eitaa logo
جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها
7.3هزار دنبال‌کننده
18.6هزار عکس
8.8هزار ویدیو
224 فایل
رصدها و ارتباط با مسؤول جنبش، فقط در تلگرام: T.me/h_info شعارجنبش: «حلال‌زادگی مهمترین مؤلفه تمدن‌سازی نوین اسلامی» t.me/halalzadeha instagram.com/halalzadeha3 youtube.com/c/halalzadeha1 twitter.com/halalzadeha eitaa.ir/halalzadeha
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 در رکاب آزادی ۲/۵ 🔸در سال ۱۸۹۵ فرانسیس ویلارد از رهبران موج اول فمینیسم کتابی منتشر کرد باعنوان «چرخی میان چرخ‌ها: چگونه دوچرخه‌سواری را یاد گرفتم» او در این کتاب در مورد دوچرخه‌سواری زنان، هموارکردن این مسیر و لزوم تغییر لباس زنان برای دوچرخه‌سواری می‌گوید او به بهانه دست و پاگیر بودن لباس زنان در آن دوره، نقل‌ می‌کند: «زنان برای دوچرخه‌سواری باید لباس مناسب‌تری بپوشند و درصورتی‌که این کار راانجام دهند بسیاری از تعصبات بی‌جا به همراهش از بین خواهند رفت.» بیان او نشان‌دهنده وجود حساسیت جامعه نسبت به لباس زنان و دوچرخه‌سواری آنان بود. 🔹همان‌گونه که ویلارد پیش‌بینی کرده بود، رواج دوچرخه‌سواری موجب تغییر لباس زنان شد و پوشیدن شلوارهای خاص، به‌جای پیراهن و دامن‌های بلند چین‌دار مرسوم شد. در ادامه دوچرخه‌سواری تبدیل به تجسم فردیت زنان برای جنبش «حق رأی» شد علاوه بر این، به آنان آزادی بیشتری برای انجام فعالیت‌های روزانه و مسافرت داد. ادامه دارد... 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
🔰 در رکاب آزادی ۳/۵ 🔻 به بهانه‌ی سوم ژوئن، دوچرخه 🔹رفته‌رفته دوچرخه به‌عنوان نماد «زن نوین» (new woman) در قرن نوزدهم مطرح شد. زنی جوان، تحصیل‌کرده، ورزشکار، علاقه‌مند به اشتغال، به دنبال ازدواج مبتنی بر برابری و سوار بر دوچرخه، تصویری بود که به‌عنوان «زن نوین» در آن روزگار ارائه شد. 🔹در سال ۱۸۹۵، الیزابت کدی استنتون یکی دیگر از رهبران جنبش فمینیسم در موج اول ادعا کرد «دوچرخه‌سواری موجب الهام بخشی زنان برای شجاعت بیشتر، احترام و اتکا به خود خواهد شد.» او سپس پیش‌بینی کرد دوچرخه زندگی زنان را تغییر خواهد داد، آنان به استقلال خواهند رسید و این اختراع به رشد جنبه‌های دیگر شخصیتشان کمک خواهد کرد. آن‌ها از این طریق توانایی اتکا به خود را برای اولین بار در زندگی‌شان به دست خواهند آورد. 🔹سوزان آنتونی دوست استنتون و یکی دیگر از رهبران جنبش فمینیسم در مورد دوچرخه‌سواری زنان می‌گوید: «فکر می‌کنم دوچرخه‌سواری بیشترین تأثیر را برای رهایی زنان در جهان داشته است. دوچرخه‌سواری به زنان احساس آزادی و خوداتکایی می‌دهد. هر وقت زنی را در حال رکاب زدن می‌بینم، می‌ایستم و شاد هستم. تصویری از یک زنانگی آزاد و نامحدود.» 🔹سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشته‌اند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب می‌زنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامه‌ها چاپ شد. ادامه دارد... 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
🔰 در رکاب آزادی ۴/۵ 🔻 به بهانه‌ی سوم ژوئن، دوچرخه 🔹سوزان آنتونی و الیزابت کدی استنتون توأمان اظهار داشته‌اند که: «زنان سوار بر دوچرخه به سمت حق رأی رکاب می‌زنند.» سرخطی که بارها در هنگامه تغییر قرن در روزنامه‌ها چاپ شد. 🖌روزنامه کلمبیا در مورد دوچرخه‌سواری زنان نوشت: «زنان به سمت آزادی بیشتر، برابری حقوقی با مردان، عادت به مراقبت از خود و به سمت دیدگاه‌های جدید در مورد فلسفه پوشش، رکاب می‌زنند.» 🔸دوچرخه‌سواری نیاز به دوری از پوشش محدودکننده و باحیای عصر ویکتوریا و ورود به دوره جدیدی از پوشش و نمایش مچ پاها داشت! این تغییرات به‌گونه‌ای بود که توجه روزنامه‌نگاران مرد آن زمان را به خود جلب کرد! 🔸این مطالبات درنهایت منجر به شیوع دوچرخه‌سواری میان زنان، تغییر لباس و ادامه‌دار شدن آن تا برهنگیِ امروز شده است!! 🔺جنبش‌های ترویج دوچرخه‌سواری برای زنان که در کشورهای مختلف وجود دارند نیز دارای چنین پشتوانه تاریخی‌ای هستند. مطالباتی که در کشور ایران پیرامون این مسئله و موتورسواری دختران و زنان مطرح می‌شود، جدای از این پیشینه تاریخی نیست. 🔺دوچرخه‌سواری روش فمینیست‌ها برای مطالبه حقوق‌شان است و در حقیقت آغازی است برای تغییرات گسترده در جهت رسیدن به آزادی‌های بیشتر. تغییر و آزادی پوشش و دامن زدن به در عرصه فردی و اجتماعی، تغییر در هویت زنانگی و تغییر ساحت عمومی جامعه برای نوع نگاه به زنان. 🔺دوچرخه سواری زنان نه در محیط‌های مختص بانوان و منازل، بلکه در محیط‌ها وعرصه‌های عمومی همچون پروژه‌ی ورزشگاه رفتن دختران و زنان که بنیاد هیفوس آن‌را دنبال می‌کرد و مسؤولین لیبرال جمهوری اسلامی زیربار آن رفتند، یک مطالبه ساده نبوده و نیست، بلکه مجموعه‌ای از مطالبات فمینیستی است که به تغییرات گسترده در ساحت‌های گوناگون زندگی دختران و زنان منجر خواهد شد. ادامه دارد... 📍برای نوشتن این مجموعه مطالب از این دو مقاله استفاده شده است. 📝Pedaling the Path to Freedom 📝How the Bicycle Paved the Way for Women's Rights 📎https://www.instagram.com/p/BykBF3TgB0d/?igshid=zcjpjuqppsb 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
🔰 در رکاب آزادی ۵/۵ بخش آخر 🔻 به بهانه‌ی سوم ژوئن، دوچرخه ❌ فائزه هاشمی رفسنجانی با پیشینه‌ی همان تفکرات فمینیستیِ غرب، برای اولین‌بار پروژه‌ی دوچرخه سواری دختران و زنان ایرانی در محیط‌های عمومی را با هدف و حجاب‌زدایی از جامعه اسلامی مطرح کرد! این پروژه بعدها توسط «مصی علی‌نژاد» و سایر فمینیست‌ها پیگیری شد! ⚠️ در همه‌چیز از تغییر پوشش شروع شد، همچنان که سال‌ها قبل آلن بلوم فیلسوف آمریکایی در کتاب خود با نام «پایان ذهن آمریکایی» گفته بود: «پروژه مرکزی فمینیسم است که انقلاب جنسی نقش مهمی برای آن ایفا کرده است.» / پایان 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ فرامرز اصلانی گفته من رو خاک نکنید بسوزونید بعد آتش زدن تبدیل به توپ قل قلی کردنش😐 روح او تا ابد در عذاب خواهد بود! 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ حمایت رضا پهلوی از اسرائیل 🔻 حمایت عربستان و اسرائیل از شورش «زن، زندگی، آزادی» ▪️ در ادامه، مجری شبکه سعودی - صهیونیست، از کوروش هخامنشی هم به نیکی یاد می‌کند 😏 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹این روزنامه‌نگار استرالیایی یه چالش جالب ساخته با عنوان «هر بار که چشمانم رو می‌بندم!»😢 🔺تو این چالش، یه سری تصاویر دردناک و غم‌انگیز از کشتار کودکان بی‌گناه آورده و خواستار پایان فوری نسل‌کشی شده💔 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اندر احوالات بلاد حرمین شرفین در حکومت بن سلمان؛ مطربی و هرزگی با برقع! 🇵🇸✌️🇮🇷جنبش مردمی حلال‌زاده‌ها 📡  @HalalZadeha