امروز نایب الزیاره سروانم درحرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بودم و درمحضر تولیت محترم آستانه راستی که
حرمش نشانی از قبر بی نشان مادراست
https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
باسلام و احترام خدمت با سعادت عزیزان و تسلیت ایام فاطمیه اول توفیق شناخت اندیشه های آن بزرگ بانوی اسلام
روز آغازین هفته شما بزرگواران صاحب دل و با اخلاص همراه با سلامتی و طول عمر با عزت
یا رب العالمین
اقدامات یهود علیه جبههٔ حق پس از رحلت پیامبر خدا (ص)
پس از رحلت پیامبر اسلام (ص چه گذشت
بهدنبال رحلت پیامبر اسلام (ص)، و با وارد شدن جبهه_نفوذ [متشکل از سران سقیفه و یهودیان] به مرحلهٔ عملیاتی کردن اهداف خویش، طبیعی است که جبهه_حق نیز واکنش نشان داده، وارد میدان مقاومت شود. بنابراین یکی از مراحل عملیاتی جبهه_باطل را، درافتادن با فداییانی تشکیل میدهد که جان بر سر عقیدهٔ خود نهادهاند.
برخوردهای جریان باطل
برخوردهای جریان باطل، بسته به موقعیت و جایگاه افراد جبههٔ حق، متفاوت است و از «اذیت و آزار» تا «تبعید» را شامل میشود. جریان باطل بهدنبال آن است که حتی در صورت امکان، در داخل افراد جبههٔ حق #نفوذ کرده و به یارگیری از آنها بپردازد. در ادامه به بررسی موارد یاد شده و شواهد تاریخی آن میپردازیم:
از مهمترین نمونههای آزار و اذیت از سوی جریان باطل، میتوان به ماجرای سوزناک جسارت به حضرت_فاطمه (س) اشاره داشت.
صراحتاً اهل خانهٔ حضرت فاطمه (س) تهدید به آتشزدن شدهاند
براساس گزارشهای موجود، در جریان بیعت گرفتن برای خلیفهٔ اول، صراحتاً اهل خانهٔ حضرت فاطمه (س) تهدید به آتشزدن شدهاند. آنان، آتش بهدست بر در خانهٔ حضرت فاطمه (س) آمده و فریاد میزدند: «خانه را با اهلش به آتش بکشید!» و تهدید میکردند در صورت عدم بیعت، آنها را خواهند سوزاند.
تعدی به حریم خانه وحی
از دیگر نشانههای آزار و اذیت جریان باطل نسبت به حضرت فاطمه (س) آن حضرت در حالی از دنیا رفت که بر خلیفهٔ اول خشمناک بود و با همان خشم و در حالیکه با او قهر کرده بود، از دنیا رفت.
نشانهٔ دیگر از آزار حضرت فاطمه (س) از سوی جریان باطل
نشانهٔ سوم از آزار حضرت فاطمه (س) از سوی جریان باطل، به افسوس ابوبکر در هنگام مرگ بازمیگردد. بنابر روایتی، ابوبکر به عبدالرحمان بن عوف چنین گفت:
«من در دوران زندگی بر سه چیزی که انجام دادهام تأسف میخورم و دوست داشتم که مرتکب نشده بودم. یکی از آنها هجوم به خانهٔ فاطمه بود...»
تصمیم به حذف آن حضرت فاطمه سلام الله علیها
آنان در مرحلهی دوم هدفگذاری خویش، تصمیم به حذف آن حضرت گرفتند؛ چراکه حضرت فاطمه (س) تنها مدافع امیرالمؤمنین (ع) بود که تمامی مردم، خود را موظف به حفظ احترام و جایگاه او میدانستند. این مسأله در کنار دفاع تمامقد آن حضرت از امیرالمؤمنین (ع) و فاصله گرفتن از جریان باطل، عرصه را بر آنها تنگ کرده بود. بنابراین باید به هر وجه ممکن، برای از میان برداشتن این مانع تحرّکی از خود نشان میدادند. نکتهی دیگری که جریان باطل را به این ضرورت رسانده بود، نقش حضرت فاطمه (س) در جامعهپذیری امیرالمؤمنین (ع) بود. به تصریح گزارشی که بخاری آن را نقل کرده است
العقد الفرید، ج۵، ص۱۳و۱۴.
بخاری، ج۲، ص۵۰۴ و ج۳، ح۱۲۶۵.
[ تاریخ طبری، ج۲، ص۳۵۳؛ العقد الفرید، ج۵، ص۲۱؛ المعجم الکبیر، ج۱، ص۶۲؛ الامامة والسیاسة
التماس دعا دارم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
باسلام وادب خدمت با سعادت عزیزان بزرگوار توفیق رسیدن به تراز صفات ارزشمند مومن واقعی
روز یکشنبه شما عزیزان صاحب دل و یا اخلاص و توفیق سلامتی و طول عمر با عزت و برکت
یاذلاجلال و الا اکرام
خصلت واقعی که در یک مؤمن باید وجود داشته باشد، بر اساس آموزههای اسلامی
،
صداقت و راستگویی از صفات مومن واقعی
صداقت و راستگویی: مؤمن همیشه راستگو است و از دروغ گفتن پرهیز میکند. صداقت، نشاندهنده ایمان قوی و اعتماد به خداوند است.
مومن واقعی اهل وفای به عهد است
وفای به عهد: مؤمن به وعدههای خود پایبند است و هرگز خیانت نمیکند. این ویژگی از مهمترین صفات اخلاقی مؤمن است که در قرآن و روایات به آن تأکید شده است.
مومن واقعی امانتدار است
. امانتداری: مؤمن، امانت دیگران را حفظ میکند و هرگز به مال یا حق دیگران خیانت نمیکند. امانتداری، نماد اعتماد و تقوای الهی است.
سنتهای حسنه ایی که امام رضا (ع)برای مومن بیان فرمودند:
مؤمن واقعی نیست مگر آنکه سه خصلت در او باشد،
سنتی از پروردگارش.
اما سنت پروردگارش،
کتمان سر( راز داری) است
سنتی از پیامبرش
اما سنت پیغمبرش،
مدارا و نرم رفتاری با مردم است
و سنتی از امامش
و سنت امامش،
صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است.
این ویژگی ها در کنار سایر صفات اخلاقی، شخصیت یک مؤمن واقعی را میسازند.
التماس دعا دارم
اصول کافی جلد دوم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
باسلام وادب خدمت با سعادت عزیزان و توفیق شناخت چگونه زیستن وخوشبختیها درزندگی فردی و جمعی
روز دوشنبه شما بزرگواران صاحب دل ویا اخلاص همراه با سلامتی وعمرباعزت.
خوشبختی یعنی اینکه خدا روهمواره درکنار خود داریم
شاد بودن به فضل و رحمتِ خدا است
قُلْ بِفَضْلِ اللهِ وَ بِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِکَ فَلْیَفْرَحُوا، هُوَ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ
بگو: «به فضلِ خدا و به رحمتِ او باید خوشحال شوند. که این، از تمام آنچه دارند و جمعآوری میکنند، بهتر است.»
منظور از خوشبختی در نظر قرآن
منظور خوشبختی از نظر قرآن خوشبختی هم در این دنیاست و هم در جهان آخرت ، یعنی انسان باید هم در این دنیا خوشبخت و سعادتمند زندگی کند و هم در جهان آخرت ، و تا ابد باید از سعادت و خوشبختی یی که خودش آن را خلق کرده است لذت ببرد
. ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره الحسنه .
قرآن چه راهکاری برای خوشبختی دارد
اینک باید دید کتاب قرآن چه راه هایی را برای خلق خوشبختی ابدی پیشنهاد کرده و خداوند چه کمکی در این مسیر لذت بخش به انسان می کند
اعتماد به کتاب قرآن اولین قدم برای رسیدن به خوشبختی و آرامش
در ابتدا می گوید
ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ ؛
آن کتابی است که شکی در آن نیست یعنی باور داشتن کتاب قرآن اولین قدم برای رسیدن به خوشبختی است
ایمان همراه با باور به غیب راه رسیدن به خوشبختی
در آیه بعدی شروع می کند و چند نمونه از قوانین مهم خوشبختی را بیان می کند ، تحت این عنوان که چه کسانی این قوانین را رعایت کرده اند و می گوید
و الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ
؛ آنان کسانی هستند که به عالم غیب ایمان دارند و در اینجا ایمان داشتن به عالم غیر مادی را یکی از شرایط رسیدن به خوشبختی می داند
توجه و ارتباط باخدا راهی دیگر برای رسیدن به خوشبختی
بعد از ایمان داشتن به عالم غیب توجه کردن به خدای مهربان را جزو قوانین مسیر خوشبختی می داند و می گوید وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ ؛
و نماز را برپا می دارند ) با توجه به مفهوم
( صَلَاة )
که به معنای توجه کردن می باشد ، یعنی کسانی که به خداوند توجه می کنند و این توجه کردن در هر دین و مذهبی به روش خاصی بیان شده است ، در دین اسلام با خواندن نمازهای پنج گانه که به صورت جمعی یا فردی برگزار می شود
بقره. آیه ۲
یونس/۵۸
بقره آیه ۳
التماس دعا دارم