eitaa logo
کانال همیاری پایه چهارم (کشوری)
26.4هزار دنبال‌کننده
3.9هزار عکس
6.6هزار ویدیو
5.9هزار فایل
لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/3232956632C84865ea783 🟢لینک گروه همیاری پایه چهارم
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🍃نکاتی در خصوص دفتر آزمایشگاه علوم: بعد از انجام هر آزمایش احتیاج هست که گزارش نویسی صورت بگیرد. ابتدا هرگروهی گزارش را می نویسد،بعد از نوشتن آنها حالا میتوانید گزارش کار درست را روی تخته بنویسید تا دانش آموزان قسمت های اشتباه نوشته ی خودشان را تصحیح کنند. میتوانیم برگه های زیر را به تعداد آزمایش ها چاپ کنیم و به صورت منگنه شده و شبیه دفتر در اختیار آنها قرار بدهیم👇👇
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🔴گزارش کار آزمایش اول: 🌱موضوع آزمایش: بررسی شکل حباب ها با قالب های متفاوت 🌱مواد لازم: لیوان،مواد شوینده،گلیسیرین،سیم نازک،قاشق برای مخلوط کردن 🌱شرح آزمایش: مایع شوینده را در لیوان ریخته و کم کم آب اضافه میکنیم و با قاشق بهم میزنیم تا کف درست شود،سپس گلیسیرین را به آن اضافه میکنیم. سیم ها را شبیه اشکال مختلف درست میکنیم و داخل مخلوط درست شده قرار میدهیم و سپس در آن فوت می کنیم تا حباب ساخته شود. حالا سیم را به اشکال مختلف درست میکنیم و آزمایش را بارها و بارها تکرار میکنیم و به شکل حباب ها توجه میکنیم. 🌱نتیجه گیری: قالب ها به هرشکلی باشند تمام حباب ها کروی (دایره ای) هستند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🔴گزارش کار آزمایش دوم: 🌱مقایسه ی جذب نور و گرما در اجسام سیاه و سفید 🌱مواد لازم: 2لیوان هم اندازه و یکسان،دماسنج،و تکه پارچه ی سیاه و سفید که جنس یکسانی دارند 🌱شرح آزمایش: دور یک لیوان را با پارچه ی سفید و دور لیوان دیگر را با پارچه ی سیاه می پوشانیم. داخل هر لیوان به مقدار مساوی آب میریزیم،دمای آب هر دو لیوان را با دماسنج اندازه میگیریم و یادداشت میکنیم. دو لیوان را به مدت 1ساعت مقابل نور آفتاب قرار می دهیم و بعد دمای دو لیوان را دوباره اندازه می گیریم و یادداشت می کنیم. 🌱نتیجه گیری: آب لیوانی که با پارچه ی سیاه پوشیده شده دمای بالاتری دارد زیرا اجسام سیاه نور را بیشتر جذب می کنند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 فیلمی آموزشی در خصوص زیبایی های حباب ها 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
25.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انیمیشن مهارتهای زندگی سوم موضوع :امانتداری ☘☘☘☘☘☘☘
Binder1.pdf2.pdf
32.95M
۲۶۰ صفحه نمونه سوال از ریاضی پایه چهارم ☘☘☘☘
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌱اهداف درس: 1-آشنایی با مفهوم مخلوط و انواع آن 2-توانایی جداسازی مخلوط ها 3-شناخت محلول یکنواخت و محلول غیریکنواخت 4-آشنایی با کاربرد مخلوط در زندگی 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌹ایجاد انگیزه: میتوانیم تصاویر مختلفی از مخلوط ها را به نمایش بگذاریم. میتوانیم همراه خودمان حبوبات مختلف ببریم که باهم در یک ظرف ریخته شده و یا از روز قبل به آنها بگوییم وسایل درست کردن سالاد را بیاورند. میتوانیم تیله های مختلف رنگی و یا مقداری آجیل به کلاس ببریم. کلا دست پر آمدن معلم برای دانش آموزان پرسش برانگیز است و تا شروع درس ذهن کنجکاو آن ها را تحریک می کند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🍃تدریس: از بچه ها بخواهیم به تصویر عنوانی درس نگاه کنند و نظراتشان را بیان کنند. عده ای شروع به نام بردن مواد موجود در تصویر می کنند و عده ای می گویند که چندتا ماده به صورت درهم در کنار هم هستند. از اصطلاح درهم استفاده کنیم و بگوییم در علوم تجربی به ترکیب مواد باهم مخلوط می گویند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 🌹فعالیت: برای درک بهتر جواب این پرسش فعالیت را با مواد و وسایلی که از قبل تهیه کرده ایم انجام می دهیم. با مشورت و پرسش و پاسخ به نتیجه می رسند که ماسه از سوراخ لیوان بیرون می ریزد. 🍀پاسخ سوال های فعالیت: 4-هنگامی که لیوان را به آرامی تکان می دهیم،ماسه ها از سوراخ های لیوان عبور کرده و در بشقاب می ریزند. ⚫بله ⚫خیر وقتی شکر از نخودچی ها جدا شود شکل آن ها تغییر نمی کند. 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃