eitaa logo
حا.میم || حسن مجیدیان
398 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
401 ویدیو
8 فایل
یادداشت ها و انتخابهاي حسن‌ مجیدیان ارتباط از طریق @Hamim1361
مشاهده در ایتا
دانلود
اسماعیل الغول از مراسم حاجیان حج نرفته‌ی غزه عکس گرفته. از اهالی غزه که امسال از حج محروم شدند و حالا در غزه احرام به تن کردند. آیه‌ی پشت سرشان را ببینید. آیه‌ی ۱۹ سوره توبه، أَجَعَلْتُمْ سِقَايَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَجَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لَا يَسْتَوُونَ عِندَ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِين ﺁﻳﺎ ﺁﺏ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺣﺎﺟﻴﺎﻥ، ﻭ ﺁﺑﺎﺩ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪِ (ﻛﺎﺭ) ﻛﺴﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﺎﺯﭘﺴﻴﻦ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ، ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟! (ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ) ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﻣﺴﺎﻭﻯ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻰ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ. https://eitaa.com/hamim1377
آیا هنوز قلم به دست نگرفته‌اید؟ شاید بارها به خود گفته‌اید "وقتی بیشتر یاد گرفتم، شروع می‌کنم به نوشتن"، یا "هنوز آماده نیستم، باید بیشتر بخوانم و تمرین کنم". اما حقیقت این است که هیچ‌وقت زمان کاملی برای شروع وجود ندارد. نویسندگی، مهارتی است که با تمرین و ممارست به دست می‌آید. منتظر آموختن تمام فوت و فن‌های نویسندگی نباشید. بهترین راه برای یادگیری، نوشتن است. با نوشتن، می‌توانید سبک خود را پیدا کنید، نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید و به مرور زمان پیشرفت کنید. پس همین حالا یک دفترچه بردارید و شروع کنید به نوشتن. یک پاراگراف، یک صفحه، یک داستان کوتاه... مهم نیست چقدر می‌نویسید، مهم این است که شروع کنید. https://eitaa.com/hamim1377
راستش من دوست دارم در این روزها که هر کدام از ما به خط و جهت درست و تحلیل های روشن درباره ی انتخابات نیاز داریم، چیزی بنویسم. ولی امثال من هم اشراف به مسائل ندارند و هم داده هایشان دقیق و همه جانبه نیست و هم حال ندارند و هم اساساً مالِ این حرف ها و تحلیل ها نیستند. لذا با این اوصاف، لااقل سعی میکنم اگر مطلب مناسب و راهگشایی پیدا کردم، این جا با شما دوستان عزیزم، به اشتراک بگذارم. https://eitaa.com/hamim1377
جلودار و جلوگیر مربی فهیم و با فراست آن است که در روند تربیت و ارتباط، جلوتر از دانش آموز باشد. با تجربه و مهارتی که در این مسیر کسب کرده است، قبل از آن که متربی به ورطه ی اشتباه یا فسادی بیفتد، جلوگیر او باشد و نگذارد او به سمت انحراف و اشتباه میل پیدا کند. از طرفی با بینایی و تیزبینی، خلأ ها و کمبودهای بچه را کشف کند و جلودارِ او باشد در کسب مهارت ها و فضائل و میل به خوبی ها. با این شمِّ مربیگری، می‌شود برای رشد بچه ها برنامه ریزی کرد. مربی ای که جلودار و جلوگیرِ متربی نباشد، معلوم است خودش درجازده و عقب مانده است. لذا نمی تواند راهبرِ متربی باشد. https://eitaa.com/hamim1377
حا.میم || حسن مجیدیان
راستش من دوست دارم در این روزها که هر کدام از ما به خط و جهت درست و تحلیل های روشن درباره ی انتخابات
حالا که امر دایر بین دوگانه کارنامه_برنامه شده و چالش مهم در جبهه انقلاب میان همین دوگانه دوَران می‌کند و هر شخص، میل به یک نامزد پیدا کرده که برای اصلاح امور کشور و بهبود وضعیت مردم، برنامه‌های‌ دقیق و منظم نیاز است یا کارنامه ملموس و موفق، از یک نکته مهم غافل نباید شد. جهان در آستانه یک تغییر بزرگ و بنیادین است که سرنوشت قرون بعدی ملت‌ها را تعیین خواهد کرد. رهبر انقلاب در سال‌های اخیر فرمودند«شواهدی، وجود دارد که نشان می‌دهد ما در پیچ تاریخی هستیم، مناسبات قدرت در حال تغییر است و کانون‌های جدید قدرت در حال شکل‌گیری است.» و حالا پس از وقایع مهم اخیر، از آوارهای فلسطین تا دانشگاه‌های آمریکا و بیداری حیرت‌انگیز ملت‌ها و پیچیدگی جدال جهانی جبهه حق و باطل رهبر انقلاب در یکی از دیدارهای اخیر خود گزاره‌ای کلیدی، هشداردهنده و بسیار تکان‌دهنده را مطرح کردند: «شرایط کنونی منطقه هم برای دشمن صهیونیستی شرایط مرگ و زندگی است و هم برای جبهه‌ی حق»!! یعنی وقایع پیش روی این چندسال، سرنوشت بقا و فنای یکی از ما را تعیین خواهد کرد؛ یا استکبار دچار مرگ خواهد شد، یا جبهه حق! همین ولاغیر! شرایط امروز و فردای ما، هیچ شباهتی به شرایط سال‌های گذشته ندارد. پس سکان‌دار اجرایی این سال‌ها هم طبعا باید بانگاهی متفاوت و دگرگونه از نگاه اسلاف خود به وقایع عالم نگاه کند و تدبیر امور کشور را با اشراف و توجه بر جانمایی ایران در نظم نوین تاریخی جهان انجام دهد. چهارسال،  غفلت از تحولات جهانی و جاماندن از تغییرات بنیادین کانون‌های قدرت، کافی خواهد بود برای سال‌ها عقب‌ماندگی و نفرین‌شدگی توسط آیندگان و ذبح آرمان‌های گذشتگان. در کنار تاکید به‌حق بر دوگانه کارنامه_برنامه، کشف و بررسی دیدگاه تمدنی نامزدها نسبت به آینده پیش‌ روی جهان را هم مغفول نگذاریم. «مهدی مولایی» https://eitaa.com/hamim1377
کم نیستند بچه های خوب و رسانه بلد و انقلابی، که با نیت خوب و قربتا الی الله و از روی درد و تکلیفی که احساس کرده اند ، حسابی دارند قالیباف را میکوبند و رسوا می‌کنند... و عده ای هم ۱۸۰ درجه از درون همین جبهه، با آنها درگیرند... این نیست مگر همان اختلال در قوای فاهمه، جهان های ذهنی متفاوت، روش اندیشیدن های متنوع و ... دیدنی است واقعا https://eitaa.com/hamim1377
به نطق‌های باقر قالیباف نباید توجه کرد؛ چون زبان و ذهنِ سیاسی ندارد حتی احساس می‌کنم رؤیایی هم ندارد. او مرد عمل و ساختن است فلذا فقط باید به «دستانش» خیره شد. من در این سالها ستاینده‌ی اراده و عملِ قالیباف بوده‌ام و به مخالفانش با پذیرش تمام نقدها تهرانِ عهد قالیباف را تذکر داده‌ام. دیگر اینکه برغم گزارش‌های عدالت‌خواهان و خبرنگاران او را هرگز آدمِ فاسد و آلوده نمی‌دانم اگرچه چرکی دستان و اطرافیانش هم قابل اغماض نیست و به نظرم ضروری است دکتر قالیباف به توصیه‌های بهداشتی منتقدان گوش کند. ✍ ابراهیم اکبری دیزگاه https://eitaa.com/hamim1377
آدمِ كسی نباش! علامه جعفری می‌گفت روزی طلبه‌ی فلسفه‌خوانی نزد من آمد تا برخی سوالات بپرسد. ديدم جوان مستعدی است كه استاد خوبی نداشته است. ذهنِ نقاد و سوالات بديع داشت كه بی‌پاسخ مانده بود. پاسخ‌ها را كه می‌شنيد، مثل تشنه‌ای بود كه آب خنكی يافته باشد. خواهش كرد برايش درسی بگويم و من كه ارزشِ اين آدم را فهميده بودم، پذيرفتم. قرار شد فلان كتاب را نزد من بخواند. چندی كه گذشت، ديدم فريفته و واله من شده است. در ذهنش اُبُهّت و عظمتی يافته بودم كه برايش خطر داشت. هرچه كردم، اين حالت در او كاسته نشد. می‌دانستم اين شيفتگی، به اِستقلالِ فكرش صدمه می‌زند. تصميم گرفتم فرصتِ تعليم را قربانی اِستقلالِ ضميرش كنم. روزی كه قرار بود برای درس بيايد، درِ خانه را نيم‌باز گذاشتم. دوچرخه‌ی فرزندم را برداشتم و در باغچه، شروع به بازی و حركاتِ كودكانه كردم. ديدمش كه سَرِ ساعت، آمد. از كنارِ در، دقايقی با شگفتی مرا نگريست. با هيجان، بازی را ادامه دادم. در نظرش شكستم. راهش را كشيد و بی يك كلمه، رفت كه رفت. اين‌جا كه رسيد، مرحوم علامه جعفری با آن همه خدماتِ فكری و فرهنگی به اسلام ، گفت: برای آخرتم به معدودی از اعمالم، اميد دارم. يكی همين دوچرخه‌بازی آن روز است! درسِ استاد آن شب آن بود كه دنبالِ آدم‌های بزرگ بگرديد و سعی كنيد دركشان كرده از وجودشان توشه برگيريد. امّا مُريد و واله كسی نشويد. شما اِنسانيد و اَرزشتان به اِدراك و اِستقلالِ عقلتان است. عقلتان را تعطيل و تسليم كسی نكنيد. آدمِ كسی نشويد؛ هر چقدر هم طرف بزرگ باشد. https://eitaa.com/hamim1377
چند جمله درباره وحدت و تفرقه ۱.اختلاف و تفرقه خاص صاحبان نفوس ضعیف است که به جای عقل، وهم برآنها حاکم است. صاحبان نفوس جزئیه اهل حسد و تنگ نظری‌اند و مقامش مقام کین‌توزی است. ولی مقام عقل، مقام کلی است که به وحدت فرامیخواند. از این ‌جهت وحدت و یگانگی خاص مؤمنین است و نشانه‌ای از عقل. که فرمود: التودد نصف العقل(دوستی نیمی از عقل است) و امام خمینی(ره) در شرح جنود عقل و جهل، الفت را از جنود عقل و تفرقه را از جنود جهل دانسته: "الألفة و ضدها الفرقة" و خداوند در سوره حشر، پراکندگی قلوب کفار را نشانه بی‌عقلی دانسته: "تحسبهم جميعاً و قلوبهم شتى ذالك بانهم قوم لايعقلون" ۲. خودسازی در جبهه و جامعه معنا دارد و برای بیرون آمدن از جزئیت عالم ماده و رفتن به وحدت است و این مجاهده و تزکیه را نفوس جزئی برنمی‌تابند. خودسازی فردی در تعریف دین بی‌معناست چون اساس خودسازی در بیرون رفتن از خود و توسعه نفس در مقیاس جامعه ایمانی و جانشین شدن خود جمعی به جای فردیت است. ۳. رشد جامعه در تقرب به حق است که مقدمه جلب رحمت الهی است و لازمه قرب، سنخیت است و لازم سنخیت وحدت نفوس است. بنابراین هر رفتاری که مقتضی تفرقه و کدورت میان مؤمنین باشد به محاق بردن عقل قدسی و دور شدن از رحمت الهی است. ۴. جمع شدن برای امری چون کسب قدرت، اگر دنیوی و طاغوت باشد حقیقتش را در کین‌توزی و تفرقه و خودبرتر بینی آشکار می‌کند و اگر رحمانی و از عقل قدسی باشد، در مهرورزی و ایثار و دوری از بخل و شحّ نفس آشکار می‌شود و این خصلت انصار رسول الله است که رستگارانند؛ "و من يوق شح نفسه فاولئك هم المفلحون" ✍ وحید یامین پور https://eitaa.com/hamim1377