eitaa logo
کانال همیاری پایه سوم (کشوری)
24هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
4.8هزار ویدیو
5.3هزار فایل
🔴لینک کانال آرشیو همیاری پایه سوم https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9 🟢لینک گروه همیاری پایه سوم
مشاهده در ایتا
دانلود
4_246266462610655530.pdf
14.41M
🚦جزوه سوالات اجتماعی 📖 سوم ‌ابتدایی ✾࿐ᭂ༅•❥❥•༅ᭂ࿐✾
4_5967589829221811219.pdf
8.04M
چکیده ریاضی بانمونه سوال
1_1655810140.pdf
17.23M
تمام نکات مربوط به فرم های مورد نیاز ها هر آنچه که لازم دارید حتما مطالعه بفرمایید خیلی کاربردیه
🌹 تکالیف خلاق به جای رونویسی ◇ از داخل درس بگردو کلماتی که نشانه های ط، ظ، ص، ضو ...و خوا و او استثنا یا تشدید دارند پیداکن و در یک جدول‌بنویس. سپس با ۵ تای آنهایک جملہ خلاقانه بنویس. ◇دو بند اول درس را با دقت بخوان و کتاب را ببند. سپس هرکلمہ کہ یادت مانده در دفتر فارسی تمیز و خوش خط بنویس. ◇ یکبار از روی بند سوم و چهارم درس بدون نقطه رونویسی کن. کتاب را ببندونقطہ ها را با رنگ قرمز بگذار.         🌺🌺🌺🌺🌺🌺 . اگر امروز تو مسئول املا به بچه ها باشی چه جمله هایی ازدرس را انتخاب میکنی؟ ۱۰جملہ انتخاب کن و بنویس. • ۱۵ کلمہ مشکل املایی را از درس پیدا کن و در دفتر املا بنویس. اما حرفی که در آن کلمہ مشکل و جزو حروف چندشکلی است راننویس و خالی بگذار. سپس کتاب راببند وحالا با مدادرنگی حروفی که نوشته نشده را بنویس. • از ۵ خط از درس کہ بیشتر دوست داشتی و خوشت آمده از روی کتاب نگاه کن ودر دفترت بنویس. (۵ خط پراکنده باشد)                🌸🌸🌸🌸🌸 ◇۱۰ تا از کلماتی که داخل درس به نظر تو از نظر املایی مشکل‌هستند را روی کارت بنویس. حالا ۴ تا از این کارت ها را روی زمین ردیف کن و با دقت به آن ها نگاه کن. از مادر بخواه دو کارت را جابه جا کند. چشمانت را باز کن و سعی کن بگویی کدام دو کارت جابه جا شده اند. یا اینکه یکی از کارت ها برداشته شود و توبگویی کدام کارت برداشتہ شده. یا یک کارت بیرون گذاشته شود و به جای آن کارت دیگری از بیرون جایگزین شود. ياكل کارت ها روی زمین پخش شود و کلمه ای را که می گویند پیداکنی.                 🌼🌼🌼🌼🌼 • از داخل درس کلماتی که بی نقطہ هستند، یک نقطہ، ۲ نقطہ و ۲ نقطہ و ۴ نقطہ و ۵ نقطہ دارند پیداکن و در جدولی تمیز و مرتب بنویس. • امشب توبہ پدر یا مادرت املا بگو و املای آن ها را صحیح کن. • با ۱۵ تا از کلمات مشكل درس کارت کلمہ درست کن و آن ها را در یک جعبہ بنداز. حالا هم بزن و پنج کارت را بیرون آور و باصدای بلند بخوان. کتاب را باز کن و جملاتی که این ۵ کلمه در آن هاهست تمیز و مرتب در دفتر بنویس.               💐💐💐💐💐 . یک جدول شگفت انگیز یا سودوکو درست کنید و از کلمات‌مشکل درس به بچه ها بدهید تا جدول را کامل کنند. ♤ ۵جمله از جملات درس را نیمہ بدهید تا از روی کتاب کامل‌کنند. ۵ کلمہ از درس بدهید تا دانش آموزان با آن ها یک داستان‌بنویسند و با توجه به بیاموز و بگوی هر درس از بچه ها بخواهید جملات‌مربوط به آن بیاموز و بگو را از داخل درس پیداکنند. مثلا ۵ تا از جمله هایی که زمان گذشته دارد.                  🌷🌷🌷🌷🌷 • به دانش آموزان یک کلمه از درس بدهید تا قطار كلمات‌بسازند. به این صورت که کلمه ای از درس پیدا کنند که حرف اول آن، حرف آخر کلمہ شما باشد. مثلا ۲۰كلمه داشته باشد. مثال :منتظر   راهنمایی . به دانش آموزان جملات نامرتب از درس بدهید تا مرتب کنند. • به دانش آموزان حروف بہ هم ريختہ بدهید تا کلمہ بسازند. • این دو تکلیف را می توانید به خودشان هم واگذار کنید. یعنی‌خودشان جملہ و حروف نامرتب بسازند و خودشان هم مرتب کنند.                 🍁🍁🍁🍁🍁 . جدولی از حروف طراحی کنید تا دانش آموز از داخل آن کلمات‌درس را پیدا کند و رنگ بزند و بيرون جدول بنویسد. • كلمات مهم از جمله های درس را پاک کنید و بگویید از داخل کتاب کلمات را پیدا کند و در جمله ها بنویسد. یا کلمات را هم‌بدهید تا هر کلمه را در جمله ی مناسب بگذارد. . مثلا: دانش آموزان ............. مربی بهداشت بودند. • درس را با دقت بخوانند و هر چه از درس فهمیدند به زبان‌خودشان خلاصه در چند خط بنویسند.              🌺🌺🌺🌺🌺 . اگر تو بہ جای نویسنده بودی داستان درس را چطور به پایان‌می بردی؟ . فرض کن قرار است ادامه داستان درس را تو بنویسی، درحد‌یک بند داستان را ادامه بده. • باکلمات داده شده از درس یک جمله خلاق بنویس. • جملہ ناتمام بدهید تا  کامل کنند • برای درس یک کتابچہ تصویری درست کند و زیر هر تصویرخلاصه ای از درس بنویسد.
🌳درباره ی ترکیب "هم" 💢اگر «هم» پیشوند اشتراک باشد چون یک کلمة مستقل می سازد به کلمة بعد از خود می چسبد. پس، ⛔️ننویسیم ✅ بنویسیم هم دل همدل هم راه همراه هم درس همدرس هم سنگ همسنگ هم بازی همبازی هم سایه همسایه ⚠️تبصره- در چند حالت جدا نوشته می شود: ⚜اگر حالت تأکید داشته باشد؛ مانند «هم من آمدم هم او » ⚜قبل از کلمه ای بیاید که با «م» شروع شود؛ مانند هم مسلک، هم ملت ⚜قبل از کلماتی بیاید که با «الف» شروع شوند؛ مانند هم اتاق، هم اسم، هم اعتقاد ⚜در ترکیب با کلماتی که با الف ممدود شروع می شوند، اتصال و انفصال آن به ضرباهنگ کلام بستگی دارد، یعنی مطابق اصل تطابق ملفوظ و مکتوب اگر الف ممدود به لفظ درآید جدا نوشته می شود؛ مانند هم آواز، هم آرمان، هم آهنگ و اگر الف ممدود به لفظ در نیاید می چسبد؛ مانند هماهنگ، هماورد، هماویز
🤓همکارانی که سرکلاس با مواجه هستند و دنبال راهکار برای داشتن یه کلاس آروم میگردن نکات زیر رو حتما با دقت بخونند 👇👇👇👇 🌟ترفند ۱🌟 📝 شعر بخوانید) این ترفند خصوصا برای بچه‌های ،دبستانی خیلی خوب جواب می‌دهد. یک شعری را انتخاب کنید با حرکات و اشاره انگشتان شروع به خواندن کنید و بچه‌های کلاس باید جواب بدهند. شعری را انتخاب کنید که بچه‌ها هم بتوانند همراهی کنند. هدف از این شعر خواندن این هست که بچه‌ها با شما همراه شوند و صحبت کردنشان قطع شود. فقط یکبار شعر بخوانید و نه بیشتر و بعد از تمام شدن شعر فعالیتی که قصد شروع آنرا داشتید، شروع کنید. 🌟ترفند ۲🌟 📞 استفاده از آهنگ گوشی موبایل) اگر موقعیتی برای شعر خوانی نیست از آهنگ‌های موجود روی گوشی یا کامپیوتر استفاده کنید. حتی شعرهایی که خود شاگردان قبلا خواندند و شما ضبط کردید و یا موسیقی مورد علاقه‌شان یا موزیک مرتبط با مطلب درسی و جشن‌های مدرسه را انتخاب و پخش کنید. می‌توانید اجرای موسیقی را بصورت یک دستورالعمل در آورید، یعنی در هفته های متوالی موقع ساکت کردن بچه‌ها آنرا پخش کنید تا متوجه شوند که بعد از اتمام موسیقی باید ساکت شوند و ادامه مطالب درسی کلاس توجه کنند. 🌟ترفند ۳🌟 🌹استفاده از یک صدای خاص) ایده‌های مختلفی برای استفاده از یک “صدا” برای ساکت کردن کلاس هست. می‌توانید از یک زنگوله استفاده کنید. هر وقت خواستید کلاس را ساکت کنید زنگ بزنید و از بچه‌ها بخواهید وقتی صدای زنگ قطع شد، همه دستهایشان را بالا ببرند. این شبیه یک بازی می‌شود. بچه‌ها به زنگ خوب گوش می‌دهند و منتظر هستند تا صدا قطع شود و دستها را بالا کنند. همه ساکت هستند و هیچ صدایی از کسی در نمی‌آید تا حواس‌ها به تمام شدن صدای زنگ باشد 🌟ترفند ۴🌟 👏👏با ریتم مشخصی دست بزنید در این همهمه و شلوغی کلاس خیلی آرام و خونسرد بسمت میز چندتا از شاگردها بروید و از آنها بخواهید اگر صدای شما را می‌شنوند ۲ بار دست بزنند و بعد دوباره تکرار کنید. دفعه دوم تعداد بیشتری از شاگردها ساکت می‌شوند و به شما توجه می‌کنند و شما را همراهی می‌کنند( تعدا دفعات دست زدن را تغییر دهید). آنقدر انجام دهید تا همه کلاس متوجه شما شوند . در این روش ۲۰ ثانیه اول کلاس ساکت می‌شود حتی در اجتماعات زیاد با صدها شرکت کننده هم در عرض یک دقیقه این روش جواب می‌دهد و همه توجه‌ها به شما جلب می‌ شود 🌟ترفند ۵🌟 👯‍♂️ بخواهید حرکتی انجام دهند از همه شاگردها بخواهید با هم دسته جمعی حرکتی انجام دهند.مثلا هر چه در دستشان هست را بیاندازند، زیپ دهان را ببندند( حرکتی شبیه دوختن لب)، نگاه‌ها به جای خاصی خیره شود( همه با هم به نقطه‌ای خیره شوند)… 🌟ترفند ۶🌟 💢شمارش معکوس تا ساکت شدن از شاگردها بخواهید وقتی به شماره صفر رسیدید همه باید ساکت شده باشند. از ۱۰ شروع کنید ۹، ۸، ۷، ۶… وقتی به صفر رسیدید فعالیت بعدی را بدون وقفه شروع و ادامه دهید. 🌟ترفند ۷🌟 👆استفاده از اشاره دست این روش برای کلاس بالایی‌ها جواب می‌دهد. ابتدای سال برای هر انگشتی یک تعریفی را توضیح دهید. مثلا توضیح دهید که وقتی دستهایتان را بالا می‌برید انگشت اول سکوت، انگشت دوم نگاه، انگشت سوم گوش دادن هست…. و وقتی همه آماده شدند موضوع فعالیتان را شروع کنید. 🌟ترفند ۸ 🌟 🙅‍♂️استفاده از زبان بدن یک حرکت مشخصی را مثلا ( بشین و پاشو) ، (دستها به جلو) … مشخص کنید. دیگه بجای اینکه کلی انرژی صرف کنید برای ساکت کردن کلاس درس از ابتدای سال مشخص کنید که هر وقت اسم این حرکت را گفتید همه باید با هم انجا بدهند و بعد از آن دیگه سکوت کنند. مثلا بگویید ” بشین و پاشو” بچه‌ها از جاشون بلند می‌شوند و دوباره می‌نشینند و دیگه همه ساکت آماده برای درس…… 🌟 ترفند ۹🌟 🌈 پخش کردن کاغذهای رنگی یک ظرفی پر از کاغذهای رنگی و زرق وبرق دار ریز کنید و اسم ظرف را شیشه جادویی بگذارید. به بچه‌ها بگویید هر وقت این کاغذها را روی سرشان ریختید همه باید فریز و بی‌حرکت بشوند. امتحان کنید، این روش جواب می‌دهد. بازی فریز و یخ شدن از بازی‌های محبوب کودکان هست. البته این روش بیشتر از یکی یا دوبار تاثیر گذار نیست و برای دفعه‌های بعد که خواستید کلاس را ساکت کنید باید روش دیگه‌ای امتحان کنید ولی خوب این هم یک راه‌ کار شادی برای عوض کردن فضای کلاس و جلب توجه بچه‌ها هست. 🌟ترفند ۱۰🌟 🎾بازی کردن بطور کلی با سیستم آموزشی که ما داریم زمان زیادی برای ایجاد فرصت بازی کردن در کلاس‌های درسی وجود ندارد برای همین بازی کردن یک راه‌کار شاد و خلاقانه‌ای برای ساکت کردن کلاس درس هست. بطور مثال یک کدی یا کلمه‌ای را از قبلا تعریف کنید، مثلا (نان موزی) و وقتی شما این کلمه را تکرار می‌کنید، شاگردها باید با دست مخالف گوششان را بمالند. به این صورت همه توجه‌ها به بازی جلب می‌شود. ┄┅✶🍃🌸🍃✶┅┄
خلاصه ی مطالب جلسه با اولیاء مهرماه📝 ۱- ارزشیابی به صورت فرایندی و توصیفی می باشد.( یعنی فعالیت دانش آموز طی سال مهم است نه آزمون پایان ترم) ۲- زنگ ورزش دانش آموز لباس ورزشی بپوشد. ۳-انضباط و غیبت و تاخیر دانش آموز در ارزشیابی تاثیرگذار است. ۵- دانش آموز صبحانه میل کند ( افزایش سطح انرژی دانش آموز برای یادگیری بهتر ) ۶- دانش آموز بهداشت فردی را رعایت کند.( لیوان، قمقمه،لباس تمیز و خوش بو) ۷- نظارت بر انجام تکالیف و بازخورد دادن به آن،پرسش و پاسخ در خانه،کمک به انجام تحقیق نه انجام تحقیق ۸-همکاری با آموزگار و عدم دخالت در فرایند آموزش از آموزش به سبک خود پرهیز کنید چون باعث ایجاد دوگانگی آموزشی در ذهن دانش آموز می شود و تداخل اینجاد میکند. ۹-از مراجعه به مدرسه و تماس با بنده اکیدا پرهیز کنید،اگر مسئله ی مهمی بود در شاد پیامک بدهد. ۱۰- نیم ساعت در هفته برای پیگیری وضعیت آموزشی دانش آموزان به شما اختصاص داده خواهد شد. ۱۱- آموزش و تدریس بنده طبق بودجه بندی می باشد پس به معلم اطمینان داشته باشید. ۱۲- هر شب املا گفته شود تکلیف دانش آموز را ننویسید،از تنبلی و سهل انگاری دانش آموز در انجام تکالیف حمایت نکنید. ۱۳-.بنده با توجه به سطوح یادگیری و جو کلاس و ظرفیت کلاس و آمادگی جمعی کلاس برای یادگیری تدریس خواهم کرد.کلاس ها و معلم ها متفاوت هستند پس به هیچ عنوان مقایسه نکنید. ۱۴- دانش آموز غیبت غیرموجه نداشته باشد،گواهی پزشک برای موجه کردن غیبت لازم است،مانع غیبت دانش آموز شوید.دانش آموز باید مسئول رفتار باشد و از مادر به عنوان پناهگاهی برای فرار از مسئولیت های مدرسه استفاده نکند. ۱۵- اولیاء در همه ی جهات باید و بهتر است که حق را به معلم بدهند و به وی اعتماد کنند چون معلم اهدافی والاتر و فراتر از آنچه که در ذهن شما می گذرد برای فرزندان کلاس تدبیر اندیشیده است. ۱۶- محیط امن و آرام در خانواده برای فرزند خود فراهم کنید. ۱۷_ درباره ی آنچه که دانش آموز در کلاس یاد گرفته سوال کنید. ۱۸-زمان مشخصی را به مهمانی و مسافرت اختصاص بدهید و برای نوشتن و خواندن دروس فرزند خود زمان بندی کنید. ۱۹- موبایل در اختیار دانش آموز قرار ندهید چون بر روی درس خواندش تاثیر می گذارد. ۲۱-لطفا در پی وی شاد از وضعیت خاص خانوادگی اگر دارید ( جدایی والدین از هم، مشکلات جسمانی و ویژگی های اخلاقی و روحی خاص دانش آموز) مرا در جریان بگذارید چون در فرایند آموز دانش آموز بسیار کمک کننده خواهد بود. با تشکر🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌱🌱🌱