🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔴گزارش کار آزمایش اول:
🌱موضوع آزمایش:
بررسی شکل حباب ها با قالب های متفاوت
🌱مواد لازم:
لیوان،مواد شوینده،گلیسیرین،سیم نازک،قاشق برای مخلوط کردن
🌱شرح آزمایش:
مایع شوینده را در لیوان ریخته و کم کم آب اضافه میکنیم و با قاشق بهم میزنیم تا کف درست شود،سپس گلیسیرین را به آن اضافه میکنیم.
سیم ها را شبیه اشکال مختلف درست میکنیم و داخل مخلوط درست شده قرار میدهیم و سپس در آن فوت می کنیم تا حباب ساخته شود.
حالا سیم را به اشکال مختلف درست میکنیم و آزمایش را بارها و بارها تکرار میکنیم و به شکل حباب ها توجه میکنیم.
🌱نتیجه گیری:
قالب ها به هرشکلی باشند تمام حباب ها کروی (دایره ای) هستند.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔴گزارش کار آزمایش دوم:
🌱مقایسه ی جذب نور و گرما در اجسام سیاه و سفید
🌱مواد لازم:
2لیوان هم اندازه و یکسان،دماسنج،و تکه پارچه ی سیاه و سفید که جنس یکسانی دارند
🌱شرح آزمایش:
دور یک لیوان را با پارچه ی سفید و دور لیوان دیگر را با پارچه ی سیاه می پوشانیم.
داخل هر لیوان به مقدار مساوی آب میریزیم،دمای آب هر دو لیوان را با دماسنج اندازه میگیریم و یادداشت میکنیم.
دو لیوان را به مدت 1ساعت مقابل نور آفتاب قرار می دهیم و بعد دمای دو لیوان را دوباره اندازه می گیریم و یادداشت می کنیم.
🌱نتیجه گیری:
آب لیوانی که با پارچه ی سیاه پوشیده شده دمای بالاتری دارد زیرا اجسام سیاه نور را بیشتر جذب می کنند.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
فیلمی آموزشی در خصوص زیبایی های حباب ها
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
25.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انیمیشن مهارتهای زندگی سوم
موضوع :امانتداری
☘☘☘☘☘☘☘
Binder1.pdf2.pdf
32.95M
۲۶۰ صفحه نمونه سوال از ریاضی پایه چهارم
☘☘☘☘
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌹ایجاد انگیزه:
میتوانیم تصاویر مختلفی از مخلوط ها را به نمایش بگذاریم.
میتوانیم همراه خودمان حبوبات مختلف ببریم که باهم در یک ظرف ریخته شده و یا از روز قبل به آنها بگوییم وسایل درست کردن سالاد را بیاورند.
میتوانیم تیله های مختلف رنگی و یا مقداری آجیل به کلاس ببریم.
کلا دست پر آمدن معلم برای دانش آموزان پرسش برانگیز است و تا شروع درس ذهن کنجکاو آن ها را تحریک می کند.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🍃تدریس:
از بچه ها بخواهیم به تصویر عنوانی درس نگاه کنند و نظراتشان را بیان کنند.
عده ای شروع به نام بردن مواد موجود در تصویر می کنند و عده ای می گویند که چندتا ماده به صورت درهم در کنار هم هستند.
از اصطلاح درهم استفاده کنیم و بگوییم در علوم تجربی به ترکیب مواد باهم مخلوط می گویند.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌹فعالیت:
برای درک بهتر جواب این پرسش فعالیت را با مواد و وسایلی که از قبل تهیه کرده ایم انجام می دهیم.
با مشورت و پرسش و پاسخ به نتیجه می رسند که ماسه از سوراخ لیوان بیرون می ریزد.
🍀پاسخ سوال های فعالیت:
4-هنگامی که لیوان را به آرامی تکان می دهیم،ماسه ها از سوراخ های لیوان عبور کرده و در بشقاب می ریزند.
⚫بله
⚫خیر وقتی شکر از نخودچی ها جدا شود شکل آن ها تغییر نمی کند.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌟دانش آموزان در پایه ی سوم با مفهوم مواد و انواع مواد آشنا شده اند،امسال با مفهوم مخلوط آشنا می شوند.
می توانیم با کمک ترکیب مواد،مفهوم مخلوط را به آن ها آموزش بدهیم که:
اگر دو یا چند ماده را در ظرفی بریزیم مخلوط به وجود می آید.
❌یکی از خاصیت های مخلوط ثابت بودن رنگ و شکل است.
در صفحه ی قبل با انجام آزمایش متوجه شدیم که اگر مخلوط تیله و ماسه را از هم جدا کنیم رنگ و شکل آن ها تغییر نمی کند.
در بالای این صفحه نیز اشاره به سبزی های مختلف شده که اگر آن ها را جدا کنیم رنگ و شکل آن ها تغییر نمی کند.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔺پاسخ های گفت و گو:
⚫بادام،پسته،گردو
انواع تیله و مهره های رنگی
⚫همه ی مواد موجود در این دو مخلوط حالت جامد دارند.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🔹مخلوط ها گوناگونند:
مخلوط ها همیشه به حالت جامد وجود ندارند بلکه انواع مختلفی دارند،به شکل های پایین صفحه ی 7 توجه کنید که نشان دهنده ی مخلوط های متفاوت است.
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃