دکتر حمیدرضا مقصودی
خاطرات آقای هاشمی رفسنجانی: عصر آقایان [مسعود روغنی] زنجانی، [رئیس سازمان برنامه و بودجه] و [معاونش
اما تفاوت نظریه تعدیل سازمان برنامه با آن چه تصویب شده چه بوده است؟ که آقای هاشمی میگویند آن تصویب نشده؟
پیداست که آنچه تصویب شده، همان نظریه تعدیل است. فقط احتمالا سازمان برنامه و آقای روغنی زنجانی، خواستار پرداخت نشدن یارانه بودهاند. علی ای حال، مسائل دقیقا در حال تکرار است و این برنامه ای که آقای هاشمی از آن سخن میگویند، در سال ۱۳۷۳، تورم ۴۹ درصدی را به دنبال داشت.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
یک پیشنهاد:
برای اینکه قدرتنمایی فردای سلام فرمانده به خوبی و با سلامتی انجام شود و چشم دشمن را کور کند، صدقه بدهید و نذر صلوات کنید.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
خانم رابینسون دریافته است که با «معیار سود» درست است که رشد سریع اقتصادی حاصل خواهد شد، اما از یک طرف باید از قسط ـ به معنای واقعی کلمه ـ چشم پوشید و دیگر به عدالت اجتماعی و رفع محرومیت نیندیشید و از طرف دیگر، مسئلهی اخلاق را زیر پاگذاشت ـ آنچنان که کینز پیشنهاد میکرد: چهل و چند سال قبل لرد کینز راه آیندهی تمدن غربی را اینچنین مشخص کرده است: «آن روز چندان دور نیست که همگان ثروتمند شوند... آنگاه ما بار دیگر هدفها را برتر از وسایل میشماریم و خوبها را بر مفیدها ترجیح میدهیم... ولی آگاه باشید! زمان این آرمانها هنوز فرا نرسیده است. زیرا دست کم برای یکصدسال دیگر باید برای خود و هر کس دیگر تظاهر کنیم که بدی نیکی است و نیکی بدی؛ زیرا بدی مفید است و نیکی نیست. آزمندی، رباخواری و سوءظن باید همچنان برای یک مدت کوتاه دیگر خدایان ما باشند. زیرا فقط آنها میتوانند ما را از گذرگاه تاریک نیاز اقتصادی به روشنایی روز رهنما شوند.»
کتاب کوچک زیباست، شوماخر
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قیمت گذاری آزاد میشه این.
بعضی اجناس قیمتشون هیچ منطقی نداره.
اگه بررسی کنیم و منطق قیمت گذاری رو بررسی و اصلاح کنیم بسیاری از مشکلات حل میشه
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
انحصارگری علمی!
ما در زمینهی کارهای تحقیقاتی و درج مقالات علمیِ خود در مجلات I.S.I گاهی دچار مشکلاتی میشویم. البته همانطور که ذکر کردند، حجم مقالاتی که از ما چاپ شده، خوب است؛ اما من اطلاع دارم - بخصوص در زمینهی علوم انسانی - که بعضی از مجلات I.S.I اصلاً مقالهی محقق ما را چاپ نمیکنند؛ چرا؟ به خاطر اینکه با مبانی آنها سازگار نیست. بله، ممکن است ما دربارهی فلسفه، روانشناسی، تربیت و دیگر مباحث حرفهایی داشته باشیم؛ پژوهشگر ما تحقیقی کرده و به نقطهیی رسیده - همان چیزی که ما میخواهیم - و مرزی را باز کرده که با خاستگاه این دانش - که غرب است و با ارزشهای آن هماهنگ است - سازگار نیست؛ لذا مقاله را چاپ نمیکنند! این هم پاسخ سادهلوحیِ بعضیها که خیال میکنند دنیای لیبرال - دموکراسی به معنای واقعی کلمه باز است و هرکس هرچه میخواهد، میتواند بگوید؛ نه، آنها حتّی پژوهش علمی را هم با میزان کار میکنند! این، از جملهی چیزهای هشداردهنده و عبرتانگیز است. اگر شما اطلاع ندارید، تحقیق کنید؛ خواهید رسید به آنچه من عرض میکنم.
ما شنیده بودیم که زمان استالین میگفتند حکومت استالین به پژوهشگاههای علمیِ خود میگوید من این نتیجه را میخواهم دربیاورید! علم، آزاد نبود. البته این قضیه را هم امریکاییها و غربیها میگفتند. آنوقتها ما یقین میکردیم که همینطور است، ولی الان بنده شک میکنم. از بس میبینم حرفهای خلاف میزنند، میگویم شاید این هم تهمتِ به استالین بوده! میگفتند - راست یا دروغ - اگر یک کاوش علمی، نتیجهاش برخلاف اصول دیالکتیک درمیآمد، استالین این را قبول نمیکرد؛ میگفت باید طوری تحقیق کنید که به این نتیجه برسد! الان ما در دنیای لیبرال - دموکراسی این را به چشمِ خودمان داریم میبینیم؛ منتها به شکل مدرن و منظم و با نزاکت و اتوکشیده و کراوات بستهاش! تحقیق علمیِ پژوهشگر مسلمانی که در فلان موضوع برخلاف چارچوبهای داوران I.S.I حرفی زده، قابل درج در آن مجله نیست!
بیایید روی ایجاد یک مرکز I.S.I اسلامی فکر کنید و در این خصوص با کشورهای اسلامی وارد مذاکره شوید. ما خوشبختانه در بین کشورهای اسلامی، پیشرفته هستیم. البته ایجاد این مرکز اسلامی معنایش این نیست که رابطهی خود را با مجلات I.S.I در دنیا قطع کنیم؛ نه، این مرکز را هم بهوجود بیاوریم تا متعلق به خودمان باشد؛ این هم بشود یک مرجع معتبر. از این کارها هرچه بیشتر بکنید، انشاءاللَّه به پیشرفت کشور بیشتر کمک خواهید کرد.
بیانات رهبری در دیدار جمعی از رؤسای دانشگاهها، ۱۳۸۳
نقل از گروه حلقه روانشناسی اسلامی در پیام رسان بله
http://eitaa.com/islamic_psychology
خانم نوشین هاشمی هستند. رئیس بنیاد HAND و بورسیه کننده #بچه_های_شیکاگو. خیلی اتفاقی کلینتون در کنفرانس IDEA از ایشان تشکر میکند. کاملا اتفاقی در جلسهای با آلبرایت عکس یادگاری میگیرند. خیلی تصادفی کنار پلوسی افتادهاند. کاملا ناخواسته با بچههای شیکاگو در IMF گردهم آمدهاند...
@syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
⛔️ایشان یکی از کسانی هستند که توسط بنیاد HAND بورسیه شده است و اقتصاد خوانده اند و از نظریه پردازان تک نرخی کردن بنزین هستند! دلایل زیبای ایشان را می توانید در تصویر مشاهده کنید!
⚠️وقتی می گوییم آبان ۹۸ هم زیر سر تفکر این افراد بوده است، نگویید توطئه می کنید!
#بنیاد_HAND
#بچه_های_شیکاگو
@jebhetse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما با ۲۰۰ هزارتومن چقدر چیپس برای فرزندانتون می تونید درست کنید؟
بسیاری از تولیدات کارخانه ها بسیار گرانتر از آنچه فکر می کنید به دست شما می رسد. و این یعنی بهره وری در کارخانه های بزرگ سرمایه داری، یک دروغ بزرگ است.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
🔺افزایش ۲۰ درصدی بهای سوخت در پاکستان
🔹دولت پاکستان پس از چند دور مذاکرات فشرده با صندوق بین المللی پول برای دریافت وام جدید، بهای سوخت را افزایش داد و اکنون مردم این کشور بنزین را هر لیتر حدود ۲۶ هزار تومان دریافت میکنند.
🔹قیمت بنزین در پاکستان با افزایش ۳۰ روپیهای در هر لیتر از ۱۴۹.۸۶ به ۱۷۹.۸۶ روپیه و گازوئیل با افزایش ۳۰ روپیه ای به ۱۷۴.۱۵ روپیه افزایش داده شد. /ایرنا
@akharinkhabar
از اولین شروط صندوق بین المللی پول برای وام دادن به هر کشوری، گران کردن اجناس یا اجرای گونه ای از تعدیل و ریاضت اقتصادی است.
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
در محضر امام:
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
ما مِنْ عَبْدٍ اَسَرَّ خَيْرا فَذَهَبَتِ الاَْيّامُ اَبَدا حَتّى يُظْهِرَ اللّه ُ لَهُ خَيْرا وَ ما مِنْ عَبْدٍ يُسِرُّ شَرّا فَذَهَبَتِ الاَْيّامُ حَتّى يُظْهِرَ اللّه ُ لَهُ شَرّا.
✳️ هر بندهاى كه کار خيرش را پنهان كند، با گذشت زمان خداوند حتما خيرى را از او آشكار مىسازد، و هر بندهاى كه شرّى را مخفیانه انجام دهد (و توبه نکند) ، با گذشت زمان خداوند شرى را از او آشكار مىگرداند.
📚 بحار الأنوار : ج ۴، ص ۲۸۲
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
أبعَدُ ما يَكونُ العَبدُ مِنَ اللّهِ أن يَكونَ الرَّجُلُ يُواخي الرَّجُلَ و هُوَ يَحفَظُ (عَلَيهِ) زَلاّتِهِ لِيُعَيِّرَهُ بِها يَوما ما.
✳️ دورترين بنده از خدا، آن مردى است كه با دیگری طرح دوستى افكند و [حسابِ] لغزشهاى او را نگه دارد تا روزى به واسطه آنها او را سرزنش كند.
📚 اصول کافی : ج۲، ص۳۵۵
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
مَا سَدَّ اللَّهُ عَلَی مُؤْمِنٍ بَابَ رِزْقٍ إِلَّا فَتَحَ اللَّهُ لَهُ خَیْراً مِنْهُ.
✳️ خداوند هیچ دری از رزق را بر مؤمن نمیبندد، مگر اینکه بهتر از آن را برای او میگشاید.
📚 بحار الأنوار: ج ۶۹، ص ۵۲
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
ما بلى الله العباد بشئ أشد عليهم من إخراج الدراهم.
✳️ خداوند بندگان را به چیزی سختتر از خرج کردن پول (خمس و زکات و انفاق و ... ) امتحان نکرده است.
📚 بحار الانوار: ج ۷۰، ص ۱۳۹
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
مَا نَهَاهُ اَللَّهُ عَنْ شَيْءٍ إِلاَّ وَ قَدْ عَلِمَ أَنَّهُ يُطِيقُ تَرْكَهُ وَ لاَ أَمَرَهُ بِشَيْءٍ إِلاَّ وَ قَدْ عَلِمَ أَنَّهُ يَسْتَطِيعُ فِعْلَهُ، لِأَنَّهُ لَيْسَ مِنْ صِفَتِهِ اَلْجَوْرُ وَ اَلْعَبَثُ وَ اَلظُّلْمُ وَ تَكْلِيفُ اَلْعِبَادِ مَا لاَ يُطِيقُونَ.
✳️ خداوند از هیچ امری نهی نکرده مگر آنکه میدانسته بندگان توان ترکش را دارند و به هیچ چیز امر نمیکند مگر آنکه میدانسته استطاعت انجامش را دارند.
چرا که در صفات حضرت حق، جور، عبث، ظلم و تکلیفکردن به چیزی که در طاقت بندگان نیست وجود ندارد.
📚 احتجاج طبرسی: ج۲، ص۳۳۶
💠 امام جعفر صادق علیه السلام:
لاَ يَقْبَلُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَمَلاً مِنْ أَحَدٍ يَعْجَلُ فِي تَثْرِيبٍ عَلَى مُؤْمِنٍ بِفَضِيحَتِهِ
وَ لاَ يَقْبَلُ مِنْ مُؤْمِنٍ عَمَلاً وَ هُوَ يُضْمِرُ فِي قَلْبِهِ عَلَى اَلْمُؤْمِنِ سُوءً.
✳️ خداوند نمىپذيرد عمل كسى را كه در تخريب و رسوايى برادرش شتابزدگى كند.
همچنين عمل مؤمنى را كه در قلب خود قصد بدى نسبت به مؤمن دیگری دارد را نیز نمىپذيرد.
📚 المؤمن: ج ۱، ص ۷۲
🏴🏴 الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ أعْداءَهُم أجْمَعِینَ
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از تیمورا
🇳🇱هلند، کشتار ۱۰هزار چینی در "باتاویا " ۱۷۴۰
🔻 در ۷ اکتبر ۱۷۴۰، صدها تن از چینی _اندونزیایی ها، که بسیاری از آنها کارگران کارخانه قند بودند، با سرباز هلندی درگیر شدند.
🔻 هلندی ها در تلافی آن با توپ به خانه ی چینی ها آتش گشودند که باعث آتش گرفتن آنها شد.
‼️برخی از چینیها در خانههای در حال سوختن جان خود را از دست دادند، در حالی که برخی دیگر پس از ترک خانههای خود تیرباران شدند .
سربازان دیگر در میان ردیف های خانه های در حال سوختن جستجو می کردند و هر بازمانده ای را که می یافتند با خونسردی کشتند.
😳"ون هوول" سیاستمدار هلندی و منتقد استعمار مینویسد "زنان باردار و شیرده، کودکان و پیرمردان لرزان بر شمشیر افتادند. زندانیان بی دفاع مانند گوسفند سلاخی شدند".
🔻روز بعد خشونت ادامه یافت و بیماران چینی در یک #بیمارستان به بیرون برده شدند و با خونسردی کشته شدند
‼️دو روز بعد، شورای هلند به ازای هر سر چینی که به سربازان تسلیم شد، دو دوکات تعیین کرد. در نتیجه، چینیهایی که از حمله اولیه جان سالم به در برده بودند توسط سربازان شکار شدند.
‼️گزارشهای این قتل عام تخمین میزند که ۱۰هزار چینی در این درگیری کشته شدند، بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ خانه متعلق به چینی ها مورد حمله قرار گرفت و سوزانده شد. از کل جمعیت باتاویا بعد از قتل عام مورخین رقم ۶۰۰ بازمانده را ارائه می دهند.
🌐https://historia.id/amp/politik/articles/duka-warga-tionghoa-DbKmv
💠 گروه رسانهای تیمورا
🆔 @timoora
دکتر حمیدرضا مقصودی
🇳🇱هلند، کشتار ۱۰هزار چینی در "باتاویا " ۱۷۴۰ 🔻 در ۷ اکتبر ۱۷۴۰، صدها تن از چینی _اندونزیایی ها، که ب
اگر استعمار را خوب بشناسید، هرگز به وضعیت فعلی اروپا و آمریکا که بر قتل و غارت بنا شده است، غبطه نمیخورید
فراخوان دوره پسادکتری جدید دانشگاه منتشر شد:
📌 محورهای پژوهشی دکتر عادل پیغامی
🔹️ محورهای پژوهشی دکتر عادل پیغامی جهت جذب پژوهشگر پسادکتری شامل هفت مورد زیر است:
🔸️ الگوی مردم سالاری دینی در اقتصاد سیاسی ولایی
🔸️ نهاد قضای مطلوب اقتصاد انقلاب اسلامی
🔸️ فلسفه و روش شناسی اقتصاد اسلامی
🔸️ گونه شناسی رانت و نقش آن در حکمرانی اقتصادی
🔸️ تاملی در باب حکمرانی، حکمت عملی مطلوب برای علوم انسانی اسلامی
🔸️ ماهیت پول و حکمرانی پول در اقتصاد اسلامی
🔸️ نقد و بررسی اثبات گرایی (یا پوزیتیویسم یا تحصلگرایی) در اقتصاد
🌐 مطالعه متن کامل فراخوان در نشانی:
https://b2n.ir/s67627
#رویداد
➖️➖️➖️➖️➖️
💠دانشگاه امام صادق علیهالسلام
🆔️ @isu_ac_ir
چنانچه بخواهیم یک شیوه یا یک چارچوب کلی را برای رشد اقتصادی در درون جهان اسلام برگزینیم، ناگزیریم این حقیقت را شالوده کار خوبش قراردهیم و در پرتو آن به جستوجوی آمیزهای تمدنی برآییم که بتواند امت را به حرکت وادارد و همه نیروها و توانمندیهای آن را برای مبارزه با عقبماندگی بسیج کند و در آن صورت بایستی احساسات، روحیات، تاریخ و پیچیدگیهای گوناگون امت را بهشمار آوریم.
پس کار بسیاری از اقتصاددانان اشتباه است که اقتصاد کشورهای مختلف را مورد مطالعه قرار میدهند و شیوههای اروپایی برای رشد را به آن کشورها منتقل میکنند بیآنکه توجه کنند که امکان همراهی ملتها با این شیوهها چهمقدار است و توانایی شیوههای منتقل شده در پیوند خوردن با ملتهای مزبور چه اندازه است.
شهید سید محمدباقر صدر، مقدمه کتاب اقتصاد ما ص ۲۰
☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
💢 آنتونیو گرامشی، از تئوریپردازان اروپایی که گرایشات چپ و نئومارکسیستی داره، گفته بود:
اگر نتوانستید سیاست را در اختیار بگیرید و به قدرت دست یابید؛ بر #اقتصاد مسلط شوید و سیاستمداران را جیرهخوار خود کنید.
⭕️ این تازه نظر یک چپگرا است!
🔴 #لیبرالها که بماند...
✍️ مهندس شکوهیانراد
@SHRChannel
🌐 لینک:
https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508