1_1475823488.mp3
27.19M
🔴 خدا را به حق عمه ام حضرت زینب قسم دهید
🔵 شیخ حسین سامرایی كه از اتقیای اهل منبر در عراق بودند، نقل كردند:
🌕 در ایامی كه در سامرا مشرف بودم، در روز جمعه ای، طرف عصر به سرداب مقدس رفتم. دیدم غیر از من احدی نیست. حالی پیدا كردم و متوجه مقام حضرت صاحب الأمر علیه السلام شدم. در آن حال صدایی از پشت سر شنیدم كه به فارسی فرمود:
⚫️ به شیعیان و دوستان بگویید كه خدا را به حق عمه ام حضرت زینب علیهاالسلام قسم دهند، كه فرج مرا نزدیك گرداند. #زمینه ؛ #ترکی
📝 ای علمدار شهامت زینب
🎤 حاج مهدی #رسولی
◾️ویژه #شهادت_حضرت_زینبعلیهاالسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زلزله مهیب ترکیه وسوریه
🔴زلزله ویرانگر ۷.۷ ریشتری در ترکیه
🔹صبح امروز زلزلهای به قدرت 7/8 ریشتر در مرکز ترکیه، بخشهای زیادی از منطقه غرب آسیا و شرق مدیترانه را به لرزه درآورد و تاکنون ده ها کشته و مجروح در ترکیه و سوریه برجا گذاشته است.
🔹سازمان زمینشناسی آمریکا اعلام کرد دو زلزله یکی به بزرگای ۷/۸ و دیگری به بزرگای ۶/۷ ریشتر با اختلاف زمانی حدود ده دقیقه از هم جنوب و مرکز ترکیه را لرزانده است.
🔹این زلزله در سوریه نیز خسارات فراوانی وارد کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 حرم حضرت زینب (س) لحظاتی پس از وقوع زلزله
🔴 تلفات زلزله در سوریه نیز متاسفانه زیاد است. در این سرمای جانسوز خدا به همه مسلمانان و بندگان خود رحم کند انشاءالله
✍️ یادداشت رسیده | اگر واقعیت را روایت نکنیم، روایت میشویم
◻️حجت الاسلام علیرضا محمدلو فعال رسانهای:
ریا و شهرتطلبی، اجر عمل را ضایع میکند و بوی شرک و دنیازدگی باخود دارد، اما هر دیدهشدنی را نمیتوان با چوب ریا راند و طرد نمود، گاهی بهانهای است برای جبران مظلومیت و دفاع از حقیقت، گاهی برای تایید و تشویق دیگران و گاهی برای فرهنگ سازی به کار میرود و گاهی هم برای شکست مارپیچ سکوت و جبران ضد روایتها ضرورت دارد که روایت کنیم.
روحانیت در حصار تخریبهای معاندین و کملطفی موافقین، دچار یک روایت غلط و سکولار و صومعه نشین شده و مرجعیت اجتماعی و جایگاه مردمیاش دچار آسیب گردیده است.
واقعیت غیرقابل انکاری است که اگر روایت نکنیم، روایت میشویم، طلاب عزیزی که در محلهها و مساجد و هیاتها فعالیت مستمر دارند و با طیفی از مردم در ارتباط هستند، لازم و ضروری است که منبرهایشان را با مِمبرها گره بزنند و ارتباطات مجازیشان را هم تقویت کنند.
در حادثه زلزله اخیر خوی شاهدیم که حوزه علمیه به قرارگاه عملیاتی تبدیل شده و طلاب جوان و مسئولین حوزوی پای کار مردم زلزلهزده شدهاند، اما آنچه که در رسانههای خارجی شاهد هستیم، جز تخریب نیست و آنچه که در رسانههای داخلی شاهد هستیم چیزی جز بایکوت و عبور از خدمات روحانیت نمیباشد...
با این اوصاف اگر تصویر درست و تمیزی از خودمان ارائه نکنیم، در کش و قوص برچسبهای سیاسی و اجتماعی، ترور شخصیت یا در بهترین حالت، بایکوت شخصیت میشویم، دشمن خوب میداند که شکار جمهوریت از مسیر تضعیف اسلامیت و ترور روحانیت رخ خواهد داد، پس قصه دوربین و تصویر و روایت را جدی بگیریم و به نام ریا و به کام بیگانه از روایت واقعیت روحانیت، غفلت نکنیم.
متن کامل
@HawzahNews | حوزهنیوز◻️
🎥 تجربه شیوههای نوین تربیت با پدیدههای عمامه به سر
▫️سرگرمآموزی پدیدهای است که از گذشته در مراحل یادگیری اکثرکودکان، به صورت پراکنده حضور داشته و مصادیق پررنگی برای ما دارد.در روش های آموزشی مدرن از این سبک با عنوان edutainment(سرگرم آموزی) یاد می کنند که از پرطرفدارترین و موثرترین شیوههای دنیای تربیت امروزی محسوب میشود.
▫️این کلمه از ترکیب دو عبارت education به معنی #آموزش و entertainment به معنی #سرگرمی بوده و به مفهوم آموزش در حین بازی و ایجاد سرگرمی است. این روش ها از کودکی توسط والدین و پس از آن توسط مراکز آموزشی و شیوه هایی که استفاده می کنند قابل مشاهده است. ترکیب آموزش و سرگرمی به شیوه های مختلف از جمله بازی، اسباب بازی، رسانه و...صورت می گیرد.
▫️حال در کمپ زلزلهزدگان شهرستان خوی شاهد هستیم که طلاب جوان با دستان خالی ولی دل های مهربان و مغزهای غنی، شیوههای بکر و زنده دنیا را در رابطه با کودکان به کار میگیرند. شاید در بدو امر، این تحلیل و نظر، دور از ذهن باشد. ولی وقتی مثلث دغدغه، خلاقیت و آموزههای دینی ترکیب میشود، شاهد چنین نتایج ناب و تاپی هم خواهیم بود که طعنه به شیوههای پرهزینه و کمبازده و مدعی امروزی میزنند.
▫️میشود به این #پدیدههای_عمامه_به_سر و عبا به دوش بیش از پیش اعتماد کرد. کافی است که پیچ و خم های بروکراتیک و احتیاط های علمایی محافظهکاریهای سیاسی را کنار بگذاریم تا شاهد مانور موفق و موثر این پدیدههای جوان باشیم که از کمترین موقعیت ها، بیشترین موفقیت ها را درو میکنند.
🌏@tablighateslamikhoy
✋
دهمین پدرانه...
🔺عفو رهبری خبرساز بود؛ آنهم بلافاصله بعد از عکس های دلنشین جشن تکلیف با فرشته های کوچک و پاک. ایندو را باید با هم دید. هردو پدرانه است. هم خنده های صمیمانه و هم گذشت آموزنده.
محبت پدر برای همه فرزندان است و البته جلوتر از اخمش. چه بسا اخمش نیز از سر محبت است و همه اش نیز از ابتدا تا انتها دستگیری.
اشتباه نشود؛ رفتار پدرانه را نباید تنها به عفو و گذشت دید. از روز اول اغتشاشات چنین است، همه اش از همین جنس است.
1⃣ روز اول بها ندادند و هیچ نگفتند. عبور کردند و چشم پوشیدند. خطائی بود که نباید برجسته می شد.
🔸خلاصه اولین پدرانه بی اعتنایی به خطای فرزند بود.
2⃣ از سخنرانی دوم به بعد انگشت را سمت خناسان و شیاطین اصلی بردند. حتی به بداخلاقی چهره ها نیز توجه نکردند. تاکید کردند این جماعت نیز با مردم اند و انقلاب.
🔸دومین پدرانه شان بی اعتنایی به اختلاف های داخلی و انگشت اشاره به بیرون از خانه بود.
3⃣ تلاش کردند تحلیل فرزندان را نسبت به وقایع اصلاح کنند. اصرار داشتند که این اغتشاشات ثمره پیشرفت شماست نه ضعف ها. نخواستند تلخی های آن ایام باعث شود، واقعیت ها دیده نشود و اعتماد به نفس ملی لطمه ببیند.
🔸سومین پدرانه تصویر و ترسیم قدرت ملی بود، نشان دادن حرکت و پیشرفت در زیر آتش کین ها.
4⃣ تصریح داشتند به سطح بندی خطاها. مدام هم تکرار کردند؛ "نکند همه را با یک چوب قضاوت کنید." اینکه بین جاهل و غافل و مجرم تفاوت است. بین هیجان زده و دشمن فاصله است.
🔸چهارمین پدرانه تفکیک میان خطاها بود.
5⃣ اجازه رفتار تحکم آمیز به نظمیه و امنیه ندادند. سیاست "کشته دهیم اما نکشیم" برای چنین مرشدانه ای بود. گوئی می دانستند این اغتشاشات ثمره جهل مجازی است و راهش خون ریختن نیست.
🔸پنجمین پدرانه این بود که هزینه دهیم، اما فرصت دهیم تا آگاهی رشد کند و دیگران بهوش شوند.
6⃣ مانع ظاهرگرایی شدند. فرمودند چه بسا دختران شل حجابی که دلشان با انقلاب و اسلام است: "همین ها مشت محکم بر دهان دشمن زدند."
🔸ششمین پدرانه عبور از ظاهر و دیدن باطن فرزندانش بود.
7⃣ انقلابی ها را دعوت به خویشتنداری کردند. اینکه صبوری بخرج دهید و اجازه ندهید از سر خشم و ناراحتی گرفتار قانون شکنی شوید.
🔸هفتمین پدرانه دعوت به صبر انقلابی بود.
8⃣ دیگری صداقت در اوج اغتشاش بود. وقتی از خودی ها خطا دیدند، بلافاصله واکنش نشان دادند و دلجوئی کردند. ماجرای اعزام سفرای شفقت به زاهدان از این جهت الگو بود.
🔸هشتمین پدرانه درس حریت و صداقت در پذیرش خطا بود؛ آنهم خطای دیگران.
9⃣ خونخواهی برای فرزندان مظلومش بود. لاله های پرپری که به نام انقلاب و اسلام جاودانه شدند تا بیرق "آرمان" بالا بماند. از روح الله تا دانیال و حسین و ... را به آغوش کشیدند و سر مزارشان سلام دادند تا نام شان ثبت بر تاریخ شود.
🔸نهمین پدرانه خونخواهی از سر غیرت مقابل شیاطین بود.
🔟 و دهم عفو. گذشتند چون احساس کردند تلنگری بس است. چون غرض نهایی، دستگیری است نه مچ گیری. هدایت است نه صرفا مجازات. فرماندهی کل قوا اول معلم است و راهبر.
🔸واپسین پدرانه، انتقال محبت به فرزندان خطا کار بود تا بدانند دوستدار و دلسوز نهایی آنها اسلام است و انقلاب.
👈روزهای تلخ اغتشاش گذشت؛ اما باید سالها نوشت و نوشت. یکی اش پدرانه های رهبری...
✍محسن مهدیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آزاد شدم خوشحالم ننه
ایشالا آزادی قسمت همه 😄
فیلمی از داخل زندان وقتی خبر #عفو_عمومی رهبری اعلام شد
رهبر محبوب ما تشکر تشکر 😍
اشکها و لبخندها
و تماس سریع با خانواده
31.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔎دیداری با طعم کودکانه و تِم استراتژیک
▫️با ورود ایشان، بچه ها یکصدا و یکنفس جیغ و کف و هورا کشیدند و کلی ذوق زده شدند و بالا و پایین پریدن کودکانه چاشنی شادی شان کردند. گفتار ساده و کوتاه، نماز خاطره انگیز و گفتگوی پدرانه و تشویق انتهای سرودشان با دستی که یادگار جانبازی برای انقلاب بود همگی حکایت از یک #لنز_متفاوت در جبهه فرهنگ و تربیت داشت.
▫️باید اذعان نمود که حضور ایشان در میان دهه نودیها یک اتفاق ساده نبود. جشن تکلیف دهه نودیها در محضر رهبرانقلاب را باید یک استراتژی دانست و در واقع حکایت از توجه جدی جمهوری اسلامی به مساله تربیت نسلی دارد. آینده پژوهی و تربیت نسل مومن به آرمان ها در همه جای دنیا سابقه دارد.
▫️#فناوری امروز ما نیز برای تربیت چنین نسلی که هویت مدار، آرمانگرا و مومن باشند، #ادبیات_سازی و خاطره بازی است. در سنین خردسالی و اوایل نوجوانی، مهمترین مساله تربیتی، تمرکز بر #قوه_خیال و حافظه بچهها در جهت تولید خاطرات مثبت، موثر و ماندگار است. فناوری تولید ادبیات هم سرودها و همخوانی هایی است که اینروزها شاهد رواج و کثرتشان در رسانههای رسمی و غیررسمی هستیم.
▫️مسیر درستی است و مدیریت قوه خیال و تولید ادبیات برای دهه نودیها بایستی در کانون های فرهنگی، مساجد و هیآت مذهبی رونق پیدا کند و به تدریج، محورهای معرفتی و بینشی به چرخه تربیتی اضافه شود و مکانیزم هدایت و فعالیت فرهنگی تکمیل گردد. این مدل تربیتی وقتی با یک خاطره بینهایت هیجان انگیز همچون دیدار رهبری گره میخورد، در ذهن و ارتکاز کودکان، بدون تردید تبدیل به یک نقطهعطف خواهد شد.
علیرضا محمدلو
🆔@asre_Tabyin