این وضعیت رسانه منحط تجارت فرداست که تحت نظر غنی نژادها و نیلی ها در حال لجن پراکنی در جامعه است. دقیقا در همان روزی که مقام معظم رهبری می فرمایند هر کسی به فکر منافع ملی است ایمان و امید را در مردم تقویت کند این رسانه منحط به جنگ با امید مردم رفته است. ظاهرا از پیشوند «ابَر» خیلی خوششان می آید. به جای تورم می گویند ابرتورم. به جای چالش می گویند ابرچالش. به جای بحران می گویند ابربحران.
و به نظر می رسد ابرچالش و ابربحران کشور ما عبور از این تفکر و متفکرین مسموم است.
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از اندیشکده قصد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبر انقلاب: هرکه ایران و منافع ملی را دوست دارد، باید برای ترویج ایمان و امید تلاش کند.
اقتصاد جمهوری اسلامی ایران زیربنای فرهنگی و ایمانی دارد و راه تقویت این اقتصاد تقویت ایمان و فرهنگ جامعه است.
آنچه مقام معظم رهبری باعنوان استحکام بنیه درونی از آن یاد می کنند ایمان و امید مردم به خداوند متعال، اسلام، مبارزه و انگیزه و اراده خویش است.
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
هدایت شده از رادیو سداد
حرفهای اساسی - قنبریان.mp3
6.18M
هدایت شده از افرا (اقتصاد فردای روشن ایران)
طبق پیشبینی هیچ پاسخی درباره ابهامات واردات خودرو داده نشد.
حقیقت آن است که در کل بازار خودروی کشورهای همسایه نهایتا ۵۰هزار عدد خودرو وجود دارد که ۹۰درصد آن هم برخلاف تصور، خودروهای لوکس و میلیاردی هستند.
در حالیکه حداقل به ۴میلیون خودرو برای تعادل قیمتی در بازار نیاز داریم.
این واردات هم طوری است که پس از واردات به علت عدم قیمتگذاری دولتی با قیمت چندبرابری معامله میشوند.
منتفع این سیاست فقط ثروتمندان طبقه مرفه و متضرر این سیاست توده مردم خواهند بود.
گرانی ناشی از جهش قیمت ارز، سفره مردم را و گرانی ناشی از تقاضای بیش از عرضهی خودروی وارداتی، بازار خودرو را متورم خواهد کرد.
همانطور که میبینید فقط در شهر تهران بیش از ۲۰۰هزار آگهی خودرو وجود دارد و پرتکرارترین واژه جستجو شده در اپلیکیشن دیوار،واژه «پراید» است در حالیکه خودروهای بسیار باکیفیتتر در بازار وجود دارد!
راه نجات صنعت خودرو از مسیر آزادسازی تولید خودروی ارزان باکیفیت زیر ۳۰۰میلیون تومان میگذرد و باقی راهکارها پوچ و دارای ذینفعان غیرمردمی است.
✍سیدامیرحسین حسینی
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
هدایت شده از اقتصاد کلان، دکتر بخشی
بسمالله الرحمن الرحیم
اینجانب فقیه نیستم، صرفا یک کارشناس اقتصادی ام و مطالعاتم در فقه اندک است.
اما وقتی همین برداشت اندکم از مطالعات فقهی را با مباحث اقتصادی تطبیق میدهم نظرم این است که فقه امام خمینی رحمهالله علیه کافی است برای نقد اول تا آخر اقتصاد سرمایهداری چه لیبرال آن از نوع هایکی یا فریدمنی و چه سرمایهداری از انواع کینزینی آن؛
نظر امام کافی است برای آنکه بزنیم تو دهن اونایی که میگن اقتصاد اسلامی نداریم.
باید فقه امام خمینی از هجران بیرون آید
خداوند این بزرگ مرد را مشمول رحمت واسعه خود بنماید، بیش از پیش
@drbakhshi_eghtesadekalaan
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴بیحجابی و سلامت روان اجتماع!
🖊احمدحسین شریفی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻چند روزی است که کلیپی از سخنرانی جناب دکتر خدایاریفرد، در دفاع روانشناسانه از بیحجابی در حال پخش است.
همه سخن وی این است:
«تا زمانی که کسی با چادر و روسری میآید، این خودش است و کسی که بدون چادر و بدون حجاب میآید این هم «خودش» است و این، برای سلامت روان اجتماع بیشتر به نفع جامعه است تا اینکه یک چیز دیگری از خودمان به نمایش بگذاریم.»
روح استدلال این استاد محترم این است که حکومت باید اجازه دهد مردم آنگونه که هستند در انظار عمومی ظاهر شوند و الا اگر آنها را بر غیر خواستهشان اجبار کند، نه تنها هرگز موفق نخواهد شد، سلامت روان اجتماع را نیز به خطر خواهد انداخت!
🔸در این رابطه چند سؤال از این استاد محترم میپرسم:
1⃣به چه دلیل اگر هر کس آنگونه که شخصاً دوست دارد، در انظار عمومی ظاهر شود، سلامت روان «جامعه» تأمین میشود؟ آیا اگر کسی صرفاً بر اساس خواستههای شخصی خود در جامعه ظاهر شود و هیچ احترامی برای دیگران و هنجارهای آنان قائل نباشد، اساساً جامعهای باقی میماند که شما از سلامت روان آن سخن بگویید؟
2⃣انسانها را تا کجا مجاز میدانید «همانگونه که هستند» در اجتماع ظاهر شوند؟ آیا جنابعالی به عنوان یک روانشناس، برای این خودگرایی و فردگرایی در عرصه زیست اجتماعی حد و مرزی قائل هستید؟ آیا در همه عرصهها، توصیه روانشناختی جنابعالی این است که برای تأمین سلامت روان جامعه، افراد لازم است آنگونه که هستند ظاهر شوند؟ مثلا در رانندگی، در عمل به مقررات اجتماعی، قوانین مدنی، جزایی، کیفری و امثال آنها نیز همین توصیه را دارید؟ اگر خیر، چرا؟ چه تفاوتی میان آن قوانین و هنجارها با قانون حجاب وجود دارد؟
3⃣این مبنای روانشناختی جنابعالی چه نسبتی با توصیههای اخلاقی و هنجارهای اجتماعی اسلام دارد؟
4⃣آیا اگر هر کسی همانگونه که هست و همانگونه که دوست دارد در اجتماع ظاهر شود، نظم و انضباط و حقوق اجتماعی تأمین میشود؟ اگر خواست کسی با خواست شما در تعارض بود، حق تقدم با کدامیک است؟ اگر کسی دوست داشت که به هنگام رانندگی مرتب بوق ماشین خود را آن هم با صدایی گوشخراش به صدا درآورد، آیا دیگران حق دارند که جلوی او را بگیرند یا خیر؟ آیا اگر جلوی او گرفته شود، سلامت روان او به خطر نمیافتد؟ اگر فی المثل دانشجوی شما دوست داشت با رکابی و شلوارک و قلیان در کلاس شما حاضر شود، آیا شما به او اجازه میدهید؟
5⃣آیا از منظر روانشناسی جنابعالی، انسانها هیچ وظیفهای نسبت به دیگران و نسبت به جامعه ندارند؟ فقط و فقط باید «آنگونه که هستند» ظاهر شوند؛ حتی اگر به قیمت ایجاد بیثباتی خانوادگی دیگران تمام شود؟ آیا آدمیان نسبت به هنجارهای اجتماعی هیچ مسئولیتی ندارند؟
6⃣اگر خواستههای فردی کسی، نه تنها هیچ سود و منفعتی برای جامعه نداشته باشد؛ بلکه آسیبهای جنسی و جسمی هم بر جامعه وارد کند باز هم سلامت روان اجتماع را در آن میبینید که هر کس خودش باشد؟
🔹و دهها پرسش دیگری که «این زمان بگذار تا وقت دگر.»
#علوم_انسانی
#حجاب
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
✅ انجمن اقتصاد اسلامی با مشارکت پژوهشکده امور اقتصادی و ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس و مرکز فقه اقتصادی طیبات برگزار میکند؛
سلسله نشستهای ترسیم مرزهای دانش اقتصاد اسلامی
Exploring the Frontiers of Islamic Economics
موضوع: تحریف و مصادره اندیشه اقتصادی امام خمینی ره توسط لیبرالها
با ارائه حجت الاسلام جواد عبادی پژوهشگر فقه اقتصادی
🪑نشست چهارم
🗒چهارشنبه 17خرداد 1402
⏰ساعت 17 تا 19
📌قم میدان معلم مدرسه عالی امام کاظم علیه السلام طبقه3 اتاق 308
✌️حضوری و مجازی
♻️مسیر ارتباطی: ۰۹۱۹۶۶۵۱۲۳۳
🔗 پخش مجازی:
https://live.onlineamoozan.ir/ch/skyroom/anjomaneghtesad
🔗انجمن اقتصاد اسلامی حوزه
https://eitaa.com/anjomanEGHTESADISLAM
ماهیت اقتصاد سیاسی بزرگمقیاسها
🔹 اگر بتوانیم وامهای پرداخت شده توسط بانکها را تحلیل کنیم، خواهیم دید که حجم بسیار زیادی از وامهای بانکی در ایران و جهان، به افراد حقیقی و حقوقی اندکی تعلق میگیرد. وامهای خرد البته به تعداد بسیاربالا اما حجم کم همیشه و در همه بانکها وجود دارند.
🔹 زمانی که بانکداران درصدد اثبات آن هستند که عدالت در پرداخت وام را رعایت کردهاند، آمار تعداد وام ها را منتشر میکنند و میگویند مثلا ۸۰ درصد از وامها به وامهای خرد تعلق گرفته است. اما وقتی سراغ حجم تسهیلات میرویم، ماجرا معکوس است. ۸۰ درصد از تسهیلات، تسهیلات کلان است. بانک هم در توجیه اینکه چرا حجم بالایی از تسهیلات را به وامهای بزرگ اختصاص میدهد، استدلال خندهداری دارد: «نظام محاسباتی و تضمینی آسانتر!». حال آنکه آمار تسهیلات بانکی در دنیا به وضوح نشان میدهد که ریسک نکول در وامهای کلان، چند برابر وامهای خرد است.
🔹 بله واقعیت چیز دیگری است. بانکها در سوی دیگر میز، خود یا مدیران یا اعضای تصمیمگیرشان در یک بازی مشترک توزیع منافع با بزرگمقیاسها قرار دارند. بازی مشترکی که زندگی یک عضو تصمیمساز نظامهای بانکی را به راحتی زیر و رو میکند. کافی است رشحهای از این تسهیلات کلان به زندگی آن عضو نظام بانکی بتابد. یا اینکه در مقیاسی بالاتر، خود بانک سهامدار یا مالک آن کسب و کار بزرگی است که تسهیلاتگیرنده است. در اینجا منافع حقوقی بانک هم درگیر میشود.
🔸حال اجازه بدهید از سوی دیگری نیز به این بازی نگاه کنیم. فرض کنید دولت، بانک مرکزی و تصمیمسازان پولی بانک را ترغیب کنند یا به او دستور بدهند که تسهیلات کلان ارائه کند. بازی اشتراک منافع اینبار از نقطهای بالاتر شروع میشود. چرا که ممکن است خود اعضای تصمیمساز درگیر منافع شده باشند یا اینکه دولت، بانک را مجبور کند شرکتهای بزرگش را تامین کند. در بهترین حالت، دولتها گمان میکنند که این بزرگ مقیاسها، پیشران تولید هستند و باید مورد حمایت قرار گیرند (که البته این تصور هم محل اشکالات فراوان است).
🔸حال چرا ریسک نکول در وامهای بزرگ بالاتر است؟ دلیل واضح است: قدرت. بزرگ مقیاسها هم قدرت سیاسی و هم قدرت محاسباتی بالاتری دارند. زمانی که بتوانند یا به نفعشان باشد که وام را بازپرداخت نکنند این کار را نمیکنند. اما همین ریسک نکول بالا، نشانهای است از ناکارامدتر بودن بزرگ مقیاسها نسبت به کوچک مقیاسها (که البته اینجا محل بحث ما نیست).
🟢 در این چند سطر تنها به وجه تسهیلات گیرندگی بزرگ مقیاسها اشاره کردم. تسهیلاتی که اگر نبود، بزرگمقیاسها معنایی نداشتند و اساسا به وجود نمیآمدند. تسهیلاتی که اگر نبود، بزرگمقیاسها اساسا زنده نمیماندند.
🔴 میتوان وجوه دیگر از حیات بزرگ مقیاسها را نیز معرفی کرد. همه این وجوه نشان میدهند که بزرگ مقیاسها، موجودیتهای ناشی از اقتصادسیاسی هستند و اینگونه نیست که این بزرگها، رشدی طبیعی و اقتصادی داشته باشند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
برنامه عیار، شبکه افق، سه شنبه ۱۶ خرداد، ساعت ۲۲ با موضوع "مسکن محرومان".
به امید خدا در این برنامه آنچه باید بگویم را بدون محافظهکاریها و ملاحظهکاریهای بیجا خواهم گفت تا مشخص شود که دلایل وضعیت فعلی مسکن و شهرسازی ما و محرومیت بخش قابل توجهی از مردم از مسکن مطلوب چیست؟
محمدمنان رئیسی، مدیر پژوهشکده معماری و شهرسازی اسلامی
@baladetayyeb
3.13M
تکانی در موضوع سفر آقای دکتر فرزین به آمریکا و جلسه با رئیس صندوق بین المللی پول
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
انسانی که مشغول بندگی خداست، مبتلا به هَمّ نمیشود.انسان اگر فهمید خدایی در کار است که او خداییِ خود را انجام میدهد و ما هم باید بندگی کنیم، هُموم، او را احاطه نمیکنند.اگر دیدید یکجایی فشار به شما میآید، بدانید دارید از مسیر بندگی خارج میشوید و دارید یککاری انجام میدهید که وظیفهتان نیست!
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
📍دومین دوره مدرسه تابستانه سیاستگذاری اقتصادی
🔅وزارت امور اقتصادی و دارایی
❎ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی
علوم اقتصادی | مدیریت | حقوق
ثبت نام از طریق سامانه epschool.ir
📎 شرایط و مقررات
💠 @najvaeqtesad
ظاهرا لازمه برای اینکه شائبه به وجود نیاد، هر چند وقت یک بار این نکته رو عرض کنم:
دولت آقای رئیسی رو علی رغم بعضی اختلاف سلیقه هایی که دارم، با فاصله بهترین دولت پس از انقلاب می دانم.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
رسانه منحط تجارت فردا رو به عنوان تجسم ناامیدی منتشر کردیم.
این هم در مقابل، مجله وزین و امیدبخش دانشمند.
تشکر از دست اندرکاران این مجله.
مجله دانشمند، از مجلات قدیمی و باسابقه هست
منتهی تو رویکرد قبلی، به ترجمه و نشر دستاوردهای غربی و احتمالا علمنماها میپرداخت
تو رویکرد جدید که بواسطهی مدیریت جدید "روزنامه ایران" هست
یعنی آقای محمدحسن روزیطلب (برادر شهیدان روزیطلب و از اعضای دفتر آقای جلیلی)
اومد از ابتدا شروع کرد و شماره ۱
و هدفش بیان دستاوردها و پیشرفتهای ایران هست
تا الان هم ۱۱ شماره منتشر شده
همونطور هم که میبینید
تصویر روی جلد، افرادی که مایه افتخار اسلام و ایرانند.
شماره پنجم، تصویر شهید طهرانیمقدم بود؛
تصویر جلد به این شکل موجود نبود، نذاشتم
یک مجله خوب و سرحال و پر از ایمان و امید 😊🌱🇮🇷💪
از بچههای انتشارات راهیار (وابسته به دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی)
داخل مجله کار میکنن؛ مثل آقای پژمان عرب و...
حتما هم تهیه کنید و بخونید و ببینید
هم منتشر کنید...
خرید 👈 https://ketabir.com/?s=دانشمند
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi