@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (03).pdf
1.88M
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی
🔸 #فصل4 : عددهای سه رقمی
🔸 فصل چهارم ریاضی
👈 #سری3
🔸 هشتگ ها : #ریاضی , #فصل4ریاضی ,
✅👈 3 تا کانال معلم یار ویژه ی پایه دومی ها 👇
...
👇👇🏽
@hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◀️ تدریس فصل چهارم ریاضی دوم ابتدایی
🔹 #فصل4 : عددهای سه رقمی
🔸 #قسمت4
👈 آموزش فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : نسرین انوشه ای
🔸 هشتگ های مهم : #دوم_ابتدایی , #ریاضی , #فصل4ریاضی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (05).pdf
1.3M
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی
🔸 #فصل4 : عددهای سه رقمی
🔸 فصل چهارم ریاضی
👈 #سری5
🔸 هشتگ ها : #ریاضی , #فصل4ریاضی ,
✅👈 3 تا کانال معلم یار ویژه ی پایه دومی ها 👇
...
👇👇🏽
@hamyari_2
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (04).pdf
1.25M
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی
🔸 #فصل4 : عددهای سه رقمی
🔸 فصل چهارم ریاضی
👈 #سری4
🔸 هشتگ ها : #ریاضی , #فصل4ریاضی ,
✅👈 3 تا کانال معلم یار ویژه ی پایه دومی ها 👇
...
👇👇🏽
@hamyari_2
35.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◀️ تدریس فصل چهارم ریاضی دوم ابتدایی
🔹 #فصل4 : عددهای سه رقمی
🔸 #قسمت3
👈 آموزش فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی
👩🏻🏫👈 مدرس : نسرین انوشه ای
🔸 هشتگ های مهم : #دوم_ابتدایی , #ریاضی , #فصل4ریاضی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
@MoallemYariR2 آزمون فصل 4 ریاضی دوم (01).pdf
1.38M
🔺 آزمون فصل 4 ریاضی دوم ابتدایی
🔸 #فصل4 : عددهای سه رقمی
🔸 فصل چهارم ریاضی
👈 #سری1
🔸 هشتگ ها : #ریاضی , #فصل4ریاضی ,
✅👈 3 تا کانال معلم یار ویژه ی پایه دومی ها 👇
...
👇👇🏽
@hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درس هنرمند
...
👇👇🏽
@hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریاضی
#صفحه۸۱
قسمت اول
تدریس ریاضی - پایه دوم ابتدایی
صفحه 81
🙏 منبع: صفحه آپارات مشترک آقای مهدی همتی و خانم سمیه داوری
🔗 کانال پایه #دوم ابتدایی 👇🏻
...
👇👇🏽
@hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس ریاضی - پایه دوم ابتدایی - صفحه 83
🙏 منبع: صفحه آپارات مشترک آقای مهدی همتی و خانم سمیه داوری
ریاضی صفحه ۸۳
🔗 کانال پایه #دوم ابتدایی 👇🏻
™️👉
...
👇👇🏽
@hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریاضی
#صفحه۸۱
قسمت دوم
تدریس ریاضی - پایه دوم ابتدایی
صفحه 81
🙏 منبع: صفحه آپارات مشترک آقای مهدی همتی و خانم سمیه داوری
🔗 کانال پایه #دوم ابتدایی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#ریاضی
#صفحه_۸۲
تدریس ریاضی - پایه دوم ابتدایی - صفحه 82
🔗 کانال پایه #دوم ابتدایی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
💢 #مهم_فوری 👇🏿#بهمن_ماه
شبکه ی #آموزشی_شاد در شش پایه به ایتا پیوست
👇🏿 جهت عضویت در هرپایه روی آن کلیک کنید
🇮🇷کلاس اول 🇮🇷کلاس دوم
🇮🇷کلاس سوم 🇮🇷کلاس چهارم
🇮🇷کلاس پنجم 🇮🇷 کلاس ششم
🇮🇷 ضمن خدمت 🇮🇷 اخبار فرهنگیان
🇮🇷40ساعت ضمن خدمت فعال همینک
🇮🇷ثبت نام لیزینگ خودرو
❇️برای آگاهی از اخبار فرهنگیان روی مشاهده ی خبر کلیک کنید
👈🏾👈🏿 مشاهده ی خبر 👉🏿👉🏿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فارسی دوم ابتدایی از همه مهربان تر واژه سازی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فارسی دوم ابتدایی از همه مهربان تر درست نادرست
🙏 مدرس: خانم وزیری
...
👇👇🏽
@hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس ریاضی - پایه دوم ابتدایی - صفحه 97
🙏 منبع: صفحه آپارات مشترک آقای مهدی همتی و خانم سمیه داوری
...
👇👇🏽
@hamyari_2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ریاضی دوم ابتدایی فصل چهارم صفحه 65
🙏 مدرس: خانم وزیری
...
👇👇🏽
@hamyari_2
هدایت شده از کانال همیاری پایه دوم(کشوری)
💢 #مهم_فوری 👇🏿#بهمن_ماه
شبکه ی #آموزشی_شاد در شش پایه به ایتا پیوست
👇🏿 جهت عضویت در هرپایه روی آن کلیک کنید
🇮🇷کلاس اول 🇮🇷کلاس دوم
🇮🇷کلاس سوم 🇮🇷کلاس چهارم
🇮🇷کلاس پنجم 🇮🇷 کلاس ششم
🇮🇷 ضمن خدمت 🇮🇷 اخبار فرهنگیان
🇮🇷40ساعت ضمن خدمت فعال همینک
🇮🇷ثبت نام لیزینگ خودرو
❇️برای آگاهی از اخبار فرهنگیان روی مشاهده ی خبر کلیک کنید
👈🏾👈🏿 مشاهده ی خبر 👉🏿👉🏿
توضیح ونحوه بیان صفت تفضیلی و عالی ، تر و ترین درس فردوسی
👇👇👇👇👇
قسمت حالاتو بگو درس فردوسی درمورد زیبا ، زیباتر و زیباترین را چطوری تدریس کردین؟؟؟؟
با مثال زدن و آوردن چند تا از دانش آموزان پای تخته کلاس انجام میدیم
چه فرقی بین جملات زیبا ، زیباتر و زیباترین وجود دارد؟؟؟ قاعده ای وجود دارد؟؟؟
بله برای مثال :
برای یک مورد اگه بخواهیم ویژگی ای بگیم آن را ساده بیان می کنیم مثلا تو زیبایی.
اما زمانی که بین دونفر می خواهیم زیبایی را بیان کنیم می گوییم تو زیباتری .
و زمانی که تعداد سه و یا بیشتر باشد از ترین استفاده میکنیم و می گوییم تو زیبا ترین هستی
🔺فرق استفاده در تعداد خواهد بود
برای یک نفر از واژه زیبا - برای دونفر از واژه زیباتر - سه نفر و بیشتر از واژه زیباترین
وقتی چیزی یا کسی از همه بهتر است ترین استفاده میشه
نمره ی من از مریم بالاتر شد.
نمره ی من بالاترین نمره شد.
مفاهیم و نکات دستوری:
با اضافه کردن (( تر )) به بعضی از کلمه ها واژه ی جدیدی به وجود می آید مانند: بلند + تر = بلندتر،
در ساختن این طور کلمه ها دو چیز باهم مقایسه می شود مانند: قدِّ من بلندتر از قدِّ حسن است.
ولی در برخی کلمات دیگر با اضافه کردن(( ترین)) می خواهیم کسی یا چیزی را بین یک جمع مورد مقایسه قرار دهیم و این گونه می توانیم واژه های جدید دیگری بسازیم. مانند: بلندترین ، شادترین
با این کلمه ها نیز می توانیم جملات زیبایی بسازیم. مانند : برج میلاد بلندترین برج ایران است.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
✅ پایه دوم ابتدایی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
✅اطلاعات معلم
#رستم، قهرمان داستان و پهلوان دلخواه و مورد علاقه ی فردوسی است که در تمام میدانهای جنگ و پهلوانی از جانبداری و دلبستگی حماسه سرای توس برخوردار بوده است.
در شاهنامه به عناصر پهلوانی و حماسی بسیار برمی خوریم. پهلوانان در این کتاب عبارت اند از: «پهلوانان سیستان، خاندان کاوه، پهلوانان اشکانی (که عبارت بودند از: گودرزیان، میلادیان، فریدونیان و خاندانهای دیگر)، خاندان نوذر (که توس فرزند او بود) و بالاخره سرشناس ترین و ممتازترین خاندانها، پهلوانان کیانی که بزرگترین آنها فریبرز و اسفندیار بوده اند.»
رستم از یلان سیستان بود، ساکن زابل یا زاول. زابل در جنوب بلخ، مغرب خراسان و شمال بلوچستان واقع و مرکز آن شهر غزنین بوده است. زابل قدیم تقریباً همان شهر غزنین است که از شهرهای خراسان بزرگ و سیستان محسوب می شد و سیستان (سکستان، سگز، نیمروز یا سجستان) همان است که امروز مرکز آن، شهر زابل فعلی است که در شمال شهرستان زاهدان واقع شده و در عهد باستان مرکز ایران و حکومت نشین بوده و اشو زردشت (ع)، زیج خود را در این شهر بنا نهاده بود و به طور قطع یقین، می توان گفت که بزرگترین پهلوانان و دلاوران حماسی ایران از سیستان برخاسته اند.
نژاد رستم
نژاد رستم به جمشید، پادشاه پیشدادی، می رسد. جمشید، هنگام فرار از ضحاک تازی با دختر «کورنگ»، پادشاه زابل، ازدواج کرد و از او صاحب پسری شد که نام او را «نور» گذاشت. از نور «شیدسب» و از او «طورک» و از طورک «شم» و از شم «اثرط» و از او «گرشاسب» و از گرشاسب «نریمان» و از او «سام» به وجود آمدند.
از سام فرزندی به دنیا آمد که در هنگام تولد سرخ روی و سفید موی بود و بدین سبب او را «زال» یا «زال زر» که هر دو به معنی پیر است، نام نهادند.
سام از تولد این فرزند پیرسر شرمگین شد و برای نجات خود از این ننگ، او را به البرزکوه برد و همان جا رهایش ساخت اما سیمرغ آن کودک را به کنام یا آشیانه خود برد و از او پرستاری و مراقبت کرد تا بزرگ شد و پهلوانی دلیر و بی باک گشت و آن گاه به سوی پدر، سام بازگشت.
در هنگام عزیمت زال، سیمرغ، چند پر از پرهای خود را به او داد و از او خواست که هرگاه سختی بروز نماید یا دشمن سرسختی فرا رسد فوراً پر را آتش بزند تا سیمرغ حاضر گردد و گره از کار او بگشاید. از زال و رودابه فرزندی پدید آمد که او را رستم نام نهادند.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
✅ پایه دوم ابتدایی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
✅اطلاعات معلم #ابوالقاسم_فردوسی_طوسی
(۳۲۹ هجری قمری – ۴۱۶ هجری قمری، در طوس خراسان)، شاعر حماسهسرای ایرانی و سرایندهٔ شاهنامه، حماسهٔ ملی ایران، است. برخی فردوسی را بزرگترین سرایندهٔ پارسیگو دانستهاند[۳] که از شهرت جهانی برخوردار است. فردوسی را حکیم سخن و حکیم طوس گویند.
پژوهشگران سرودن شاهنامه را برپایهٔ شاهنامهٔ ابومنصوری از زمان سی سالگی فردوسی میدانند. تنها سرودهای که روشن شده از اوست، خود شاهنامه است. شاهنامه پرآوازهترین سرودهٔ فردوسی و یکی از بزرگترین نوشتههای ادبیات کهن پارسی است. فردوسی شاهنامه را در ۳۸۴ ه.ق، سه سال پیش از برتختنشستن محمود، بهپایان برد و در ۲۵ اسفند ۴۰۰ ه.ق برابر با ۸ مارس ۱۰۱۰ م، در هفتاد و یک سالگی، تحریر دوم را به انجام رساند. سرودههای دیگری نیز به فردوسی منتسب شدهاند، که بیشترشان بیپایه هستند. نامورترین آنها مثنویای به نام یوسف و زلیخا است. سرودهٔ دیگری که از فردوسی دانسته شده، هجونامهای در نکوهش سلطان محمود غزنوی است. برابر کتابشناسی فردوسی و شاهنامه، گردآوری ایرج افشار، با بهشمارآوردن سرودههای منسوب به فردوسی مانند یوسف و زلیخا تا سال ۱۳۸۵، تعداد ۵۹۴۲ اثر گوناگون در این سالها نوشته شدهاست.[یادداشت ۱]
فردوسی دهقان و دهقانزاده بود. او آغاز زندگی را در روزگار سامانیان و همزمان با جنبش استقلالخواهی و هویتطلبی در میان ایرانیان سپری کرد. شاهان سامانی با پشتیبانی از زبان فارسی، عصری درخشان را برای پرورش زبان و اندیشهٔ ایرانی آماده ساختند و فردوسی در هنر سخنوری آشکارا وامدار گذشتگان خویش و همهٔ آنانی است که در سدههای سوم و چهارم هجری، زبان فارسی را به اوج رساندند و او با بهرهگیری از آن سرمایه، توانست مطالب خود را چنین درخشان بپردازد. در نگاهی کلی دربارهٔ دانش و آموختههای فردوسی میتوان گفت او زبان عربی میدانست، اما در نثر و نظم عرب چیرگی نداشت. او پهلویخوانی را بهطور روان و پیشرفته نمیدانست، اما بهگونهٔ مقدماتی مفهوم آن را دریافت میکرد. بههرروی، در شاهنامه هیچ نشانهای دربارهٔ پهلویدانی او نیست.
در «پیشگفتار بایسنقری» نام فردوسی با «حکیم» همراه است، که از دید برخی اشاره به حکمت خسروانی دارد. فردوسی در شاهنامه، فرهنگ ایران پیش از اسلام را با فرهنگ ایران پس از اسلام پیوند دادهاست. از شاهنامه برمیآید که فردوسی از آیینهای ایران باستان مانند زروانی، مهرپرستی و مزدیسنا اثر پذیرفته، هرچند برخی پژوهشگران سرچشمهٔ این اثرپذیریها را منابع کار فردوسی میدانند، که او به آنها بسیار وفادار بودهاست. همچنین، وی بهسبب خاستگاه دهقانی، با فرهنگ و آیینهای باستانی ایران آشنایی داشت و پس از آن نیز بر دامنهٔ این آگاهیها افزود، بهگونهایکه این دانستهها، جهانبینی شعری او را بنیان ریخت. آنچه که فردوسی به آن میپرداخت، جدای از جنبهٔ شعری، دانشورانه نیز بود؛ او افسانه ننوشت. او زاییدهٔ روزگار خردورزی دوران سامانیان است. در این دوران، زمینه برای اوج این خردورزی و دانشمداری در شاهنامهٔ فردوسی آماده شد. فردوسی خرد را سرچشمه و سرمایهٔ تمام خوبیها میداند. او بر این باور است که آدمی با خرد، نیک و بد را از یکدیگر بازمیشناسد و از این راه به نیکبختی این جهان و رستگاری آن جهان میرسد. فردوسی با ریزبینی، منابع خود — که بیشترینِ آنها شاهنامهٔ ابومنصوری بود — را بررسی میکرد. او افزون بر دانشهای روزگار و خواندههای بسیار، مردی ژرفنگر، آزاداندیش، تیزبین و نکتهسنج در رویدادهای گذشته و حال بود. فردوسی در شمار آن شاعران نهچندان پرشمار در زبان پارسی است که نجابت گفتار و پاکی سخن او آلوده نشده و حتی واژهای که زننده و ناسزا باشد، از او سر نزدهاست. او توانست از میان انبوه دانستههایی که در دسترس داشت، مطالبی را گزیده و گردآوری کند که در یاد ایرانیان، ترکان و هندیان زنده بماند.
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
✅ پایه دوم ابتدایی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
http://goo.gl/maps/trTuZPScGsE2
تور مجازی آرامگاه فردوسی
ایجاد انگیزه درس فردوسی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
شعر و قصه کودکانه:
داستان سیمرغ برگرفته شده از شاهنامه حکیم فردوسی
آنچه ایران و ایرانی را از پس سده های پر فراز و نشیب نگاه داشته است، تنها و تنها اسطوره های بسیار زیبا و پر از راز و رمز آن بوده است. تمدنهای بسیاری در درازای تاریخ بوجود آمدند که امروزه تنها نام آنها در صفحات تاریخ است. در این میان، ملتهایی مانده اند که اسطوره هایشان را چون جان شیرین نگه داشته اند و نسل در نسل و سینه به سینه بازگو کرده اند. داستان دستان و سمیرغ یا همان زال و سیمرغ از داستان های شاهنامه، یکی از همین داستانهای اسطوره ای ایرانیان است. این آوانامه، بازنویسی از شاهنامه است به نثر روان برای رده سنی کودک و نوجوان. سام جهان پهلوان دارای فرزندی سپیدموی می شود در کوه رهایش می کند و سیمرغ آن را می یابد و …این داستان شنیداری ست. اگر دوستان هنرمند نقاش و طراحی هستند که علاقه به داستانهای شاهنامه دارند، تنها با کشیدن چند صحنه می توان این آوانامه شنیداری را به داستانی شنیداری و دیداری تبدیل کرد و در اختیار فرزندان این سرزمین گذاشت که تاثیرش بسیار بیشتر از داستان شنیداری است..
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
✅ پایه دوم ابتدایی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
40.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽معرفی آرامگاه فردوسی
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
✅ پایه دوم ابتدایی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
شخصیت های شاهنامه
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
✅ پایه دوم ابتدایی
...
👇👇🏽
@hamyari_2
داستانهای شاهنامه.pdf
162.7K
📖خواندنی ترین داستانهای شاهنامه
✍پنج داستان کوتاه شده مناسب برای نقالی ونقالی خوانی
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
🌸🍃 توانمندسازان ناحیه ۳
✅ پایه دوم ابتدایی
...
👇👇🏽
@hamyari_2