eitaa logo
کانال همیاری پایه چهارم (کشوری)
26.1هزار دنبال‌کننده
4هزار عکس
6.8هزار ویدیو
6هزار فایل
لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783 🟢لینک گروه همیاری پایه چهارم
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🔴گزارش کار آزمایش اول: 🌱موضوع آزمایش: بررسی شکل حباب ها با قالب های متفاوت 🌱مواد لازم: لیوان،مواد شوینده،گلیسیرین،سیم نازک،قاشق برای مخلوط کردن 🌱شرح آزمایش: مایع شوینده را در لیوان ریخته و کم کم آب اضافه میکنیم و با قاشق بهم میزنیم تا کف درست شود،سپس گلیسیرین را به آن اضافه میکنیم. سیم ها را شبیه اشکال مختلف درست میکنیم و داخل مخلوط درست شده قرار میدهیم و سپس در آن فوت می کنیم تا حباب ساخته شود. حالا سیم را به اشکال مختلف درست میکنیم و آزمایش را بارها و بارها تکرار میکنیم و به شکل حباب ها توجه میکنیم. 🌱نتیجه گیری: قالب ها به هرشکلی باشند تمام حباب ها کروی (دایره ای) هستند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🔴گزارش کار آزمایش دوم: 🌱مقایسه ی جذب نور و گرما در اجسام سیاه و سفید 🌱مواد لازم: 2لیوان هم اندازه و یکسان،دماسنج،و تکه پارچه ی سیاه و سفید که جنس یکسانی دارند 🌱شرح آزمایش: دور یک لیوان را با پارچه ی سفید و دور لیوان دیگر را با پارچه ی سیاه می پوشانیم. داخل هر لیوان به مقدار مساوی آب میریزیم،دمای آب هر دو لیوان را با دماسنج اندازه میگیریم و یادداشت میکنیم. دو لیوان را به مدت 1ساعت مقابل نور آفتاب قرار می دهیم و بعد دمای دو لیوان را دوباره اندازه می گیریم و یادداشت می کنیم. 🌱نتیجه گیری: آب لیوانی که با پارچه ی سیاه پوشیده شده دمای بالاتری دارد زیرا اجسام سیاه نور را بیشتر جذب می کنند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 فیلمی آموزشی در خصوص زیبایی های حباب ها 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
25.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انیمیشن مهارتهای زندگی سوم موضوع :امانتداری ☘☘☘☘☘☘☘
Binder1.pdf2.pdf
32.95M
۲۶۰ صفحه نمونه سوال از ریاضی پایه چهارم ☘☘☘☘
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌱اهداف درس: 1-آشنایی با مفهوم مخلوط و انواع آن 2-توانایی جداسازی مخلوط ها 3-شناخت محلول یکنواخت و محلول غیریکنواخت 4-آشنایی با کاربرد مخلوط در زندگی 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌹ایجاد انگیزه: میتوانیم تصاویر مختلفی از مخلوط ها را به نمایش بگذاریم. میتوانیم همراه خودمان حبوبات مختلف ببریم که باهم در یک ظرف ریخته شده و یا از روز قبل به آنها بگوییم وسایل درست کردن سالاد را بیاورند. میتوانیم تیله های مختلف رنگی و یا مقداری آجیل به کلاس ببریم. کلا دست پر آمدن معلم برای دانش آموزان پرسش برانگیز است و تا شروع درس ذهن کنجکاو آن ها را تحریک می کند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🍃تدریس: از بچه ها بخواهیم به تصویر عنوانی درس نگاه کنند و نظراتشان را بیان کنند. عده ای شروع به نام بردن مواد موجود در تصویر می کنند و عده ای می گویند که چندتا ماده به صورت درهم در کنار هم هستند. از اصطلاح درهم استفاده کنیم و بگوییم در علوم تجربی به ترکیب مواد باهم مخلوط می گویند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌹فعالیت: برای درک بهتر جواب این پرسش فعالیت را با مواد و وسایلی که از قبل تهیه کرده ایم انجام می دهیم. با مشورت و پرسش و پاسخ به نتیجه می رسند که ماسه از سوراخ لیوان بیرون می ریزد. 🍀پاسخ سوال های فعالیت: 4-هنگامی که لیوان را به آرامی تکان می دهیم،ماسه ها از سوراخ های لیوان عبور کرده و در بشقاب می ریزند. ⚫بله ⚫خیر وقتی شکر از نخودچی ها جدا شود شکل آن ها تغییر نمی کند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌟دانش آموزان در پایه ی سوم با مفهوم مواد و انواع مواد آشنا شده اند،امسال با مفهوم مخلوط آشنا می شوند. می توانیم با کمک ترکیب مواد،مفهوم مخلوط را به آن ها آموزش بدهیم که: اگر دو یا چند ماده را در ظرفی بریزیم مخلوط به وجود می آید. ❌یکی از خاصیت های مخلوط ثابت بودن رنگ و شکل است. در صفحه ی قبل با انجام آزمایش متوجه شدیم که اگر مخلوط تیله و ماسه را از هم جدا کنیم رنگ و شکل آن ها تغییر نمی کند. در بالای این صفحه نیز اشاره به سبزی های مختلف شده که اگر آن ها را جدا کنیم رنگ و شکل آن ها تغییر نمی کند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🔺پاسخ های گفت و گو: ⚫بادام،پسته،گردو انواع تیله و مهره های رنگی ⚫همه ی مواد موجود در این دو مخلوط حالت جامد دارند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔹مخلوط ها گوناگونند: مخلوط ها همیشه به حالت جامد وجود ندارند بلکه انواع مختلفی دارند،به شکل های پایین صفحه ی 7 توجه کنید که نشان دهنده ی مخلوط های متفاوت است. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃