفوذ در دل ها، به مردم تعلیم می دهند.
لذا پیامبران بزرگ ترین معلّمان در عالم بشریّتند. البته پیغمبران خدا همانند معلمانی بودند که هر کدام جامعه بشریت را در یک کلاس پرورش می دادند، بدیهی است دوران تعلیم هر یک که تمام می شد به دست معلم دیگر، در کلاس بالاتر سپرده می شدند.
✅بدین ترتیب نوح علیه السلام مسئول تعلیم و تربیت انسان ها در نخستین مقطع بود، ابراهیم علیه السلام در مقطع دیگر و همچنین موسی و عیسی علیهما السلام هر کدام معلم و استاد یکی از این مقاطع بودند.
حال با گذشت زمان و آمادگی نوع بشر برای تعلیمات عالی تر، ادیان الهی تدریجاً کامل تر، و تعلیمات آنها عمیق تر شد تا نوبت به آخرین و کامل ترین آیین الهی یعنی آیین اسلام رسید و فرمان «الْیَوْمَ اکْمَلْتُ لَکُمْ دینَکُمْ وَ اتْمَمْتُ عَلَیْکُمْ نِعْمَتی وَ رَضَیتُ لَکُمُ الاسْلامَ دیناً؛ امروز دین شما را کامل کردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم، و اسلام را به عنوان آیین (جاویدان) شما پذیرفتم» صادر شد، و خاتم انبیا محمد صلی الله علیه و آله مامور تعلیم این مقطع شد.
@hagigatevasel
✅حقوق معلم بر شاگرد
رعایت حق معلم از وظایف بزرگی است که شارع مقدس بر دوش ما گذارده است: امام صادق علیه السلام در روایتی از علی علیه السلام نقل میکنند که مولی بسیار می فرمودند:
« از حق عالم بر تو این است که زیاد از او سؤال نکنی و لباس او را نگیری و اگر بر مجلس عالم وارد شدی و نزد او عده ای بودند سلام بر همه آنها کن و سلام و درود ویژه خود را به آن عالم تقدیم نما و برای نشستن، جایگاهی را در برابر او انتخاب کن و پشت سر او منشین و با گوشه چشم به او نظر میفکن و با دست خود به او اشاره نکن، (که بی احترامی به او است) و زیاد نگو فلانی و فلانی برعکس قول شما گفته اند، و با زیاد صحبت کردن او را ناراحت کن، زیرا مثل عالم و دانشمند مثل درخت خرمائی است که انتظار کشیده می شود چه موقع از آن رطبی فرو افتد». یعنی او باید افاضه کند نه با سؤال کردن مرتب او را رنج دهی!و چنانکه او را آماده پاسخ گویی دیدی از او سوال کن.
✅✅چگونگی تعلّم حضرت موسی (علیه السلام) از خضر (علیه السلام) در قرآن به زیبایی بیان گر رابطه استاد و شاگردی است .
🌹موسی علیه السلام مأمور میشود برای فرا گرفتن علومی که جنبه نظری نداشت، بلکه بیشتر جنبه عملی و اخلاقی داشت نزد پیامبر و عالم بزرگ زمانش که قرآن از او به عنوان «عَبْدًا مِنْ عِبَادِنَا آتَیْنَاهُ رَحْمَةً مِنْ عِنْدِنَا وَعَلَّمْنَاهُ مِنْ لَدُنَّا عِلْمًا؛ بنده ای از بندگان ما که او را مشمول رحمت خود ساخته و از سوی خود علم فراوانی به او تعلیم داده بودیم.» یاد کرده، حاضر شود.
موسی علیه السلام با نشانه ای که در دست داشت به دنبال آن معلّم الهی می گشت تا از علومی که خدا به او تعلیم داده بود بهره ببرد، هنگامی که بعد از یک ماجرای مفصّل به او رسید گفت: «هَلْ اتَّبِعُکَ عَلی انْ تُعَلِّمَنِ مِمّا عُلِّمْتَ رُشْداً؛ آیا من از تو پیروی کنم (و همراه تو بیایم) تا از آنچه به تو تعلیم داده شده است و مایه رشد و صلاح است به من بیاموزی!»
✅✅ این گونه سخن گفتن را قرآن برای نشان دادن تواضع شاگرد در مقابل استاد عنوان میکنند .
✅بخشنده ترین بخشنده ها کیست؟
در حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلّم میفرمایند: " آیا به شما خبر دهم که بخشنده ترین بخشنده ها کیست؟ بخشنده ترین بخشنده ها خداست، و من بخشنده ترین فرزندان آدم هستم؛ و بعد از من از همه شما بخشنده تر کسی است که علم و دانشی را فرا گیرد، و آن را نشر دهد و به دیگران بیاموزد، چنین کسی روز قیامت به تنهایی به صورت امّتی برانگیخته خواهد شد»!
تعبیر به امّت به خوبی نشان می دهد که گسترش وجودی معلّمان به موازات گسترش تعلیمات آنها در میان جامعه بشری صورت می گیرد، و هر قدر شاگردان بیشتری را تعلیم و تربیت کنند به همان نسبت شخصیّت معنوی و اجتماعی آنها گسترده تر می شود و گاه به اندازه یک امّت می گردد.
✅درود فرستادن بر معلم
در روایات اسلامی مقام معلّم آنقدر والاست که خدا و فرشتگان و همه موجودات، حتّی مورچه در لانه خود و ماهیان در دریاها بر کسی که به مردم نیکی تعلیم کند درود می فرستند.
✅بزرگی در ملکوت آسمان ها
طبق روایت امام صادق علیه السلام، اگر کسی برای خدا دانش آموخت، و برای او عمل کرد، و تعلیم داد، در آسمان ها عظیم و بزرگ خوانده می شود: «مَنْ تَعَلّم للّه عزّوَجلَّ و عَمِل للّه و عَلَّم للّه دُعِیَ فی مَلَکُوتِ السّماوات عَظیماً».
✅✅در مجموع به قدری آیات نورانی قرآن کریم و کلمات اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام گویا است که جای توضیح نیست، خداوند ما را مؤدب به اخلاق الهی گرداند، تا در رعایت حق معلّم و عمل به علم خود کوشا باشیم.
✅✅سخن آخر: (یادی از شهید مطهّری رحمه الله)
و چه خوب است که روز شهادت آیه الله مطهری رحمه الله را روز معلّم نامیدند. واقعاً آن شهید عزیز معلّمی بزرگ و شایسته بود.
من با ایشان دوستی و ارتباط داشتم و او را می شناختم و این شناخت در دوران ۴۵ روزه زندان در سال ۴۲ به حدّ کمال رسید. رژیم منحوس پهلوی ۵۳ نفر از علما و خطبای تهران را در آن ایّام دستگیر و در محیط کوچکی زندانی کرد؛ اطاقی که کمتر از هفتاد متر بود و سهم هر زندانی یک متر و نیم می شد! زندگی در چنان مکانی با آن محدودیّت ها کار آسانی نبود. برخی که ظرفیّت کمتری داشتند اظهار ناراحتی و حتّی گاه فزع می کردند؛ هر چند سخن خلافی نمی گفتند. امّا شهید مطهری از کسانی بود که روحیّه بسیار قوی داشت و در مباحث علمی که مطرح می شد شرکت فعّال داشت و نظرات خوبی ارایه می کرد. عاش سعیدا و مات سعیداً.
📝مطالب با کمی تغییر از سخنرانی آیت الله مکارم شیرازی است.
📝پی نوشت ما برای روز معلم :
🌹درود و سلام بر همه اساتید و معلمان عزیزی که خالصانه و مخلصانه در عرصه علم و فرهنگ این مرزو بوم قدم گذاشتند.🌹
@hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رهبر معظم انقلاب اسلامی: شهید مطهری مسئولیت شناس و تکلیف گرا بود
♦️شهید مطهری در طول سالهای متمادی یک جهاد نرم افزاری را علیه گروه های فکری مختلف آغاز کرده بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹رهبر معظم انقلاب اسلامی: شهید مطهری اولویت های فکر جامعه را پیدا می کرد و خوب تشخیص میداند
♦️ امام خامنه ای: کار معلم انتقال اندوخته ها و میراث های علمی بشر به نسل بعد است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که مردان فداکاری در زمان ما بودند و هستند که به اميرالمومنين اقتدا کردند
♦️پاسخ شهيد سليمانی به تهديد دشمن که گفتند «تو را به قتل خواهيم رساند» چه بود؟
️حقیقت واصل
8⃣1⃣نکات جزء ۱۸ قرآن ✅وعده حکومت جهانی حضرت مهدی عج وَعَدَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا مِنْكُمْ و
9⃣1⃣نکاتی از جزء ۱۹ قرآن
✅اهمیت انتخاب دوست در قرآن
وَ يَوْمَ يَعَضُّ الظَّالِمُ عَلى يَدَيْهِ يَقُولُ يا لَيْتَنِي اتَّخَذْتُ مَعَ الرَّسُولِ سَبِيلًا «فرقان/۲۷»
و روزى كه ستمكار (مشرك) دو دست خود را (از روى حسرت) به دندان مىگزد و مىگويد: اى كاش با پيامبر همراه مىشدم.
يا وَيْلَتى لَيْتَنِي لَمْ أَتَّخِذْ فُلاناً خَلِيلًا «فرقان/۲۸»
اى واى بر من! كاش فلانى را دوست خود نمىگرفتم.
📝اهمیت انتخاب دوست را این آیات نشان میدهد .
️حقیقت واصل
🌺السلام علیک یا امیر المومنین🌺 ✅در "ماه مبارک رمضان" با کلام نافذ امام علی علیه السلام در "نهج ال
🌺السلام علیک یا امیر المومنین🌺
✅در "ماه مبارک رمضان" با کلام نافذ امام علی علیه السلام در "نهج البلاغه "همراه شویم.
🌹امام علی علیه السلام: کسی که خود را در جایگاه تهمت قرار داد، نباید جز خود را نکوهش کند .
📚حکمت ۱۵۹ نهج البلاغه
@hagigatevasel
20اهداف بلند اولیای الهی و سبب تنها ماندنشان.mp3
3.51M
🎧#صوت_مهدوی
🎙استاد #عالی
💢هدفت رو با امام زمان عجل الله تنظیم کن‼️
🔸بسیار شنیدنی و تاثیر گذار👌
👈حتما بشنوید و نشر دهید.
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
استاد معتز آقایی - جز 20 - @quran_farna.mp3
4.66M
تلاوت تحدیر (تندخوانی) ⊰✾✿✾⊱━━─
⚜ #جزء_20#قرآن_کریم ⚜
📥توسط استاد معتز آقایی
⏲ «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید»
🌓 دعای روز بیستم ماه مبارک رمضان
🔹اللَّهُمَّ افْتَحْ لِي فِيهِ أَبْوَابَ الْجِنَانِ وَ أَغْلِقْ عَنِّي فِيهِ أَبْوَابَ النِّيرَانِ
🔸اي خدا در اين روز به روي من درهاي بهشتها بگشا و درهاي آتش دوزخ ببند
🔹و وَفِّقْنِي فِيهِ لِتِلاَوَهِ الْقُرْآنِ يَا مُنْزِلَ السَّكِينَهِ فِي قُلُوبِ الْمُؤْمِنِينَ
🔸و مرا توفيق تلاوت قرآن عطا فرما اي فرود آرنده وقار و سكينه بر دلهاي اهل ايمان.
📑 شرح دعای روز بیستم:
hawzahnews.com/news/954543
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅#تجدید_عهد با امام زمان روحی و ارواحنافداه
#نیایش_صبحگاهی_عاشقان_امام_مهد
ی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
◇ اللهم عجل لولیک الفرج ◇
التماس دعا...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، امروز: تقدیر ویژه رهبر انقلاب از معلمان و مادران دانش آموزان به خاطر تلاش مضاعفشان در دوران کرونا
💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب، امروز: بیانات رهبر انقلاب درباره نظام تصمیم گیری در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران
💻 @Khamenei_ir
میگویند رهبری گفت، وزارتخارجه مجری سیاستهاست، پس یعنی دولتها کاره ای نیستند! ادامه اش را نمیگویند که ایشان گفت سیاستها در #شورای_امنیت_ملی اتخاذ میشود و اکثر این شورا یعنی نظر غالب (۷ از ۱۱) نظر دولتهاست.
(رییس جمهور، دبیر شورا، وزرای خارجه، کشور، دفاع، اطلاعات، رییس سازمان برنامه)
امیرحسین ثابتی
جریان تحریف با #پاره_حقیقت_گویی و برخورد #گزینشی با صحبت های رهبری، سعی در تبرئه خود و احیای آبروی از کف رفته و با کوله باری از توجیه و تفسیر از نتوانستن ها قصد شرکت در انتخابات را دارد.
یادمان نرود که امام حاضر جامعه فرمود:
اگر #جریان_تحریف شکست بخورد، #جریان_تحریم نیز شکست خواهد خورد.
🆔@andisheengelabi
نگاه راهبردی رهبرانقلاب، آنتی تز انفعال، توطئه و جنگ روانی
🔹آنچه که امروز از فرمایشات مقام معظم رهبری هویدا شد، #مانیفست_جامعی از بایدها و نبایدهای سه محور اصلی نظام یعنی حوزه فرهنگ، اقتصاد و سیاست بود. ساده بود و راهبردی، دقیق بود و مقتدر و در یک کلام فصل الخطابی راهبردی بود.
1⃣ایشان عرصه #فرهنگ را بمثابه نرم افزار نظام و انقلاب تعبیر نمودند و معلمان جامعه را افسران آموزش و فرهنگ سازی خطاب کردند. از #شهیدمطهری به عنوان مصداق بارز این محور نام برده و تولید و ترویج تفکر را ویژگی های #جهادنرم_افزاری بیان کردند. پر واضح است که آفت این حوزه، سطحی شدن، عوام زدگی، جامعه بدون مغز و هیجان زده است.
2⃣ عرصه دوم در بیانات ایشان، #اقتصاد است و قلب تپنده این حوزه، یقه آبی هایی موسوم به کارگر نام دارد. بار معیشت جامعه بر دوش این صنف بوده و چرخ اقتصاد کشور بدون آنها امکان چرخیدن ندارد.
به تعبیر خود ایشان از مهمترین عوامل تولید، داشتن کارگرانی بامهارت، چابک و سرحال است که جز با تامین حقوق و رسیدگی های مکمل بیمه ای و بهداشتی و اسکانی امکان پذیر نیست. اشاره دقیق مقام معظم رهبری جهت توجه بیش از پیش به این مجموعه، درحالی است که #جنگ_روانی جدی در رسانه های بیگانه به بهانه حقوق کارگر علیه نظام بطور موسمی شکل می گیرد. عملکرد ضعیف دولت ها در این حوزه، باعث فلج اقتصادی و در بلندمدت و باعث #مصرف_کنندگی_افراطی و وابستگی به بیگانه خواهد شد.
3⃣عرصه #سیاست به عنوان حوزه سوم مطمح نظر ایشان قرار گرفت و در باب سیاست خارجه، انتخابات و قانون کشور موضوعات کلیدی را بیان کردند. تاکید بر سلامتی و امنیت تاریخی انتخابات از اول انقلاب و هشدار علیه #کاندیداتوری_های_قارچی و بدون برنامه و انتقاد از اشخاصی که صندوق رای را تا زمانی که به نفعشانباشد برمی تابند، محورهای انتخاباتی صحبت های امروز ایشان بود.
4⃣در رابطه با سیاست خارجه و #فایل_صوتی منتشرشده نیز که خیل کثیری از مردم و اهالی رسانه، منتظر موضع گیری ایشان بودند، نکات ظریفی را گوشزد کردند. اظهار تاسف از صحبت های دشمن شادکن وزیرامور خارجه و بهم زدن دوقطبی میدان_دیپلماسی و طعنه بر نقش و جایگاه وزارت خارجه که مطابق ساختارهای قانونی تمام دنیا، مجری است نه سیاستگذار، محورهای کانونی فرمایشات رهبرانقلاب در بیانات امروزشان بود. آفت این بخش نیز ساده لوحی و تزریق #هراس_دیپلماتیک به ساحت ارتباطات استراتژیک کشور است.
5⃣دفاع از میدان نظامی و #نیروی_قدس_سپاه جهت فعال نگهداشتن و عمق بخشیدن به دیپلماسی در سطح منطقه و غرب آسیا، راهبردی ترین فراز صحبت های ایشان بود که فصل الخطابی بر دوقطبی سازی های غیرمسئولانه و توام با شیطنت برخی مسئولان و همکاران آشنایشان بود.
6⃣ #نگاه_سیستمی مقام معظم رهبری و درهم تنیده دیدن حوزه های متکثر کشور که خنثی کننده توطئه ها و برهم زننده دوقطبی های کاذب و شکاف های سیاسی و اجتماعی است، این نوید را به یاران انقلاب و این هشدار را به دشمنانش می دهد که کلید انسجام اجتماعی و سیستمی و راهبرد تغییر و تحول فرا رونده، نه در کلام آنارشیست هایی چون تاجزاده، یا دیپلمات های خسته و پشیمانی چون ظریف و سیاستمداران زبان باز و پررویی چون جهانگیری و امنیتی های آشنایی چون آذری جهرمی و شبه انقلابی های نامتعادل و سینوسی چون احمدی نژاد است که در #کاریزمای_شخصیتی، #منظومه_و_نرم_افزار_فکری و #نگاه_راهبردی_و_تشکیلاتی امام حال و حاضر انقلاب است.
#علیرضامحمدلو
🆔@andisheengelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 ویژه
✍واکنش دیروز رهبر انقلاب به فایل صوتی اخیر وزیر امور خارجه به همراه بیانات مشابه ۳ سال قبل آیت الله خامنهای درباره سردار سلیمانی در دیدار مسئولان نظام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حاج قاسم سلیمانی از وضعی که بدون رهبری محال بود حاصل شود، میگوید...