اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت طریق شهادت وتلاش برای ختم شدن حیات ناپایدار دنیوی به مدال آسمانی شهادت
روز یکشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت
یاذلاجلال والااکرام
معماران جهاد و شهادت در اوج هنرنمایی آسمانی میشوند
فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت با محوریت ج.ا.ایران
طی نیم قرن گذشته که فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت با محوریت ج.ا.ایران در منطقه و جهان فراگیر شده است، همواره شاهد یک نکته اساسی و مهم بوده ایم و آن این است که عاشقان جهاد و شهادت با سرعت زیاد آسمانی شده و به سمت خداوند شتابان در حرکتند.
اولین معمار امام خمینی(ره
اولین معمار امام خمینی(ره) بود که در اوج اقتدار کشور و تثبیت انقلاب اسلامی، بلافاصله پس از اتمام جنگ، آسمانی شد.
دومین معمار جهادی حاج قاسم سلیمانی، اسطوره و نماد مقاومت
دومین معمار جهادی حاج قاسم سلیمانی، اسطوره و نماد مقاومت، معمار مبارزه با تروریسم و مرد میدان بود که پس از نابودی داعش آسمانی شد.
سومین معمار سید مظلوم حسن نصرالله
سومین معمار سید حسن نصرالله بود که پس از استحکام ساخت درونی قدرت در حزب الله و تبدیل آن به یک کنشگر جهانی و جهادی، آسمانی شد.
چهارمین معمار یحیی سنوار کابوس صهیونیسم بین الملل و آمپریالیسیم
چهارمین معمار یحیی سنوار کابوس صهیونیسم بین الملل و آمپریالیسیم جهانی بود که پس از به زانو در آوردن ارتش عنکبوتی رژیم صهیونیستی به عنوان مغز متفکر طوفان الاقصی آسمانی شد.
معماران جهادی فرزند مقاومت و پرورش یافته مکتب توحیدی
این معماران جهادی فرزند مقاومت و پرورش یافته مکتب هستند.
مقاومت قائم به مکتب است، در فرهنگ مقاومت شکست وجود ندارد، در فرهنگ مقاومت تکلیف جای خود را به شکست داده است، به همین دلیل نتیجه مقاومت همواره پیروزی است.
تفاوت اساسی جنگ و مقاومت این است که جنگجو ها به دنبال اجرای مأموريت و پیروزی هستند اما جهادگران در مقاومت به دنبال ادای دین و تکلیف هستند،
در تکلیف شکست وجود ندارد و مجاهد همواره پیروز است
در تکلیف شکست وجود ندارد و مجاهد همواره پیروز است. اما در جنگ هم شکست وجود دارد و هم پیروزی،
نتیجه جنگ چهار حالت است:
الف- برد،
ب- باخت،
پ- برد- برد،
ت- باخت- باخت.
نتیجه مقاومت همواره برد و پیروزی است،
در فرهنگ مقاومت شکست راهبردی وجود ندارد
در فرهنگ مقاومت شکست تاکتیکی و نقطه ای یا به عبارتی دیگر شکست نظامی وجود دارد اما در فرهنگ مقاومت شکست راهبردی وجود ندارد، مقاومت چون برگرفته از مکتب است هیچ وقت در سطح راهبردی شکست نمی خورد و همواره پیروز است.
خون ریشه در مقاومت و مکتب دارد
فرهنگ عاشورا چون برگرفته از مکتب امام حسین(ع) نه تنها شکست نخورده است، بلکه برای همیشه و علی الابد ماندگار شده است، چون خون بر شمشیر است، خون ریشه در مقاومت و مکتب دارد اما شمشیر ریشه در جنگ دارد.,
مقاومت قائم به مکتب است، قائم به فرد نیست
مقاومت قائم به مکتب است، قائم به فرد نیست، اما جنگ قائم به دکترین و آئین نامه و افراد است، پس در مقاومت شکست وجود ندارد اما در جنگ شکست وجود
تقديم به ارواح طیبه همهٔ شهيدان بخصوص شهدای مظلوم مقاومت
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل
فرجهم
التماس دعا دارم
https://eitaa.com/haj_razavi
#رسم_نوکری
🔰دنبال اسم و رسم باشیم باختیم!
🔹 وقتی حسین به خانه آمد، از درجه و این حرفها پرسیدم. گفت: «درجهی خوب و ممتاز رو #شهدا گرفتن.
◇ من و امثال من باید تلاش کنیم تا به درجهی اونا که یه درجهی #خدائیه برسیم.
◇ اگه بخوایم برای خودمون اسم و رسم درست کنیم که باختیم!»
📚 برگرفته از کتاب خداحافظ سالار خاطرات پروانه چراغ نوروزی؛ همسر سرلشکر پاسدار #شهید_حسین_همدانی
📖 ص ۲۶۰
#
#شهید_حسین_همدانی
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
باسلام و احترام خدمت با سعادت شما بزرگواران توفیق فهم عمیق از معارف دینی و عمل به آن
روز دوشنبه شما بزرگواران همراه با سلامتی و طول عمر با عزت.
یا قاضی الحاجات
مشاهدات_انسان_در_حال_مرگ آدمی درآن هنگام چه می بیند.
جايگاه خود در بهشت و يا جهنم برزخ
يکی از چیزهایی که انسان در حال احتضارمیبيند
《جايگاه خود در بهشت و يا جهنم برزخ》است، ما در چندين روايت داريم که اجمالاً در آن موقع میفهمد که جای او کجا است.
غافل بودی و ما پرده را از چشمان تو كنار زديم
قرآن كريم در اين زمينه میفرماید:
لَقَدْ كُنْتَ فِی غَفْلَةٍ مِنْ هَذا فَكَشَفنا عَنْكَ غِطَاءَكَ فَبَصَرُكَ الْيَوْمَ حَدِيدٌ
تو از اين حالت غافل بودی و ما پرده را از چشمان تو كنار زديم و امروز چشم تو كاملاً تيزبين است.
حقيقت اعمال خود را به چشم ملكوتی میبیند
در آن لحظه مشاهدات چنان دقيق است كه در روايات، از وقت جان دادن به «عندالمعاينه» هنگام ديدارها ياد شده است،
زيرا در آن لحظه باطن و حقيقت اعمال خود را به چشم ملكوتی میبیند.
وقتی جان مؤمن به گلوگاه رسد
امام صادق علیه السلام در اين زمينه به ابوبصير فرمود:
وقتی جان مؤمن به گلوگاه رسد و هنوز فروغ حياتش پايان نيافته و چراغ زندگیاش به كلی خاموش نشده است،
منزلی را كه در بهشت دارد به او نشان میدهند، از ديدن آن به هيجان میآيد و میگوید:
مرا به دنيا بازگردانيد تا خانوادهام را از آنچه مشاهده میكنم، آگاه سازم.
در پاسخش میگويند:
اين كار ناشدنی است و راه بازگشت وجود ندارد.
مشاهدات و ديدنیهايی از گذشته و آينده خود دارند
بر اين اساس، هنگام مرگ، هم مؤمنان و هم بدكاران، مشاهدات و ديدنیهايی از گذشته و آينده خود دارند.
اين ديدنیها برای انسان به صورت تجسم مال و فرزندان و عمل اوست كه با چشم برزخی میبیند.
ديدنیها و شنيدنیهای هنگام مرگ
ديدنیها و شنيدنیهای هنگام مرگ، برای انسان مؤمن حال خوشی میآورد،
و با رضايت، جان را تسليم فرشتگان میكند، زيرا او به مقام قرب الهی میرسد و در انتظار چنين روزی بوده است.
از اين رو، لحظه جان سپردن برای او بسيار شيرين و فرح بخش است.
تسنيم، جلد۵، صفحه ۵۷۱
کافی، جلد۳، صفحه۱۳۵
سوره ق، آیه۲۲
التماس دعا دارم
https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت افکارواندیشه صحیح مبتنی بر آیات وروایات از انتظار
روز سه شنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت
یاالرحم الراحمین
نگاهی به مشخصات انتظار بزرگ درمنابع روایی
انتظار فرج و آرزو و امید و دلبستن به آینده دو گونه است:
انتظاری که سازنده و نگهدارنده است، تعهد آور است، نیرو آفرین و تحرک بخش است، به گونه ای است که می تواند نوعی عبادت و حق پرستی شمرده شود،
و انتظاری که گناه و ویرانگر است
و انتظاری که گناه است، ویرانگر است اسارت بخش است، فلج کننده است و نوعی "اباحیگری" باید محسوب گردد. این دو نوع انتظار فرج، معلول دو نوع برداشت از ظهور عظیم مهدی موعود است. و این دو نوع برداشت به نوبه خود، از دو نوع بینش درباره تحولات و انقلابات تاریخی ناشی می شود
قيام مهدى، براى حمايت مظلومان
قيام مهدى، براى حمايت مظلومانى است كه استحقاق حمايت دارند... سخن در اين است كه گروه سُعدا و گروه اشقيا هر كدام به نهايت كار خود برسند
خوشبینی به آینده بشریت
آیندهای بس روشن و سعادت بخش و انسانی که در آن شر و فساد از بیخ و بن برکنده خواهد شد در انتظار بشریت است.
پیروزی نهایی عدالت وآزادی برزور واستکبار
پیروزی نهایی صلاح و تقوا و صلح و عدالت و آزادی و صداقت بر زور و استکبار و استعباد و ظلم و اختناق و دجل (دجّالگری و فریب).
حکومت جهانی واحد.
عمران تمام زمین در حدی که نقطه خراب و آباد ناشده باقی نماند.
بلوغ بشریت به خردمندی کامل و پیروی از فکر و ایدئولوژی و آزادی از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایز حیوانی.
حداکثر بهرهگیری از مواهب زمین.
برقراری مساوات کامل میان انسانها در امر ثروت.
منتفی شدن کامل مفاسد اخلاقی از قبیل زنا، ربا، شرب خمر، خیانت، دزدی، آدمکشی و غیره، و خالی شدن روانها از عقدهها و کینهها.
منتفی شدن جنگ و برقراری صلح و صفا و محبت و تعاون.
. سازگاری انسان و طبیعت.
قیام و انقلاب مهدی(ع) از دیدگاه فلسفه تاریخ، ص۵۳-۵۲
التماس دعا دارم
https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق شناخت عظمت وجودی حضرت حق وادب وتواضع درآستان عبودیت
روز چهارشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت
یاحی یاقیوم
نتیجه وآثار هولناک تکبر ورزیدن به خداوند
تکبر زمینه پراکندگی و جدایی
قرآن میفرماید:
"ان الله لا یحب المتکبرین"
یعنی خداوند متکبران را دوست ندارد. آری خداوند تکبر و خود بزرگ بینی را دشمن میدارد، زیرا همچنان که تواضع زمینه دوستی را تشکیل میدهد، تکبر زمینه پراکندگی و جدایی را به وجود میآورد. خداوند در کتاب خود فرموده است « من آنان را که از روی کبر دعوی بزرگی کنند از آیات رحمتم رویگردان کنم.»
علت حقیقی تکبر دربارگاه ربوبی
:1- احساس حقارت و خواری؛ کسی از این احساس برخورداراست سعی میکند با تحمیل کردن خود بر دیگران آن را جبران کند.
2- احساس بزرگی و برتری جویی.
از آن جا که انسان متکبر احساس حقارت و کوچکی میکند، میکوشد با اقدامات مختلف به دیگران ثابت کند که از آنها بزرگتر و برتر است. شاهان و حکمرانان سرکش و مفسد و فرورفته درورطه تکبر و غرور از این قبیل هستند
عاقبت تکبر ورزیدن به آستان الهی
پروردگار عالم در قرآن میفرماید:
"وَ قالَ رَبُّکُمُ ادْعُونی أَسْتَجِبْ لَکُمْ"
پروردگار می گوید من را بخوانید، برای شما استجابت میکنم.
«إِنَّ الَّذینَ یَسْتَکْبِرُونَ عَنْ عِبادَتی سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرینَ»
کسانی که در مقابل پروردگار تکبّر بورزند و مستکبر باشند، با حالت خواری وارد جهنّم میشوند.
منکرین دعا مصداق استکبار ورزیدن بخداوند
یکی از مصادیق استکبار ورزیدن به خداوند ، کسانی هستند که منکر دعا میباشند و آن را دست کم میگیرند به طوری که ریشهی بیاعتنایی به خدا داشته باشد.
یک وقت انسان جاهل است و میگوید دعا یعنی چه؟ اصلاً من دعا نمیکنم.
چنین شخصی مستکبر نیست بلکه نادان و جاهل است.
تکیه براراده خود نتیجه عدم فهم توحید
اما یک وقت کسی حماسهسرایی میکند! میگوید: مگر خدا عقل نداده است؟ مگر ارادههای آهنین نداده است؟ چنین میکنم، چنان میکنم، به دعا نیازی ندارم!
این استکبار ورزیدن است و منجر میشود به:
«سَیَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ داخِرینَ»
چنین افرادی با خواری وارد جهنّم میشوند.
تواضع امیرالمؤمنین(ع)درمقابل خداوند
کدام اراده از ارادهی امیرالمؤمنین(ع) آهنینتر است؟
کدام روح از روح آن بزرگوار قویتر است؟ امیرالمومنین (ع) همیشه دست به دعا بر میداشتند.
انسان هیچ وقت از ربّ العالمین بی نیاز نمیشود.
هر نعمتی که خداوند در دست ما قرار میدهد خودِ خداوند سببساز و مؤثّر آن نعمتها است و الّا اگر آن سببیّت را بردارد هیچ نخواهد بود.
سوره نمل آیه 22
سوره اعراف آیه ۱۴۶
التماس دعا دارم
https://eitaa.com/haj_razavi
23.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 مصاحبه اختصاصی بسیج با ریس مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در تشریح طرح ها و کمیسیون های این مجمع در اردوی راهیان مکتب شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی
https://eitaa.com/MNT_QOM
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم
باسلام وادب خدمت باسعادت عزيزان وتوفیق برخورداری از معارف وحکمتهای دینی وعمل به آنها
روز پنجشنبه شمابزرگواران صاحبدل وبااخلاص همراه باسلامتی وعمرباعزت
لاإله الاالله الملک الحق المبین
روزى از سوى خداى متعال براى هركس مقدر شده و تلاشهاى زياد براى فراتر از آن رفتن سودى ندارد
چه بسا نعمت داده شده اى كه گرفتار عذاب شود
امیرالمومنین علیهالسلام مى فرماید:
وَ رُبَّ مُنْعَمٍ عَلَيْهِ مُسْتَدْرَجٌ بِالنُّعْمَى، وَ رُبَّ مُبْتَلًى مَصْنُوعٌ لَهُ بِالْبَلْوَى؛ فَزِدْ أَيُّهَا الْمُسْتَنْفِعُ [الْمُسْتَمِعُ] فِي شُكْرِكَ، وَ قَصِّرْ مِنْ عَجَلَتِكَ، وَ قِفْ عِنْدَ مُنْتَهَى رِزْقِكَ.
چه بسا نعمت داده شده اى كه گرفتار عذاب شود، و بسا گرفتارى كه در گرفتارى ساخته شده و آزمايش گردد، پس اى كسى كه از اين گفتار بهرمند مى شوى، بر شكر گزارى بيفزاى، و از شتاب بى جا دست بردار، و به روزى رسيده قناعت كن.
ظلم ظالمان سبب می شود افرادى حق ديگران را غصب كنند
روزى از سوى خداى متعال براى هركس مقدر شده و تلاشهاى زياد براى فراتر از آن رفتن سودى ندارد وبه عكس افراد ضعيف نيز روزى مقدرشان از سوى خداوند مى رسد. البته ممكن است ظلم ظالمان سبب شود افرادى حق ديگران را غصب كنند وافرادى از گرسنگى بميرند. اين خود امتحان الهى است كه در دنيا مقرر شده است.
خداوند نعمت هاى زيادى به طغيان گران میدهد واین وسیله عذاب آنهاست
اضافه بر اين، گاه مى شود ـ مطابق آنچه در ذيل گفتار حكيمانه بالا آمد ـ خداوند نعمت هاى زيادى به افرادى كه طغيان و سركشى را از حد گذرانده اند مى دهد تا مست نعمت و غرق عيش و نوش شوند، ناگهان آنها را از ايشان مى گيرد تا عذابشان دردناكتر باشد؛
عذاب استدراجى در قرآن چیست
همانگونه كه در آيه شريفه 44 از سوره «انعام» آمده است:
«(فَلَمَّا نَسُوا مَا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنَا عَلَيْهِمْ أَبْوَابَ كُلِّ شَىْءٍ حَتَّى إِذَا فَرِحُوا بِمَا أُوتُوا أَخَذْنَاهُمْ بَغْتَةً فَإِذَا هُمْ مُّبْلِسُونَ
هنگامى كه (اندرزها سودى نبخشيد، و) آنچه را به آنها يادآورى شده بود فراموش كردند، درهاى همه چيز را به روى آنها گشوديم؛ تا (كاملاً) خوشحال شدند ناگهان آنها را گرفتيم (و سخت مجازات كرديم)؛ در اين هنگام، همگى مأيوس شدند؛ درست همانند كسى كه از درختى غاصبانه بالا مى رود كه هرچه بالاتر برود سقوطش از فراز درخت دردناكتر و شكننده تر است. اين همان چيزى است كه به عنوان عذاب استدراجى در قرآن و روايات منعكس شده است.
چه بسا صاحب نعمتى كه فريب نعمت خود خورد
چه بسا صاحب نعمتى كه فريب نعمت خود خورد و اندك اندك راه عذابى الهى پويد و بسا مبتلايى كه خداوند بيازمايدش تا نعمتى دهد.
پس، اى شنونده، بر سپاسگزاريت بيفزاى و از شتابكارى خود بكاه و به آنچه تو را روزى داده، خرسند باش و بيش مخواه
به عكس افرادى هستند كه خداوند روزى آنها را محدود مى كند تا صحنه آزمايش الهى كه موجب ترفيع مقام آنهاست فراهم گردد.
سوره انعام آیه ۴۴
نهجالبلاغه حکمت ۲۷۲
التماس دعا دارم