رهبر انقلاب:وقتی یک رئیسجمهوری با تودهی مردم انس میگیرد حرف میزند کار میکند بین آنها، میرود در دل مردم یک عدهای از آنجا بلند میشود میگویند این پوپولیسم است.
اهانت میکنند.
نه، این مردمداری است.
این نشان گرفتن نقطهی اصلی است.
تودهی مردم همهکارهاند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از حسن عباسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑ویژگی های زن خانهدار
دکتر عزیزی:
«خانهدار زنی است همه چیز تمام و همه فن حریف
🔶در موقع بیماری همسر و بچه ها، پزشک و پرستار میشود
🔶در موقع درس بچه ها، معلم میشود
🔶در موقع چیدمان منزل،دکوراتور میشود، معمار داخلی میشود
🔶در موقع بهم ریختگی زندگی، مشاور و روانشناس میشود
🔶در موقع مهمان راه انداختن، کدبانو و آشپز میشود
این زن،همه چیز میداند و میتواند ولی متاسفانه هیچ وقت ارزش گذاری نشده است.»
همین زن خانهدار با این همه تخصص و خدمات ارزشمند، طبق شاخص های نظام سرمایهداری، میشود زن غیرفعال، غیر مولّد، بیکار و بیهنر که هیچ مشارکتی در فعالیتهای اجتماعی ندارد و فعالیت هایش هیچ تاثیری روی شاخصهای اقتصادی نمیگذارد
ولی اگر همین زن، فقط یکی از این خدمات را در خارج از خانه و برای غریبهها انجام دهد، میشود زن فعال، مولد و زن موفقی که مشارکت بالایی در اجتماع دارد و فعالیتهایش اثر مثبت روی شاخصهای اقتصادی دارد.
باید شاخصها را عوض کنیم، به جای اینکه خودمان را با این شاخصهای غلط تطبیق دهیم.
🖋حسن عباسی
📎 @hassanabbasi1374
تیتر را ببینید تا جریان ها را خوب بشناسید.
اینها سالهاست برای اقتصاد ایران نسخه می پیچند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
آنچه برای مستضعف گران است، برای ثروتمند ارزان است.
گرانی و ارزانی تصوراتی نسبی هستند و به موقعیت ها وابسته اند.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
اینکه کمیسیون تلفیق مجلس محترم تعهداتی غیرقابل پاسخگویی را در ماه های پایانی مجلس بر دولت ایجاد کند، یک مخاطره اخلاقی است.
مشابه رفتاری که دولت دوازدهم در ماه های پایانی اش و باخزانه خالی انجام داد.
در اقشار مختلف انتظاراتی ایجاد کرد که پاسخ به آنها غیر ممکن بود.
نتیجه چیزی نیست جز ناراضی کردن مردم.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
دولت همانند مجلس تمایل دارد که در صورت وجود منابع، خدماتش را گسترش دهد.
اما شجاعانه اعلام کرده که بر اساس واقعیات تصمیم می گیرد.
کسری بودجه تحمیل شده را دولت چگونه پاسخ دهد؟
افزایش مالیات؟
افزایش قیمت سوخت؟
جهش ارز؟
ایجاد مخاطره اخلاقی در بازار سرمایه؟
کمیسیون تلفیق چه پیشنهاد می کند؟
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
چرا تورم و جهش ارزی در نگاه صاحبان ریال (مردم) نگران کننده و در نگاه صاحبان دارایی و ارز، عامل اصلاح ساختاری است؟
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از کتابخانۀ قصد
اَلَن گروچی (١٩٠۶ - ١٩٩٠) اقتصاددان نهادگرای آمریکایی، در سال ١٩٣١ دکتری خود را از دانشگاه ویرجینیا گرفت و بهمدّت ۵٠ سال در دانشکدۀ اقتصاد مریلند تدریس کرد. گروچی در سال ١٩٧٧ بازنشسته شد و در سن ٨٣ سالگی بر اثر بیماری سرطان درگذشت.
کتاب «تفکّر اقتصادی مدرن» مهمترین اثر گروچی است که اولینبار در سال ١٩۴٧ به چاپ رسید. گروچی هدف از تألیف این کتاب را «بررسی ماهیت و اهمیت جنبش بازسازی علم اقتصاد در آمریکا» میداند. در سه دهۀ ابتدایی قرن بیستم، جنبش آمریکاییِ اصلاح و بازبینی علم اقتصاد، «نهادگرایی» نامیده میشد و اقتصادی که این جنبش قائل به آن است، «اقتصاد نهادی». در واپسین سالهای حرفهای تورستن وبلن (١٨۵٧ - ١٩٢٩) که بسیاری او را پایهگذار مکتب نهادگرایی میدانند، اقتصاددانانِ آمریکاییِ دیگری نیز به عرصه آمدند که عنایت کامل به لزوم بازسازی اقتصاد داشتند. نسل جوانِ دگراندیش اقتصادی وجه مشترک زیادی با وبلن دارند اما تفکر خود را «اقتصاد نهادی» نمینامند و برای توصیف این اقتصاد جدید از واژگانی مانند «اجتماعی»، «تجربی» و «جمعی» استفاده میکنند. لذا گروچی برای توصیف اقتصادِ سدۀ بیست از دید وبلن، کامنز، میچل، جِی. اِمو کلارک و سایر قائلان به دگراندیشی اقتصادی، از اصطلاح «کلنگر» استفاده کرده است.
کتابهای «سیستمهای اقتصاد تطبیقی» منتشرشده در سال ١٩٧٧ و «بازسازی اقتصاد: تحلیلی از مبانی اقتصاد نهادی» منتشرشده در سال ١٩٨٧ از آثار دیگر گروچیاند. او بنیانگذار و برای دورهای رئیسِ انجمن اقتصاد تکاملی بود.
#تاریخ_اندیشه_اقتصادی
#اقتصاد_سیاسی
#نقد_کاپیتالیسم
🆔 @SSL_Qasd
هدایت شده از پیشرفتهایم
🌙چهارمینرویدادملیهجرت🌙
پــیــشرفتــــهایــــم
🔻دورهپیشرفته
تربیتمدرس جهادِتبیینِاقتصادی
🔻۸الی۱۱بهمن۱۴۰۲
🔻دانشگاهقم
🔻ثبتنام: sahwa.ir
🔻مهلت:۳۰دی۱۴۰۲
🔻ارتباط: @Hejrat4Admin
#پوستر
🇮🇷 پــیــشرفتــــهایــــم 🇮🇷
🏆 @PISHRAFTEIM 🏆
کومادیفای کردن (کالایی سازی) نگاه در سرمایه داری انتها ندارد.
تا کجا پیش می رویم؟!
#تبلیغات
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 رشد اقتصادی به ۷ درصد رسید
رئیس سازمان برنامه و بودجه:
🔸با تلاش دولت رشد اقتصادی از شرایط صفر و منفی خارج شده و اقتصاد کشورمان، رشد اقتصادی را تجربه میکند.
🔸رشد اقتصادی سال ۱۴۰۰ بالای ۴ درصد بوده و در سال گذشته نزدیک به ۵ درصد رسیده است.
🔸میزان رشد اقتصادی کشور در ۶ ماه اول امسال به ۷ درصد رسید و این در حالی است که نرخ بیکاری در کشور نیز به ۷ درصد کاهش یافته است.
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
💠 اندیشکده دینا با همکاری موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات برگزار میکند:
✅ نشست علمی «تحلیل فقهی خلق پول بانک خصوصی از منظر عدالت و ظلم»
🔹ارائه دهنده: حجة الاسلام یاسر حاجی پور (طلبه سطح 4 حوزه علمیه و دانشجوی دکتری اقتصاد اسلامی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
🔸استاد ناقد: حجة الاسلام و المسلمین دکتر سید هادی عربی (دانشیار گروه اقتصاد اسلامی دانشگاه قم)
🔸استاد ناقد: حجة الاسلام و المسلمین علیرضا محمدی (استاد راهنمای دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه)
🗓️ شنبه 30 دی 1402
⏰ از ساعت: 15:30 تا 17:30
📍مکان: حوزه علمیه مشکات، خ جمهوری بین مدرسه علمیه معصومیه(س) و موسسه امام خمینی(ره)، مدرس پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)
🔗 لینک مجازی شرکت در جلسه👇
https://www.skyroom.online/ch/m.hajipour/meshkat-jalasat
🔗 لینک دانلود مقاله مورد بحث: «تحلیل فقهی خلق پول بانک خصوصی از منظر عدالت و ظلم»👇
https://iee.rihu.ac.ir/article_2104.html
انسانی را که آنها (غرب) تعریف میکنند با انسانی که ما (در تمدن اسلامی) تعریف میکنیم کاملاً متفاوت است.
در اسلام انسان با #آسمان در ارتباط است و همیشه نگاهش به آسمان است اما انسان آنها (غربی) نگاهش به #زمین است و نگاه به آسمان ندارد.
👌 لذا انسان باید در #شهر با آیات الهی در ارتباط باشد.
🎙️ آیتالله محسناراکی
تصویر اول: مسجدجامع هرات، افغانستان
تصویر دوم:گنبدخانه مسجد شیخلطفالله، اصفهان
عضویت در کانال #ترابیران 👇
https://eitaa.com/joinchat/3390242820C7aa91b8d30
🔴 رهبر انقلاب اسلامی: شریانهای حیاتی رژیم صهیونیستی باید قطع شود
🔺 رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دستاندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید تهران با انتقاد از عملکرد مسئولان کشورهای اسلامی در قبال موضوع بسیار مهم غزه گفتند: برخی مواقع موضعگیریها و اظهارات مسئولان کشورهای اسلامی اشتباه است زیرا درباره موضوعی همچون آتش بس در غزه صحبت میکنند که از اختیار آنها خارج است و در دست دشمنِ خبیثِ صهیونیستی است، مسئولان کشورهای اسلامی باید نسبت به موضوعاتی که در اختیار آنها است، اقدام کنند.
🔺حضرت آیتالله خامنهای تاکید کردند: آن موضوعی که در اختیار مسئولان کشورهای اسلامی است، قطع شریانهای حیاتی به رژیم صهیونیستی است، کشورهای اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و به این رژیم کمک نکنند.
🔻ایشان با بیان اینکه بهرغم عملکرد نامناسب مسئولان کشورهای اسلامی و بهرغم همه سختیها، همانگونه که در قرآن آمده، خداوند با مردم مومن است و هرجا که خدا باشد، پیروزی خواهد بود، افزودند:
پیروزی مردم غزه قطعی است و خداوند متعال این پیروزی را در آینده نه چندان دور به امت اسلامی نشان خواهد داد و دلهای مسلمانان و در راس آنها مردم فلسطین و غزه خرسند و خوشحال خواهد شد.
@SyrianKhabar
38.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تصاویر برداشته شده از دوربین گو پروی نصب شده روی کلاهخود افسر صهیونیست به درک واصل شده در غزه از افتادن گروهی از آنها در کمین نیروهای مقاومت اسلامی فلسطین در حاشیه شهر خانیونس داخل یکساختمان.
درگیری مربوط به یک ماه قبله الان ویدئوی کاملش منتشر شده است. از این دست حوادث روزانه در مناطق مختلف درگیری در غزه بسیار روی میدهد اما خیلی از آنها به این شکل منتشر نمیگردند تا همه بدانند در درگیریهای نزدیک نظامیان صهیونیست چند مرده علاج هستند...
@SyrianKhabar
دکتر حمیدرضا مقصودی
تصاویر برداشته شده از دوربین گو پروی نصب شده روی کلاهخود افسر صهیونیست به درک واصل شده در غزه از افت
تا حالا شده تو بازی کال آف دیوتی دوست داشته باشی کشته بشی؟
رهبری برای دومین بار از آغاز طوفان الاقصی :
کشورهای اسلامی باید ارتباط سیاسی و #اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و به این رژیم کمک نکنند.(۳ بهمن)
جبهه مقاومت دسترسی دنیا به اسرائیل را محدود کرده. اما هنوز بخشی از کشورهای اسلامی مقاومت می کنند.
این افتراق درون مسلمانان مانع بزرگی است.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥واکنش فعالان مجازی یمن به عضویت بحرین در ائتلاف با آمریکا علیه یمن😄
میگه برا بحرین نیازی به موشک بزرگ نیست و سمتش فشفشه شلیک میکنه و تمام😄
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
29.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دلت که با انقلاب همراه شود، ابواب علم برای مشاهده حقیقت ها برایت آشکار می شود.
اتفاقی که الحمدلله برای آقای راجی افتاده.
دست بوس این سید بزرگوارم.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
اگر به مردم دنیا بگویید این زن برای چند روز همسرش غذا آماده کرده و خود به مسجد رفته تا روزه بگیرد و غذا نخورد می گویند این جامعه روی زمین و در این دنیای مادی که ما میشناسیم وجود ندارد!
اما ما میدانیم که وجود دارد و آن را زندگی میکنیم!
وقتی از #اقتصاد_فرهنگی ایران حرف میزنیم عده ای درکی از آن ندارند. با رسم شکل و بوی عطر غذا، اقتصاد فرهنگی ایران رو ببینید.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یاعلی یاعلی یاعلی یاعلی
#میلاد_امام_علی
#ماه_رجب
تبریک #امام_زمان
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
حمید دباشی, استاد دانشگاه کلمبیا, در مقاله ای که بتازگی در Middle East Eye منتشر کرده، با عنوان: "از نازیسم هایدگری گرفته تا صهیونیسم هابرماسی، همواره رنج «دیگری» اهمیت ناچیزی داشته"، مینویسد:
-- تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران تلآویو را بمدت سه ماه بهصورت شبانهروزی و کشتار دهها هزار اسراییلی، معلولیت افراد بیشمار، بیخانمان شدن میلیونها انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار غیر قابلسکونت، مانند غزهی امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش به عمد بخشهای پرجمعیت تر تلآویو، بیمارستانها، کنیسهها، مدارس، دانشگاهها، کتابخانهها، یا در واقع هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار میدادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینهی جنگی او هستند.... سپس از خود بپرسید که ایالاتمتحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه اروپا و بالاخص آلمان، در عرض بیست و چهار ساعت پس از وقوع این سناریوی خیالی، چه میکردند؟
اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را موردتوجه قرار دهید که از ۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تلآویو نهتنها شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بودهاند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش های دیپلماتیک نیز برای آنها فراهم کردهاند، و در عین حال رسانههای آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسلکشی فلسطینیان را ارائه کردهاند.
سناریوی تخیلی ذکر شده، حتی برای یک روز هم توسط نظم موجود جهانی قابلتحمل نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ایالاتمتحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماما حامیان اسراییل هستند، ما مردمان بیپناه جهان، درست مانند فلسطینیان، به حساب نمیآییم و بهرسمیت شناخته نمیشویم. این تنها یک واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آنچیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است.
هیچیک از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در درون جهان فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بصورت یک تهدید متافیزیکی دیده میشویم که باید مغلوب و خاموش شود.
از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع میکنیم و با امانوئل لویناس و اسلاوی ژیژک ادامه میدهیم، ما موجودات عجیب الخلقه، اشیا بی جان و سوژه های قابل بررسی هستیم که وظیفه رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته شده، و بدین ترتیب، کشتار دهها هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان اروپاییش، لحظهای درنگ و تأمل در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد نمیکند.
شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجستهی اروپایی یورگن هابرماس و چند تن از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرتانگیز و با توحشی سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند.
پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد هابرماس که در حال حاضر 94 ساله است، بهعنوان یک انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش اینست که ما دربارهی او بهعنوان یک دانشمند علوم اجتماعی، بعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگر که تاکنون داشته است؟
دنیا درباره یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین هایدگر، پرسشهای مشابهی را بخاطر وابستگیهای مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را در باره صهیونیسم گرایی خشن هابرماس و عواقب قابل توجه آن که میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم.
اگر هابرماس ذرهای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی هم تبار خودش، بدانیم؟
آصف بیات، جامعهشناس برجسته ایرانی، در نامهای سرگشاده به هابرماس گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من خلاف او است. من معتقدم که بیاعتنایی هابرماس به مرگ و زندگی فلسطینیان کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد.