eitaa logo
حا.میم || حسن مجیدیان
414 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
444 ویدیو
8 فایل
یادداشت ها و انتخابهاي حسن‌ مجیدیان ارتباط از طریق @Hamim1361
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  محمد مطهری
اصطلاح مظلومی به نام «نوکری امام حسین(ع)»؛ من نوکر حسینم و حق دارم هر طور دلم می‌خواهد عزاداری کنم! محمد مطهری 🔻 خلاصه یادداشت (متن کامل در دو پست بعدی) 🔹هر یک از ما که مدعی نوکری امام حسین‌(ع) باشیم، خود را «عاشق»، «دلداده» و «دیوانۀ» آن حضرت می‌دانیم؛ اما باید از خود بپرسیم که آیا ما صرفا «دوستدار» امام حسین (ع) هستیم و یا واقعا این دوستی به حد عشق و نوکری رسیده است؟ 🔸 یکی از ملاک‌هایی که می‌تواند در تشخیص «دوستدار» امام حسین‌(ع) از «عاشق» و «نوکر» آن حضرت کارگشا باشد، این است که دوستدار یک فرد به دنبال آن است که محبوب او چه خواسته‌ای دارد تا آن را برآورده سازد، اما نکته اینجاست که این دوستی فقط آنگاه به حد عشق و نوکری می‌‌رسد که وقتی فرد حتی «احتمال» می‌دهد مولا و معشوق او به امری راضی نباشد، به شدت از آن پرهیز کند. محال است کسی از عمق جان بگوید «من عاشق مادر خود هستم» ولی کاری را انجام دهد که «احتمال می‌‌دهد» مادرش راضی نیست‌. 🔹 ریشه این تصور نادرست که به نام نوکری امام حسین(ع) می‌توان عزای حسینی را بر خلاف فتاوی حتی به سبک کنسرت غربی و با حرکات موزون انجام داد چیست؟ این خطا از آنجاست که «نوکری» حضرت با نوکری در کارهای عادی (مثل خدمتکاری یک منزل) که یک وظیفه مقطعی است و سرتاسر زندگی فرد را در بر نمی‌گیرد، اشتباه گرفته می‌شود. خدمتکار یک خانه کافی است دستورهای سرپرست خودش را اجرا کند و به موقع، نظافت و پذیرایی را انجام دهد، اما اینکه با همسرش بدرفتاری کند یا در جامعه حق دیگران را رعایت نکند، به کیفیت نوکری او برای صاحبکارش آسیب نمی‌رساند. نوکری از نوع خدمتکاری، یک وظیفۀ همیشگی و همه‌جانبه نیست. 🔸اما نوکری امام حسین (ع) امری است همه جانبه و دائمی و برخاسته از عمق وجود و روحیه تسلیم. نوکر اباعبدالله(ع) نمی‌تواند بگوید من نوکرم و عزاداری به فلان سبک بهتر به من می‌چسبد. نوکری امام حسین(ع) نه استثنای زمانی برمی‌دارد نه مکانی، و نه به فرد اجازه می‌دهد که حتی آنچه را «احتمال می‌دهد» که مولایش از آن ناراضی است انجام دهد. 🔹برخی از سبک‌های جدید و من‌درآوردی در عزاداری ولو با نیت خالص انجام گیرد هیچ‌گاه از یک عاشق و نوکر امام حسین(ع) که معنای نوکری را می‌فهمد سر نمی‌زند، زیرا فرد با وجود مخالفت علمای بزرگ، لااقل احتمال نارضایتی حضرت را می‌دهد. 🔸عزاداری امام حسین(ع) باید به سبکی انجام شود که صاحبان عزا، یعنی اهل بیت عصمت علیهم السلام، خود دستور داده و به عزا می‌نشسته‌اند. آیا برگزارکنندکان عزاداری‌های خودساخته، حدیث و روایتی دیده‌اند که عزاداری را طوری برگزار کنید که جوانان بیشتری جذب شوند؟ آیا شخصیت استثنایی امام حسین(ع) برای حتی لاابالی‌ترین جوان‌های امروز، وجوه جذابیت کمی دارد که به بهانه اینکه این‌ها اگر اینجا نیایند، پای ماهواره می‌روند، برای عزاداری مظلوم کربلا چیزی مشابه «دوپس، دوپس» در موزیک غربی درست کنیم؟ مسئولیت اصلی ما برگزاری درست عزاداری مطابق رضای خداوند است یا جذب این و آن به مراسم؟ 🔹 ما در زمانی زندگی می‌کنیم که فیلم یک مراسم کوچک، ساعتی بعد در کل جهان دست به دست می‌چرخد و دشمنان کینه‌توز اهل بیت در به در به دنبال لکه دار کردن شیعه و پیروان امام حسین(ع) هستند. آیا از عاشق و نوکر حسین(ع) برمی‌آید که در این شرایط هر بلایی که می‌خواهد بر سر مراسم عزاداری سیدالشهداء‌(ع) بیاورد، قمه زنی و تیغ‌زنی کند و یا کلمات کفرآمیز بر زبان جاری کند؟ 🔸کج فهمی است کسی از مطالب بالا چنین برداشت کند که می‌خواهیم با یک خط‌کش میزان مقبولیت عزاداری عزاداران در آخرت را تعیین کنیم. ما چه می‌دانیم؟ شاید یک «یا حسین» مشروبخواری که با گفتن این جمله دست از این گناه عظیم بر می‌دارد مقبول‌تر از فعالیتهای بانی یک هیئت باشد که دهها سال با نیتی نیمه‌خالص مجلس عزای حسینی برگزار می‌کند. مسألۀ ما در اینجا مناقشه ‌در میزان پذیرش عزاداری این و آن نیست. آن را خداوند و خود حضرتش می‌داند و بس؛ مسأله، بیان وظیفه کسی است که خود را نوکر حضرت می‌خواند. 🔹 مظلومیت امام حسین(ع) یک مظلومیت مضاعف است، چرا که از ظلم برخی علاقه‌مندان خود هم مصون نیست و چه مظلوم است حسین(ع) که مراسم مصیبتش هم مصیبت در مصیبت است. نگذاریم امام حسین (ع) در عزاداری‌هایش هم مظلوم بماند و آن، وقتی است که «نوکری نفس» به نام «نوکری امام حسین(ع)» انسان را فریب می‌دهد. شیعه پیش از آنکه به مصیبت زده و نوکر امام حسین(ع) نیاز داشته باشد به شیعیانی نیاز دارد که با نوع عزاداری خود، پیام حسین(ع) را که می‌تواند عالمی را تحت تأثیر خود قرار دهد در جهان لکه‌دار نکنند. 🔻کانال محمد مطهری در ایتا و تلگرام: http://eitaa.com/m_motahari http://t.me/m_motahari
یزید دقیقا همان چیزی است که شماها امروز میخواهید. اهل عشق و حال است. عرق‌ ناب ایتالیایی میخورد و ادکلن‌های اروپایی میزند. لباس‌های جذاب می‌پوشد و خوشتیپ است. پارتنر چشم‌آبی خارجی دارد. مشاوران کروات‌بسته رومی دارد. پِت و حیوان‌خانگی دارد؛ انیمال‌لاوِر است. اهل شعر و شاعری است و عاشقی دل‌خسته. روشنفکر است و به مردم‌اش آزادی‌های فردی و جمعی می‌دهد. دیسکوها و کلاب‌های بزرگ برای جوان‌ها ساخته. به عقاید همه اقشار احترام میگذارد. میخواهی عابد و عارفی سینه‌سوخته با پیشانی پینه‌بسته در مدینه و بصره باش یا جوانی آتئیست و اهل دنس و کلوپ در دمشق. همه را در دایره اسلام خود نگه‌ می‌دارد. میگوید کسی را طرد نکنید. دوقطبی درست نکنید. برای بت‌پرست‌های شام، بت‌های بزرگ و طلایی از شرق‌آسیا وارد میکند و برای مسلمان‌های دوآتیشه، مسجد‌های متنوع و مختلف می‌سازد. وفادار به آرمان «عیسی به دین خود، موسی به دین خود». دین را قاطی سیاست‌ نمیکند. از یهودی و مسیحی و مسلمان به یک اندازه در دربار خود استفاده می‌کند. معتقد به دولت فراگیر و پلورالیسم دینی است. برای سلبریتی‌ها ارزش و احترام قائل است و هوای‌شان را دارد. به سفارش یک‌ سلبریتی، مهم‌ترین زندانی سیاسی خود را آزاد میکند. یزید تمام صفاتی که در جهان مدرن امروز به‌عنوان «ارزش» شناخته می‌شوند را دارد. هر از گاهی نگاهی به ارزش‌هایتان بیندازید. رسانه در بلندمدت صفاتی را که قبلا تف و لعن می‌کردید به‌عنوان ارزش و نقطه‌قوت به‌ خوردتان می‌دهد. به خودتان که می‌آیید می‌بینید عاشق ویژگی‌های دیو کودکی‌هایتان شده‌اید! ✏️ عجم علوی https://eitaa.com/hamim1377
🔹 کتابِ آدم شویی این کتابچه ی کوچک از انتشارات کتاب نیستان بسیار خواندنی بود. در همین متروسواری ها روزانه خواندمش. کتاب راجع به جانبازان شیمیایی، رنج کشنده و بی پایان جسم و روح آنها، فشار بر خانواده و حتی فروپاشی بعضی خانواده ها، فرصت طلبی عافیت طلب ها، بی توجهی مسندنشین ها به درد بچه رزمنده ها، اشاره به داستان کانال کمیل و شهادت غریبانه ی شهدا و.... اشارات و داستان های کوتاهی مثلِ فریاد سخت خیّنی ها، باور بفرمایید من قاتل پسرتان نیستم، سهم من از جنگ، فرمانده خط مقدم، آدم شویی و... را دارد. یک نگاه متفاوت و جسورانه به جنگ و عوارض بعد از آن. به خاطر برخی بی پروایی ها و اشاره به مشکلات خانواده ی جانبازان و حجمِ دردهای کتاب، مناسب برای بزرگسالان است. به نظرم از بهترین مجموعه ی داستان ها راجع به جنگ است. https://eitaa.com/hamim1377
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این چیزی است که سبک زندگی غربی در مغز ما فرو می‌کند: زندگی جایی بیرون از خانه‌هاست! 👈اما برای ما زندگی از خانه شروع می‌شود. رشد و تربیت از خانه می‌آغازد... خانه محل تجمع انواع عواطف و مشارکت‌های معنوی و تجمعات و خلاصه رویدادهای زندگی است... آن خانم مهندس که معیارهای سازمان ملل را برای یک زندگی حد اقلی و نکبت‌بار قرقره می‌کرد، از این‌ها چه می‌داند؟! https://eitaa.com/hamim1377
تیترها رساتر از تیرها https://eitaa.com/hamim1377
پول با ما چه می کند؟ پول البته به معنای تفکر پول پرستی و سودجویی و منفعت طلبی به هر قیمتی، چه بر سر اندیشه و تمدن دینی می آورد؟ پولدارها رابطه بهتری با بانکها دارند. خودشان هم بانک تأسیس میکنند و اقتصاد مملکت را در چنبره دلال بازی و واسطه گری و تورم زایی فرو میبرند. پولدارها از این نظام آموزشی استقبال میکنند. خودشان مدرسه و دانشگاه غیرانتفاعی و کلاس های کنکور راه می اندازند. برای خودشان به راحتی مدرک علمی جور میکنند. رتبه های برتر کنکور هم مال فرزندان آنان است. پولدارها وارد عرصه تبلیغات می شوند. صدا و سیما و شهرداری ها به پول نیاز دارد. پولدارها از این شکاف برای تغییر ذائقه مردم و برهم زدن فرهنگ قناعت و صرفه جویی و ایجاد میل به سمت زیاده خواهی و مصرف گرایی و طغیانگری بهره می برند. پولدارها برای فروش بیشتر نیازمند ورود مستقیم به عرصه ورزش و هنر و رسانه هستند. تولیدات شبکه خانگی و سینمایی مبتنی بر حمایت بخش خصوصی، برای جلب توجه بیشتر به استفاده از صحنه های مهیّج جنسی روی می آورند. تیمهای ورزشی از مدیران فاسد بهره می گیرند. رسانه های مورد حمایت پولدارها حقیقت را وارونه جلوه داده و به دفاع و عادی سازی فرهنگ چپاولگری می پردازند. پولدارها نیاز به مناطق آزاد گردشگری دارند. مدیریت این مناطق برای رغبت افزایی در این جماعت، باید از بعضی حریمهای فرهنگی عقب نشینی کند. پولدارها با استفاده از منافذ شرعی (وجوهات، وقف، هیات داری و...) به بعضی ائمه جمعه و جماعات و مداحان نزدیک میشوند و در قالب فعالیت دینی یا خیریه از نفوذ آنها برای ایجاد حاشیه امن در پرونده هایی مثل زمین خواری و جنگل خواری و ... بهره می گیرند. پولدارها شهرکهای ویلایی امن در کنار دریا تأسیس میکنند، باستی هیلز می سازند، مجتمع های تجاری لوکس راه می اندازند. با راه اندازی فروشگاههای زنجیره ای و تبانی با کارخانه دارها در غیاب نظارت دولت، به افزایش سرسام آور قیمت از طریق درج مبالغ بالا بر روی اجناس و ارائه تخفیفهای صوری اقدام می کنند. پولدارها تخلفات ساختمانی شان را با ماده صد جبران می کنند. پرونده تخلفات و اتهامات قشر پولدار از دادگاه کیفری به بخش حقوقی منتقل گردیده و کسی از سرنوشت آن مطلع نمی شود. پولدارها بیمارستان تآسیس می کنند. کادر درمان بیمارستانهای دولتی بی انگیزه می شوند. مردم از مراجعه به بیمارستانهای دولتی پشیمان می شوند. پولدارها وارد ستادهای انتخاباتی می شوند و نماینده انتخاب می کنند. آنها از این مسیر بر اجرای قانون و یا اصل قانونگذاری تأثیر می گذارند. در عزل و نصبها دخالت میکنند. و... مردم مانور تجمل و قدرت نمایی پولدارها را در سطح جامعه می بینند و آه می کشند. بعضی ها دچار سرخوردگی و بدبینی نسبت به نظام می شوند. بعضی هم تلاش میکنند از قافله عقب نمانده و خودشان را به آنها برسانند. طبقه نوکیسه اینچنین شکل می گیرد. بعضی مسئولین هم از همین قشر مردم هستند که تلاش میکنند از فرصت میز برای ارتقای طبقه اجتماعی خود استفاده کنند. ورود به عرصه سودجویی و تعارض منافع به همین صورت اتفاق می افتاد. سیاستهای بخش تولید، ساخت مسکن، خودرو، درمان و... تابع منافع قشر خاص می گردد. ضعفا بیش از پیش له می شوند. ارزشهای اجتماعی و نظام حاکمیتی دین به انزوا می رود. نظام سرمایه داری بر ما چیره شده است؛ تصور می کنیم که دنبال عدالتیم. اگر پیام عاشورا (امر به معروف و نهی از منکر) و فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت (عدالت اجتماعی) را احیا نکنیم بازنده ایم. سید حمید مشتاقی نیا https://eitaa.com/hamim1377
6.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رنج حسین روحی فداه چگونه برای بچه ها از حسین بگوییم؟ استاد صفایی از همان اوایل دهه ی ۸۰ که با او آشنا شدم در چشمم بزرگ بوده و روز به روز هم با عظمت تر. چه قدر خوب مسائل را تحلیل می‌کند و افق گشایی می‌کند. در تربیت هم، او و جریان فکری اش و کتابهایش، امروز بسیار راهگشا و مفیدند. این کلیپ را ببینید حتما👆 https://eitaa.com/hamim1377
دریای خون در ایران انفجار ۴۳ بمب در ۴۳ نقطه کشور و شهادت هزاران نفر از هم‌وطنان‌ ایرانی! امروز ممکن بود چنین خبری مخابره شود اما با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی، "اعضای شبکه گسترده تروریستی-صهیونیستی به همراه ۴۳ بمب بازداشت شدند و ما خیلی راحت از کنار این خبر عبور کردیم؛ چرا؟! وزارت اطلاعات امروز اعلام کرد که اعضای شبکه گسترده تروریستی - صهیونیستی به همراه ۴۳ بمب بازداشت شدند. سرشبکه‌ها در دانمارک و هلند اقامت دارند و تروریست‌های بازداشت شده در آستانه ماه محرم قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه را داشتند. https://eitaa.com/hamim1377
32.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حاج علی ابوطالبی، پیرغلام اهل بیت علیهم السلام و روضه خوانِ پیشکسوت ِ امام حسین علیه السلام از استان البرز 🔹 راهنمای نسل جدید در عرصه ی مداحی و ستایشگری؛ باید بزرگترها، پیشکسوت ها و راه رفته ها باشند، نه آن که خودش جوان است و در ابتدای راه... 🔸 الان نسل جوان را دارند جوان ها هدایت می‌کنند و این اشتباه است! در برنامه ی تلویزیونی دیدم که از مداح جوانی سوال می‌کردند که شاخص‌های مداحی چیست؟ بابا این خودش هنوز اول راه است و چه می‌داند مداحی و شاخصه هایش چیستند! http://www.deabel.ir http://Beyraghkhadamat.ir @deabel_ir
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸نمی‌خواهم قهرمان شوم!🔸 برخی قبول نمی‌کنند که حضرت آمده باشد و برای علی اصغر، درخواست آب کرده باشد؛ از این تعجب می‌کنند. نه! تعجبی ندارد. مگر حسین بن علی (ع) می‌خواسته قهرمان بشود که بگوید من از دشمن، تقاضا و التماس نمی‌کنم؟! امام حسین (ع) گفت: بگذار در تاریخ بگویند حسین به اشقیا التماس کرد! بگویند حسین گفت: «إِنْ لَمْ تَرْحَمُونی فَارْحَمُوا هذا الطِّفْلَ؛ اگر به من رحم نمی‌کنید، به این طفل شیرخواره رحم کنید». امام حسین (ع) گفت من ، من می‌خواهم تکلیف شرعی‌ام را انجام بدهم. اینجا مسأله شرعی است، مسألۀ حفظ نفس محترمه است. این بچه زنده است و با یک آب می‌تواند ادامه حیات بدهد. پس وظیفۀ شرعی پدرش این است که آب بدست بیاورد. درس حسین بن علی (ع) این است. نمی‌خواهد قهرمان بشود. می خواهد بندۀ خدا شود. قهرمان‌ها این کار را نمی‌کنند. فقط عبد می‌تواند این کار را بکند، نه قهرمان. قهرمان می‌گوید: دشمنان، لیاقت ندارند که من از آن‌ها درخواست کنم و خودم را جلویشان کوچک کنم. اما امام حسین (ع) عارش نمی‌شود. امام می‌گوید: من می‌میرم اما ننگ را قبول نمی‌کنم. اما برای رضای خدا و برای اینکه جهنم نروم، ننگ را قبول می‌کنم. مراتب دارد: «المَوتُ أولی مِن رُكوبِ العاری. وَ العار أولى مِن دُخولِ النّاری». @haerishirazi
رحمت خدا بر آقای حائری شیرازی. چه حکیمی بود. یادم نیست از ایشان یک مطلب متوسط خوانده باشم؛ چه رسد به مطلب ضعیف یا سطحی. ای کاش لایق باشیم تمام آثار مکتوب ایشان را بخوانیم👆👆
💠 «امام حسینِ(به قول خودتان) صورتی» ✍️روح الله شمسی کوشکی| 1️⃣ اولا: درکربلا مسیحی نداشتیم و«وهب بن وهب» یا «وهب بن عبدالله» نصرانی قبلش توسط امام حسین اسلام آورده بود! (مقتل خوارزمی ج2 ص17) 2️⃣ ثانیاً: آغوش اباعبدالله برای حرّ تائب و پشیمان باز بود و همان امام حسین به حرّ جاحدِ غیرپشیمان (قبل از توبه) فرمود: ثکلتک امّک! (مادرت داغت را ببیند!) الان هم آغوشش برای معصیت کارانی که دلشان با این جبهه است و حرمتش را هم نگه می دارند، باز است! 3️⃣ ثالثاً: آقایشان تا لحظه آخر هم دلش برای دشمنانش می تپید که حداقل سه بار در روز عاشورا همه اشقیاء کربلا را با لعنات و الفاظ شدیده لعن کرد؟!! (اللهوف ص113) (امام تا قبل از شروع جنگ، با خطبه خوانی سعی بر «تبیین» داشت و بعد از شروع جنگ قاطعانه جنگید و زبان به نفرین باز کرد!) (جمله ای هم که درمورد گودال گفتند در هیچ یک از منابع عتیق و اصیل نیست) 4️⃣ رابعاً: آقایان از وجود طیف های گسترده در رکاب امام حسین می‌گویند! درحالیکه اگر امام از اصول خودش کوتاه آمده بود و قراربود به هرقیمتی هرکسی را جذب کند که نباید فقط ۷۲ تا یار می‌داشت و باید همه ی (به قول خودشان صورتیهای) کوفه و شام یارش می شدند! 🔻 اگر منظورشان از «صورتی»؛ «تکثرپذیری دینی بی ضابطه» و «عیسی به دین خود و موسی به دین خود» است که باید بگویم: اباعبدالله دقیقا علیه همین وضعیت صورتی جامعه قیام کرد! قیام علیه بی توجهی به عادی شدن گناه و اظهار معصیت و فساد در جامعه! : «و أظهروا الفساد و عطّلوا الحدود و أحلّوا حرام الله وحرّموا حلال الله...» (تاریخ طبری ج۴ ص ۳۰۴) @rouhollah_shamsi_koushki