eitaa logo
حامیان انقلاب
274 دنبال‌کننده
19هزار عکس
13.2هزار ویدیو
804 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 پشت پرده کارتون‌هایی که بچه‌هامون می‌بینن! 🔻 در بسیاری از فیلم‌ها و بازی‌هایی که در اروپا ساخته می‌شود، اشاره به دوران های تاریخی وجود دارد و گویی می خواهند به فرزندانشان که مخاطبان اصلی آنها هستند نوعی انگیزه برای رشد و پیشرفت بدهند. 🔴 البته در کنار فرزندان خودشان، فرزندان ما این فیلم‌ها و بازی‌ها را می‌بینند!! 🔷 مثلاً در فیلم بسیار معروف رابین هود که بسیار مورد علاقه بچه‌هاست، از ریچارد شیردل که از مشهورترین پادشاهان اروپایی است نام برده می‌شود. او در جنگ‌های صلیبی حضور دارد و از قاتلان مسلمانان در جنگ های صلیبی است. اما در این فیلم یک نگاه مثبت به او وجود دارد و پادشاهی عادل نشان داده می‌شود! 🔷 یا فیلم دیگری به نام مهاجران یا خانواده دکتر ارنست که مربوط به دوران استعمار انگلستان است. یعنی زمانی که انگلیسی‌ها به مناطق دیگر می‌‌رفتند، آنجا را اشغال می‌کردند و بومیان آنجا را می‌کشتند. ☑️ در این فیلم بومیان را افرادی وحشی و عقب مانده و انگلیسی‌ها را انسانهای خوب جلوه می‌دهد و اینها محتوای مصرفی فرزندان ما هستند!! "استاد عبداللهی" ⚠️ ما در کرامت، برایتان از اندیشه های مختلف تربیتی می گوییم، چراکه نگاه نقادانه ی شما ارزشمند است. ⚠️ @keraamat_ir
6.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بین مادر بودن و فعالیت‌های اجتماعی، کدوم رو انتخاب کنیم؟ سوالی که مادران نسل جوان باید جواب درست آن را بدانند @madaraneghasemparvar
BTS.mp3
9.19M
🔊 راهکار جلوگیری از وابستگی نوجوانان به گروه های نوظهور؟ 🔻 بهترین دفاع؛ حمله ست. باید به نوجوان توانایی حمله و مواجهه با مسئله را داد نه قدرت دفاع در مقابل مسائل! 🔻 استراتژی دفاع در مسائل تربیتی بدین معناست که برای نوجوان امکان مطالعه؛ تحقیق و پژوهش پیرامون پدیده های مختلف را فراهم کرد. 📌 حجت‌الاسلام والمسلمین دسمی
base.apk
9.85M
«دردانه» اولین سوپر اپلیکیشن کودک شیعی در جهان است که با ارائه ده‌ها هزار محتوای جذاب آموزشی و سرگرمی شده ، بازوی قدرتمند خانواده ها، در تربیت نسلی شیعه و در تراز انقلاب اسلامی است.🌱 🔹ده ها هزار صرفاً ایرانی 🔹ده‌ها هزار ، ، اندرویدی ایرانی ممیزی شده💭🎞 🔹هزاران محتوای آموزشی مورد نیاز والدین در تربیت کودک و سواد رسانه🔍 🎁جشنواره های تربیتی با شگفت انگیز 🛒فروشگاه مایحتاج کودک ایرانی 🔹عرضه محصولات عفاف و با قیمت 🎒 🔹امکانات ویژه ، رده بندی جنسی و سنی 💯درصد رایگان و بدون تبلیغات 🔹قابلیت دانلود و استفاده آفلاین 🔹اینترنت نیم بها 🇮🇷«دردانه شیعه»؛ ملجأ امن کودکان ایرانی در وانفسای فضای مجازی🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/3079864518Cd597088b47
📣📣📣خبررررررر خووووووب📣📣📣 🎙۴۳اُمین گعده گفت و شنود باشگاه اندیشه ♨️ حجاب اجباری یا پوشش اجباری اصلا هیچکدوم✋🏻🚫 بیخیال بزار آزاااااااد باشیم❗️ 💬 چند وقته با دلیل و بی دلیل بخاطر پوشش، حجاب، آزادی، برابری زن و مرد، انواع و اقسام شبهه ها رو روونه ذهن و فکرمون کردن، اصلا اوضاع یجوری شده با خودم فکر میکنم🤔 بیخیال همه چی😕 کجای دین از پوشش و حجاب حرف زده! اصلا دین به من خانوم دستور داده حجاب داشته باشم یا فقط توصیه کرده؟ نکنه ته ماجرا ضرر بکنم و یه عمری خودمو الکی محدود کرده باشم!؟ نکنه این سطح از پوشیدگی دستورش واسه هزار سال پیش باشه و تاریخ انقضاش گذشته باشه😬 فلسفه این همه بگیر و ببند و بپوش واقعا چیه و کجاست!؟ مغزم درد گرفته از بس به این چیزا و هزار تا اما و اگر دیگه فکر کردم😖🤯🤕 تصمیم گرفتم بیام گعده و همراه بر و بچ حسینیه و دخترای شهرم، تکلیف همه این علامت سوالای ذهنمو معلوم کنم، راحت و شفاف بگم و بپرسمو، شنیدم دکتر هدایت استاد اهل فن و فرهیخته‌ای، منعطف و بابای سه تا دختر هستن، خعلی امیدوارم گفت و شنود صمیمانه و کاربردی‌ای داشته باشم. 🕔 قرار ما؛ سه شنبه ۳ آبان ساعت ۱۴:۳۰ 🏠مکان ما؛ زنبیل آباد، کوچه مخابرات، پلاک ۱۰۷، پاتوق حسینیه 📚میز کتابدونی هم با معرفی یه کتاب تووووپ در انتظار شماست. راستی❗️محتوا و چالش‌های این گعده واسه دخترای بالای شونزده سال هست، یادت نره برای ثبت‌نام زود، تند، سریع به این👇 شماره پیامک بده، تا ظرفیت پاتوق تکمیل نشده، جا نمونی 0991 334 6075 💭🎙💭🎙💭🎙💭 @golabbaton95
❇️پاسخ به شبهات دانش آموزی ۱ یک برای بزرگوارانی که با نوجوان ها سروکار دارند: بعد از مرحله ارتباط گیری موثر با دانش آموزان مجموعه ی شبهات آن ها را جمع آوری کنیم.مرحله شنیدن و همدلی با آن ها که قبلا عرض شد مرحله ای بود که علاوه بر همدلی از دغدغه های آن ها هم مطلع شدیم. شبهاتی همچون چرا آزادی حجاب نداریم چرا امکان روابط ....نداریم چرا برخی مهارتها مثل خوانندگی برای ما دختران مسدود است. چرا نمی توانیم این سبک زندگی خاص را عوض کنیم و.... محورشان (آزادی انسان) است.به جای پاسخ های موردی که احیانا شبهات دیگری را در پی دارد می توان به بررسی مبنایی موضوع حدود اختیار یا آزادی های انسان پرداخت. ✅برای چینش بحث هم بهتر است از اطلاعات دادن به نوجوان خودداری شود چون نوجوان در این سن خود را به نوعی عقل کل و مستقل می پندارد و از اینکه با کلیشه ها به قول او پاسخ سوالاتش داده شود بیزار است. خصوصا از سوی ما که غالبا نماینده حکومت شناخته می شویم.پس طرح درس نباید بصورت سنتی و یک طرفه باشد. با توجه به تجربه ارائه یک بحث مبنایی و استقبال نوجوان های معترض، پیشنهاد حقیر این است که مجموعه شبهات را دسته بندی کنیم که معمولا چندین شبهه ذیل یک بحث قابل طرح است و نیازی نیست موردی به آن پاسخ دهیم. به مرور به مصادیق گریزی بزنیم. ادامه دارد... 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam
❇️پاسخ به شبهات دانش آموزی ۲ ادامه ی ۱ برای طرح بحث هم با نوجوان در این مقطع سنی از روش پرسش و پاسخ استفاده شود.اما دقت شود منظور از روش پرسش و پاسخ نیز روش تصنعی نیست که کل گفتگو از طرف ما شکل می گیرد و دانش آموز فقط یک جاهایی بله یا خیر می گوید و رد یا تایید می کند. بگذاریم نوجوان خود آغاز گر گفتگو باشد.گلایه هایش را مطرح کند. کمک کنیم گلایه شان را منسجم و بصورت علمی طرح کنند. برای درخواست شان دلیل بخواهیم.دلایل مختلف را بشنویم. به آن ها بگوییم از بین دلایل خودشان یک دلیل را که دربرگیرنده عبارت های کلی است انتخاب کنند.یعنی آن دلیل که تعداد بیشتری از نظرات در آن جا می گیرد.اینجا باز نوجوان محور است. به او بگوییم دلیل مذکور خالی از عبارت های شخصی مثل :من دلم می خواهد من خوشم می آید یا من نمی پسندم باشد تا دربرگیرنده حرف بسیاری از دانش آموزان کلاس یا همان اکثریت باشد. پس از تفکر معمولا پاسخ می دهند انسان آزاد آفریده شده یا عقاید سلیقه ای اند یا اجبار پاسخگو نیست وبه تکاپو می افتند. 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam
❇️پاسخ به شبهات دانش آموزی ۳ ادامه ی ۲ دلیل کلی تر را با کمک خودشان انتخاب کنید و بر روی تابلو بنویسید. همانجا را نقطه اصلی بحث قرار دهید.از آنجا سوال مطرح کنید اما سوال ها جهت دار نباشد که دانش آموز زود فرار کند. مثلا اگر گفته شد عقاید مثل ریاضیات و فیزیک کلی نیست و شخصی است. ابتدا بپرسید عقاید و رفتار ها دوتا هستند یا یکی؟ تا میان عقاید شخصی با رفتارها تفکیک کنند.(به دانش آموز فعلا نگویید اما خود توجه داشته باشید که در اسلام حکومت هم در حوزه باورهای درونی قانون و الزامی ندارد اما بر رفتارها آن هم در اجتماع قانون و الزام حاکم کرده). بعد از نقطه نسبی بودن رفتارهای خوب شروع کنید با مثال های خنده دار و غیرسیاسی و غیرعلمی ادامه دهید تا آن ها در موضع چالش قرار گیرند و مجبور شوند برای آن ادعا که رفتارها سلیقگی اند قیدی دست وپا کنند وگرنه ناچارند هرج و مرج را بپذیرند که البته این را هم با پرسش و پاسخ خود دانش آموز باید برسد نه ما به او القا کنیم.مثلا بگوییم از امروز هر کس هرکاری دلش خواست توی کلاس بکند بعد به شوخی بگویید دوست دارم روی دفترهایتان خط خطی کنم.تا اینکه برسند به اینجا که باید قیدی زد به آن ادعا. مثلا می گویند رفتارهای ما نسبی اند تا آن جا باعث آسیب به دیگران نشوند. 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam
❇️پاسخ به شبهات دانش آموزی ۴ ادامه ۳ 🔹از آن ها بخواهید "دیگران" را تعریف کنند.دیگران یعنی چه کسانی یا حتی چه چیزهایی؟بگذارید خود دانش آموز بگوید. 🔹بخواهید که نوع "آسیب "را مشخص کنند. 🔹بپرسید لابلای دیگران ممکن است موجوداتی هم باشند که مثلاً تا صد سال آینده شناسایی می شوند اما ما از آن ها بی خبریم؟مثلا چیزی که در درون خود ماست اما بعدها کشف می شود؟ 🔹با چه چیزی این آسیب ها را اندازه گیری می کنید ؟ 🔹این آسیبها را شخص یا گروه مشخص می کنند؟ 🔹اثر یک رفتار تا چند سال نباید آسیب زا باشد؟بگذارید خودشان زمان مشخص کنند.یک سال یک روز یک قرن در تمام تاریخ؟تا اینجا فقط پرسش داریم. ⬇️برای هر کدام کلی پرسش مطرح کنید.تا اینکه بگویند اگر گفته شد ۱۰۰سال بپرسید اگر رفتاری در ۱۰۱ سال بعد اثر بد خود را نشان داد به نحوی که مردم آن زمان، توانایی دفع آن اثر بد را نداشتند چه کسی پاسخگوی رفتاری که توسط مردم صدسال پیش رخ داده خواهد بود؟ 👌پرسش و پاسخ ها به حدی ادامه می یابد که خود دانش آموز متوجه می شود ادعای اولیه دارای ابهامات و مشکلاتی است یا باید آن را کنار بگذارد یا دنبال حل آن باشد.اما در طول بحث نباید القای مستقیم داشت. تکلیف آینده می تواند این باشد که چگونه این معضل را حل کنیم. ✅در این روش دانش آموز خود آغاز گر بود ✅ خود قیدها را افزود خود حرفش را نقد کرد و ✅ خود به ابهام یا نتیجه نهایی رسید‌ و ✅در تلاش است یا آن ادعای خود را کنار بگذارد یا در پی حل آن باشد. ⬅️این روش هرچند به آمادگی علمی قبلی نیاز دارد و باید مواظب بود بحث از مسیر خارج نشود ولی چون محور گفتگو و نقد خود دانش آموز بوده همراهی بیشتری خواهند داشت ان شاءالله. 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam
🥀بسم ربّ الشهداء و الصدیقین🥀 📢 با حضور پرشور و 🔹 همراه با تجلیل از والدین معظم شهداء 🔸 قاری: جناب آقای رستگار 🔹 سخنران: حجت‌الاسلام و المسلمین حاج احمد پناهیان 🔸راوی: جناب سردار غیاثی راد ( معاونت فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح ) 🔹 مداح: حاج ابوذر روحی 🔸 مجری: جناب آقای کلانتر زاده ◽️مهمان ویژه: خانواده شهید مهدی زاهدلویی 🔹 با اجرای سرود رفیق شهیدم توسط گروه سرود یاران منجی۳۱۳ 🕕 زمان: پنجشنبه ۱۲/آبان/ ۱۴۰۱ بلا فاصله بعد از نماز مغرب و عشا 📌مکان: قم، نیروگاه، بلوارجمهوری، خیابان انصارالمهدی بین کوچه ی ۱۷و۱۹ 🕌 مسجد رسالت 🕌 🔹 با حضور خود زینت بخش مجلس و محفل شهداء باشید. 📌لوکیشن محل یادواره: https://balad.ir/p/3krGsswiAdFY3F 🚗پارکینگ اول: بلوار جمهوری اسلامی https://balad.ir/location?latitude=34.639120&longitude=50.854580&zoom=16.500000 🚙پارکینگ دوم: خیابان مالک اشتر https://balad.ir/location?latitude=34.636184&longitude=50.853967&zoom=16.500000 🌹🥀🌹🥀🌹🥀🌹