✍باز شدن باب قرب و معرفت الهی
🔹هرحقی از دیگران بر گردنت باشد،
تا ادا نکنی باب قرب و معرفت باز نمیشود. خداوند رضایتش را در رضایت مردم قرار داده.
▪️علامه قاضی رحمة الله علیه
@hakim_alahe
✍️با حسن ظن به حوادث بنگریم
🔹️ﺍﻋﺘﻘﺎﺩ ﺑﻪ ﺗﻘﺪﯾﺮﺍﺕ ﺍﻟﻬﯽ، ﺯﻣﯿﻨﻪ ﻫﺎﯼ ﺧﯿﺮﯼ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﻧﺴﺎﻧﻬﺎ ﻓﺮﺍﻫﻢ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ . ﺑﺴﯿﺎﺭﯼ ﺍﺯ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﮐﻪ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﻣﺎ ﺍﺗﻔﺎﻕ ﻣﯽ ﺍﻓﺘﺪ، ﻣﻮﺟﺐ ﺧﯿﺮ ﻭ ﺻﻼﺡ ﻣﺎﺳﺖ، ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺩﺭ ﻇﺎﻫﺮ ﺗﻠﺦ ﻭ ﻧﺎﮔﻮﺍﺭ ﺑﺎﺷﺪ . ﻋﻤﺪﻩ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺑﺎ ﺣﺴﻦ ﻇﻦ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﺑﻨﮕﺮﯾﻢ . ﺍﮔﺮ ﺣﺴﻦ ﻇﻦ ﺑﻪ ﻣﺼﺎﺋﺐ ﻭ ﺑﻼﻫﺎ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﯿﻢ، ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺧﯿﺮﯼ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻭ ﻓﺮﺍﻭﺍﻧﺘﺮ ﺑﺮﺍﯾﻤﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﻣﯽ ﺩﻫﺪ، ﺧﯿﺮﯼ ﮐﻪ ﻓﮑﺮﺵ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﮐﻨﯿﻢ ﻭ ﺑﺎﻭﺭﺵ ﻧﺪﺍﺭﯾﻢ .
▪️آیتالله بهاءالدینی رحمةاللهعلیه
@hakim_alahe
5.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍وسعت دادن وقت
🔹اگه اروپاییها اینو بلد باشن، کتابش میکنن!
🎥آیت الله فاطمی نیا رحمة الله علیه
@hakim_alahe
✍️موحد کیست
🔹️ ﻣﻮﻻ ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ علیه السلام ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ: ﻧﻤﯽ ﺑﯿﻨﻢ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻣﮕﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻗﺒﻞ ﻭ ﺑﻌﺪ ﻭ ﺑﺎ ﺁﻥ ﭼﯿﺰ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﻢ » . ﻗﺪﺭﺕ ﺩﺭ ﻫﺮ ﻣﻮﺟﻮﺩﯼ ﮐﻪ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﺪ ﻗﺪﺭﺕ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﺪ، ﺭﺍﺳﺘﯽ ﺁﺩﻣﯽ ﮐﻪ « ﻣﻮﺣﺪ » ﻣﯽ ﺷﻮﺩ ﺑﻬﺠﺖ ﻭ ﺭﺿﺎﯼ ﻗﻠﺒﯽ ﻧﺼﯿﺒﺶ ﻣﯽ ﺷﻮﺩ، ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﺩﻟﺨﻮﺵ ﻭ ﺍﺯ ﻏﯿﺮ ﺧﺪﺍ ﮐﻨﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ، ﺩﯾﮕﺮ ﺍﺯ ﻓﻘﺮ ﻭ ﮔﺮﻓﺘﺎﺭﯼ، ﺍﺯ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﻭ ﺁﯾﻨﺪﻩ ﺑﺎﮐﯽ ﻧﺪﺍﺭﺩ، « ﺗﺮﺱ ﻭ ﺍﻧﺪﻭﻫﯽ ﺑﺮ ﺍﻭﻟﯿﺎﺀ ﺧﺪﺍ ﻧﯿﺴﺖ » ﭼﻮﻥ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺑﺮﺍﯾﺸﺎﻥ ﮐﺸﻒ ﺷﺪﻩ، ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﮐﻪ «ﻫﻮاﻟﻐﻨﯽ » ، ﻏﻨﯽّ ﻣﻄﻠﻖ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻏﻨﺎ ﺩﻫﺪ، ﻭ ﻋﺰﯾﺰ ﻣﻄﻠﻖ ﺧﺪﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺮ ﮐﺲ ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻋﺰﺕ ﺩﻫﺪ، ﮐﻪ ﺍﻫﻞ ﺍﯾﻤﺎﻧﻨﺪ . ﻣﻨﺎﻓﻖ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﻋﺰﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻏﯿﺮ ﺧﺪﺍ ﻣﯽ ﺑﯿﻨﺪ. ﺩﯾﮕﺮ «ﻣﻮﺣّﺪ» ﺍﺯ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ باکی ﻧﺪﺍﺭﺩ.
▪️آیت الله شهید دستغیب رحمةاللهعلیه
📚«پای درس عارفان »
@hakim_alahe
هدایت شده از اتحاد ملت
🔻پاسخ به یک شبهه خطرناک🔻
✍یکی از شبهات متداول در موضوع امر به معروف و نهی از منکر اینه :
🔹در فقه گفته شده که نهی از منکر با داشتن شروطی واجبه از جمله :
۱_احتمال تاثیر گذاری وجود داشته باشد
۲_خطر جانی یا مالی یا رفتن آبرو نداشته باشد.
🔹خب در موضوعی مثل #حجاب و نسبت به مکشفه ها و مخصوصا کسانی که خود را #سلیطه مینامند هیچ کدام از این دو شرط صادق نیست در نتیجه نهی از منکر واجب نیست.
🔹پاسخ :با این حساب قیام حسین بن علی که به فرموده ی خودشون به منظور امر به معروف و نهی از منکر بود اشتباه بوده است چرا که هم احتمال تاثیر گذاری وجود نداشت و هم خطر جانی داشت.و امام از اول هم هر دو مورد رو میدونست.
🔹باید دانست که این دو شرط در مسائلی هستند که ریشه ی دین رو نمیزنن و در مسائلی که اصل دین رو هدف گرفتن این دو شرط غیر معتبر هستند و باید جان و مال و ابرو رو در کف دست گذاشت و دفاع کرد.
🔹به همین دلیل در مراجرای کربلا امام جان و مال و ابرو رو در کف دست گذاشت و قیام کرد حتی با تعداد نفرات اندک
🔹خب همونجور که مستحضر هستید یکی از پایه های اصلی دین، حجاب هست.
┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄
📡 پایگاه تحلیلی_خبری اتحاد ملت👇
🇮🇷 @etehad_melat
عارف و حکیم
🔻پاسخ به یک شبهه خطرناک🔻 ✍یکی از شبهات متداول در موضوع امر به معروف و نهی از منکر اینه : 🔹در فقه گ
✍البته باید توجه داشت هر کس در سطح و حد خود وظیفه دارد و نباید درگیری های اجتماعی درست کرد که دشمن از آن سوء استفاده کنه بعضی وقتا با یک اخم بجا وظیفه ی خودمون رو انجام دادیم خیلی جاها که فقط راه رفتن افراد مذهبی با سر و شکل مذهبی گره های زیادی رو باز میکنه.
🔹خدا رو شاهد میگیرم خیلی جاها که میرم افراد مکشفه و حتی بد حجاب فقط با دیدن قیافه مذهبی خودشون رو جمع میکنن و روسری رو سر میکنن .
🔹هر کس در حد خودش وظیفه داره بعضی وقتا با صحبت کردن بعضی وقتا با یک اخم بعضی وقتا با غره چشم ...وظیفه ی مردمی که قانون دستشون و پشتشون نیست فعلا در همین حد هست خیلی از مسائل بر عهده قوای سه گانه هست که متاسفانه وظایفشون رو به درستی انجام نمیدن
┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄
📡 پایگاه تحلیلی_خبری اتحاد ملت👇
🇮🇷 @etehad_melat
✍اجابت قبل از دعا
🔹اجابت قبل از دعاست. یک وقت نگویید هرچه دعا می کنیم مستجاب نمیشود. اگر خدا نمیخواست شما نمیتوانستید دعا کنید. وقتی با حال دعا با خدا حرف میزنیم، این را خدا خواسته که نصیب ما شده است.
📚 طوبای محبّت، ج۲، ص ۹۶
▪️حاج میرزا اسماعیل دولابی
@hakim_alahe
✍ ادب کردن زبان!
🔹سالک باید در همه خیرات جد و کوششی داشته مخصوصا اهتمامی در تأدیب زبانش نماید که هیچ یک از اعضاء به درجه آن لازم الرعایه و صعب التادیب و العلاج نیست.
▪️آیةالله حاج میرزا جواد ملکی تبریزی
📚«رسالۀ لقاء الله» ص۱۱۰
@hakim_alahe
✍️نشانه ی مومن بودن مردم یک شهر
🔹️روزی شخصی از مرحوم آیت الله شیخ بهاءالدین شریعت شوشتری پرسید: نشانه ی مومن بودن مردم یک شهر چیست؟ ایشان پاسخ دادند: «نشانه ی مومن بودن این نیست که ببینیم افراد بیشتری تسبیح به دست دارند و ذکر می گویند، یا اینکه افراد زیادی به مسجد می آیند. نشانه ی مومن بودن مردم یک شهر را در بازار آن باید جستجو کرد؛ اگر قیمت یک کالای مشخص، در اول ، وسط و آخر بازار یکسان و منصفانه بود، مردم ان شهر مومن هستند».
📚خاطرات و کراماتی از خاندان شیخ شوشتری
@hakim_alahe
✍آثار نماز شب در دنیا...
1️⃣حفظ از گناه
2️⃣ریزش گناهان
3️⃣رفع مشکلات و گرفتاریها
4️⃣نورانیت و زیبایی صورت
5️⃣به اجابت رسیدن دعا
6️⃣درمان بیماریها
7️⃣زیاد شدن روزی
🔹و مهمتر از همه اینکه، انسان در اثر خلوت با خدا و نمازشب به آرامش زیادی می رسد.
▪️علامه طباطبایی رحمة الله علیه
@hakim_alahe
✍دوری از برکات اخروی و دنیوی
🔹 این مطلب باید برای اهل ایمان مجسّم شود و یقین کنند که دوری از کسانی که خداوند متعال امر فرموده با آنها باشیم [اهلبیت علیهمالسلام] موجب دوری ما از جمیع برکات دنیویه و اخرویه است!
📚 حضرت حجت، ص١۴۵
▪️آیتالله بهجت قدسسره
▪️هفتم صفر، سالروز شهادت مظلومانه و جانسوز کریم اهلبیت، امام حسن مجتبی علیهالسلام [به روایتی] تسلیت باد
@hakim_alahe
هدایت شده از اتحاد ملت
✍نکته ای در باب سواد رسانه:
▪️انسان موجودی اجتماعیست.
🔹قطعا شما هم این جمله را شنیدید. این جمله پاسخ جامعه شناسان در مقابل یک پرسش اساسیت :انسان چیست ؟
🔹برای انسان در علوم مختلف تعاریف متفاوتی هست،در علم جامعه شناسی هم در پاسخ به این سوال گفته اند :انسان موجودی اجتماعیست.
🔹یعنی اینکه یکی از بروز و ظهورات انسان،اجتماعی بودن،ارتباط با بقیه و به صورت کلی زندگی در اجتماع هست.
🔹اما باید دانست اجتماعی بودن و در اجتماع زندگی کردن فی نفسه مطلوب نیست و اجتماعی بودنی خوب است که باعث رشد و پرورش انسان باشد و اون رو به اهدافی که خداوند متعال برایش مشخص کرده نزدیک کند از همین رو پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند:همنشین خوب بهتر از تنهایی و تنهایی بهتر از همنشین بد است و به همین دلیل است که در آیات و روایات فرموده اند که در اجتماعی که محل گناه هست نمونید و در قیامت در جواب کسانی که میگویند همه اجتماع ما دچار گناه بود برای همین ما هم گناهکار شدیم میگویند آیا زمین خدا فراخ نبود ؟چرا کوچ نکردید؟.
🔹حضور در فضای مجازی هم یک نوع حضور در اجتماع و به عبارتی یک نوع زندگی اجتماعی هست.
🔹همانطور که فضای اجتماعی حقیقی مطلوبیت فی نفسه نداره فضای مجازی هم به همین شکله و نباید در فضای مجازی که مسموم هست وارد شد. اجتماعِ فضای مجازی در صورتی خوب است که باعث رشد و نزدیک شد به اهداف خلقت باشد و گرنه باعث خسران است.
🔹قرآن در این مورد میفرمایند:فَلْیَنظُرِ الْإِنسَانُ إِلَىٰ طَعَامِهِ»؛ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺑﺎﻳﺪ ﺑﻪ ﺧﻮﺭﺍﮎ ﺧﻮﺩ ﺧﻮﺏ ﻧﮕﺎﻩ ﻛﻨﺪ.امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه میفرمایند:عِلْمُهُ الَّذِی یَأْخُذُهُ مِمَّنْ یَأْخُذُه»؛ یعنی دانشى را که میآموزد، مواظب باشد از چه کسى فرامیگیرد.
#ادامه_دارد
┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄┄
📡 پایگاه تحلیلی_خبری اتحاد ملت👇
🇮🇷 @etehad_melat