✔️نکات مهم کلاسداری✔️
♦️♦️♦️♦️معلم = جذبه وجاذبه♦️♦️♦️♦️
✔️هردو باهم
✔️چهل روز اول چهل روز طلایی برای اجرایی کردن وتثبیت قوانین در کلاس هست
🔷لطفاً جذبه رو با داد و فریاد واخم و تنبیه اشتباه نگیرید
♦️جذبه یعنی اقتدار
🔷شما وقتی لزوم اجرای قوانین رو جا بندازید وبعد با اقتدار نسبت به انجام واجرای اون محکم بایستید خود به خود نظم حاکم میشه
پس این چهل روز رو دست کم نگیرید🏅
❌از اولیا هم بخواهید در خصوص اجرای قوانین کلاسی ومدرسه هر روز گوشزد ویادآوری به بچه ها داشته باشند
❌ضمن اینکه خود معلم باید الگوی تمام عیار اجرای نظم و قانون باشه
❌به موقع درس رو شروع کنه و به موقع پایان درس رو داشته باشه
❌زنگ تفریح بچه ها رو داخل کلاس نگه ندارن
❌از پنج دقیقه مانده به زنگ تفریح و زنگ خانه جمع آوری وسایل و کتاب روی میز رو به بچه ها گوشزد کنه
❌خودش قبل از بچه ها وارد کلاس بشه وبعد از بچه ها خارج بشه
❌درخصوص ابزار و وسایل نظم داشته باشه نگه یادم رفت بیارم
❌قبل از ورود به کلاس طرح درس وبرنامه ی اون ساعت رو کنترل کنه نه اینکه وارد کلاس بشه واز بچه ها بپرسه این زنگ چی داریم
❇️لینک کانال #پایه_سوم
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
#نکات لازم و پیش نیاز درس #ریاضی ورودی پایه سوم و مرور در تابستان:
🔸 جمع و تفریق فرآیندی سه رقمی
🔹جدول ارزش مکانی و جمع وتفریق در آن (برای اعداد ۳ رقمی که پیش نیاز اعداد چهار رقمی در پایه سوم هست )
🔹مرور دسته بندی ۱۰۰تایی و ۱۰ تایی و یکی با شکل
🔸معرفی پول و ارزش سکه
🔹 مرور خواندن صحیح ساعت
در ضمن الگو ها ابتدای کتاب در همه پایه ها هست و رفته رفته تکمیل تر وانواع آن ارائه می شود.بطوری که پایه های اول و دوم الگوی تکرار شونده هست ابتدا کشف بعد تکرار میکنند.
و پایه سوم الگوی افزایشی هست که به صورت عددی با جدول و هندسی با شکل را یاد میگیرند.
پس مرور گذرا بر الگوها هم شود کمک کننده خواهد بود
در ریاضی پایه سوم مباحث جدید و مهم .⏬
ضرب و تقسیم اعداد و محیط و مساحت(مربع و مساحت) و معرفی نماد کسر هست
⚛برای درس #فارسی ورودی سوم پیش نیاز و مرور در تابستان :
🔹جمله نویسی و
🔸 تمرین برای زیاد کردن محدوده کلمات یادگرفته (مثلا با حروف در هم کلمه جدید درست کردن )
🔹خواندن داستان ها و مجلات کودکانه و تقویت روخوانی روانخوانی.
🔸بازی" اسم و فامیل نویسی و... با حروف مشخص شده " یک سرگرمیو کمک کننده هست به تقویت املا و یادگیری کلمات متنوع
🔸نوشتن جملات صحیح با رعایت با زمان های حال و گذشته و آینده
توجه کنید که در فارسی #سوم مهم ترین بحث⬅️ "بند نویسی" که پیش نیاز انشاء سال های بالاتر هست .
پس هرچه جمله نویسی و آشنایی با کلمات جدید و متنوع بیشتر باشد. دانش آموز در پایه سوم موفق تر خواهد بود
#فارسی
آزمون ورودی سوم.pdf
655.4K
🥫#آزمون_ورودی از پایه دوم به سوم
📚#سوم
❇️لینک کانال #پایه_سوم
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
1_1655810140.pdf
17.23M
سلام این برا پوشه کار همراه با تمام نکات نربوط به ارزشیابی ازمون ها و فرم های مربوط به تمام پایه های ابتدایی هست
❇️لینک کانال #پایه_سوم
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
کل سوالات هدیه ها_-1371472009.pdf
1.3M
🍟کل سوالات هدیه
🌋 سوم ابتدایی
#سوم
#پایه_سوم
❇️لینک کانال #پایه_سوم
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
#ادامه
#پيام_قرآني: براي آموزش پيام قرآني ، ابتدا دو يا سه دانشآموز داوطلب پيام قرآني را همراه با ترجمه بلند بخوانند.سپس همه دانشآموزان با هم پيام قرآني را همراه با ترجمه بلند بخوانند. در مرحله بعد دانشآموزان در گروه هاي چند نفره با توجه به مضمون آيه و تصاوير ارائه شده، در باره پرسش مطرح شده به گفت و گو بپردازند.در ادامه از نمايندگان هر گروه بخواهيد تا نتايج گفت و گوي خود را براي ديگران بيان كنند.توصيه مي گردد در صورتي كه توضيحات دانشآموزان براي روشن شدن مفهوم پيام قرآني كافي نباشد، با طرح سوالاتي آنان را در درك مفهوم پيام ياري كنيد.انتظار مي رود دانشآموزان ضمن يادآوري تلاش ها و مبارزات حضرت ابراهیم(ع) و مرور داستان هايي كه تا به حال در مورد ايشان خوانده اند ، از قبيل شكستن بت ها، گلستان شدن آتش بر او، ساختن خانه خدا و... به اين نتيجه برسند كه حضرت ابراهیم(ع) با انجام اين كارهاي خوب به چه مقام والايي رسيده كه خدا بر او درود مي فرستد؛ پس ما هم با الگو گيري از ايشان تلاش كنيم تا با انجام كارهاي نيك، محبت الهي را به سوي خود جلب نماييم.
#دوست_دارم:
اين بخش به دنبال تقويت اهداف حيطه ي عاطفي بوده و دانش آموزان را به انجام فعاليتي عملي تشويق مي كند. دانش آموزان در اين بخش به آن چه در پيش فكر كرده اند و فهميده اند ، ابراز علاقه مي كنند. براي انجام اين فعاليت از دانش آموزان بخواهيد در قالب يك جمله ، مطالبي را كه در درس راجع به حضرت ابراهیم(ع) و ويژگي هاي اخلاقي ايشان آموخته اند با زندگي روزمره خود تطبيق دهند. آن ها بايد بتوانند نمونه هايي از خوبي ها و زيبايي هاي رفتار حضرت ابراهیم(ع) را در رفتار خود و دوستانشان جست و جو كنند. آن ها بايد بياموزند كه رفتار حضرت ابراهیم(ع) مي تواند الگوي رفتار كنوني آن ها و دوستانشان باشد. مهمترين هدف اين فعاليت ، تفهيم اين مطلب به دانش آموزان است كه بدانند آن ها نيز اگر بخواهند و سعي كنند، مي توانند همچون حضرت ابراهیم(ع) خداشناس و خداپرست، مقاوم و مبارز، دلسوز، اهل تفكر و استدلال و ... باشند.
#گفتگو_كنيد:
اين فعاليت براي جمعبندي پاياني از درس توسط معلم و با مشاركت كامل دانشآموزان طراحي شده است. معلمان گرامي دانش آموزان را گروه بندي كرده و از هر گروه بخواهند كه به سوالات پاسخ دهند . سپس از هر گروه يك نماينده به بيان نظرات گروه بپردازد. در ادامه ساير گروهها به ارزيابي و داوري پاسخ گروههاي ديگر بپردازند. در اين فعاليت انتظار ميرود معلمان گرامي، حس كنجكاوي دانشآموزان را تحريك نموده تا دانشآموزان با دقت در داستان ، مصاديق عيني دينداري را بيابند. در واقع اين فعاليت يادگيري به دنبال توسعه مفاهيم اساسي درس و بسط يادگيري با مشاركت فعال دانشآموزان ميباشد. اجازه دهيد تا آن ها درك و فهم خويش را به راحتي در كلاس بيان كنند.
#بگرد_و_پيدا_كن:
اين فعاليت براي تثبيت مفهوم درس در ذهن دانشآموزان طراحي شده است. تصوير اين فعاليت از تصاوير كتاب قرآن پايه دوم ابتدايي كه در مورد داستان هاي كودكي ابراهيم، آمده بود با عنوان "كودك خداپرست"، انتخاب شده است. انتظار مي رود دانشآموزان به خداپرستي حضرت ابراهیم(ع) ، بت پرستي مردم بابل و مخالفت حضرت ابراهیم(ع) با اين عقيده باطل، اشاره كنند. اين فعاليت ضمن حفظ ارتباط طولي و عرضي دروس، مي تواند به تثبيت مفهوم درس در ذهن دانشآموزان كمك كند.
#كار_در_خانه:
اين فعاليت با توجه به تاثير غير قابل انكار خانواده در تثبيت هويت ديني آموخته شده ، طراحي گرديده است. در اين فعاليت انتظار ميرود والدين گرامي، با توجه به مفهوم پيام قرآني دانشآموزان را به سوي درك اين مطلب سوق دهند كه پيامبر اكرم(ص) نيز با ادامه راه حضرت ابراهیم(ع) به مقامي رسيدند كه خدا و فرشتگان بر او درود مي فرستند و خدا از مومنان هم خواسته است با صلوات فرستادن بر او از تلاش هاي ايشان قدرداني نمايند.به دانشآموزان معنا و مفهوم صلوات را به گونه اي آموزش دهيد كه به هنگام گفتن يا شنيدن نام پيامبر اكرم(ص) آن را ادا كنند. از معلمان گرامي انتظار مي رود در جلسه بعدي پيگيري جدي از نحوه انجام اين فعاليت در خانه به عمل آورند.
ارزش_يابی
🌷🌷نکته هایی در مورد تدریس مورد هدیه ها وتمرینات کتاب 🌷🌷🌷
❇️لینک کانال #پایه_سوم
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
آزمون عملکردی هدیه سوم .pdf
376.2K
🏠آزمون عملکردی هدیه
📖تابستانه
🔥سوم ابتدایی
#سوم
#پایه_سوم
❇️لینک کانال #پایه_سوم
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9
4_430064824924242285.pdf
287.8K
🥫کاربرگ فارسی
🚀سوم ابتدایی
#سوم
#پایه_سوم
❇️لینک کانال #پایه_سوم
👇👇
https://eitaa.com/joinchat/3169976536C6d875826d9