از نظر حقیر، دین و وطن و نظام مسئله ای بعد از مسئله مرگ هستند. چگونه مردن، بزرگترین و مهم ترین مسئله ی زندگیست.
بیایید و بیاییم به این فکر کنیم. قرار است چگونه بمیریم؟ اینطور که گفته شده، قرار است آخرین وضعیت حیاتمان، در لحظه مرگ، تبدیل به ابدیت شود. یعنی تا ابد در همان شرایطی که هستیم خواهیم ماند. خوب این جسم را که قرار است ترک کنیم. پس آن حالتی که قرار است به صورت ابدی در آن بمانیم، حالت روحی، ذهنی و روانی ماست.
بسم الله. فرض کنیم الان لحظه مرگ است. آیا وضعیت روحی ای که در آن قرار داریم ارزش این را دارد که تا ابد در آن باقی بمانیم؟
فقط چند لحظه ( شما بگیر 40 سال دیگر که فرقی با 40 ثانیه دیگر نمی کند) وقت داریم برای تغییر این شرایطمان.
ارزشش را دارد چیز دیگری اولویت قرار بگیرد؟
پس اگر به دین، فلسفه، وطن، دیگری، عشق، سیاست، هنر یا هر چیز دیگر می پردازیم می بایست غایتش این باشد که لحظه آخر در بهترین شرایط باشیم...
احمقانه است همه آنچه به ما داده شده است، همه فرصت ها و ظرفیت ها و از همه مهمتر، آنچه می توانیم در لحظه آخر باشیم را بدهیم تا
یک غضنفر (که ممکن است رئیس، فیلسوف، سلبریتی، مرجع تقلید، سیاست مدار، استاد اخلاق یا هر کوفت دیگری باشد) که خود هنوز برای لحظه آخرش کاری نکرده راضی شود...
همه اینها که گفتم قراراست فدای لحظه آخر من شوند و نه بالعکس...
میثم غضنفری
@ghete50
6.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این حرف ها را آقایان ۱۵ سال پیش، شنیدید و ظاهرا به هیچ گرفتید😒😞
@ghete50
روز دانشجوی امسال هم تمام شد و حالا زمان بدی نیست برای طرح چند سوال: به خاطر دارید مسئولان بلندپایه کشور، در روز کارگر، به کارخانهها و کارگاههای حاشیه شهر رفته باشند؟ به خاطر دارید یک روز از سال، نماینده اصنافی که مولد ارزش واقعی هستند، جلوی رییسجمهور یا اعضای کابینه فرصت نطق داشته باشند؟ به خاطر دارید نمایندگان کارگران توانسته باشند شبیه نمایندگان تشکلهای دانشجویی، جلوی وزیر و وکیل تریبون داشته باشند؟ این چه آپارتایدی است که رییس جمهور و شهردار و وزیر و وکیل فقط برای جواب دادن به دانشجویان، به خط میشوند؟ آن هم در روزگاری که با بازاری شدنِ فرایندِ ورود به دانشگاه و تجاری شدنِ مسیر نخبگی، عملاً عمده بدنه دانشگاهی کشور، متعلق به دهکهای بالای اقتصادی است. امروز عمده دانشجویانِ به اصطلاح نخبه، از مسیرِ پرخرجِ «تجارتِ کنکور» وارد دانشگاه شدهاند؛ یعنی عملاً در نبردی نابرابر با فرودستان، نخبگی را به لطف جیب پر پولشان خریدهاند. حالا اگر حکومت هم انحصارِ نقد کردن، شنیده شدن و مصونیتِ پس از نقد را فقط به دانشجویان بدهد، یعنی عملاً دارد با زبانِ بیزبانی میگوید که فقط به یک طبقه اقتصادی خاص پاسخگوست. فقط راضی کردن آن طبقه برایش مهم است. حتی اگر آن طبقه هیچ ارزش واقعی خلق نکند.
از کانال نانوشته ها
@ghete50
کتاب بخونید و تلخی روزگار رو به کامتون شیرین کنید. شب ها چند ورق "نام من سرخ " اثر اورهان پاموک رو میخونم و غرق در استانبول و دنیای رنگ ها و نقاشی ها و سلاطین و عشق و نفرت های تصویر شده در کتاب میشم. کتاب از اون مُسکن های خوب و حال خوب کُن های همیشگی ماست. کارهای پاموک خوندنیه و این هم یکی از بهترین آثارشه...
#معرفی_کتاب
#نام_من_سرخ
#اورهان_پاموک
#آخرین_کتابی_که_خواندم
@ghete50
آقا من این همه دوست و رفیق دارم، می تونم همه رو اد کنم. ولی خودتون با زبون خوش اد بشید بهتره😁
ایشالا حوصله تون سر نره
مسابقه و جایزه هم میخام بذارم تازه😁
@ghete50
آقا به زندگی امیدوار باشید. غول مشکلات رو مثل مواجهه ی کرواسی با برزیل حذف کنید😁
برزیل ِ قدرقدرتِ خودقهرمان پندار، حالا باید برگرده خونه اش😜
@ghete50
1️⃣ تقریبانیمی از نسل دهه نودی ( متولدین 90 الی 95) وارد مدارس شده اند، از پیش دبستانی تا پایه 5 یا 6
2️⃣ این سنین بهترین سنین برای کار تربیتی هست ، تجربه و نظریات علمی روانشناسی ثابت کرده اثرپذیری کودکان در این سن از معلم های مدرسه بسیار زیاد هست حتی بیشتر از والدین، در دوره ابتدایی بچه ها نیمی از روز را فقط با یک معلم هستند ( برخلاف دوران متوسطه اول و دوم که هر درس معلم جدا دارد) . پس یک معلمی که نیمی از روز را با بچه ها هست بسیار اثرگذار می تواند باشد.
3️⃣ ما به شدت معلم انقلابی مذهبی کم داریم در همه مقاطع تحصیلی ، حتی متوسطه اول و دوم ، این یک واقعیت انکار ناپذیر است ، خود بنده هم در خانواده فرهنگی بزرگ شدم و هم بسیاری از اقوام درجه یک و دو بنده معلم هستند و به چشم خودم می بینم سطح ضعیف اعتقادی و دینی و انقلابی این افراد را ، این افراد می توانند نسل مذهبی و انقلابی بار بیاورند ؟؟؟ خیر
4️⃣ معلم های خوب و دلسوز و مذهبی هم داریم و واقعا دارند کار می کنند ، این بسیار عالیست ، اما تعدادشان کم است، باید زیاد شود و این می طلبد نیروهای انقلابی ما مخصوصا خواهران عزیز ما وارد مدارس شوند ، در درجه اول مدارس ابتدایی ، اگر نشد مقاطع بعدی.
5️⃣ مدیریت مدارس هم پست بسیار مهمی است ، چرا ؟
چون ما الان مشکلی جدی با برخی مدیران داریم، مربیان مهدوی خوب ما که آماده ورود به مدارس برای تبلیغ دین و مهدویت هستند ، با مخالفت مدیران روبرو شده اند و اجازه حضور ندارند ، مدیر به بهانه های مختلف از جمله وقت نداشتن معلم ها و خالی نبودن کلاس و... از حضور این مربیان مهدوی جلوگیری می کند ( مشکل بزرگ طلاب طرح امین که اجازه فعالیت کامل ندارند) ، حتی معلمی خوب هم در مدرسه باشد و بخواهد با بچه ها کار کند ، مدیر اجازه نمی دهد بحث های دینی بکند .
👆👆 پس واقعا پست مدیریت مدارس بسیار مهم است ، مدیر که خوب و عالی باشد ، می تواند ضعف اطلاعات دینی معلمانش را با دعوت از مربیان و سخنرانان خوب و قوی و اجازه دادن ارتباط مستمر این افراد با بچه ها جبران کند .
👈 اگر معاون مدرسه هستید هم ببینید اگر می توانید مدیر شوید، اقدام کنید، اگر در همان معاونت می توانید با بچه ها کار کنید در همین پست بمانید ، وگرنه حتما معلمی را انتخاب کنید که بسیار اثرگذارتر می توانید باشید.
6️⃣ واقعا مدارس بسیار مهم است، #امام_خمینی در خطابی به معلمان فرمودند مدارس و بچه ها را دریابید که دانشگاه دیر است !!!
👈 این نسل دهه نودی و حتی دهه هشتادی هایی که هنوز در مدارس هستند جلوی چشم ما هستند ، یکی از بهترین و عالی ترین راه های اثرگذاری در مدارس است ، معلمان و مدیران و معاونان مدارس ، چشم آینده این نظام و انقلاب به سوی شماست. شتاب کنید .
عزیزانی که هنوز شغل ندارید و امکان ادامه تحصیل و شرکت در آزمون استخدامی را دارید، شک نکنید این معلمی بسیار مهم است برای جلوی انحراف بچه ها را گرفتن.
شتاب کنید، شک و تردید را کنار بگذارید 👆👆👆👆
صادقی
@ghete50
⭕️ تقریباً ۲۰ درصد کاربران اینستاگرام اخبار و صفحات سلبریتیها را پیگیری میکنند/ ۱۹.۶درصد کاربران گرایش شدیدی به سلبریتیها به لحاظ عاطفی و نگرشی دارند
▪️ایرنا:
🔹پرسشهای متعددی را درباره فرهنگ شهرت در اینستاگرام و وضعیت ستارهها و خرده ستارههای ایرانی و همچنین رابطه کاربران با آنها میتوان مطرح کرد. یکی از جدیدترین پژوهشها در این حوزه «فرهنگ شهرت و کنشگری سلبریتیها در اینستاگرام از نظر کاربران ایرانی» است/ جامعه آماری این پژوهش تمام کاربران اینستاگرام در ایران و نمونه آماری هزار کاربر اینستاگرام است.
🔹تقریباً ۲۰ درصد کاربران اینستاگرام اخبار و صفحات سلبریتیها را پیگیری میکنند، آنها صفحات بازیگران، خوانندگان و ورزشکاران سلبریتی داخلی را بیش از سایر گروههای سلبریتی دنبال میکنند به طوری که تقریبا یک سوم کاربران صفحات شخصی بازیگران و خوانندگان سلبریتی و تقریبا یک چهارم کاربران صفحات شخصی ورزشکاران را دنبال میکنند.
🔹۱۹.۳ درصد کاربران به سلبریتی گرایش عاطفی و نگرشی ندارند، ۳۴ درصد کاربران به سلبریتیها گرایش کمی دارند. ۲۷.۱ درصد کاربران تا حدودی به سلبریتیها وابسته هستند و ۱۹.۶درصد کاربران گرایش شدیدی به سلبریتیها به لحاظ عاطفی و نگرشی دارند.
🔹در این پژوهش نشان داده شده که کمسن و سالها بیش از افراد مسن، مجردان بیش از متاهلان و افراد با تحصیلات پایین بیش از افراد با تحصیلات بالا از اینستاگرام برای پیگیری صفحات سلبریتیها استفاده میکنند و نیز با افزایش طبقه اجتماعی از میزان استفاده از اینستاگرام برای پیگیری صفحات سلبریتیها کاسته میشود. همچنین مشخص شد که میزان گرایش به سلبریتیها بر گرایش دینی کاربران تاثیری ندارد و گرایش و کشش به سلبریتی و استفاده از سبک زندگی و ارزشها و نگرشهای سلبریتیها موجب افول دین و کاهش رفتارهای دینی نمیشود.
🔹عمدهی سلبریتیها در بیان ضعفها و مشکلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی سعی بر آن دارند که خود را در خط مقدم دفاع از مردم قرار دهند و در شرایطی که مردم حامی قدرتمندی برای دفاع از حقوق خود نمییابند سلبریتیها بتوانند با توجه به ویژگیهای جامعه، شرایط را به سمت محبوبیت بیشتر خود سوق دهند. مساله اینجا است که آنها مسائل اجتماعی را اموری تخصصی نمیدانند و به صرف اینکه این مسائل شامل حال مردم کشور میشود، خود را برای صحبت یا حتی کنشگری در مورد آن شایسته میدانند. حتی این حضور و محبوبیت در بین مردم، برخی از سیاستمداران و مسئولان کشور را نیز گمراه کرده و به جای استفاده از متخصصان برای حل مسائل اجتماعی، دست به دامن سلبریتیها میشوند.
🔹یکی دیگر از پیامدهایی که رواج پدیده سلبریتی میتواند برای جامعه ایجاد کند تضعیف کارکرد نهادهای رسمی، دولتی و بروز نافرمانیهای اجتماعی و مدنی است. روند بیاعتمادی به نهادهای خدمترسان که نتیجه هجمه رسانهای شدید علیه عملکرد آنها از سوی شبکههای ماهوارهای و شبکه اجتماعی مجازی و در مواقعی هم عملکرد ضعیف این نهادها است، یکی از بدترین اتفاقاتی است که در جامعه رخ میدهد که اثر خود را در زلزله کرمانشاه نشان داد.
🔺حضور هنرمندان در زلزله کرمانشاه نمونه دیگری از ورود به مسائل اجتماعی و مداخله و اثر بر آن است. قرائن نشان میدهد این امر در بلندمدت اثری منفی داشته بدون اینکه خود هنرمندان تبعات این اثر منفی را بدانند، بپذیرند و یا جبران کنند./ ایرنا
@ghete50
#فهرست ۱۰۰ #کتاب پیشنهادی #محمدرضا_سرشار برای علاقهمندان به داستان و رمان ایرانی
1- عریان در برابر باد/احمد شاکری
2- انجمن مخفی/احمد شاکری
3- جاده جنگ(۸ مجلد)/منصور انوری
4- من او/رضا امیرخانی
5- ارمیا/رضا امیرخانی
6- دو کبوتر دو پنجره دو پرواز/سیدمهدی شجاعی
7- امروز بشریت/سیدمهدی شجاعی
8- ضیافت/سیدمهدی شجاعی
9- پدر عشق پسر/سیدمهدی شجاعی
10- جزیره سرگردانی/سیمین دانشور
11- سووشون/سیمین دانشور
12- سفر به گرای ۲۷۰ درجه/احمد دهقان
13- سیاه چمن/امیرحسین فردی
14- اسماعیل/امیرحسین فردی
15- آن سوی مه/داریوش عابدی
16- سالهای بنفش/ابراهیم حسنبیگی
17- آنک آن یتیم نظر کرده(۲ مجلد)/محمدرضا سرشار
18- شطرنج با ماشین قیامت/حبیب احمدزاده
19- زایو/ مصطفی رضایی
20- همزاد/نورالدین آزاد
21- توت فرنگیهای روی دیوار/محمد سرشار
22- دیلمزاد/محمد رودگر
23- داستان آن خمره/ هوشنگ مرادی کرمانی
24- فرمانروای مه/مهدیه ارطایفه
25- زمین سوخته/ احمد محمود
26- نرگس/ رحیم مخدومی
27 -نرگسها/راضیه تجار
28- مدیر مدرسه/جلال آلاحمد
29 -نون و القلم/جلال آلاحمد
30 -دا/سیدهزهرا حسینی
31 -از به/رضا امیرخانی
32 -در جستجوی من/منیژه جانقلی
33 -خورشید میماند/کامران پارسینژاد
34 -هفت روز آخر/رضا بایرامی
35 -پل معلق/رضا بایرامی
36 -ریاح/جلال توکلی
37 -مسافر/مجتبی رحماندوست
38 -مخلوق(چاپ کوتاه شده)/فیروز زنوزی جلالی
39 -زنده باد مرگ/ناصر ایرانی
40- شما که غریبه نیستید/هوشنگ مرادی کرمانی
41- راه بیکناره/ناصر ایرانی
42- چراغها را من خاموش میکنم/ زویا پیرزاد
43- آتش بدون دود/نادر ابراهیمی
44- یک عاشقانه آرام/ نادر ابراهیمی
45- با سرود خوان جنگ، در خطه نام و ننگ/نادر ابراهیمی
46- بامداد خمار/فتانه حاج سیدجوادی
47- حافظ هفت/ اکبر صحرایی
48- آذرستان/محمدعلی علومی
49- برای پدرم/ اقدس ارطایفه
50- نغمه در زنجیر/میثاق امیرفجر
51- عقیل عقیل/محمود دولتآبادی
52- مرد/محمود دولتآبادی
53- ورقپارههای زندان/بزرگ علوی
54-چشمهایش/بزرگ علوی
55- اندکی سایه/احمد بیگدلی
56- اسیر زمان/اسماعیل فصیح
57- لاله برافروخت/اسماعیل فصیح
58- آفتابپرست نازنین/محمدرضا کاتب
59- پریرو/حسین مرتضوی کیاسری
60- خلوت مدیر/علیاکبر والایی
61- روی ماه خداوند را ببوس/مصطفی مستور
62- نخلها و آدمها/نعمتالله سلیمانی
63- تنگسیر/صادق چوبک
64- فصل کبوتر/حسین فتاحی
65- پریباد/محمدعلی علومی
66- عروج/ناصر ایرانی
67- لحظههای انقلاب/محمود گلابدرهای
68- تالار پذیرایی پایتخت/محمدعلی گودینی
69- فال خون/داوود غفارزادگان
70- آفتاب در حجاب/سیدمهدی شجاعی
71- حوض سلطون/محسن مخملباف
72- باغ بلور/محسن مخملباف
73- برخورد/محمود اکبرزاده
74- باغ بهشت/محمدرضا ملکی
75- خفتگان بیدار/محمدسعید بهمنپور
76- زندگی که گریخت/ جلال آل احمد
77- دود پشت تپه/محمدرضا بایرامی
78- زخمدار/ جهانگیر خسروشاهی
79- زندانی قلعه هفتحصار/حسین فتاحی
80- سرگذشت کندوها/جلال آلاحمد
81- سفر خشم/علی مؤذنی
82- سه روایت از یک مرد/محمدرضا بایرامی
83- ضیافت به صرف گلوله/مجید قیصری
84- غواص و ماهی/محمود کیانوش
85- فقط به زمین نگاه کن/محمدرضا کاتب
86- کشته عشق/اسماعیل فصیح
87- کشتی پهلو گرفته/سیدمهدی شجاعی
88- کوچک جنگلی/امیرحسین فردی
89- کوچه اقاقیا/راضیه تجار
90- نخلهای بی سر/قاسمعلی فراست
91- مردی در تبعید ابدی/نادر ابراهیمی
92- مهمان مهتاب/فرهاد حسنزاده
93- پرواز بر فراز ویودینا/محمود اکبرزاده
94- قسمت دوم/سیدهاشم حسینی
95- چشمی که بستم، چشمی که بگشود/مریم مقانی
96- مفتون و فیروزه/سعید تشکری
97- گرگسالی/امیرحسین فردی
98- زنها همه مثل هماند/محمد سرشار
99- رستاخیز عاشقی/محمد سرشار
100- زنی با کفشهای مردانه/ محمدعلی گودینی
صفحه رسمی محمدرضا سرشار
#معرفی_کتاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی:
«اگر کسی استعداد دارد، وقتش را به موبایل بگذراند به فضای مجازی بگذراند به روزنامه بگذراند به این و آن بگذراند و این معارف بلندی که در قرآن و نهج البلاغه و صحیفه است که حرفهای آسمانی است اینها به زمین آوردند، اینها را یاد نگیرد، این شخص عمرش را تلف کرده است»
درس تفسیر ۹۶/۷/٣٠
@ghete50
کوهی از جنجال
بدون زایمان موش!
🔹حجم هیاهوی رسانه ای ضد انقلاب و دولت های غربی درباره اعدام یک محارب، نباید کسی را شگفت زده کند.
♦️آنها با این هیاهو، رد گم می کنند و می خواهند ماجرایی بسیار مهم نزد افکار عمومی به فراموشی سپرده شود: این که با فراخوان گسترده سه روزه در هفته گذشته، سعی به تحمیق مخاطبان خود داشتند و وعده داده بودند که نقشه براندازی در 16 آذر به سراجام می رسد (!)
🔹اما کوه هیاهوی تبلیغاتی آنها، حتی موش هم نزایید. نه تجمعی، حتی در حد چند صد نفر؛ نه اعتصاب، حتی در حد تعطیلی فلان راسته بازار. هیچ؛ مطلقا هیچ!
♦️حجم این ضایع کاری بسیار بالا بوده و توصیف آن، در قالب کلمات نمی گنجد. این، یک سرشکستگی کامل برای اردوگاه دروغ بود.
🔹خب! چه باید می کردند؟ یک جنجال دیگر، برای پوشاندن آن افتضاح بزرگ. بنابراین، از عبدالحمید اسماعیل زهی گرفته تا برخی افراطیون مدعی اصلاحات و چند سلبریتی بی اختیار را مجبور کردند چوب حراج به تتمه حیثیت خود بزنند و در کنار مقامات بد نام انگلیس و فرانسه و آلمان، از رعب افکنی و شرارت یک محارب حمایت کنند.
♦️لابد مردم هم یادشان می رود که هفته گذشته به زور تهدید و ارعاب و دروغ پراکنی، چه وعده جفنگی داده و پیش از آن، مرتکب کدام جنایات وحشیانه برای تدارک اغتشاش زورکی شده بودند!
🔹تظاهر این طیف به نگرانی برای حقوق بشر و جان انسان، در حالی است که بر اثر شرارت های تدارک شده از سوی این طیف، دویست نفر از جمله 67 نفر از اعضای کادر نیروی انتظامی و مدافعان امنیت جان باختند، و بالغ بر 1700 میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت وارد شد.
محمد ایمانی
@@ghete50