eitaa logo
استاد مریم حاجی‌عبدالباقی🍃
610 دنبال‌کننده
230 عکس
145 ویدیو
4 فایل
بسم‌الله الرحمن الرحیم🌼 تنها کانال رسمی 📿خانم دکتر مریم حاجی عبدالباقی📿 که توسط شاگردان ایشان اداره می شود.🍃 اینستاگرام: https://www.instagram.com/tv/CVw72bFoM6u/?utm_m ارتباط با ادمین کانال: @montazerenoor110 🍃⚘
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
AUD-20210704-WA0040.mp3
4.48M
💥آموزش عربی💥 ✅ الدرس الخامس عشر ☝️☝️دستور زبان ۵۲و۵۳و۵۴و۵۵ از درس پانزدهم☝️☝️ https://eitaa.com/hajiabdolbaghi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تمرین اول درس پانزدهم صفحه ۱۰۱، ۱۰۲ جمله های زیر را اعراب گذاری و ترجمه کنید، ۱- قالَ احمدُ مرةً لاُمّهِ إنَّ قميصَهُ وسِخٌ و لكنَّ الاختَ لا تغسِلُه. *یکبار احمد به مادرش گفت پیراهنش کثیف است ولی ( اما) خواهرش آن را نمی شوید* ۲-لمّا عادتْ مريمُ إلي البيتِ لاحظتْ أنَّ احمدَ قد غسَلَ ملابِسَه و هو جالسٌ علي الارضِ ينظرُ إليها و يقول: لماذا لا تغسِلُ مريمُ ملابسي؟ *وقتی ( زمانیکه) مریم به خانه بازگشت ملاحظه کرد که احمد لباسهایش را شسته است و در حالیکه روی زمین نسشته به او نگاه میکند و می گوید ؛ مریم چرا لباسهای مرا نمی شویی؟* ۳- احمدُ وعَدَ اختَه بأمرٍ بسيطٍ ثمَّ نفَّذَ وعدَهُ. *احمد برای( انجام) یک کار ساده ای به خواهرش وعده داد سپس به وعده اش عمل کرد، ( وعده اش را اجرا کرد).* ۴-اخذَ احمدُ الرسالةَ و وضعَها في غلافٍ و ارسلَها إلي عنوانِ مريمَ في طَهرانَ. *احمد نامه را گرفت و آن را در پاکت گذاشت و آن را به آدرس مریم در تهران فرستاد.* ۴-وصَلتْ الرسالةُ إلي مريمَ بعدَ اسبوعٍ. *نامه بعد از یک هفته به دست مریم رسید.* ۵-ألصقتْ مريمُ طابعاً علي رسالتِها و سلَّمَتْها للبريدِ. *مریم تمبری روی نامه اش چسباند و آن را به پست تحویل داد.* ۶-لكنَّ الرسالةَ عادتْ إلي مُرسِلِها. اما نامه به فرستنده ی آن بازگشت.
AUD-20210707-WA0109.opus
1.12M
صوت تمرین اول درس پانزدهم ☝️
تمرین سوم درس پانزدهم صفحه ۱۰۲: ۱- نظرَ احمدُ في القميصِ الوَسِخِ. ٢- وجدَ احمدُ أنَّ قميصَه وسخٌ. ٣- نعم ٤- قال احمدُ بكلِ مَحبةٍ و حنانٍ. ٥-نعم، سألَ منْ يغسِله لي. ٦- لا ، لا تغسلُ مريمُ قميصَ احمدَ. ٧- لأنها كسولةٌ. ٨- نعم. ٩- نعم ، اغسل قميصي عادةً. ١٠-نعم يجدُ احمدُ اختَهُ كسولةٌ. ١١-كان احمدُ غارقاً في افكارِهِ. ١٢- نعم ، سألتْ مريمُ عن حالِ احمدَ. ١٣- لا ، ما سألتْ. ١٤- لا ١٥- يخرجُ أحمدُ من البيتِ ١٦- كتبتْ مريمُ الرسالةَ لصديقتِها. ١٧- نعم يعدُ احمدُ. ١٨- يقولُ احمدُ لمريمَ طبعاً. ١٩- يضعُ احمدُ الرسالةَ في حقيبتِه. ٢٠- يصلُ احمدٌ إلي الكليةِ قبلَ الساعةِالثامنةِ . ٢١- يضعُ الرسالةَ في الظرفِ و يكتبُ عليه : إلي الصديقةِ العزيزةِ مريمَ. ٢٢- لا ٢٣- لانّ احمدَ يكتب علي الظرفِ عنوانَ مريمَ.
AUD-20210707-WA0110.opus
2.19M
صوت پاسخ سوال ۳ ☝️☝️☝️
نکته: پاسخ سوال ۱۰ وجد دو مفعولی است لذا مفعول دوم آن کسولةً می باشد و منصوب ☝️☝️☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا