eitaa logo
حلقات مجازی فراهان
65 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
375 ویدیو
118 فایل
🌹بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 با سلام خدمت ارکان تربیتی صالحین شما دعوت شدید به کانال حلقات مجازی فراهان مطالب تربیتی، معرفتی، مهارتی و بصیرتی حلقات صالحین را در این کانال دنبال بفرمائید. لینک کانال جهت عضویت @halghat_majazi_farahan313
مشاهده در ایتا
دانلود
1608570492128.pdf
17.85M
🔸 🔸 همزمان با نزدیک شدن به دهه فجر، فایل pdf کتاب تقدیم تان می‌شود. 🔰 این کتاب که ما حصل ۱۷ هزار ساعت کار پژوهشی و بررسی ۱۹ هزار است، دستاورد های جمهوری اسلامی را در دوران بیان می‌کند و الحمد لله مورد تحسین و عنایت بسیاری از بزرگان واقع شده است.
13.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆 مروری بر دستاوردهای انقلاب اسلامی شکوهمند مردم ایران✅ 🔰پیشرفت‌هایی که دیده نمی‌شوند 🌟
🌹 امام خامنه ای: بصیرت یعنی؟ یعنی : 🔸شناخت زمان؛ 🔸شناخت نیاز؛ 🔸شناخت اولویت؛ 🔸شناخت دشمن؛ 🔸شناخت دوست؛ 🔸 شناخت وسیله هائی که درمقابل دشمن باید بکار برد؛ این شناخت ها "بصیرت" است. ۹۳/۹/۶ ┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
971122_بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
347.1K
پی دی اف کتاب بیانیه گام دوم انقلاب مسابقه کتابخوانی بیانیه گام دوم انقلاب به مناسبت دهه مبارک فجر ویژه ارکان تربیتی صالحین
🌹: در یک کشور غیر مسلمان استعمارگر، اگر به پیام کودک پاسخ دهند، کودک یک استعمارگر کامل می شود؛ اما ما فرزندانمان را به حالت مغلوب بار می آوریم. برژینسکی می گوید:(( نفت بزرگتر از آن است که کشورهای اسلامی مسئولیت آن را به عهده گیرند)). اسرائیل و کشورهای یهودی باید نفت را اداره کنند. این صحبت آقای برژینسکی، به دلیل اشتباه های مسلمانان در تربیت کودکان است که آنها را مغلوب بار آورده اند و کودکان در بزرگسالی زیر باره این حرف ها رفته اند! این نوع تربیت باعث شده آنها این حرفها را بزنند! ما باید دقت کنیم آیا صهیونیست در روش تربیتی و در ادبیات ما رخنه نکرده است؟
با القاب مناسب کودکان را صدابزنید!!!!! 👈هرگز برای شوخی یا ابراز صمیمیت از عنوانهای سبک و زننده استفاده نکنید. 👈باید دقت شود در انتساب القاب نباید غلو کرد چون منجر به اعتماد بنفس کاذب میشود. عناوین مناسب ✅میوه دلم ✅نور چشمم ✅امید قلبم ✅پسر منظمم ✅دختر هنرمندم ✅نازنین تلاشگرم ✅عزیز خوش استعدادم ✅گل پسر/نازنین دختر مؤدبم -تربیتی
کادر سازی در تشکل به این معنی است که هر تشکل باید نیروهای مولد تولید کند. یعنی نیرویی که اوهم مثل تشکلش دغدغه آدم ها را داشته باشد. مثلا اگر حتی یک مکانیک هم تولید می کند این مکانیک دغدغه این را داشته باشد که دونفر مکانیک دیگر مثل خودش تربیت کند. شما الان ببینید خطر یک معتاد این است که دونفر دیگر را هم معتاد می کند و ما باید از همین درس بگیریم. هرکجا بودیم سعی کنیم اثرگذار بر دیگران باشیم. تشکل باید طوری رفتار کند که اعضایش هرکجا که بودند همان اهداف را دنبال کنند و آن دغدغه و هدف اصلی به تک تک افراد هم تزریق شده باشد. یکی از نکات مهم دیگر این است که بنده تشکلی را کادرساز می دانم که وقتی کسی در فضای آن قرار می گیرد اشکالاتش رو شود. اگر در یک تشکل مدام تعارف وجود داشته باشد و مدام ملاحظه افراد باشد که مبادا ناراحت شوند یا ما اعتبارمان از دست برود، این تشکل مرده است. در تشکل کادرساز درگیری و تنش بیشتر است چون لازمه حرکت، درگیری است. در تشکل کادرساز آدم ها به هم کار دارند و از کنار عیب های هم بی تفاوت رد نمی شوند. نشانه تشکل کادرساز این است که اگر مثلا بنده آدم بی نظمی هستم، وقتی وارد این فضا بشوم، این عیب من خودش را نشان می دهد. بعضی از تشکل های ما جمع مفردات هستند. یعنی افراد کنار هم جمع شده اند اما دلهایشان با هم نیست و دغدغه و هدف مشترکی ندارند. در واقع اینها جمع نیستند بلکه تجمعند. از آن طرف هم هستند افرادی که دور از همند اما دلهایشان به هم نزدیک است و چه بسا با یک صحبت تلفنی پنج دقیقه ای باری را از روی زمین بردارند. لذا مالک نمی گوید علی جان مرا جایی بگذار که مدام قدوبالای تورا ببینم از انطرف هم بودند افرادی که دور علی بودند اما به رویش شمشیر کشیدند. پس این نکته هم خیلی مهم است که بدانیم افرادی که دور هم جمع شده اند بعنوان یک تشکل، برای چه جمع شده اند؟ استاد معماریانی
همگرایی مربی با متربی ها چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را جذب کنیم؟ سئوال: مربی تربیتی در مرحله جذب چقدر می تواند با سلیقه  و ذائقه مخاطبانش همگرایی کرده و خود را مثل آنان نشان دهد؟ بعبارت دیگر، آیا باید ما خودمان را مثل مخاطب جا بزنیم و به شکل او درآییم؟ یا اینکه باید تلاش کنیم تا رفتار او را شبیه به رفتار خودمان تغییر دهیم؟ البته در مرحله تثبیت و رشد که بعدها به آن می پردازیم، بیان خواهد شد که همواره «تغییر نهایی رفتار» متناسب با آموزه های دینی، شاه بیت اصلی «تعلیم و تربیت» است، اما اینکه چه میزان از این هدف را می توان در مرحله جذب دنبال کرد، سئوال مهمی است که مربی باید پاسخ آن را از کارشناسان تربیتی بپرسد. در هر صورت، مرحله در کار تربیتی، مرحله گره خوردن دلهاست، مرحله ای که جرقه ی اولیه پیوستن به جمع در این مرحله در ذهن مخاطب زده می شود. گاهی یک تلنگر احیاگر و گاهی نیز یک موعظه اثر گذار در این مرحله، در روح و جان مخاطب، انقلاب ایجاد می کند، چرا که مرحله جذب در واقع، مرحله تاباندن نور به ضمیر مستعد جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، وقتی قرار است مربی دعوت گر به روشنایی باشد و منادی نور، آیا می توان دعوت به روشنایی و نور را به تنهایی با وانمود کردن گرایش به تاریکی انجام داد؟! آیا امروزه که به تدریج ذائقه برخی مخاطبان جوان و نوجوان به مادیات بیش از معنویات گرایش پیدا کرده و الگوهای تربیتی غلط، نیازهای کاذب آنان را در مقابل نیازهای واقعی قرار داده است، مربی با این مسئله باید چگونه کنار بیاید؟ چقدر در مقابل خواست مخاطب کوتاه بیاید؟ چقدر همرنگ او شود و متناسب با ذائقه و نیاز جوان و نوجوان رفتارش را تغییر دهد؟ چقدر خودمان نباشیم تا دیگران را به خود جذب کنیم؟ آیا این گونه جذبی، جذب به ما و اندیشه ما و مرام و مسلک ما خواهد بود یا جذب به مجسمه ای مخاطب پسند و یا بازیگری ایفای نقش کننده، مطابق با خواست تماشاچیان و اعضای گروه؟! در خصوص این مسئله مهم و حائز اهمیت، حتما باید به چند نکته اساسی توجه داشت: اول آنکه متاسفانه گاهی مربیان از جایی شروع می کنند که مخاطب می خواهد، مسیری را طی می کنند که مخاطب می پسندد و به جایی می رسند که مخاطب تصمیم داشته به آنجا برسد. به دیگر سخن آنکه گاه مشاهده می شود که نه مربی طرح مشخصی برای تغییر رفتار در متربیان دارد، نه شکل جذب به گونه ای است که در متربیان انگیزه تغییر و تحول ایجاد کند و نه سیر نهایی این پروسه به رشد و تعالی و اصلاح فرد منجر می شود. این در حالی است که مربی در فرایند جذب حتی یک لحظه نباید از اصول، ارزشها و سیره عملی خود در زندگی کوتاه آمده و عقب نشینی کند تا مخاطب را راضی نگه دارد، اما در عین حال لازم است در مواجهه با مخاطبان انعطاف پذیری لازم را داشته باشیم و خشک و متعصب به نظر نرسیم. بنابراین، مربی باید در اولین برخورد با متربیان، سفیر مهربانی و محبت و دوستی باشد و با رفتار کردارش، شخصیت مخاطبان را تکریم نماید، در مقابل آنچه که هستند گارد نگیرد وگاه خود را به تغافل بزند،اما در عین حال نباید وانمود کرد که او نیز مثل برخی مخاطبان گروه انسانی است سطحی، هیجانی، احساساتی و دلبسته به نیازهای مادی و کاذب. مربی از آنجا که در تمام مراحل جذب، تثبیت و رشد، به هدفی ارزشمند می اندیشد، پس هیچگاه تغییر شکل نمی دهد و همواره شکل یک مسلمان متعهد و رسالتمند زندگی می کند، اما برای انجام این مهم، همواره در برخوردهایش، استراتژی های متفاوت اتخاذ می کند، گاهی روش در پیش می گیرد، گاهی به کسی می دهد، گاهی و آشکار دعوت می کند و گاهی در خفا و پنهان افراد را می نماید. مربی گاهی با کسی دوست می شود که دلی صید کند و گاهی به کسی کم محلی می کند که او را وادار به حرکت نماید. مربی، هیچ وقت نباید تنها به تامین نیازهای کاذب در مخاطب بپردازد، بلکه باید نیازهای واقعی افراد را در درون آنها احیا نماید و سپس به متربیانش کمک کند تا در زندگی نیازهای واقعیشان را برآورده نمایند. رشد و تعالی و کمال و معنویت و اخلاق، همیشه اصلی ترین نیاز یک مخاطب جوان و نوجوان است. پس بر این اساس، مربی باید در مسیر تاریک حرکت متربی در زندگی تنها یک چراغ روشن کند، در بیراهه یک تابلوی راهنما قرار دهد و در مقابل هر نیاز کاذب مخاطب، یک نیاز واقعی را به او معرفی کرده و در نهایت راه رسیدن به آن را نیز تا حد ممکن فرا رویش ترسیم نماید.
2⃣2⃣آسیب_شناسی_تربیتی 💢کاهش محبوبیت سرگروه نزد متربی از آسیب های بداخلاقی است. این اثر از آسیب هایی است که مطمئنا از همه بی اخلاقی ها و کج رفتاری ها نشأت گرفته و فرد را از چشم دیگران می اندازد. 🔰شکی نیست که (غلظت و درشتی در گفتار و کردار) صفتی است خبیث که باعث نفرت مردمان از آدمی می‌گردد و منجر به اختلال امر زندگانی می شود. 📜معراج السعادة، ص٢٠٧
🖼| علیرضا پناهیان: چرا ما اینقدر در جامعه خودمان مشکلات داریم؟ اشکال کار این است که مؤمنین نمیکنند؛ رشد معنوی را در تشکیلات نمی‌بینند.
ما ذوالفقار رهبریم.mp3
7.92M
🎧 (ما ذوالفقار رهبریم) 🌷 〰️〰️〰️〰️〰️〰️〰️🌤