eitaa logo
کانال حمید میرشمسی
39 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
3 فایل
قسّام بهشت و دوزخ آن عقده گشای، ما را نگذارد که درآییم ز پای
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عرض ارادت مخالفان جمهوری اسلامی به یکدیگر 😄 خیلی جالبه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الهام علیف هی ایران رو تهدید میکنه. اینطور پیش بره، آخرش مجبور میشیم باکو رو بغل کنیم 😂 این خیلی دیدنیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺با خودروها خیابان را بسته اند ، فردی از این مزاحمت ناراحت میشود، اعتراض میکند، او را میکشند، سطل آبی که داشته را روی سرش میگذارند و در حالی که جنازه اش روی زمین افتاده با خودرو در همان محل دور میزنند... ایالات متحده آمریکا به لحاظ سبک زندگی ، نوع زندگی اجتماعی و وضعیت انسان هایی که در آن هستند از درون فروپاشیده است. این فیلم عجیب و غریب بخش کوچکی از ان فروپاشیدگی است... پرچم بالاست🇮🇷✌️ @mrtahlilgar1
👆🤦‍♂🤦‍♂🤦‍♂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این هم تجربه یک پدر در قانع کردن بچه سرتق با روش مسالمت آمیز 😂😂 حالا بعضی ها میگن اینو بفرستید برای وزارت ارشاد، کشور و ... شاید الگویی بگیرند برای سرعقل آوردن بعضی سلبریتی های عزیز😊. شما هم دست به دست بفرستید تا شاید به دست این بزرگواران برسد. •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• کانال برگزیده های فرهنگی - سیاسی، (برگزیده هایی از بیش از ۴۰ کانال بزرگ کشور)👇 https://eitaa.com/bargozidehye_farhangi_va_siasi
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت چهارم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) در اینجا رجوع می کنیم به دو آیه از قرآن کریم تا ان شاء الله سریع تر به اصل موضوع برسیم و بتوانیم مطلب را بیشتر باز کنیم . خداوند متعال در سوره یس آیات 60 و 61 فرموده : أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُّبِينٌ، وَأَنْ اعْبُدُونِي هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِيمٌ ای فرزند آدم مگر با شما عهد نکردم که شیطان را نپرستید که او دشمن آشکار شماست و اینکه مرا بپرستید؟ این است صراط مستقیم . البته روشن است که منظور از عبد شیطان بودن در اینجا شیطان پرستی در اصطلاح امروزی نیست بلکه منظور این است که انسان بواسطۀ تبعیت از هوای نفس خود وتبعیت از چیزهای دیگر مثل طاغوت های زمان خود، عبد شیطان می شود و منظور از عبودیت در اینجا عبارت است از پیروی و اطاعت. حال اگر بگوییم که خداوند اختیار انسان را در این دو آیه خلاصه کرده، چگونه خواهد بود ؟  آیا می توانیم این را بگوییم ؟  یعنی خداوند اختیار انسان را در این دو مطلب محصور کرده و آن عبارت است از عبد خدا بودن که صراط مستقیم است و یا عبد شیطان بودن، و غیر از این اختیاری واقعی برای انسان نیست، حال آنکه انسان فکر می کند که حیطه اختیار او گسترده است در حالیکه اینطور نیست و شئونی را که فکر می کند در آن ها مختار است در واقع همان اختیار حیوانی و اضطراراست، و نه اختیار خاص انسان. اکنون موضوع آیات شریفه فوق را در گوشه ذهن داشته باشیم و بازگردیم به مسئله اختیار انسانی و مصادیقی را برای آن بیابیم . سؤال این است که ما این اختیار خاص انسان را در چه مواردی مورد استفاده قرار می دهیم ؟ مثلاً اگر شما بگویید که من این کسب و کار را انجام دهم و یا آن کسب کار دیگر را، و بعد محاسبه کنید و آن کاری را که سودش بیشتر است و یا آسان تر است و یا هر مزیّت دیگری که در آن متصوّر باشد ، انتخاب کنید، آیا این اختیار خاص انسان است ؟ وآیا این اختیار موضوع بحث ماست ؟  جواب منفی است ، چون چهارپایان هم آن چراگاهی را انتخاب می کنند که علف بیشتری دارد. پس این اختیار، اختیار خاص انسان نیست . ولی اگر شما گفتید که فلان کسب و کار حرام است ولو اینکه مزیّت هایی داشته باشد، و این یکی حلال است پس من آن یکی را که حرام است وامیگذارم و این یکی را انتخاب می کنم، این اختیار است، یعنی اینجا اختیار خاص انسان نمایان می شود، و یا اگر بگویید فلان صنعت نیاز مبرم کشور است و یا فلان صنعت مایۀ سربلندی و عزّت کشور اسلامی است، پس من علی رغم سختی آن، آن را انتخاب می کنم، صد البته که این هم اختیار است، بلکه اختیار اندر اختیار است چون رضای خدا نیز مدّ نظر بوده. پس نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است. در یک طرف نهی خدا و در یک طرف امر خدا بود، و انسان فقط در زمان تصمیم گیری و انتخاب این دو مختار بود و اختیار  واقعی داشت، اگر اولی را انتخاب می کرد در واقع تبعیت از نفس خود را پیش گرفته بود و از وادی آزادی و اختیار انسانی خارج و داخل در وادی اضطرار می گردید، و بالعکس با انتخاب دومی و تبعیت از حکم خداوند، پا در وادی اختیار و آزادی گذاشت ادامه دارد … التماس دعا سید حمید  https://eitaa.com/hamidmirshamsi0
سلام دوستان بزرگوار مقاله ای را بصورت قسمت بندی شده خدمتتان تقدیم می کنم با عنوان «اختیار و اضطرار» این مقاله بر مبنای یک مطلب بسیار ظریف و بدیع مأخوذه از کتاب شریف کاشف الاسرار مرحوم مولا نظرعلی طالقانی، نوشته شده که مفهوم حقیقی آزادی و اختیار انسان را بیان می کند. حتماً می‌دانید که خداوند در قرآن کریم در چند آیه، برخی انسان ها را به چارپایان تشبیه نموده. پس هر کس مایل است سرّ این مطلب را بیش از پیش و بصورت یقینی درک کرده و معیار دقیقی برای آن بیابد این مقاله را از قسمت اول مورد مطالعه قرار دهد. هر کس مایل است مفهوم حقیقی آزادی و اختیار را بیش از پیش درک کند، این مقاله را مورد مطالعه قرار دهد. و هر کس مایل است مقاله را بصورت کامل دریافت کند، پیام دهد. التماس دعا 🤲 سید حمید
هدایت شده از بینش راهبردی
این عکس را مجله وال استریت ژورنال کار کرده و تیتر ذیل آن این است: دوستان جدید ایران: روسیه و چین! راجع به بک گراند عکس و سایر موارد می شود حرفهای زیادی زد اما آنچه همه ی دنیا و دشمن ما باور کرده و دوستان بزرگوار ما باور نمی کنند این است که ایران پیشران نظم نوین جهانی است و با شکست اجماع جهانی علیه خود هم نظم موجود آمریکایی را بر هم ریخته است هم پایه گذار نظم جدیدی با چین و روسیه و سایر متحدین است. در مطالب مختلفی توضیح داده ام که آمریکا با یک معادله چند مجهولی مواجه است و نمی داند چه کند این معادله را رهبری عزیز به گونه ای طراحی کرده اند که مثل یک شطرنج باز قهار آمریکا را در مخمصه ای بزرگ انداخته است و مدام از سمت جبهه آمریکایی یارگیری می کند. روسیه، چین، ترکیه، هند، پاکستان، افغانستان، قطر، امارات و اخیرا عربستان اضافه کنید ونزوئلا و سایر کشورهای دیگر را پ.ن: معاله چند وجهی https://eitaa.com/Binesh_Rahbordi/3123
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت پنجم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) اگرخوب دقت کنیم خواهیم دید که در هر دو مثال فوق یعنی انتخاب غذا و انتخاب کسب و کار فی نفسه اختیاری وجود ندارد بلکه حقیقتاً اضطرار است اینکه شما غذایی را انتخاب می کنید که برای شما لذیذ تر است، آیا این اختیار است ؟  اگر خوب فکر کنیم می بینیم که عین اضظرار است یعنی این میل و طبع شماست که شما را وادار می کند آن را انتخاب کنید، اگر توانستی خلاف میل و طبع خود به یک دلیل عقلی و شرعی آن غذای لذیذ را ترک کنی، آنگاه اختیار است وگرنه عین اضطرار است و در مورد کسب کار هم همینطور، اینکه شما کاری را برگزینید که  منافع بیشتری دارد آیا این اختیار خاص انسان است؟  این طبع انسان و حبّ مال و یا احتیاج است که انسان را وادار می کند به این مطلب، ندیدید پرندگان را که برای به دست آوردن غذا گاهی هزاران کیلومتر را طی می کنند؟  البته منظور این نیست که انگیزه کسب منفعت را در انسان تخطئه کنیم، چراکه طبع انسان منفعت بیشتر را می طلبد و خداوند این را قرار داده تا کارهای دنیا بچرخد، کما اینکه احتیاج اصلی ترین موتور محرک انسان و حیوان بوده و هست، که اگر نباشد کارهای عالم معطل می ماند، و هر دو اینها از مقوله اضطرارند، و ما در اینجا به دنبال مزمّت هر فعل اضطراری نیستیم، بلکه میخواهیم اولاً آزادی و اختیار حقیقی انسان را تبیین و قدر و مرتبه آن را معلوم کنیم تا مبادا منافع حقیقی و جاودانه را قربانی منافع مجازی و فانی نماییم و یادمان نرود که انتظار خداوند از ما چیز دیگری است و اینکه انسانیت ما در گرو آزادی و اختیار خاص انسان است  و این درحالیستکه این آزادی و اختیار انسانی مانع امور اضطراری نیست بلکه آن ها را مدیریت و جهت دهی صحیح می کند و بوسیله احکام الهی هرچیزی را در جای خود می نشاند، و آنگاه کار های اضطرای بشر نیز تحت سیطره اختیار انسانی قرار خواهد گرفت و همینطور است در مورد شئون دیگر زندگی ، و شاید به همین خاطر است که خداوند ماه رمضان را ماه خود خوانده ، ماه مهمانی خدا خوانده، یعنی ماه آزادی و اختیار انسان، ماه تمرین اختیار انسانی، ماهی که اختیار انسانی در آن نمود بیشتری پیدا می کند و تقویت می شود چشم اسبان جز گیاه و جز چرا  هرکجا خوانیش گوید نه، چرا ؟  چشم اسب از چشم شه رهبر بود چشم او بی چشم شه مضطر بود (مثنوی مولوی) مجملاً، تن و نفس، اسب است و روح که همان حقیقت انسان باشد سوار بر این اسب، هرگاه اختیار با اسب است و سوار تابع اسب، آنجا اختیار انسانی زایل می شود و اختیار حیوانی حاکم، که همان اضطرار است، و انسان در حقیقت از وادی اختیار و آزادی خارج و داخل در وادی اضطرار قرار میگردد، و بالعکس. دوباره یادآوری کنیم : نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است ادامه دارد … التماس دعا سید حمید  https://eitaa.com/hamidmirshamsi0
سلام دوستان بزرگوار مقاله ای را بصورت قسمت بندی شده خدمتتان تقدیم می کنم با عنوان «اختیار و اضطرار» این مقاله بر مبنای یک مطلب بسیار ظریف و بدیع مأخوذه از کتاب شریف کاشف الاسرار مرحوم مولا نظرعلی طالقانی، نوشته شده که مفهوم حقیقی آزادی و اختیار انسان را بیان می کند. حتماً می‌دانید که خداوند در قرآن کریم در چند آیه، برخی انسان ها را به چارپایان تشبیه نموده. پس هر کس مایل است سرّ این مطلب را بیش از پیش و بصورت یقینی درک کرده و معیار دقیقی برای آن بیابد این مقاله را از قسمت اول مورد مطالعه قرار دهد. هر کس مایل است مفهوم حقیقی آزادی و اختیار را بیش از پیش درک کند، این مقاله را مورد مطالعه قرار دهد. و هر کس مایل است مقاله را بصورت کامل دریافت کند، پیام دهد. التماس دعا 🤲 سید حمید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اونایی که جلوی دوربین مدار بسته عزرائیل علیه السلام را دیدن و خواستن ازش فـــــــرارکنن ولی مُردند چه غم انگیز😔😔🤔🤔 ✅خدایا از گناهانم بر تو پناه میبرم ـــــــــــــــــــــــ
هدایت شده از اخبار سوریه
روز گذشته خبری منتشر شد که گروه مقاومت اصحاب الکهف عراق از کشف شبکه جاسوسی نروژ که برای رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کرد، خبر داده بود. در گزارش اصحاب الکهف آمده که در سال 2021 با دستگیری عوامل نروژی، انبار بزرگ تجهیزات و بمب‌هایی که قرار بود به ایران فرستاده شود را کشف و ضبط کرده است. در مجموع کشورهای اسکاندیناوی با تبلیغات آنچنانی می‌خواهند چهره‌ای انسانی از خود به نمایش بگذارند اما از جمله کثیف‌ترین و پست‌فطرت‌ترین کشورهای جهان هستند که در خدمت منابع امپریالیسم و صهیونیسم بین‌الملل قرار دارند. سفارت سوئد محل تجمع افسران سیستم امنیتی این کشور است که در خدمت سیا و موساد هستند و یکی از فعال‌ترین شبکه‌های ضدایرانی را در اروپا هدایت می‌کنند و در ایران نیز در حوزه قومیت‌ها دست بلندی دارند. حالا نگاه کنید که وزیر امور خارجه سوئد که کشورش محل تجمع تروریست‌ها و قاتلان مردم غرب آسیا است چگونه با وقاحت از اعدام یک تروریست که دستش به خون بیش از 450 ایرانی آلوده است، حمایت می‌کند. این‌ها را بشناسید... @syriankhabar
هدایت شده از یک آیه در روز
☀️۲۵) در فرازی از وصیت‌نامه معروف امیرالمومنین ع به امام حسن ع آمده است: و بدان پسرم! بهترین چیزی که دوست دارم از وصيتم به كار بندى، تقوای الهی است، و بر آنچه بر تو واجب داشته، بسنده كردن، و رفتن به راهى كه پدرانت پيمودند و پارسايان خاندانت بر آن راه بودند؛ چه، آنان از نگريستن در كار خويش باز نايستادند، چنانكه تو مى‏‌نگرى؛ و نه از انديشيدن، چنانكه تو مى ‏انديشى؛ و انجام كار چنانشان كرد كه آنچه را شناختند برگرفتند، و از بند آنچه بر عهده‌‏شان نبود بازایستادند. و اگر نفس تو پذيرفتن چنين نتواند، و خواهد چنانكه آنان دانستند بداند، پس بكوش تا جستجوى تو از روى فهمیدن عمیق و آموختن باشد نه به غوطه‌ور شدن در ورطه شبهه‌‏ها و آویختن به مناقشه‌ها. و پيش از اين كه اين راه را بپويى بايد از خداى خود يارى جويى و براى توفيق خود روى بدو آرى و هر شائبه‌ای که تو را به شبهه‌‏اى دچار سازد يا به گمراهى‌‏ات در اندازد، واگذارى. پس هرگاه يقين كردى که دلت صفا یافت و [در برابر حق و حقیقت] خاشع شد، و انديشه‌‏ات به تمامیت رسید و از پراکندگی رها شد، و همّت تو همّ واحدی گرديد، در آنچه برايت روشن ساختم بنگر. و اگر آنچه که دوست دارى از خویشتن و از آسودگى فكر و انديشه‏ات، برایت حاصل نشد، بدان که در راهى كه درست نمى‏بينى گام می‌نهی، و در ورطه تاريكى‌ها ره می‌سپاری، و طالب دين کسی نیست که در تاریکی گام نهد یا [حق و باطل را] درهم‌آمیزد؛ و در چنين حال بازداشتن خويش از این کار بهتر است. 📚نهج البلاغة، نامه 31 (ترجمه با اقتباس از ترجمه شهيدى، ص298-299)؛ 📚 تحف العقول، ص71 📚سید بن طاووس سندهای متعددی برای این روایت را در كشف المحجة لثمرة المهجة، ص218-220 ذکر کرده و این فراز را عینا در ص ۲۲۴ آورده است. و من وصية له ع للحسن بن علي ع كتبها إليه بحاضرين عند انصرافه من صفين‏ ... وَ اعْلَمْ يَا بُنَيَّ أَنَّ أَحَبَّ مَا أَنْتَ آخِذٌ بِهِ إِلَيَّ مِنْ وَصِيَّتِي تَقْوَى اللَّهِ وَ الِاقْتِصَارُ عَلَى مَا فَرَضَهُ اللَّهُ [افْتَرَضَ] عَلَيْكَ وَ الْأَخْذُ بِمَا مَضَى عَلَيْهِ الْأَوَّلُونَ مِنْ آبَائِكَ وَ الصَّالِحُونَ مِنْ أَهْلِ بَيْتِكَ [أَهْلِ مِلَّتِكَ]. فَإِنَّهُمْ لَمْ يَدَعُوا أَنْ نَظَرُوا [يَنْظُرُوا] لِأَنْفُسِهِمْ كَمَا أَنْتَ نَاظِرٌ، وَ فَكَّرُوا كَمَا أَنْتَ مُفَكِّرٌ؛ ثُمَّ رَدَّهُمْ آخِرُ ذَلِكَ إِلَى الْأَخْذِ بِمَا عَرَفُوا وَ الْإِمْسَاكِ عَمَّا لَمْ يُكَلَّفُوا. فَإِنْ أَبَتْ نَفْسُكَ أَنْ تَقْبَلَ ذَلِكَ دُونَ أَنْ تَعْلَمَ كَمَا عَلِمُوا فَلْيَكُنْ طَلَبُكَ ذَلِكَ بِتَفَهُّمٍ وَ تَعَلُّمٍ، لَا بِتَوَرُّطِ الشُّبُهَاتِ وَ عُلَقِ [غُلُوِّ] الْخُصُومَاتِ وَ ابْدَأْ قَبْلَ نَظَرِكَ فِي ذَلِكَ بِالاسْتِعَانَةِ بِإِلَهِكَ وَ الرَّغْبَةِ إِلَيْهِ فِي تَوْفِيقِكَ وَ تَرْكِ كُلِّ شَائِبَةٍ أَوْلَجَتْكَ فِي شُبْهَةٍ [أَدْخَلَتْ عَلَيْكَ شُبْهَةً] أَوْ [و] أَسْلَمَتْكَ إِلَى ضَلَالَةٍ. فَإِنْ [وَ إِذَا] أَيْقَنْتَ أَنْ قَدْ صَفَا قَلْبُكَ فَخَشَعَ، وَ تَمَّ رَأْيُكَ فَاجْتَمَعَ، وَ كَانَ هَمُّكَ فِي ذَلِكَ هَمّاً وَاحِداً فَانْظُرْ فِيمَا فَسَّرْتُ لَكَ. وَ إِنْ أَنْتَ لَمْ يَجْتَمِعْ لَكَ مَا تُحِبُّ مِنْ نَفْسِكَ وَ [مِنْ] فَرَاغِ نَظَرِكَ وَ فِكْرِكَ‏ فَاعْلَمْ أَنَّكَ إِنَّمَا تَخْبِطُ [خَبْطَ] الْعَشْوَاءَ وَ تَتَوَرَّطُ الظَّلْمَاءَ وَ لَيْسَ طَالِبُ الدِّينِ مَنْ خَبَطَ أَوْ [وَ لَا] خَلَطَ وَ الْإِمْسَاكُ عَنْ ذَلِكَ أَمْثَلُ.... @yekaye
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺دمش گرم سردار تنگسیری ، نشسته یک گوشه ببیند آمریکایی ها پُزِ رونمایی از چه چیزی را میدهند، یک هفته بعدش یکی عین همان را رونمایی میکند بعد هم توضیح میدهد از چه سالی در سازمان رزم ایران بوده... اینجا او با اشاره به رونمایی آمریکا از یک شناور بی سرنشین توضیح میدهد که ایران یک هفته بعد مدلی پیشرفته تر که حدودا یک و نیم برابر سریعتر از مدل آمریکایی است را رونمایی کرده ، مدلی که بیش از دو سال در سازمان رزم نیروهای مسلح ایران در حال انجام ماموریت بوده است... پرچم بالاست🇮🇷✌️ @mrtahlilgar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 تصور کنید شما روی صندلی در آرایشگاه نشسته اید، فردی وارد میشود تا آرایشگر را به رگبار ببندند ، محترمانه از شما میخواهد که به کنار بروید و مزاحم کارش نشوید، شما ناگهان یادتان می افتد که کار نصفه کاره مانده و اگر آرایشگر به دیار باقی برود، کسی نیست موهای نصفه کاره مانده ی شما را کامل کند، پس احساس مسئولیت میکنید ، دست به سلاح برده و فردی که مزاحم آرایشگرتان شده را آبکش میکنید تا زود تر به وضعیت اصلاح شما رسیدگی کنند... این داستان خیلی تخیلی بود نه؟ داستان نیست. روایت یک روز در یک آرایشگاه در آمریکاست ... اوضاع در آمریکا از حالت عادی کاملا خارج شده است. جامعه دلیلی برای خودمدیریتی ندارد. سیستم هم اراده ای برای آن ندارد. از عهده پلیس هم کاملا خارج است. این ساختمان از درون پوسیده! منتظر یک ریزش وحشتناک ، عجیب و غریب و عبرت آموز باشید... پرچم بالاست🇮🇷✌️ @mrtahlilgar1
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت ششم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) خداوند متعال در سوره ذاریات آیه 56 فرموده : وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ و خلق نکردم جن و انس را جز برای اینکه مرا بپرستند  یعنی جز برای اینکه مرا عبادت کنند ، از من اطاعت کنند ، و بقول مفسرین ، تا مرا بشناسند ، و باز بقول بعضی مفسرین برای اینکه مرا بشناسند و عاشق من شوند، و مجملاً یعنی تا مرا اطاعت کنند و عبادت کنند ، تا بدینوسیله به مقام انسانی نایل شوند جایگاه خود را درست ببینند، جایگاه انسانی خود را بشناسند، آنگاه که جایگاه خود را شناختند طالب شناخت من می شوند و کسی که طالب شناخت من شد، من را خواهد شناخت و کسی که مرا بشناسد عاشق من می شود و کسی که عاشق من شد به من می رسد. اگر این آیه را با آیات قبلی که در بالا ذکر شد کنار هم بگذاریم، می توانیم بگوییم شاید میخواهد بگوید که اصلا اختیار دیگری به انسان نداده ام، به عبارتی میخواهد بگوید که فقط یک اختیار به انسان داده ام و آن این است که مختار است اطاعت از من را انتخاب کند یا نکند  اگر عبودیت من را که فلسفه اصلی خلقت اوست انتخاب کرد، همه شئون انسانیت از قبیل اختیار و آزادی بر اومترتب می شود، در غیر اینصورت اسیر نفس خود شده و از مقام انسانی به مقام حیوانی تنزّل کرده و مضطر می شود و فاقد اختیار انسانی، بگونه ای که افعال او همواره از روی اضطرار است و نه از روی اختیار اگر اختیار ظاهری هم باشد همان اختیاری است که حیوانات نیز دارند. کما اینکه در سوره محمد آیه 12 فرموده: وَالَّذِينَ كَفَرُوا يَتَمَتَّعُونَ وَيَأْكُلُونَ كَمَا تَأْكُلُ الْأَنْعَامُ وَالنَّارُ مَثْوًى لَّهُمْ کسانی کفر ورزیدند بهره مند می شوند (از زندگی دنیا) و می خورند ، همانگونه که چهارپایان میخورند ولی جایگاه آنها آتش است. یا در سوره فرقان آیه 44 می فرماید:  أَمْ تَحْسَبُ أَنَّ أَكْثَرَهُمْ يَسْمَعُونَ أَوْ يَعْقِلُونَ إِنْ هُمْ إِلَّا كَالْأَنْعَامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا آیا گمان می کنی که اکثر اینها می شنوند و یا عقل خود را بکار می اندازند ؟ نیستند این ها مگر مثل چهارپایان، بلکه گمراه تر. ادامه دارد … التماس دعا سید حمید 
این بی نظیره
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت هفتم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) ممکن است کسی بگوید که خدا به من عقل داده و من به حکم عقل عمل می کنم فارغ از احکام شرعی، پس این هم اختیار انسانی است، پاسخش این است که خداوند این عقل را به حیوان هم داده، و به تو مرتبه عالی تر آن را داده چون انتظارش از تو چیز دیگری است، اگرتو این عقل عالی را تنزّل دهی و آن را در خدمت اسب خود بگیری، این دیگر نه عقل انسانی است نه اختیار، بلکه عین اضطرار است. همنشین خر شدست این عقل پست  فکرش اینکه چون علف آرد بدست  (مثنوی مولوی) خداوند این عقل عالی را به انسان داده، لوازم آن را هم داده، خدایی که این عقل را داده آیات بیّنات را هم داده تا نور عقل تو باشد، و احکام را تشریع کرده تا میزان عقل تو گردد، تا تو که سوار بر مرکب تن هستی با نور عقل خود را از اسارت نفس برهانی ، صراط را بیابی، مرکب تن را ادب کنی و در اختیار بگیری و بر شاهراه صراط برانی تا به او برسی، نه اینکه این عقل را تنزّل دهی وعاجز کنی و در خدمت اسب تن بگماری. به قول نویسنده کتاب کاشف الاسرار، مرحوم مولی نظر علی طالقانی «عقل پیامبر درونی است و انبیاء الهی پیامبران بیرونی، عقل فقط کلیّات را می داند و بر جزئیات واقف نیست، این پیامبردرونی و آن پیامبران بیرونی که انبیاء الهی باشند هر دو رسولان خدا هستند، به همین دلیل است که عقل سلیم شرع را تصدیق می کند، و این است معنی ما حَکمَ بهِ الشّرع حکم به العقل» بشنوید این حدیث زیبا را از امام صادق علیه السلام که فرمود:  حیاة الانسان بالروح و حیاة الروح بالعقل و حیاة العقل بالعلم و حیاة العلم بالعمل و حیاة العمل بالاخلاص یعنی عقل بدون تعلیمات الهی، عقل مرده است. معلوم است که منظور از حیات در حدیث فوق الذکر، حیات معنوی است، یعنی عقل بدون تعالیم الهی، عقل مرده است، لاجرم روح کسی که عقلش مرده است نیز روح مرده است، و لذا خود آن فرد نیز به لحاظ معنوی مرده است، ولو اینکه ظاهراً زندگی می کند. به همین خاطر است که خداوند در قرآن کریم، بعضی انسان ها را به اموات نیز تشبیه کرده. پس خداوند که این چراغ عقل را به انسان داده، نور این چراغ را هم خودش داده و خودش هم آن نور را زیاد و زیاد تر می کند. خداوند در سوره نور آیه 40 فرموده :  وَمَن لَّمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ کسی را که خدا نوری به او نداده باشد، او را نوری نیست. چشم اسبان جز گیاه جز چرا هر کجا خوانیش گوید نه چرا؟ چشم اسب از چشم شه رهبر بود  چشم او بی چشم شه مضطر بود نور حس را نور حق تزیین بود  معنی نورٌ علی نور این بود (مثنوی مولوی) در سوره ضحی آیات 7 الی 10 فرمود :  وَنَفْسٍ وَمَا سَوَّاهَا ، فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا ، قَدْ أَفْلَحَ مَن زَكَّاهَا ، وَقَدْ خَابَ مَن دَسَّاهَا. قسم به نفس (حقیقت انسان) و آنکه آن را ساخت، سپس تباهکاری و پرهیزگاری اش را به او الهام کرد، به راستی رستگار شد هر کس که آن را (حقیقت انسانی را) تزکیه کرد ، و به راستی نومید و بی بهره شد هر کس که آن را فرومایه داشت. یعنی این حقیقت انسانی که عقل جزء آن و چراغ راه آن است، و خوب بد نیز به او الهام شده است، اینطور نیست که خود به خود راه بجایی ببرد و به رستگاری برسد، بلکه همانطور که در آیات فوق تصریح شده، شرط دارد، شرط آن هم تزکیه است، و تزکیه هم بدون عبودیت الله ممکن نیست، اگر ممکن بود دیگر ارسال انبیاء و آوردن احکام و شریعت از طرف خداوند چه لزومی داشت ؟  چون بنا به تصریح آیاتی که قبلا گذشت انسان همواره بر سر دو راهی اطاعت از شیطان و طاعت الله قرار دارد، اطاعت از شیطان بواسطه ترک احکام شریعت و پیروی از هوای نفس و یا پیروی از هرکس و هر چیزی که خداوند امر به اطاعت آن را نکرده، حاصل می شود، و طاعت الله بواسطه ترک هوای نفس و هرچیز و هر کس که خداوند امر به پیروی از آن را نکرده، و تبعیت از احکام شریعت و پیروی از انبیاء و اولیاء الهی ممکن می گردد. خداوند در چند جای قرآن کریم تصریح فرموده که علت بعثت انبیاء همین امر بوده، یعنی انبیاء را فرستاد که انسان ها به مدد شریعت و احکام الهی بتوانند خود را تزکیه کنند، تا آمادگی پذیرش علوم متعالی وحکمت در آنها ایجاد شود. اول ای جان دفع شرّ موش کن  بعد از آن در جمع گندم جوش کن مثلاً در سوره آل عمران آیه 164 فرموده: 
لَقَدْ مَنَّ اللّهُ عَلَى الْمُؤمِنِينَ إِذْ بَعَثَ فِيهِمْ رَسُولًا مِّنْ أَنفُسِهِمْ يَتْلُو عَلَيْهِمْ آيَاتِهِ وَيُزَكِّيهِمْ وَيُعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَإِن كَانُواْ مِن قَبْلُ لَفِي ضَلالٍ مُّبِينٍ و به تحقیق که خداوند بر مؤمنان منّت نهاد که پیامبری از خودشان در میان آنان برانگیخت تا آیات خود را بر ایشان بخواند و ایشان را تزکیه کند و کتاب و حکمت به آنان بیاموزد، و به تحقیق که پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند. پس اینطور نیست که مثلاً خداوند به انسان ها عقل را داد مثل یک چراغی که نه نور آن زیاد می شود و نه کم و نه خاموش، آنگاه این انسان ها را به حال خود رها کرد و فرمود که بروید به عقل خود عمل کنید، نه شیطانی هست که شما را گمراه کند و نه هدایتی از من صادر می شود که شما را هدایت کند، بروید به حال خود تا بعداً در روز قیامت شما را ببینم، البته که اگر این حرف را به کودکان بزنی تمسخر خواهند کرد ولی عجیب اینجاست که فی الواقع انسان های بالغی را می بینیم مدعّی روشنفکری که دائماً دم از علم وعقل می زنند، با سخنانی پر طمطراق، که زبان حال ایشان همین است. خلق طفلانند جز مست خدا  نیست عاقل جز رهیده از هوا (مثنوی مولوی) ادامه دارد… التماس دعا سید حمید 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 تاج گذاری امیرالمومنین... به کلماتی که میگوید دقت کنید : تاج گذاری امیرمومنان... برخلاف تصور خیلی ها، غرب اتفاقا به وقتش ایدئولوژی ، مذهب و باور های محکمی دارد که وطن فروش های تحت امرش هم موظف هستند از آن پیروی کنند. داعش خلیفه ی خود را امیر مومنان می دانست. بریتانیای صغیر هم درباره پادشاه خود چنین نگاهی دارد... @mrtahlilgar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 وقتی پیرمرد را دلقکِ خود کرده اند نتیجه میشود این / گفته اند : حضرت مولانا ، شما مبارز راه آزادی هستی ! بی سواد را هم جو گرفته ، امده جلوی دوربین ، دست به دعا نعره میزند : یالا ما بشریم و نیاز داریم به آزادی به این 15 ثانیه خوب دقت کنید جناب مولانا ، سواد رسانه ای و از این حرف ها ندارد ، کلاس زبانِ بدن و این چرت و پرت ها نرفته ، او برای باور پذیر تر شدن نعره اش هم ، چشمان را بسته بعد روی هم چشمان را فشار میدهد و میگوید : یا لا ما نیاز داریم به آزادی ، یا لا ما نیاز داریم به انصاف ، یا لا ما نیاز داریم به حقوق .... منظور او از "یا لا" همان کلمه ی "یا الله" است... @mrtahlilgar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 دم آن کسی که این فیلم را گرفته گرم تا فیلمی از غرب منتشر میکنی میگویند: حالا یک خیابان هم بوده که کمی وضعش بد بوده، همه ی غرب بهشت است. شما فقط آن یک خیابان را دیدید؟ این رفیقمان رفته 500 ثانیه در خیابان های ونکوور قدم زده و فیلم گرفته ... 500 ثانیه کافیست یا بگیم بیشتر بگیرد؟😁😂🤦‍♂️ کانادا هم از جمله کشورهایی است که به شدت بر حمایت از اوکراین تاکید دارد شاید خوب باشد کمی در یکی از خیابان های ونکوور کانادا قدم بزنیم... پرچم بالاست🇮🇷✌️ @mrtahlilgar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 اینجا کویت است، قدم زدن در این خیابان ها این حس را به آدم میدهد که وارد کشوری جنگ زده است... همین حالا اگر با برخی دوستان صحبت کنی میگویند: کشورهای منطقه نفت زیاد و وسعت و جمعیت کم دارند و همین آنها را از هر مشکل و بدبختی و چالش به دور کرده است. لزوما اینگونه نیست. هم کویت، هم قطر، هم عربستان و امارات، از تک تک اینها فیلم هایی وجود دارد که نشان میدهد حتی در رفع مشکلاتی مثل گاز کشی و مسئله ی معابر و ... مانده اند.... پرچم بالاست ✌️🇮🇷 @mrtahlilgar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺 تا چشم کار میکند مردم را می بینی که دوشادوش هم در کنار خیابان نشسته اند این البته نشانه ی همدلی یا هم نوعی آنها نیست ! چاره ی دیگری نداشته اند. از زندگی عادی خارج شده و خیابان نشین شده اند. اینجا ایالات تگزاس امریکاست... بین آنچه رسانه از غرب روایت میکند با آنچه واقعیت است بی حد تفاوت وجود دارد. پرچم بالاست ✌️🇮🇷 @mrtahlilgar1