تفاوت در نگاه ما با آنها به اندازه تفاوت از #خمینی ره تا #میزس است.
ما بزرگترین آزادی خواه آن قرن را #روح_الله می دانیم که به دنبال رها کردن انسان از دست استعمارگران و از دست #خود_انسان بود و آنها آزادی خواه را کسی می دانند که انسان را به وابستگی به خود و امیال خود می خواند.
و جالبتر اینجاست که #فریدمن، میزس را #یکی از بزرگترین مدافعان آزادی می داند، اما رسانه جریان لیبرال ایرانی، او را #بزرگترین مدافع آزادی می خواند. #کاسه_داغ_تر_از_آش
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🔴ناتوانی «علوم اجتماعی غربی» از درک «اربعین حسینی»
✍️ احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻دو روز گذشته فرصتی دست داد تا مروری اجمالی بر نوشتهها و گفتههای روشنفکرنمایان و مدعیان علوم انسانی و اجتماعی متعارف (غربی) داشته باشم.
حتی یک تحلیل مختصر هم درباره «جریان جهانی اربعین»، که دهها میلیون انسان را از گوشه کنار عالم پروانهوار بر گرد شمع حسین به پرواز درآورده است، در گفتار و نوشتار آنان یافت نشد!
بارها گفته و نوشتهایم که علوم اجتماعی غربی حتی از فهم روشمند و ضابطهمند پدیدههای دینی و کنشهای دینداران عاجزند؛ چه رسد به آنکه نسبتی با بنیانها و آموزهها و ارزشهای دینی داشته باشند.
علوم انسانی غربی، «علوم حیوانسازی انسان»اند. این علوم و دلدادگان آنها اساساً نمیتوانند فهمی از حقایق انسانی و ارزشهایی متعالی چون #اربعین و مواکب اربعینی، داشته باشند.
عقلانیت غربزدگان و عقلانیت موجود در علوم انسانی غربی، #عقلانیت موش صحرایی و سگ پاولوفی است. این نوع عقلانیت دنیازده و سگمحور حتی از درک حقیقت یک #موکب کوچکی که توسط کودکان عراقی برپا میشود عاجز است. چه رسد به فهم و درک پدیده مواکب عظیم حسینیان در گوشه گوشه جهان، مواکبی که در طول دو دهه گذشته «مرزهای مکانی» را درنوردیده و با سرعت در حال «همگانی» و «همهزمانی» شدن هستند.
#اربعین
#علوم_انسانی
#روشنفکری
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از احمدحسین شریفی
🟢اربعین و حرکت تمدنساز «ملت امام حسین»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
نیازی به توضیح ندارد که پیادهروی #اربعین، علیرغم اراده و میل جبهه استکبار و غرب و علیرغم سکوت مرگبار روشنفکران غربزده وطنی و استادنمایان علوم اجتماعی، به سرعت در حال جهانی شدن و ابطال همه تئوریهای اجتماعی و فرهنگی غربیان است.
اما عجیب است که مدعیان #علوم_اجتماعی در مجامع علمی ما، که درباره کوچکترین مسائل اجتماعی میزگردهای ملی و بینالمللی میگیرند و فضای مجازی را پر از لاطائلات خود میکنند، درباره این حرکت عظیم و بینظیر جهانی سکوتی مرگبار پیشه کردهاند! در عین حال، انتظار دارند که مردم آنان را به عنوان متخصصان مسائل اجتماعی و فرهنگی کشور و جهان اسلام به رسمیت بشناسند! و دولتمردان جامعه اسلامی نیز به نسخههای اجتماعی آنان عمل کنند!
آیا جای این سؤال نیست که عشق و محبت #امام_حسین چگونه توانسته است حتی دلهای مسیحیان و زرتشتیان و هندوان و بودائیان را نیز مجذوب خود کند؟ آیا پدیده موکبهای ارامنه و عاشوریان و زرتشتیان و هندوان و اهل سنت، در مسیر زائران اربعین حسینی، پدیدهای قابل مطالعه نیست؟
آیا گسترش مواکب اربعینی حسین از محدوده نجف و کربلا به سرحدات ایران و پاکستان و ترکیه و هند و چین و آمریکا و اروپا و آفریقا جای مطالعه ندارد؟ آیا پیادهروی اربعین در سوئد و فرانسه و آلمان و ایتالیا و آمریکا و آفریقا جای مطالعه و بررسی ندارد؟
آیا این فتح سنگر به سنگر همه مرزها توسط پرچم اربعین حسینی جای تأمل و تحلیل جامعهشناختی و فرهنگی ندارد؟
ما هرگز از غربزدههای مدعی #روشنفکری که ذهن و زبان و ضمیرشان آلوده فرهنگ لیبرالی و اومانیستی غرب شده است انتظار نداریم که «ابعاد معنوی و ملکوتی» این جریان جهانی را فهم کنند؛ اما این انتظار هست که بر اساس همان دانش سکولار خود و همان روشهای متعارف علوم اجتماعی از کنار این پدیده جهانی و شگفتانگیز به سادگی عبور نکنند و عالمانه و محققانه به تحلیل آن بپردازند.
این انتظار از یک عالم و روشنفکر و اندیشمند اجتماعی، انتظار نابجایی نیست که به این سؤال پاسخ دهد که واقعاً:
این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست؟
واین چه شمعی است که جانها همه پروانه اوست؟
#علوم_انسانی
🆔https://eitaa.com/ahmadhoseinsharifi
🌹
هدایت شده از ماهبندان | محمدرضا شهبازی
عبدلله بیرون گاراژ سید جوده
با چه حال نزاری رسیدیم ورودی کربلا!
از گاراژ سید جوده دیگه هیچکدوم نای رفتن نداشتیم. دنبال تکه فرشی، پاره موکتی چیزی بودیم که بیفتیم. تقریبا همه مریض و مبتلا به فین فین. محمدحسین که از صبح حالت تهوع داشت، یکدفعه همان کنار خیابان کارش بالا گرفت و...
«عبدلله» اینها را میدید!
عبدلله جوان بیست و چند سالهای میزد. تیپ اسپرت و موقشنگ! شیک و پیک. داشتم محمدحسین رو زفت و رفت میکردم که اومد سروقتم. صدا زد و گفت مشکل چیه؟ گفتم طفلی مریض و با دست فهماندم که تهوع داره و...
گفت پاشو بیا. فکر کردم پی دوا درمونه. مثلا دارویی داره یا نشانی داروخونهای، چیزی...
من که دنبالش راه افتادم برگشت گفت خانوادهت چرا نمیان؟
گفتم کجا؟
گفت بیت، استراحه و چند تا کلمه دیگه مثل حمام و نوم و...که فکر میکرد منظورش رو میرسونه؛ که رسوند.
راه افتادیم و دو تا کوچه پایینتر کلید انداخت به خونهای و در رو باز کرد و بفرما زد.
خونهای صد و بیست سی متری بود.
لوکس و تر و تمیز. مثل خودش شیک. جوری که همون اول کفش رو درآوردیم و باز بخاطر لباسها و گرد و خاکشون معذب بودیم. خونه خودش بود نه مثلا خونه دوم یا خونهای که برای پذیرایی از زوار در این روزها آماده شده باشه. پاوربانکش روی مبل بود و پتوش،که تا ما برویم هم موند همونجا و برشون نداشت.
یعنی خونه رو برای تحویل دادن به ما آماده نکرد. چیزی رو برنداشت. دری رو قفل نکرد. رمز وایفای رو هم داد و صبر کرد تا وصل شدنمون به اینترنت رو ببینه.
قبل از رفتن آشپزخونه و سرویس و حمام و... رو هم نشون داد.
رفت و چند دقیقه بعد در زد و خودش و رفقاش دو بسته آب معدنی آوردن و بعدتر چندتا تشک و پتو و متکا و بعدترتر با یک کیسه پر از تنقلات مثل چیپس و کیک و... که دیده بود مهمانها چند تا بچه قد و نیم قد دارند و بچه هم که مریض و خسته باشه احتمالا بهانهگیرتر میشه و فکر کرده بود پفک و...
در بیرونی ساختمان ظاهرا ماجرایی داشت که باید خودش در رو باز میکرد. گفت هر وقت خواستید برید ببرون یه پیام بدید میام براتون باز میکنم و ما تا صبح یک کم از سر شوق زیارت و شاید یک کم هم کنجکاوی و استغفرلله کمی بدجنسی چند بار پیام دادیم و اومد در رو باز کرد و آخ نگفت و اخم نکرد و من فکر کردم که عبدلله پس کی خوابیده و اگر خوابیده چرا بدخواب نیست و...
خلاصه ما یک شب تا صبح مهمان خونه عبدلله بودیم که البته وقتی موقع خداحافظی گفتم تهران منتظرتم بیای خونهم از سر تواضع گفت این خونه من نبود و با یه نفر دیگه شریکم و... که یعنی مثلا کار خاصی نکرده.
ینها ماجرای یک شب از یک زائر حسین بود که با حال نزار بیرون گاراژ سید جوده میگفت چه خاکی به سر بریزد با این کاروان هفت هشت نفری زن و بچه خسته.
و شاید ماجرای یک شب از یک نفر خادم حسین که شیک و پیک بود و دیده بود یکی دارد پشت کمر پسربچه هفت هشت سالهای را بیرون گاراژ سید جوده مالش میدهد تا راحتتر دفع کند و اهل و عیالش خسته و درمانده با کولهپشتی و... ماندهاند یک لنگه پا.
و شاید ماجرای یک چشمه از یک شب کرم و لطف خود حسین که حواسش هست به زائرهایش که فرمود «و انه لینظر علی زواره»
یعنی خودش میبیند. خود خود حسین نگاه میکند...
ماهبندان | محمدرضا شهبازی @mahbandan
امسال از عبدالله و حيدر و محمد و هاشم و از این سفر ننوشتم تا نگویند حالا که کمی مشغولیت و مسئوليت پیدا کرده نباید می رفت ددر و دودور.
و نمی دانند که همه سال تفکر و عقلانیت و تلاشمان (اگر چیزی داشته باشیم) مرهون همین چند قدم با حسین است. رفتنمان از سر گردشگری و توریسم نیست. می رویم برای اجتماع حول امام...
و همین است که اسوه ما و حجت
خدا هر ساله امیرالحاج است...
و حتما امیر این سفر آسمانی...
یا حسین
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
ساخت دو راهی های کاذب، #دولت_انقلابی را از مسیر صحیح منحرف نمی کند.
مسیر صحیح از تقویت تولید و مردمی سازی اقتصاد عبور می کند. بستن مسیرهای فرار مالیاتی علی الخصوص در نقاط رانت خیز و رفع تصدی گری دولت در محل های غیرضرور نیز از لوازم مردمی سازی اقتصاد است که #دولت_قوی آن را محقق می کند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
اگرچه #انتظارات_تورمی گاهی برساخته های صرفا رسانه ای هستند اما در مواردی که قیمت های نسبی تغییر می کنند، لوکوموتیوهای مختلف اعم از واقعی و انتظاری، بسیار فعال تر عمل می کنند. در این موارد، اصل مشکل به دستکاری های قیمتی باز می گردد.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از Light Media
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تیزر مستند سید حیدر
⏰ زمان بخش ۲۲:۳۰ از کانال آپارت لایت مدیا .
🎞روایتی جذاب پیرامون زندگی یکی از خادمان امام حسین (ع) در ایام اربعین
🌐برای تماشا و دانلود نسخه کامل این مستند روی لینک زیر کلیک کنید:
https://aparat.com/v/QCFEz
✅توصیه میکنم این مستند رو امشب که شب جمعه و شب زیارتی امام حسین(ع) است تماشا کنید .
💠امیدوارم که از تماشای این مستند لذت ببرید و ما رو از دعای خیرتون فراموش نکنید .
┈┉┅━❀▶️❀━┅┉┈
🆔 @lightmedia
هدایت شده از تا انتهای افق
تقریبا دو هفته پیش سفر یک روزه به آمستردام پایتخت #هلند داشتم.
حقیقتا از میزان محجبهها در این شهر هم شگفت زده شدم. از یک جایی به بعد دیگر خسته شدم از عکس انداختن.
از هر ملیتی. شرقی و غربی...
این یعنی پوشش چیزی نیست که اگر از کشوری به کشوری دیگر رفتی قابل تغییر باشد.
#حجاب موضوعی قلبی عقلی اعتقادی است. مکان، زمان و نظرات و نگاهها بر آن تاثیر ندارد.
حجاب حتی سلیقه شخصی نیست. نشانه بندگی است. تک تک این بانوان با اعتماد به خدایی که فرموده: پوشش در اجتماع برای جسم و جان شما بهتر است و یک مسئولیت اجتماعی نسبت به سایرین است، آن را محکم چسبیدهاند.
تلؤلو نور مسئولیتپذیریشان، هر روز در جهان بیشتر میشود که آمار افزایشی گرایش به پوشش در جهان، بر مبنای به چشم دیدن آثار آن، در رسانهها پخش شده است.
گرایشی که غالب زنان سرزمین من سالهاست به آن میل دارند...
تمدن و تعالی و فرهنگ مترقی این است.
چون در بیپوششی دستاوردی نیست. جز پاسخ به راحتطلبی و لذتگرایی، اما در پوشش پر از دستاورد است. خودنگهداری. تسلط بر نفس. حفاظت از خانواده خود و دیگران. حفظ سلامت جسم و جان. حفظ طهارت مردان و زنان اجتماع...
@ninfrance
امروز جلسه تودیعم از معاونت اداری و مالی #دانشگاه_قم بود.
دانشگاهی که بخشی جدی از هویت من راتشکیل می دهد.
از ریاست محترم دانشگاه قم حجت الاسلام والمسلمین شریفی که دراین مدت به من اعتماد کردندوهمکارانم که من را تحمل کردند تشکر می کنم.
از برادرم آقای دکتر شربتی هم تشکر می کنم که این مسئولیت را پذیرفتند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
یک مسئله و پاسخ به آن:
سلام به همگی
امروز از نونوایی جایی که کار داشتم نزدیک حرم، رفتم یه دونه نون بخرم تعداد زیادی از افراد عرب زبانی رو دیدم که پول به دست التماس میکردن نون بده و جناب نونوا میگفتن فقط با کارت میشه نون خرید. و بعد رو میزدن به افراد تو صف که کارت دستشون بود که براشون کارت بکشن و شاطر میگفت هرکس فقط ۸ تا میتونه با کارتش نون بکشه....
خودم یه دونه میخواستم و ۷ تای دیگه رو برای دو سه نفر کشیدم و التماس بقیه که برا ما هم بکش و من هم نمیتونستم بهشون بفهمونم که اجازه نمیدن و یه خانم عربی با بغض زد پشتم و کلی چی بهم گفت از آقایی که عربی بلد بود پرسیدم چی میگن گفت میگه شماها میاید کشور ما، چون زائرید ما از هیچی براتون دریغ نمیکنیم حتی لباس تنمون هم میدیم اما ما برا یه نون که پولش هم داریم میدیم باید التماس شماها کنیم...
دلم گرفت اما جوابی نداشتم...😭
فقط فکر میکردم نظم و سیستمی کردن امور خوبه اما به چه قیمت؟ واقعا مسئولین نمیدونن تو این ایام اون هم کنار حرم یه عالمه مسافر عرب زبان میاد که کارت بانکی ندارن و نون هم جز اقلام ضروریه؟؟
پاسخ:
نانوایان در کشور کارت خودشون رو ثبت کردند تا بتوانند از افراد فاقد کارت پول نقد بگیرند و به جای اون فرد کارت بانکی خودشون رو در کارتخوان بکشند. بهش میگن کارت نانوا. الان بیشتر از ۶ ماهه به تمام نانوایان اموزش هم داده شده. این نانوایی واقعا بی سلیقه بوده یا کم حوصله بوده.
هم اکنون ۸۰ هزار نانوا در کشور فعال هستند و در سامانه فعالیت می کنند و بیش از ۸۰ هزار کارت نانوا هم در سامانه ثبت شده.
در ضمن برای کاروان ها سهمیه در نظر گرفته شده. این بزرگواران افرادی هستند که انفرادی سفر می کنند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسداری جانانه از حریم مقدّس قرآن و خانواده توسط رئیس جمهور محترمِ ایرانِ اسلامی در سازمان ملل.
خدا را شکر که انقلاب اسلامی در این زمانه وجود دارد تا قرآن و اسلام و خانواده دارای خادم و مدافع قدرتمند باشد.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
کار خوب دانشگاه قم که میتواند الگویی برای سایر دانشگاهها باشد
در آستانه شروع سال تحصیلی، تعدادی از سوییتهای دانشجویان متاهل دانشگاه قم به عنوان خوابگاه متأهلی با مشارکت خیرین گرامی افتتاح شد؛ نکته مهم این است که گرچه در ابتدا قرار بود در همین اراضی، دو بلوک دو واحدی با یک حیاط مشترک ساخته شود اما بعدها با تدبیر مدیران دانشگاه و همکاری خیرین گرامی، مقرر شد برای هر سوییت یک حیاط جداگانه طراحی شود به نحوی که اکنون، هر یک از سوییتهای احداثی شامل ۹۰ متر هستند که نیمی از آن زیربنای ساختمان و نیم دیگر حیاط سوییت است.
به این ترتیب برخلاف آنچه تاکنون در اغلب قریب به اتفاق سایر دانشگاههای کشور رایج بوده است، تمام این سوییتها با الگوی ویلایی در اختیار دانشجویان متأهل قرار میگیرد که چنین اتفاق مبارکی، بیسابقه و یا بسیار کم سابقه است. این در حالی است که مجموع اراضی دانشگاه قم فقط حدود ۱۴۰ هکتار است که از بسیاری از دانشگاههای دیگر کشور در مراکز استانها، کمتر است اما مدیران دانشگاه با مدیریت درست زمین و اخذ تصمیم صحیح، به بهانه کمبود زمین حاضر نشدند مهر تایید بر الگوی آپارتمانی بزنند. مقایسه مساحت دانشگاه قم با سایر دانشگاه ها بیانگر آن است که اتفاق مبارکی که در این دانشگاه رخ داده قابل تعمیم به بسیاری از دانشگاههای دیگر کشور است. به ویژه دانشگاههایی که هم اکنون دهها هکتار از آنها بلا استفاده باقی مانده است.
@baladetayyeb
خروج از #رکود، بعد از سالها بن بست، اتفاقی نیست.
محصول تلاش جهادی و منش و تفکر انقلابی است.
امسال انشاالله برای سومین سال، شاهد رشد اقتصادی مناسب خواهیم بود.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
اینکه سازمان های حمایتگر همچون #بهزیستی و #کمیته_امداد، بتوانند اشتغال زایی کنند و نمونه موفق شوند اتفاقی قابل مطالعه در دانش اقتصاد است.
یعنی می توان سیاست اقتصادی را با روش هایی غیرمرسوم دنبال کرد و به نتیجه رساند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
چنانچه دست دزدها و غارتگران داخلی و خارجی کوتاه شود و برنامههای اقتصادی بر اساس نیازهای معقول و منطقی جامعه طرحریزی و اجرا گردد، و نیز قوانین غیر الهی که وسیله دست سودجویان است از میان برود، مسالهای به نام تورم برای مملکت باقی نخواهد ماند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
عرض خدا قوت و خسته نباشید خدمت سرکار خانم دکتر #طالبی_دارستانی و آقای دکتر #محمدجوادتوکلی و آرزوی موفقیت برای عزیزانی که جایگزین این بزرگواران شدند.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از تا انتهای افق
آزادی؟
اوایل ایام کرونا در حال خواندن مستر ۲ در دانشگاه فرانسه بودم. کلاس ها مجازی شده بود و از طریق نت درس ها را دنبال می کردیم. سر یکی از کلاس ها یکی از همکلاسی های فرانسوی مرتبط با موضوع درس گفت به طور مثال من نمی دانم این چه قاعده ای است و چگونه می شود توجیه شود که به ما می گویند برخی را از اولویت درمان کنار بگذاریم... این همکلاسی ما پرستار بود. خیلی داشت ابراز ناراحتی می کرد که دستش بسته است و وجدانش اجازه نمی دهد کاری را کند که به او دستور داده شده... ظاهرا مثلا از یک سنی به بالا را گفته بودند در اولویت درمان نیست. پاسخگو نباشند و رها کنند...
بعد از کلاس، خصوصی به او پیام دادم و جویای حالش شدم. با هم دوست شده بودیم و خوب مرا می شناخت. بهش خسته نباشید گفتم که در این بحران شبانه روز در حال فعالیت است و گریزی زدم به موضوعی که سر کلاس مطرح کرده بود. اول خیلی عادی با من سلام و احوالپرسی کرد. اما به محض پرسشم ناگهان سکوت محض و دیگر هرگز به من پیامی نداد و پاسخی به سوالی که پرسیده بودم هم نداد...
من فهمیدم که ترسیده. ترسیده که این حرفهایش نشر اخبار شغلش باشد یا مثلا اعتراضی که نباید علنی شود... هرچه بود پر واضح از ترس هرگز پیام های مرا پاسخ نداد و به همین شکل برای همیشه ارتباط ما قطع شد!
این برای من جلوه دیگری از درک معنای آزادی در غرب بود. در موارد بسیار و در برخوردهای متعدد تجربه کردم که اتفاقا هرگز مردم غرب و هرکس در این سرزمین ها زندگی کند آزاد نیست. به هیچ شکل آزاد نیست. حجم سنگین قوانین و جدیت در اجرای آن حتی تا شکل بی رحمانه، ترسی در دل مردم ایجاد کرده که کاملا در مسیر خط کشی شده حرکت کنند. چون بی هیاهو و بدون درز اخبار و اطلاعات به سخت ترین شکل دچار محرومیت های جدی که برای مردم غرب مهم ترین شکلش اقتصادی است می شوند. حیات غرب به پول وابسته است. حیات مردم غرب به پول وابسته است. اگر پول نباشد به راحتی خانه خراب می شوند. چون شکلی از دوستی و رفاقت و خویشاوندی که افراد به هم قرض دهند و رفاقتی برای هم هزینه کند تقریبا وجود ندارد. از این روست که بهترین حربه حکومت داری در غرب برای مدیریت اوضاع جریمه است. بستن حساب بانکی است. یا حذف فرد از محیط کار با ظاهر تعدیل نیروست.
در هلند دوستی ایرانی داشتم که می گفت من و همسرم شغلی قراردادی داشتیم و نوع شغلمان به شکلی بود که در ایام کرونا بخاطر تعطیلی ها خانه نشین شده بودیم. در این آشفتگی محتاج یک سنت و دو سنت بودیم برای تهیه خورد و خوراک چون حتی پس اندازی که قابل توجه باشد نداشتیم و اینجا هم به شکلی نیست که در بحران ها بشود بی حساب از کسی قرض گرفت و به کسی رو زد...
به نظر باید بیشتر در خصوص کیفیت آزادی در غرب نوشت. باید یکبار دیگر آزادی معنا شود. باید یکبار دیگر مصادیق آزادی مورد بررسی قرار بگیرد. تا معلوم شود چه بسیار مردمی که به آن ها تلقین شده آزادید اما در دنیای واقعی پر از محرومیت و کنترل هستند و مردمی که به آن ها تلقین می شود آزاد نیستید در حالی که به معنی واقعی کلمه آزادند و در دنیای واقعی هزاران شاهد و نشانه وجود دارد.
ان شا الله به زودی به مقایسه زندگی و فرهنگ غربی و اسلامی ایرانی مان ادامه خواهم داد. منتظر پست بعدی با عنوان « غرق نعمت، اوج لذت» باشید.
✍🏻 مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی از فرانسه، هلند و ایران
@ninfrance
*🔘مرکز آمار: رشد اقتصادی به ۷.۹ درصد رسید*
🔹بر اساس آخرين نتايج حسابهاي ملي فصلي مركز آمار ايران، محصول ناخالص داخلي(GDP) به قيمت ثابت سال ١٣٩٠ ،در سه ماهه اول سال ١٤٠٢، به رقم ٢١٤٤ هزار ميليارد ريال با نفت و ١٨١٨ هزار ميليارد ريال بدون احتساب نفت رسيده است.
در حاليكه رقم مذكور در فصل مشابه سال قبل با نفت ١٩٨٦ هزار ميليارد ريال و بدون نفت ١٧١٤ هزار ميليارد ريال بوده كه نشان از رشد ٧,٩ درصدي محصول ناخالص داخلي با نفت و ٦.١ درصدي محصول ناخالص داخلي بدون نفت در فصل بهار سال ١٤٠٢ دارد.
🔹در فصل بهار ١٤٠٢ ، رشته فعاليتهاي گروه كشاورزي رشد ٤,٦-، گروه صنایع و معادن ٧.٣ و گروه خدمات ٩.٣ درصد نسبت به فصل بهار سال ١٤٠١، رشد داشته است.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
دکتر حمیدرضا مقصودی
*🔘مرکز آمار: رشد اقتصادی به ۷.۹ درصد رسید* 🔹بر اساس آخرين نتايج حسابهاي ملي فصلي مركز آمار ايران،
این اعداد طلیعه ورود به رونق را حکایت می کنند
انشاالله
امام ره: تلاشمان را بنماییم تا به هر صورتی که ممکن است خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم.
مسئولین نظام ایرانِ انقلابی بایدبدانند که عدهای ازخدا بیخبر برای از بین بردن انقلاب هرکس را که بخواهد برای فقرا و مستمندان کار کند و راه اسلام و انقلاب را بپیماید فوراً او را «کمونیست» و «التقاطی» میخوانند.
از این اتهامات نباید ترسید. باید خدا را در نظر داشت، و تمام همّ و تلاش خود را در جهت رضایت خدا و کمک به فقرا به کار گرفت و از هیچ تهمتی نترسید...
ما برای احقاق حقوق فقرا در جوامع بشری تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.
☘️کانال تحلیلهای اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
حضرت آیتالله خامنهای: «به جوسازیها و حاشیهسازیها اعتنا نکنید، کار خودتان را بکنید. گاهی شما یک تصمیمی گرفتهاید، تصمیم درستی است، یک عدّه خوششان نمیآید، جنجال میکنند؛ حالا که دیگر فضای مجازی هم هست، هزار متن در فضای مجازی تولید میکنند علیه آن اقدام شما؛ اگر اقدامتان اقدام سنجیده و اندیشیدهای است و روی فکر تصمیمگیری شده، اعتنا نکنید، کار خودتان را انجام بدهید.
گاهی اوقات میخواهند یک اقدامی را تحمیل کنند بر دولت که این کار را بکنید؛ باز آنجا یک وقت میبینید در فضای مجازی مثلاً چند هزار نوشته، نامه، متن منتشر میشود برای اینکه [شما را] وادار کنند؛ اینها گروههای فشارند؛ به اینها توجّه نکنید.
کار را با فکر انجام بدهید، اندیشیده و سنجیده انجام بدهید، وقتی که تصمیم گرفتید، فَاِذا عَزَمتَ فَتَوَکَّل عَلَى الله؛ به خدا توکّل کنید، گامهایتان را محکم بردارید. پیگیری را ــ که تأکید بنده همیشه بر پیگیری است ــ مجدّداً عرض میکنم؛ کارها را نیمهکاره رها نکنید.
گاهی انسان یک کاری را با انگیزهی فراوان شروع میکند، منتها یک چند قدمی که جلو رفت، انگیزهاش کم میشود؛ این درست نیست. انگیزه را حفظ کنید تا کار به آن نهایت برسد و انشاءالله تمام بشود.»
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ در دیدار هیات دولت
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 قاعده تعادل عمومی در اقتصاد اسلامی | قسمت دوم
🔷🔸 دکتر مسعود درخشان | استاد تمام دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی :
«چرا بعضی از نهادهای اقتصادی، نباید خصوصی باشند؟»
📽 مشاهده نسخه باکیفیت ویدئو در کانال آپارات مرکز رشد
#حلقه_احسانا
#مرکز_رشد_دانشگاه_امام_صادق (ع)
➖➖➖➖➖
✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع)
🌐 Rushd.ir
🆔 @rushdisu
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎯 از دولت سیمکش ، ماهیگیر و سیگارفروش تا دولت حافظ ارزشها و ولایت
♦️در فیلم کوتاه بالا، دکتر درخشان از نظریه خود در ترسیم تعامل میان نظام سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و جایگاه دولت سخن میگوید.
♦️ ایشان ورود تصدیگرایانه دولت در صنعت برق(#دولت_سیمکش), صنعت شیلات (#دولت_ماهیگیر) و صنعت دخانیات (#دولت_سیگارفروش) را مردود می داند.
🔹 از نظر ایشان، هر نهادی که نظام سیاسی مبتنی بر ولایت و نظام فرهنگی مبتنی بر ارزش های اسلامی را مختل کند باید در اختیار دولت و حاکمیت اسلامی باشد.
♦️این بدان معناست که تنها شکست بازار در عرضه ارائه کالاها و خدمات عمومی منشأ تجویز مداخله دولت در امور نیست، بلکه صیانت از ارزشهای اسلامی (#دولت_حافظ_ارزشها) و تقویت ولایت (#دولت_پشتیبان_ولایت) نیز مجوز مداخله دولت است.
✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2