5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شعرخوانی #روز_اربعین حاج میثم مطیعی درمحضر امام خامنه ای در حسینیه امام خمینی (ره) برای چهل سالگی انقلاب:
مباد غافله را حرص آب و نان ببرد...
#اربعین۹۷
@hagigatevasel
19.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹نماهنگ| اربعین؛ به نیابت از آقا...
🔺روایتی از سخنان دانشجویی که از امام خامنه ای خواست برای جاماندگان اربعین صحبت کنند...
➕واکنش امام خامنه ای
#اربعین۹۶
@hagigatevasel
📍 روایتی از هدیه یکی از حاضران پیاده روی اربعین به امام خامنه ای
#اربعین۹۷
@hagigatevasel
#نکات_معارفی
✅هفت اصل مدیریت بحران از نگاه قیام عاشورا
📝گزیده سخنرانی #حجت_الاسلام_رفیعی
🔹🔹🔹🔹
🔷هفت اصل مدیریت بحران از نگاه قیام عاشورا
🔸مدیریت بحران یکی از آموزههای عاشورایی سیره حضرت زینب سلامالله علیها می باشد.
🔸خدامحوری، قرآن محوری، هدفمندی، شجاعت، آرامش، عقلانیت و ولایتمداری اساسیترین مؤلفههای مدیریت بحران از نگاه قیام عاشورا است.
🔸پس از ظهر عاشورا که مدیریت امور قیام بر عهده حضرت زینب سلامالله علیها و امام سجاد علیهالسلام قرار گرفت قیام به نحوی هدایت شد که تاریخ متکی بر آن الگوی مدیریت بحران سیره زینبی را روایت کرده است.
🔸خدامحوری اولین اصل مدیریت بحران می باشد.
🔸خدامحوری از آموزههای عاشورایی است که تاریخ در اولین اقدامات حضرت زینب سلامالله علیها پس از ظهر عاشورا روایت کرده است.
🔸قرآن محوری دومین اصل مدیریت بحران می باشد.
🔸از پیامبر اکرم (ص) نقلشده است که فتنهها همانند تکههای شب تار، یكی پس از دیگری روی میآورند، در چنین شرایطی به قرآن پناه ببرید.
🔸هدفمندی سومین اصل مدیریت بحران در بیان آموزههای عاشورامی باشد.
🔸هدفمندی میتواند یک مؤلفه اساسی برای مواجهه صحیح با مشکلات باشد.
🔸شجاعت و قاطعیت چهارمین اصل مدیریت بحران می باشد. در تاریخ عاشورا نمیتوان حتی یک فراز پیدا کرد که حضرت زینب سلامالله علیها در خطبههای خود یزید را بهعنوان حاکم، خلیفه و یا امیر خطاب کرده باشد این در حالی است که حضرت در ادبیات خود در محفل یزید از او بهعنوان «عدو الله و یا یابن طلقا» یادکرده است.
🔸تسکین و آرامش از دیگر لوازم مدیریت بحران می باشد، دولتمردان در شرایط بحران حق ندارند با بیان برخی از بهظاهر واقعیتها ترس و وحشت در قلوب مسلمانان ایجاد کنند.
🔸عقلانیت ششمین اصل از اصول مدیریت بحران عاشورایی می باشد.
🔸ولایتمداری هفتمین اصل مدیریت بحران در بیان آموزههای قیام عاشورا است، حقیقتی که حضرت زینب سلام الله علیها متکی بر آن عاشورا را جهانی کرد.
@hagigatevasel
#روضهای_از_جنس_تشکیلات
👈تقریری مدیریتی از لعنهای زیارت عاشورا
همه نیروها بسیج شدند، همه منابع انسانی دست به دست هم دادند، هر کس یک گوشه کار را گرفت تا کاری زمین نماند...
یکی رفت پی تهیه شمشیر، یکی سپر، یکی نیزه، یکی تیر و کمان...کارها خوب تقسیم شده بود.
برای اینکه همه در این کار سهیم باشند خیلی دقت کردند، ۳۰ هزار نفر با دقت چیده شدند، حتی عدهای برای اینکه نقشی داشته باشند و از دیگران عقب نیفتند گونه دیگری خدمت کردند: عدهای مسؤول تجهیز زین اسبها شدند، عدهای مسؤول بستن لجام بر دهنه اسبها شدند، حتی بر روی جزئیات هم دقت میکردند تا اشتباهی صورت نگیرد...
عجب صحنه رقابتی شده بود!
عدهای هم فقط آمده بودند که "آمده باشند"، چون اثر " #سیاهی_لشکر" را در جنگ روانی میدانستند، میدانستند "نفْس حضور" میتواند دلها را خالی کند و یا دل بچهها را بهتر بلرزاند.
فلذا همه شمر و سنان و خولی و عمر سعد نبودند، اما همه مشمول لعن قرار گرفتند؛ همه سنگ تمام گذاشتند تا حسین بهتر کشته شود...
لااله الا الله...
لعنت بر تمامشان
لعن الله امة اسرجت/ الجمت/ تنقبت/ تهیات/ شایعت/ بایعت/ تابعت/.../اللهم العنهم جمیعا
حاشیه: در اینجا هم سیاهی لشکر حساب است، پس خوشا به حال سیاهی لشکر امام، خوشا بر چایریز و کفش جفتکنهایش!
خوشا به حال زائرین #اربعینش!
✅کاش ما هم بتوانیم همانند حماسه سازان اربعین، برای #امام_زمانمان هم این قدر تشکیلاتی عمل کنیم، تا به لطف خدا این دوران هجران سپر شود وامر فرج مولایمان زودتر صورت بگیرد.
➖➖➖➖➖➖➖
🔷کسی حوصله مبارزه دارد؟
🔹بعد از آنکه اسلام اشرافیت را قلع و قمع کرده بود، یک طبقه اشراف جدید در دنیای اسلام به وجود آمد با نام اسلام و با سمتهای اسلامی، پسرفلان صحابی و پسر فلان یار و خویشاوند پیامبر!
🔹کسانی پیدا شدند که برای مهریه دخترانشان به جای مهرالسنه ۴۸۰ درهمی پیامبر یک میلیون درهم قرار دادند! چه کسانی؟ پسران صحابیهای بزرگ!
🔹در چنین وضعیتی مگر کسی دل و جرأت یا حوصله پیدا میکرد برود با فساد یزید مخالفت یا مبارزه کند؟!
🔹قیام حسینی در چنین شرایطی رخ داد. عاشورا، هم با فساد دستگاه خلافت مبارزه کرد، هم با فساد درونی جامعه.
📝 #امام_خامنه_ای ۱۳۷۱/۱۱/۶
#اربعین
#تشکیلات_عاشورایی
#تشکیلات_ظهور_مولا_صاحب_الزمان
#اللهم_العجل_لولیک_الفرج
هدایت شده از کانال امام خمینی (ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 مجموعه #ماترکتک_یاحسین به مناسبت ایام #اربعین
6⃣ لبیک یا حسین...
🔆 روزی که #سیدالشهدا را مظلوم شهید کردند، او را به اسم خارجی و اینکه در حکومت حق وقت، قیام کرده است، معرفی کردند. لکن نور خدا خواهد درخشید و عالم را پر خواهدکرد.
✅ @EMAM_COM
🚨 #با_لباس_نظامی_در_محضر_بانو
محمودرضا بشدت به این عکس👆 افتخار میکرد.
خیلی دوست داشت که هر جور شده در #حرم_حضرت_زینب (س) یک عکس با لباس نظامی بگیرد و بالاخره با تمام محدودیتها برای ورود به حرم با این لباس، به عشق خانم زینب (س) دل را زده بود به دریا و چند نفری با لباس رفته بودند داخل.
بعد شهادتش نگاه به این عکس کوهی از حسرت روی دوشم میگذارد.
♻️ با شهادتت ،ثابت کردی لبیک یا زینب گفتنت ادعا نبود.
خوش باشی محضر حضرت زینب (س) و سالارِ زینب.
🚨 #مداحی_مورد_علاقه:
عمه سادات بی قراره
غصه و غمهاش بی شماره
تنها امیدش بی پناهه ..
مداحی مورد علاقه محمودرضا بود. روزی که تهران همراه چند تا از همسنگراش داشتیم می رفتیم برای تشییع جنازه،این تو ماشین روشن بود. اولین جایی بود که بعد از شهادت محمودرضا بلند بلند گریه کردم.
🔺راوی خاطرات:احمدرضا برادرشهید #محمود_رضا_بیضایی
✨شادی ارواح طیبه شهدا صلوات✨
@hagigatevasel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹شوخ طبعی های شهید مدافع حرم #حمید_سیاهکلی_مرادی و رفقایش در مورد شهادت..
هرکی بیشتر عکس وفیلم داشته باشه شهید میشه!! این شربت شهادته
✨شادی ارواح طیبه شهدا صلوات✨
@hagifatevasel
1_32684901.mp3
5.95M
🔈مداحی بشنویم
✅برای کسانی که به تازگی از راهپیمایی اربعین برگشتند..
✨خوش اومدید آی زائرا از سفر کربلا
#اربعین۹۷
@hagigatevasel
✅ #اهمیت_نامه_آیت_الله_یزدی (درباره حساسیت نسبت به دیدار آیت الله شبیری زنجانی با سران فتنه) طبق بیانات امام خامنه ای:
🚨تفاوت اساسی مبارزات سیاسی در دانشگاه و حوزههای علمیه :
#دانشگاه بهطور طبیعی جایی است که مبارزات در آن معمولاً پا میگیرد. در همهجای دنیا همینجور است؛ چون در دانشگاه یک مجموعهی جوان هستند، با مسائل روز آشنایند، طبعاً محیط روشنفکری وآگاهی از مسائل جهانی است؛ [لذا] معترض میشوند و اعتراض میکنند.
میگویند که مثلاً حوزه و دانشگاه بنیانگذار این مبارزات بودند؛ خیلی خب، حرفی نیست؛ بله، مبارزات دانشگاه، مبارزاتی است که در خود دانشگاه تحوّلاتی ایجاد میکند، حوادثی در شهرها بهوجود میآورد...
👈منتها تفاوتش این است که اوّلاً #همهی دانشجوها در مبارزات معمولاً #شرکت_نمیکنند؛ یک گروهی هستند [که مبارزه میکنند]؛ آن گروه هم فعّالیّتهایی میکنند، منتها هرگز ما نه در دورهی خودمان، نه در کشور خودمان، نه در کشورهای دیگر #ندیدهایم که مبارزات دانشجویی در یک جایی منتهی بشود به #تغییر_نظام و تغییر رژیم و تحوّل عمومی و انقلاب و از این حرفها؛ حدود دانشجویی این است.
✅علّتش هم این است که دانشجو نفوذ و امتداد اجتماعی ندارد؛ حدّاکثر تأثیری که دانشجو دارد، این است که در خانوادهی خودش یک فکری را ایجاد بکند یا یک چیزی را مثلاً فرض کنید ترویج کند در داخل خانواده یا یک محیطهای محدود. ما قدردان مبارزات دانشجویان هستیم.
✅دو خصوصیت مهم مبارزهی سیاسیِ
#حوزههای_علمیه :
👈 مبارزات حوزه اوّلاً تقریباً #همه_گیر بود؛ یعنی در حوزهی علمیّه - نمیخواهیم بگوییم تحقیقاً اینجور بود - تقریباً همهی طلّاب یا اغلب طلّاب درگیر مبارزه شدند. وقتی در مبارزاتِ روحانیّت، حوزهی قم وارد شد، تقریباً همه درگیر شدند؛ این یک خصوصیّت.
خصوصیّت دوّم، #اثر_گذاری حوزهی قم بود. حوزهی قم مرکّب است از یک مجموعهای که این مجموعه در جامعه میتواند اثر بگذارد. یک جزء این مجموعه، #مرجعیّت است؛ ... این مرجع تقلید بود که بهعنوان حکم شرعی و وظیفهی دینی حرف او امتداد پیدا میکرد در بین مردم.
در کنار این، بخشِ #طلّابی وجود داشت؛ اگر طلّاب نبودند این حرکت گسترش پیدا نمیکرد... یک طلبه وقتیکه فرض کنید رفت در یک روستا یا شهر و آن فکر را تبلیغ و تبیین کرد فرقش با یک دانشجو از زمین تا آسمان است؛ دانشجو نمیتواند این کار را بکند امّا طلبه میتواند.
👈شما توجّه داشته باشید که این انقلاب عظیم، این پدیدهی حیرتانگیز، این حادثهای که دنیا را تکان داد منتهی میشود به این #حلقهی_واسط، یعنی به حوزهی قم. نسبت #حوزهی_قم با انقلاب این است.
#انقلابی_ماندن_حوزههای_علمیّه، #عامل_انقلابی_ماندن_نظام حالا حوزهی قم را بخواهند از انقلاب تهی کنند، [این] چیز کوچکی است؟
📢 #انگیزههایی وجود دارد برای این کار، حرف من این است. اگر بخواهیم نظام اسلامی انقلابی بماند، اسلامی بماند، #حوزهی_قم_باید_انقلابی_بماند.
اگر حوزهی قم انقلابی نمانَد، حوزههای علمیّه اگر انقلابی نماندند، نظام در خطر انحراف از انقلاب قرار خواهد گرفت.
حوزهی قم پشتوانه ]انقلاب[ است. حرف من این است که میگویم حوزهی علمیّهی قم بایستی بهعنوان یک حوزهی انقلابی و مهد انقلاب، بهعنوان آن کورهی آتشفشانی که همینطور دارد انرژی انقلابی را صادر میکند از خودش، حضور و ظهور داشته باشد.
تلاشهایی دارد انجام میگیرد برای اینکه از #حوزهی_علمیّه_ی_قم #انقلاب_زدایی #کنند، باید #احساس_خطر بکنیم.
عرض من با شما نمایندگان عزیز طلّاب و فضلا این است: اگر دیدید انقلابزدایی دارد انجام میگیرد باید احساس خطر کنید.
🚨عامل مخالفتهای با انقلاب اسلامی مخالفت با انقلاب هم دوجور است:
یکوقت صریحاً کسانی با انقلاب مخالفت میکنند - که این هم در حوزه وجود دارد – یکوقت هست که نه، #صریحاً با انقلاب #مخالفت_نمیشود، #[بلکه]_با #مبانی_و_مبادی_اعتقادی_انقلاب #مخالفت_میشود؛ #روی_اینها_باید #حسّاس بود ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🚨بیانات امام خامنه ای در باره موضع گیری با اهل فتنه:
«مسئله فتنه و #فتنه_گران، از مسائل مهم و از خطوط قرمز است... باید حتماً #خطوط_قرمز و خطوط فاصل رعایت شوند.» ۹۳/۶/۵
👈وقتی در داخل محیط #فتنه، کسانی با زبانشان صریحاً اسلام و شعارهای نظام جمهوری اسلامی را نفی میکنند، با عملشان هم جمهوریت و یک انتخابات را زیر سؤال میبرند، وقتی این پدیده در جامعه ظاهر شد، #انتظار_از_خواص این است که #مرزشان_را_مشخص_کنند، موضعشان را مشخص کنند. همه این را در نظر بگیرند، این را معیار قرار بدهند. ۱۳۸۸/۱۰/۲۹
🔍متن کامل بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب وفضلای حوزه علمیه قم👇
http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=32763&p=2
@hagigatevasel