eitaa logo
کانال همیاری پنجم(کشوری)
20هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
4.9هزار ویدیو
6.4هزار فایل
لینک کانال پایه پنجم https://eitaa.com/joinchat/3252617432C587e30e3dc 🟢لینک گروه همیاری پایه پنجم
مشاهده در ایتا
دانلود
اهداف بخش های مختلف فصل اول تفکر و پژوهش 🏵️اهداف واژه های تصادفی 1 – پرورش مهارت های پایهٔ تفکر 2 – توافق و قانون گذاری برای آداب و مقرّرات کلاس تفکّر 3 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی 🏵️اهداف دیدنی های سرزمین من🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن دیدگاه ها و ویژگی های دیگران 2 – ارتقای فضایل فکری، و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی 🏵️اهداف نارنجی پوش امانتدار🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای آنی و آتی آن برای خود و دیگران 2 -ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی 🏵️اهداف بوی خوش مدینه🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن اولویت ها 2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی 🏵️اهداف آقکند تفکّر و پژوهش پایه ششم ابتدایی🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای آنی و آتی تصمیم ها 2 – پرورش توانایی قضاوت با در نظر گرفتن همهٔ جوانب موضوع 3 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت و گو های جمعی 🏵️اهداف ماه بود و روباه ! ( انتخابی) 🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای اندیشه و عمل برای خود و دیگران 2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی 🏵️اهداف مارگیر و اژدها ( انتخابی) 🏵️ 1 – پرورش توانایی تصمیم گیری با در نظر گرفتن پیامدهای فوری و کوتاه مدت آن 2 – ارتقای فضایل فکری و توسعهٔ آداب گفت وگو های جمعی پایه
اگر دانش آموزانتون وقتی املا می نویسند حروفی جا میزارند،نقطه ها یادشون میره،بخشیش مربوط به ضعیف بودن حافظه ی دیداری آنهاست(حتی در پایه های بالاتر)برای رفع این مشکل قبل از اینکه هرشب بخواهید بهشون املا بگید،با یک سری بازی ساده حافظه دیداریشونو تقویت کنید،خیلی بهشون کمک میکنه.(البته با دردسترس ترین وسایل) حتی برای پایه های اول و دوم که هنوز در تشخیص نشانه ها و ترکیبات مشکل دارند میتونید آنها را داخل اشکال قرار بدید و با دانش اموزان یا فرزندان خود در قالب بازی و سرگرمی درس هم اموزش دهید. به قول معروف با یک تیر چند نشون میزنید😊
پاییز هزار برگ دفتر شده است باران زده و خاطره ها تر شده است با طعم انار و یک بغل خرمالو برخیز که باغ، غرق “آذر” شده است 🌺😍 ان شاءالله ماه خوبی برای تک تک شماها باشه و توش پر از خبرهای خوب و شاد بشنوید🙏
🌳 طبقه بندی تکالیف درسی(از نظر محتوای تکلیف درسی) 1⃣ تکالیف ترمیمی ( تمرینی) : این نوع تکلیف ،جهت مرور و تقویت مهارت ویا دانشی که قبلاً آموزش داده ایم به دانش آموز ارائه می شود. ♻️ مثال : خط کشیدن زیر مطالب - روخوانی یک متن – حل مسائل -باز نویسی برخی از مباحث 2⃣ تکالیف آمادگی :اگر بخواهیم دانش آموز در ارتباط با درسی که در جلسه بعد ،تدریس می شود ، فهم بهتری داشته باشند، این تکلیف به آنان ارائه می گردد. ♻️مثال : در ارتباط با تدریس گیاهان در هفته آینده ، تعدادی برگ یا دانه‌ی گیاهان را جمع‌آوری کنید @javadi_education 3⃣ تکالیف کاربردی : این نوع از تکالیف به فهم بهتر مطالب آموخته شده ، کمک می کند. ♻️ مثال : خلاصه کردن یک متن یا داستان ، ترسیم نقشه ومشخص نمودن مواردی روی ان 4⃣ تکالیف بسطی – امتدادی : این دسته از تکالیف در توسعه دانش ،فهم ومهارت های دانش آموزان دررابطه با تجاربی که قبلاً آموخته اند،موثر می باشند. ♻️مثال : در کتابخانه کتابی درباره‌ی سنگ ها پیدا کنید وپس از مطالعه، قسمت هایی از آن را نوشته ودر کلاس ارائه دهید. 5⃣تکالیف خلاقیتی : در این نوع از تکلیف ، معلم از دانش آموزان می خواهد تا با استفاده ازتوانایی وابتکارشان اثر کاملاً جدیدی را ارائه دهند. ♻️ مثال : تغییراتی که می توان در خصوصیات اشیاء واشکال ایجادکرد ترکیب اشیاء با یکدیگر ارائه راه حل های جدید برای مسائل سایر استفاده هایی که می توان از وسایل اطراف نمود با کاربرد جدید(ساخت خانه با چوب های بستنی) 6⃣ تکالیف پژوهشی : این نوع از تکالیف ، با هدف تولید دانش توسط دانش آموز ، ارائه می گردد وامکان دارد فرصت بیشتری برای انجام وارائه نیاز داشته باشد . ♻️ مثال : کدام دانه زودتر رشد می کند؟ عدس یا لوبیا🌷 🎀🎀@javadi_education
@MoallemYariR5 جزوه ی کامل درس 4 فارسی.pdf
1.28M
🔺 جزوه ی کامل درس 4 فارسی پنجم ابتدایی 🔸 : بازرگان و پسران 🔸 درس چهارم فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , _____&_ پایه
1_1978153395.pdf
474.7K
درس اول تا چهارم پایه عزیزانی که تازه به جمع ما اضافه شدند میتونند باجستجو کردن هشتک درس و پایه مورد نظر به مطالب دست پیدا کنند🌺🌸🌺🌸
تهیه ی چک لیست ها و معیارهای ارزشیابی به عهده ی معلم است یا اداره؟ از طرف اداره، اداره ی کل یا بخش های مختلف وزارت خانه مطالعات و پژوهش هایی انجام می شود و در هر زمینه دستورالعمل و راهنمایی برای برخی فعالیت ها تدوین و برای معلمان ارسال می شود. اما در نهایت انتخاب بهترین و مناسب ترین آن ها به عهده ی معلم هر کلاس است. به عنوان مثال در کتاب های مختلف روش تدریس و همچنین کتاب راهنمای معلم در هر درس روش های پیشنهادی تدریس ارایه می شود. اما معلم با توجه به خلاقیت خود و موقعیت های ایجاد شده بهترین روش یا روش های موجود را انتخاب و اجرا می کند. در زمینه ی ابزارهای جمع آوری اطلاعات در ارزشیابی توصیفی نیز نمونه هایی ارایه می شود که معلم با توجه به خلاقیت و روش های تدریس خود و همچنین عوامل دیگر مانند تعداد دانش آموزان کلاس و تناسب ابزار با امکانات و اهداف، مناسب ترین را انتخاب می کند یا حتی برخی را تغییر می دهد و مناسب سازی می کند. نکته ی مهم این است که ابزار انتخاب شده، معلم و دانش آموز را به هدف اصلی، که یادگیری بهتر است، برساند.
38550564289385.pdf
1.12M
تکالیف خلاق ومهارت محور پایه
@MoallemYariR5 آزمون درس 4 فارسی پنجم (02).pdf
598.2K
🔺 آزمون درس 4 فارسی پنجم ابتدایی 🔸 : بازرگان و پسران 🔸 آزمون درس چهارم فارسی 👈 🔸 هشتگ ها : , , _____&_ پایه
اگر معلمی هستید که تکالیف مناسب، خلاقانه، عکلکردی، فعال و جالب و البته متناسب و به اندازه نه خیلی زیاد به دانش آموزان ارائه می کنید و فقط هدف تون تثبیت و لذت بردن از یادگیری است ولی باز دانش آموزانی هستند که از انجام آن ها خسته می شوند شاید یکی از دلایلش این باشه که هنوز ماهیچه های ظریف دست شون ضعیفه و نیاز به تقویت داره. 📙✏️📙✏️📙✏️📙✏️ 💥💥💥💥💥 در خیلی از کلاس ها، دانش آموزانی داریم که به نظر می رسد قدرت کافی برای انجام تکالیف خود را ندارند و به اصطلاح دستشان زود خسته می شود. و در نتیجه خیلی زود نسبت به نوشتن تکالیف بی علاقه می شوند ⚛چگونه عضلات دست اورا تقویت کنیم؟؟!! 👌از او بخواهید دست خود را مشت کند و به آرامی به اطراف، بچرخاند. 👌با باد بزن یا تکه ی مقوا ، خود یا عروسک یا اسباب‌بازی اش را در مدت زمان مشخصی باد بزند. 👌نقاشی (چه بادست، چه قلمو، چه اسفنج) و رنگ آمیزی (آبرنگ، گواش، مداد شمعی، گچ، مداد رنگی و...) مفید می باشد. 👌 مچاله کردن کاغذ ( روزنامه های باطله ) و پرتاب آن به یک هدف مشخص . 👌باز و بسته کردن دکمه لباس ، بالا کشیدن زیپ و بستن بند کفش. 👌آب را با ظرفی از درون یک تشت داخل ظرف دیگری بریزد. 👌مداد را در انگشتان یک دست گرفته و از پایین مداد به بالای مداد برسه و برعکس. 👌انگشتان دستش را به هم قلاب کند و تا جایی که می تواند، بهم فشار بدهد. 👌باز و بسته کردن گیره ی لباس با استفاده از دو انگشت شصت و اشاره بوسیله ی طراحی بازی هایی در این راستا. مثلا بخواهید روی یک لگو، گیره های هم رنگ آن لگو را بزند یا از این قبیل بازی ها. 👌با کمک نخ و سوزن روی کوسن یا پارچه بدوزد. مثلا نقش یک گل یا ماشین را با کمک ماژیک یا صابون روی یک پارچه ی سفید بکشد، سپس با نخ های رنگی روی خط را بدوزد. 👌استفاده از چنگگ ها در قالب یخ ، یخ های رنگی بسازید و در ظرف بریزید و از او بخواهید با کمک چنگگ، یخ را به جایخی منتقل کند. 👌بریدن کاغذ با دست 👌مسواک زدن 👌انداختن سکه یا دکمه داخل یه قلک. 👌پولک های رنگی را ، روی یک برگه ی رنگ آمیزی با طرح مورد علاقه اش بچسباند. 👌 با کمک دست برتر خود ، ادای مداد گرفتن در آورده و در هوا یا روی میز یا ... بنویسد. 👌فشار دادن یک توپ کوچک تا حد امکان میان انگشتان دستش، یا گرفتن آب انار یا آب پرتقال و ... 👌در یک سینی عدس و لوبیا را مخلوط کرده و از او بخواهید آنرا با استفاده از انگشت سبابه و شصت دست برتر جدا کند و هر کدام را داخل بطری کوچک آب معدنی بریزد.(دو بطری لازم داریم) ♦️در مرحله بعد می توانید عدس ؛ لوبیا و نخود را مخلوط کرده و همان کار جدا سازی را با سه بطری انجام بدهد . 👌قیچی کردن اشکال هندسی و یا اشکال مختلف 👌 بازی با جور چین و یا کامل کردن پازل ها 👌 فرو کردن میخ های پلاستیکی درون صفحه های سوراخ دار هم کار جذابی برای پسرها می تواند باشد. 👌نخ کردن مهره و یا ماکارونی و ساخت اشکال مختلف مثل گردنبند و ... هم مفید است. 👌از داخل نی هم می تواند، نخ عبور دهد. 👌شمارش اعداد با انگشت هم خوب هست. 👌بازی های لگو در سایزهای مختلف هم می تواند مفید باشد .
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارنامه دوماهه اول بصورت ورد