eitaa logo
دکتر حمیدرضا مقصودی
8.7هزار دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
1.8هزار ویدیو
101 فایل
اقتصاددان و عضو هیات علمی دانشگاه در این کانال تلاش می کنم آن‌چه را که مینویسم و مطالبی را که می‌پسندم به اشتراک بگذارم. شاید از اقتصاد، شاید هم از سایر حوزه‌های دانشی و بینشی. شاید هم گاه نوشته و دل نوشته‌ای بی ارتباط. شاید هم ...
مشاهده در ایتا
دانلود
39.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 گزارشی کوتاه از حضور دانش‌پژوهان اولین مدرسه تابستانه اقتصاد اسلامی در وزارت امور اقتصادی و دارایی ✳️ ۲۴ مرداد ١۴٠٢ - تهران ✨مدرســـــه‌تابســـــتانه‌اقتصـــــــاداســـلامـــی✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بی دست بی پا شاید این آب گواهی دهد عباست را ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
داستان راستان،شهید مطهری،جلد اول: عائله ی امام صادق و هزینه ی زندگی آن حضرت زیاد شده بود. امام به فكر افتاد كه از طریق كسب و تجارت عایداتی به دست آورد تا جواب مخارج خانه را بدهد. هزار دینار سرمایه فراهم كرد و به غلام خویش- كه «مصادف» نام داشت- فرمود: «این هزار دینار را بگیر و آماده ی تجارت و مسافرت به مصر باش». مصادف رفت و با آن پول از نوع متاعی كه معمولاً به مصر حمل می شد خرید و با كاروانی از تجار كه همه از همان نوع متاع حمل كرده بودند به طرف مصر حركت كرد. همینكه نزدیك مصر رسیدند، قافله ی دیگری از تجار كه از مصر خارج شده بود به آنها برخورد. اوضاع و احوال را از یكدیگر پرسیدند. ضمن گفتگوها معلوم شد كه اخیرا متاعی كه مصادف و رفقایش حمل می كنند بازار خوبی پیدا كرده و كمیاب شده است. صاحبان متاع از بخت نیك خود بسیار خوشحال شدند، و اتفاقا آن متاع از چیزهایی بود كه مورد احتیاج عموم بود و مردم ناچار بودند به هر قیمت هست آن را خریداری كنند. صاحبان متاع بعد از شنیدن این خبر مسرت بخش با یكدیگر همعهد شدند كه به سودی كمتر از صددرصد نفروشند. رفتند و وارد مصر شدند. مطلب همان طور بود كه اطلاع یافته بودند. طبق عهدی كه با هم بسته بودند بازار سیاه به وجود آوردند و به كمتر از دو برابر قیمتی كه برای خود آنها تمام شده بود نفروختند. مصادف با هزار دینار سود خالص به مدینه برگشت. خوشوقت و خوشحال به حضور امام صادق رفت و دو كیسه كه هر كدام هزار دینار داشت جلو امام گذاشت. امام پرسید: «اینها چیست؟» گفت: «یكی از این دو كیسه سرمایه ای است كه شما به من دادید، و دیگری- كه مساوی اصل سرمایه است- سود خالصی است كه به دست آمده». امام: «سود زیادی است، بگو ببینم چطور شد كه شما توانستید این قدر سود ببرید؟» - قضیه از این قرار است كه در نزدیك مصر اطلاع یافتیم كه مال التجاره ی ما در آنجا كمیاب شده. هم قسم شدیم كه به كمتر از صد درصد سود خالص نفروشیم، و همین كار را كردیم. - سبحان اللّه! شما همچو كاری كردید؟ ! قسم خوردید كه در میان مردمی مسلمان بازار سیاه درست كنید؟ ! قسم خوردید كه به كمتر از سود خالصِ مساوی اصل سرمایه نفروشید؟ ! نه، همچو تجارت و سودی را من هرگز نمی خواهم. سپس امام یكی از دو كیسه را برداشت و فرمود: «این سرمایه ی من» و به آن یكی دیگر دست نزد و فرمود: «من به آن كاری ندارم». آنگاه فرمود: «ای مصادف! شمشیر زدن از كسب حلال آسانتر است» «یا مصادف مجالدة السیوف اهون من طلب الحلال». : بحارالانوار ، ج /11ص ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ان‌شاالله ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
⭕️فراخوان ثبت نام در رویداد ملی "خانه سلیمانی" وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دانشگاه قم برگزار می‌کند: سومــــین رویــــداد مـــلی اقتصـــادی هجـــرت، تحت عنوان "خانه سلیمانی" 🔹شرکت در این رویداد ویژه بانوان است و در محورهای زیر برگزار می گردد. محورهای رویداد ملی "خانه سلیمانی" • نقش‌آفرینی بانوان در عرصه اقتصاد و اشتغال • خلق ارزش متناسب با الگوهای اقتصادی انقلاب اسلامی • ترسیمی از فناوری اجتماعی مطلوب برای حضور مؤثر بانوان در امور اقتصادی 🔹 زمان برگزاری: ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه 🔹محل برگزاری: دانشگاه قم 🔹 مهلت ثبت‌نام: تا ۱۰ شهریور ماه 🔹نشانی اینترنتی ثبت‌نام: 🌐 www.hejrat3.ir 🔹 کانال اطلاع‌رسانی رویداد در پیام‌رسان‌های ایتا و بله: 🆔 @khanehsoleimani 🛑🛑🛑 مجموعه فرهنگ و رسانه توانا کانالهای ۲۵گانه واتس اپی https://chat.whatsapp.com/Glqvp4jtf906wKM5iyUKPc کانال ایتا https://eitaa.com/tavanakhabar کانال تلگرام https://t.me/tavanakhabar
🌟 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دانشگاه قم برگزار می‌کند: 🏠 سومــــین رویـــداد مـــلی اقتصـــادی هجــرت "خانه سلیمانی" 🔻 ویژه بانوان 📚 در محورهای: • نقش‌آفرینی بانوان در عرصه اقتصاد و اشتغال • خلق ارزش متناسب با الگوهای اقتصادی انقلاب اسلامی • ترسیمی از فناوری اجتماعی مطلوب برای حضور مؤثر بانوان در امور اقتصادی 🗓️ زمان برگزاری: ۲۲ تا ۲۵ شهریور ماه 📍محل برگزاری: دانشگاه قم ⏳ مهلت ثبت‌نام: تا ۱۰ شهریور ماه 🖥 نشانی ثبت‌نام: 🌐 www.hejrat3.ir 🔆 کانال اطلاع‌رسانی رویداد در پیام‌رسان‌های ایتا و بله: 🆔 @khanehsoleimani
🔷 روایت زیبا از کاسب هایی که در روضه سهیم شدند چنین مردم و کاسبهای مومنی داریم. کانال خبری در ایتا‌بپیوندید👇. https://eitaa.com/joinchat/4073259207Cd2916ef4d3
اهميت در اقتصاد دنیا سال ۲۰۲۲: صادرات کشورهای بریکس به یکدیگر: ۶۰۰ میلیارد دلار صادرات بریکس به دنیا: ۵ تریلیون دلار کل تجارت دنیا: ۲۴.۵ تریلیون دلارسهم بریکس از تجارت دنیا: ۲۰ درصد. کل تولید بریکس: ۲۶ تریلیون دلار کل تولید دنیا: ۱۰۰ تریلیون دلار سهم بریکس از تولید دنیا: ۲۶ درصد ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اربعین بهترین نمونه مردم بنیادی در حرکت اجتماعی و اقتصادی تصدی‌گری مردم، خواست مردم و سرمایه مردم و با حمایت دولت در رفع موانع ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
امروز برای گرفتن به یکی از شعب بانک ملی رفتم. مغناطیس حسین ع، بانک را هم موکب کرده بود. کارمندان بانک دور زائران می چرخیدند. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
پدیده ای بسیار عجیب و عمیق است. قابلیت درنوردیدن عمق بازار و دولت را دارد و در حال طی این طریق است. شاید روزی لامکان و لازمان شود... ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
، یک تجلّی از عصر ظهور است؛ یعنی نشان می‌دهد وقتی امام در روابط اجتماعی تجلّی کند، چه اتفاقی می‌افتد. اُلفَتی که در اربعین اتفاق می‌افتد، اُلفَتِ حولَ‌الإمام است؛ یعنی اُلفَتی که بر محور محبّت امام و ولایت امام اتفاق می‌افتد. این اُلفَت می‌تواند به اُلفَت پایدار و ماندگار اجتماعی تبدیل شود. ☑️ @mirbaqeri_ir
اربعین؛ فناوری پیشرفت عراق 🔺 عراق در ابتدای دوره سازندگی خود قرار دارد. این کشور هرچند به اندازه ما کارخانه و بزرگراه و سد و پل ندارد، اما یک فناوری اجتماعی خارق‌العاده در دسترس دارد که می‌تواند همان را زیربنای سازندگی خود قرار دهد: مردمی‌شدن اداره امور! 🔺اگر این حجم از زائر (به اصطلاح گردشگر) می‌خواست در یک بازه زمانی کم و در یک جغرافیای محدود، در هر کشور توسعه‌یافته‌ای وارد شود، میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری و صدها هتل و ده ها شرکت مدیریت تور لازم داشت. اما این حماسه جهانی را مردم عراق با همان چادرها و موکب‌های دست‌ساز خودشان دارند به بهترین نحو انجام می‌دهند. این پیشرفت نیست؟! 🔺اگر این مهندسی خودبنیاد عظیم مردمی که حول بنیادی‌ترین ارزش‌ها شکل گرفته، به عرصه‌های اجتماعی دیگر و بویژه سازندگی سرریز کند، فتح‌الفتوح تشیع رخ خواهد داد. عراق باید پیشرفت خود را از همین زیربنای محقق بدست بگیرد؛ و مبادا این سازه اجتماعی ناب را با سازه بتنی(!) سازمان‌های دیوانسالار و شرکت‌های رانت‌مدار جابجا کند‌. 🔺سازه اجتماعی اربعین، برخاسته از هرچه باشد، چه عشیره چه هیئات و چه مواکب، قابلیت تعمیم و تعمیق و تسری به سایر امور اجتماعی که نیازمند تحقق فرمول همه‌باهم هست را دارد. 🔺فناوری اربعین، بسیط نخواهد ماند؛ و همچون ذات هر فناوری، چرخه رشد خود را طی خواهد کرد. و بیش از پیش، شاهد نوآوری‌های پیاپی، چه تدریجی و چه رادیکال، چه از میدان و چه از ستاد، خواهیم بود. 🔺نقش ایران و ایرانی‌ها در مواجهه حکمرانانه با این فناوری اجتماعی نوظهور، نیز قابل اغماض نیست که بعدا خواهم پرداخت. @dr_izadkhah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 معرفی اساتید سومین رویداد مـلی اقتصادی هجرت "خانه سلیمانی" 🌟 دکتر حمیدرضا مقصودی 🔸 دانش‌آموخته دکتری اقتصاد اسلامی از دانشگاه امام صادق علیه‌السلام 🔹 سرپرست امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه 🔸 نویسنده کتاب‌های «اقتصاد ماه» «پیش رفته‌ایم» و «تولید، جهش، پیشرفت» 🆔 @khanehsoleimani
تفاوت در نگاه ما با آنها به اندازه تفاوت از ره تا است. ما بزرگترین آزادی خواه آن قرن را می دانیم که به دنبال رها کردن انسان از دست استعمارگران و از دست بود و آنها آزادی خواه را کسی می دانند که انسان را به وابستگی به خود و امیال خود می خواند. و جالب‌تر اینجاست که ، میزس را از بزرگترین مدافعان آزادی می داند، اما رسانه جریان لیبرال ایرانی، او را مدافع آزادی می خواند. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ناتوانی «علوم اجتماعی غربی» از درک «اربعین حسینی» ✍️ احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔻دو روز گذشته فرصتی دست داد تا مروری اجمالی بر نوشته‌ها و گفته‌های روشنفکرنمایان و مدعیان علوم انسانی و اجتماعی متعارف (غربی) داشته باشم. حتی یک تحلیل مختصر هم درباره «جریان جهانی اربعین»، که ده‌ها میلیون انسان را از گوشه کنار عالم پروانه‌وار بر گرد شمع حسین به پرواز درآورده است، در گفتار و نوشتار آنان یافت نشد! بارها گفته و نوشته‌ایم که علوم اجتماعی غربی حتی از فهم روشمند و ضابطه‌مند پدیده‌های دینی و کنش‌های دینداران عاجزند؛ چه رسد به آنکه نسبتی با بنیان‌ها و آموزه‌ها و ارزش‌های دینی داشته باشند. علوم انسانی غربی، «علوم حیوان‌سازی انسان‌»اند. این علوم و دلدادگان آنها اساساً نمی‌توانند فهمی از حقایق انسانی و ارزش‌هایی متعالی چون و مواکب اربعینی، داشته باشند. عقلانیت غربزدگان و عقلانیت موجود در علوم انسانی غربی، موش صحرایی و سگ‌ پاولوفی است. این نوع عقلانیت دنیازده و سگ‌محور حتی از درک حقیقت یک کوچکی که توسط کودکان عراقی برپا می‌شود عاجز است. چه رسد به فهم و درک پدیده مواکب عظیم حسینیان در گوشه گوشه جهان، مواکبی که در طول دو دهه گذشته «مرزهای مکانی» را درنوردیده و با سرعت در حال «همگانی» و «همه‌زمانی» شدن هستند. 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢اربعین و حرکت تمدن‌ساز «ملت امام حسین» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نیازی به توضیح ندارد که پیاده‌روی ، علیرغم اراده و میل جبهه استکبار و غرب و علیرغم سکوت مرگبار روشنفکران غربزده وطنی و استادنمایان علوم اجتماعی، به سرعت در حال جهانی شدن و ابطال همه تئوری‌های اجتماعی و فرهنگی غربیان است. اما عجیب است که مدعیان در مجامع علمی ما، که درباره کوچک‌ترین مسائل اجتماعی میزگردهای ملی و بین‌المللی می‌گیرند و فضای مجازی را پر از لاطائلات خود می‌کنند، درباره این حرکت عظیم و بی‌نظیر جهانی سکوتی مرگ‌بار پیشه کرده‌اند! در عین حال، انتظار دارند که مردم آنان را به عنوان متخصصان مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور و جهان اسلام به رسمیت بشناسند! و دولتمردان جامعه اسلامی نیز به نسخه‌های اجتماعی آنان عمل کنند! آیا جای این سؤال نیست که عشق و محبت چگونه توانسته است حتی دل‌های مسیحیان و زرتشتیان و هندوان و بودائیان را نیز مجذوب خود کند؟ آیا پدیده موکب‌های ارامنه و عاشوریان و زرتشتیان و هندوان و اهل سنت، در مسیر زائران اربعین حسینی، پدیده‌ای قابل مطالعه نیست؟ آیا گسترش مواکب اربعینی حسین از محدوده نجف و کربلا به سرحدات ایران و پاکستان و ترکیه و هند و چین و آمریکا و اروپا و آفریقا جای مطالعه ندارد؟ آیا پیاده‌روی اربعین در سوئد و فرانسه و آلمان و ایتالیا و آمریکا و آفریقا جای مطالعه و بررسی ندارد؟ آیا این فتح سنگر به سنگر همه مرزها توسط پرچم اربعین حسینی جای تأمل و تحلیل جامعه‌شناختی و فرهنگی ندارد؟ ما هرگز از غربزده‌های مدعی که ذهن و زبان و ضمیرشان آلوده فرهنگ لیبرالی و اومانیستی غرب شده است انتظار نداریم که «ابعاد معنوی و ملکوتی» این جریان جهانی را فهم کنند؛ اما این انتظار هست که بر اساس همان دانش سکولار خود و همان روش‌های متعارف علوم اجتماعی از کنار این پدیده‌ جهانی و شگفت‌انگیز به سادگی عبور نکنند و عالمانه و محققانه به تحلیل آن بپردازند. این انتظار از یک عالم و روشنفکر و اندیشمند اجتماعی، انتظار نابجایی نیست که به این سؤال پاسخ دهد که واقعاً: این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟ واین چه شمعی است که جان‌ها همه پروانه اوست؟ 🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi 🌹
عبدلله بیرون گاراژ سید جوده ‏با چه حال نزاری رسیدیم ورودی کربلا! از گاراژ سید جوده دیگه هیچکدوم نای رفتن نداشتیم. دنبال تکه فرشی، پاره موکتی چیزی بودیم که بیفتیم. تقریبا همه مریض و مبتلا به فین فین. محمدحسین که از صبح حالت تهوع داشت، یکدفعه همان کنار خیابان کارش بالا گرفت و... «عبدلله» اینها را می‌دید! ‏عبدلله جوان بیست و چند ساله‌ای می‌زد. تیپ اسپرت و موقشنگ! شیک و پیک. داشتم محمدحسین رو زفت و رفت می‌کردم که اومد سروقتم. صدا زد و گفت مشکل چیه؟ گفتم طفلی مریض و با دست فهماندم که تهوع داره و... گفت پاشو بیا. فکر کردم پی دوا درمونه. مثلا دارویی داره یا نشانی داروخونه‌ای، چیزی... ‏من که دنبالش راه افتادم برگشت گفت خانواده‌ت چرا نمیان؟ گفتم کجا؟ گفت بیت، استراحه و چند تا کلمه دیگه مثل حمام و نوم و...که فکر می‌کرد منظورش رو می‌رسونه؛ که رسوند. راه افتادیم و دو تا کوچه پایین‌تر کلید انداخت به خونه‌ای و در رو باز کرد و بفرما زد. خونه‌ای صد و بیست سی متری بود. ‏لوکس و تر و تمیز. مثل خودش شیک. جوری که همون اول کفش رو درآوردیم و باز بخاطر لباسها و گرد و خاکشون معذب بودیم. خونه خودش بود نه مثلا خونه دوم یا خونه‌ای که برای پذیرایی از زوار در این روزها آماده شده باشه. پاوربانکش روی مبل بود و پتوش،که تا ما برویم هم موند همونجا و برشون نداشت. ‏یعنی خونه رو برای تحویل دادن به ما آماده نکرد. چیزی رو برنداشت. دری رو قفل نکرد. رمز وای‌فای رو هم داد و صبر کرد تا وصل شدنمون به اینترنت رو ببینه. قبل از رفتن آشپزخونه و سرویس و حمام و... رو هم نشون داد. ‏رفت و چند دقیقه بعد در زد و خودش و رفقاش دو بسته آب معدنی آوردن و بعدتر چندتا تشک و پتو و متکا و بعدترتر با یک کیسه پر از تنقلات مثل چیپس و کیک و... که دیده بود مهمانها چند تا بچه قد و نیم قد دارند و بچه هم که مریض و خسته باشه احتمالا بهانه‌گیرتر میشه و فکر کرده بود پفک و... در بیرونی ساختمان ظاهرا ماجرایی داشت که باید خودش در رو باز می‌کرد. گفت هر وقت خواستید برید ببرون یه پیام بدید میام براتون باز می‌کنم و ما تا صبح یک کم از سر شوق زیارت و شاید یک کم هم کنجکاوی و استغفرلله کمی بدجنسی چند بار پیام دادیم و اومد در رو باز کرد و آخ نگفت و اخم نکرد و من فکر کردم که عبدلله پس کی خوابیده و اگر خوابیده چرا بدخواب نیست و... خلاصه ما یک شب تا صبح مهمان خونه عبدلله بودیم که البته وقتی موقع خداحافظی گفتم تهران منتظرتم بیای خونه‌م از سر تواضع گفت این خونه من نبود و با یه نفر دیگه شریکم و... که یعنی مثلا کار خاصی نکرده. ینها ماجرای یک شب از یک زائر حسین بود که با حال نزار بیرون گاراژ سید جوده می‌گفت چه خاکی به سر بریزد با این کاروان هفت هشت نفری زن و بچه خسته. و شاید ماجرای یک شب از یک نفر خادم حسین که شیک و پیک بود و دیده بود یکی دارد پشت کمر پسربچه هفت هشت ساله‌ای را بیرون گاراژ سید جوده مالش می‌دهد تا راحت‌تر دفع کند و اهل و عیالش خسته و درمانده با کوله‌پشتی و... مانده‌اند یک لنگه پا. و شاید ماجرای یک چشمه از یک شب کرم و لطف خود حسین که حواسش هست به زائرهایش که فرمود «و انه لینظر علی زواره» یعنی خودش می‌بیند. خود خود حسین نگاه می‌کند... ماهبندان | محمدرضا شهبازی @mahbandan
امسال از عبدالله و حيدر و محمد و هاشم و از این سفر ننوشتم تا نگویند حالا که کمی مشغولیت و مسئوليت پیدا کرده نباید می رفت ددر و دودور. و نمی دانند که همه سال تفکر و عقلانیت و تلاشمان (اگر چیزی داشته باشیم) مرهون همین چند قدم با حسین است. رفتنمان از سر گردشگری و توریسم نیست. می رویم برای اجتماع حول امام... و همین است که اسوه ما و حجت خدا هر ساله امیرالحاج است... و حتما امیر این سفر آسمانی... یا حسین ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
ساخت دو راهی های کاذب، را از مسیر صحیح منحرف نمی کند. مسیر صحیح از تقویت تولید و مردمی سازی اقتصاد عبور می کند. بستن مسیرهای فرار مالیاتی علی الخصوص در نقاط رانت خیز و رفع تصدی گری دولت در محل های غیرضرور نیز از لوازم مردمی سازی اقتصاد است که آن را محقق می کند. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
اگرچه گاهی برساخته های صرفا رسانه ای هستند اما در مواردی که قیمت های نسبی تغییر می کنند، لوکوموتیوهای مختلف اعم از واقعی و انتظاری، بسیار فعال تر عمل می کنند. در این موارد، اصل مشکل به دستکاری های قیمتی باز می گردد. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از Light Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر مستند سید حیدر ⏰ زمان بخش ۲۲:۳۰ از کانال آپارت لایت مدیا . 🎞روایتی جذاب پیرامون زندگی یکی از خادمان امام حسین (ع) در ایام اربعین 🌐برای تماشا و دانلود نسخه کامل این مستند روی لینک زیر کلیک کنید: https://aparat.com/v/QCFEz ✅توصیه میکنم این مستند رو امشب که شب جمعه و شب زیارتی امام حسین(ع) است تماشا کنید . 💠امیدوارم که از تماشای این مستند لذت ببرید و ما رو از دعای خیرتون فراموش نکنید ‌. ┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈ 🆔 @lightmedia
هدایت شده از تا انتهای افق
تقریبا دو هفته پیش سفر یک روزه به آمستردام پایتخت داشتم. حقیقتا از میزان محجبه‌ها در این شهر هم شگفت زده شدم. از یک جایی به بعد دیگر خسته شدم از عکس انداختن. از هر ملیتی. شرقی و غربی... این یعنی پوشش چیزی نیست که اگر از کشوری به کشوری دیگر رفتی قابل تغییر باشد. موضوعی قلبی عقلی اعتقادی است. مکان، زمان و نظرات و نگاه‌ها بر آن تاثیر ندارد. حجاب حتی سلیقه شخصی نیست. نشانه بندگی است. تک تک این بانوان با اعتماد به خدایی که فرموده: پوشش در اجتماع برای جسم و جان شما بهتر است و یک مسئولیت اجتماعی نسبت به سایرین است، آن را محکم چسبیده‌اند. تلؤلو نور مسئولیت‌پذیری‌شان، هر روز در جهان بیشتر می‌شود که آمار افزایشی گرایش به پوشش در جهان، بر مبنای به چشم دیدن آثار آن، در رسانه‌ها پخش شده است. گرایشی که غالب زنان سرزمین من سالهاست به آن میل دارند.‌‌.. تمدن و تعالی و فرهنگ مترقی این است. چون در بی‌پوششی دستاوردی نیست. جز پاسخ به راحت‌طلبی و لذت‌گرایی، اما در پوشش پر از دستاورد است. خودنگهداری. تسلط بر نفس. حفاظت از خانواده خود و دیگران. حفظ سلامت جسم و جان. حفظ طهارت مردان و زنان اجتماع... @ninfrance