4_401755909497295551.mp3
3.17M
روایت حاج حسین یکتا از شهید مجید صنعتی
🌺باشهدا تا شهادت🌺
@hamieh_enghelabi
سخنرانی دکتر وحید یامین پور در کارگاه فعالان مجازی
در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر
۶ دی
@hamieh_enghelabi
.
خلاصه جلسه دیروز با عنوان "امکانهای کنشگری در فضای مجازی"؛
.
⭕با پدیده "جامعهی شبکهای جهانی" هرکسی که در #شبکه_های_اجتماعی حساب داشته باشد، علاوه بر ملیت رسمی خودش، شهروند یک نظام فرهنگی-سیاسی دیگر هم هست.
جامعه شبکهای شهروندانش را با یک نظام ارزشی تربیت میکند و آنها را که تمرّد کنند از آن جامعه فیلتر، سانسور، ساسپند و تنبیه میکند.
.
❌سوال مهم این است که، آیا امکان مقاومت و اثرگذاری و شکستن سیطره و انحصار ارزشی جامعهی شبکهای توسط ما که به دنبال حفط هویت خود هستیم، وجود دارد؟
ساختارگرایان جبرگرا معتقدند ما امکان عاملیت و اثرگذاری نداریم چون بستر سخت افزاری این شبکهها و سوییچرها و برنامه نویسان همگی "از خودشان" هستند و هر گونه صدای "ضد" را در نطفه خفه میکنند.
✔در پاسخ چهار راه حل کلان ارائه شد که معلوم شد جمهوری اسلامی هیچکدام را در دست اجرا ندارد.❗
راهی که کنشگران فارغ از نگاه حاکمیتی امکان پیمودن آنرا دارند چیست؟
( پاسخ مفصل است شاید در پست دیگری نوشتم)
#رسانه
#جامعه_شبکه_ای #فضای_مجازی
@hamieh_enghelabi
هدایت شده از سالار
وحید یامین پور - سواد رسانه ای.mp3
41.23M
سخنرانی #وحید_یامین_پور در
کارگاه آموزشی فعالان مجازی با موضوع: امکان های کنشگری در فضای مجازی
🆔 @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پست اینستاگرامی وحید یامین پور درباره بخش سانسور شده فیلم قلادههای طلا
🔹ایران و انقلاب مهمتر از هر گرایش و سلیقهی سیاسی است. ما به هیچکس جز وطن و انقلابمان تعهد ندادهایم.
✅ @hamieh_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطره دکتر وحید یامین پور از سال ۸۸
۸۸/رسانه/فتنه
@hamieh_enghelabi
33.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخش اول مصاحبه با دکتر وحید یامین پور در آرمانگرام
این مصاحبه سال ۹۵ انجام شده است.
@hamieh_enghelabi
27.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بخش دوم مصاحبه با دکتر وحید یامین پور در آرمانگرام
این مصاحبه سال ۹۵ انجام شده است.
@hamieh_enghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و خدا هست و هر آن چیز که از وی باقیست
فتنه خاموش شد اما نهم دی باقیست🇮🇷
آهنگ نهم دی
@hamieh_enghelabi
#حامد_زمانی
🔰سخنرانی دکتر وحید یامین پور
📅امروز مدرسه عالی شهید مطهری
گرامیداشت یوم الله ۹ دی
@hamieh_enghelabi
🎥
🔥به دوستانی که میخواهند دربارهی #مهندس_بازرگان و #نهضت_آزادی و تاثیرپذیری مجاهدین خلق از تفکر مهندس بازرگان چیزهایی بدانند، دیدن مستند "راه طی شده" را پیشنهاد میدهم.
#مستند_راه_طی_شده را در سینما مارکت، فیلیمو، فیلمنت، لینک پلی و سیمای همراه میتوانید مشاهده کنید.
#مجاهدین_خلق #منافقین
#مستند
#حوزه_هنری
هدایت شده از وحید یامین پور
4_5859556618449979136.mp3
9.19M
🎼 قطعه «حالا که می روی»
🎤با صدای: محمد معتمدی
🎙 آهنگساز: فرید سعادتمند
🖋 شاعر: محمد مهدی سیار
🔰 تهیه شده در مأوا
🆔️ @yaminpour
حامی انقلابی🇮🇷
@hamieh_enghelabi
🎤سخنرانی دکتر وحید یامین پور در مدرسه عالی شهید مطهری
🔍باموضوع : بررسی توطئه دشمن بعد از چهل سال شکست
🎙مشروعیت، از مهمترین مفاهیم حوزه سیاست است و به عنوان یکی از رایج ترین دعواهای سیاسی و تبلیغاتی بین نظام های سیاسی کاربرد دارد.مشروعیت اعتباری است که نظام در نزد شهروندان دارد و حقی است که شهروندان به حاکمیت برای اعمال قدرت می دهند. و همچنین مشروعیت میزان پذیرش یا میزان حمایتی است که شهروندان از یک حاکمیت و یا نظام سیاسی دارند.
مهمترین عامل مشروعیت نظام، رای مردم به جمهوری اسلامی بوده است. پس از انتخابات۷۶ و با روی کار آمدن دولت اصلاحات، خوانش جدیدی مبنی بر اینکه نظام مشروعیت خود را از دست داده ارایه شد؛ در واقع اصلاح طلبان این خوانش را بر اساس رای و آرای ریخته شده به صندوق ارائه می دادند. آنها می گفتند دوران خوانش های دینی، مذهبی و انقلابی از تحولات سیاسی گذشته و ما وارد دوران جدیدی شده ایم و رسما سکولاریزم را در روزنامه ها تبلیغ می کردند و دولت اصلاحات را تازه ترین فاز جمهوری اسلامی می دانستند ودر آن زمان جمهوری اسلامی را یکی از اقمار آمریکا مطرح کرده و لیبرالیسم را به عنوان نظریه پایه جمهوری اسلامی معرفی کردند و معتقد بودند که دوران ولایت فقیه و آرمان های انقلاب تمام شده است.
امروز برخی میگویند نظام در چهلمین سالگرد انقلاب در بدترین وَضعیت در حوزه مشروعیت سیاسی قرار دارد.
نظریه پردازان مشروعیت سیاسی نظام را در سه لایه تحلیل می کنند:
🔻لایه اول، لایه رضایت مندی شهروندان از اقدامات و سیاستهای روزمره جمهوری اسلامی است. در این لایه ممکن است شهروندان از برخی سیاست های دولت ناراضی باشند مثل گرانی، تورم، مسائل اقتصادی و معیشت
🔻لایه دوم، لایه راهبردی است مثلا اینکه ما تصمیم گرفته ایم ازدولت بشار اسد حمایت کنیم یا انرژی هسته ای داشته باشیم که یک تصمیم راهبردی از جانب نظام است و ربطی به دولت ندارد. ممکن است در لایه دوم مردم بگویند چرا ما با آمریکا رابطه نداریم و یا چرا جوانانمان را به سوریه میفرستیم و به کشتن میدهیم؟
🔻لایه سوم، لایه مبانی است. در لایه سوم شهروندان ممکن بگویند چه کسی گفته ما باید نظام مبتنی بر ولایت فقیه داشته باشیم ، ما نظام لیبرال میخواهیم.
واقعیت این است که امروز بیشترین نارضایتی مردم مربوط به سیاستهای دولت میشود. (یعنی لایه اول)
سوال این است آیا مردم ما از اینکه به سوریه رفته ایم ناراضی اند؟ آیا شهدای مدافع حرم برای مردم قابل احترام نیستند؟ آیا امروز برای مردم بیش از گذشته مسجل نشده که آمریکا قابل اعتماد نیست؟
اگر این گزاره ها را به نظر سنجی بگذاریم خواهیم دید که لایه های دوم و سوم مشروعیت مستحکم تر شده و آن ها همراهی بیشتر با نظام داشته اند. اینکه مردم با سنجه هایی از جنس انقلاب اسلامی، جمهوری اسلامی را می سنجند یعنی نظام را می خواهند. امروز ما وضع خوبی داریم.
اینکه برخی سیاستمداران یک مساله را به بحران تبدیل میکنند؛ این یک رفتار پوپولیستی است و ترامپ هم این کار را می کند و مسائل کشورش را به نظام آمریکا و همه گذشته این کشور مرتبط میداند و البته او راست می گوید ولی این در مورد ایران مصداق پیدا نمی کند.
ما در لایه دوم و سوم، یعنی راهبردی و مبانی دچار بحران مشروعیت نیستیم ولی جریاناتی در کشور به دنبال بحران سازی هستند تا مردم را عصبانی کنند و دنبال این هستند که بگویند نظام توان اداره کشور را ندارد.
در واقع هیچ آلترناتیوی در مقابل جمهوری اسلامی وجود ندارد و هیچ کس نیست که رهبری جریانات معترض را به عهده بگیرد.
امروز غرب به شکل عمیق تری با بحران مشروعیت در لایه دوم و سوم در گیر است. با این وجود اگر قرار است کسی در راند آخر بر روی رینگ بوکس زانو بزند؛ این ما نیستیم و آن رقیب ماست.
@hamieh_enghelabi