eitaa logo
کانال حمید میرشمسی
39 دنبال‌کننده
2.5هزار عکس
3.5هزار ویدیو
3 فایل
قسّام بهشت و دوزخ آن عقده گشای، ما را نگذارد که درآییم ز پای
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دزدی از فروشگاهی در مریلند آمریکا 🔹از بس دزدی و غارت از فروشگاه ها زیاد شده دیگه اون کارمند حال نداره برخورد کنه همینجوری داره نگاه میکنه😁 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
هدایت شده از امیرعلی
6.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🤕کلیپی از لحظه حمله یک سگ پیت بول به یک خانم در شهرک غرب که باعث جراحت جدی او شد😰 آیا وقت آن نرسیده که مسئولین امر، به فرهنگ سگ پروری و سگ گردانی (که یک فرهنگ منحط غربی است) بطور جدی پایان بدهند⁉️⁉️
هدایت شده از جنگ نرم
8.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
توضیحات دکتر امیر اشرفی پاتولوژیست آزاد اندیش، ساکن در استرالیا 🔗موضوع: پوسیدگی دندان و عصب‌کشی 🔻 مینای دندان را ضعیف می‌کند و بر مغز اثرات منفی میگذارد 🔻حالت اسیدی محیط دندان را از بین میبرد 🔻صد در صد روت کانال ها باعث عفونت و التهاب شده اند و تاثیر منفی روی قلب شده و سلامت دندان ها را به هم می زند. 🔻چوب مسواک و دهانشویه نمک استفاده شود 🔻دندانپزشک اطفال نروید و قبل درآمدن دندان اصلی نیازی به هیچ کاری روی دندان نیست ♨️ "بپیوندید" ↙️ " JOIN "👇 http://eitaa.com/jangenaarm
هدایت شده از جنگ نرم
خبر روزنامه‌ایران از واکسن‌ های کرونا انگلیسی که بلای جان مردمش شد!
کانال حمید میرشمسی
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت دهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اخ
بسم الله الرحمن الرحیم اختیار و اضطرار (قسمت یازدهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) در زمان انتخاب خلیفه سوم، شورایی تشکیل شد و به حضرت علی علیه السلام گفتند که تو را به خلافت برمیگزینیم بشرط آنکه به قرآن و سنّت رسول صلوات الله علیه و آله و سنّت شیخین عمل نمایی ( یعنی به سنّت ابوبکر و عمر)، فرمود: به قرآن و سنّت رسول اکرم (ص) آری ولی به سنّت شیخین نه. پس او را انتخاب نکردند و عثمان را انتخاب کردند، یعنی او مختار بود یک کلمه دروغ بگوید و سلطنت یکی از بزرگترین حکومت های جهان آن روز را از آن خود کند و یا اینکه یک کلمه دروغ نگوید و آن را از دست بدهد. ممکن است این فکر به ذهن بعضی خطور کند که خوب حضرت یک کلمه می گفت قبول، بعد خودش بود و سلطنت خودش بر عالم اسلام، آنگاه هر کاری که میخواست می کرد، بله البته امر ممکنی بود ولی آنگاه علی دیگر علی نبود.( سلام الله علیه) علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را که به ماسوا فکندی همه سایۀ هما را ممکن است بعضی بگویند که ریاست و سلطنت در نزد علی علیه السلام که زاهد کامل بود ارزشی نداشت که بخواهد برای آن دروغ بگوید، در اینجا باید سؤال کرد که آیا نجات جامعه اسلامی و احیای دین خدا نیز برای او ارزشی نداشت ؟ خوب میدانیم که او قدر این ریاست را از هر کسی بهتر می دانست. یا بعضی ممکن است بگویند که حضرت یک کلمه می گفت قبول و این دروغ را بخاطر مصلحت دین خدا می گفت و بعد از آن کار خود را می کرد، جواب این است که اگر چنین می کرد دیگر نه علی (ع) جاودانه می شد نه اسلام، چون هدف وسیله را توجیه نمی کند، آزادی را نمی شود برای آزادی قربانی کرد، به عبارتی برای رسیدن به حق نمی شود از وسیله باطل استفاده کرد، این نقض غرض است. حضرت علی می خواهد حکومت کند برای اینکه حکم خدا را استوار کند، بشر را از اسارت نجات دهد و داخل کند در وادی اختیار و آزادی، یعنی انسان را انسان کند، چگونه ممکن است برای رساندن انسان به آزادی و اختیار، خودش در اول راه از وادی آزادی و اختیار خارج شود؟ این است که علی علیه السلام می شود الگوی جاودانه بی بدیل عدالت و آزادی و آزادگی. علامه جعفری رحمة الله علیه در جایی که میخواهد مفهوم آزادی انسان را بیان کند، به این عمل تاریخی علی علیه السلام متوسل می شود و سخنانش را حول این محور می راند تا بلکه مفهوم صحیح اختیار و آزادی انسان را تبیین نماید ادامه دارد… التماس دعا سید حمید
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
توییت جنجالی فعال رسانه‌ای آمریکایی 200 میلیارد دلار به اوکراین، 0 دلار به جانبازان بی‌خانمان. حکمرانی آمریکا به طور خلاصه. @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طنز و پند باحال😊 لیلا جان کجایی که ما دیوانه رفتوم... «وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ»
کانال حمید میرشمسی
بسم الله الرحمن الرحیم اختیار و اضطرار (قسمت یازدهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست ا
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت دوازدهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) امروز که ما شیعیان ایران که خود را وارث مکتب علی علیه السلام می دانیم و حکومتی اسلامی شیعی برپا کرده ایم، از گوشه و کنار حرف هایی شنیده می شود و راهبردهایی عنوان می گردد و بعضاً هم اجرا شده و می شود، که در تضاد کامل با رویه و منش حضرت علی علیه السلام است، و این درحالیست که رویه و رفتار و سنت های آن حضرت در تاریخ مثل خورشید می درخشد و برما پوشیده نیست. مثل اینکه گفته اند در مسیر توسعه کشور و در حرکت چرخ های توسعه، عده ای زیر دست و پا له می شوند، و یا عده ای در زیر حرکت چرخ های توسعه له می شوند، و این امری اجتناب ناپذیر است که باید آن را بپذیریم ! حضرت علی علیه السلام برای نجات بشریت و برای احیای دین خدا و آزادی و سعادت بشر که تبعاً رونق اقتصاد و پیشرفت و معیشت جامعه جزء لاینفک آن است، حاضر نیست یک کلمه دروغ بگوید (چون می داند که نخواهد شد)، آنگاه ما برای توسعه و پیشرفت اقتصادی حاضریم عده ای مردم ضعیف بی گناه له شوند، مردمی که مالک و صاحب همین کشوری هستند که دم از پیشرفت آن می زنیم، عده ای به ناحق ثروتمند شوند چراکه این ثروت ها برای پیشرفت مملکت مفید است ! و عده ای به ناحق فقیر و نابود شوند و این هم اجتناب تاپذیر و جایز است ! آنگاه خود را شیعه علی بدانیم، و دم از عدالت اجتماعی هم بزنیم، و فکر کنیم می شود با ظلم عدالت برقرارکرد، ببینید تفاوت از کجا تا کجاست. خشت اول گر نهد معمار کج  تا ثریّا می رود دیوار کج  بعضی نیز می گویند باید به سمت توسعه حرکت کنیم و لوازم آن را نیز بپذیریم، از ارزش ها عدول کنیم و سیاست و اقتصاد و فرهنگ را با الگوهای شناخته شده توسعه در غرب منطبق کنیم، ولو اینکه مخالف احکام شریعت و مخالف اعتقادات اسلامی باشد، چرا که این یک کار علمی است، این یعنی اینکه ما باید مبانی اعتقادی چه در سیاست، چه در اقتصاد و چه در فرهنگ و سبک زندگی را تغییر دهیم و منطبق کنیم با الگوی توسعه پیشنهادی غرب، خوب این یعنی همۀ دین ما ! و این درحالیستکه ما هم در قرآن کریم، هم در نهج البلاغه، هم در احادیث و روایات بصورت معنا داری مبانی حکومت اسلامی و لوازم آن اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست را در دسترس داریم، و حتی جزئیات آن در فقه اسلامی به تفصیل بیان گردیده.  مشکل اینجاست که از یکطرف شیفتگی غیر معقول نسبت به غرب و دستاوردهای صنعتی آن ما را مسحور کرده و از طرف دیگر کسانی که متولّی امر بودند و می بایستی به دنبال تدوین الگوی اقتصادی اسلامی بروند، از این امر غفلت کردند، و اما در پاسخ به ادعای آنها در خصوص علمی بودن مسئله، باید گفت: مگر این همه اساتید و متخصصین اقتصادی دیگردر داخل و خارج که با تئوری توسعه غربی مخالف و طرفدار اقتصاد اسلامی هستند، کار علمی نکرده اند، و اهل علم اقتصاد نیستند ؟ فرق قضیه این است که بعضی متخصصین می فهمند که علم (ساینس) و تجربه باید در خدمت انسان قرار گیرد، نه اینکه انسان عبد و شیفته آن شود، ارزش های دینی خود را از دست بدهد و کورکورانه به دنبال تجربه دیگران راه بیفتد بی کم و کاست، آن هم تجربه ای که امتحان خوبی نداده و ایراد های اساسی  و جدّی بر ماحصل آن وارد است، و گند هایی به بار آورده غیر قابل انکار. ادامه دارد… التماس دعا سید حمید 
هدایت شده از المرسلات
📌تکلیف کسانی که اهل استنباط و اجتهادند، زیاد است/بایستی برگردیم و فقه را استنباط کنیم، برای سازندگی جامعه و برای پاسخگویی به نیازهای یک نظام، یک نظام حکومتی/ لذا حوزه های علمیه باید طلاب متفقه، سیاس حکیم مطلع از مسائل جهانی بار بیاورند/ در این عرصه نمیشود به فتوای غیر مستند هم اکتفاء کرد/ حکومت اسلامی باید صد در صد متکی باشد به قرآن و عترت. 🔰مقام معظم رهبری 💢معاملات هم همینجور، امروز است. امروز رابطه ی موجر و مستاجر پیچیده است. امروز اجاره ی تن اینجور نیست که یک نفر ساده، بگوید که آجرتک نفسی، در یک روز، به این قیمت. آن هم بگوید قبلت و تمام بشود. 💢دستگاه هایی که چندین هزار کارگر دارند با خصوصیات مختلف، با شرایط گوناگون، با حقوقی که این کارگر، به تبع مدت کار در اینجا پیدا می کند با سرمایه ی مصرف شده در اینجا، با سود کلانی که صاحب آن کارخانه و سرمایه دار می برد، با وضعی که کارگر دارد، اصلا حقوق کار و حقوق کارگر و مسئله ی اجاره که همان مسئله ی کار است، همین مسئله ی اجاره ی تن، اجاره ی نفس، این اصلا یک چیزی است غیر آنی که در دوران قبل از صنعتی شدن جهان و اقتصاد صنعتی وجود داشته. 💢این را ما باید رسیدگی بکنیم، باید بفهمیم، برسیم. تمام مطالبی که اینجوری است، احتیاج به دارد. 💢بله، طهارت و صلاه و صوم و حج – زکات هم چرا ، ابواب مالی هم احتیاج به بازنگری دارد- آن ابواب عبادی محض، شاید احتیاج به بازنگری نداشته باشد یا لااقل حالا نداشته باشد. 💢باید اینها را بازنگری کنیم. چه کسی اینها را میخواهد بکند برادر؟ چه کسی این کارها را می خواهد بکند؟ یا می گویید لازم نیست. 💢اگر می خواهیم ما یک جامعه ای درست کنیم، یک حکومتی درست کنیم، الگو باشد، اسلامی باشد، خب نمی شود که به استحسان، به اینکه لابد حالا اینجوری است، اکتفا کرد. حتی به یک و غیر متکی به تحقیقات فراوان هم نمی شود درست اتکا کرد. 💢یک مسله را فقیه کار کرده، که پخته ی در این مسئله است، یک جور فتوا می دهد. یک مسئله ای که رویش کار نشده، همان فقیه یک جور دیگر فتوا می دهد. ان مسئله ی اولی را عمیق تر، پخته تر، فتوا می دهد. چیز طبیعی است. اینها را باید کار بکنیم، چه کسی باید این ها را بکند؟ اگر است، اگر است، اگر ما همچنانی که امروز برای دنیای مسلمان، الگوی جامعه ی اسلامی شدیم؛ باید متکی باشیم به قرآن و حدیث، به کتاب و سنت، یعنی به اسلام، به متن اسلام، بدون این نمی شود. 💢و این را هم بداننید که کارکردن روی قرآن و حدیث، بدون اطلاع از آنچه در دنیا می گذرد هم امکان پذیر نیست. امروز دیگر روزی نیست که شما خیال کنید طلبه می تواند از دنیا مطلع نباشد ، از سیاست خبر نداشته باشد. 💢اگر است، اگر است، اگر ما همچنانی که امروز برای دنیای مسلمان، الگوی جامعه ی اسلامی شدیم؛ باید متکی باشیم به قرآن و حدیث، به کتاب و سنت، یعنی به اسلام، به متن اسلام، بدون این نمی شود. 💢و این را هم بداننید که کارکردن روی قرآن و حدیث، بدون اطلاع از آنچه در دنیا می گذرد هم امکان پذیر نیست. امروز دیگر روزی نیست که شما خیال کنید طلبه می تواند از دنیا مطلع نباشد ، از سیاست خبر نداشته باشد. 💢لذا حوزه های علمیه باید طلاب متفقه، سیاس حکیم مطلع از مسائل جهانی بار بیاورند. این وظیفه حوزه های علمیه است. 💢تکلیف کسانی که اهل استنباط و اجتهادند زیاد است. بایستی برگردیم و فقه را استنباط کنیم، برای سازندگی جامعه و برای پاسخگویی به نیازهای یک نظام، یک نظام حکومتی. 📚گزیده بیانات 4/1/1365 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b