#یادداشت_تحلیلی
🕎 فروپاشی؛ سرنوشت محتوم رژیم اشغالگر
📝 حمید خوشآیند
✅ متغیرهای متعددی از دو ناحیه «درونی» و «بیرونی» وجود دارد که نشان میدهد، رژیم نژادپرست صهیونیستی با چالشهای موجودیتی متعددی مواجه شده است:
1⃣ _ کاهش انسجام داخلی، بیثباتی و آشفتگی نظام سیاسی، بحرانهای اقتصادی، هرجومرج، گسست و شکافهایی که رژیم اشغالگر قدس با آن مواجه است.
2⃣ _گسترش عملیاتهای راهبردی مقاومت اسلامی در سرزمینهای اشغالی که عملاً این رژیم را با یک تهدید موجودیتی واقعی مواجه کرده است.
3⃣ _ عادیسازی روابط رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی که اگرچه در کوتاهمدت یک امتیاز تلقی میشود، اما با توجه به مخالفت افکار عمومی جهان اسلام، قطعاً در میان مدت و بلندمدت، پیامدهای بزرگی برای رژیم صهیونیستی خواهد داشت.
4⃣ _ عدم برخورداری رژیم صهیونیستی از عمق استراتژیکی، یک پاشنه آشیل جدی در نبردهای این رژیم با مقاومت اسلامی محسوب میشود. ابعاد مرزهای فلسطین اشغالی حداکثر ۱۳۷ کیلومتر است و به این ترتیب جبهه داخلی رژیم صهیونیستی و تأسیسات حساس آن، فاصله زیادی با مرزها ندارد و این جبهه اولین منطقهای است که در جنگ احتمالی، هدف موشکها قرار خواهد گرفت.
✅ نکته پایانی اینکه، حیات و بقای رژیم صهیونیستی به چیزی جز «نژادپرستی» که دربرگیرنده مجموعهای از رفتارهای تروریستی، خشن، نسلکشی، سلطهجویانه، بحرانآفرین، جنایات سازمانیافته علیه بشریت و اشغالگری بنا نشده است. با توجه به اینکه رژیمهای آپارتاید به سرنوشت مشترکی مبتلا شده و از صحنه روزگار محو میشوند؛ همچنان که درباره رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی دیدیم، رژیم آپارتاید صهیونیستی نیز قطعاً به همان «سرنوشت محتوم» آفریقای جنوبی دچار شده و موجودیت آن در تمام ابعاد وجودی از بین خواهد رفت.
#ثامن_21
#فلسطین
#روشنگری
چرایی تداوم مشکلات اقتصاد.m4a
8.37M
🍃🌹🍃
📢#شبهه : این دولت هم نمیخواهد مشکلات اقتصادی را حل کند⁉️
#پاسخ را میشنویم
🎙کارشناس: محمدحسین دادخواه
#روشنگری
#ثامن
#جهاد_تبیین
ایتا و روبیکا
@ahlolbasar
قالیباف وموضع ما.m4a
13.1M
🍃🌹🍃
📢#پرسش: در قضیه اخیر خانواده قالیباف چه موضعی درست است ⁉️
#پاسخ را میشنویم
🎙کارشناس: محمدحسین دادخواه
#روشنگری
#ثامن
#جهاد_تبیین
ایتا و روبیکا
@ahlolbasar
🗒#یادداشت_تحلیلی
🖋بگو، مردم چه میخواهند؟
اسرائیل مرکز کفر و ظلم است و فلسطین، اوج مظلومیت یک ملت و اما انقلاب اسلامی، یک هویت کاملا مستقل که حیاتش را در مبارزه با ظالم و حمایت از مظلوم میداند. بدانید آن روز که مقاومت و مبارزه از انقلاب اسلامی گرفته شد، دیگر انقلاب، انقلاب نیست.
انقلاب برای ماندنش ملزم به مبارزه است. مبارزه با آدمخوارها، مبارزه با خوکصفتها، مبارزه با لاشخورها. هزینهی مبارزه و مقاومت هم خیلی کمتر از سازش و وادادگی است. ببینید آنانکه سازش کردند، کجا هستند و چه دارند؟ تو برادری که یا از روی جهالت و یا از سر خیانت، جمهوری اسلامی را متهم به بحرانآفرینیهایِ هزینهآورِ غیرمعقول میکنی، خب چشمانت را باز کن و ببین اگر مقاومت و ایستادگی نباشد، ذلت و حقارت و وابستگی و بیچارگی و بیهویتی خواهد بود. تو میگویی مردم این مقاومت ۴۳ ساله را نمیخواهند، خب بگو مردم چه میخواهند؟ مردم تحقیر را میخواهند؟ وابستگی را میخواهند؟ ذلت را میخواهند؟ توسری خوردن را میخواهند؟ کور بودی! ندیدی زیر تابوت سردار فاتحشان چگونه قیام کردند؟ ندیدی عالم را مبهوت کردند آنگاه که در فراق حاج قاسم همچون مادر جوان از دست داده، نوحه میکردند؟ آن وقت این مردم خستهاند؟ خسته تویی! آنانکه از ایستادگی خسته شدهاند همان "اشباهالرجال"ی هستند که از ترس کمشدن آذوقهشان حاضرند شرفشان را به ثمن بخس بفروشند. نمیفهمند که اتفاقا سرچشمه مشکلات معیشتی و اقتصادیمان هم همین وادادگی و بیعرضگی بوده. آنوقت که رهبر انقلاب فرمود همهی اقتصاد را بند به مذاکره با بدعهدهای جنتلمن نکنید، بیعرضهها گفتند ما زبان دنیا را بلد هستیم، بگذارید کارمان را انجام دهیم، رفتند. بله رفتند و دست از پا درازتر برگشتند. به زندگی مردم گند زدند، میدانید چرا؟ چون واداده بودند، عرضهی ایستادگی نداشتند. پولها را خرج کردند، اسراف کردند، پولپاشی کردند، و خسارت محض را به مردم تحمیل کردند. حالا سؤال من این است که چه کسانی بیچارگی را به مردم تحمیل میکنند؟ وادادگان یا مجاهدان؟ بهخدا اقتصاد هم مجاهد میخواهد، سلیمانی میخواهد. سیاست هم. حاجقاسمها هرکجا باشند، آنجا را آباد میکنند. بخوان. بخوان داستان "سرباز قاسم" را، آن وقت که به دخترش نوشت:
"دخترم خیلی خستهام. سی سال است که نخوابیدهام اما دیگر نمیخواهم بخوابم. من در چشمان خود نمک میریزم که پلکهایم جرأت بر هم آمدن نداشته باشد تا نکند در غفلت من آن طفل بیپناه را سر ببرند. وقتی فکر میکنم آن دختر هراسان تویی، نرجس است، زینب است و آن نوجوان و جوان در مسلخ خوابانده که در حال سربریدهشدن است حسینم و رضایم است از من چه توقعی دارید؟ نظارهگر باشم، بیخیال باشم، تاجر باشم؟ نه من نمیتوانم اینگونه زندگی بکنم."
میدانی! نه اینکه عرضه ندارند مثل حاج قاسم باشند، بالکل صورت مسأله را پاک میکنند. نمیتوانند بجنگند، میگویند مردم خستهاند. آری مردم خستهاند، از شماها خستهاند، بیزارند، متنفرند، حالشان از آدمهای بیخاصیتِ ورّاج بهم میخورد. از بیعرضههایی که فقط نِق میزنند بدشان میآید. از همینها بپرسید برای مردمی که سنگشان را به سینه میزنید چه کردید؟ چه دادید؟ آبرو دادید؟ پول دادید؟ خواب و خوراک دادید؟ از رفاه و خوشیتان گذشتید؟ نه والله.
#فلسطین
#ثامن21
@ahlolbasar
#یادداشت_تحلیلی
🌹فلسطین؛ راه مبارزه روشن است
🔹[۱]. ۱۲۵سال پیش بود؛ آن وقتی که در سال ۱۸۹۷ در کنگره باسل سوئیس طرحی تصویب شد که از آن جنبش ملّی یهود یا همان صهیونیسم سربرآورد. از آن به بعد بود که یهود مجال یافت که در پی سرزمینی باشد تا بساط یهودیان را آنجا پهن کند که این امر پس از خلع امپراطور عثمانی، در جهت مهاجرت یهود به فلسطین هموار شد. اما یکباره و بهراحتی نبود، ۵۰سال زمینهسازی و تمهیدات نیاز داشت. به هر روی، با گستردن بساط تجاوز یهودیان در فلسطین، بذر دشمنی با آنان روزبهروز تناورتر شد.
🔹[۲]. تقدسی که همه ادیان یهودیت، مسیحیت و اسلام بر قدس و فلسطین قائل هستند، از آن جهت است که این شهر میزبان حکومت داوود و سلیمان علیهمالسّلام، محل رسالت عیسی علیهالسّلام، مرکز معراج پیامبر صلیاللهعلیهوآله و نخست قبله مسلمانان و موحدین است. از این رو، هیچ یک از ادیان نمیتواند نسبت به سرنوشت آن بیتفاوت باشد.
🔹[۳]. ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به الگویی برای «مبارزه و درهمکوبنده استکبار» به همه ملل مستضعف و زیرستم معرفی شد. افزون بر این، تنها هفتماه پس از رویکارآمدن نظام جمهوری اسلامی بود که امام خمینی رحمهالله با اعلان «روز جهانی قدس» مسلمانان و آزادگان عالم را متوجه جایگاه قدس و خطر صهیونیسم کرد. به این ترتیب، نخستین بارقههای آن در تشکیل جنبش جهاد اسلامی در فلسطین و روشن شدن نور امید در دل مظلومان عالم مشاهده شد.
🔹[۴]. جمهوری اسلامی ایران طی ۴۳سال «رشد و بالندگی» و «ایستادگی ومقاومت»، هیمنه همه استکبار و رژیم صهیونیستی را در هم شکسته و به قدرتی فرامنطقهای و جهانی تبدیل شده است. همین امر رژیم صهیونیستی را به معنای واقعی کلمه «ذلّه» کرده و آن را در بنبستی گیرانداخته است که نه راه پیش دارد و نه راه پس. از سوی دیگر، جوانان و مبارزان فلسطینی، با الگوگیری از ایران، راه مبارزه را روشن میبینند؛ گواه این مدعا را میتوان به نقل از شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی در سخن شائول موفاز، وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی یافت که اذعان کرد، «این رژیم، بازدارنگی خود را در شهر جنین از دست داده است»(کیهان؛ ۲۲فروردین۱۴۰۱). بنابراین، شنیدن طنین «ایولا»ی ایرانی در قدس شریف شگفتآور نخواهد بود، همچنانکه فلسطینیان را مایه شور و شعف و قوت و صهیونیستها را سبب رعب خواهد شد.
🔹[۵]. در نهایت باید گفت راهحل مسئله فلسطینیان، مذاکره و گفتوگو نیست؛ چراکه موجودیتی برای صهیونیست به رسمیت شناخته نشده است تا گفتوگویی منعقد شود. بنابراین، سه راهحل را میتوان برای فلسطینیان در نظر گرفت، اول، راهبرد مقاومتی است که امام خمینی رحمهالله فرمود: نابودی اسرائیل جز از طریق مسلسلهای متکی بر ایمان حاصل نمیشود. دوم، برگزاری رفراندوم بین ساکنان اصلی فلسطین، تا آوارگان فلسطینی برگردند و یهودیان مهاجر به موطن قبلی خود اخراج شوند. سوم، تسلیح فلسطینان که همه اینها نیازمند حمایت و پشتیبانی از سوی دولتها و امتهای عربی و اسلامی است.
✍ راضیه شعبان
مجموعهی تبیین منظومه فکری رهبری
#فلسطین
#ثامن21