فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی با آ اول و ا غیر اول
#آبان۱۴۰۱
____
👇👇
@hamyari_1
چک لیست گروهی ترم اول قرآن اول.pdf
671.2K
چک لیست گروهی قرآن
____
👇👇
@hamyari_1
چک لیست گروهی ترم اول هنر اول.pdf
608.2K
چک لیست گروهی هنر
____
👇👇
@hamyari_1
37.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سریال نگاره های فارسی
قسمت پایانی
____
👇👇
@hamyari_1
چک لیست گروهی ترم اول فارسی اول.pdf
667.3K
چک لیست گروهی
____
👇👇
@hamyari_1
چک لیست گروهی علوم اول قسمت دوم.pdf
119K
چک لیست گروهی علوم
____
👇👇
@hamyari_1
چک لیست گروهی فارسی نوشتاری اول.pdf
124.9K
چک لیست گروهی سالانه فارسی
____
👇👇
@hamyari_1
چک لیست گروهی علوم اول.pdf
104.8K
چک لیست گروهی علوم
____
👇👇
@hamyari_1
38301316832370.pdf
645.1K
فلش کارت نگاره ها
____
👇👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سریال نگاره های فارسی
قسمت نهم
____
👇👇
@hamyari_1
4_5942918746799607854.pdf
484.9K
چک لیست قرآن
____
👇👇
@hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📕📗کلیپ تدریس
📙#نگاره ی یک ۱
تدریس جدول دوستی ها (ماتریس) با داستان (اتاق پرو و خرید لباس)
داستان: علی و حسین رفته بودند لباس بخرند.
علی شلوار آبی پوشیده بود و حسین شلوار نارنجی
علی به اتاق پرو اول رفت بالا سرشو نگاه کرد دید مامانش بهش تیشرت زرد داد. اونو پوشید. به اتاق پرو بعدی رفت بالاسرشو نگاه کرد دید مامانش براش تیشرت صورتی گذاشته (پس با شلوارش که آبی بود تیشرت صورتی پوشید)
حسین هم به همون اتاقا رفت و دقیقا همونا رو پوشید اما با این تفاوت که حسین شلوارش نارنجی بود....
(به همین ترتیب برای همه ی اتاق ها داستان رو ادامه میدیم...)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس نشانه أ
درس ابر
____
👇👇
@hamyari_1
4_5994468855546644570.pdf
5.9M
کاربرگ کامل نگاره ۱ تا نگاره ۱۰فارسی
____
👇👇
@hamyari_1
202030_2114753788.pdf
11.64M
تم ۱ تا ۲۵ ریاضی اول
____
👇👇
@hamyari_1
18844849931180.zip
39.4M
پیک تمام نشانه ها
____
👇👇
@hamyari_1
33.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس نشانه ب
____
👇👇
@hamyari_1
#روش_تدریس_نشانه (آ ا)
باید گفت در روش های تدریس قدیمی و قبل از کتاب های بخوانیم و بنویسیم فارسی ،روش تدریس حروف الفبا به این صورت بود که ابتدا نشانه تدریس می شد وبعد کلمه ای که با حروف مورد نظر نوشته شده بود به دانش آموز با روش بخش کردن و صدا کشی آموزش داده می شد. به طور مثال اگر دانش آموز فقط حروف " آ ا " و "ب " را خوانده بود ،فقط می توانست کلمه های آب و بابا را که با این حروف نوشته می شوند را بخواند و بنویسد.
اما در روش تدریس فعلی ابتدا کلمه هایی که در آن ها حروف مورد نظر به کار رفته به دانش آموز نشان داده می شود و بعد خود دانش آموز به طور فعال ، نشانه ی مورد نظر را در کلمه پیدا کرده و به او آموزش داده خواهد شد . به طور مثال برای تدریس نشانه ی "آ ا " این جمله ها آمده است و نشانه ی مورد نظر با رنگ دیگر نوشته شده است .آب آبی دریا آبی ..... نشانه ی مورد نظر ما به شکل هایی که در زبان فارسی وجود دارد در کلمه ها آمده است و بچه ها باید با تلفظ و تکرار کلمه و راهنمایی آموزگار آن ها را پیدا کرده و بدانند صدای " آ " چند شکل دارد . مواردی هست که درخواست می کنم به آن ها توجه کنید :
____
👇👇
@hamyari_1
#تدریس_نشانه_( آ ا)
حتما کتاب بنویسیم در کلاس و حضور خودتان توسط بچه ها انجام شود . به نحوه ی نوشتن بچه ها دقت کنید و اشکالاتشان را به آن ها بگویید .وقتی تمرین بنویسیم در خانه انجام می شود شما به اشتباهات دانش آموز پی نخواهید برد .
10- وقتی می بینید که بچه ها چه قدر تشنه ی آموختن هستند و چگونه توانستید ، ابتدای خواندن و نوشتن را به آن ها بیاموزید ، اصلاًخسته نخواهید بود و از آموختن لذت خواهید برد .
____
👇👇
@hamyari_1
#تدریس_نشانه_( آ ا)
برای ارزشیابی پایانی
کلمات درس و روی تابلو را می پرسیم
اگر کلاس هوشمند است از پاور استفاده می کنیم و کلمات که صدای آ ا غیر اول دارند ور پاور آورده ضمن اینکه شکل نشانه آا را قرمز کرده ایم از دانش آموزان می پرسیم
برای تکلیف
تصاویری که شکل صدای آا دارند در برگه قرار داده دانش آموز شکل صدای آا را رنگ کند
و با شکل صدای آا را در وسط و دورادور آن تصویر می گذاریم هر کدام آ داشت به آ اول و هر کدام ا غیر اول داشت به ا غیر اول وصل می کنند
صلوات و شعر پایانی
____
👇👇
@hamyari_1
#تدریس_نشانه- (آ ا )
1- قبل از شروع تدریس ،شکل هایی که مربوط به این نشانه است را به صورت پازل یا فلش کارت آماده کنید .وبا یک پارچ اب وارد کلاس شوید وبه همه ی انهایی که تمایل به خوردن اب دارند با لیوان های مخصوص خودشان اب دهید تا بخورند وبعد از انها بپرسید شما چه چیزی خوردید حتما همه خواهند گفت اب و....
2-حتما بچه ها را به صورت گروهی تقسیم بندی کنید که در کلاس اول هر چه تعدادشان کمتر باشد ،مثلا دو یا سه نفری ،بهتر است .
3- پازل ها را بین بچه ها تقسیم کنید و آن ها را راهنمایی کنید تا بتوانند شکل مورد نظر را آماده کنند.
4- حالا از آن ها بخواهید در مورد شکلی که به دست آورده اند با یکدیگر مشورت کنند.
5- یک نفر از هر گروه گفته هایی که بین اعضای هر گروه رد و بدل شده را برای بچه های دیگر کلاس بازگو نماید.
6- کلمات کلیدی را به خاطر بسپارید و سعی کنید که این کلمات حتما توسط بچه ها گفته شود . مثلا :" بگو عزیزم ، در شکل چه چیزهایی به رنگ آبی می بینی ؟ " جواب خواهد داد : " دریا و ..."
7- هم پایان و هم آغاز بودن یک جفت کلمه را در نگاره ها با بچه ها تمرین کرده اید و الان می توانید در این مورد هم از آن ها سؤال کنید که چه کلماتی شنیدید که هم پایان و هم آغاز هستند .مثل بابا و دریا که هم پایان هستند و روی صدای آخر تأکید نمایید ویا آب و آبی هم آغاز هستند و روی صدای اول تأکید نمایید .تفاوت نگاره ها با نشان ها در این است که شما باید به هنگام تأکید صدای مورد نظر به شکل آن هم اشاره کنید.
8- اصلا لذت اکتشاف را از کودکان نگیرید .فورا اشاره نکنید که "آ" دو شکل دارد و بعد آن را معرفی کنید .بلکه با نشان دادن کارت تصاویرو معرفی شکل مورد نظر ،آن ها را به این موضوع متمرکز نمایید که ببینند ،نشانه ی مورد نظر به چه اشکالی نوشته شده است
____
👇👇
@hamyari_1