eitaa logo
حجت الاسلام حمیدرضا عقیلی
359 دنبال‌کننده
898 عکس
2.5هزار ویدیو
30 فایل
هُوَ رَبُّ المُستَحیل و أنت تبکی عَلَی المُمکن؟ او خداوندِ ناممکن‌هاست در حالی که تو بر ممکن گریه می‌کنی؟
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به آخرالزمان خوش آمدید فتنه‌ای خواهد شد که دل مردمان قبل از جسمشان بمیرد صبح مومن باشند و شب کافر... @hamidrezaaghili
🔴 عاقبت متعلق به ماست ♦️امام خامنه ای :گاهی افرادی که با این بعد از تفکر اسلامی آشنا نیستند ، در مقابل معادلات عظیم مادی جهان دچار حیرت و یاس می شوند ، احساس می کنند با این قدرت های عظیم ، با این تکنولوژی پیشرفته ، با این سلاح های مخرب ، با بودن بمب اتمی در دنیا یک ملت حالا انقلاب هم بکند ، مگر چقدر می تواند مقاومت کند ؟ ♦️احساس می کنند که برایشان در مقابل فشار قدرت ظلم و استکبار ممکن نیست ، اما اعتقاد به ، اعتقاد به روزگار دولت اسلامی و الهی به وسیله زاده پیغمبر و امام زمان این امید را در انسان به وجود می آورد که نه ، ما می کنیم برای اینکه عاقبت متعلق به ماست ؛ برای اینکه نهایت کار ما یک وضع آنچنانی است که دنیا باید در مقابل او خاضع و تسلیم بشود و خواهد شد . ♦️ برای اینکه روال تاریخ به سمت آن چیزی است که ما امروز پایه اش را ریختیم ، نمونه اش را درست کردیم ولو نمونه ناقصش . این اگر در دل ملت های مبارز - مخصوصا ملت های اسلامی - به وجود بیاید ، یک حالت خستگی ناپذیری به آنها خواهد داد که هیچ عاملی نمی تواند آنها را از میدان مبارزه روگردان کند و آنها را به شکست درونی و انهزام درونی دچار کند . 📚زندگی سیاسی_مبارزاتی ائمه/ انسان ۲۵۰ ساله @hamidrezaaghili
29.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نگاهی متفاوت به هنجارشکنی های اخیر/چرا و چگونه یک اقلیت بدنبال تحمیل اراده خود به یک اکثریت هستند ⏪ قاعده اقلیت متعصب اقلیت متعصب چطور جامعه رو با خودش همراه می‌کنه؟ نسیم طالب می‌گه یک اقلیت سه تا چهار درصدی در یک جامعه می‌تونن خواسته‌‌ی خودشون رو به همه تحمیل کنن اگر به اندازه کافی سختگیر باشن. یه طوری هم این کار رو می‌کنن که شما از بیرون که نگاه می‌کنی فکر کنی اکثریت این جامعه همین رو می‌خوان. در حالیکه نه اکثریت این رو نمی‌خوانن. اونهایی که این رو می‌خوان اقلیت هستن اما اقلیت خیلی سفت و سختی هستن. چرا اینطوریه؟ نسیم طالب تو کتاب پوست در بازی میگه چون جامعه یه سیستم پیچیده است این اتفاق میفته. ⏪حالا ببینید چرا یک جریان مشکوک، بچه های حزب اللهی را به مماشات و مدارا و گفتگو دعوت می کنند و در مقابل شبکه های اجتماعی بیگانه جوانان فریب خورده را به تعصب و پافشاری بر خواسته های هنجارشکنانه مانند کشف حجاب دعوت می کنند به عبارتی هر کسی دارد بچه حزب اللهی ها را به کوتاهی و مماشات و لبخند و... دعوت می کند در واقع در این میدان جنگ اراده ها دارد توی زمین دشمن بازی میکند @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شماها کاره ای نیستید... 🔻این لحظه ، لحظه خطرناکیه تو خودت کی هستی هیچکس جرات نمیکرد...... @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 یادداشت های اغتشاشات | هویت ملی درخطر است! 🎙حجت الاسلام والمسلمین 🗓 زمان: شهادت امام حسن عسکری مکان: مهدیه کرج @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 یادداشت های اغتشاشات اهمیت نماد سازی 2⃣ 🎙حجت الاسلام والمسلمین 🗓 زمان: شهادت امام حسن عسکری مکان: مهدیه کرج @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا سریال های ترکیه‌ای اعتیاد آور است؟ ⭕️ خطر این سریالها بیشتر است! 🔰 به نکات دقیق و روان‌شناسانه‌ای که گوینده به آن اشاره می‌کند دقت کنید! @hamidrezaaghili
🚦چگونه ربات‌ها و ترول‌ها در شبکه‌های اجتماعی فریب می‌دهند؟ 📍ابتدا ربات‌ها از طریق ، رفتار کابران اینترنتی را شبیه‌سازی می‌کنند تا انتشار اخبار جعلی طبیعی به نظر برسد. به طور مثال در توئیتر، ربات‌ها تعاملات اجتماعی را تقلید کرده و شبیه اکانت‌های واقعی، طبیعی جلوه می‌کنند و سبب می‌شوند مردم آنها را کاربر عادی ببینند. 🔸یکی از ترفندهای این ربات‌ها، پرسیدن سوال در توئیت‌ اکانت‌های بانفوذ و پرفالور است تا نظرشان را به خود جلب کنند و با تبادل نظر با آنها و سایر کاربران، اعتمادسازی کنند. حتی آنها فراتر از این، با نوشتن مطالبی با موضوع‌های پرطرفدار، بحث ایجاد می‌کنند تا در الگوریتم ترندینگ جایگاهی پیدا کنند. 🔺ربات‌ها حتی می‌توانند محبوبیت مصنوعی ایجاد کنند و یک شخص یا جنبش را تاثیرگذار کرده و تقویت کنند. به طور نمونه تاثیرگذاری بر سیاست از جمله انتخابات و یا حتی تاثیرگذاری بر بازارهای مالی. ربات‌ها حتی تلاش می‌کنند دیگران را ساکت کنند، هرزنامه پخش می‌کنند و حملات فیشینگی دارند. 🔹تعداد دقیق ربات‌ها مشخص نیست اما تخمین زده می‌شود بین ۵ تا ۱۵ درصد از حساب‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی را تشکیل می‌دهند و آنقدر واقعی به‌نظر می‌رسند و مردم به‌گونه‌ای به آنها واکنش نشان می‌دهند که گویی کاربران واقعی هستند! 📍چگونه ربات‌ها به انتشار اخبار جعلی کمک می‌کنند؟ 🔸ربات‌ها، اخبار جعلی را ابتدا با جست‌وجو و بازیابی اطلاعات غیرمجاز در وب منتشر می‌کنند؛ سپس به طور مداوم در سایت‌های رسانه‌های اجتماعی پست می‌کنند و با استفاده از موضوع‌های پرطرفدار و هشتگ‌ها، به‌عنوان استراتژی‌های اصلی برای دستیابی به مخاطبان گسترده‌تر، محتوای غیرقانونی را پخش می‌کنند که در بسیاری از موارد به انتشار اخبار جعلی کمک می‌کند. 🔺آنها به «گفتن» یا «توئیت کردن» اخبار جعلی ادامه می‌دهند و از همان اطلاعات نادرست برای پاسخ دادن به پست‌های کاربران واقعی رسانه‌های اجتماعی یا اظهار نظر در مورد آنها استفاده می‌کنند و مردم به دلیل احساساتی بودن در انتشار این اخبار جعلی به ربات‌ها کمک می‌کنند. 🔸بر اساس تحقیقات انجام شده، بیشتر احتمال دارد که مردم اخبار جعلی را به اشتراک بگذارند تا اخبار درست و واقعی! چون مردم در تشخیص اخبار درست مشکل دارند. مردم بر این باورند که توانایی تشخیص خبر واقعی از جعلی را دارند و به خود اعتماد دارند و همین اعتماد فراتر از باور، سبب شده اخبار جعلی در رسانه‌های اجتماعی بیشتر به اشتراک گذاشته شود؛ به‌گونه‌ای که در توئیتر ۷۰ درصد بیشتر از داستان‌های واقعی، اخبار جعلی را بازنشر می‌کنند و این را می‌توان به حساب تازگی خبر و عطش مردم گذاشت 🔹ربات‌ها پس از القاء خبر نادرست به جای درست، به گروه‌های پنهان کوچکی از مردم اجازه می‌دهند اطلاعاتی را که از دستور کارشان پشتیبانی می‌کند، در مقیاس بزرگ تبلیغ کنند. ربات‌ها محتوای خود را در نتایج جست‌وجو، سبد خرید مردم و به بالای فیدهای خبری هدایت می‌کنند تا آنجایی که می‌توانند در انتخابات کشورها هم موثر باشند. @hamidrezaaghili
27.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸عمامه پرانی شجاع دلان! 🔹آیا میدانستید واقعه ای شبیه به عمامه پرانی اخیرا در اروپا اتفاق افتاده است؟ از سرنوشت این واقعه چه میدانید؟ @hamidrezaaghili
🔘 عمده‌ترین علت حضور در اغتشاشات اخیر چه بوده است؟ 🔹براساس یک ارزیابی صورت گرفته تاکنون، تنها ۵ درصد حاضران در اغتشاشات اخیر با انگیزه سیاسی وارد صحنه شده بودند. 🔹 براساس نتایج بدست آمده از نظرسنجی یک نهاد علمی در خصوص اغتشاشات اخیر در کشور، ۶۵ درصد افرادی که از آن‌ها پرسیده شده که علت اصلی حضور آنان در خیابان چیست اعلام کرده اند که به دلیل هیجان حاصل از تجمع حضور یافته اند! 🔹۲۰ درصد به دلیل اعتراض به مسائل و مشکلات اقتصادی، ۱۰ درصد به دلیل مسائل مرتبط با آزادی‌های اجتماعی، و تنها ۵ درصد اظهار داشته اند که به دلیل مسائل سیاسی به کف خیابان آمده‌اند. 🔹پیش از این و براساس اخبار منتشره، از لحاظ گرایشات سیاسی و گروهکی نیز طبق بررسی‌ها و رصدهای انجام شده، ۱۰ درصد از بازداشت شدگان را اعضای گروهک منافقین، گروهک سلطنت طلبان، و از احزاب کرد، کوموله تشکیل داده اند. 🔹نکته قابل توجه اینکه فقط ۲ درصد آنها گفته اند که ما به خاطر مهسا امینی به خیابان آمده ایم. 🔹تحلیل دقیق علل و انگیزه های اصلی بازیگران میدانی، چگونگی نحوه برخورد با تجمع کنندگان را سامان می‌بخشد چه اینکه رهبر انقلاب نیز در سخنرانی های اخیر خود به این موضوع اشاره داشتند که طرف حساب ما افراد هیجان زده کف ميدان نیستند بلکه ما صحنه گردان های این حوادث را رها نخواهيم کرد. @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖌 یادداشت های اغتشاشات نماد سازی در جامعه3⃣ 🎙حجت الاسلام والمسلمین 🗓 زمان: شهادت امام حسن عسکری مکان: مهدیه کرج @hamidrezaaghili
💠تکنیک ساندویچ چیست؟ پیشنهاد ویژه برای تولید محتوا توسط کانال‌ها و رسانه‌ها... 🔸 تا به حال برای شما پیش آمده است که بخواهید خبر ناخوشایند یا مطلب ناراحت ڪننده ای را به ڪسی بگویید و یا نڪته‌ای منفی را به دوستی متذڪر شوید ولی ندانید چگونه موضوع را عنوان ڪنید ڪه ڪمتر ناراحت یا دلخور شود؟ 🔹متخصصان علوم رفتاری در این زمان تڪنیک ساندویچ را پیشنهاد می‌دهند. به این طریق ڪه برای ڪم ڪردن اثر ناخوشایند یک پیام یا خبر منفی، آن را در میان دو عبارت یا خبر مثبت قرار داده و به مخاطب عرضه ڪنید. 🔻به این صورت: «جمله مثبت، جمله منفی، جمله مثبت» 🔸به عنوان مثال: احمد تو دانش آموز سخت‌ڪوشی هستی، اگرچه نمره ریاضیت ڪمتر از سطح انتظاره، ولی در دروس فارسی و علوم نمرات عالی ڪسب ڪردی. مامان، تو خیلی مهربونی، اگرچه گاهی به خاطر تذڪرهاے زیادت ناراحت میشم، ولی می‌دونم خیلی دوستم داری. و... 🔹قرار دادن جمله منفی در بین دو جمله مثبت از شدت اثر تخریبی آن ڪم ڪرده و با اشاره به نڪات مثبت، فرد احساس می‌ڪند فقط نڪات منفی دیده نشده، رعایت انصاف شده و به همین دلیل انگیزه بیشتری برای تغییر و بهبود شرایط خواهد داشت. 🔸این نڪته مهم را به خاطر بسپارید ڪه برای بیان نڪات مثبت لازم نیست اغراق ڪنید یا به دروغ ویژگی مثبتی را به ڪسی نسبت دهید، این ڪار اثر معڪوس خواهد گذاشت. هر ڪسی ویژگی‌های مثبت فراوانی دارد ڪه با ڪمی دقت متوجه آن‌ها خواهید شد. 📌رسانه ها با کمک این تکنیک می‌توانند آسیب خبرهای بد و منفی را کاهش دهند . @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 ماجرای درگیری روحانی رزمی کار با اهانت کنندگان به عمامه از زبان خود روحانی 🔹 ماجرای مسلح بودن این روحانی و روحانیت @hamidrezaaghili
🌐متاورس می‌تواند ابزار شستشوی مغزی باشد! 🔻دیلی میل ـ کارشناسان هشدار می‌دهند که دولت‌ها می‌توانند با محدود کردن آنچه کاربران در دنیای مجازی تجربه می‌کنند، مانند آنچه که توسط مارک زاکربرگ بنیانگذار شرکت متا تبلیغ می‌شود، عموم مردم را به نوعی شستشوی مغزی دهند و به تسلط عمومی برسند. 🔻برایان شوستر(Brian Shuster) که ۱۷ سال تجربه در حوزه پژوهش متاورس دارد و همچنین دنیای دیجیتالی خود به نام اوترورس(Utherverse) را ایجاد کرده است، به دیلی میل گفت که نسخه دیستوپیایی یا ویران‌شهری متاورس اگر برای ایجاد تسلط عمومی استفاده شود، اتفاق خواهد افتاد. ویران‌شهر(Dystopia) یک جامعه یا سکونتگاه خیالی در داستان‌های علمی–تخیلی است که در آن ویژگی‌های منفی، برتری و چیرگی کامل دارند و زندگی در آن دلخواه هیچ انسانی نیست. این جوامع معمولاً زمانی از یک جامعه را نشان می‌دهند که به نابودی و هرج ‌و مرج رسیده‌ است. این جوامع در زمان‌هایی بد و شوم ترسیم می‌شوند. با این تعریف، یک جامعه پاد-آرمانی نقطه‌ی مقابل و وارونه‌ی یک جامعه آرمانی(آرمان‌شهر) است. آرمان‌شهرها جوامعی خیالی هستند که در آنها همه‌چیز مثبت و ایده‌آل است. ترسیم یک جامعه پادآرمان و بدزمانه توسط نویسندگان آینده‌گرا معمولاً به‌ منظور هشدار به مردم در مورد ادامه یا افزایش چیرگی برخی معضلات اجتماعی صورت می‌گیرد. شوستر می‌گوید: این[متاورس] گسترش نهایی «اتاق پژواک» رسانه‌های اجتماعی کنونی است که در آن افراد به طور طبیعی تمایل دارند با دیگرانی که دیدگاه‌های خود را به اشتراک می‌گذارند ارتباط برقرار کنند. بنابراین این دیدگاه‌ها تقویت می‌شوند و کاربران تمایل دارند(به اشتباه) به این نتیجه برسند که این دیدگاه‌ها مورد موافقت عمومی هستند. ❇️برای خواندن متن کامل روی لینک کلیک کنید: isna.ir/xdMHZT @hamidrezaaghili
چرا مهسا امینی طعمه‌ی مطامع سیاسی-جناحی اصلاح‌طلبان و منافقین شد ✍ سید علیرضا آل‌داود فوت مرحومه مهسا امینی را به خانواده محترم ایشان تسلیت عرض میکنم. و اما بعد، پاسخ به یک سوال مهم می‌تواند در تحلیل ها راهگشا باشد: چرا به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی جنبش اجتماعی ضد کشور به محوریت جریان اصلاحات و اعتدال با حمایت مالی رسانه ای سعودی ها و آلبانی نشینان در فضای مجازی شکل گرفت؟! نکته نخست عصبانیت محور عبری-عربی و غربی از حرکت تمدنی اربعین است که شاهد بودیم پیش از اربعین دست به دامن جریان صدر، سعودی و ترک و داعش برای اختلال در این مراسم عظیم شدند و دنباله‌های آنان در داخل نیز ماموریت خود را با تحلیل‌های مغرضانه ادامه دادند. نکته دوم از برجسته سازی موضوع مهسا امینی، ایجاد یک کانال انحرافی رسانه ای پس از نمایش عظیم حضور مردم در اربعین بود که تلاش‌های شبانه روزی جریانات معاند داخلی و خارجی را بر باد داده بود و آنها با عصبانیت تمام شروع به دروغ پردازی به بهانه مرحومه امینی کردند. نکته سوم انحراف افکار عمومی از بازخوانی جنایات ملکه سفاک و خون‌آشام انگلیس بود که ارتش سری ملکه در ایران داغدار آن پیر جنایتکار بود و موضوع مهسا امینی را فرصتی برای عقده گشایی دانست. نکته چهارم پنهان کردن جلوه های امید بخش مانند دستاوردهای عظیم دولت انقلابی در پیوستن به گروه شانگهای و دستاوردهای منطقه ای ایران بود. نکته پنجم وجود صفت لاشخوری و مردارخواری جریان اصلاحات بود که هر وقت فرصتی پیدا کنند شروع به زدن اسلام و انقلاب می‌کنند که در فتنه های ۸۸ و ۹۸ شاهد آن به وضوح بوده‌ایم. و نکته ششم اینکه جریان اصلاحات و اعتدال در موضوع دادخواهی برای مهسا امینی دروغ می‌گوید چراکه در موضوع مشابه قتل همسر جوان هنر پیشه کُرد همفکرشان(مرحومه میترا استاد) بدست نجفی شهردار اسبق تهران شاهد بودیم در سکوت کامل خبری بودند و حتی به مرحومه تهمت‌های بسیاری زن و مردشان زدند و نکته بسیار مهم اینجاست که این جریان سابقه بهره گیری از سناریوی کشته سازی مانند فتنه۸۸ را در کارنامه‌ی خود برای مطامع سیاسی و حزبی‌اش دارد و بعید نیست در موضوع مرحومه امینی از این تکنیک استفاده کرده باشند. نکته هفتم انتقام از تعطیلی اجلاس سالانه منافقین بود که جنجال خبری اش را هفته‌های پیش از طرف رژیم آلبانی و اروپایی ها شاهد بودیم که همچون مار زخم خورده شروع به انتقام و تولید روایت های دروغ با موضوع مرحومه امینی کردند. اما در این سمت ماجرا نیز شاهد موضوع تلخی بودیم و آن اینکه برخی در جبهه انقلاب نتوانستند جبهه حق را درست تشخیص داده و در عملیات شناختی دشمن گرفتار شدند و شروع به تضعیف نهادهای انقلابی کردند. اما پس از شروع به تبیین اصل ماجرا از سوی رسانه‌ی ملی مشخص شد طرح بحث ضرب و شتم از اساس داستان سرایی و دروغ آلبانی نشینان و اصلاح طلبان بوده تا جاییکه برخی از منصفان آنها توییت های خود را پاک کردند. نکته مهم در این ماجرا اخلاق مداری پلیس بود و فراجا هوشمندانه درگیر احساسات و جو رسانه‌ها نشد و با اجازه خانواده محترم امینی فیلم و اطلاعات پزشکی بیماری مغزی سابق مرحومه را منتشر کرد که بر عصبانیت جریانات معارض افزود. گفتنی است در شرایط پیش رو اتحاد میان نیروهای انقلابی امروز بیش از پیش اهمیت دارد و باید جریان انقلابی اجازه ندهد دستاورد های دولت انقلابی و جریان رسانه ای عظیم اربعین با این هوچی‌گری ها به حاشیه رانده شود. زمستان می‌رود و سیاهی به ذغال خواهد ماند، فقط این سوال‌ها باقی است که تا چه زمانی باید با جریان برانداز بنفش یعنی سرمایه‌های رژیم صهیونسیتی در ایران مماشات شود؟ تا چه زمانی باید شاهد ترور امنیت روانی مردم در فضای مجازی ول باشیم؟ تا چه زمانی باید در این جنگ شناختی شاهد هجمه به دل‌های پاک نوجوانان و جوانان باشیم؟! و این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با مسئولین قوه قضاییه به جد درخواست برخورد با کسانی را داشتند که امنیت روانی مردم را نشانه گرفته اند...تاکید می‌کنم هیچ کشوری اجازه تولید و گردش آزادانه این میزان فیک نیوز را در سطح سرمایه اجتماعی‌اش نمی‌دهد...هیچ کشوری... @hamidrezaaghili
متاسفانه برخلاف خواست غربزده ها اکثر مشاهیر و دانشمندان بزرگ تاریخ ایران ریش و عمامه دارن :) فکر کن ابن سینا اگه الان بود توی خیابون عمامشو مینداختن 😐 @hamidrezaaghili
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 🔶 رابطه شرارت و نصرت! ◽️ با این نگاه، هیچ‌گاه دست مؤمنین خالی نیست. 🔺 بیانات در جمع دانشجویان 🗓 سه‌شنبه ۱۰ آبان‌ ۱۴۰۱ ✅ مرکزتنظیم‌ونشرآثاراستادعابدینی 🌐 TAMHIS.IR | @Abedini @hamidrezaaghili
👓 من اگه بخوام یه جمله درباره اینستاگرام بگم همون چیزی که خدا درباره شراب گفته میگم قُلْ فِيهِمَا إِثْمٌ كَبِيرٌ وَمَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَإِثْمُهُمَا أَكْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا ❗️ بگو در آن گناهى بزرك و سودهايى براى مردم است و[لى] گناهشان از سودشان بزرگتر است 🔹 بله یکسری کسب و کارها با این فضا گره خورده ولی در مقابل، بسیاری از منکرات و زشتی ها مثل اتلاف عمر،ترویج هرزگی، خیانت، روابط نامشروع،تغییر سبک زندگی،تحقیر پاکی و حیا،تسلط شیاطین انس و جن و ده ها پلیدی و پلشتی دیگر که دوست و دشمن به آن اعتراف دارند!!!!! بنظرتون این همه فاجعه و بلایی که سرمون میاره (که نمیشه جبران کرد)در مقابل منافعی که(قابلیت جبران) داره می ارزه؟؟؟ 🌐 جرعه نور @hamidrezaaghili
سید علیرضا آل داود: ‍ ‍ 💠فابینگ چیست؟ عملی است که باعث می شود افراد در محیط‌های اجتماعی یا خانوادگی به جای توجه به دیگران به تلفن خود نگاه کنند. یا به عبارت ساده تر: "بی‌اعتنایی به دیگران با نگاه کردن به تلفن همراه". مطالعات نشان داده است که فابینگ ۴ نیاز اساسی انسان را تهدید می کند این نیازهای اصلی عبارتند از: احساس تعلق داشتن، اعتماد به نفس، زندگی معنادار، احساس کنترل داشتن 💠آیا شما دچار فابینگ هستید؟ 📍اگر تلفن شما همیشه با شماست چون می ترسید تماس، اعلانات یا به روزرسانی وضعیت را از دست بدهید ، احتمالاً دچار فابینگ هستید. 📍همزمان دو مکالمه دارید، یکی از طریق تلفن و یکی با شخص روبرویتان. شما به احتمال زیاد هیچکدام از این دو مکالمه را با موفقیت انجام نمی دهید و مطمئناً دچار فابینگ هستید. 📍سرمیز یا سفره غذا یا دیگر موقعیت‌های اجتماعی با تلفن خود مشغول می‌شوید. قرار دادن تلفن کنار بشقاب غذا علامت هشداری است که نشان می دهد به زودی ارتباطات خانوادگی تان دچار اختلال خواهد شد. 💠سه راه برای جلوگیری از فابینگ شدن 📍غذایتان را بدون تلفن بخورید: هر وعده غذایی را به به موقعیتی برای گفتگو و صحبت کردن با همسر، فرزندان، خانواده، دوستان یا همکاران تبدیل کنید و با آنها گفت و شنودی صمیمانه داشته باشید. 📍تلفن را از دسترس خود دور کنید:وقتی به خانه برمی‌گردید یا پس از اتمام کار روزانه حداقل برای دو ساعت تلفن خود را در جایی دور از دست قرار دهید. 📍خود را به چالش بکشید: نیاوردن تلفن به سر میز یا سفره غذا یا گذاشتن آن در ماشین یا جیب کت را به چالشی برای خود تبدیل کنید و برای پیروزی در آن تلاش کنید. @hamidrezaaghili
⭕️ سهم اینستاگرام از اقتصاد دیجیتال کشور: 7.3 درصد ⭕️ تنها 6.4 درصد از مردم خرید اینستاگرامی را ترجیح می‌دهند ⭕️ 41.8 درصد از جامعه کاربران شبکه‌های اجتماعی (23 میلیون کاربر) در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی عضو شده اند ▪️مرکز ملی فضای مجازی: 🔹حجم بازار اینستاگرام در ایران در سال 70 هزار میلیارد تومان است که اگر بخش‌های فاقد آمار را به صورت تخمینی به آن اضافه کنیم حداکثر 7.3 درصد از اقتصاد دیجیتال کشور را تشکیل خواهد داد. تاکید می‌نماید که این 7.3 درصد نسبت حجم بازار اینستاگرام به کل اقتصاد دیجیتال کشور بوده و سهم اقتصاد اینستاگرام نسبت به تولید ناخالص داخلی بسیار کمتر از این مقدار است. 🔹سهم ترافیک اینستاگرام از کل حجم بازار فروش ترافیک توسط کاروران ارتباطی ثابت و سیار 50 درصد بوده و معادل 30 هزار میلیارد تومان در سال جمع بندی شده است. 🔹برآورد میزان حجم بازار اینستاگرام در لایه دوم اقتصاد دیجیتال در حدود 15 هزار میلیارد تومان در سال برآورد می‌شود. حجم بازار در این بخش محصول فعالیت خدماتی همچون خدمات تبلیغاتی، خدمات پشتیبانی مشتریان، خدمات لجستیک، خدمات راهکار جامع و... است. 🔹برآورد حجم بازار "اقتصاد دیجیتال شده" با اینستاگرام (شامل صفحات فروش البسه و پوشاک، هنرهای تجسمی و دستی، لوازم آرایشی و بهداشتی، زیورآلات، خدمات آموزشی و ...) 25 هزار میلیارد تومان در سال تخمین زده می‌شود. ▪️مشاغلی که بر بستر اینستاگرام شکل گرفته یا توسعه یافته‌اند را در سه بخش اصلی می‌توان تقسیم‌بندی کرد: 1️⃣ مشاغل صنفی: این دسته از مشاغل دارای مجوز فعالیت از صنوف مختلف بوده و از شبکه‌های اجتماعی بعنوان بستری برای بازاریابی استفاده می‌کنند. فروش اصلی این دسته از مشاغل در خارج از اینستاگرامو با استفاده از درگاه‌های پرداخت اختصاصی یا بصورت حضوری صورت می‌پذیرد. 2️⃣ مشاغل خرد: این دسته از مشاغل بصورت صنفی فعالیت نمی‌کنند و علاوه بر بازاریابی، از اینستاگرام و دیگر پیام‌رسان‌ها بعنوان ابزار ارتباطی با مشتریان خود استفاده می‌کنند. براساس بررسی‌‎های صورت گرفته حدود 415 هزار صفحه اینستاگرامی متعلق به مشاغل خرد بوده که شامل کسب و کارهای خانگی و مشاغل زیر پله‌ای هستند. پرداخت این گروه از مشاغل عمدتا بصورت کارت به کارت یا پرداخت در محل انجام می‌شود. 3️⃣ مشاغل محتوایی: درآمدزایی این دسته از مشاغل مبتنی بر فروش کالا یا خدمات نیست، بلکه از طریق مدیریت صفحات اینستاگرامی و جذب مخاطب اقدام به جذب تبلیغات و درآمدزایی می‌نمایند. اگرچه حدود 60 درصد از مشاغل ایجاد شده در اینستاگرام در این بخش قرار دارند ولی حجم بازار این گروه 7.5 درصد از کل است. 🔹براساس پیمایش‌ ملی که در شهریورماه سال جاری انجام شده، تنها 6.4 درصد از شهروندان خرید اینستاگرامی را ترجیح می‌دهند و دلایلی از قبیل بی‌اعتمادی نسبت به فروشنده و تحویل کالا (39 درصد)، تحویل کالا با مشخصات متفاوت (11 درصد) تاخیر در تحویل کالا (3 درصد) و عدم امکان شکایت و پیگیری تخلفات (8 درصد) بعنوان مهمترین دلایل بی‌اعتمادی به خرید اینستاگرامی ذکر شده است. 🔹وفق گزارش‌های دریافتی از سکوهای داخلی و بررسی و صحت‌سنجی آن‌ها، در حال حاضر بیش از یک میلیون کسب و کار خرد در ده سکوی داخلی (ذکر شده در بند 1) مشغول به فعالیت هستند. پس از تقاطع‌گیری و حذف موراد مشترک مشخص شد که بیش از 60 درصد از کسب و کارهای خرد در سکوهای داخلی مشغول فعالیت هستند. 🔹در حال حاضر 41.8درصد از جامعه کاربران شبکه‌های اجتماعی (معادل 23 میلیون کاربر یکتا) در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی عضو شده و به کاربران فعال این سکوها تبدیل شده‌اند. مرکز ملی فضای مجازی کشور @hamidrezaaghili