eitaa logo
ازدواج همسفر بهشت
2.5هزار دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.9هزار ویدیو
48 فایل
👈دو تا بچه کافی نیست یادتون باشه رایگان👉 فرم پر کنید و به کاربری زیر ارسال کنید نسل شیعه رو تکثیر کنید👏 این یعنی یاری امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف😍 https://eitaa.com/joinchat/4037804098C2c68b3898a لینک کانال آیدی مدیر @Rahbariommat
مشاهده در ایتا
دانلود
28.02M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔶 موزیک ویدئوی تولید هنرمندان الحشد الشعبي با مشارکت، ایران، ، و در سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس @iccbso
هدایت شده از ﷽ تفسیر گویا
l🔉 سوره آل عمران آیه۹۲.mp3
3.66M
💟 هرگز به نیکی نمی‌رسید مگر اینکه از ااانچه دوست دارید انفاق کنید 🔹 برّ چیست ؟ خیلی کامل بدانیم 💟 شهدا به « برّ » رسیدند 🔹 راه رسیدن به « برّ » ❤️ 💟 در اسلام هدف فقر زدایی نیست. رشد من در گرو دل کندن هم هدف ست !!!!!!!!!! 🔹 اونچه خودت دوست داری ببخش نه اونچه اونها دوست دارند !!!! 💟 مهم انفاق هست . هر چند کم.. 🔹 حالا که خداوند علیم ست و میداند چرا انفاق...... ؟! ┏━━━━━━━━🌺🍃 ━━━━━┓ 🆔 @tafsirequranekarem ┗━🍃🌺 ━━━━━━━━━━━━┛
هدایت شده از واسطه گری ازدواج دائم
تذکر در مجازی به هیچکس وهیچ حرفی اعتمادی همه چیز در تحقیقات خواستگاری سنتی مشخص می شود و طرف اقا اگر بیشتر از یک مدت معقولی مثلا دو هفته، خواستگاری با خانواده اش نرود صلاحیت ندارد و مزاحم است❌❌❌
❤️ فرم مخصوص 👩👩👩 تاریخ:1399 @ezdevajsonati شماره #۲۷۷ واسطه هستید یا خیر؟ 💞(مشخصات عمومی) 1. سن ؟ متولد 62 2. اصالت ؟ همدانی 3.قد؟ 162 4وزن؟ 66 5. سکونت فعلی ؟ 6. سابقه ازدواج؟ خیر 7. تحصیلات ؟ لیسانس 8. وضعیت شغل ؟ شاغل 9. وضعیت سلامت؟ سالم 10. سطح زیبایی ؟ نسبتا خوب 11. رنگ پوست ؟ سفید 12. نوع پوشش ؟ چادری محجبه 13. تقید به نماز ؟ بله 14. اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی؟ بله ولایی 15. تعداد اعضای خانواده وشغل پدر ؟ 5 نفر. و شغل پدر آزاد . 16. وضعیت اقتصادی؟ متوسط 17. فرد متارکه کرده شده می پذیرید؟ بله بدون فرزند 18.همسر فوت شده می پذیرید؟ بله 19. طلبه می پذیرید؟ بستگی دارد 20.نظامی می پذیرید؟ بله 21. اختلاف سنی مد نظر با همسر ؟ بیشتر از پنج سال نباشد و درصورت کفیت کمتر هم موردی ندارد . 22.تمایل وصلت با چه شهری را دارید؟ 💞(روحیات) تهران و قم ۱ .به صورت مختصر و کلی ویژگی های فردی و روحی را بیان نمایید؟ آرام .مهربان .خونگرم .خوشمشرب . هنرمند .قانع . مودب و درونگرا .اهل دیانت و وفادار .رعایت واجبات و ترک محرمات . ۲. انتظارات و ملاک های همسر آینده به طور خلاصه : مسئولیت پذیر . دلسوز . رعایت محرم و نامحرم .انجام واجبات دارای تمکن مالی و روزی حلال .شخصیت مستقل و بدون وابستگی .ظاهربین نباشن . متخلص به مبادی الاداب رفتاری و گفتاری باشن و دارای درک بالا 🔹در صورت نتیجه گرفتن مایل به حمایت از کانال(شیرینی) هستید؟ بله آیدی شخص صاحب فرم👈 @E12857 💞💞💞💞💞💞💞💞💞 صحت وسقم مشخصات بر عهده شخص فرم دهنده است، تا خواستگاری سنتی همراه خانواده و تحقیقات میدانی رخ ندهد به حرفها در مجازی اعتمادی نیست مدت اعتبار هر فرم 6 ماه است
یک دقیقه سکوت به احترام دولت پیج استاد رائفی پور 👆
هدایت شده از أين عمار!....
دعای نهم صحیفه سجادیه دعا و نيايش آن حضرت در شوق به طلب آمرزش از خداي بزرگ: خدايا! بر محمّد و آلش درود فرست، و راه ما را به جانب توبه كه محبوب توست تغيير ده، و وجودمان را از پافشاري بر گناه كه مورد نفرت توست، دور ساز. خدايا! هر گاه در ارتباط با دين يا دنيا، ميان دو كاهش قرار گرفتيم، كاهش را بر دنيامان كه زودتر از دست مي‏رود، وارد كن، و توبه و انابه را در دينمان كه با دوام‏تر است قرار ده. و زماني كه دو برنامه را قصد كرديم كه يكي از آنها تو را از ما خشنود مي‏كند، و آن ديگري تو را بر ما خشمگين مي‏سازد، ما را به جانب آن كاري كه تو را از ما خشنود مي‏كند، رغبت ده، و قدرت و توانمان را از عملي كه تو را بر ما خشمگين مي‏كند، سست كن و در اين امور ما را ميان نفوسمان و انتخابشان رها مكن كه نَفْس انتخاب كننده باطل است،مگر آن كه تو در انتخاب حق توفيقش دهي، و فراوان دستور دهنده به زشتي و بدي است، مگر آن كه رحمتش آري. خدايا! ما را از ناتواني آفريدي، و بر سستي بنا كردي، و از آب ناچيز و بي‏مقدار به وجود آوردي؛ پس ما را جز به نيروي تو چاره و تدبير نيست، و جز به ياريت قوت و قدرت نمي‏باشد؛ پس ما را به توفيقت نيرو بخش و به هدايتت استوار دار، و ديده قلوبمان را از آنچه مخالف عشق توست كور كن، و براي هيچ يك از اعضاي ما راه نفوذي به جانب معصيتت قرار مده. خدايا! بر محمّد و آلش درود فرست، و قرار ده، رازهاي دلمان و حركات اعضامان، و نگاه‏هاي چشم‏هايمان، و گفتارهاي زبانمان را در موجبات ثوابت تا جايي كه كار نيكي كه به خاطر آن مستحق پاداش تو مي‏شويم، از دست ما نرود و كار بدي كه به سبب آن سزاوار مجازاتت مي‏شويم، براي ما نماند.
هدایت شده از ﷽ تفسیر گویا
l🔉 سوره آل عمران آیه۱۱۳.mp3
2.6M
🔺 بین اهل کتاب( یهود و مسیح) آدم خوبم هست 🔹«خوبی» را از هر کسی بگیرید 🔺 یکی از راههای امر به معروف و نهی از منکر 👇👇👇 👈همیشه اول نقاط مثبت رو بگید 🔹عبادت نیاز به همت دارد 🍃 🔺عبادت در دل شب خاصیتی دارد که تجربه کردنی ست ‌ ( بخصوص سحر ) 🔹خداوند به هر زمان یکبار قسم خورده ست . اما به 💟 سحر سه بار قسم خورده است 🔺 عالیترین حالت و اوج عبادت در « سجده » 🔹چطور میشود انسان مزه و طعم شیرین عبادت را نمیچشد !!! ┏━━━━━━━━🌺🍃 ━━━━━┓ 🆔 @tafsirequranekarem ┗━🍃🌺 ━━━━━━━━━━━━┛
بسم الله الرحمن الرحیم إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ (1) فَصَلِّ لِرَبِّكَ وَانْحَرْ (2) إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ (3) همانا ما به تو خير كثير عطا كرديم. پس براى پروردگارت نماز بگزار و (شتر) قربانى كن. همانا دشمن تو بى نسل و دم بريده است.
آنجا كه خداوند در مقام دعوت به توحيد است، ضمير مفرد به كار مى برد، همانند «أنا ربّكم فاعبدون»(185) پروردگار شما من هستم، پس مرا عبادت كنيد. «أنَا ربّكم فاتَّقون»(186) من پروردگار شما هستم، از من پروا كنيد. «انّنى أنَا اللّه»(187) همانا من خداوند يكتا هستم. همچنين درمواردى كه خداوند كارى را بدون واسطه انجام مى دهد يا در مقام بيان ارتباط تنگاتنگ خالق با مخلوق است، ضمير مفرد به كار مى رود، همانند: «و أنَا الغفور الرحيم»(188) تنها من بخشنده مهربانم. «فانّى قريب»(189) من به بندگانم نزديكم. اما گاهى آيه در مقام بيان عظمت خداوند و شرافت نعمت است كه در اين موارد ضمير جمع همچون «اِنّا» به كار مى رود، چنانكه در اين آيه مى فرمايد: «اِنّا اعطيناك الكوثر» زيرا عطاى الهى به بهترين خلق خدا، آن هم عطاى كوثر، به گونه اى است كه بايد با عظمت از آن ياد شود. همچنين در مواردى كه خداوند كارى را با واسطه انجام مى دهد، نظير باران كه با واسطه تابش خورشيد و پيدايش بخار و ابر مى بارد، از ضمير جمع استفاده مى شود، چنانكه مى فرمايد: «وانزلنا من السماء ماءً»(190) ما از آسمان آبى فرو فرستاديم. از ميان يكصد و چهارده سوره قرآن، چهار سوره با كلمه «اِنّا» آغاز شده است: سوره هاى فتح، نوح، قدر و كوثر. «اِنّا فَتَحنا لك فتحاً مبيناً» ما براى تو پيروزى آشكار قرار داديم. «اِنّا ارسلنا نوحاً» ما نوح را به سوى مردم فرستاديم. «اِنّا انزلناه فى ليلة القدر» ما قرآن را در شب قدر نازل كرديم. «اِنّا اعطيناك الكوثر» ما به تو كوثر عطا كرديم. در آغاز يكى از اين چهار سوره، از حضرت نوح كه اولين پيامبر اولوا العزم است و بعد از حضرت آدم، پدر دوم انسان محسوب مى شود، سخن به ميان آمده است. در آغاز سه سوره ديگر، به نعمت هاى ويژه اى همچون نزول قرآن، پيروزى آشكار و عطاى كوثر، اشاره شده است. شايد ميان اين چهار موضوع ارتباطى باشد كه يكى رسالت اولين پيامبر اولوا العزم، ديگرى نزول آخرين كتاب آسمانى، سوّمى پيروزى مكتب اسلام و چهارمى تداوم خط رسالت و ابتر نماندن آن را بيان مى كند. كلمه «كوثر» از «كثرت» گرفته شده و به معناى خير كثير و فراوان است. و روشن است كه اين معنا مى تواند مصاديق متعدّدى همچون وحى، نبوّت، قرآن، مقام شفاعت، علم كثير و اخلاق نيكو داشته باشد، ولى آيه آخر سوره، مى تواند شاهدى بر اين باشد كه مراد از كوثر، نسل مبارك پيامبر اكرم است. زيرا دشمنِ كينه توز با جسارت به پيامبر، او را ابتر مى ناميد و خداوند در دفاع از پيامبرش فرمود: «انّ شانئك هو الابتر» دشمن تو، خود ابتر است. بنابراين اگر مراد از كوثر، نسل نباشد، براى ارتباط آيه اول و سوم سوره، توجيه و معنايى دل پسند نخواهيم داشت. كلمه «ابتر» در اصل به حيوان دم بريده و در اصطلاح به كسى گفته مى شود كه نسلى از او به يادگار باقى نمانده باشد. از آنجا كه فرزندان پسر پيامبر در كودكى از دنيا رفتند، دشمنان مى گفتند: او ديگر عقبه و نسلى ندارد و ابتر است. زيرا در فرهنگ جاهليّت دختر لايق آن نبود كه نام پدر را زنده نگاه دارد. بنابراين جمله «انّ شانئك هو الابتر» دليل آن است كه مراد از كوثر، نسل كثير پيامبر است كه بدون شك از طريق حضرت زهراعليها السلام مى باشد. اين نسل پر بركت از طريق حضرت خديجه نصيب پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله شد. آرى خديجه مال كثير داد و كوثر گرفت. ما نيز تا از كثير نگذريم به كوثر نمى رسيم. فخررازى در تفسير كبير مى گويد: چه نسلى با بركت تر از نسل فاطمه كه مثل باقر و صادق و رضا از آن برخاسته است و با آنكه تعداد بسيارى از آنان را در طول تاريخ، به خصوص در زمان حكومت بنى اميّه و بنى عبّاس شهيد كردند، امّا باز هم امروز فرزندان او در اكثر كشورهاى اسلامى گسترده اند. در زمانى كه خبر تولّد دختر سبب اندوه پدر مى شد، به گونه اى كه صورتش از غصه سياه گشته و به فكر فرو مى رفت كه از ميان مردم فرار كند يا دخترش را زنده به گور كند: «يتوارى من القوم ام يدُسّه فى التّراب»(191) در اين زمان قرآن به دختر لقب كوثر مى دهد تا فرهنگ جاهلى را به فرهنگ الهى و انسانى تبديل كند. بر اساس روايات، نام يكى از نهرها و حوض هاى بهشتى، كوثر است و مؤمنان از آن سيراب مى شوند. چنانكه در روايت متواتر ثقلين نيز پيامبر فرمود: «انّهما لن يفترقا حتّى يردا علىّ الحوض» كتاب و عترت از يكديگر جدا نمى شوند تا آنكه در قيامت، در كنار حوض به من ملحق شوند. كوثر الهى، به جنسيّت بستگى ندارد؛ فاطمه، دختر بود امّا كوثر شد. به تعداد كثير بستگى ندارد؛ فاطمه، يك نفر بود امّا كوثر شد. آرى خداوند مى تواند كم را كوثر و زياد را محو كند. خداوند از اولياى خود دفاع مى كند. به كسى كه پيامبر را بى عَقَبه مى شمرد، پاسخ قولى و عملى مى دهد. وجود فاطمه پاسخ عملى و جمله «هو الابتر» پاسخ قولى است. خداوند نه تنها از اولياى خود، بلكه از همه مؤمنان دفاع مى كند: «انّ اللّه يدافع عن الّذين آمنوا»(192) ه