رادیو فطرس؛ همراه با قدمهای زائرین اباعبدلله (علیهالسّلام)
در ايام #اربعين حسينى، راديو #فطرس ميهمان گوشى همراه و سيستمهاى صوتى موکبها مىباشد.
برای دسترسی به رادیو به پیوند زیر مراجعه نمایید:
http://radio.fotros.ir
#گلاب
#کتابندان
نام کتاب:#آفتاب_در_حجاب
به قلم:#سید_مهدی_شجاعی
انتشارات:#نیستان
#حضرت_زینب
#معرفی_کتاب
ـــــــــــــــــــــــــــــ
🔖آفتاب در حجاب روایتی است از زندگی حضرت زینب. از کودکی تا عاشورا تا اسارت و تا وفات. اثری که ماندگاریاش از حال پیداست. رمانی که به پشتوانه تحقیقات دقیق و عالمانه تاریخی و روایی، به همه زوایای پنهان و آشکار زندگی و رفتار و درونیات حضرت زینب پرداخته است.
📌شجاعی زبان روایتش را توی مخاطب انتخاب کرده، راوی دانای کلی است نامحدود که در تمام روایت حضرت زینب را مخاطب قرار داده و روایتش را پیش میبرد. فرمی که در ادبیات داستانی ایران نمونهاش کمتر دیده شده. داستان از کابوس حضرت زینب در کودکی آغاز میشود.
📜در بخشی از کتاب می خوانیم:
نفس ها در سینه حبس می شود و سکوتی غریب بر مجلس سایه می افکند. و تو آغاز می کنی: .... ای فرزند آزادشدگان به منت! آیا این عدالت است که زنان و کنیزان تو در پرده باشند و دختران رسول الله آواره؟
👇🏻جهت خرید کتاب به لینک زیر مراجعه بفرمائید👇🏻
https://eitaa.com/halghe_rendan/1796
🆔@halghe_rendan
🖇لینک خرید کتاب «آفتاب در حجاب»:
1-https://www.digikala.com/product/dkp-75475/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%B3%DB%8C%D8%AF%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%AC%D8%A7%D8%B9%DB%8C
2-https://osveah.ir/%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8/100.html
3-https://www.30book.com/Book/7392/%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8-%D9%85%D9%87%D8%AF%DB%8C-%D8%B4%D8%AC%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86
4- https://bookroom.ir/book/473/%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8
5-https://www.ketabfroosh.com/%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8
6-https://fidibo.com/book/2992-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8
7-https://taaghche.com/audiobook/65693/%D8%A2%D9%81%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%AC%D8%A7%D8%A8
⚠️اختلاف قیمت ها ناشی از تفاوت چاپ، تخفیف سایت ها، نسخه های دیجیتال و غیر دیجیتال می باشد.
🆔@halghe_rendan
32.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏷خوانش گوشه ای از کتاب «#آفتاب_در_حجاب»
📌توسط مداح اهل بیت: #حاج_محمود_کریمی
🖇فایل کامل و با کیفیت این قطعه:
http://media.fotros.ir//Media/Archive/02_Mahe_Safar/02_Dahe_Dovom_Safar/1394/01_Chizar/940911/02_mv/[WWW.FOTROS.IR]mv94091102.mp4
لینک فایل صوتی کامل:
http://media.fotros.ir//Media/Archive/02_Mahe_Safar/02_Dahe_Dovom_Safar/1394/01_Chizar/940911/01_ma/[WWW.FOTROS.IR]ma94091102.mp3
#گلاب
🆔@halghe_rendan
May 11
حلقۀ رندان
🏷خوانش گوشه ای از کتاب «#آفتاب_در_حجاب» 📌توسط مداح اهل بیت: #حاج_محمود_کریمی 🖇فایل کامل و با کیف
لطفاً از دقیقه 5 رد شوید و در دقیقۀ 6:10 متوقف شوید. روضه ایست بس سنگین😭💔🌧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻مستند «سربند» روایتی دیده نشده از حسینیه امام خمینی(ره)، از شبکه یک سیما پخش میشود.
🔹این مستند به کارگردانی حمید شعبانی تولید شده و جمعه ۱۱ شهریور ساعت ۲۲ از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
🆔@halghe_rendan
32.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️السَّلامُ عَلیکِ یَا رُقَیَّة بِنتَ الحُسَین◾️
🎙با نوای : حاج محمود کریمی
🖋به قلم: محمّدجواد پرچمی
🏷/ #گلاب/ #حاج_مجمود_کریمی/#محمدجواد_پرچمی/#حضرت_رقیه سلام الله علیها/ #امام_حسین علیه السّلام/#شب_جمعه/#شبزیارتیسیدالشهداءعلیهالسّلام
🆔@halghe_rendan
May 11
حلقۀ رندان
◾️السَّلامُ عَلیکِ یَا رُقَیَّة بِنتَ الحُسَین◾️ 🎙با نوای : حاج محمود کریمی 🖋به قلم: محمّدجواد پرچم
"امشبی را شه دین، در بغلم مهمان است"
صبح فردا بدنم روی زمین بی جان است
شاعر: #محسن_عبدالزهرا
37.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ما با یزید قهریم...!!💔
🎙ببینید و بشنوید با کلام: حجة الإسلام و المسلمین سیّد محمّد هژبری
⚠️با توّجه به ذکر مصیبت حضرت رقیّه سلام الله علیها لطفاً در شرایط مساعد و حال مناسب مشاهده بفرمائید.
/ #گلاب/ #حضرت_رقیه سلام الله علیها
🆔@halghe_rendan
May 11
در راه تو هم شوق شهادت داریم
هم از تو تمنای شفاعت داریم
کی گفته تو لکنت زبان داشتهای؟
ماییم که در مدح تو لکنت داریم
#امیرعلی_شریفی
#دردانه
#گلاب
#حضرت_رقیه سلام الله علیها
🆔@halghe_rendan
20.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️السَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ الْحُسَيْنِ الشَّهيدِ◾️
🎙🖋به قلم و بانوای: حاج محسن عرب خالقی
🏷/ #گلاب/ #حاج_محسن_عرب_خالقی/#حضرت_رقیه سلام الله علیها/ #امام_حسین علیه السّلام
ــــــــــــــــــــــــــــــــ
⚠️به جهت ذکر مصیبت ریحانة الحسین سلام الله علیها لطفاً در شرایط مساعد و حال مناسب تماشا بفرمائید.
🆔@halghe_rendan
هدایت شده از shiaarts
🔹 أنا من حسین (علیه السلام)
🔺تصویرسازی، سه بعدی (3D)؛ آقایان علی مصطفوی و مهدی مصطفوی
🔻خلق اثر در سال 1401
💠 برای مشاهده و دریافت اثر با کیفیت بهتر و نسخه موبایل، به آدرس زیر مراجعه کنید:
🌐 http://shiaarts.ir/node/1414
©️ استفاده از مطالب و آثار این صفحه و سایت "کانون هنر شیعی" فقط با ذکر منبع بلامانع است
💠 کانال آثار فاخر هنر شیعی در:
🔗 تلگرام | ایتا | اینستاگرام | آپارات
🔺 @shiaarts
May 11
هدایت شده از مدرسه علمیه نورالرّضا علیهالسلام
بِسْمِ الله الرَّحْمَٰن الرَّحيمِ
🔖...هر چند که در الفبای قالبی معنایش این است که:« قرائت با صاد صحیح است ولی قرائت به سین مشهورتر...» امّا در الفبای عاشقی ما هم نوا با #فریاد حسین بن علی علیهما السّلام هستیم. همان فریادی که حامل طریق بندگی، تسلیم و رضا حقّ تبارک و تعالی بود.
«صفیر» یا «سفیر» برگرفته از حدیثی است که مرحوم #ملامحسن_فیض_کاشانی آن را در کتاب شریف «اَلْمَحَجَّةُ الْبَیْضاء فی تَهْذیبِ الْاِحْیاء» آوردهاند؛ و استقبالی است از غزل معروف مرحوم #مولوی که رضوان خدا پیوسته بر آنها باد.
📜متن شعر:
ای زائر پا پیاده ثارالله
ای گریه کن غم ابا عبدالله
بر سینه خود بکوب این ذکر شریف
لا حول و لا قوة الا بالله
بسم الله
قدم قدم مسیر عشق
هدف فقط وصال یار
حسین دلیل عاشقی
حسین حبیب کردگار
"جَلِيسُ مَن جَالَسَنِي"
آمده ام که سر نهم
"حَبِيبُ مَنْ أَحَبَّنِي "
عشق تو را به سر برم
"مُطِیعُ مَن أَطَاعَنِی"
ور تو بگوییم که نی
نی شکنم، شکر برم
اوست نشسته در نظر من به کجا نظر کنم
اوست گرفته شهر دل من به کجا سفر برم
لک لبیک اباعبدالله
🏷#صفیر/ #اربعین/ #بندگی /#امام_حسین
🆔 @noororreza / @halghe_rendan
21.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️صَلّى اللّهُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ◾️
🎙با نوای : حاج محمود کریمی
🏷/ #گلاب/ #حاج_مجمود_کریمی/#امام_حسین علیه السّلام/#شب_جمعه/#شبزیارتیسیدالشهداءعلیهالسّلام
🆔@halghe_rendan
40.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️صلّى اللّهُ عَلَیْکَ یا اَبا عَبْدِاللّهِ یَا عَطشَان◾️
🎙با نوای : حجة الإسلام #میرزا_محمدی
🏷/ #گلاب/ #امام_حسین علیه السّلام/#شب_جمعه/#شبزیارتیسیدالشهداءعلیهالسّلام
🆔@halghe_rendan
May 11
هدایت شده از علی مقدم
گیرم که به توبه نیز نائل گشتم
با خاطره ی گناه باید چه کنم؟!
#عاصی_خراسانی
هدایت شده از علی مقدم
بر کرده ی ناصحیح ، رحمی بنما
هرچند شدم وقیح ، رحمی بنما
یارب ز گناهِ خلوتم میترسم
یا مَن سَتَرَ القَبیح ، رحمی بنما
#عاصی_خراسانی
هدایت شده از هیئت اندیشهورز هنر و رسانه
✅ هشتم مهرماه، روز بزرگداشت مولوی گرامی باد.
#معرفی_مقاله
💠عنوان: «تلقّی هنری مولوی از قرآن و حدیث در کلیات شمس»
🖊نویسنده: بدریه قوامی*
*استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
☑️ چکیده:
در معارف اسلام و ادبیات مسلمانان، قرآن و حدیث دو منبع غنی و سرشار اولیهاند که در طول تاریخ همواره شاعران و نویسندگان از آنها الهام گرفتهاند. مولوی از جمله شاعران زبان فارسی است که به شیوهای هنرمندانه از آنها بهره برده است. گزینش و انتخاب هنری بعضی آیات و احادیث، مولوی را بیشتر از شاعران دیگر در پیوند با مخاطب موفّق ساخته است؛ این مسئله به غزلیات مولوی صورت ویژه و متفاوتی در مقایسه با غزلیات شاعران دیگر بخشیده است. هر چند این شیوهی کاربرد، در شعر سنایی و عطار هم دیده میشود، امّا در کلیّات شمس بسامد چشمگیری دارد و از تنوّعی خاص برخوردار است، یعنی گاهی مولوی در الفاظ آیات و احادیث و یا در مفهوم آنها تصرّف کرده است و گاهی آیه یا حدیث را در معنایی غیر از معنای حقیقی خود به کار برده است. هنر ویژهی مولوی در نوع تلفیق این عبارات با دیگر کلمات شعر، و ساخت ترکیبات وصفی و اضافی است. نگارنده در این مقاله به عنوان نمونه، اشعاری از کلیّات شمس را مورد بررسی قرار داده و نوع استفادهی شاعر از آیات و احادیث و بازتاب هنری آنها را نشان داده است تا بعضی از جلوههای هنری غزل مولوی را از دیدگاه زیباشناسی برای مخاطبان آشکار کند.
#بزرگداشت_مولوی
#هشتم_مهرماه
#هنر_مولانا
🆔@foaam_f
هدایت شده از هیئت اندیشهورز هنر و رسانه
تلقّی هنری مولوی از قرآن و حدیث در کلیات شمس.pdf
1.33M
✅ به مناسبت هشتم مهرماه، روز بزرگداشت مولوی؛
#معرفی_مقاله
💠عنوان: «تلقّی هنری مولوی از قرآن و حدیث در کلیات شمس»
🖊نویسنده: بدریه قوامی*
*استادیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج
🔰فصلنامه زبان و ادب فارسی، مقاله 6، دوره 4، شماره 12، پاییز 1391، صص 120-101.
#بزرگداشت_مولوی
#هشتم_مهرماه
#هنر_مولانا
🆔@foaam_f
هدایت شده از خانهی طراحان انقلاب اسلامی
#تبلیغات_شهری| دور از تو اندیشه بدان
◽️دور از تو اندیشه بدان/ پاینده مانی تو جاودان
◽️پیشرفتها و دستاوردهای ایران اسلامی در چهار دهه گذشته بنا بر آمارهای بین المللی نشانگر موفقیتهای جمهوری اسلامی علیرغم همه مشکلات و کمبودهاست و ایران اسلامی قوی و مقتدر باقی میماند.
▫️محصول خانهی طراحان انقلاب اسلامی
▫️طراح گرافیک: روح الله مختاری
▫️طراح نوشتار: مجتبی حسن زاده
🎦مشاهده و دریافت نسخهی باکیفیت
https://b2n.ir/y87547
#ایران_عزیز
🔹️خانهی طراحان انقلاب اسلامی
@KHATTMEDIA
هدایت شده از حلقه شعر ولایی فرات
استاد سیدرضا مؤید؛ الگوی شاعران هیئتیسرا
(بخشهایی از مقدمه دیوان استاد مؤید به قلم #سید_مهدی_حسینی_رکن_آبادی )
شعر مناسب اجرا در هیئت در حقیقت همان شعر مذهبی ولایی است؛
که به جهت مردمیبودن آن، نشانهها و ویژگیهای خاصی مییابد؛
به عبارت دیگر ،شعر هیئتی یا همان شعر مناسب اجرا در هیئت، تافته جدابافته از شعر ولایی نیست!
واضحترین و مهمترین وجه تمایز این نوع شعری با دیگر اشعار، بهره گیری از زبان و شیوه بیان عامیانه است؛
پس میتوان گفت هر شعر مذهبی که با بهره گیری از ادبیات عامیانه و طبق معیارهای خاص آن سروده شده است، میتواند مناسب اجرا در هیئت باشد.
مرور ابیات این شعر در تبیین این فرضیه ما را یاری میکند:
مهر تو را به عالم امکان نمیدهم
این گنج پربهاست من ارزان نمیدهم
گر انتخاب جنت و کویت به من دهند
کوی تو را به جنت و رضوان نمیدهم
نام تو را به نزد اجانب نمیبرم
این اسم اعظم است به دیوان نمیدهم
جان میدهم به شوق وصال تو یا حسین
تا بر سرم قدم ننهی جان نمیدهم
ای خاک کربلای تو مهر نماز من
آن مهر را به مُلک سلیمان نمیدهم
دل جایگاه عشق تو باشد نه غیر تو
این خانه خداست به شیطان نمیدهم
گر جرعه ای ز آب فراتت شود نصیب
آن جرعه را به چشمه حیوان نمیدهم
تا سر نهاده ام چو مؤید به درگهت
تن زیر بارِ منت دونان نمیدهم
(سیدرضا مؤید خراسانی)
شعر سرشار از مضامین روایی، نکات ادبی و فنی است؛
اما نکته مهم در این شعر، سادگی زبان و شیوه بیان است.
زبان شعر بدون تکلّف و پچیدگی است و شاعر در ضمن سهل کردن زبان، از ممتنع بودن آن غافل نبوده ست؛
به همین جهت در لایههای درونی اکثر ابیات از تشبیه بهره برده و با چاشنی بیانی تعریضی،
نحوه بیان شعر را به فطرت زبان مردم نزدیک کرده است.
🔸حلقه شعر ولایی فرات
@foratpoem
هدایت شده از حلقه شعر ولایی فرات
بخش دوم
برای دریافت اثر هنری و لذت بردن از آن، مخاطب باید زمینههای حسی و شهودی لازم را داشته باشد. به عنوان مثال در این بیت، با عبارت«اتاکم نجی» که برگرفته از زیارت جامعه کبیره است، مفهوم توسل به امام حسین(ع) تبیین شده است:
هرکس که جست بر تو توسل، نجات یافت
ای ناخدای فُلک «اتاکم نجی» حسین
(سیدرضامؤید خراسانی)
یا اشاره غیر مستقیم همان شاعر به کبودی رخسار حضرت زهرای مرضیه(س) در این بیت:
هر ماه گرفتنش بود یک ساعت
این ماه گرفته بود تا کرد غروب
و در هریک از این ابیات نکات تاریخی تداعی میشود:
چون که بینم شیرخواری در کنار مادرش
از رباب و گریههای اصغرم آید به یاد
هرکجا آب است آتش میزند بر جان من
چون نوای آب آب خواهرم آید به یاد
(سیدرضامؤید خراسانی)
🔸حلقه شعر ولایی فرات
@foratpoem
هدایت شده از حلقه شعر ولایی فرات
بخش سوم
اشعار در هر دوره وظایفی دارند و با هدف پاسخگویی به نیاز مخاطب سروده میشوند.
نوع مخاطب، سطح زبان و شیوه بیان را در شعر رقم میزند
و جهانبینی شاعر بر این اساس در شعر رخ مینماید. بنابراین اگر شاعر، نگاهی متعالی در شعر نداشته باشد
و صرفاً در پی اقناع عواطف مخاطب باشد،
بیگمان شعر او پویایی فکری و فنی نخواهد داشت و ایستا و بیحرکت در یک دوره زمانی خواهد ماند.
برای این که شعر به ورطه عوامانگی نیفتد و در قید زمانی خاص باقی نماند،
لازم است شاعر هیئتیسرا به این نکته کلیدی توجه کند و همواره در صدد ارتقای فنی و فکری مخاطب باشد.
در این ابیات استادسیدرضا مؤید تلاش دارد ضمن توجه به تعهد شاعرانهاش، در لابهلای ابیات، مخاطب را با نگرشی تازه در باره عقیله بنیهاشم، حضرت زینب کبرا(س) آشنا کند:
کعبه بی نام و نشان میماند اگر زینب نبود
بی امان دارالامان میماند اگر زینب نبود
گر چه دادند انبیاء هر یک نشان از کربلا
کربلا هم بی نشان میماند اگر زینب نبود
مکتب سرخ تشیع کز غدیر اغاز شد
تا ابد بی پاسبان میماند اگر زینب نبود
مکتب قرآن که از خون شهیدان جان گرفت
بی تحرک همچنان میماند اگر زینب نبود
کاروان مهدویت در مسیر فتنهها
بی امیر کاروان میماند اگر زینب نبود
مجری احکام قرآن بود او با صبر خویش
دین حق بی حکمران میماند اگر زینب نبود
کرد اسلام حسینی و یزیدی را جدا
حق و باطل توأمان میماند اگر زینب نبود
شد گلستان کربلا از لالههای احمدی
وین گلستان در خزان میماند اگر زینب نبود
شعله عالم فروز نهضت سرخ حسین
زیر خاکستر نهان میماند اگر زینب نبود
ناله ی مظلومیلب تشنگان دشت خون
در گلوگاه زمان میماند اگر زینب نبود
خون ثار الله رمزی را که بر صحرا نوشت
تا ابد بی ترجمان میماند اگرزینب نبود
فارسان صحنه ی "هیهات من الذله" را
داغ ناکامیبجان میماند اگر زینب نبود
ای«مؤید» هرچه هست از زینب و ایثار اوست
جان هستی ناتوان میماند اگر زینب نبود
🔸حلقه شعر ولایی فرات
@foratpoem
هدایت شده از حلقه شعر ولایی فرات
بخش چهارم
استاد سیدرضا مؤید، شاعری پیشکسوت از دیار خراسان است که سالها در فضای قدسی حریم حضرت امام علیبنموسیالرضا نفس کشیده و از انوار آن خورشید تابان نور حضور گرفته است.
ایشان در زمره شاعرانی است که از دهههای پنجاه و شصت تاکنون، به عنوان شاعر هیئتیسرا در میان اهل هیئت، مرثیهسرایان و ذاکران آلالله جایگاهی ویژه داشته است و بسیاری از ابیاتش میان خاص و عام زبانزد شده و در اذهان نقش بسته است.
از جمله این شعر که از جمله آثار شاخص و معروف استاد مؤید است:
اشكي بُود مرا كه به دنيا نمي دهم
اين است گوهری كه به دريا نمي دهم
گر لحظه اي وصال حبیبم شود نصيب
آن لحظه را به عمر گوارا نمي دهم
عمری بود كه گوشه نشيـن محبتم
اين گـوشه را به وسعت دنيا نمي دهم
در سينه ام جمال علي نقش بسته است
اين سینه را به سينه سینا نمي دهم
تا زنده ام ز درگه او پا نمي كشم
دامان او ز دست تمنّا نمي دهم
سرمايه محبت زهراست دين من
من دين خويش را به دو دنيا نمي دهم
گر مهر و ماه را به دو دستم نهد قضا
يك ذره از محبّت زهرا نمي دهم
امروز بزم ماتم زهرا بهشت ماست
اين نقد را به نسيه فردا نمي دهم
در سايه رضايم و همسايه رضا
اين سايه را به سايه طوبي نميدهم
.. با اندک تاملی میتوان حدس زد این شعر در دهه سوم عمر ایشان سروده شده است و همین اثر این فرضیه را اثبات میکند که شاعران مذهبی و هیئتیسرا در دهههای پیشین در پی پاسخ به یک نیاز عمومیبوده اند:« سادگی شعر» و «لذت بردن آنی از آن»
و از طرفی از وظیفه و تعهد خود نیز در ارائه جهانبینی و روشنگری عموم غافل نبودهاند.
این هدف را باید بسیار ارزشمند دانست و اگر امروز مخاطب از شعر در هیئت لذت بیشتری میبرد،
مرهون همین تلاش سیدرضا مؤید و همنسلان او از جمله: استاد محمدعلی مجاهدی، غلامرضا سازگار ، علی انسانی و محمدجواد غفورزاده است.
بهراستی این شعر در قیاس با دیگر اشعار چه خلأی دارد و اگر شاهکار نیست چرا به ذهن و زبان عموم مخاطبان راه یافته و ماندگار شده است.
به نظر میرسد راز ماندگاری این شعر و امثال آن را به جز اصل شعریت باید در این ویژگیها جستوجو کرد:
سادگی و صمیمیت زبان، و به عبارت دیگر، تطابق زبان شعر با زبان عامیانه یا استفاده از نشانهها و عناصر ادبی است که مخاطب با آن مأنوس است.
این شعر پاسخ به یک نیاز مخاطب است نه پاسخ به همه نیازهای او؛
و مخاطب به همان اندازه از شعر توقع دارد و آن را پذیرفته است: ابراز حب و علاقه به محضر اهل بیت(ع) با زبانی عاطفی و شاعرانه.
🔸حلقه شعر ولایی فرات
@foratpoem