فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ویدئو آموزشی ریاضی - فصل پنجم - راهبرد حدس و آزمایش
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ویدئو آموزشی ریاضی - فصل پنجم - واحد سانتی متر ومیلی متر
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️آموزش جمع حدس و آزمایش ۲
❗️کاری از خانم درودی
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تدریس حل مسئله ی حدس و آزمایش(تعداد پا و چرخ ها) 1
❗️کاری از خانم درودی👌
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️آموزش جمع حدس وآزمایش ۱
❗️کاری از خانم درودی
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
28.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبدیل سانتی متر به میلیمتر
عذرا جمشیدی مقدم
دزفول
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
30.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس_ریاضی_دوم
تبدیل واحد_فصل۵
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ویدئو آموزشی ریاضی - فصل پنجم - اندازه گیری طول با واحد های مختلف
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ویدئو آموزشی ریاضی - فصل پنجم - اندازه گیری طول با واحد های بزرگ و کوچک
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ویدئو آموزشی ریاضی - فصل پنجم - اندازه گیری طول با واحد های بزرگ و کوچک
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️ویدئو آموزشی ریاضی - فصل پنجم - اندازه گیری طول با نوارکاغذی(۲)
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
28.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تبدیل سانتی متر به میلیمتر
عذرا جمشیدی مقدم
دزفول
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
30.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس_ریاضی_دوم
تبدیل واحد_فصل۵
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌈 املای آموزشی تلفیق با ریاضی
💢 خانم قاسمی
📌همکاران مجاز به صداگذاری و تغییر نام برای استفاده در کلاس می باشند.
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
48.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تدریس هدیه های آسمان
🔻درس ۱۳ سیزدهم خانم گیوکی
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
39.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدیه های آسمان
درس سیزدهم بهترین دوست
👩🏫الهام سامع
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پایه دوم|
داستان زندگانی امام حسن مجتبی(ع) ،تقدیر و تشکر از معلمان به عنوان شغل انبیا
مرتبط با درس سیزدهم هدیه های آسمان ؛ بهترین دوست
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستان زندگانی امام حسن مجتبی(ع)
مرتبط با درس سیزدهم هدیه های آسمان ؛ بهترین دوست
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
38.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#تدریس_هدیه های آسمان
#درس_سیزدهم (بهترین دوست)
الهام قاسمی
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
⛔️خشونتهای عاطفی با کودک عبارتند از ؛
- قهر کردن
- طرد کردن
- محبت مشروط
- نمیخوام ببینمت
- دیگه مامانت نمیشم
- اصلا با من حرف نزن
- برو دیگه دوستت ندارم
- میبرم میذارمت سر راه
- برو از جلوی چشمم دور شو
همگی خشونت عاطفی هستند و باعث ناامنی کودک میشوند
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
240_56210230186875.pdf
180.9K
💥آزمون ریاضی ،دی ماه ۱۴۰۲
💥طراح:خانم سینایی فرد،ناحیه یک اهواز
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2
✅انواع اختلالات دیکته نویسی
⁉️مشکلات املایی دانش آموزان چیست ؟؟؟
در مقابله با این مشکلات چکار کنیم ؟؟؟
🟣دانش اموزی که کلمه را جا می اندازد👇
✅ راهکار 1: به او کمک کنید تا حافظه شنیداری خود را تقویت کند.
❌پس با نوشتن دقت کن, نیاز به تلاش, حواست را جمع کن, بیشتر دقت کن و...... بیخودی اورا عذاب ندهید.
✅راهکار 2: کمک کنید تا او به خود کمک کند.
چگونه ⁉️
چهار کلمه بی ربط بگویید و از او بخواهید که بعدِ شما تکرار کند و بعد پنج کلمه.
او باید بتواند تا پنج کلمه را بعد از شما به ترتیب گفتن شما تکرار کند.
✅راهکار 3: با ضربه زدن به یک وسیله، ریتم ایجاد کنید و او با دست زدن یا یک ریتمی که با دهانش ایجاد میکند ، ریتم شمارا تکرار کند .
〰〰〰〰〰〰〰
🔵دانش اموزی که آخر کلمه ها را نمینویسد👇
✅راهکار 1: باید با او صدای آخر را زیاد کار کنید و همیشه بخواهید کلمه را کامل و واضح تلفظ کند و مشخص کند صدای اخرش چیست؟
🟣این تمرین کمک میکند او حواسش به صدای آخر باشد.
چگونه ⁉️
🟡یک مدت بخواهید تکلیف که مینویسد دورِ صدای آخر خط بکشد یا صدای آخر را با رنگ دیگر مشخص کند.
✅راهکار 2: جدول صدا کشی هم خوب است تا توجه او را به صداها جلب کند
❇️تقویت قدرت شنیداری هم با گذاشتن نوار صدا و یا نوار داستان هم ، میتواند او را کمک کند
〰〰〰〰〰〰〰
💙دانش آموزی که هنوز قادر به نوشتن جملات به طور کامل در املا نیست و از هر جمله تنها چند کلمه یا حتی یک کلمه را می نویسد👇
✅راهکار 1:در مرحله اول اورا چک میکنید که تمام حروف را یاد گرفته یا نه.
🔶زیرا گاهی اوقات بچه ها تا یک حرف را بلد نیستند، از نوشتن کلمه و حتی بقیه جمله باز می مانند.
🔶همچنین گاهی اوقات، آنها قادر به نگهداری ذهنی نیستند, این مورد را در املای فردی که از او میگیرید متوجه میشوید؛ او به صورت فردی خوب مینویسد.
🔶اما گاهی اوقات او هنوز مفهوم جمله را درک نکرده و نمیتواند جملات شمارا بنویسد ولی هرچه کلمه میگویید مینویسد.
✅تمام این موارد به هنگام املای فردی از او مشخص میشود.
❌❌ اما برخی از بچه ها استرس زیادی دارند و ممکن هست آن استرس از طرف اولیا یا آموزگار به او وارد شده باشد که تا اورا ارام نکنید و همراهی نکنید مشکل او حل نخواهد شد.
💢در این مواقع چکار کنیم ⁉️
🟠 در این مواقع، هم معلم و هم والدین دانش آموز باید هردو همگام به او کمک کنند تا اعتماد به نفس او برگردد.
🔷برای این منظور :
🟢 از جملات مثبت کمک بگیرید و اورا تشویق کنید که میتواند.
🟢بعد هر چند جلسه یک املای ساده بگویید تا او کاملا موفق باشد و حس خوب را تجربه کند.
توبیخ و سرزنش اورا مضطرب تر و کار را مشکلتر میکند.
〰〰〰〰〰〰〰
🟡دانش اموزی که مفهوم جمله را نمیفهمد👇
✅راهکار 1: در مرحله اول با او جملات شفاهی کار کنید. شما برای یک کلمه ، جمله بگویید و بعد بخواهید او یک جمله بگوید.
🎗وقتی خوب جمله ساختن را تمرین کرد، بخواهید جملات ساده را تبدیل به نوشتار کند.
🎗سپس شما جمله بگویید و بخواهید بنویسد. اگر حروف را خوب بلد نبود ، ابتدا حروف را به کمک خودش رمز گذاری کنید. سپس بوسیله بازی و اسم رمز ،در ابتدا از او بخواهید تا نوشتن کلمه را تمرین کند؛ سپس جملات ساده بگویید و در پایان از او املا بگیری
✅اگر حین کار متوجه شدید که
ترکیبات را باهم قاطی میکند ، آنها را روی کارت نوشته و با بازی بخواهید هر کدام را که شما گفتید، پیدا کند. مسلما او با تمرین و تکرار ، یاد خواهد گرفت.
🔑🟣نکته مهم :
حال شما تمام این کارها را انجام دادید و بازهم او پیشرفتی نکرد و همچنان مشکل داشت، اینجا دیگر نیاز به مشاور هست تا با او مشورت کنید و راهکار بگیرید!!!!
〰〰〰〰〰〰〰
📝️دانش آموزتان مشکل قرینه نویسی دارد یا اصطلاحا آینه وار است👇
✅راهکار 1: باید به او کمک کنید تا اولا اعضای بدن خود را خوب بشناسد⤵️
دست راست ، پای راست ، بازو ، ساعد، ساق ، شانه ، کتف ، ران ، مچ ، کف دست ،کف پا و ....
🎗بعد با بازی به او کمک کنید تا دست راست خود را سریع تشخیص بدهد مثلا وقتی وارد کلاس میشوید به او بگویید که دست راست خود را بالا ببرد ، روی سرش بگذارد ، روی صورت خود بکشد و ...
این تمرین را یک مدت پشت سرهم تکرار کنید(والدین هم در منزل انجام دهند)
تا او خوب سمت راست خود را بشناسد و هر بار که میخواهید نوشتن را شروع کنید بگویید
خب از کدام سمت فارسی را بنویسم؟ بله راست و بعد بنویسید تا او دیگر اشتباه نکند.
🟢حتما بعد از گذشت ده روز و با تمرینات مکرر، تغییر را مشاهده خواهید کرد.
.
📌 #کانال_گام ب گام دوم دبستان
👇🏾🔗👇🏽
@Gambgam2