✅در بحث تعلیم و تربیت در میان دانشمندان اسلامی افرادی مانند
فارابی، بوعلی سینا، صدرالمتالهین، ابن خلدون، ابوحامد غزالی و در عصر حاضر امام خمینی ره و شهید مطهری و .. درباره تعلیم و تربیت مطالبی دارند که برخی از مطالب هم سو با دانشمندان غربی است و در برخی مطالب دیدگاه متفاوت تری دارند .
👈برای مثال مشخصه تعلیم و تربیت اسلامی ( #آزادگی ـ حریت) است.
آزادگی با آزادی کمی متفاوت است و آزادگی مفهومی والاتر دارد.
حر بودن «یعنی جز برای خدا اظهار بندگی نکردن» تسلیم تقلیدهای کورکورانه نشدن دقیقاً به همان معنا که امیرالمومنین فرموده است.
لٰا تَکَنْ عَبْدَ غَیْرِکَ لَقَدْ جَعَلَک اللهُ حُراً.
بنده دیگری مباش که خداوند تو را آزاد آفریده است
#یک_قدم_عقب
🚨مسئولین و سیاست گذاران و مبلغانی که همیشه یک قدم از رهبری نظام عقب هستند !!!
❓❓میدونید چرا دشمنان مدام به تخریب جایگاه ولایت فقیه و شخص رهبری نظام میپردازند 👇
✅علتش بر میگرده به اولویت شناسی، بصیرت و زمان شناسی رهبر انقلاب
برای روشن تر شدن این مطلب مروری خلاصه وار داشته باشیم به مطالبات رهبری که در سخنرانی های عمومی و بیانیه گام دوم انقلاب اشاره فرمودند و مقایسه کنیم با برنامه های مختلف اجرایی در کشور و سیاست گذاری های مسئولین فرهنگی و سیاسی و اقتصادی جامعه
1⃣مطالبات رهبر انقلاب در زمینه #اقتصاد:
۱_آرزوی چندین ساله آقا 👇
بستن در چاههای نفت و خارج شدن از اقتصاد متکی بر نفت به عبارتی #عدم_خام_فروشی #نفت
۲_ #حذف_دلار و اتحاد بر پیمان پولی به عبارتی شکستن آقایی دلار
۳_ عیوب خود در سبک مصرف را اصلاح کنیم
👈 با دوری از اسراف ،حذف هزینه های زائد ، حذف سفرهای زائد خارجی که باعث میشود کلی ارز از کشور خارج شود(البته به غیر از سفر زیارتی حج و کربلا )
۴_عدم خوش بینی به مذاکره با آمریکا و عدم خوش بینی به برجام ، عدم وابستگی اقتصاد کشور به بیگانگان
۵_ نگاه به داخل ، اقتصاد مقاومتی، خرید کالای ایرانی ، تولید ملی ، رونق تولید؛ مهار تورم ؛ رشد تولید
و...
➖➖➖➖
2⃣مطالبات آقا در زمینه #فضای_مجازی
۱_راه اندازی شبکه ملی اطلاعات
۲_سامان دهی فضای مجازی
۳_توجه به فرصتها و تهدیدهای فضای مجازی
و..
➖➖➖➖
3⃣در زمینه #فرهنگ
۱_هشدار نسبت به اجرای سند ۲۰۳۰ ،
۲_هشدار نسبت به پروژه ۲۰۴۰ دانشگاه استنفورد
۳_ توجه به افزایش جنبش علمی در کشور
۴_توجه به #زبان_فارسی
و...
➖➖➖➖
4⃣مطالبات آقا در زمینه #خانواده
۱_تبیین سبک زندگی اسلامی که این مسئله را اولین بار در خراسان شمالی مطرح کردند بعدها در سخنرانی های مختلف هم تکرار کردند و حتی یکی از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب هم قرار دادند.
۲_ تبین حقوق زن در اسلام و مقایسه آن با غرب
۳_مسئله حجاب
۴_ترغیب به ترویج ازدواج آسان
۵_نگرانی از مسئله طلاق
۶_ توجه به همسرداری نیکو در خانواده
۷_توجه به تربیت فرزند نیکو درخانواده
۸_ #فرزند_آوری و ازدیاد نسل
هدایت شده از ️گنج نهفته
1_768647880.pdf
12.8M
نسخهی پیدیاف سه کتاب کاربردی؛
▫️کتاب ترگل (دلایل عقلی حجاب)
پرشمارهترین کتاب حجاب در سالهای اخیر.
▫️کتاب شاخه نبات
راهکارهای کنترل شهوت و نگاه
▫️کتاب اینترنت پاک
چگونه اینترنت را برای کودکان امن کنیم؟
🔺با ارسال این فایل برای دیگران، در ثواب نشر آن شریک باشید.
مرکز پخش: 09031007019
🔰نظر رهبر انقلاب در بازدید از
#تخت_جمشید
" در بازديد از آثار تاريخى #تخت_جمشيد دو نقطه روشن را در كنار يك ديگر ديدم:
(((نخست؛ هنر و ذوق و استعداد درخشانى را كه از مواد طبيعى بدون كمك و ابزار پيشرفته و فقط با همت و قدرت بشرى آثارى پديد آورده كه پس از دهها قرن براى بشر امروزى اعجابانگيز است.
سپس در كنار آن سلطه و جبروت ظالمانهاى را كه از آن سرچشمه جوشان تخت قدرتى ساخته و بر آن بالا رفته و از آن بر كبرياى ظالمانه فردى بسى افزوده و همانطور كه در كتيبهها آمده، كسى فرمانرواى بسيارى شده است...
اين آثار را ما بايد گنجينه و ذخيره ارزشمندى بدانيم كه در آن مىتوان تاريخ را در انسان و ايران را و ايرانى را و عملكرد و سنّتهاى الهى را مشاهده كرد و بايد آنها را حراست كنيم.)))
۲۱ آذرماه ۱۳۶۷ آیتالله سیدعلی خامنهای در جریان سفر به شهرستان مرودشت استان فارس، به بنای باستانی تخت جمشید رفتند و از آن بازدید کردند. "
️حقیقت واصل
🔰نظر رهبر انقلاب در بازدید از #تخت_جمشید " در بازديد از آثار تاريخى #تخت_جمشيد دو نقطه روشن را در
در برخی جاها میبینیم تخت جمشید را انکار کردند
شاید فیلمهایی که هست مربوط به #بازسازی این بنای تاریخی ایرانی هست
آدرس سایتهایی که بنای تاریخی تخت جمشید را انکار نکردند
https://www.kojaro.com/attraction/8080-%d8%aa%d8%ae%d8%aa-%d8%ac%d9%85%d8%b4%db%8c%d8%af/
https://rasekhoon.net/article/show/130349/%D9%85%D8%B9%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%D8%AE%D8%AA-%D8%AC%D9%85%D8%B4%DB%8C%D8%AF
خداحافظی با کوه آرارات به سبک پهلوی!
کوه آرارات که شامل ۲ قله بزرگ و کوچک است در کشور ترکیه قرار دارد. مشهور است مردم ارمنستان نیز به این کوه مرزی، تعلق خاطر دارند، ولی خیلیها نمیدانند که آرارات کوچک تا ۹۰ سال پیش جزء خاک ایران بود و رضاخان آن را داد رفت!
در عکس نوشته بالا
و لینک زیر بیشتر بخوانید درباره علت واگذاری کوه آرارات به ترکیه⬇️
https://www.farsnews.ir/news/14011102000850/
از بخشش آرارات تا شوهر دادن بحرین! | ۷منطقه راهبردی ایران که در دوره پهلوی واگذار شدند
دوره تقریبا ۵ دههای حاکمیت پهلوی پدر و پسر بر ایران از حیث واگذاری مرزهای کشور یک نقطه تمایز با همیشه تاریخ دارد و آن واگذاری نواحی مختلف از سرزمین ایران بدون هیچگونه درگیری است.
🔰براساس اسناد ساواک، وقتی در جلسه یکی از احزاب، از هویدا درباره علت واگذاری بخشی از مملکت به اجانب سوال شد، وی پاسخ داد: «بحرین دختر ما است، دختر بزرگ میشود، به خانه شوهر میرود.!!!!!!!!»
معلوم نبود اگر حکومت پهلوی ادامه پیدا میکرد دیگر کدام بخشها از ایران جدا میشد
بیشتر بخوانیم⬇️
hamshahrionline.ir/x7zGK
46463480270489.pdf
7.55M
✅ جملات ساده تذکر لسانی
برای موقعیتهای مختلف👌
🔻مطابق #احکام_فقهی و #ظرافتهای_روانشناسی
🔻کاری از مرکز تخصصی آموزشامـربهمعـروفکشور
🔻تحت اشراف علمی #دکترعلیتقوی
🌪نویسنده اجازه انتشـار در فضـای مجـازی را داده است.
️حقیقت واصل
سه مرحله امر به معروف و نهی از منکر بدترین انسانها کسانی هستند که همچون خوارج امریه معروف میکنند
۷ نوع استراحت از نظر دکتر ساندرا دالتون اسمیت:
۱- استراحت فیزیکی:
مربوط به جسم و بدن میشه، مثل خواب
۲- استراحت هیجانی:
برای انجام این استراحت زمانی رو صحبت کردن راجع به احساسات خودت صرف کن، میتونی برای این کار از فردی استفاده کنی که بدون قضاوت بهت گوش میده.
۳- استراحت معنوی:
زمانی رو صرف تنظیم نیاز های معنوی و اعتقاداتت بکن، مثل عبادت یا مدیتیشن.
۴- استراحت ذهنی:
با فاصله گرفتن از رسانه ها و فضای مجازی، مثل خاموش کردن موبایل و تلویزیون یا رفتن به پیاده روی.
۵- استراحت اجتماعی:
زمانی را دور از مردم، به خصوص افراد منفی بگذرانید یا زمانتون رو با افراد پر انرژی و کسایی که بهتون انگیزه میدن بگذرونید.
۶- استراحت حسی:
زمانی رو به خودتون و گیرنده های حواس پنج گانهتون استراحت بدید. برای استراحت شنوایی مثلا از سر و صدا دوری کنید.
۷- استراحت خلاقیت:
از فکر کردن به موارد بی ارزش و به ظاهر غیر قابل حل دوری کنید و ذهنتون بذارید.
🚨 #دافعه_علی علیه السلام شامل چه کسانی شد؟
علی علیه السلام در دوران خلافتش سه دسته را از خود طرد کرد و با آنان به پيکار برخاست:
1⃣ اصحاب جمل که خود آنان را «ناکثين» ناميد
2⃣و اصحاب صفّين که آنها را «قاسطين» خواند
3⃣و اصحاب نهروان يعني خوارج که خود آنها را «مارقين» ميخواند.
👈 #ناکثين از لحاظ روحيه، پول پرستان بودند؛ صاحبان مطامع و طرفدار تبعيض.
سخنان او در باره عدل و مساوات بيشتر متوجه اين جمعيت است.
👈اما روح #قاسطين روح سياست و تقلّب و نفاق بود. آنها ميکوشيدند تا زمام حکومت را در دست گيرند و بنيان حکومت و زمامداري علي را در هم فرو ريزند.
آنها ميخواستند که خود مسند خلافت اسلامي را اشغال کنند، و در حقيقت جنگ علي با آنها جنگ با نفاق و دورويي بود.
👈دسته سوم که #مارقين هستند روحشان روح عصبيتهاي ناروا و خشکه مقدسيها و جهالتهاي خطرناک بود. علي نسبت به همه اينها دافعهاي نيرومند و حالتي آشتي ناپذير داشت.
🚨ویژگی های (مارقین)خوارج :
جنبه های #مثبت:
۱_مردمی عبادت پیشه بودند
۲-روحیه مبارزه گر وفداکار داشتند
🚨جنبه های #منفی:
۱-مردمی جاهل ونادان بودند؛دراثرجهالت ونادانی حقایق را نمیفهمیدند وبد تفسیر میکردند.
۲-مردمی تنگ نظر وکوته دید بودند ؛زود تکفیر وتفسیق میکردند. مانند همه کوته نظران دیگر مدعی بودند که همگان راه خطا میروند وهمه جهنمی هستند!!
🚨(ویژگی های #منفی شان غلبه کرد بر جنبه های مثبتشان؛ به همین دلیل دافعه امام شامل حالشان شد)
🔰 خوارج نه بصیرت دینی داشتند ونه بصیرت عملی
👈همیشه منافقان بی دین؛ 👈 مقدسان احمق را علیه مصالح اسلامی برمی انگیزند؛ اینها شمشیری میگردند دردست آنها وتیری درکمان آنها
(مانند ابن ملجم مرادی که بازیچه دست منافقان زیرک شد و امام علی علیه السلام را به شهادت رساند )
✅جمع بندی:
مولا علی علیه السلام دوطبقه را سخت دفع کرده:
۱-منافقان زیرک
۲-زاهدان احمق
💥(ابن ملجم مرادی هم جزو زاهدان احمق و از خوارج بود که بازیچه دست منافقان زیرک شده و امام علی علیه السلام را به شهادت رساند)
📚منبع کتاب جاذبه ودافعه علی (ع )
اثر استاد مطهری ؛
برای مطالعه بیشتر دراین مورد به کتاب رجوع کنید.
️حقیقت واصل
مدارس خلاق پرور
#روش_تدریس را می توان به دو گروه عمده تقسیم کرد: روشهای تدریس #فعال و روشهای تدریس #غیر_فعال (سنتی).
1⃣ در روش تدریس #غیر_فعــــال:
فقط معلم نقش فعالی را در جریان تدریس بعهده دارد و مطالبی را که از قبل تعیین شده است بطور شفاهی در کلاس بیان می کند و دانـــــش آموزان در این میان واکنش چندانی از خود نشان نمی دهند. به عبارت دیگر کودک برای مدرسه است, نه مدرسه برای کودک.
تدریس #سنتی تنها وظیفه خود را این میداند که حافظه کودک را از معلومات انباشته سازد, آنرا به زیور علم بیاراید و با افکار بزرگ زینت بخشد.
2⃣ در مقابل روش تدریس سنتی، روش های دیگری وجود دارد که
#روش_تدریس_فعال نامیده میشوند که در آنها بر خلاف روش تدریس غیر فعال، دانش آموزان بیشتر فعالیت دارند و قسمت اعظم کار آموزش و تدریس بعهده دانش آمــوزان می باشد.
در واقع یک #تعامل_دو_طرفه بین دانش آموزان و معلم و دانش آموزان با یکدیگر وجود دارد.
در این روش از شاگردهای خودتان نظرخواهی کنید و آنها را در بحث مشارکت دهید. باید شاگردهای خودتان را با بحث درگیر نمائید. سوال بپرسید تا عقلشان را به کار اندازید . مثال های زیادی بزنید. برای بسیاری از دروس بهترین روش یاد دادن و آموزش دادن مثال زدن است. #زیاد_مثال_بزنید. دانش آموزان و دانشجویان با مثال زدن بسیار بهتر درس را یاد می گیرند.
#کاربردی کردن دروس هم در یادگیری بهتر دروس کمک میکند . اینکه معلم برای مفاهیم ریاضی و علوم و .. مثالهای عینی از دانش آموزانش بخواهد.
دانش آموزان وقتی کاربردی بودن دروس در زندگی را متوجه میشوند به اهمیت خواندن درس بیشتر پی میبرند و و باعلاقه بیشتری درس میخوانند
🔰دقت کنید که روش های جدید و نوینی برای تدریس وجود دارد که بر مبنای افزایش مشارکت و فعالیت شاگردها است. سعی کنید این روش های جدید و خلاقانه را خوب یاد بگیرید تا در کار خودتان موفق باشید و شاگردهای موفقی داشته باشید.
بلال حبشی مؤذن معروف رسول خدا(ص)، به جز اینکه قیافه و رنگ زیبایی نداشت٬ لکنت زبان نیز داشت. روزی یک نفر که در سخنوری و لفظ بازی بسیار توانا بود٬ در موضوعی با بلال مناظره کرد و از آنجا که بلال نمی توانست کلمات را به نیکی ادا کند٬ آن شخص سخنور٬ سخنان زیبا می گفت و با پوزخند خود بلال را مسخره می کرد.شخصی این جریان را دید. به حضور امیرمؤمنان علی(ع) آمد و عرض کرد: من امروز دیدم شخص سخنوری با بلال حبشی مناظره می کرد٬ ولی زبان بلال گیر می کرد. آن شخص با غرور خاصی سخن پراکنی می کرد و می خندید. امیرمؤمنان علی(ع) به او فرمود: ای بنده خدا٬ آن شخص سخنور می خواست با آن گونه سخن گفتن٬ ارزش خود را با ارزش اعمال بلال بسنجد٬ ولی سخن زیبای او٬ در صورتی که کردار نیک نداشته باشد٬ زشت ترین سخن است این سخنوری زیانی به بلال حبشی که در گفتارش لکنت زبان دارد نمی رساند. کردار نیک بلال از گفتار زیبای او (کسی که با بلال مناظره می کرد) بسیار با ارزش تر است.