را در داخل کشورفراهم ساخته وازنظام اسلامی، رهبران وارزش های انقلاب اسلامی مشروعیت زدایی نمایند. به طور قطع پشت پرده مدیریت بخش اصلی وقابل توجهی ازسطوح سیاست گذاریهاوراهبریها وعملیاتی آشوب ها واغتشاشات برنامه ریزی شده ۱۴۰۱ توسط آژانس های امنیتی ایالات متحده آمریکا و وزارت خارجه این کشور در حال هدایت است...
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: در این بخش به معرفی برخی از اتاق فکرهای غرب،که حوزه فعالیت وعنوان فعالیت های آن هاتغییر وتاثیر گذاری بررفتارمذهبی زنان ایرانی است خواهم پرداخت: این اتاق های فکر عبارتند از: 👈۱-بنیاد پژوهش های زنان ایران،حوزه فعالیت: برابری جنسیتی/عنوان فعالیت: کنفرانس های سالانه بنیاد کمپیین یک میلیون امضا ۲- دانشگاه آستین،حوزه فعالیت: حجاب/عنوان فعالیت: سیاست های پوشش در ایران ۳- موسسه ملی سلامت آمریکا،حوزه فعالیت: پوشش/عنوان فعالیت: تاثیر تکنولوژی شبکه اجتماعی بررفتارمذهبی زنان۴- شبکه زنانی که تحت قوانین اسلامی کار می کنند،حوزه فعالیت: ترویج آزادی های نامشروع/عنوان فعالیت: کمپیین آزادی های یواشکی زنان در ایران ۵- بنیاد دفاع از دمکراسی،حوزه فعالیت: برابری جنسیتی/عنوان فعالیت: انتخابات ریاست جمهوری ایران ونقش زنان۶- مرکز بین المللی وودروویلسون،حوزه فعالیت: ازدواج سفید وطلاق/عنوان فعالیت: جدیدترین دغدغه تندروهای ایران،ازدواج سفید ۷- بنیاد دفاع از دموکراسی،حوزه فعالیت: پوشش زنان/عنوان فعالیت: جنگ ایران برسرزنان۸- دیده بان حقوق بشر،حوزه فعالیت: برابری جنسیتی/عنوان فعالیت: حقوق زنان در ایران ۹- موسسه خاورمیانه،حوزه فعالیت: پوشش وحجاب/عنوان فعالیت: سیاست روسری در ایران ۱۰- دانشگاه استکهلم،حوزه فعالیت: پوشش وحجاب/عنوان فعالیت: تجربه زنان ایرانی از حجاب اجباری ۱۱- دانشگاه نبراسکا،حوزه فعالیت: برابری جنسیتی/عنوان فعالیت: زنان ایرانی،سینمای ایرانی،گفت وگو با سنت وایدئولوژی ... در چهارچوب گفتمانی غرب،با استفاده از مقولاتی همچون: دموکراسی،سبک زندگی،آزادی،برابری جنسیتی وحقوق بشر همواره تلاش می شود تا پوشش ورفتار مذهبی زنان در جوامع اسلامی وبه خصوص ایران مغایر با ارزش های دموکراسی وحقوق بشر غربی جلوه داده شود،واین تقابل گفتمانی در موضوع زنان ورفتار مذهبی آن ها، در تمامی پروژه های به اصطلاح تحقیقاتی وگزارش های راهبردی و تحلیل ها وخروجی های این اتاق فکرها با ویژگی دوگانه سازی در حوزه رفتار مذهبی زنان مشهود وجایگاه واهمیت فراوانی یافته است،وتلاش می شود تا اسلام را ناقض حقوق زنان وغرب را مدافع حقوق زنان جلوه دهند.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: اتاق فکرهای غرب با همکاری نهادهای اجرایی نظام سلطه از راهبردهای ایدئولوژیک وجهت دار مختلفی برای تسهیل پروژه نفوذ در کشورهای هدف خود وبویژه در ایران استفاده می کنندراهبرد"برجسته سازی"یکی از این راهبرد هاست که به معنای برجسته ساختن وجوه مثبت گفتمان خودی و وجوه منفی گفتمان دیگری است. راهبرد "حاشیه رانی"دومین، راهبرد اتاق فکرهای غرب در این حوزه است.حاشیه رانی به معنای حذف ونادیده گرفتن وجوه مثبت گفتمان غیر و وجوه منفی گفتمان خودی است.مثلا نادیده گرفتن پیامدهاب مخرب ازدواج سفید که گفتمان غرب مروج آن است یا برجسته کردن خشونت های جنسیتی به عنوان پیامد سیاست های جنسیتی گفتمان اسلامی(در صورتی که خشونت های جنسی با رفتار مذهبی زنان ارتباط منطقی ندارد)یا نادیده گرفتن وجوه مثبت گفتمان اسلامی در حوزه رفتار مذهبی زنان،مانند خانواده محوری وتاکید گفتمان اسلامی بر روابط جنسی مشروع. ازترکیب این دو راهبرد اصلی چهار راهبرد ایدئولوژیک زیر بدست می آید: برجسته سازی وجوه مثبت خود ، برجسته سازی وجوه منفی دیگری، به حاشیه راندن وجوه منفی خود، به حاشیه راندن وجوه مثبت دیگری ،بدنبال راهبردهای "برجسته سازی "و"حاشیه رانی "،سومین راهبرد"قطبی سازی" به معنای تفکیک وتمایز بین خودی وغیر خودی است.طیف خودی مثبت وطیف غیر خودی قطب منفی را تشکیل می دهند.علاوه بر این ها،اتاق فکرهای غرب در تقابل گفتمانی خود با نظام معنایی جمهوری اسلامی ایران در حوزه رفتار مذهبی زنان،از دو راهبرد"بزرگ نمایی"به معنای مبالغه در واقعیت ها به شکلی هدفمند وبه نفع فرد یا گروهی خاص وراهبرد"گواه سازی"به معنای استناد به واقعیت ها وشواهد عینی به منظور اعتبار بخشی به کلام وگفتار نیز بهره می برند.که در بخش های بعدی به تحلیل این راهبردهای غربی ها در زمینه تغییر رفتار مذهبی زنان خواهم پرداخت.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من:روند کنونی نظام سرمایه داری غربی،ورویارویی اسلام وغرب ودامن زدن به جریان دوگانه حامی وناقض حقوق زنان در محافل دانشگاهی وحوزه های رسمی سیاسی _فرهنگی وغیررسمی غرب به عنوان یک راهبرد قدمتی دیرینه در تاریخ داشته است،اما درچند دهه اخیرنیز،سیری صعودی یافته است.هم اکنون اتاق فکرهای زیادی فعال شده اند،برای مثال گزارشات "سازمان دیده بان حقوق بشر آمریکا" در خصوص وضعیت حقوق زنان ایرانی از آن جمله است.این گزارشات ادعا می کنند،زنان ایرانی با تبعیض ونابرابری در حوزه هایی مانند ازدواج،طلاق ودیگر مسائل جنسیتی مواجه هستند.این سازمان در گزارش خود با عنوان حقوق زنان در ایران وتحلیل نهایی خود، امر جنسیتی را به دیگر حوزه ها تعمیم داده واستدلال می کند که حقوق بشر در ایران وضعیت مناسبی ندارد ومحدودیت های شدیدی برای آزادی بیان در ایران وجود دارد وایران بیشترین تعداد زندانیان فعال مدنی،روزنامه نگاران و..را در خود دارد.همین گزارش،فرآیند جهت دار غرب را به خوبی آشکار می کند.اتاق فکر های غرب با استفاده از راهبرد "گواه سازی" واستناد به منع ورود زنان به ورزشگاه ها،ادعا می کنند که زنان در ایران از تبعیض ها ونابرابری های جنسیتی گسترده ای رنج می برند وبدین گونه با راهبردی ایدئولوژیک ادعای خود را منطبق با واقعیت ها نشان می دهند.راهبرد دیگر آن ها در حوزه مسائل مربوط به زنان،"بزرگ نمایی "مسائل جزیی وحاشیه ای است.آن ها به مسائلی توجه نشان می دهند که چندان رایج وشایع نیست وافراد اندکی درگیر آن هستند واین مشکلات حاشیه ای وجزیی را در کنار مشکلات نه چندان مهم وهمه گیری مانند پوشش،ازدواج،طلاق،حق نگهداری کودک،اذن شوهر برای همسر و...قرار می دهند وبا این ترفند ادعای خود را بر آن سوار می کنند.در همین خصوص"موسسه خاورمیانه" واقع در واشنگتن نیز در گزارشی با عنوان"روسری در ایران"نحوه پوشش زنان ایرانی در فضای مجازی را بهانه ای برای ادعای مخالفت نظام اسلامی با آزادی زنان قرار می دهد.براساس ادعای این گزارش،تفسیر واجرای قوانین اسلامی به ویژه حجاب توسط زنان ایرانی،شبیه بازی موش وگربه است.از زمان تصویب نخستین قوانین در نظام جمهوری اسلامی ایران،حجاب برای زنان به یک قانون اجباری تبدیل شده ورعایت نکردن آن توسط زنان متضمن تنبیهات قضایی بوده است.در ادامه گزارش به شکل هدفمندی استدلال شده که علی رغم آن که بسیاری از زنان در ایران به اختیار خود حجاب می کنند،اما خیلی از زنان در گوشه وکنار ایران،با موقعیت های سیاسی_اجتماعی متفاوت،هنوز در مقابل محدودیت های حجاب مقاومت می کنند و"مبارزه بین آن ها ومقامات وشهروندان محافظه کار" همچنان ادامه دارد.این گزارش با استفاده از راهبرد "بزرگ نمایی"چنین وانمود می کند که حجاب وپوشش اختیاری خواست همگان است،در حالی که اکثریت زنان ایرانی حجاب را یک ارزش دینی وملی می دانند.در ادامه نیز با راهبرد "گواه سازی" در حالی که اسید پاشی روی صورت زنان جوان در شهر اصفهان را واکنشی به پوشش غیر اسلامی زنان بد حجاب از سوی قشر مذهبی جامعه می داند ،به تخطئه ارزش های دینی می پردازد که صد البته چنین اقدامات خشونت آمیز وغیر انسانی هیچ وقت مورد تایید گفتمان حاکم بر نظام جمهوری اسلامی ایران نبوده است.گزارش "سیاست روسری در ایران" به "شبکه های اجتماعی" نیز اشاره کرده ومدعی شده است که شبکه های اجتماعی امکان رهایی زنان از محدودیت های پوشش اسلامی را فراهم کرده اند.چند سال پیش،شش جوان ایرانی شامل سه دختر بدون حجاب،ویدئویی از رقص گروهی خود در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشتندبعد از آن،صفحه فیس بوکی با عنوان"آزادی های یواشکی من"ایجاد شد وعکس های سلفی از زنان بدون روسری را به اشتراک گذاشت،زنانی که حجاب خود را برداشته بودند.در این گزارش،اتاق های فکری غرب از راهبرد"گواه سازی"برای القای تقابل خواست زنان با استانداردها وهنجارهای اخلاقی حاکم بر جامعه استفاده کرده اند.آن ها با استناد به یک ویدئوی چند دقیقه ای که توسط چند جوان تهیه شده،چنین وانمود والقاءکردند که نظام ارزشی وقواعد رفتاری در نظام جمهوری اسلامی ایران با خواست جمعی دختران وزنان ایرانی ناسازگار است!!
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: یکی دیگر از مرکز فعال در حوزه تغییررفتار مذهبی زنان در ایران"بنیاد پژوهش های زنان ایران"نام دارد. این بنیاد یک مرکز کاملا فمینیستی است که تمرکز اصلی آن برروی بدن زن وجنسیت زدایی از آن است واعضای آن تلاش می کنند با نگاه وزبانی زنانه به تاریخ ایران بنگرند،تاریخی که نویسندگان آن را مردان می دانند.اعضای بنیاد سعی دارند به بهانه تلاش در جهت حفظ واشاعه آثار زنان ایران برنامه های به شدت جهت دار وایدئولوژیک بنیاد را تعقیب ودر آنها به طور علنی،بر تغییر رفتار مذهبی زنان ومقابله جدی با سیاست های جنسیتی جمهوری اسلامی ایران تاکید نمایند. این مرکز از زمان تاسیس خود تا کنون ۲۸ کنفرانس برگزار کرد که در آن ها به رفتار مذهبی زنان در ایران پس از انقلاب اسلامی پرداخته است. سخنرانان این کنفرانس ها رفتار مذهبی زنان در گفتمان جمهوری اسلامی ایران را با ایده برابری جنسیتی مغایر دانسته وآن را مصداقی از غلبه گفتمان سنتی مردسالار تلقی کرده وآن رامغایر حقوق بشر خوانده اند. بنیاد پژوهش های زنان ایران در یکی از کنفرانس های سالانه خود،موضوعی با عنوان مبارزات جنبش زنان ایران را برای"حق پوشش آزاد"مورد بحث وبررسی قرار داد.در این کنفرانس این گونه القاء می شد که زنان در دوران پیش از انقلاب اسلامی از آزادی های بیشتری برخوردار بودند وجمهوری اسلامی ایران همواره در برابر مطالبات زنان مقاومت کرده است. ادعای آزادی زنان در رژیم پهلوی ومحدودیت آن ها درجمهوری اسلامی توسط بنیاد در حالی مطرح می شود که جایگاه زنان در دوران پس از انقلاب در نهادهای جمهوری اسلامی مانند: دانشگاه،بازار،اقتصاد،بخش خصوصی ونهادهای سیاسی مانند مجلس شورای اسلامی وشوراهای شهر وروستا،در دوران قبل از انقلاب سابقه نداشته است. زنان در دوران رژیم پهلوی از جایگاه نازلی نسبت به مردان برخوردار بودند وحضور آن ها در عرصه عمومی بیشتر حالت"ابزاری وکالا گونه"داشت. اتاق فکرهای غرب مدعی هستند که در دوران پهلوی زنان ایران از حمایت های سیاسی وحقوقی بیشتری برخوردار بودند و انقلاب اسلامی ایران و استقرار نظام جمهوری اسلامی باعث آسیب پذیری بیشتر زنان در حوزه های مختلف اجتماعی وسیاسی شده است،در صورتی که در گفتمان جمهوری اسلامی همیشه به جایگاه زن توجه جدی شده و"طرح سیاست های کلی خانواده" خود گواهی بر این ادعاست. نظام جمهوری اسلامی اگرچه قانون مراقبت از خانواده مصوب در دوره پهلوی(متاثر از نگرش غربی نسبت به زنان)را تعلیق کرد،ولی سیاست های کلی خانواده ودیگر قوانین راجایگزین آن کرد که هم مطابق شریعت اند وهم جایگاه واقعی زن را به او اعطا می کنند. به عنوان نمونه در "بنددوازده قانون سیاست های کلی خانواده" به کرامت و منزلت زن همسنگ با کرامت ومنزلت مرد به شرح زیر پرداخته شده است:"حمایت از عزت وکرامت همسری،نقش مادری وخانه داری زنان ونقش پدری واقتصادی مردان ومسئولیت تربیتی و معنوی زنان و مردان وتوانمند سازی اعضای خانواده در مسئولیت پذیری،تعاملات خانوادگی و ایفای نقش و رسالت خود". همچنین در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برای حقوق زن و مرد حقوق برابر در نظر گرفته شده وآمده است:"همه افراد ملت اعم از زن ومرد یکسان در حمایت از قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی،سیاسی،اقتصادی،اجتماعی وفرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند". بنابر این،این ادعا که حکومت دینی با منزلت و حقوق زنان مغایرت دارد،ادعایی بی اساس بوده و مشخص است که در نظام مبتنی بر احکام دینی منزلت و حقوق زنان به رسمیت شناخته می شود. استفاده ازراهبرد" قطبی سازی"در این موضوع نیز به کار گرفته شده وعاملان سیاست های نفوذ استکبار،سیاست های جنسیتی رژیم پهلوی را که هم راستا با منافع نظام سلطه بوده،به عنوان قطب مثبت وسیاست های جنسیتی جمهوری اسلامی ایران را که در جهت تقویت ارزش های دینی وملی در حوزه رفتار زنان است به عنوان قطب منفی طیف تعریف می کنند واز طریق دوگانه سازی مثبت و منفی جامعه ایران را آماده پذیرش بی چون وچرای القائات خود می کنند. در کنفرانس۲۰۱۷ بنیاد پژوهش های زنان ایران(قرن بیست ویکم،رنسانس زنانه یا واپس گرایی؟)،"آزاده دواچی"از اعضای فمنیست وضدانقلاب این بنیاد،در سخنرانی خود با عنوان"چرا جنبش زنان ایران به تقویت گفتمان سکولاریسم نیازمند است؟"ادعا کرد:"جنبش زنان امرور بیش از هر زمان دیگر نیاز به تقویت واشاعه گفتمان سکولاریسم دارد".
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: اتاق فکرهای غرب "ترویج گفتمان سکولاریسم" در بین زنان ایرانی را یکی از راه های مقابله با قوانین اسلامی در حوزه رفتارمذهبی زنان تعریف می کنند،در حالی که این نوع گفتمان هیچ وقت در بین زنان ایرانی جایگاهی نداشته است وبه دلیل زمینه های مذهبی ودینی دیرینه،تقویت وترویج گفتمان سکولاریسم در بین زنان ایرانی ادعایی واهی وبیشتر مبتنی بر القائات ایدئولوژیک وسیاسی است تا واقعیت های جامعه ایران. آن ها با استفاده از راهبرد"برجسته سازی"وجوه مثبت خودساخته ارزش های سکولار ونیزبا به تصویر کشیدن وجوه منفی برساخته ارزش های دینی،وانمود می کنند که سکولاریسم به تقویت آزادی زنان در ایران کمک می کند ونظام دینی از پاسخگویی به خواست آزادی زنان عاجز است. این مراکز از راهبرد"قطبی سازی" به گونه دیگری نیز استفاده می کنند،آن هابا مقایسه وضعیت امروز ایران با دوران قرون وسطی در اروپا سعی می کنند ضمن یکسان انگاری وضعیت امروز جامعه ایران با دوران قرون وسطی گفتمان غرب رابه عنوان گفتمانی متمدن برسازند وهر آنچه را که غیر غربی است به عنوان"دیگری"این گفتمان، در قالب مفاهیمی چون"تحجر"،گذشته گرایی"، "سنتی"، واپسگرا،فناتیک، "غیرمتمدن"،"بربریت"، و...مفصل بندی کنند. مقایسه ای غیرمنطقی وغیر علمی که مبتنی بر روش شناسی مشخصی نیست وهیچ وجه تشابهی بین شرائط امرور جمهوری اسلامی ایران و حاکمیت کلیسا در قرون وسطی وجود ندارد. آموزه های نظام جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر احکام وقوانین دین مبین اسلام ومتضمن دوشر ط زمان ومکان است،یعنی اجرای احکام و قوانین الهی با توجه به اقتضائات زمانی ومکانی. رمز ماندگاری جمهوری اسلامی ومشروعیت بالای آن در جهان اسلام نیز همین پویایی وتوجه به اقتضائات زمانی ومکانی بر اساس قوانین اسلامی است.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: اعضای اصلی "بنیاد پژوهش های زنان ایران"که غالبا در کنفرانس های سالانه آن حضوری فعال ومستمر دارند"کمپین"های بسیاری برعلیه جمهوری اسلامی راه اندازی کرده اند.
از زمره آنان"سوده نجفی"و"نفیسه آزاد"از اعضای کمپیین"یک میلیون امضا"هستند. کمپینی که شماری از باصطلاح فعالان حقوق زنان در ایران با شعار"تغییر برای برابری"از پنجم شهریور۱۳۸۵ آن را، راه اندازی کرده اند! هدف این طرح جمع آوری دست کم یک میلیون امضا در حمایت از باصطلاح رفع تبعیض های قانونی علیه زنان جامعه ایرانی بوده است! اتاق فکرهای غرب برای تغییر رفتار مذهبی زنان در ایران از طریق افراد ومهره های وابسته به خود برنامه های بسیاری در این راستا "طراحی"ودر" دست اجرا "دارند." فائقه شیرازی" استاد بخش خاورمیانه شناسی دانشگاه آستین در تکزاس آمریکا،یکی از این افراد است که پژوهش های "جهت دار"گسترده ای را پیرامون مسئله زنان در ایران! انجام داده است.او با پژوهش هایی در باره"حجاب" ونوشتن کتاب هایی در این موضوع،پژوهشگران دیگر را در "نحوه برخورد با حجاب"خط دهی،توجیه وراهنمایی می کند. فرد مذکور در کتاب خود با عنوان"سیاست های پوشش در خاورمیانه:مطالعه موردی حجاب در ایران" معتقد است که: "اگرچه منازعات زیادی در خاورمیانه وجود دارد،اما همه این منازعات همراه با موشک وتفنگ نیستند.در حالی که تکنولوژی های مدرن برای کسانی که آرزوی تقویت جامعه پدر سالارانه وگسترش پیام بنیادگرایی را داشتند،بسیار ارزشمند بود،اما زنان ایران از این تکنولوژی ها برای "ساخت شبکه های ارتباطی خود"استفاده می کنند،شبکه هایی که هدف اصلی آن ها کمک به رشد مبارزات حقوق زنان ومطالبه آن از حاکمیت دینی است.وی در همین کتاب به "استفاده زنان از مولفه های نرم قدرت" مانند تکنولوژی برای مقاومت در مقابل گفتمان پدر سالارانه،یا به زعم او"بنیاد گرایی اسلامی" می پردازد. نویسنده کتاب معتقد است که پذیرش یا رد سبک خاصی از پوشش در یک بافت اجتماعی خاص ممکن است دلائل متعددی داشته باشد.مثل فشار محیط کار،تاثیر ومحدودیت های خانواده ای،قوانین دست وپا گیر،ابزارهای اقتصادی یا عقاید مذهبی. وی به منظور پیشبرد ایده خود،دو مفهوم"بنیاد گرایی"و"پدرسالاری" را به شکل هدفمندی طرح می کند،مفاهیمی که در گفتمان غرب رویه مخالفت با حقوق زنان را در پیش گرفته اند.وی با استفاده از راهبرد"قطبی سازی و ذهنیت دو گانه"ضمن القای هم نشینی مفاهیم بنیاد گرایی وپدر سالاری با میراث اسلامی،گفتمان اسلام را مخالف حقوق وآزادی زنان تعریف کرده واستفاده زنان ایران از"ابزارهای فنآورانه"برای"شبکه سازی دربین خود"را یکی از"روش های مقاومت" آن ها در برابرحاکمیت و گفتمان پدر سالاری وبنیادگرایی تصویر می کند.این اقدام ایدئولوژیک اتاق فکرهای غرب،مخاطبان را با دو گانه ای مواجه می سازد که از یک طرف گفتمان اسلامی مرد سالار و بنیادگرا بوده،با حقوق وآزادی زنان ناسازگار است ودر طرف دیگر گفتمان لیبرال_دموکراسی غرب را نشان می دهد که ضمن رد مرد سالاری وبنیاد گرایی،حقوق وآزادی های زنان را به رسمیت می شناسد! یکی دیگر از این مراکز"موسسه ملی سلامت آمریکا"ست.این موسسه در سال۲۰۱۴ در پژوهشی میدانی با عنوان"تاثیر تکنولوژی های شبکه های اجتماعی بر رفتار مذهبی پوشش زنان در ایران"به بررسی تاثیر تکنو لوژی های شبکه های اجتماعی بر رفتار مذهبی زنان ایرانی ونوع نگاه آن ها به پوشش حجاب در این شبکه ها پرداخته است.این، پژوهش بر روی تعدادی از زنان ایرانی بهره مند از شبکه اجتماعی فیس بوک صورت گرفته است.نتایج این پژوهش بر علاقه زنان ایرانی برای نداشتن ویا برداشتن حجاب در فضای مجازی تاکید می کند،در حالی که تعداد کمی از زنان ایرانی در این شبکه اجتماعی حضور دارند و دوم اینکه بخش عمده ای از زنان حاضر در شبکه اجتماعی فیس بوک رفتاری مطابق با ارزش های مذهبی دارند وعکس های خود را باپوشش اسلامی در این شبکه ها به اشتراک می گذارند. اتاق فکرهای غرب وانمود می کنند که حضور مداوم ومستمر زنان در شبکه های اجتماعی تمایل زنان را در به نمایش گذاشتن عکس های بی حجاب از خود افزایش می دهد. این ادعا وعکس آن،یعنی رابطه بین استفاده کمتر از شبکه های اجتماعی وتمایل به پوشش حجاب،فرضیه ای آزمون نشده است،می توان زنانی را یافت که حضوری مستمر وفعال در شبکه های اجتماعی دارند ودر عین حال به حجاب ودیگر ارزش های دینی نیز پایبند هستند،واز طرف دیگر می توان زنانی را پیدا کرد که فعالیت کمتر دارند یا هیچ گونه فعالیتی در شبکه های اجتماعی ندارند،اما اعتقادی به رعایت پوشش اسلامی ندارند.علاوه بر این اگر چنین، ادعایی پذیرفته شود،خود نشان دهنده یکی از آسیب های شبکه های اجتماعی در هدایت شرکت های وابسته به نظام سرمایه داری است که حضور وفعالیت در آن ها موجب تخریب ارزش های انسانی واخلاقی ودینی می شود.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: یکی دیگر از اتاق فکرهایی که به طور تخصصی بررفتارمذهبی زنان در کشورهای اسلامی متمرکز شده،شبکه بین المللی"زنانی که تحت قوانین اسلامی زندگی می کنند" است. خبرنگار وایده پرداز"کمپین آزادی های یواشکی زنان در ایران"یکی از اعضای این شبکه است.او به خاطر را اندازی کمپین پیش گفته از طرف"شرل سندبرگ"مدیراجرایی فیس بوک دعوت رسمی شد تا از فیس بوک دیدن کند. سندبرگ اخیرا در مصاحبه ای با خبرنگار فورچون گفته بود:"صفحه آزادی هایی یواشکی زنان در ایران" در فیس بوک یکی از صفحه های مورد علاقه من است. این صفحه زنان ایرانی را نشان می دهد که ریسک یک مجازات را به جان می خرند،اما با شهامت حجاب اجباری را از سر برمی دارند". مرکز دیگری به نام "وودرو ویلسون" درگزارشی از مسیح علی نژاد تقدیر واعطای جایزه حقوق بشر را به او تحسین کرده است.علی نژاد این جایزه رابه خاطر راه اندازی کمپین حجاب در فیس بوک دریافت نموده است. او در این کمپین از زنان ایرانی درخواست کرده بود که عکس های خود را بدون پوشش و روسری در فضای مجازی به اشتراک بگذارند. همان طور که پیش از این گفته شد،برای اتاق فکرهاب غرب،پوشش مذهبی زنان به مثابه دال مرکزی گفتمان جمهوری اسلامی است وتصور می کنند با بی اعتبار کردن ومعنازدایی از این دال مرکزی می توانند به هدف خود،یعنی"نفوذ اجتماعی"برسند.براین اساس است که مسئول وعضو برجسته مرکز سابان،از اندیشکده های معروف آمریکا ومعاون سابق اجرایی رئیس جمهور آمریکا"مارتین ایندایک" سیاست آمریکا را برای مقابله با ایران"حجاب زدایی از جامعه زنان ایران" دانسته است.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: یکی دیگر از اعضای این سازمان(شبکه بین المللی زنان)"هما هودفر"استاد مردم شناسی دانشگاه کنکوردیا در مونترال کانادا است.هودفر در خرداد سال۱۳۹۵ در سفری به ایران به علت اقدام علیه امنیت ملی،هنجارشکنی ومقابله با ارزش های دینی به مدت چهارماه به زندان محکوم شد.او در رسانه های صهیونیستی_آمریکایی_انگلیسی مانند"بی بی سی"و"صدای آمریکا"حضوری فعال داشته وراجع به حجاب ورفتارهای مذهبی زنان در ایران نیز چندین کتاب نوشته است،کتابهایی چون "جنبش زنان در ایران:زنان درچهارراه سکولاریزه شدن یا اسلامی شدن"، "سیاست های انتخاباتی:سهمیه سازی برای زنان"و"مرزهای سیال ازدواج وطلاق در جوامع اسلامی". اتاق فکرها وسازمان هایی از این قبیل ،توسط وزارت خانه هاو آژانس های اطلاعاتی امریکایی_صهیونیستی حمایت می شوند در تبلیغات والقائات رسانه ای خود برای شالوده شکنی از گفتمان اسلامی پیرامون رفتار مذهبی زنان همواره بر بعد"احساسی وتهییجی زنان " تکیه وبه آن توجه خاصی دارند، یعنی: برانگیختن عواطف واحساسات مخاطب درجامعه هدف به منظور اثرگذاری بر افکارعمومی در جهت جلب همراهی یا اخذ مخالفت آنان با هرموضوعی!! لذا واقعیت این روزها وپشت صحنه حوادث واغتشاشات در ایران برای آن ها اهمیت چندانی ندارد،آن چیزی که اهمیت دارد"برساختن واقعیت به گونه ای است که باور پذیر باشد".
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: اتاق فکرهای غرب معتقدند استفاده بیشتر ازفضای مجازی وابزارهای ارتباطی وتلاش برای باقی نگهداشتن اقشار مختلف بویژه زنان جوامع هدف در شبکه های اجتماعی ، خود موجب نهادینه شدن ارزش های فرد گرایانه وسکولاریسم می گردد.این ادعا با واقعیت تناسبی ندارد،زیرا با اینکه تکنولوژی های مدرن فرصت هایی را برای زنان فراهم می کند،هم زمان تهدیدهایی نیز برای کرامت وارزش های معنوی وانسانی زن به دنبال دارد. ایدئولوژی های مادی گرایانه غربی ملهم از ایده اومانیسم،انسان را به ماده وجسم تقلیل می دهند وهر آن چه را که غیر مادی است،در قالب"غیر واقعی"چهارچوب بندی می کنند.متاثر از نظام های ایدئولوژیک،نظام های معرفتی غرب نیز شناخت حقیقت را به واقعیت عینی بیرونی(جسم،ماده)تقلیل داده ومعنویات وارزش های انسانی را با برچسب غیرعلمی_غیر معرفتی از دایره شناخت بیرون انداخته اند. بر این اساس،زن نیز به جسم وماده تقلیل پیدا کرده وفیزیک وعینیت او در کانون توجه وتحلیل قرار گرفته است،اما گفتمان اسلامی در کنار بعد جسمی(بدن)زن،بعد معنوی(کرامت،منزلت،ارزش انسانی)ورشد اخلاقی اورا نیز مورد توجه قرار داده وهیچ گاه رویکرد صرفا ابزاری به زنان نداشته است.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: یکی دیگر از این اطاق فکرهای غربی"بنیاد دفاع از دموکراسی"نام دارد. بنیاد مذکور در گزارشی با عنوان "جنگ ایران بر سر زنان" باقلم "بنیامین وینتال" به موضوع حجاب در انقلاب اسلامی ایران پرداخته است. در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال۱۳۹۶ ایران، این بنیاد گزارش"انتخابات ریاست جمهوری ایران ونقش زنان" را به قلم "تزوی کان" منتشر کرد. نویسنده در این گزارش،ثبت نام زنان در انتخابات ریاست جمهوری و رد صلاحیت آنها از طرف شورای نگهبان را دستاویز تحلیل خود قرار داده واین موضوع را معیار تلقی زنان به عنوان شهروندان درجه دوم در جمهوری اسلامی دانسته است. همچنین ادعا کرده که زنان در جمهوری اسلامی با قوانین تبعیض آمیز زیادی مواجه هستند، قوانینی همچون پوشش اجباری حجاب، برابری شهادت یک مرد با دوزن، تبعیت از مرد در ازدواج، مدیریت خانه ومراقبت از کودکان. در این گزارش هم، بزرگ نمائی مسائل جزئی وحاشیه ای برجسته شده است. مسائل
حجاب، تبعیت همسر از شو هر یا مراقبت از کودک آن گونه که این مراکز القا می کنند از جانب همگان یا حتی همه زنان مورد چالش نبوده وپوشش آزاد خواست همگان نیست،اما در این گزارش چنین وانمود می شود که زنان ایرانی قوانین اسلامی در حوزه رفتار مذهبی مانند حجاب وتبعیت از همسر را برای خود محدودیت می دانند ودر مقابل آن مقاومت می کنند. نویسنده حتی این بحث را به موضوع منع ورود زنان به ورزشگاه ها نیز کشانده واز این مورد به عنوان یکی از مصادیق تبعیض جنسیتی در ایران نام می برد. این گزارش موارد ادعایی تبعیض جنسیتی در ایران را به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی پیوند می زند وبرابری جنسیتی را در مغایرت با ارزش ها وآرمان های انقلاب اسلامی تلقی می کند. تمامی موسسات،بنیادها وسازمان های غربی برای نفوذاجتماعی در جمهوری اسلامی ایران از طریق تغییررفتار مذهبی وپوشش زنان تلاشهای گسترده ای را تدارک دیده اند وسعی دارندتحت پوشش عناوینی همچون دموکراسی سازی،حقوق بشر،برابری جنسیتی وغیره نقشی را ایفا کنند که خواست همیشگی سرویس های اطلاعاتی و امنیتی آن هاست. آن ها از طریق تلاش برای تغییر رفتار مذهبی زنان ایرانی،سعی در ایجاد شکاف بین مطالبات زنان وحاکمیت سیاسی دارند.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: ارگان رسمی آمریکا در حوزه نفوذ اجتماعی وبراندازی نرم "مرکز بین المللی وودرو ویلسون"است که در موضوع تغییر رفتار مذهبی زنان فعالیت های بسیاری داشته ودارد. این مرکز در گزارش"جدیدترین دغدغه تندروهای مذهبی ایران:ازدواج سفید"، به بحث توقیف مجله"زن امروز"به دلیل درج مطلبی در باره پدیده"ازدواج سفید"در بین دختران وپسران ایرانی می پردازد. ازدواج سفید به این معنا است که دختر وپسر به عنوان هم خانه با هم زندگی می کنند،بدون آن که میان آن ها پیوند رسمی زناشوئی برقرار باشد. در این گزارش ادعا شده که ازدواج غیرقانونی در بین دختران وپسران جوان ایرانی به شدت در حال افزایش است واین موضوع حکایت از" تغییرات ساختاری سریع در ایران" امروز دارد،سپس می افزاید:سبک های جدید ومتفاوتی از شیوه زندگی مشترک در ایران در حال شکل گیری است که "نماد مقاومت "در مقابل ارزش های رسمی حاکم بر جامعه است و"باید تقویت ومورد توجه "قرار گیرد.در این گزارش با استفاده از راهبرد"بزرگ نمائی"،یکی از مشکلات اجتماعی نادر وعمدتا نامعمول در ایران را به عنوان کانونی برای مقاومت در برابر استانداردهای اخلاقی وهنجاری حاکم بر جامعه تعریف می کنند. آن ها همچنین با استفاده از راهبرد"برجسته سازی"و"حاشیه رانی"، برای
پدیده نامشروع"ازدواج سفید"وجوه مثبتی تعریف وآن ها را برجسته می کنند ودر مقابل، وجوه منفی و ویرانگر آن را نادیده می گیرند.
@hamidvalipour_sokhaneman
با عرض سلام و ادب خدمت شما بزرگواران🌷
لینک کانال سخن من جهت پیوستن به کانال
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
@hamidvalipour_sokhaneman
👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆👆
لطفا برای دوستان خود ارسال کنید تا در کانال عضو شوند.
سخن من:🔸️هم افزایی نهادهای علمی ودانشگاهی غرب از طریق انجام باصطلاح پژوهش ها وتحقیقات علمی با مراکز سیاسی_امنیتی خود در موضوع"حجاب ورفتارهای مذهبی زنان در ایران"غیر قابل انکار است. نشریه"روانشناسی سایبری،رفتار وشبکه اجتماعی"در مقاله ای با عنوان"آیازنان ایرانی استفاده کننده از فیس بوک تمایل کمتری به پوشش حجاب دارند؟"،به مسئله پوشش وحجاب زنان ایران در فضای مجازی پرداخته است.دراین مقاله به ظاهرعلمی با استفاده از راهبرد"شالوده شکنی"در صدد تخریب شخصیت"زن ایده آل"در گفتمان جمهوری اسلامی ایران هستند. زن ایده آل در جمهوری اسلامی برگرفته از الگوی شخصیت زن کامل در اسلام است که به نقش مادری وخانه داری خود اهمیت می دهد ودرعین حال در جامعه حضوری فعال دارد. در دوران جمهوری اسلامی ایران زنان در عرصه عمومی،مانند عرصه های اقتصادی،علمی،فرهنگی وسیاسی مشارکت فعالی داشته اند وگفتمان حاکم در این دوران به تقویت وترویج حضور زنان در عرصه های اجتماعی همت گماشته است. برعکس،در گفتمان غرب حضور زنان در عرصه عمومی با تصور از آنان به عنوان"جنس دوم"مطرح بوده که باید متناسب با روابط سرمایه دارانه به عنوان کالا عرضه شوند. این ایده در دوران قبل از انقلاب اسلامی با عنوان گفتمان"ترقی" در ایران درحال ترویج ونهادینه شدن بود که با تسلط گفتمان مذهبی وارائه مدل"زن ایده آل اسلامی"به حاشیه رفت. هم اکنون مراکز غربی در صدد معنازدائی از شخصیت زن اسلامی هستند،فرآیندی که به مدد حجم گسترده تبلیغات سوء وتولید محتواهای هدفمند اتاق فکرها وانتشار نزد افکارعمومی،ضمن بی هویت کردن زنان وتضعیف روحیه خودباوری،جامعه را آماده پذیرش بی چون وچرای القائات غرب می کند.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من: ⏪ دانشگاه استکهلم سوئد در مقاله ای باعنوان⬅️ "تجربه زنان ایرانی ازحجاب اجباری:مطالعه موردی در باره کمپین زنان ایران در فیس بوک" به کمپین گروهی از زنان ایرانی پرداخته که با ادعای حمایت از حقوق برابر جنسیتی راه اندازی شده است.⬅️ این مقاله که در مجله پژوهش های رسانه وارتباطات وابسته به دپارتمان روزنامه نگاری دانشگاه استکهلم منتشر شده براین استدلال استوار است که شبکه های اجتماعی به زنان ایرانی کمک کرده است تا اعتراض حود به حجاب اجباری را در ابعاد گوناگون آن نشان دهند. طرح ادعای حجاب اجباری در جمهوری اسلامی ایران ومقاومت زنان در مقابل این ارزش دینی یکی از مواردی است که اتاق فکرهای وابسته به غرب با استفاده از راهبرد"گواه سازی" به منظور تغییر رفتار مذهبی زنان در ایران فعالیت های گسترده ای را پیرامون آن انجام داده اند. آن ها برای اعتبار بخشی به ادعای خود مبنی بر اجباری بودن حجاب، به قانون حجاب در ایران استناد می کنند،اما واقعیت تاریخی این پدیده را به عنوان"ارزشی ملی ودینی" نادیده می گیرند،حجابی که از دیرباز در بین زنان ایرانی مرسوم بوده است. از طرف دیگر،آن ها این ادعا را در حالی مطرح می کنند که در همه پرسی سراسری سال۱۳۵۷ قریب به صددرصد زنان ایرانی به حاکمیت نظام جمهوری اسلامی رای داده اند وقانون حجاب مورد پذیرش اکثریت جمعیت زنان مسلمان ایران قرار گرفته است. علاوه براین، به لحاظ تاریخی زنان در دوران جمهوری اسلامی مشارکت سیاسی گستر ه ای داشته اند.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من:⏪ از سال ها قبل اتاق های فکر ومراکز تصمیم گیری آمریکا ورژیم صهیونیستی در ارتباط با موضوع آموزش زنان ومقاومت در برابر پوشش اجباری برنامه های گسترده ای را تدارک دیده ودر اغتشاشات سال۱۴۰۱با هدف قرار دادن بنیاد خانواده ایرانی،پیگیرتضعیف وتخطئه ارزش های دینی ومیهنی واز میان بردن عزت وخودباوری در بین زنان ودختران نوجوان وجوان ایرانی می باشند، هموار کردن پذیرش بی چون وچرای القائات وارزش های منحط غربی واستفاده سوء از زنان در حوادث پیش آمده اخیر به عنوان"شبکه ای برای مقاومت" دربرابر استانداردها و هنجارهای اخلاقی جامعه وگفتمان حاکم در دستور کار دشمنان وطن قرار دارد.⬅️حمایت از کشف حجاب،زنان وسلبریتی های پناهنده ایرانی وبرجسته کردن آن ها در رسانه های غربی،ارزشمند جلوه دادن برهنگی،ترویج مصرف گرائی، اختلاط نامتعارف دختران وپسران ،آموزش رقص و...به عنوان فضیلت ونماد برتری زن،تقلیل زنان ودختران جوان جامعه ما به کالایی جنسی وبخشی از نظام اقتصادی سرمایه داری مدرن تنها بخشی از حربه هایی است که مراکر فکری وتصمیم گیری وابسته به غرب برای ایجاد تحول واستحاله بنیاد خانواده ایرانی وتغییر نقش های جنسیتی مورد توجه جدی قرار داده اند.
@hamidvalipour_sokhaneman
سخن من:🔸️ انجام بررسی های جانبدارانه در موضوع رفتار مذهبی زنان ایرانی دربسیاری از خروجی ها ومقالات منتشره اتاق های فکر ودانشگاه های غربی قابل مشاهده است.⬅️ "مجله مذهب وفیلم" دانشگاه نبراسکا در آمریکا،در مقاله ای به باز نمایی "زن در سینمای ایران"به شکلی جانبدارانه می پردازد. در این مقاله، با عنوان"زنان ایرانی،سینمای ایرانی:گفت وگو با سنت و ایدئولوژی" به قلم⬅️ "نجمه مرادیان"مسئله به این شکل بررسی شده است که در طول تاریخ ایران،زنان در کانون تمامی تحولات وچالش های اجتماعی وسیاسی قرار داشته اند. در این بافت تاریخی،بدن،سکسوالیته وفردیت زن ایرانی محدود به شریعت،سنت ودین بوده است. در سال های اخیر،نسل جدیدی از زنان ایرانی،تصورات"زنانگی، سکسوالیته و مدرنیته" را درجامعه ایران مورد چالش قرار داده اند. همراه با این چالش،سینمای ایران نیز،به عنوان نمایشگاه بصری فرهنگ وجامعه ایران،تصویر بی سابقه ای از زنان ایرانی را به نمایش گذاشته است.⏪ این تصویرناشی از آگاهی جنسی زنان ایرانی است که از تبعیض ها ونابرابری های جنسی فرار می کنند. از این پدیده می توان با عنوان "انقلاب جنسی" نام برد!⏪ در اینجا مشاهده می شود که اتاق فکر های غرب چگونه خواست زنان و نیز تغییرات جنسیتی ایران را در تقابل با شریعت وارزش های دینی تعریف می کنند.آن ها به شکلی سوگیرانه روند تغییرات جنسیتی در دوران پس از انقلاب را به سمت برابری جنسیتی ومقابله با قوانین دینی تحلیل وادعا می کنند که :⏪ فرآیند خطی"نرمالیزه شدن"،پذیرش ارزش های مدرن غربی،تقابل با ارزش های دینی وحذف سنت در حوزه رفتار مذهبی زنان فرآیندی برگشت ناپذیر است که دامن همه جوامع اسلامی بویژه ایران اسلامی را خواهد گرفت.⬅️ "جوزف نای" فرآیند نرمالیزه شدن جامعه ایران وحرکت آن به سمت پذیرش ارزش های غربی را طوری القاء می کند که گوئی تغییرات فرهنگی واجتماعی ایران در درازمدت به سمت مطلوب غرب در حال حرکت است وآن ها نباید با اقدامات خشن وسریع ،سرمایه های خود در ایران را برباد دهند.او می افزاید:هیچ گونه امکان مقاومت در برابر این فرآیند خطی وبرگشت ناپذیر وجود ندارد!!⏪ آنچه ما باید بدانیم آن است که وادادگی درمقابل این قبیل اداراک سازی ها، تحلیل های خطی یا حتی جبرگرایانه مبدعان جنگ نرم ،ضمن تلقین بی ارادگی،ترویج روحیه تسلیم وتضعیف روحیه خود باوری واراده در جامعه، می تواند در صورت عدم رفع شبهات و پاسخ دهی متناسب ،افراد سست عنصر را آماده پذیرش غیرنقادانه وبی چون وچرای القائات گفتمان غرب کرده،و رخنه اجتماعی_اطلاعاتی دشمنان را در کشور تقویت نماید.
@hamidvalipour_sokhaneman
1. ✍سخن من:♦️تهدیدات امنیتی نفوذاجتماعی اتاق فکر غربی در رفتار مذهبی زنان:
تمرکز غرب برزنان وتلاش آن در راستای تغییر رفتارمذهبی تهدیدات امنیتی مختلفی رابه دنبال دارد.برخی عبارتند از⬇️⬇️⬇️
🔸️تغییرسبک زندگی زنان ایران ⏪اتاق فکرهای غرب در صددتغییرسبک زندگی وپوشش زنان ایرانی براساس سبک زندگی غربی هستند وتلاش می کنند تا ارزش های غربی را با حجم گسترده تبلیغات سوءدربین زنان ایرانی ترویج دهند.جراحی های زیبایی و مصرف بی رویه مواد آرایشی از پیامدهای ترویج سبک زندگی غربی دربین زنان ایرانی است که در آن صرفا برزیبایی های جسمی وفیزیکی تاکید می شود.گفتمان غرب زن را به موجودی دارای کارکرد جنسی وابزار تولید مثل تقلیل می دهد.ترویج سبک زندگی غربی تهدیدی جدی برای نهاد خانواده است وپیامدهای اجتماعی وسیاسی مخربی به همراه دارد.تغییر سبک زندگی اثرات خود رادرنحوه تعامل زن باشوهر،تعامل زن با فرزندان،تعامل زن با افراد جامعه میزان ازدواج وطلاق وترویج روابط نامشروع در جامعه نشان می دهد.
🔸️ترویج ارزش های گفتمان غرب در بین زنان
⏪مراکز فکری غرب درپی ترویج ارزش های غربی وتضعیف ارزش های اسلامی هستند.این یکی از تهدیدات امنیتی است که ضمن هم راستا بودن بامنافع غربی ها،بامنافع ایدئولوژیک جمهوری اسلامی ایران ناسازگار است.ترویج ارزش های غربی ضمن از بین بردن خودباوری وحس استقلال در میان افراد،مسیر القائات گفتمان غربی در جامعه اسلامی را هموار می کند.
🔸️تهدید میراث تاریخی وفرهنگی
⏪رفتارمذهبی زنان جزئی از میراث دینی وتاریخی ایران است.حمله نهادهای غربی به این میراث،بخشی از پروژه نفوذ اجتماعی است که ضمن معلق کردن وبی هویت کردن افراد،آن ها را به راحتی جذب ارزش های غیر انسانی غربی می کند.
🔸️بحران مشروعیت سیاسی
⏪اتاق فکرهای غرب با القای مغایرت قوانین گفتمان اسلامی با حقوق وخواسته های زنان در صدد شکاف بین حاکمیت وگروه اجتماعی زنان واز این طریق بی اعتباری وسلب مشروعیت از نظام در بین مردم هستند.
🔸️تضعیف قوانین اسلامی
⏪دین اسلام احکام دقیق وکاملی در تمام ابعاد زندگی از جمله ازدواج،پوشش،رابطه زناشوئی و...دارد.نهادهای غربی با ترویج بی بندوباری و ولنگاری جنسی در صدد تخریب وبی اعتبار کردن این قوانین در بین زنان ایرانی هستند تا از این طریق،امکان ترویج وبسط ارزش های فرهنگ غربی را فراهم کنند.
🔸️بحران هویت
⏪بحران هویت عبارت است از ناتوانی فرد در قبول نقشی که جامعه از او انتظاردارد.بحران هویت بعد جمعی و اجتماعی نیز دارد،به معنای ناتوانی یک گروه یا یک جامعه در انجام کارکردهای خود،بحران هویت فرد وجامعه را با بحران ارزشی_اخلاقی نیز مواجه می کند،به گونه ای که به لحاظ هنجاری دچار بلا تکلیفی یا آنومی می شود.وضعیت آنومیک بهترین فرصت برای القای ارزش های جدید ودرونی کردن آن هاست.
🔸️تعمیق شکاف دولت_ملت
⏪این امر را شاید بتوان مهم ترین تهدید امنیتی ناشی از تغییر رفتار مذهبی زنان توسط اتاق فکرهای غرب دانست.این تهدید با تهدید نوع چهارم یعنی بحران مشروعیت،هم پوشانی دارد،اما یکی نیست.ممکن است بین دولت وملت دریک جامعه شکاف وجود داشته باشد،اما دولت نزد مردم از مشروعیت برخوردار باشد،یا برعکس شکافی وجود نداشته باشد،اما دولت با بحران مشروعیت مواجه باشد.اتاق فکرهای غرب با القای عمیق بودن شکاف دولت_ملت در ایران در صدد مشروعیت زدایی از نظام سیاسی در بین گروه های مختلف اجتماعی،به ویژه زنان هستند.
🔸️تاکید بر حقوق وحکومت بومی
⏪مراکزفکری غربی در راستای ترویج وتعمیق بخشیدن شناخت اقشار مختلف مردم به ویژه بومیان هر منطقه نسبت به حقوق وقوانینی که مورد نیاز آن ها در جوامع امروزی است،اقدام به راه اندازی پروژه های متفاوتی کرده اند که ذیل آن اهداف قابل توجه ای را دنبال می کنند.
@hamidvalipour_sokhaneman
✍سخن من: 🔸️معرفی برنامه ها،عوامل وسیاست های راهبردی دشمنان انقلاب اسلامی ⏪فعال سازی⏪ظرفیت بخشی ⏪تحرک آفرینی⬅️ به نیروهای اجتماعی معظلات ومطالبات اجتماعی از جمله سیاست های راهبردی است که جریان معارض انقلاب اسلامی در داخل جمهوری اسلامی از طریق⬅️ ترویج ارزش های گفتمان غرب با شبکه سازی وفعالیت های جمعی ، ⬅️راه اندازی، سازمان دهی وهدایت کمپین ها در عرصه های مختلف فرهنگی،سیاسی،اجتماعی ⬅️سازماندهی جوامع قومی_مذهبی با عنوان⏪ "توانمندسازی جامعه مدنی ایران" به دقت دنبال می نماید. این جریان درصدد است در راستای کاهش حساسیت ها با ایجاد گروه های مختلف صنفی غیرسیاسی درجامعه موج اجتماعی ایجاد نموده واز آن در راستای اهداف راهبردی خود برای مقابله با انقلاب اسلامی بهره برداری نماید.⬅️ به همین دلیل جریان مذکور،راهبرد شبکه سازی در میان گروه های مختلف اجتماعی به ویژه زنان وجوانان را دنبال نموده است.⬅️ارتباط گیری با افراد مطرح فعال در حوزه زنان وجوانان در داخل کشور و⬅️ایجاد گروه های فعال اجتماعی از طریق بزرگترین سازمان دانشجوئی جهان(وابسته به وزارت خارجه آمریکا)،⬅️گزینش دانشجویان نخبه برای اقدامات جاسوسی،⬅️تلاش برای انسجام بخشی وبه تحرک درآوردن گروه های اجتماعی⬅️ تحریک هیجان افکار عمومی برای قطبی سازی جامعه،⬅️سازماندهی اعضای شبکه های اجتماعی ویارگیری اعضا در این شبکه ها،⬅️افزایش اقدامات وفعالیت های هنجار شکنانه در حوزه زنان وجوانان،⬅️جمع آوری وتحقیق در خصوص یافتن راهکارهای نفوذ اجتماعی ⬅️ ایجاد اختلال وتغییردرباورهاو رفتار مذهبی وانقلابی زنان وجوانان و⬅️نفوذ عوامل در دستگاه های دولتی ازجمله اقدامات جریان معارض است،که در ادامه این بخش از نوشتاربه معرفی برخی مراکز رسانه ای،پروژه ها، موسسات فعال،حامیان خارجی ومرتبطین داخلی وافشاءوابستگی ونحوه تعاملات آن ها با یکدیگرخواهم پرداخت:
@hamidvalipour_sokhaneman
May 11
✍سخن من:🔸️ ترویج ارزش های گفتمان غرب در بین خانواده ها ،زنان وجوانان وتضعیف ارزش های اسلامی، توسط استکبارجهانی ازطریق نهادها،مراکزفکری، بنگاه ها وابرشرکت های رسانه ای وپروژه های واگذار شده به آنان تعقیب می شود،که در زیر به برخی اشاره می کنم:۱-گروه موبی(MOBY Group): ⬅️ این شرکت رسانه ای توسط "سعدمحسنی" فردی با تابعیت اصلی ایران_افغان و استرالیایی وبا مشارکت خانواده اش (دوبرادر ویک خواهر) ونیز ⬅️حمایت مالی👈 روپرت مرداک(خ)مولتی میلیاردر یهودی استرالیایی ومالک (News corportion) ابرشرکت مادر تخصصی رسانه های گروهی چند ملیتی مستقر درمنهتن نیویورک که هم اکنون⬅️ بیش ازیک چهارم کل رسانه های شنیداری،دیداری وچاپی جهان و بیشترین سهام هارا دراختیار دارد⬅️حمایت شده و تمامی خانواده درسال۲۰۰۲ از استرالیابه کابل برگشته و⬅️شرکت موبی⬅️ رادیو آرمان⬅️شبکه تلویزیونی طلوع ولمر⬅️ شبکه تلویزیونی فارسی وان (farsi1) زمزم⬅️ نگین ⬅️ کابورا پروداکشن⬅️ استودیوی باربد میوزیک⬅️واین اواخر ⬅️رادیو ارکوزیاو..را راه اندازی کردند. شایان ذکر است که پدر "سعد محسنی" به نام" یاسین محسنی" نیز کنسول رژیم پهلوی در قندهار ومدتی نیزبه عنوان یک دیپلمات در انگلیس مامور بوده است که پس از بازگشت به افغانستان وبا آغازحمله شوروی سابق به کشور افغانستان باخانواده اش به استرالیا مهاجرت کرد.⏪ پروژه موبی قصد دارد تا ظرفیت شهروندان وگروه های جامعه مدنی را بهبود داده وعلائق شهروندی را همسو با ارزش های گفتمانی غرب سازماندهی کرده وحمایت نماید،وبدین وسیله حاکمیت جمهوری اسلامی ایران را در موضع پاسخ گویی قرار دهد. این پروژه به دنبال افزایش القائات هدفمند در مسایل اجتماعی وفراهم کردن را ههای جدیدی برای فعالیت ایرانیان بوده است.انواعی ازفعالیت های دسته جمعی که علائق،اهداف وارزش های مشترک را ایجاد وجامعه ایرانی وپارسی زبان پیرامونی را حول آن بسیج نماید. این پروژه با چهار عنوان اصلی برنامه ریزی پایداری،احیاء محیط زبست،توانمندسازی زنان جوابگویی،شفافیت ،وایمنی دیجیتالی مطالب مورد نظر خود را از طر یق شبکه های ماهواره ای به شهروندان القاء وآنها را درتعامل ایجاد شده در گیر می کند.این تعامل محتوایی در آخر منجر به توانمند سازی گفتمان غرب دربین زنان در عرصه های مختلف فرهنگی،سیاسی واجتماعی می شود،نوعی از توانمندی که منجر به تغییر در رفتار وادراک وسبک زندگی زنان ودختران وجوانان جامعه هدف،همسو با جریانات غربی وفمنیستی می گردد.
@hamidvalipour_sokhaneman
✍سخن من: در این بخش مطالبی گردآوری شده با توضیحات وخلاصه ای ازمعرفی برخی پروژه ها واهداف آن ها مانند فارسی وان و زمزمه و...تقدیم مخاطبان عزیز می شود:
@hamidvalipour_sokhaneman⬇️⬇️⬇️👇