eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
8.7هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
101 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در این کانال تلاش می کنم آن‌چه را که مینویسم و مطالبی را که می‌پسندم به اشتراک بگذارم. شاید از اقتصاد، شاید هم از سایر حوزه‌های دانشی و بینشی. شاید هم گاه نوشته و دل نوشته‌ای بی ارتباط. شاید هم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
حمید دباشی, استاد دانشگاه کلمبیا, در مقاله ای که بتازگی در Middle East Eye منتشر کرده، با عنوان: "از نازیسم هایدگری گرفته تا صهیونیسم هابرماسی، همواره رنج «دیگری» اهمیت ناچیزی داشته"، مینویسد: -- تصور کنید ایران، سوریه، لبنان یا ترکیه با حمایت کامل تسلیحاتی و دیپلماتیک از طرف چین و روسیه، قصد و امکانات لازم برای بمباران ‌تل‌آویو ‌را بمدت ‌سه ‌ماه ‌به‌صورت ‌شبانه‌روزی و کشتار ‌ده‌ها ‌هزار ‌اسراییلی، معلولیت افراد ‌بیشمار، ‌بی‌خانمان ‌شدن ‌میلیون‌ها ‌انسان، و تبدیل شهر به تلی از آوار ‌غیر قابل‌سکونت، مانند ‌غزه‌ی ‌امروز را داشتند. تنها برای چند ثانیه تصور کنید که ایران و متحدانش ‌به عمد بخش‌های پرجمعیت تر تل‌آویو، بیمارستان‌ها، کنیسه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، یا ‌در واقع ‌هر مکان پر تراکم شهری را هدف قرار می‌دادند تا از حداکثر تلفات غیرنظامی اطمینان حاصل کنند و به دنیا اعلام میکردند که صرفا بدنبال نتانیاهو و کابینه‌ی جنگی او هستند.... سپس از خود بپرسید که ‌ایالات‌متحده، بریتانیا، کانادا، استرالیا، اتحادیه‌ اروپا و ‌بالاخص ‌آلمان، در عرض بیست و چهار ‌ساعت پس از وقوع این ‌سناریوی ‌خیالی، چه میکردند؟ اکنون به واقعیت بازگردید و این حقیقت را ‌موردتوجه ‌قرار دهید که از ‌۷ اکتبر (و چندین دهه قبل تر از این تاریخ) تاکنون متحدان غربی تل‌آویو ‌نه‌تنها ‌شاهد رفتارهای اسراییل با مردم فلسطین بوده‌اند، بلکه تجهیزات نظامی، بمب، مهمات و پوشش های دیپلماتیک نیز برای آن‌ها فراهم کرده‌اند، ‌و در عین حال ‌رسانه‌های آمریکایی توجیهات ایدئولوژیکی برای کشتار و نسل‌کشی فلسطینیان را ارائه کرده‌اند. سناریوی ‌تخیلی ‌ذکر ‌شده، حتی برای ‌یک ‌روز هم توسط نظم موجود جهانی ‌قابل‌تحمل ‌نخواهد بود. برای اوباشان جنگی ‌ایالات‌متحده، اروپا، استرالیا و کانادا که تماما حامیان اسراییل هستند، ما مردمان ‌بی‌پناه ‌جهان، درست مانند فلسطینیان، به‌‌ حساب ‌نمی‌آییم ‌و به‌رسمیت شناخته ‌نمی‌شویم. این تنها ‌یک ‌واقعیت سیاسی نیست، بلکه مرتبط به فرضیات اخلاقی و جهان فلسفی آنچیزی است که نام «غرب» بر خود نهاده است. هیچ‌یک ‌از مایی که در بیرون از این دایره فرضیات اخلاقی اروپایی قرار داریم، در ‌درون جهان ‌فلسفی آنها وجود نداریم. اعراب، ایرانیان، مسلمانان، مردم آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین، ما هیچکدام، موجودیت واقعی برای فیلسوفان اروپایی نداریم، جز زمانی که بصورت ‌یک تهدید متافیزیکی دیده میشویم که باید مغلوب و خاموش شود. از امانوئل کانت و گئورگ ویلهلم فردریش هگل شروع می‌کنیم و با امانوئل ‌لویناس ‌و اسلاوی ‌ژیژک ‌ادامه می‌دهیم، ما موجودات عجیب‌ الخلقه، اشیا بی جان و ‌سوژه های قابل بررسی هستیم که وظیفه‌ رمزگشایی از ما بر عهده مستشرقان گذاشته شده، و بدین ترتیب، کشتار ‌ده‌ها ‌هزار نفر از ما توسط اسراییل یا آمریکا و متحدان ‌اروپاییش، ‌لحظه‌ای ‌درنگ و ‌تأمل ‌در ذهن فیلسوفان اروپایی ایجاد ‌نمی‌کند. شما مخاطبان اروپایی تبار اگر شک دارید، تنها نگاهی به فیلسوف برجسته‌ی اروپایی یورگن ‌هابرماس ‌و چند تن از همکارانش بیندازید، که در اقدامی حیرت‌انگیز و با توحشی ‌سنگدلانه، از کشتار فلسطینیان توسط اسراییل حمایت کردند. پرسش اکنون دیگر این نیست که ما در مورد ‌هابرماس که در حال حاضر ‌94 ‌ساله است، به‌عنوان ‌یک ‌انسان ممکن است چه فکری بکنیم. پرسش اینست که ما درباره‌ی او ‌به‌عنوان ‌یک ‌دانشمند علوم اجتماعی، بعنوان یک فیلسوف و متفکر انتقادی چه فکری میتوانیم داشته باشیم. آیا آنچه او تصور میکند دیگر برای دنیا اهمیتی دارد، اگر که تاکنون داشته است؟ دنیا درباره‌ یکی دیگر از فیلسوفان مشهور آلمانی، مارتین ‌هایدگر، پرسش‌های مشابهی را بخاطر وابستگی‌های مذموم او به نازیسم مطرح کرده است. به نظر من، اکنون باید چنین سؤالاتی را در باره صهیونیسم گرایی خشن ‌هابرماس ‌و ‌عواقب قابل توجه آن که میتواند بر چگونگی درک مجموعه آثار فلسفی او اثر بگذارد، بپرسیم. اگر ‌هابرماس ‌ذره‌ای فضا در فرضیات اخلاقی خود برای مردمانی مانند مردم فلسطین قائل نیست، آیا هیچ دلیلی وجود دارد تا ما ارزش کل پروژه‌ آثار فلسفی او را مرتبط به بقیه بشریت و فراتر از محدوده مخاطبان اروپایی ‌هم‌ تبار ‌خودش، بدانیم؟ آصف بیات، ‌جامعه‌شناس ‌برجسته ایرانی، در ‌نامه‌ای ‌سرگشاده به ‌هابرماس ‌گفت که سخنان او در مورد وضعیت غزه «با عقایدش در تناقض است». با تمام احترامی که برای آصف بیات قائلم اما نظر من ‌خلاف ‌او است. من معتقدم که ‌بی‌اعتنایی ‌هابرماس ‌به مرگ ‌و ‌زندگی ‌فلسطینیان ‌کاملاً با حمایت او از صهیونیسم مطابقت دارد.
هدایت شده از اندیشکده قصد
📖 اقتصاد سیاسی کرونا ✍ اساساً نابرابری‌های اقتصادی بزرگی که در طول تاریخ بشر ایجاد شده ریشه در عواملی همچون جنگ، استعمار و غارت، پاندمی‌ها و اپیدمی‌ها و... دارد معتقدیم پاندمی کرونا بازی با ترس و وحشت برای بازتوزیع ثروت و تحول در مدل حکمرانی جهانی بود..محیط اقتصاد سیاسی جهانی بعد از کرونا دستخوش تغییرات جدیدی شد. کتاب "ترس حکم میراند" که به همت پژوهشگران اندیشکده اقتصادی قصد نوشته شده در پی تشریح این نگاه متفاوت به مسئله است. @qasdna_ir
تقویت تجارت دریایی غربی ها از قرن ۱۷ با ناامن سازی تجارت زمینی ابریشم شروع شد. پس از ۴ قرن ماجرا معکوس شده است. دریای سرخ، بستر تحول تاریخی جدید است. آخرین نخ تسبیح، یعنی نابودی اسرائیل، نقطه آغاز تجارت زمینی برای اسلامی است. اسم رمز عملیات تاریخی : وحدت مسلمین حول مسئله نابودی اسرائیل ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
برای چه در خانه گاز مصرف می کنید؟ برای چه در مسجد گاز مصرف می کنید؟ برای چه در هیات گاز مصرف می کنید؟ برای چه ... خانه، مسجد، هیات و ... همگی در نگاه آماری متعارف، غیر مولد هستند. پس اقتصاددانان متعارف، مصرف گاز در این نهاد ها را مصرف غیرمولد می دانند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
کاش بعضی ها ماشین حساب مهندسی را در اقتصاد استفاده نمی کردند. شناسایی قدرت تخریب رادیکال در اقتصاد کار هر کسی نیست. هر توانی هم اوضاع را بهتر نمی کند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
دستش را به چانه اش گرفته و می گوید: "حذف کن" اقتصاد را با بازی های جام حذفی اشتباه گرفته. البته شباهت هایی دارد. آنجا یک تیم و اینجا یک طبقه پیروز نهایی اند. آنجا همه به جز یک تیم و اینجا همه به جز یک طبقه حذف می شوند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با اقتصاد انقلاب اسلامی ایران آشنا شویم چالش‌های اقتصاد ایران چالش دوم: چالش‌های فرااقتصادی اقتصاد انقلاب اسلامی دست کم چهار چالش و مانع بزرگ داشته است و با وجود این موانع بزرگ دستاوردهای بزرگ و البته روایت نشده دارد. نکاتی که دیگران سعی می‌کنند بگویند کلیشه‌ای است اما خیر، علمی و دقیق است و نباید از گفتنش ابا کنیم. 🎙سید محمدرضا رضی تهیه شده به همت دوستان خراسان جنوبی https://eitaa.com/jebhe_khj 🇮🇷 @seyedrazy 💠 گروه مجلس؛ تمدن ساز Eitaa.com/joinchat/3206415025C911638214e
💢فراخوان جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی💢 🔹دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز ، در گروه میان رشته ای اقتصاد مقاومتی ، مقطع کارشناسی در ۷ رشته زیر دانشجو می پذیرد : 🔺۱_اقتصاد 🔺۲_علوم سیاسی 🔺۳_جامعه شناسی 🔺۴_علوم ارتباطات اجتماعی 🔺۵_علوم کامپیوتر 🔺۶_مدیریت مالی 🔺۷_جغرافیا 🔹لازم به ذکر است رشته های ذکر شده با رویکرد اقتصاد مقاومتی تدریس خواهند شد . گروه میان رشته ای اقتصاد مقاومتی با هدف تربیت نیروی متخصص در سطوح مختلف عملیاتی ، مدیریتی ، پژوهشی ، نظریه پردازی وسیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و همچنین دانش افزایی ، مهارت افزایی و ایجاد زمینه هم اندیشی و هم افزایی عملیاتی و کاردبردی برای علاقه مندان در حوزه اقتصاد مقاومتی ایجاد شده است. 🔸متقاضیان جهت اخذ اطلاعات بیشتر میتوانند از طریق ارسال پیام بصورت پیامک یا ارتباط گیری در پیامرسان های بله و ایتا با شماره زیر تماس حاصل فرمایند. 09038229174
🔴 ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌کند. ❄️ مدرسه زمستانه سیاستگذاری اقتصاد اسلامی: *ویژه طلاب* 📚 محورهای عمومی: • آشنایی با روش گزارش نویسی (گزارش سیاستی، گزارش پژوهشی) • آشنایی با روشهای جستجوی آماری 📚 محورهای تخصصی: » بررسی چالشهای فقهی و اجرایی در: • بانکداری و سیاستگذاری پولی و ارزی • گمرک و تجارت خارجی • بیمه • بازار سرمایه • خصوصی سازی • مالیات ⏳ زمان برگزاری: ۲۴ بهمن الی۳ اسفند ماه 📍محل برگزاری: قم - موسسه عالی فقه و علوم اسلامی ⏳ مهلت ثبت‌نام: ۸ الی ۱۲ بهمن 🌐 ثبت نام در وب‌گاه www.sahwa.ir 🔸 پیوند مستقیم: ««« ثبت‌نام »»» 🟢 کانال ایتا ❇️https://eitaa.com/sahwa1
ابوسعید ابوالخیر به راهی میرفت دو کودک دید یکی فقیر و دیگری غنی! کودک فقیر نان خشک با آب میخورد و کودک غنی نان و حلوا، طفل فقیر آن دیگر را گفت: از نان و حلوایت به من ده! او جواب داد: سگ شو تا تو را نان و حلوا دهم. پسرک خم شد، چون سگان پارس کرد و آن دیگر او را نان و حلوا داد؛ ابو سعید بسیار گریست. از او علت گريه را پرسيدند،پاسخ داد: اگر آدمي به نان خود قانع باشد هيچگاه سگ نمي‌شود! حکایتی از ابوسعید ابوالخیر ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
«این منم طاووس علیین شده» 📝 سید آرش وکیلیان اخیرا یک ویدئوی تبلیغاتی از لیونل مسی ساخته شده که وزارت گردشگری کشور سعودی آن را تولید کرده و در اندک زمانی بازدید فراوانی هم داشته است. خلاصه برخی عزیزان هموطن ما هم با حسرت به آن می نگرند. من پرسش هایی از این عزیزان دارم: ۱- اگر وقتی از شما میپرسند کجایی هستید ، در جواب مجبور باشید بگویید «سلجوقی» هستم، چه حسی پیدا میکنید؟ این دقیقا وضع مردمی است که هویت ملی شان با «سعودی» تعریف میشود. ۲- اگر برای رانندگی زنان تازه اجازه صادر شده باشد، چه حسی پیدا میکنید؟ چرا باید مردمی که دست کم از ۱۳۱۹ گواهینامه رانندگی زنان داشته اند باید حسرت آنها را که بتازگی چنین حقی به دست آورده اند، بخورند؟ ۳- اگر به شما بگویند که چرا اموال خاندان حاکم را اختلاس کرده اید، چه حسی پیدا میکنید؟ در سعودی مشکل این نیست که مسئولان حکومت اموال عمومی را اختلاس کنند چون که اصل درآمدهای ملی مال خاندان سعود است و بقیه مواجب بگیر آنها هستند. ۴- اگر برای تامین امنیت ملی خود مجبور باشید مثل گاو شیرده هر سال هزینه گزافی صرف خرید تسلیحات آمریکایی بکنید که آخرش هم نتوانید با آنها یک کشور فقیر مثل یمن را شکست دهید، چه حالی پیدا می کنید ؟ ۵- اگر مخالف سیاسی حکومت را به بهانه صدور اجازه ازدواج به سفارت بکشند و او را آنجا بدون تشکیل دادرسی اره کنند، شما چه حالی پیدا میکنید ؟ همه اینها به معنای این نیست که وضع ایران خیلی خوب است، اما قبل از حسرت خوردن کمی بیاندیشیم. در باب اثر صنعت تبلیغات در تولید حس پیشرفت هم این شعر جناب مولوی بسنده است: آن شغالی رفت اندر خم رنگ اندر آن خم کرد یک ساعت درنگ پس بر آمد پوستش رنگین شده که منم طاووس علیین شده پشم رنگین رونق خوش یافته آفتاب آن رنگها بر تافته دید خود را سبز و سرخ و فور و زرد خویشتن را بر شغالان عرضه کرد جمله گفتند ای شغالک حال چیست که ترا در سر نشاطی ملتویست از نشاط از ما کرانه کرده‌ای این تکبر از کجا آورده‌ای در پایان اگر قصد دارید حسرت مردمان دیگر کشورها بخورید، بگردید یک کشوری را پیدا کنید که بدون تصنع ارزش حسرت خوردن داشته باشد. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از  دکتر میثم لطیفی
استخدام ۱۲۹۱ نفر با آزمون دوم شهید زین‌الدین 🔹دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دوم استخدامی طرح شهید زین‌الدین منتشر شد و متقاضیان شرکت در این آزمون تا پایان روز چهارشنبه ۱۸ بهمن‌ماه برای ثبت‌نام مهلت دارند. آزمون در تاریخ ۱۷ اسفندماه برگزار می‌شود ونتایج آن نیمه دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد. 🔹 این آزمون بر اساس مجوزهای صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای ماده ۴۴ قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحان عمومی و تخصصی برای استخدام برگزار می‌شود. 🔹 آزمون برای ۱۸ استان با ظرفیت استخدام ۱۲۹۱ نفر در نظر گرفته شده است که استان‌های ایلام‌، بوشهر، چهارمحال و بختیاری‌، خراسان‌جنوبی، خراسان‌شمالی،‌ خوزستان، سمنان، فارس، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و‌ بویراحمد، لرستان، مازندران، هرمزگان، همدان، یزد را شامل می‌شود. 👈 متن کامل خبر 📕 دانلود دفترچه راهنما 🖊️ ثبت‌نام در آزمون @meisamlatifi بله | ایتا | روبیکا | ویراستی
🔻دشمن از شناسنامه های این شکلی وحشت داره ...
هدایت شده از خوش‌خبر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️اینجا نه اروپاست، نه آمریکا اینجا ایرانه 🇮🇷 پل هوشمند B۹ در اتوبان ارتش تهران هست که مواقع بارش برف، محلول ضد یخ روی معبر می‌پاشه و مانع یخ‌زدگی می‌شه.👌 📸 تصویر بیشتر 📆 ۱۴۰۲ 🇮🇷 خـــــ♥️ــوش‌خبـر 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3193438243C5161aeab75
دکتر حمیدرضا مقصودی
♦️اینجا نه اروپاست، نه آمریکا اینجا ایرانه 🇮🇷 پل هوشمند B۹ در اتوبان ارتش تهران هست که مواقع بارش ب
این کانال رو عضو بشید که در برابر هجمه شدید خودتحقیری که حتی در کانال های ایتا هم موج میزنه تنظیماتتون متعادل بشه. 😉
هر که در آن به سختی انداختن اجباری عموم مردم در تامین معیشتشان باشد نه انقلابی است نه اسلامی. در هر نسخه گران سازی، یک نسخه تضعیف پول ملی مستتر است. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
امروز گرمایش یک اتاق خانه را قطع کردیم. احتمالا روزهایی را در پیش داریم که لازم است به شبکه گازرسانی کمک کنیم تا کم کاری ده ساله لیبرال ها در توسعه فنی انرژی کشور جبران شود. نسخه لیبرال ها کاهش مصرف با گرانسازی و نسخه ما بهینه سازی فرایند تولید با دانش و فناوری است. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمی از اقتصاد رژیم صهیونیستی بشنوید حجت الاسلام رضی بهابادی قریب بیست سال است در حوزه اقتصاد صهیونیسم مطالعه می کند. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
طرح شناسایی و شبکه سازی در قم درحال اجراست. ثبت نام کاسبان واجد شرایط👇 https://ghom.ir/index.aspx?siteid=1&pageid=4818 @akbar_abdali
پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، و دانشگاه قم با همکاری مراکز آموزشی و پژوهشی دیگر برگزار می کنند: همایش ملی اقتصاد اسلامی در مواجهه با چالش‌های اساسی اقتصاد ایران با تأکید بر مهار تورم و رشد تولید محورهای کلی همایش: ✅ عوامل و راهکارهای اقتصادی مهار تورم و رشد تولید از منظر اقتصاد اسلامی 🔸نقش تورم در گسترش سفته بازی و تضعیف بخش مولد؛ 🔸نقش تورم ارزی در افزایش تورم و رکود اقتصادی؛ 🔸نظارت و کنترل بانک مرکزی بر جریان خلق پول؛ 🔸هدایت رشد نقدینگی به سمت فعالیت‌های مولد؛ 🔸مدیریت کسری بودجه؛ 🔸توازن بودجه؛ 🔸نرخ سود بانکی، آزاد یا ترجیحی؛ ✅عوامل و راهکارهای ساختاری مهار تورم و رشد تولید از منظر اقتصاد اسلامی؛ 🔸نقش امنیت و ثبات اقتصادی در مهار تورم و رشد تولید؛ 🔸نقش حقوق مالکیت در مهار تورم و رشد تولید؛ 🔸نقش نهادهای حقوقی در مهار تورم و رشد تولید؛ 🔸کاهش تصدی گری دولتی؛ 🔸کاهش ورود دولت در بازار سرمایه؛ 🔸شفافیت در بودجه، نظام بانکی، بورسی و تصمیم گیری؛ ✅اقتصاد اسلامی در مواجهه با دیگر چالش‌های اقتصاد ایران؛ 🔸مواجهه با تحریم اقتصادی؛ 🔸مواجهه با چالش صندوق‌های بازنشستگی؛ 🔸مواجهه با پدیده فقر؛ 🔸مواجهه با پدیده‌های نوظهور (رمزارزها، متاورس و..)؛ 🔸مواجهه با فساد دولتی؛ 🔸مهلت ارسال مقالات: 20 اسفند 1402 🗓زمان برگزاری : 29 فروردین 1403، دانشگاه قم 🌏اطلاعات بیشتر+ارسال مقاله: https://rihu.ac.ir/fa/page/267
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
مغز آدم سوت میکشه، یعنی چی اقتصادی تر آن است که از فامیل در هتل ها پذیرایی شود و در رستوران غذا بخورند؟؟ برای چه قشری اقتصادی تر است؟ صاحبان صنعت غذا و هتل داران؟ برای خانواده هایی که بخواهند در چنین فضاهایی پذیرایی کنند آیا مهمانی ها و دور همی ها تبدیل به یک کابوس بزرگ اقتصادی نخواهد شد؟ یک پرس غذا در رستوران با کیفیتی که بتوان آبرو داری کرد الان چه اختلافی با همان غذا در پخت خانگی دارد؟ تکلیف خاطرات موقع پخت و سرو و شتستن و تعاملات خانم ها و آقایان و ... چه می شود؟ میز میز جدا جدا عده ای بنشینند تا لبخندی تلخ و مصنوعی میزبان تحویل بدهد از فشار صورت حساب و برود و این بشود روابط خانوادگی؟ همین الان که عروسی ها در تالارها و رستوران ها و هتل ها برگزار می شود کیفیت تعاملات خانوادگی چه تفاوتی با روزهایی که در خانه ها و با کمک و تعاون همه فامیل صورت می گرفت کرده است؟ جز این است که سال به سال یک سری آدم می بینیم که می آیند سلام احوالپرسی سردی می کنند چیزی می خورند و می روند و به جای دورهم جشن گرفتن عزای خرج عروسی گرفتن و عروسی رفتن را بگیریم و لبخند زورکی تحویل بدهیم؟ یاد اون شاهزاده ای افتادم که شورش مردم رو در اثر گرونی و بدبختی دیده بود و پرسیده بود اینها چشونه و بهش گفته بودن مردم نون ندارند بخورند، شاهزاده هم گفته بود خب شیرینی بخورند ... https://eitaa.com/joinchat/3260219638C2be0324dcb @baladetayyeb
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
احسنت به علی زکریایی ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مگر امام متخصص هواپیما بود؟ مگر امام متخصص اقتصاد بود؟ 🔸 انتشار یک سند به کلی سری از اوائل جنگ/ سندی که ممکن بود هر کشوری را تسلیم کند! در سال ۵۹، فرماندهان نظامی این سند را به آیت‌الله خامنه‌ای ارائه کرده‌ بودند و درخواست داشتند تا امام(ره) را در جریان این موضوع مهم بگذارند. روایت آیت‌الله خامنه‌ای اما درباره‌ی آن ابعاد جالبی را برملا می‌سازد. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برنج شالی گیلان تو دیگی از مس کرمان رو شعله ی گاز خوزستان توی یک خونه نقلی داره قل میزنه، قل قل مثل قلبم واسه ایران ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi