eitaa logo
کانال حمید میرشمسی
39 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
3 فایل
قسّام بهشت و دوزخ آن عقده گشای، ما را نگذارد که درآییم ز پای
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ آیت الله مجتهدی تهرانی: توی کربلا تمام داش مشتی ها رفتند کمک امام حسین علیه‌السلام و شهید شدند ! مقدس ها استخاره کردند ، استخاره هاشون بد اومد و نرفتند!؟👇 🌷سلام : یکی از افتخارات اینجانب این بوده که مدتی که در جبهه بودم، زلفم گره خورده بود به یه سری بچه رزمنده ی داش مشتی، که لات بودند ولی ادای لات‌ها را در نمی آوردند، از سلسله جنبان لات و لوت های عاقبت بخیر شده نظیر، حاج طیب رضایی، شاهرخ ضرغام و ....تا سید ابوالفضل کاظمی که یه مدت پیش میهمان امام حسین (ع) شد و از میان ما پر کشید. برای یادآوری خاطرات این حیدر تهرون ، بخشی از مصاحبه ایشون را هدیه می کنم ، خدمت شما سروران گرامی 👇 🌷یه حدیث جدید : الشهداء شمرون افضل من شهداء جنوب تهرون😂 حتما حتما حتما ببینیدو منتشر کنید ♦️هرچند که شاید دیده اید،ولی ارزش چند بار دیگه دیدن هم دارد. @jahadetabeen8 شادی روح امام، شهدا، خصوصا لات و لوت ها و بچه مشتی هابی که شهید شدند،بخوانید فاتحه مع الصلوات التماس دعا،
بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام خدمت دوستان گرامی، میخواستم یک مطلبی را با شما عزیزان درمیان بگذارم و درخواست کنم نظر خود را درباره آن ارائه کنید. خواهش میکنم مطلب آتی را مد نظر قرار دهید. عزیزان همه ما ان شاء الله به وجود شیاطین و نقش آنها در گمراه کردن انسان و صدّ عن سبیل الله اعتقاد داریم. شیاطین جن و شیاطین انس و اینکه این دو با یکدیگر ارتباط دارند، کما اینکه خداوند در قرآن فرموده که «يُوحِي بَعْضُهُمْ إِلَى بَعْضٍ» یعنی با یکدیگر به نوعی ارتباط دارند، و حتماً می‌دانید که حضرت آقا نیز به این مطلب اشاره ای داشتند. پس اگر ما امروز در این جنگ بی سابقه فرهنگی، اعتقادی و حتی اقتصادی که از سوی شیاطین انس بر ما تحمیل شده، نقش شیاطین جن را نادیده بگیریم و از آن غفلت کنیم، و در این تقابل فقط به اسباب علل دنیایی مثل روشنگری در رسانه ها، کانال ها و گروه ها بسنده کنیم، سخت در اشتباهیم. شیاطین انس با الهام گرفتن آگاهانه و غیرآگاهانه از شیاطین جن کار رسانه ای می کنند، اعم از خبر، گزارش، تحلیل، تحریف، هنرهای مختلف بخصوص موسیقی و امثالهم، و از طرف دیگر شیاطین جن مستقیماً بر روی ذهن مردم خصوصا جوان های ما کار می کنند، و این دو مطلب مکمل یکدیگرند و کاملا هماهنگ. چرا ما از این مهم غافل شده ایم؟ آیا تاثیر آشکار شیاطین جن را روی مردم خود اعم از دختر و پسر و زن و مرد نمی بینیم؟ آیا این تاثیر را روی سلبریتی ها نمی بینیم؟ آیا ما باید به این مسئله نگاه تک بعدی داشته باشیم؟ این تهاجم یک تهاجم دو بعدی است، و دفاع ما هم باید دو بعدی باشد. چه میخواهم بگویم؟ بگذارید حرف آخر را اول بزنم. ما باید برای دفع شیاطین جن و آثار فعالیت های آنان، بطور خاص به چهارده معصوم متوسل شویم. یک خاطره ای دارم، حیف است که برای شما بازگو نکنم: من یک مدتی در کشور اندونزی با این شیعیان مستبصر (تازه شیعه شده) حشر و نشر داشتم، یک روز عصر سه شنبه یکی از این برادران آمد دنبال من گفت میخواهیم برویم خانه فلانی، گفتم چه خبر است، گفت مشکلی برایش پیش آمده، میخواهیم در خانه او دعای توسل بخوانیم تا مشکلش حل شود. خب رفتیم و این هفت هشت نفر شروع کردند به خواندن دعای توسل و تضرع، با نیت حل شدن مشکل صاحب آن خانه، و از قضا مشکل آن شخص، از نوع ماورائی بود. این صحنه مرا تکان داد، با خود گفتم که این ها تازه شیعه شده اند، ما مملکت شیعه هستیم با آن قدمت، این ها ایران و نظام جمهوری اسلامی و رهبری را تقدیس می کنند و ما را امام و پیشرو قلمداد می کنند و بسیاری از مسائل را از ما سوال می کنند، ولی گویا این ها از ما شیعه ترند و صفای قلب این ها از ما بیشتر است. راستی چرا ما در ایران چنین سنتی نداریم؟ نه اینکه دعای توسل نداریم، ولی به این سبک و سیاق من در ایران ندیدم. مضافاً ما معمولاً می رویم به دعای توسل برای حاجات شخصی خودمان. عزیزان اطاله کلام نکنم، بنده شخصاً تصمیم گرفتم این سنت را ترویج کنم، یعنی سه شنبه شب عده ای از دوست و آشنا به هر تعداد، حتی دو، سه، پنج، کمتر یا بیشتر، در یک خانه جمع شوند و دعای توسل بخوانند و حاجتشان فقط دفع شر شیاطین جن از سر مردم ایران و کل ممالک محور مقاومت باشد، و البته مدد خواستن در توفیق کارهای رسانه ای خودمان، همچنین جلسه ای برای خواندن حدیث کسا، جوشن صغیر، دعای هفتم صحیفه سجادیه و امثال ذلک به همین منظور. عزیزان حدیث کسا را دست کم نگیرید. مطمئن باشید که حاجات شخصی هم اندر تبع روا خواهد شد ان شاء الله. لذا از همه دعوت می کنم که این سنت را ترویج و عمل کنند. نیازی نیست حتماً در مسجد یا حسینیه باشد، می تواند و بلکه بهتر است علاوه بر مساجد، در همه خانه های مومنین نیز صورت گیرد، و نیازی نیست حتماً مداح حرفه ای در کار باشد. لطفاً نظر دهید و ارشاد کنید. والسلام علیکم و رحمة الله التماس دعا سید حمید
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت نهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) یک مطلبی را در رابطه با موضوع عقل در کتاب کاشف الاسرار نوشتۀ مولی نظر علی طالقانی رحمة الله علیه مطالعه کردم، تصمیم گرفتم بخشی از آن را عیناً در این قسمت از مقاله که موضوع عقل انسان مورد بررسی قرار گرفت، درج نمایم، و آن بشرح زیر است :  بدان که معلومات فطری عقل که همه عقول در آن متّفقند کم است و چندان نیست، و سرمایۀ همه در جمیع علوم و مطالب از برای هر کسی همان معلومات است، و بدیهیّات و ضروریات که مرجع همه نظریات است همان معلومات است. پس عمده مقصود از ارسال رسل یعنی فرستادن انبیاء و کتب و دین ها تمیز مصادیق و جزئیّات همین کلّیات است که بالفطره معلومند، و اگر در تمیز مصادیق رجوع به عقل شود (صرفا رجوع به عقل شود)، شخص آفتاب پرست، ستاره پرست، گوساله پرست یا بت پرست شود، و یا جبری و تفویضی و قائل به صفات زائد شود و هکذا. پس پیغمبر (ص) آمده تا بیان کند که آن معبود کاملی که تو بالفطره اقرار داری، او کیست و معنی کمال او چیست، و آن تواضع و بندگی که تو بالفطره نسبت به بزرگتر از خود اقرار داری، بیان کند که بزرگتر از تو و ولی النعم تو کیانند و طریقه بندگی و تواضع چگونه است، که آن به صوم صلوة و حجّ و جهاد و کذا و کذا است، و آن اعانت و مواسات که تو بالفطره با همسران (هم ردیفان) قائلی، کیفیت او چیست، و آن احسان و تربیت که با زیردستان بالفطره داری، طریقۀ او چگونه است، از عقد و طلاق و انفاق و تربیت اطفال، و هکذا کرم و احسان که گویی خوب است، مورد او کجاست، و جای غیرت و عصبیّت کجاست. پس آنچه پیغمبر (ص) گوید و ما دانیم تأیید عقل ما نموده و آنچه گوید و ندانیم تأسیس نموده. پس عمده احتیاج به معصوم در تمیز این مصادیق و دانستن تفصیل این مجملات است. درست بفهم چه گفتم. اگر این فطریات و کلّیات و مجملات را نداشتی، تصدیق پیغمبر(ص) نمی کردی. پس عمده کار پیغمبر(ص) بیان تمیز مصادیق و جزئیات و صغریّات است، و کُبریّات و کلیّات را تو خود می دانی. پس آنچه در شریعت ها آورده اند، یا بیان تهزیب اخلاق و تدبیر منزل است، و یا بیان سیاست مدن است، و یا بیان شناختن و صفات خدا و بزرگان و کوچکان و همسران (هم ردیفان) و بیان بندگی و ادای حقوق ایشان است. این است معنی آنچه بزرگان و علما فرموده اند که : واجبات شرعیه لطف است در واجبات عقلیه، یعنی شرع نزدیک کننده است به طاعتی که عقل گفته و دور کننده است از گناهی که عقل گفته. یعنی شرع بیان و تفصیل مطالب عقل است زیرا که عقل از مقام تفصیل و تمیز موارد و بیان جزئیات عاجز و جاهل است، زیرا که عقل از عالم جمع است و ادراک نکند مگر کلّیات را، و جزئیات را به آلات دریابد، نه بالذّات. و این است معنی آنچه فرموده اند : کلّ ما حَکمَ بِه العقل حکم به الشّرع و بالعکس، یعنی هرچه شرع فرموده، عقل نیز همان را گوید و غیر آن نگوید به شرطی که پرده را از چشم عقل برگیرند و به او نشان دهند که این حکم جزئی شرعی، از افراد و داخل کدام کلّی است (از مفردات کدام یک از کلّیات عقلی است) و آنچه عقل به آن حکم کرده از مجملات و کلّیات، شرع نیز همان را گوید و تصدیق عقل نماید. یعنی حق تعالی عقل را آینۀ واقع نما و حقیقت بین آفریده، پس نبیند مگر آنچه واقع است و نگوید جز آنچه حق است. بلی عقل نبیند الّا کمی که همان کلّیات باشد، و ایضاً این است معنی آنچه فرموده اند که عقل پیغمبری است جزئی و باطنی، و پیغمبر (ص) عقلی است کلّی و ظاهری، یعنی هر دو دست به دست هم داده، تصدیق همدیگر نمایند و سخن از یک مطلب رانند و هر دو واقع بینند و همان بینند و غیر آن نبینند زیرا که هر دو آینۀ خدا آفریده اند، اگر یک صورت در هزار آینه افتد همه مطابق هم باشند مگر آنکه آینه معیوب باشد. پس این ها همه اشاره شد به همان فطرت خدا که خلق را به فطرت واقع بینی و واقع نمایی آفرید، و دانستی که کمیت عقل همه غیر از معصوم (ع) در فهم جزئیات و فهم موارد گنگ است و کوتاه و جاهل است و اگر این نبودی محتاج به پیغمبر نبودی، و عقل همه مثل عقل پیغمبر(ص) بودی. و در کلّیات عقول، همه دانا و متّفقند و اختلاف ندارند، از اینجا معلوم شد که آنچه عقول بر آن اتّفاق دارند، یقیناً حق است و حجّت است و واقع همان است، و الّا در آینۀ عقول مرکوز نمی شد ، و معلوم شد که آنچه اختلاف دارند، بر او اعتمادی نیست و رفع اختلاف را باید به شرع انور نمود و رجوع به شرع کرد، پس اگر رجوع به شرع نکردی و به حدس وظنّ و تخمین عقل راضی شدی، آماده حساب و عقاب باش که خلاف کرده ای و رخنه در دین نموده ای.
و هم ظاهر شد که اجماعیات شریعت هم بالبدیهه حجت است و کشف می کند که او را صاحب شرع فرموده، و در خلافیات شرع نیز چاره ای جز رجوع به شرع نیست و شارع در این مقام هم میزانی قرار داده، و اگر آن میزان هم خلافی باشد و ترجیح درمیان نیاید، حکم عقل در اول مرحله جز احتیاط و توقف نیست، و اگر این ممکن نشد تخییر خواهد بود، و هوالعالم.  ادامه دارد… التماس دعا سید حمید 
14020218توحید و شرک و پیشرفت و توسعه.mp3
24.7M
🎧 آیت‌الله میرباقری | سخنرانی پرنکته دربارۀ نتایج لیبرالیسم اقتصادی، ۱۴‌۰۲/۲/۱۸ ◀️ دوگانۀ «توحید و شرک» تا دوگانۀ «پیشرفت و توسعه» و تا الگوهای اقتصادی، امتداد دارد. ◀️ اگر رباخواری زیاد شود، فحشا توسعه پیدا می‌کند. ◀️ اگر از لیبرالیسم اقتصادی تبعیت کنیم، پیامدهای فرهنگی و سیاسی‌اش را، از جمله در حوزۀ حجاب، به ما تحمیل خواهد کرد. ◀️ مثال مهم سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ☑️ @mirbaqeri_ir
14020218توحید و شرک و پیشرفت و توسعه.mp3
24.7M
🎧 آیت‌الله میرباقری | سخنرانی پرنکته دربارۀ نتایج لیبرالیسم اقتصادی، ۱۴‌۰۲/۲/۱۸ ◀️ دوگانۀ «توحید و شرک» تا دوگانۀ «پیشرفت و توسعه» و تا الگوهای اقتصادی، امتداد دارد. ◀️ اگر رباخواری زیاد شود، فحشا توسعه پیدا می‌کند. ◀️ اگر از لیبرالیسم اقتصادی تبعیت کنیم، پیامدهای فرهنگی و سیاسی‌اش را، از جمله در حوزۀ حجاب، به ما تحمیل خواهد کرد. ◀️ مثال مهم سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از محمدعلی رامین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاثیراتی که شنیدن قرآن بر روح و روان انسان دارد... صفحات‌مجازی محمدعلی رامین 👇 eitaa.com/maramin ایتا splus.ir/mohammadali_ramin سروش
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت دهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) ممکن است کسی بگوید که پس وجدان چه ؟ ممکن است کسی به حکم وجدان همین کار حق را انجام دهد (یعنی مثلا شهادت حق بدهد ولو برعلیه خودش)، فارغ از احکام الهی، پاسخش این است که اولّاً وجدان یا همان نفس لوّامه ( ملامت کننده فطری که از درون ندا می دهد)، نسبت به بدی واکنش نشان می دهد و صاحب خود را ملامت می کند، پس اول باید بدی و خوبی برای او درست تعریف شده باشد، درست است که خداوند طبق آیه ای که قبلا ذکر شد، تباهکاری و پرهیزگاری انسان را در اول به او الهام کرد ولی در همین آیه تداوم و نفع این مطلب را مشروط کرد به تزکیه نفس، و تزکیه نفس ممکن نیست مگر با عبودیت الله، چنانچه مأموریت انبیاء الهی همین مطلب بوده است، که توضیح آن قبلاً گذشت، پس نفسی که تزکیه نشده و در این دار فساد ( دنیا) فارغ از احکام الهی پرورش یافته احتمال سالم ماندن فطرت او بسیار کم است، و اگر فطرت سالم نباشد چه بسا آن خوب و بد فطری که خدا الهام کرده، یا از بین رفته و یا در اعماق وجودش دفن شده باشد، کما اینکه هم در طول تاریخ سابقه داشته و هم در جهان امروز که در بعضی جوامع برخی کار هایی که قبح ذاتی و قبح عقلی دارد، به راحتی انجام می گیرد و ندایی از نفس لوّامه احدی هم درنمی آید، مثل قمار، فحشا، هم جنس بازی و غیرذلک، اینکه می گویم ندایی از وجدان کسی در نمی آید یعنی مثلاً یک قمار باز حرفه ای پولی را از جیب دیگری به جیب خود می ریزد هیچ عذاب وجدان ندارد، یا همجنس بازان در غرب دیگر نه خجالت می کشند و نه عذاب وجدان دارند، ثانیاً به فرض اینکه کسی پیدا شود که از احکام الهی بی خبر بوده ولی فطرت او نسبتاً سالم است، بد و خوب فطری را میداند و لذا نفس ملامت کنندۀ او، از درون ندا می دهد و او را تحت فشار می گذارد و او را وادار می کند که مثلاً شهادت حق بدهد ولو به ضرر خودش، یا اینکه اول شهادت دروغ بدهد بعد گرفتار عذاب وجدان شود و در اثر فشار نفس ملامت کننده بازگردد و شهادت حق بدهد (که البته هر دو نادر است)، صد البته که در هر دو صورت این فرد کار انسانی کرده و او قطعاً به سوی رستگاری و آزادی قدم گذاشته و چه بسا همین عمل وی باعث شود که خداوند او را هدایت و رستگار کند، ولی اولاً می توان گفت که نفس لوّامه و یا وجدان او بر اساس همان خوب و بدی که خداوند به حقیقت انسان الهام کرده است، حکم به حق کرده، لذا این مطلب خدشه ای به اصل مبحث ما وارد نمی کند، ثانیاً فرق است بین عملی که انسان آزادانه بر اساس حکم عقلی و شرعی انجام می دهد و عملی که در اثر فشار عذاب وجدان. و همینگونه است کارهایی که ما از روی ترحم و دلسوزی انجام می دهیم، البته منظور از دلسوزی در اینجا خیرخواهی نیست، بلکه منظور مفهومی است که مثلاً می گویند دلم برایش سوخت.  البته بر خواننده عزیز روشن است که ما نمیخواهیم در اینجا ارزش ترحم و دلسوزی و یا ارزش وجدان انسان را کوچک جلوه دهیم، و بدیهی است که همه این ها اوصاف انسانی است، بلکه منظور این است که اختیار انسانی را تبیین کنیم و بگوییم که مهمترین چیز و بهترین شاخصی که می تواند انسان را از حیوان متمایز کند همین اختیار است، و نیست اختیاری مگر آنجا حکم خدا استوار است ادامه دارد… التماس دعا  سید حمید 
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 سربازای خمینی vs دشمنای سربازای خمینی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• کانال برگزیده های فرهنگی - سیاسی، (برگزیده هایی از بیش از ۴۰ کانال بزرگ کشور)👇 https://eitaa.com/bargozidehye_farhangi_va_siasi
هدایت شده از پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دزدی از فروشگاهی در مریلند آمریکا 🔹از بس دزدی و غارت از فروشگاه ها زیاد شده دیگه اون کارمند حال نداره برخورد کنه همینجوری داره نگاه میکنه😁 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
هدایت شده از امیرعلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤕کلیپی از لحظه حمله یک سگ پیت بول به یک خانم در شهرک غرب که باعث جراحت جدی او شد😰 آیا وقت آن نرسیده که مسئولین امر، به فرهنگ سگ پروری و سگ گردانی (که یک فرهنگ منحط غربی است) بطور جدی پایان بدهند⁉️⁉️
هدایت شده از جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات دکتر امیر اشرفی پاتولوژیست آزاد اندیش، ساکن در استرالیا 🔗موضوع: پوسیدگی دندان و عصب‌کشی 🔻 مینای دندان را ضعیف می‌کند و بر مغز اثرات منفی میگذارد 🔻حالت اسیدی محیط دندان را از بین میبرد 🔻صد در صد روت کانال ها باعث عفونت و التهاب شده اند و تاثیر منفی روی قلب شده و سلامت دندان ها را به هم می زند. 🔻چوب مسواک و دهانشویه نمک استفاده شود 🔻دندانپزشک اطفال نروید و قبل درآمدن دندان اصلی نیازی به هیچ کاری روی دندان نیست ♨️ "بپیوندید" ↙️ " JOIN "👇 http://eitaa.com/jangenaarm
هدایت شده از جنگ نرم
خبر روزنامه‌ایران از واکسن‌ های کرونا انگلیسی که بلای جان مردمش شد!
بسم الله الرحمن الرحیم اختیار و اضطرار (قسمت یازدهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) در زمان انتخاب خلیفه سوم، شورایی تشکیل شد و به حضرت علی علیه السلام گفتند که تو را به خلافت برمیگزینیم بشرط آنکه به قرآن و سنّت رسول صلوات الله علیه و آله و سنّت شیخین عمل نمایی ( یعنی به سنّت ابوبکر و عمر)، فرمود: به قرآن و سنّت رسول اکرم (ص) آری ولی به سنّت شیخین نه. پس او را انتخاب نکردند و عثمان را انتخاب کردند، یعنی او مختار بود یک کلمه دروغ بگوید و سلطنت یکی از بزرگترین حکومت های جهان آن روز را از آن خود کند و یا اینکه یک کلمه دروغ نگوید و آن را از دست بدهد. ممکن است این فکر به ذهن بعضی خطور کند که خوب حضرت یک کلمه می گفت قبول، بعد خودش بود و سلطنت خودش بر عالم اسلام، آنگاه هر کاری که میخواست می کرد، بله البته امر ممکنی بود ولی آنگاه علی دیگر علی نبود.( سلام الله علیه) علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را که به ماسوا فکندی همه سایۀ هما را ممکن است بعضی بگویند که ریاست و سلطنت در نزد علی علیه السلام که زاهد کامل بود ارزشی نداشت که بخواهد برای آن دروغ بگوید، در اینجا باید سؤال کرد که آیا نجات جامعه اسلامی و احیای دین خدا نیز برای او ارزشی نداشت ؟ خوب میدانیم که او قدر این ریاست را از هر کسی بهتر می دانست. یا بعضی ممکن است بگویند که حضرت یک کلمه می گفت قبول و این دروغ را بخاطر مصلحت دین خدا می گفت و بعد از آن کار خود را می کرد، جواب این است که اگر چنین می کرد دیگر نه علی (ع) جاودانه می شد نه اسلام، چون هدف وسیله را توجیه نمی کند، آزادی را نمی شود برای آزادی قربانی کرد، به عبارتی برای رسیدن به حق نمی شود از وسیله باطل استفاده کرد، این نقض غرض است. حضرت علی می خواهد حکومت کند برای اینکه حکم خدا را استوار کند، بشر را از اسارت نجات دهد و داخل کند در وادی اختیار و آزادی، یعنی انسان را انسان کند، چگونه ممکن است برای رساندن انسان به آزادی و اختیار، خودش در اول راه از وادی آزادی و اختیار خارج شود؟ این است که علی علیه السلام می شود الگوی جاودانه بی بدیل عدالت و آزادی و آزادگی. علامه جعفری رحمة الله علیه در جایی که میخواهد مفهوم آزادی انسان را بیان کند، به این عمل تاریخی علی علیه السلام متوسل می شود و سخنانش را حول این محور می راند تا بلکه مفهوم صحیح اختیار و آزادی انسان را تبیین نماید ادامه دارد… التماس دعا سید حمید
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
توییت جنجالی فعال رسانه‌ای آمریکایی 200 میلیارد دلار به اوکراین، 0 دلار به جانبازان بی‌خانمان. حکمرانی آمریکا به طور خلاصه. @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طنز و پند باحال😊 لیلا جان کجایی که ما دیوانه رفتوم... «وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ»
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت دوازدهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) امروز که ما شیعیان ایران که خود را وارث مکتب علی علیه السلام می دانیم و حکومتی اسلامی شیعی برپا کرده ایم، از گوشه و کنار حرف هایی شنیده می شود و راهبردهایی عنوان می گردد و بعضاً هم اجرا شده و می شود، که در تضاد کامل با رویه و منش حضرت علی علیه السلام است، و این درحالیست که رویه و رفتار و سنت های آن حضرت در تاریخ مثل خورشید می درخشد و برما پوشیده نیست. مثل اینکه گفته اند در مسیر توسعه کشور و در حرکت چرخ های توسعه، عده ای زیر دست و پا له می شوند، و یا عده ای در زیر حرکت چرخ های توسعه له می شوند، و این امری اجتناب ناپذیر است که باید آن را بپذیریم ! حضرت علی علیه السلام برای نجات بشریت و برای احیای دین خدا و آزادی و سعادت بشر که تبعاً رونق اقتصاد و پیشرفت و معیشت جامعه جزء لاینفک آن است، حاضر نیست یک کلمه دروغ بگوید (چون می داند که نخواهد شد)، آنگاه ما برای توسعه و پیشرفت اقتصادی حاضریم عده ای مردم ضعیف بی گناه له شوند، مردمی که مالک و صاحب همین کشوری هستند که دم از پیشرفت آن می زنیم، عده ای به ناحق ثروتمند شوند چراکه این ثروت ها برای پیشرفت مملکت مفید است ! و عده ای به ناحق فقیر و نابود شوند و این هم اجتناب تاپذیر و جایز است ! آنگاه خود را شیعه علی بدانیم، و دم از عدالت اجتماعی هم بزنیم، و فکر کنیم می شود با ظلم عدالت برقرارکرد، ببینید تفاوت از کجا تا کجاست. خشت اول گر نهد معمار کج  تا ثریّا می رود دیوار کج  بعضی نیز می گویند باید به سمت توسعه حرکت کنیم و لوازم آن را نیز بپذیریم، از ارزش ها عدول کنیم و سیاست و اقتصاد و فرهنگ را با الگوهای شناخته شده توسعه در غرب منطبق کنیم، ولو اینکه مخالف احکام شریعت و مخالف اعتقادات اسلامی باشد، چرا که این یک کار علمی است، این یعنی اینکه ما باید مبانی اعتقادی چه در سیاست، چه در اقتصاد و چه در فرهنگ و سبک زندگی را تغییر دهیم و منطبق کنیم با الگوی توسعه پیشنهادی غرب، خوب این یعنی همۀ دین ما ! و این درحالیستکه ما هم در قرآن کریم، هم در نهج البلاغه، هم در احادیث و روایات بصورت معنا داری مبانی حکومت اسلامی و لوازم آن اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست را در دسترس داریم، و حتی جزئیات آن در فقه اسلامی به تفصیل بیان گردیده.  مشکل اینجاست که از یکطرف شیفتگی غیر معقول نسبت به غرب و دستاوردهای صنعتی آن ما را مسحور کرده و از طرف دیگر کسانی که متولّی امر بودند و می بایستی به دنبال تدوین الگوی اقتصادی اسلامی بروند، از این امر غفلت کردند، و اما در پاسخ به ادعای آنها در خصوص علمی بودن مسئله، باید گفت: مگر این همه اساتید و متخصصین اقتصادی دیگردر داخل و خارج که با تئوری توسعه غربی مخالف و طرفدار اقتصاد اسلامی هستند، کار علمی نکرده اند، و اهل علم اقتصاد نیستند ؟ فرق قضیه این است که بعضی متخصصین می فهمند که علم (ساینس) و تجربه باید در خدمت انسان قرار گیرد، نه اینکه انسان عبد و شیفته آن شود، ارزش های دینی خود را از دست بدهد و کورکورانه به دنبال تجربه دیگران راه بیفتد بی کم و کاست، آن هم تجربه ای که امتحان خوبی نداده و ایراد های اساسی  و جدّی بر ماحصل آن وارد است، و گند هایی به بار آورده غیر قابل انکار. ادامه دارد… التماس دعا سید حمید 
هدایت شده از المرسلات
📌تکلیف کسانی که اهل استنباط و اجتهادند، زیاد است/بایستی برگردیم و فقه را استنباط کنیم، برای سازندگی جامعه و برای پاسخگویی به نیازهای یک نظام، یک نظام حکومتی/ لذا حوزه های علمیه باید طلاب متفقه، سیاس حکیم مطلع از مسائل جهانی بار بیاورند/ در این عرصه نمیشود به فتوای غیر مستند هم اکتفاء کرد/ حکومت اسلامی باید صد در صد متکی باشد به قرآن و عترت. 🔰مقام معظم رهبری 💢معاملات هم همینجور، امروز است. امروز رابطه ی موجر و مستاجر پیچیده است. امروز اجاره ی تن اینجور نیست که یک نفر ساده، بگوید که آجرتک نفسی، در یک روز، به این قیمت. آن هم بگوید قبلت و تمام بشود. 💢دستگاه هایی که چندین هزار کارگر دارند با خصوصیات مختلف، با شرایط گوناگون، با حقوقی که این کارگر، به تبع مدت کار در اینجا پیدا می کند با سرمایه ی مصرف شده در اینجا، با سود کلانی که صاحب آن کارخانه و سرمایه دار می برد، با وضعی که کارگر دارد، اصلا حقوق کار و حقوق کارگر و مسئله ی اجاره که همان مسئله ی کار است، همین مسئله ی اجاره ی تن، اجاره ی نفس، این اصلا یک چیزی است غیر آنی که در دوران قبل از صنعتی شدن جهان و اقتصاد صنعتی وجود داشته. 💢این را ما باید رسیدگی بکنیم، باید بفهمیم، برسیم. تمام مطالبی که اینجوری است، احتیاج به دارد. 💢بله، طهارت و صلاه و صوم و حج – زکات هم چرا ، ابواب مالی هم احتیاج به بازنگری دارد- آن ابواب عبادی محض، شاید احتیاج به بازنگری نداشته باشد یا لااقل حالا نداشته باشد. 💢باید اینها را بازنگری کنیم. چه کسی اینها را میخواهد بکند برادر؟ چه کسی این کارها را می خواهد بکند؟ یا می گویید لازم نیست. 💢اگر می خواهیم ما یک جامعه ای درست کنیم، یک حکومتی درست کنیم، الگو باشد، اسلامی باشد، خب نمی شود که به استحسان، به اینکه لابد حالا اینجوری است، اکتفا کرد. حتی به یک و غیر متکی به تحقیقات فراوان هم نمی شود درست اتکا کرد. 💢یک مسله را فقیه کار کرده، که پخته ی در این مسئله است، یک جور فتوا می دهد. یک مسئله ای که رویش کار نشده، همان فقیه یک جور دیگر فتوا می دهد. ان مسئله ی اولی را عمیق تر، پخته تر، فتوا می دهد. چیز طبیعی است. اینها را باید کار بکنیم، چه کسی باید این ها را بکند؟ اگر است، اگر است، اگر ما همچنانی که امروز برای دنیای مسلمان، الگوی جامعه ی اسلامی شدیم؛ باید متکی باشیم به قرآن و حدیث، به کتاب و سنت، یعنی به اسلام، به متن اسلام، بدون این نمی شود. 💢و این را هم بداننید که کارکردن روی قرآن و حدیث، بدون اطلاع از آنچه در دنیا می گذرد هم امکان پذیر نیست. امروز دیگر روزی نیست که شما خیال کنید طلبه می تواند از دنیا مطلع نباشد ، از سیاست خبر نداشته باشد. 💢اگر است، اگر است، اگر ما همچنانی که امروز برای دنیای مسلمان، الگوی جامعه ی اسلامی شدیم؛ باید متکی باشیم به قرآن و حدیث، به کتاب و سنت، یعنی به اسلام، به متن اسلام، بدون این نمی شود. 💢و این را هم بداننید که کارکردن روی قرآن و حدیث، بدون اطلاع از آنچه در دنیا می گذرد هم امکان پذیر نیست. امروز دیگر روزی نیست که شما خیال کنید طلبه می تواند از دنیا مطلع نباشد ، از سیاست خبر نداشته باشد. 💢لذا حوزه های علمیه باید طلاب متفقه، سیاس حکیم مطلع از مسائل جهانی بار بیاورند. این وظیفه حوزه های علمیه است. 💢تکلیف کسانی که اهل استنباط و اجتهادند زیاد است. بایستی برگردیم و فقه را استنباط کنیم، برای سازندگی جامعه و برای پاسخگویی به نیازهای یک نظام، یک نظام حکومتی. 📚گزیده بیانات 4/1/1365 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
بسم الله الرحمن الرحیم صادق آل محمد قمر سادس ما چشم بربست بر این عالم پر بند و بلا مجتمع کرد پراکندگی دین حنیف ساخت سدی که دمادم نشود دین تحریف در جهان دانشوران حیران شده از علم او مکتبش لا ینقطع دانشگه هر علم جو گر نبودی مکتبش کی ببدی حبل متین رو فروخوان تو حدیث ثقلین بهر یقین این تقارن در ولادت فکر کن از بهر چیست آری آری این همان است و جز این تأویل نیست گفتمی این نکته ها در حق آن ماه وحید تا که نوری برفروزد بر شب تاریک این سید حمید .