25.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 #کلیپ | تنها نگذارم در میدان ولی را❤️
📽 @Resane_Amin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 + « انسان آن به آن خودش را در مقابل ولیّ با این دید میبیند که من باید چه كنم؟ کجایم و چه حالتی دارم؟
این طور با قضیه ی عاشورا روبه رو میشود که من الآن سمت دشمن هستم؟ یا در این کاروانم؟ اگر من در این کاروانم در من چه می گذرد؟»
➕علی صفایی حائری / خون خدا / ص ۳۷
#عکس_نوشت
▫️برنامه تلویزیونی کلمه
🏷️@kalame_tv1
💠 #حدیث روز 💠
💎 غیبت حضرت ولی عصر(عج) در نگاه مردم
🔻امام حسين عليهالسلام:
لَهُ غَيْبَةٌ يَرْتَدُّ فيها اَقْوامٌ وَيَثْبِتُ فيها اخَرُونَ فَيَوُذُّونَ وَ يُقالُ لَهُمْ: «مَتى هذَا الْوَعْدُ اِنْ كُنْتُمْ صادِقينَ». اَما اَنَّ الصّابِرَ فى غَيْبَتِةِ عَلَى الاَْذى وَالتَّكْذيبِ بَمِنْزِلَةِ المجاهِدِ بِالسَّيْفِ بَيْنَ يَدَىْ رَسُولِ اللّه ِ صلي الله عليه و آله
✳️ حضرت مهدى داراى غيبتى است كه گروهى در آن مرحله مرتد میشوند و گروهى ثابتقدم میمانند و اظهار خشنودى میكنند.
افراد مرتد به آنها میگويند:
«اين وعده كى خواهد بود اگر شما راستگو هستيد؟» ولى كسى كه در زمان غيبت در مقابل اذيّت و آزار و تكذيب آنها صبور باشد، مجاهدى است كه با شمشير در كنار رسول خدا صلي الله عليه و آله جهاد كرده است.
📚 بحارالأنوار، ج ۵۱، ص ۱۳۳.
•┈┈••✾••┈┈•
@HawzahNews
📝 رهبر معظم انقلاب:
🔸 به همان اندازه که مجاهدت حسینبنعلی(ع) و یارانش به عنوان صاحبان پرچم سخت بود، به همان اندازه نیز مجاهدت زینب(س) و مجاهدت امام سجاد(ع) و بقیهی بزرگواران، دشوار بود.
👈 درسی که #اربعین به ما میدهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطرهی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت. میدان تبلیغات، میدان بسیار عظیم و خطرناکی است. ۶۸/۶/۲۹
📱@hamzevasl
⭐️دستورالعملی فوق العاده مهم برای #رجعت
#دعاي_عهد_ديگر
کتاب #صحیفه_مهدیه
🔻جابر بن يزيد جعفي گويد : امام باقر سلام الله علیه فرمود : هر کس اين دعا را در عمر خود يک مرتبه بخواند، اين عهد و پيمان در پوستي نوشته ميشود و در ديوان و دفتر حضرت قائم (صلوات اللَّه عليه) بالا برده مي شود، هنگامي که قائم ما قيام کند او را به نام خود و نام پدرش ميخوانند، آن گاه اين نوشته را به او مي دهند و مي گويند: اين نوشته را بگير، اين عهد و پيماني است که در دنيا با ما پيمان بستي، و اين همان کلام خداي متعال است که ميفرمايد : «إِلّا مَنِ اتَّخَذَ عِنْدَ الرَّحْمنِ عَهْداً» (يعني... مگر کسي که در پيشگاه خداي رحمان پيمان بسته باشد.)
اين دعا را با طهارت ميخواني، ميگويي :
أَللَّهُمَّ يا إِلهَ الْآلِهَةِ، يا واحِدُ، يا أَحَدُ، يا آخِرَ الْآخِرينَ، يا قاهِرَ الْقاهِرينَ، يا عَلِيُّ يا عَظيمُ، أَنْتَ الْعَلِيُّ الْأَعْلي، عَلَوْتَ فَوْقَ کُلِّ عُلُوٍّ، هذا يا سَيِّدي عَهْدي وَأَنْتَ مُنْجِزُ وَعْدي ، فَصِلْ يا مَوْلايَ عَهْدي، وَأَنْجِزْ وَعْدي، آمَنْتُ بِکَ.
وَأَسْأَلُکَ بِحِجابِکَ الْعَرَبِيِّ، وَبِحِجابِکَ الْعَجَمِيِّ، وَبِحِجابِکَ الْعِبْرانِيِّ، وَبِحِجابِکَ السِّرْيانِيِّ، وَبِحِجابِکَ الرُّومِيِّ، وَبِحِجابِکَ الْهِنْدِيِّ، وَأَثْبِتْ مَعْرِفَتَکَ بِالْعِنايَةِ الْاُولي، فَإِنَّکَ أَنْتَ اللَّهُ لاتُري، وأَنْتَ بِالْمَنْظَرِ الْأَعْلي.
وَأَتَقَرَّبُ إِلَيْکَ بِرَسُولِکَ الْمُنْذِرِ صَلَّي اللَّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ، وَبِعَلِيٍّ أَميرِالْمُؤْمِنينَ صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِ الْهادي، وَبِالْحَسَنِ السَّيِّدِ وَبِالْحُسَيْنِ الشَّهيدِ سِبْطَيْ نَبِيِّکَ، وَبِفاطِمَةَ الْبَتُولِ، وَبِعَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ زَيْنِ الْعابِدينَ ذِي الثَّفَناتِ، وَمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْباقِرِ عَنْ عِلْمِکَ، وَبِجَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ، اَلَّذي صَدَّقَ بِميثاقِکَ وَبِميعادِکَ، وَبِمُوسَي بْنِ جَعْفَرٍ الْحَصُورِ الْقائِمِ بِعَهْدِکَ، وَبِعَلِيِّ بْنِ مُوسَي الرِّضَا الرَّاضي بِحُکْمِکَ، وَبِمُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ الْحِبْرِ الْفاضِلِ، اَلْمُرْتَضي فِي الْمُؤْمِنينَ، وَبِعَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَمينِ الْمُؤْتَمَنِ، هادِي الْمُسْتَرْشِدينَ، وَبِالْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ الطَّاهِرِ الزَّکِيِّ، خَزانَةِ الْوَصِيّينَ.
وَأَتَقَرَّبُ إِلَيْکَ بِالْإِمامِ الْقائِمِ الْعَدْلِ الْمُنْتَظَرِ الْمَهْدِيِّ، إِمامِنا وَابْنِ إِمامِنا صَلَواتُ اللَّهِ عَلَيْهِمْ أَجْمَعينِ.
يا مَنْ جَلَّ فَعَظُمَ و [هُوَ] أَهْلُ ذلِکَ فَعَفي وَرَحِمَ، يا مَنْ قَدَرَ فَلَطُفَ، أَشْکُو إِلَيْکَ ضَعْفي ، وَما قَصُرَ عَنْهُ عَمَلي مِنْ تَوْحيدِکَ، وَکُنْهِ مَعْرِفَتِکَ، وَأَتَوَجَّهُ إِلَيْکَ بِالتَّسْمِيَةِ الْبَيْضاءِ، وَبِالْوَحْدانِيَّةِ الْکُبْري، اَلَّتي قَصُرَ عَنْها مَنْ أَدْبَرَ وَتَوَلَّي.
وَآمَنْتُ بِحِجابِکَ الْأَعْظَمِ، وَبِکَلِماتِکَ التَّامَّةِ الْعُلْيا، اَلَّتي خَلَقْتَ مِنْها دارَ الْبَلاءِ، وَأَحْلَلْتَ مَنْ أَحْبَبْتَ جَنَّةَ الْمَأْوي، وَآمَنْتُ بِالسَّابِقينَ وَالصِّدّيقينَ، أَصْحابِ الْيَمينِ مِنَ الْمُؤْمِنينَ، [وَ] الَّذينَ خَلَطُوا عَمَلاً صالِحاً وَآخَرَ سَيِّئاً أَلّا تُوَلِّيَني غَيْرَهُمْ، وَلاتُفَرِّقَ بَيْني وَبَيْنَهُمْ غَداً إِذا قَدَّمْتَ الرِّضا بِفَصْلِ الْقَضاءِ.
آمَنْتُ بِسِرِّهِمْ وَعَلانِيَتِهِمْ وَخَواتيمِ أَعْمالِهِمْ، فَإِنَّکَ تَخْتِمُ عَلَيْها إِذا شِئْتَ، يا مَنْ أَتْحَفَني بِالْإِقْرارِ بِالْوَحْدانِيَّةِ، وَحَباني بِمَعْرِفَةِ الرُّبُوبِيَّةِ، وَخَلَّصَني مِنَ الشَّکِّ وَالْعَمي، رَضيتُ بِکَ رَبّاً، وَبِالْأَصْفِياءِ حُجَجاً، وَبِالْمَحْجُوبينَ أَنْبِياءَ، وَبِالرُّسُلِ أَدِلّاءَ، وَبِالْمُتَّقينَ اُمَراءَ، وَسامِعاً لَکَ مُطيعاً.
کانال "معارف" امام زمان سلام الله علیه
@alhaghgholjadid
ماهیت دینداری، تکلیف محوری و مسئولیت پذیری است و تنزل این مفهوم مهم اجتماعی به لذت جویی مذهب محور، آفت بزرگی است.
تفاوت دینداران واقعی با متوهمین مذهبی هم همین است.
وقتی مقصود، تحصیل رضایت الهی است؛ پیامد یک زیارت معمولی می شود حماسه اربعین!
همان زیارت معمولی که خیلی از اینها می توانستند در وقت دیگری از سال با حال و هوای بهتر و هزینه کمتر انجام دهند.
توهم دینداری، پاشنه آشیل جامعه دینمدار است که گاهی در لباس خشک مقدس ها، گاهی صورتی ها و گاهی اشراف مذهبی مثل حجتیه ها نمایان می شود.
پی نوشت۱: این مبحث، یک کتاب می تواند باشد و کاش روزی حال داشته باشم مفصل در این زمینه بنویسم.
پی نوشت ۲: در این موکب، دو مسئول نسبتا میانی را دیدم که مثل بقیه دنبال جا می گشتند تا از گرما فرار کنند که اگر یک هفته زودتر یا دیرتر با همین هزینه می آمدند، می توانستند در هتل ساکن شوند و خیلی باکلاس زیارت کنند؛
دینداری مسئولانه...
@seyedmohsenkhademi
📌 آمار چند سال اخیر زائران #اربعین حسینی در بایکوت خبری رسانههای دنیا
🏴 @e_arbaeen