eitaa logo
جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها
7.4هزار دنبال‌کننده
18.4هزار عکس
8.7هزار ویدیو
222 فایل
رصدها و ارتباط با مسؤول جنبش، فقط در تلگرام: T.me/h_info شعارجنبش: «حلال‌زادگی مهمترین مؤلفه تمدن‌سازی نوین اسلامی» t.me/halalzadeha instagram.com/halalzadeha3 youtube.com/c/halalzadeha1 twitter.com/halalzadeha eitaa.ir/halalzadeha
مشاهده در ایتا
دانلود
✌️ گوشه‌ای از اقدامات و فعالیت‌های جنبش در شهرهای مختلف کشور که با کمک‌های مردمی انجام شده را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید... ✅ صندوق تأمین هزینه‌های جاری جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها برای بسط و حفظ حلال‌زادگی در جهان 💳 از طریق شماره عابربانک کمک‌های مردمی اقدام کنید: ۶۰۳۷۶۹۷۴۷۶۹۹۷۲۷۲ به نام محمد سلیمی 👈 آخرین جزئیات گزارش هزینه‌کردها در کانال زیر قابل مشاهده است 🌿 صندوق برکت جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها ✌️ @sbhalalzadeha
🔻‏طرف از زن خودش برای جمع کردن رأی استفاده ابزاری می‌کنه! ⭕️ همین کافیه برای شناخت تفکراتش نسبت به تمام زنان جامعه 💬 👈 محمد پازوکی ۱۴۰۰ ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
https://t.me/salehaat/547 🌀 در رکاب آزادی ۱/۴ 🔻 به بهانه‌ی سوم ژوئن، دوچرخه 🔸اگر تصور می‌کنید دیدگاه‌های فمینیست‌های ایرانی از فضا می‌آید و پشتوانه و تجربه‌ای در جهان پشتش نیست! 🔸اگر برایتان سؤال است چرا دوچرخه؟ 🔸مگر دوچرخه می‌تواند چه کمکی به جنبش فمینیسم کند! 👈این متن را بخوانید. . 🔺در میان عوام، فمینیسم جنبشی است به دنبال حقوق زنان و هرکسی در هرکجای جهان با هر پشتوانه ایدئولوژیک از حقوق زنان گفت یعنی فمینیست است! درصورتی‌که این تصور سطحی و از روی ساده‌انگاری است. 🔺فمینیسم دارای فلسفه و اهداف ویژه‌ای است که در همه کشورها برای پیاده‌سازی آن تلاش می‌کند. فمینیسم روش‌ها و مطالباتی ثابت دارد که از طریق آن‌ها به نتایج مدنظر خود دست می‌یابد. ▫️بگذارید موضوع را با یک مثال کمی ملموس‌تر کنم. 🎞خانم استیسی در انیمیشن آن‌شرلی را به خاطر دارید؟ و یا اخیراً سریال‌هایی که از آن ساخته‌شده است؟ 🚲خانم معلمی مدرن و مجرد که با دوچرخه به مدرسه می‌آمد! و اهالی اَوِن‌لی از نوع رفت‌وآمد و پوشش او متعجب بودند و دیدگاه‌های جدید خانم استیسی را تهدیدی برای سنت شهر کوچکشان می‌دانند؛ و درنهایت برای اخراج او از مدرسه جلسه‌ای می‌گذارند اما خانم استیسی در آن مدرسه ماندگار می‌شود. 🏞این تصویر که بارها در انیمیشن‌ها و فیلم‌های ان‌شرلی ارائه شد، نمادی از تغییر زنان به عنوان یکی از دستاوردهای فمینیسم در آن دوره زمانی است. ادامه دارد... 🔻 ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها
🌀 در رکاب آزادی ۲/۴ 🔻 به بهانه‌ی سوم ژوئن، دوچرخه 🔸برای فهم موضوع باید کمی با امواج فمینیسم و افراد شاخص آن آشنا باشید. تغییر لباس از مطالبات اصلی فمینیست‌های موج اول بود. همچنین رواج استفاده از دوچرخه به‌عنوان یک وسیله حمل‌ونقل ارزان در اروپا، با موج اول فمینیسم و مطالبات آن‌هم زمان شد. هم‌زمانی این دو اتفاق موجب شد که دوچرخه نویدبخش آزادی برای زنان باشد. 🔸در سال ۱۸۹۵ فرانسیس ویلارد از رهبران موج اول فمینیسم کتابی منتشر کرد با عنوان «چرخی میان چرخ‌ها: چگونه دوچرخه‌سواری را یاد گرفتم.» او در این کتاب در مورد دوچرخه‌سواری زنان، هموار کردن این مسیر و لزوم تغییر لباس زنان برای دوچرخه‌سواری می‌گوید. او پس از توصیف شرایط دست و پاگیر لباس زنان در آن دوره، نقل‌ می‌کند: « زنان برای دوچرخه‌سواری باید لباس مناسب‌تری بپوشند و درصورتی‌که این کار را انجام دهند بسیاری از تعصبات بیجا به همراهش از بین خواهند رفت.» بیان او نشان‌دهنده وجود حساسیت جامعه نسبت به لباس زنان و دوچرخه‌سواری آنان بوده است. 🔹همان‌گونه که ویلارد پیش‌بینی کرده بود، رواج دوچرخه‌سواری موجب تغییر لباس زنان شد و پوشیدن شلوارهای خاص، به‌جای پیراهن و دامن‌های بلند چین‌دار مرسوم شد. در ادامه دوچرخه‌سواری تبدیل به تجسم فردیت زنان برای جنبش «حق رأی» شد علاوه بر این، به آنان آزادی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزانه و مسافرت داد. ادامه دارد... برای نوشتن این مطالب از این دو مقاله استفاده شده است. 📝Pedaling the Path to Freedom . 📝How the Bicycle Paved the Way for Women's Rights 📎 https://www.instagram.com/p/Byf6hljgliW/ ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها
🌀 در رکاب آزادی ۳/۴ 🔻 به بهانه‌ی سوم ژوئن، دوچرخه 🔹رفته‌رفته دوچرخه به‌عنوان نماد «زن نوین» (new woman) در قرن نوزدهم مطرح شد. زنی جوان، تحصیل‌کرده، ورزشکار، علاقه‌مند به اشتغال، به دنبال ازدواج مبتنی بر برابری و سوار بر دوچرخه، تصویری بود که به‌عنوان «زن نوین» در آن روزگار ارائه شد. 🔹در سال ۱۸۹۵، الیزابت کدی استنتون یکی دیگر از رهبران جنبش فمینیسم در موج اول ادعا کرد «دوچرخه‌سواری موجب الهام بخشی زنان برای شجاعت بیشتر، احترام و اتکا به خود خواهد شد.» او سپس پیش‌بینی کرد دوچرخه زندگی زنان را تغییر خواهد داد، آنان به استقلال خواهند رسید و این اختراع به رشد جنبه‌های دیگر شخصیتشان کمک خواهد کرد. آن‌ها از این طریق توانایی اتکا به خود را برای اولین بار در زندگی‌شان به دست خواهند آورد. 🔹سوزان آنتونی دوست استنتون و یکی دیگر از رهبران جنبش فمینیسم در مورد دوچرخه‌سواری زنان می‌گوید: «فکر می‌کنم دوچرخه‌سواری بیشترین تأثیر را برای رهایی زنان در جهان داشته است. دوچرخه‌سواری به زنان احساس آزادی و خوداتکایی می‌دهد. هر وقت زنی را در حال رکاب زدن می‌بینم، می‌ایستم و شاد هستم. تصویری از یک زنانگی آزاد و نامحدود.» 🔹سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشته‌اند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب می‌زنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامه‌ها چاپ شد. ادامه دارد... برای نوشتن این مطالب از این دو مقاله استفاده شده است. 📝Pedaling the Path to Freedom 📝How the Bicycle Paved the Way for Women's Rights 📎https://www.instagram.com/p/ByiaFgjAKlE/?igshid=1tbwmxem2c92r ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها
🌀 در رکاب آزادی ۴/۴ بخش آخر 🔻 به بهانه‌ی سوم ژوئن، دوچرخه 🔹سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشته‌اند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب می‌زنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامه‌ها چاپ شد. 🖌روزنامه کلمبیا در مورد دوچرخه‌سواری زنان نوشت: «زنان به سمت آزادی بیشتر، برابری حقوقی با مردان، عادت به مراقبت از خود و به سمت دیدگاه‌های جدید در مورد فلسفه پوشش، رکاب می‌زنند.» 🔸دوچرخه‌سواری نیاز به دوری از پوشش محدودکننده و باحیای عصر ویکتوریا و ورود به دوره جدیدی از پوشش و نمایش مچ پاها داشت! این تغییرات به‌گونه‌ای بود که توجه روزنامه‌نگاران مرد آن زمان را به خود جلب کرد! 🔸این مطالبات درنهایت منجر به شیوع دوچرخه‌سواری میان زنان، تغییر لباس و ادامه‌دار شدن آن تا به امروز شده است. 🔺جنبش‌های ترویج دوچرخه‌سواری برای زنان که در کشورهای مختلف وجود دارند نیز دارای چنین پشتوانه تاریخی‌ای هستند. مطالباتی که در کشور ایران پیرامون این مسئله مطرح می‌شود جدای از این پیشینه تاریخی نیست. 🔺دوچرخه‌سواری روش فمینیست‌ها برای مطالبه حقوقشان است و در حقیقت آغازی است برای تغییرات گسترده در جهت رسیدن به آزادی‌های بیشتر. تغییر و آزادی پوشش و دامن زدن به حیازدایی در عرصه فردی و اجتماعی، تغییر در هویت زنانگی و تغییر ساحت عمومی جامعه برای نوع نگاه به زنان. 🔺دوچرخه سواری زنان یک مطالبه ساده نیست، بلکه مجموعه‌ای از مطالبات است که به تغییرات گسترده در ساحت‌های گوناگون زندگی زنان منجر خواهد شد. ▫️پ.ن: برخی از دوستان گفتند که چرا با ورزش مخالفت می‌کنی؟ مگر چه اشکالی دارد؟ پاسخ این است، بنده مخالف ورزش و تفریح سالم برای زنان نیستم، اما مخالف ورزشی هستم که با اختلاط همراه باشد. ▫️باز برخی معتقد بودند که با پوشش اسلامی می‌توان دوچرخه سواری کرد. بله می‌شود اما دوچرخه سواری زنان در فضاهای عمومی مطالبه چه کسانی است؟ این مطالبه کسانی است که به حجاب و حیا و پوشش اعتقادی ندارند! و با اسلامیزه کردن پوشش مناسب دوچرخه سواری هم آن‌ها پایبند به رعایتش نخواهند بود؛ کما این که الان هم پایبند نیستند. 📍برای نوشتن این مجموعه مطالب از این دو مقاله استفاده شده است. 📝Pedaling the Path to Freedom 📝How the Bicycle Paved the Way for Women's Rights 📎https://www.instagram.com/p/BykBF3TgB0d/?igshid=zcjpjuqppsb ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
🔸 امیرفرشاد ابراهیمی: از فائزه هاشمی پول می‌گرفتیم که به دوچرخه سواری و استادیوم رفتنش فحش دهیم تا محبوب و نماینده مجلس پنجم شود! ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
💎 إنْ الذينْ يحَبون اللّه لاَ يؤذون خَلقه. 💛 ❤️ به یقین کسانی که خدا را دوست دارند، به خلقت او آسیب نمی‌رسانند | ❤️ ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
🌷 در جبهه، رزمنده‌ها به سه گروه حزب‌اللهی، انقلابی و انقطاعی تقسیم می‌شدند که در این بین انقطاعی‌ها مهم‌ترین اتفاق‌ها را رقم می‌زدند؛ باید انسان‌ها؛ انقطاعی در جنگ نرم نیز تربیت شوند. حاج حسین یکتا ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
✴️ حاج قاسم سلیمانی و شکر نعمت حلال‌زادگیِ نسل تا خمینی کبیر و خامنه‌ای حکیم. ✍ خداوندا ! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم. 🔰 اگر توفیق صحابه رسول اعظمت محمدمصطفی را نداشتم و اگر بی‌بهره بودم از دوره مظلومیت علی‌بن‌ابیطالب و فرزندان معصوم و مظلومش، مرا در همان راهی قرار دادی که آن‌ها در همان مسیر، جان خود را که جان جهان و خلقت بود، تقدیم کردند. 🔰 خداوندا ! تورا شکرگزارم که پس از عبد صالحت خمینی عزیز، مرا در مسیر عبد صالح دیگری که مظلومیتش اعظم است بر صالحیتش، مردی که حکیم امروز اسلام و تشیع و ایران و جهان سیاسی اسلام است، خامنه‌ای عزیز - که جانم فدای جان او باد - قرار دادی. ✍ بخشی از وصیت‌نامه سپهبد قاسم سلیمانی 🗓 به مناسبت چهاردهم خرداد سال رحلت معمار کبیر انقلاب اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و انتخاب امام خامنه‌ای به رهبری مسلمین جهان. ✌️ جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها
✅ متر و میزانی که برای ارزیابی هر ایدئولوژی در نظر گرفته می شود، موشک، ماشین، سد و اتوبان نیست. 🔻 امروز با ۳ دسته الگوی زندگی روبرو هستیم: 1️⃣ محصول مورد نظر جامعه مارکسیستی، یک جوان آمریکای لاتین بنام چگوارا است. 2️⃣ برای معرفی لیبرالیسم و تفکر غربی، سلبریتی‌ها مطرح هستند با سبک زندگی پر زرق و برق اما پر از فساد و پوچی و نیستی. 3️⃣ در وادی اسلام، الگوی سبک زندگی شهدا مطرح است. شهدایی که زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند. 🔸 یکی از اقدامات فرهنگی، بسط زندگی شهداست نه صرف یاد و خاطره شهدا بلکه روش زیست شهدا مطرح است. 🔸 خروجی کار فرهنگی اگر منتج به ترویج فرهنگ شهادت نشود، آن کار فرهنگی، غلط است. کار سیاسی، اگر منتج به بسط روحیه شهادت طلبی نشود، به نتیجه نمی‌رسد. 💬 امام خمینی فرمود: مظهر قدرت ما، شهدا هستند. ❇️ انسان به تعبیر قرآن کریم یک پدیده «صنعتی» است؛ یعنی در کلاس دانشگاه و حوزه علمیه انسان ساخته نمی‌شود، بلکه در مواجهه با فتنه‌ها، در وسط معرکه مشکلات و در مبارزه با دشمنان درونی و بیرونی ساخته می‌شود. این روند اصطناعت نام دارد. 🔸 از دانش تربیت غربی فروید، پیاژه، اریکسون، پلاتچیک؛ انسان‌های بزرگی مانند محسن حججی و آیت الله بهجت در نمی‌آید. 🔸 به دو شکل اصطناعت انسان رقم می‌خورد: ابتلائات در زندگی شخصی، فتنه در زندگی اجتماعی. 🔸 اگر خمیرمایه‌ی وجودمان را به دست خدا دهیم، توسط خدا اصطناعت می‌شویم. برعکس سلبریتی‌ها که هوای نفس خویش را إله خود می‌گیرند، توسط خدا اصطناعت نمی‌شوند. 💬 بخشی از سخنرانی استاد حسن عباسی - ۱۴۰۰/۰۳/۰۶ https://t.me/hasanabbasi_ir/7154 ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
❇️ کشور شما چنان سیلی‌ای به صورت قدرت‌های بزرگ و ریشه‌های فساد آن‌ها زده است که آن‌ها از جا نمی‌نشینند مگر آن‌که کشور را به بکشند! 🔹امام خمینی؛ ۱۳۵۹/۱۱/۰۲ ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡 @HalalZadeha
❇️ نظر امام خمینی (ره) درباره و ! ✅ اگر مراد از مظاهر تمدن و نوآوردها، اختراعات و ابتکارات و صنعت‌های پیشرفته که در پیشرفت و تمدن بشر دخالت دارد، هیچ‌گاه اسلام و هیچ مذهب توحیدی با آن مخالفت نکرده و نخواهد کرد بلکه علم و صنعت، مورد تأکید اسلام و قرآن مجید است. ✅ و اگر مراد از تجدد و تمدن به آن معنی است که بعضی روشن‌فکران حرفه‌ای می‌گویند که آزادی در تمام منکرات و حتی و از این قبیل، تمام ادیان آسمانی و دانشمندان و عقلا با آن مخالفند گرچه غرب و شرق‌زدگان به تقلید کورکورانه آن را ترویج کنند. 📚 منبع: وصیت‌نامه امام، صص۲۲_۲۳ 🏴 به مناسبت چهاردهم خرداد، سال رحلت حضرت امام خمینی -رحمة‌الله‌علیه-، رهبر کبیر انقلاب و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🔺 امام خامنه‌ای : همه مردم علاوه بر رأی دادن، خانواده، دوستان و آشنایان خود را هم به شرکت در انتخابات تشویق کنند. ۱۴۰۰ ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 امام خامنه‌ای : عدم حضور در انتخابات در بعضی مقاطع چه بسا گناهی باشد در راس گناهان کبیره ۱۴۰۰ ✌جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
✍️در آستانه ۱۴ خرداد؛ وصیت بنیان گذار انقلاب اسلامی 🔴 امام خمینی: اگر ربا در بانک باشد؛ ما نمی‌توانیم بگوییم که جمهوریمان، جمهوری اسلامی است. _____ ✊️نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا 📡 @reba_ir
✅ امام حکیم حضور 🔸 بیاد مردی که آرزوی انبیاء و ائمه(ع) را محقق کرد.. 🔸 اندیشه حکمی امام روح‌الله(ره)، جامع‌ترین دستگاه فلسفی جهان است. https://t.me/Halalzadeha/16963 📹 برشی از جلسه ۲۲۵ کلبه کرامت با عنوان «رویکرد عاقبت‌مدار» که خرداد ۸۹ تدریس شده است. 👇 kolbeh-keramat.ir/Sessions/Single/178 aparat.com/v/FIKyg youtube.com/watch?v=xx1-vAj4HK0 استاد حسن عباسی 💠 @Hasanabbasi_ir